Sesongkort 2006

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #81
    Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
    Har LSK satt ned prisene?
    Nei, prisene er ikke satt ned. De har satt opp et regnestykke som viser at prisen på sesongkort er billigere i år enn ifjor hvis man trekker fra enkeltbillettprisene for 3 X Royal League + 13 X billettavgift a kr 10,- (tot. kr 490,-).
    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • sniper
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 5254

      #82
      Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
      Opprinnelig skrevet av Vestfold Kanaris
      Har LSK satt ned prisene?
      Nei, prisene er ikke satt ned. De har satt opp et regnestykke som viser at prisen på sesongkort er billigere i år enn ifjor hvis man trekker fra enkeltbillettprisene for 3 X Royal League + 13 X billettavgift a kr 10,- (tot. kr 490,-).
      Det ligger en liten søt sak om dette på kfl.no, skrevet av den alltid fantastiske Ronnie.

      Petter

      Kommentar

      • Gullars
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 355

        #83
        Det dem har gjort med prisene her tror jeg faktisk ikke er lov, i henholdt til markedsføringsloven ang priser, men det skal jeg sjekke, kommer tilbake med mer info..

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #84
          Hvorfor har ikke LSK også tatt med gratis adgang til LSK2-kampene i regnestykket.

          Gratis inngang på 13 hjemmekamper bør være ca. 1000 kr i rabatt.
          Ta også med X antall pizzaer og differansen mellom stor og liten, noen rabatterte kremer, og gratis vindusviskere (riktignok ved skifte av bilrute) så bør man kunne presentere:

          GRATIS SESONGKORT 2006.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • Torolf
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2004
            • 9574

            #85
            Opprinnelig skrevet av Gullars
            Det dem har gjort med prisene her tror jeg faktisk ikke er lov, i henholdt til markedsføringsloven ang priser, men det skal jeg sjekke, kommer tilbake med mer info..
            Tror det er vanskelig å finne støtte for at dette er brudd på markedsføringsloven, siden det bare er et søkt regnestykke som skal dokumentere en usann påstand om at sesongkortene er blitt billigere. Den faktiske prisen er vel også oppgitt. En annen sak er at det er håpløs markedsføring, som kun er egnet til å hisse på seg klubbens mest lojale støttespillere. Det verste er som Ronnie påpeker at klubben behandler oss som komplette idioter som lar oss lure av oppkonstruerte regnestykker og meningsløs argumentasjon.

            Hva er vitsen med å tilby tre gratis RL-billetter, når tilbudet bare gjøres kjent på www.lsk.no? De eneste som får det med seg er de som uansett går på alle kampene. Det eneste man oppnår er å tape kr 360 per mann - inntektene av tre RL-billetter. Dette tilbudet skulle vært markedsført tungt i RB, på Lillestrøm Torv og Strømmen Storsenter - lenge før kampen mot København.

            Kommentar

            • Torolf
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2004
              • 9574

              #86
              Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
              Hvorfor har ikke LSK også tatt med gratis adgang til LSK2-kampene i regnestykket.

              Gratis inngang på 13 hjemmekamper bør være ca. 1000 kr i rabatt.
              Ta også med X antall pizzaer og differansen mellom stor og liten, noen rabatterte kremer, og gratis vindusviskere (riktignok ved skifte av bilrute) så bør man kunne presentere:

              GRATIS SESONGKORT 2006.
              Du glemte bl.a. at man slipper etableringsgebyr ved låneopptak i Nordea. Det burde vært enkelt å sette opp et regnestykke som viser at man får utbetalt tusenlapper hvis man tar imot sesongkortet.

              Kommentar

              • Fjeller'n
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 905

                #87
                Dette med sesongkort, kommunikasjon og markedsføring har alltid vært et problem i denne klubben. Eneste forandringen som er skjedd er at det har beveget seg over fra "bare trist" til "direkte latterlig". Det siste regnestykket ser jeg på som en fornærmelse.
                Det som plager meg mest er ikke at dette går utover lommeboka mi, men klubben min. Høye publikumstall betyr mer enn selve billettinntektene. Publikumstallene ligger bl.a til grunn for:
                - Billettfordelingen til cupfinalen
                - Kampoppsettene til NFF
                - Medieomtale. Viktig!
                - Direkte sammenheng med punktet over: Attraktivitet hos sponsorer
                Øke antall sesongkort er faktisk den enkleste måten å heve publikumsnittet. Å selge enkeltkamper krever mye mer innsats totalt sett, i tillegg til at det er fullstendig avhengig av at gutta leverer varene ute på banen. Her er jeg redd administrasjonen har skutt seg selv i kneet.

                Stian

                Timbuktu: "The Botten Is Nådd"
                "Optimisme er ikke annet enn mangel på informasjon" - Heiner Müller

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Fjeller'n
                  Høye publikumstall betyr mer enn selve billettinntektene. Publikumstallene ligger bl.a til grunn for:
                  - Medieomtale. Viktig!
                  - Direkte sammenheng med punktet over: Attraktivitet hos sponsorer
                  Stian
                  I 2005-sesongen har vi tapt terreng til våre konkurrenter både når det gjelder medieomtale og publikumstall, selv om sistnevnte ikke har vært aller verst. Da er det bare et tidsspørsmål før også sponsorene forsvinner. De aller fleste andre TL-klubber hadde lagt et godt grunnlag før 2005-sesongen ved stort sesongkortsalg. LSK har hatt nesten et år på seg til å lære av de andre, men velger isteden å gå stikk motsatt vei og markedsføre sesongkortene enda dårligere før 2006-sesongen.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    #89
                    Sesongkort(og kampbilletter generelt) har vært svært billig i Norge i mange år. Klubbene setter opp prisene hvert eneste år, og de seter opp vesentlig mer en konsumprisindex/realvekst. TIL TROSS FOR DETTE; så øker publikumstallene. I min enkle markedsliberalistiske tankegang så må jo dette bety at klubbene gjør noe riktig?

                    Tenk litt på det her; hvis LSK kan "melke" 50 kroner ekstra fra hver eneste publikummer så betyr det en netto gevinst på ca. 400.000,- pr kamp. Hvis de klarer dette hver gang vil de sitte igjen med en mer-inntekt på 5.200.000 i sluten av oktober.

                    Jeg er enig i at prisoppgangen er litt i overkant, men selve prisen synes jeg er helt grei sett i forhold til sesongkortpriser i andre lands øverste divisjoner og forhold til andre varer/tjenester. (En ola-bukse i dag koster jo faen meg tusen spenn!)

                    Hva angår "kvantumsrabatten" man forventer ved å kjøpe alle kampene på en gang så mener jeg den var for lav. MEN; jeg mener den er blitt betraktelig bedre nå i etterkant ved at LSK har slengt på de to Royal League-kampene. For min del var dette hva som skulle til for snu det negative til noe positivt.

                    Ronnie skriver; "Joda, kunden kan få fisking på Valdres og rabatt på
                    blomsteroppsatser til Tante Tuttas 60 års dag, men det er jo ikke varer som blir etterspurt i dette tilfellet.

                    Dette er fantastisk morsomt skrevet, det skal du ha for! Men siden du her sikter til bla.annet Royal League -kampene så mener jeg du tar litt feil. Jeg mener at nettopp sesongkortinnehavere er de som har geografiske forutsetninger og den nødvendige interesse til å dra på RL kamper, og for disse må da 240 sparte kroner være verdt noe?

                    Fortsatt god helg!

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av Ola
                      Men siden du her sikter til bla.annet Royal League -kampene så mener jeg du tar litt feil. Jeg mener at nettopp sesongkortinnehavere er de som har geografiske forutsetninger og den nødvendige interesse til å dra på RL kamper, og for disse må da 240 sparte kroner være verdt noe?
                      Jepp, dersom RL er aktuelt for de som kjøper sesongkort, så har det en verdi. Det jeg først og fremst reagerer på er at LSK sammenligner fjorårets sesongkortpris med årets og deretter trekker fra en fiktiv rabatt, eller verdi om du vil, for på den måten å påstå at årets sesongkort er et bedre kjøp enn fjorårets. Det er et ok kjøp dersom kunden er interessert i RL, men tilskuertallet mot FCK viser at interessen for RL er betydelig lavere enn for det tilbudet kunden i utgangspunktet ønsker seg, nemlig fast plass på lagets hjemmekamper i serien.

                      En annen utfordring er at dette tilbudet kun er annonsert (så langt jeg har fått med meg) kun på LSKs hjemmeside. Det betyr at det er svært få som får vite om dette tilbudet. I morgen er nok en hjemmekamp ferdigspilt, "verdien" av tilbudet foringes ytterligere.

                      I sum betyr hele dette fra LSK at dersom du ikke har kjøpt sesongkort før 31.12.05, så lønner det seg fint lite å kjøpe ett. De 130,- som man sparer på å kjøpe sesongkort kontra enkeltbilletter er spart inn og vel så det på den ene kampen man går glipp av på grunn av konfirmasjon, ferie, bryllup, sen kampstart e.l. Hvor mange får med seg _alle_ hjemmekampene? Jeg vil anta at det er ikke veldig mange.

                      Med andre ord er det ingen grunn til å kjøpe sesongkort dersom man ikke er overvettes interessert i RL, ønsker nye vinduspussere eller vil støtte klubben økonomisk. Det er ikke måten man får nye kunder til å kjøpe sesongkort.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Ola
                        Hva angår "kvantumsrabatten" man forventer ved å kjøpe alle kampene på en gang så mener jeg den var for lav. MEN; jeg mener den er blitt betraktelig bedre nå i etterkant ved at LSK har slengt på de to Royal League-kampene. For min del var dette hva som skulle til for snu det negative til noe positivt.
                        Godt mulig prisen for enkeltkamper kan bli høyere. Det er jeg usikker på.
                        For meg er det viktigste at det legges opp til økt sesongkortsalg for å gjøre folk avhengige av å gå på kamp. Da må kvantumsrabatten bli langt bedre, som du sier.
                        Har du først kjøpt sesongkort så er jo sjansen stor for at man avlyser alle andre avtaler og går på kamp når det er kamp.

                        Ellers tror jeg Royal League-tilbudet hjelper, men det er for oss ivrigste. Det er kanskje 1500 som har interesse av dette, og det er de samme 1500 som kjøpte sesongkort i fjor.
                        Pga. litt lite informasjon og kort varsel så når det heller ikke fram til langt nær de 1500.
                        Jeg synes 1500 sesongkort er elendig. Vi burde vært på 3 - 5 000!
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • gamle-perta
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2004
                          • 2418

                          #92
                          Tenk litt på det her; hvis LSK kan "melke" 50 kroner ekstra fra hver eneste publikummer så betyr det en netto gevinst på ca. 400.000,- pr kamp. Hvis de klarer dette hver gang vil de sitte igjen med en mer-inntekt på 5.200.000 i sluten av oktober.
                          God og meget liberal teori det, og kanskje ikke uetisk heller.
                          MEN: Prisøkning bør ikke være så mye høyere enn den generelle prisveksten. Og man må i alle fall kommunisere prisøkningen på en ærlig og åpen måte. Det har LSK bommet grovt på ved to anlendinger nå i høst: Først cup-pakkene og nå sesongkortene.

                          Ekstra ille blir det når man på lsk.no etter noen dagers salg lager en etter min mening svært manipulerende sak der man sammenlikner fjorårets reelle priser med årets "kunstige" priser hvor alle "fordeler" er beløpsatt og trukket fra. Litt satt på spissen så minner den måten å presentere et regnestykke mer om "The 5 Percent Community" enn en fotballklubb.

                          Og bare det faktum at LSK i løpet av få dager har presentert to ulike pristabeller over hva sesongbillettene egentlig koster vitner vel om at de sliter med å kommunisere sin policy?

                          Mvh
                          Gammer`n
                          Mvh
                          Gammer´n (Per T)

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            Det jeg først og fremst reagerer på er at LSK sammenligner fjorårets sesongkortpris med årets og deretter trekker fra en fiktiv rabatt, eller verdi om du vil, for på den måten å påstå at årets sesongkort er et bedre kjøp enn fjorårets..
                            Opprinnelig skrevet av Rønnern
                            En annen utfordring er at dette tilbudet kun er annonsert (så langt jeg har fått med meg) kun på LSKs hjemmeside. Det betyr at det er svært få som får vite om dette tilbudet. I morgen er nok en hjemmekamp ferdigspilt, "verdien" av tilbudet foringes ytterligere.]
                            Ja, Sportsklubben er råtten på markedskommunikasjon og ikke minst markedsstrategi. Budskapene er lite gjennomtenkt, ikke kvalitetssikret og en følelse av "halvhjertenhet" ulmende over seg. Det gjelder omtrent alt de foretar seg av aktiviteter beregnet mot privatmarkedet. (Jeg kunne ha ramset opp eksempler men det gidder jeg ikke. Dessuten ville disse eksemplene vært direkte personsjikane.)

                            Jeg håper og tror de er vesentlig bedre mot bedriftsmarkedet.

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3359

                              #94
                              Dette er så grovt av LSK at jeg har gått inn i en sinnsstemning av apati til hele saken.

                              Denne saken har nå så mange dimensjoner at jeg rett og slett gir opp å føre noen videre diskusjon.

                              Kan ramse opp noen:
                              - å måtte legge ut forklaring på prisene sier jo bare litt om hvor stort problem LSK har
                              - å legge inn Royal League i sesongkortet er latterlig. To av tre kamper er spilt i morra. Kommer det nye priser på sesongkortet etter de tre hjemmekampene da?
                              - de har ikke forstått at produktet som selges er en stol på Åråsen, ikke pizza, rabatter på Elkjøp osv. LSK er ikke noe postordrefirma.
                              - å ikke evne å innse egne feil, legge seg flat og forandre systemet.
                              - noen mener altså at prisene er grei. Ok, la oss legge til grunn da. Jeg synes opplegget rundt det å selge sesongkort fremdeles er elendig. Dersom man ØNSKER Å SELGE SESONGKORT, kunne dette vært gjort vesentlig bedre også

                              Konklusjonen av alle sidene er i alle fall klar. Salgsavdelingen i LSK (vet ikke hvordan dette er organisert) har bommet så til de grader at LSK-administrasjonen for meg fremstår som både arrogante og totalt inkompetente.

                              PS: Når jeg leste saken til Ronnie tenkte jeg "endelig, LSK har innsett det"! Så viser det seg altså at LSK bare forklarer prisene. Noe som startet med et nydelig utslag fra hoppkanten endte i fall på nedslaget.

                              Over og ut for min del i denne saken.

                              (Nei, jeg kommer til å gå glipp av kamper neste år og kommer ikke til å kjøpe sesongkort)

                              Kommentar

                              • Durin
                                Medlem
                                Møteplager
                                • Apr 2005
                                • 94

                                #95
                                Nesten enklere å kjøpe enkeltbilletter og skaffe seg et Trumf kort...

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #96
                                  Jeg har sammenligna andre Eliteserieklubbers sesongkorttilbud for 2006. I tillegg til klubbene i tabellen, så har jeg også vært inne på Molde, Lyn og RBK sine hj.sider uten å finne både sesongkortpriser og enkelkamp-priser for 2006.


                                  KLUBB - SES.KORT - ENKELTBILL. - FRIST - #-KAMPER-PÅ-SES.KORT
                                  ===========================================
                                  LSK - 1560 - 130 - Ingen - 12
                                  LSK - 1360 - 130 - 31.12.2005 - 10,5

                                  LSK - 2600 - 210 - Ingen - 12,4
                                  LSK - 2400 - 210 - 31.12.2005 - 11,4

                                  Brann - 2800 - 260 - Ingen - 10,8
                                  Brann - 990 - 100 - Ingen - 9,9

                                  Start - 3000 - 250 - Ingen - 12
                                  Start - 1800 - 160 - Ingen - 11,25

                                  2005-SESONGKORT FOR Søpla DER JEG IKKE FANT INFO FOR 2006:

                                  Søpla - 1275 - 150 - 31.12.2004 - 8,5
                                  Søpla - 1475 - 150 - Ingen - 9,8
                                  Søpla - 3000 - 295 - Ingen - 10,2
                                  ============================================
                                  - Sammenligner dyreste og billigste voksenbillett.
                                  - Medl.skap i supporterklubb eller klubb kan gjelde som kriterie for billigste billett
                                  - Jeg holder alle tilleggsgoder utenfor og ser kun på produktet "13 seriekamper"

                                  Jeg vil spesielt trekke fram siste kolonne som den mest interessante.
                                  Denne kolonna sier hvor mange kamper man må se for å få dekt opp sesongkortet.
                                  Dette tror jeg er det viktigste kriteriet for folk når de skal vurdere om de
                                  skal kjøpe sesongkort eller enkeltbilletter.

                                  Jeg tror markedet for å selge sesongkort er klart best rett før seriestart.
                                  Det tilbudet som foreligger i mars blir spesielt viktig.

                                  Jeg overlater til noen andre å konkludere.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                    Jeg tror markedet for å selge sesongkort er klart best rett før seriestart.
                                    Start har allerede solgt ut sine sesongkort.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #98
                                      Jeg har fått med meg at Start har solgt ut sine sesongkort.
                                      Vanskelig å unngå det, når man må via en helside der det står at de er utsolgt for å komme inn på Start-sidene.

                                      Likevel tror jeg markedet for sesongkortsalget er best i mars.
                                      Skaper man billetthysteri og har god markedsføring så kan man selvfølgelig selge billetter til andre tider også. Ikke minst, hvis det er reell fare for at de beste plassene, eller alle plassene, blir utsolgt.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • vaadahl
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Feb 2004
                                        • 156

                                        #99
                                        Først og fremst bør det skaffes en spiss som scorer MÅL,som gjør at andre enn menigheta kommer på kamp.Herregud hvor lite mål vi har scoret i høst.Håper Mifsud kommer tilbake i samme form som han var.Det er så vannvittig typisk at nettopp han skulle bli så hardt skadet.en ting er at vi trolig hadde tatt serien med han skadefri og kanskje cupen,men vi får pokker ikke brukt han i Royal League heller. Vi har jo en som kan score og det er jo selvfølgelig Arild ,men Uwe" bruk han som spiss , ikke som offensiv midtbanespiller,"her scorer han jo ikke et mål.dette er å gjemme bort en målscorer.
                                        Jeg har sett alt.Tom lunds 4 mål mot clausnengen 73,solomålet mot Mjøndalen,Norges raskeste hat.trick av Erik Karlsen.Grønlunds Brassespark mot Rbk.og redningene til St.Claus

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          Jeg overlater til noen andre å konkludere.
                                          Siden ingen andre har konkludert så vil jeg komme med konklusjonen at vårt prisnivå ikke er spesielt høyt.
                                          Det er vel heller sånn at våre enkeltbilletter er billigere enn konkurrentenes.

                                          Jeg foreslår følgende tiltak:
                                          - Øk enkeltbillettprisen med 20-25% (men vær litt varsom)
                                          - Behold sesongkortprisene på dagens nivå
                                          - Behold før-nyttårsrabatten på sesongkorta helt fram til sesongstart.

                                          Jeg ser ikke noen spesielt god grunn til å operere med denne før nyttårsrabatten. De som kjøper sesongkort så tidlig, er fanatikerne som kjøper sesongkort uansett.
                                          Skal vi øke antall sesongkort så må vi nå ut til andre grupper enn i dag.
                                          Da må rabatten på sesongkort vs. enkeltbillett være større, og disse folka tenker ikke på neste sesong før ut i mars neste år.

                                          Gjør Kanarifolket Fuglanarkomane! Har du først kjøpt sesongkort så blir du avhengig av å få med deg neste kamp.

                                          Jeg tenker dette med å øke enkeltbillettprisen var ganske provoserende, og jeg regner med at denne tråden i løpet av kort tid vil komme opp i 100 sider.
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎