26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #61
    Fra Romerikes Blad:

    Endelig en Riise spesial -
    Hittil har kanonene vært forbeholdt storebror John Arne


    ÅRÅSEN:
    Supporterne har ventet. Lagkameratene og Liverpool-bror John Arne har mobbet. I går kveld ga Bjørn Helge Riise alle svar, da han endelig scoret mål for LSK.


    KANON: I god familietradisjon kliner Bjørn Helge Riise til. Start-spilleren Marius Johnsen og alle andre på Åråsen kunne sekundet senere se at Riise hadde avgjort kampen for LSK.FOTO: ROAR GRØNSTAD




    Av: Morten Svesengen

    Mangelen på mål har i perioder plaget yngstebror Riise. Derfor smakte det ekstra deilig at han skulle finne fram go'foten akkurat da LSK trengte det mest. Seiersmålet mot Start var god balsam for kantspillerens selvtillit.
    – Skuldrene ble mange kilo lettere. Jeg er sikker på jeg mistet 100 kilo akkurat i det øyeblikket ballen gikk inn, sier Bjørn Helge Riise.
    I tillegg til å bli matchvinner, klarte han endelig klarte å kvitte seg med stempelet som målløs LSK-spiller.
    Både lagkameratene som har mobbet ham en stund, og broren John Arne, fikk svar på tiltale da det var 12 minutter igjen av full tid.
    – Endelig blir det slutt på denne mobbingen. Nesten ett år uten mål har vært tøft. Og John Arne har vært aller verst. Han har holdt det gående i hele vinter, og nå skal han få en telefon, lover 22-åringen.
    Øyekontakt

    Riise misbrukte en god mulighet til å gi LSK 2-0 rett før Start utliknet. Men den gangen føk ballen over. Da Robert Korens flotte pasning kom i retning høyrefoten hans, øynet han muligheten.
    – Jeg hadde øyekontakt med Robbie før han slo pasningen, og jeg håpet den ville gå over hodet på Start-forsvareren. Da den gjorde det, konsentrerte jeg meg om å få ballen ned. Jeg traff heldigvis brukbart – og den gikk inn, sier han.
    RB-sporten sa til ham på lørdagstreninga at vi trodde han skulle score mot Start. Da svarte han følgende:
    – Håper du har rett. Men jeg forsøker ikke å tenke på det lenger. Det er viktigst at laget vinner, sier han.
    30 målløse

    I går kveld hadde neppe LSK gjort det uten høyrefoten til vestlendingen.
    Det er overraskende for mange at han måtte spille over 30 kamper for LSK før han fant veien til nettet. Inntil i går kveld hadde trener Uwe Rösler bare sett den landslagsaktuelle kantspilleren score på trening.
    – Ganske rart. For gutten har egentlig et veldig godt skuddbein. Jeg tror det har vært et mentalt problem for ham. Nå er det borte. Målet han scoret var helt fantastisk. Avslutter-egenskapene er det eneste han har manglet på å være en komplett spiller, sier Rösler.
    Nølende åpning

    Kampen endte slik mange håpet, men ble kanskje ikke like underholdende som snaut 8.000 hadde sett fram til – før Riise banket inn seiersmålet.
    Begge lagene åpnet nølende. LSK skapte den første sjansen etter et kvarter, da Robert Koren spilte Michael Mifsud fram alene med keeper. Som så ofte før, klarte ikke malteseren å utnytte den.
    LSK festet et lite grep på kampen etter dette, og midtveis i omgangen fikk Anders Rambekk ballen så vidt over målstreken, etter at han hadde skutt på Korens heading etter corner.

    Med unntak av en halvsjanse til gjestenes spiss Todi Jónsson, skjedde det lite på Åråsen før dommer Terje Hauge blåste lagene inn til pause.
    Lite skjedde også den første halve omgangen etter pause. Start fikk noen dødballer uten at det ble særlig farlig. Det ble det derimot da keeper Heinz Müller var ute på tur og forærte Kristiansands-laget utlikningsmålet.
    Tyskeren som har berget flere LSK-poeng tidligere i sesongen, ble i går reddet fra syndebukkstatusen. LSK presset inn et flott seiersmål, vant fortjent – og troner på toppen av tabellen.

    PS! Riise gjorde endelig det broren hans pleier å gjøre for Liverpool da han banket inn 2-1. Minuttet etterpå pådro han seg et unødvendig gult kort. Det gjør broren John Arne sjelden. Han har seks gule og ingen røde på 255 Liverpool-kamper.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #62
      Per Mathisen har nå meddelt undertegnede at vi får penger når Anderlecht går inn i mesterligaen. Det er IKKE avhengig av om Zane er i stallen eller ikke.

      Anderlecht har kvalifisert seg til mesterligaen for fjerde gang siden Zane-overgangen. Dermed kommer det siste avdraget på 150 000 bruttoeuro til LSK.
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #63
        Fra VG:

        Dødball-spesialistene slo til igjen

        LILLESTRØM (VG) Lillestrøm er det mestscorende laget så langt i årets eliteserie. Ni av de 12 målene kanarifuglene har fått på motstanderne er kommet på dødball.
        Av ERIK SØNSTELIE



        TERPER DØDBALLER: LSK-trener Uwe Rösler (hengende over Frode Kippe) sørger for at Lillestrøm trener mye dødballer. Søndag vant laget selv om keeper Heinz Müller (foran) gjorde en kjempetabbe som førte til at Start kom med i kampen igjen. Foto: Scanpix




        Både på 80 og 90-tallet ble Lillestrøm kalt for dødballspesialister. Betegnelsen har levd videre også i de senere årene. Også i årets eliteserie.

        - Det er en fantastisk god egenskap å kunne score på dødballer i tette og jevne kamper, sier Anders Rambekk.

        Forsvarsspilleren scoret LSKs første mål mot Start på Åråsen i går - på en dødball. Han nådde høyest på en corner og satte den kontant i målet bak Start-keeper Rune Nilssen.

        - Hvorfor er dere så gode på dødball?

        - Vi trener mye på dødball. Det gir jo resultater. Men jeg føler at vi faktisk har en del mer å gå på, sier Rambekk.

        Uvant posisjon

        En av grunnene til at Uwe Rösler har fulgt opp LSK-tradisjonen med å sette dødballtreningene i fokus er fordi det er viktig, mener Rambekk.

        - Det er veldig bra å være farlig på dødball. Særlig når vi sliter. Det å få et mål på dødball når det går tungt, er med på å løfte hele laget, det kan avgjøre viktige kamper, sier han.

        Gårsdagens drama på Åråsen mot Tom Nordlis mannskap betegner han som hardt og tett, men ikke alt for velspilt.

        - Vi er ikke på vårt beste. Men vi er solide. Start får noen innlegg. De setter trykk på oss. Men vi klarer jobben og er i rute. Det føles godt, sier Rambekk, som syntes det gikk rimelig greit for egen del på den uvante rollen som venstreback.

        - Jeg har ikke spilt i den posisjonen på et års tid, så derfor var det litt uvant. Alex Valencia fikk noen innlegg på meg, men jeg syntes egentlig at jeg gjorde jobben rimelig greit. Kanskje kunne jeg vært mer med offensivt.

        Vålerenga neste

        - Hva tenker du om neste kamp mot Vålerenga?

        - De tapte og de kommer nok til å være utrolig revansjesugne. Det blir en ny tett og tøff match. Oppgjørene mellom LSK og Vålerenga er spesielle. Jeg var klar over det allerede da jeg var i Porsgrunn. Men hvor mye akkurat disse kampene betyr for klubbene og supportene fikk jeg først føle etter at jeg kom til Lillestrøm, sier han

        (VG NETT 08.05.06 kl. 09:29)

        LILLESTRØM (VG Nett) Lillestrøm er det mestscorende laget så langt i årets eliteserie. Ni av de 12 målene kanarifuglene har fått på motstanderne er kommet på dødball.
        Last edited by sparwasser; 08.05.2006, 10:04.

        Kommentar

        • sparwasser
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 3185

          #64
          Fra Romerikes blad
          Børsen: LSK-Start

          Lillestrøm – Start 2-1 (1-0)

          Stadionstemning: 8
          Kampkarakter: 5

          Åråsen.
          Mål: 1-0 (23) Anders Rambekk (Koren), 1-1 (69) Jon Midttun Lie, 2-1 ,78, Bjørn Helge Riise (Koren).
          Gult kort: Bjørn Helge Riise, LSK, Todi Jònsson, Start.
          Tilskuere: 7.861.
          Målsjanser: LSK 5, Start 2.
          Cornere: LSK 4, Start 5.
          Dagens kanarifugl: Pål Steffen Andresen.


          LSK (4-4-2):

          Heinz Müller 4
          Gjør fremdeles en del rart med ballen i beina på utspill. Satt på få prøver i solnedgangen før pause. Tok seg god tid med ballen etter at laget tok ledelsen. Håpløst ute og syklet forut for Starts utligning, stor tabbe.

          Christoffer Andersson 6
          Blir VM-klar i morgen? Aktiv før pause med mange involveringer, inkludert mange fine dødballer (f.eks. 1-0-målet). Ikke "Stoffes" skyld at kantspiller Midttun Lie fikk utligne på hans side.

          Pål Steffen Andresen 7 BB
          Første fra start i år. Kjente han kulen fremdeles? Ballen føk rett til værs på første headingen. Stilte seg inn kjapt og ruvet igjen i stor stil. Hadde herlig kontroll på Jònsson i midten og forsvarte laguttaket med glans.

          Frode Kippe 5
          De første 45 minuttene så vi lite av Kippe da duellene foregikk med andre forsvarsspillere involvert. Et minus for å ruse på og lurt av et Start-veggspill. Skallet unna mange langballer fra Start mot slutten.

          Anders Rambekk 6
          Skjøvet ut på venstrebacken i går og markerte seg med et dødballmål. Løser tilsynelatende alt fornuftig, uansett hvor han spiller. Hadde gode Valencia mot seg, men greide seg bra og holdt vingen fra livet. Lurt kun en gang.

          Bjørn Helge Riise 6
          Flink i presset, og løp opp mange Start-initiativ, men ikke all verden offensivt med ball før pause. Likevel var dette en kjempeopptur for flankespilleren som ikke har vært i toppform i det siste. Van Basten på 2-1-målet.

          Espen Søgård 4
          Preget ikke matchen i første omgang, lite med i spillet, var anonym. Balanserte midtbanen greit og tettet rom som Start ville løpe i. Gjorde også flere uvante og enkle feil i 2. omgang.

          Robert Koren 6
          Har en telepatisk forbindelse med Mifsud og fant malteseren flere ganger med fine pasninger. Glimtet voldsomt til, for så å forsvinne litt igjen i perioder. Viste seg nok en gang viktig, med to målgivende pasninger.

          Khaled Mouelhi 3
          Vraket sist, tilbake i går. Ujevn i pasningskvaliteten sin på venstrekanten. En gang ble det farlig kontring imot som følge av det. Greide ikke å skape noe på sin side og ble byttet ut allerede ved halvtid med Sundgot.

          Olivier Occean 5
          Mye involvert i starten. Var positiv både langs bakken og i lufta. Tok ansvar, og la ned en stor arbeidsinnsats for fellesskapet bakover. Sterk i kroppen, men trenger et mål igjen snart.

          Michael Mifsud 4
          Viste at han ikke er noen typisk målscorer alene med keeper, men var veldig kvikk i beina og skapte mye med fart og dragninger. Fikk få frispark, litt fordi han falt lett et par ganger. Flere enkle feil før han ble byttet ut.

          SUM 11 MANN: 56

          INNBYTTERE:

          Arild Sundgot 5 (45 min. for Mouelhi).
          Konstruktiv med ballen, men ingen drivende kraft bak spissene. Viktig med sin ro med ballen da LSK ble paniske rundt Starts utligning.

          Magnus Myklebust (14 min. for Mifsud).
          God det kvarteret han fikk. Bidro med mange fine kombinasjoner.

          Pål Strand (1 min. for Koren).
          Comeback etter skade.

          SUM 12 MANN: 61

          DOMMER

          Terje Hauge, Olsvik 6
          Noen smårare frisparkavgjørelser, men god kontroll.

          ANALYSEN
          Kjedelig åpning på Åråsen med få sjanser. LSK førte, men ble tatt ut i angrep av Start. Etter halvspilt kamp hadde LSK produsert to, og Start én, målsjanse i stillingskrigen. Forskjellen var at LSK utnyttet sin, mens innlegget til Valencia gikk parallelt med målstreken foran Müller. De første 45 minuttene holdt lav Tippeliga-kvalitet fra lagenes offensive spillere, og det ble skapt lite foran målene.
          Det småtamme spillet fortsatte etter hvilen. Hjemmelaget begynte å leve farlig og ga bort mange dødballer, men det var en tabbe fra Müller som ga Start utligning. LSK ga bort ballen altfor enkelt i denne perioden, men fikk 2-1 litt mot spillets gang, da Riise scoret sitt første LSK-mål på ekte Van Basten-vis med volley på bakre stolpe. Det var nok til ny seier.

          Vurdert av Espen Solbakken, Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

          Last edited by sparwasser; 08.05.2006, 15:08.

          Kommentar

          • gulsort
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Mar 2004
            • 166

            #65
            Fra rb.no

            - Klart vi har sjansen!

            HØLAND:
            – Kommer LSK med 2. divisjonslaget sitt, har vi helt klart mulighet til å slå dem ut, sier Høland-spillerne Jan Ingar Ottesen og Bård Kolstad før tiårets kamp på Høland.
            OPTIMISTER: Bård Kolstad (t.v.) og Jan Ingar Ottesen har allerede tegnet opp resultattipset på sin arbeidsplass i Firesafe. Høland-duoen gleder seg til å måle krefter med LSK. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN

            Av: Espen Solbakken

            – Da er det jo plutselig bare en divisjons forskjell mellom oss, minner Kolstad om. Han hadde faktisk håpet at Lillestrøm skulle komme med hele stjernegalleriet fra start i morgen.
            Samtidig forstår han at klubben vil spare spillere til Vålerenga-kampen to dager senere.
            – Vi har toppkamp mot Ullern fredag, så vi kommer nok også til å spare en del, gliser Høland-duoen i retur.
            Humøret og optimismen er på topp i 3. divisjonsklubben etter tre strake seirer og 13-3 i målforskjell. Formen er upåklagelig og mange mener at Høland er det beste av Romerikes tolv 3. divisjonslag akkurat nå.
            – Det er minst 7-8 år siden vi hadde et like godt mannskap i klubben. Alle spillerne vi har fått fra Ull/Kisa har styrket oss offensivt, mener Jan Ingar Ottesen.
            1.000 tilskuere?

            Høland håper nå at minst 1.000 mennesker vil kranse banen i morgen kveld. I 3. divisjon er det langt mellom slike anledninger, og TV2 har allerede meldt sin ankomst og forhørt seg om det er bredbånd, slik at de får sendt bilder fra Høland stadion.
            – Hva blir viktig for dere mot LSK?
            – Vi skal holde nullen lengst mulig. Og det er ikke Åråsen-kvalitet på matta her, så det vil også favorisere oss. Om de derimot scorer tidlig, kan vi få det tøft, men vi har ikke tapt på forhånd, sier Bård.
            – Treneren deres, Øystein Slemdal, mener dere kan vinne en av 100 kamper mot LSK...?!
            – Det synes jeg var veldig pessimistisk, spesielt om de kommer med noe som ligner på andrelaget sitt. Men med fullt LSK-lag er jeg tilbøyelig til å være enig med Øystein, mener Jan Ingar.
            Han bor selv i Lillestrøm og ruslet en tur på kafeen Klimt fredag, hvor han fikk mange spørsmål og kommentarer om den store matchen i morgen.
            Bård bor på Løken i Aurskog-Høland og synes fotballpraten begynner å komme opp på nivå fra gamle dager.
            – Ha det moro

            – Det er mange som er veldig giret foran denne kampen, ikke bare på bygda men også gutta på laget. Vi skal forsøke å bringe LSK ned på vårt nivå og gjøre alt for å slå dem ut. Men samtidig må vi sette pris på anledningen og nyte kampen. Rett og slett ha det moro! sier Bård og Jan Ingar før 1. runde-oppgjøret.
            Trener Øystein Slemdal mener Høland-LSK er julekvelden fem måneder forsinket og 17. mai ei uke for tidlig for alle hølendinger.
            – Vi kan selvsagt drømme om et resultat, men vi får ta det som en happening. Det skal være forskjell på spillere som trener tre ganger i uka og mer talentfulle folk med 12 økter i uka. Vi skal henge med så lenge det holder, sier Slemdal.
            – Er dere Romerikes beste 3. divisjonslag?
            – Bjørkelangen har også tre strake i serien til nå, men vi slo dem i cupkvalifiseringen. Strømmen er også gode, men dem slo vi i treningskamp, så kanskje? Men som LSK har fokus på VIF-kampen på fredag, er vår kamp mot topplaget Ullern samme dag viktigst for oss, sier Slemdal.
            For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

            Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

            Kommentar

            • gulsort
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Mar 2004
              • 166

              #66
              fra rb.no:

              Mot Høland med b-laget

              ÅRÅSEN:
              For første gang som LSK-trener må Uwe Rösler se to kamper fram i tid – og ikke en som han har alltid har gjort.
              HVILER: Robert Koren hviler helt sikkert mot Høland i morgen. Han trenger en ekstra dags hvile etter kampen mot Bjarte Lunde Aarsheim (t.v.) og Steinar Pedersen i Start – to dager før oppgjøret mot Vålerenga. FOTO: ROAR GRØNSTAD




              Av: Per Kristian Torvik

              – Vi er nødt til å tenke fram mot Vålerenga-kampen fredag. Men det skal ikke hindre oss i å ta Høland seriøst i cupen. Vi stiller med et mannskap av god standard, selv om vi skal spare noen spillere, sier Uwe.
              Det er ikke lenger siden enn i fjor at LSK slet i over en time før laget koblet grepet på Strømmen i tilsvarende situasjon. Denne gangen må en regne med at i alle fall spillere framover på banen som Robert Koren, Olivier Occean, Michael Mifsud, Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot og Espen Søgård blir spart. Otto Fredrikson blir keeper. Kanskje hviler Uwe hele 11'eren han har tenkt å bruke mot Vålerenga.
              – Høland-oppgjøret blir en kamp der de som ikke har spilt på en stund kan vise at de gjerne vil inn på laget. Jeg er sikker på at alle er innstilt på det.
              – Hvor mye har en 1. rundekamp å si for med tanke på lokaloppgjøret mot Vålerenga to dager seinere?
              – Situasjonen er den samme for dem. Men det er spesielt å tenke to kamper samtidig.
              – Vålerenga har kommet dårlig ut i serien. Hvilken betydning har det?
              – Kampene mot Vålerenga blir like intense uansett. Jeg har respekt for Kjetil Rekdal som trener. Når han har gått ut som han har gjort etter tapet i Fredrikstad, kan det hende han får de svarene fra spillerne han ønsker. Vi møter Vålerenga med stor selvtillit. Men vi vet hva som kreves av oss, sier Uwe Rösler.
              I morgen kan dette bli laget mot Høland: Otto Fredriksson – Cyril Kali, Johan Petter Winsnes, Lasse Bergan Foss, Shane Stefanutto – Pål Strand, Kasey Wehrman, Christian Hanssen, Trond Olsen – Andreas Haddad, Magnus Myklebust.
              For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også. (Arne Scheie)

              Sesongkortinnehaver. http://www.billettluka.no/LSKsesongkort#

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #67
                VG - Koren, folkets yndling

                Koren er folkets yndling

                SUVEREN: «Robert Koren er suveren» synger Kanarifansen om Lillestrøms nummer 10 - og suveren er akkurat det han har vært i Tippeligaen så langt, i hvert fall om man skal dømme ut i fra Folkets lag.
                Foto: SCANPIX


                UTELATT: Steffen Iversen scoret to mål, men er likevel utelatt fra Folkets lag.
                Foto: SCANPIX
                FAKTA

                Folkets lag, runde 6

                Keeper: Lars Hirshfeld, RBK: 40, 4 prosent

                Høyreback: Pelle Nilsson, Odd Grenland: 51,1 prosent

                Midtstopper 1: Frode Kippe, LSK: 51,6 prosent

                Midtstopper 2: Bjørn Tore Kvarme, RBK: 31,8 prosent

                Venstreback: Anders Rambekk, LSK: 45,2 prosent

                Høyrekant: Bjørn Helge Riise, LSK: 39,1 prosent

                Sentral midtbane 1: Robert Koren, LSK: 44,2 prosent

                Sentral midtbane 2: Frode Johnsen, RBK: 32,8 prosent

                Venstrekant: Stephan Ademolu, TIL: 58,7 prosent

                Spiss 1: Daniel Nannskog, Stabæk: 58,6 prosent

                Spiss 2: Ole Martin Årst 35,8 prosent





                Sloveneren med klippekort på Folkets lag - Iversen vraket

                Dagbladet.no): Lillestrøms midtbaneelegant Robert Koren har hatt en flott åpning på Tippeligaen. Sloveneren har scoret fire mål på de første seks kampene - og er i samme periode blitt plukket ut til Folkets lag av Dagbladet.nos lesere hele fem ganger.

                Den ene gangen Koren ble utelatt fra Folkets lag var etter mandagskampen mot Brann i andre serierunde - for da var allerede laget tatt ut...




                [FONT=Arial][/FONT]I går overbeviste han igjen da Start ble slått 2-1 på Åråsen. I konkurranse med spillere som Frode Johnsen, Kristofer Hæstad, Jan Gunnar Solli og Simen Brenne stakk Koren av med nesten 45 prosent av stemmene. Totalt stemte 3040 lesere fram sine favoritter.
                Assistenttrener Gunnar Halle synes det er vel fortjent med alle Koren-plasseringene på Rundens lag - men understreker at man på langt nær har sett det beste av sloveneren.
                - Robert har vært bra i mange kamper,men han har mye å gå på. Når banene blir bedre, får han utnyttet mer av potensialet sitt, sier Halle til Dagbladet.no.
                - Hvorfor tror du han blir valgt så ofte?
                - Mye av det han gjør, blir lagt merke til. En teknisk spiller fanger blikket til folk. Dessuten har han jo scoret et par fine mål, sier Halle.



                [FONT=Arial][/FONT]Tre andre LSK-spillere ble også funnet verdig en plass blant de 11 beste i 6. serierunde: Frode Kippe, Anders Rambekk og Bjørn Helge Riise. Sistnevnte scoret sitt første mål i LSK-trøya i går.
                En mann som noe overraskende ble vraket på Folkets lag er søndagens tomålsscorer Steffen Iversen.

                Med drøye 16 prosent av stemmene måtte han gi tapt for Daniel Nannskog og Ole Martin Årst.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • morten
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 2156

                  #68
                  To sjefer i to forskjellige verdener

                  Badekar
                  http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3173

                    #69
                    VG - Folkets yndling: strengt tatt er det vel Dagbladet ?

                    For øvrig er fugler på riksmedias Rundens lag og Banens beste i 6. serierunde:

                    Aftenposten: Koren, som også er BB
                    Verdens Gang: Koren, som også er BB
                    Dagbladet: Koren, som også er BB (samt Rösler på trenertoppen)
                    NA/FXT/TV2: Koren og Kippe, Kippe er også BB

                    gilbert

                    Oppdatert etter at Aftenposten fikk ut fingern seint på ettermiddagen tirsdag
                    Last edited by gilbert; 09.05.2006, 18:59.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #70
                      Fra FXT/Nettavisen:

                      Helten kan bli vraket



                      Anders Rambekk scoret mot Start - men kan ikke føle seg trygg på startplass mot Vålerenga.
                      (FOTO: MORTEN HOLM/SCANPIX)


                      Anders Rambekk vikarierte som venstreback med solid defensivt spill og scoring mot Start. Mot Vålerenga kan han bli benket.
                      Av Anders Skjerdingstad

                      ÅRÅSEN (TV 2 Nettavisen): LILLESTRØM-START 2-1

                      Kampen om plassene i backrekka til Lillestrøm hardner til. Etter søndagens 2-1-seier over Start kunne ikke Uwe Rösler gi noe klart svar på hvilke spillere som utgjør forsvarskvartetten mot Vålerenga på Ullevaal fredag.
                      - Jeg må sove på det en natt eller to, sier LSK-treneren.
                      Christoffer Andersson på høyrebacken er trolig den eneste som kan føle seg hundre prosent trygg på en startplass.

                      Mange muligheter
                      Og det er midtstopperduoen som skaper mest hodebry for Rösler. I oppkjøringen til tippeligasesongen dannet Pål Steffen Andresen og Anders Rambekk stopperpar i Frode Kippes skadefravær. Så ble Andresen skadet i Royal League-finalen, og dermed var det duket for Kippe og Rambekk.
                      Søndag måtte høyreback Shane Stefanutto sone karantene for tre gule kort, og Anders Rambekk ble flyttet ut som back. Det ga rom for Kippe og Andresen i midtforsvaret mot Start. Og de gjorde sine saker meget bra, selv om Andresen må ta sin del av ansvaret for det famøse Start-målet.
                      Det store spørsmålet Uwe Rösler må ta stilling til før fredagens lokaloppgjør mot Vålerenga, blir dermed om Rambekk skal tilbake i midtforsvaret – og i så fall på bekostning av hvem. Et annet alternativ er å la Rambekk fortsette som back – på bekostning av Stefanutto.

                      Trives best som stopper
                      Men mannen bak 1-0-målet mot Start kan også havne på benken.
                      - Det er en mulighet, helt klart. Men jeg håper selvfølgelig at jeg får spille. Jeg føler i hvert fall ikke at jeg har spilt meg ut av laget, sier Anders Rambekk til TV 2 Nettavisen.
                      Og aller helst vil han ha tilbake stopperplassen.
                      - Jeg trives best som midtstopper. Men jeg spiller selvfølgelig der Uwe mener han har mest bruk for meg, poengterer Rambekk, som var godt fornøyd med egen innsats mot Start. Han hadde ingen enkel jobb mot en Alex Valencia på vei mot fjorårsformen, men kom fra det med æren i behold.

                      Sjelden scoring
                      - Jeg synes jeg klarte meg bra, i hvert fall defensivt, sier Rambekk – som selvfølgelig synes det var stas å score.
                      - Jeg har ikke scoret i Tippeligaen siden jeg spilte for Odd, så det var kanskje på tide. Jeg føler vel ikke at det er min jobb å sette ballen i mål, men jeg er jo med opp på mange dødballer, så jeg burde kanskje ha scoret litt oftere, smiler han.
                      - Hvordan blir det å reise til Ullevaal som storfavoritter?
                      - Vi er kanskje favoritter, men mot Vålerenga er det alltid helt åpent. Vi får bare prøve å beholde det lille grepet vi har hatt på dem i de siste oppgjørene, sier Anders Rambekk.
                      09.05.06

                      Last edited by sparwasser; 09.05.2006, 10:48.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #71
                        http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2084312.ece

                        – Han kan erstatte Koren

                        ÅRÅSEN:
                        TV2-ekspert Nils Johan Semb mener ikke at LSK må å se utenlands for å finne en Koren-erstatter. Han tror Fredrikstads Simen Brenne kan fylle hullet.
                        Si din mening:
                        FORSVINNER?: Robert Korens kontrakt med LSK går ut etter sesongen. FOTO: ROAR GRØNSTAD
                        BRENNAKTUELL?: Simen Brenne har ifølge Nils Johan Semb de kvalitetene som skal til for å bli en framtidig norsk landslagsspiller. SCANPIX
                        Av: Morten Svesengen



                        – Simen Brenne er en spiller jeg personlig liker godt som type. Han er blant de fem-seks beste norske midtbanespillerne i Tippeligaen, og slik jeg ser det kan han være en mulig erstatter for Robert Koren dersom han forsvinner fra LSK, sier Nils Johan Semb.
                        Den tidligere landslagssjefen mener at LSK må sikte høyt om Koren forlater LSK.
                        – Koren er en av de beste, ja kanskje den aller beste midtbanespilleren i serien, og derfor må LSK opp på landslagsklasse for å erstatte ham. Det betyr at de ikke finnes mange alternativer i Norge, men Brenne er en av dem.
                        Semb har fulgt Brenne siden tiden på U21-landslaget. Han tror at Fredrikstads offensive midtbanespiller har de kvalitetene som skal til for å lykkes i Koren-rollen bak spissene.
                        – Først og fremst er han en målscorer. Han har stor kraft til å score fra midtbaneposisjon, er løpssterk og dekker store områder. Jeg har sett potensial i ham en stund, og jeg ser på ham som en mulig landslagsspiller for Norge, sier Semb.
                        – Hyggelig

                        Simen Brenne hadde i utgangspunktet en kontrakt som gikk ut til høsten, men rett før seriestart signerte han for ytterligere ett år med Fredrikstad.
                        25-åringen ønsket ikke utnytte sin Bosman-situasjon. Båndene til Fredrikstad var for sterke. Et mulig klubbskifte er heller ikke noe han tenker på.
                        – For øyeblikket har jeg mer enn nok med å følge det tette kampprogrammet i mai. Jeg har skrevet under et nytt år med Fredrikstad, og har ikke tenkt så mye på noe annet, sier Brenne.
                        At Nils Johan Semb ser på ham som både mulig landslagsspiller, og en spiller som er god nok til å erstatte Robert Koren i LSK, synes han er hyggelig.
                        – Koren er en veldig god spiller, og det er hyggelig å bli sammenliknet med ham. Men det viktigste for meg er å spille godt for Fredrikstad i hver eneste kamp, sier Brenne.
                        Knuste Vålerenga

                        Brennes agent er Bjarne Sognnæs. Han har naturlig nok også stor tro på Brenne. Men foreløpig har ikke overgang til en norsk klubb vært tema i samtalene mellom agenten og spilleren.
                        – Jeg har ikke fått inntrykk av at han har et stort ønske om å spille i en annen norsk klubb, sier Sognnæs.
                        Ved en eventuell overgang til Åråsen, har Brenne allerede et trumfkort i forholdet til Kanari-Fansen. Søndag ble han FFKs matchvinner mot Vålerenga.
                        25-åringen spilte også da LSK møtte laget fra plankebyen, men uten at han klarte å utmerke seg spesielt i den kampen.
                        – Det ble en spesiell kamp med få sjanser. Mye skyldtes vanskelige vindforhold, men LSK er også det desidert vanskeligste laget vi har møtt så langt, innrømmer han.
                        Om LSK er interessert, og Fredrikstad villig til å selge, blir han kanskje å se i gult og svart en gang i framtida.
                        LSK-manager Jan Åge Fjørtoft ønsker ikke å snakke om hvor brennhet kandidat Fredrikstad-spilleren er.
                        – Det eneste vi forholder oss til er at han akkurat har skrevet en ny kontrakt med Fredrikstad, og da er det ikke naturlig å ta kontakt nå. Du går ikke bort til bruden og spør om en klinelåt på bryllupsdagen, sier Fjørtoft.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • rEPPA
                          *****istrator
                          • Nov 2003
                          • 3927

                          #72
                          Alltid overtent i VIF-kampene

                          http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115925

                          Espen (26) er den siste ekte Enga-hateren

                          ÅRÅSEN (VG) Espen Søgård (26) tilhører en «utdøende rase» i Lillestrøms spillerstall.


                          KLAR FOR HATKAMP: Ingenting ville gledet Espen Søgård mer enn at Lillestrøm knuste Vålerenga fredag. Foto: Trond Solberg


                          Han er den siste ekte Vålerenga-hateren.

                          Og så opptatt av å slå erkefienden når lagene møtes, at han rett og slett ikke klarer å spille god fotball. Fredag barker lagene sammen for første gang denne seriesesongen - på Ullevaal stadion.

                          Espen er redd for at historien vil gjenta seg. At han vil legge så mye følelser i matchen at innsats og duellseirer teller mer enn kvalitetsfotball.

                          - Jeg er alltid overtent mot Vålerenga, sier romerikingen - som bare har én kollega i førsteelleveren som har noe av den samme hatfølelsen: Midtstopper Frode Kippe.

                          Kippe og Søgård har spilt seriematcher mot det forhatte Oslo-laget siden henholdsvis 1998 og 2000. I tillegg også en del cupkamper.

                          Sterke følelser

                          I år møter vertene som regjerende seriemester, men tredje nederst på serietabellen etter kun én seier så langt.

                          Samtidig er LSK ubeseiret serieleder, ni poeng foran Vålerenga.

                          - Som vanlig kommer nok begge lag til å stresse fælt, sier midtbanekriger Søgård, som ikke helt kan forklare sitt VIF-hat.

                          - Jeg er liksom vokst opp med at slik skal det være.

                          Det er bare sånn at her på Romerike er VIF-møtene følelsesmessig sterke greier, og særdeles viktige. Både for spillere med lokal tilknytning og for alle fotballelskere i distriktet.

                          Mange utlendinger

                          Fredag stiller LSK med et lag der utlendinger og spillere fra andre norske steder enn Romerike er i klart flertall. Folk uten samme adrenalinkikket som Søgård og Kippe.

                          - Etter hvert blir det vel slik at Lyn Oslo kommer til å overta rollen vår som erkefienden til VIF. I alle fall om det ikke snart kommer inn flere lokale spillere, sukker Espen Søgård.

                          - Min aller beste opplevelse var i fjorårets NM-semifinale. VIF kjempet om seriegull og var favoritt. Men vi var klart best og vant 2-0 i en kamp med stor temperatur og syv gule kort - hvorav fem til Vålerenga

                          (VG 10.05.06 kl. 08:26)
                          www.kfl.no/debatt

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #73
                            Fra aftenposten:
                            Drømmen om et cupmirakel


                            Høland-målvakt John Kristian Skogholt står foran sin kanskje største fotballutfordring mot Lillestrøm i dag. Klubbens veteraner håper på en bombe. Fra venstre rundt bordet: Per Frogner, Olav Brokke, Odd Grønlund, Børre Vedam, Kjell Krogstad, Odd Nilsen, Ottar Kilde, Harry Ottesen, Kåre Solheim. ( Foto: Aftenposten )

                            - Høland vinner 2-1, sier Marcus Tobias Nilsen (11, t.v.), Jonas Ottesen (12), Kevin Martinsen (11), og Mikael Andreas Nilsen (13). ( Foto: Aftenposten )

                            Første runde i cupen. Dagen for fotballmirakler. På Høland stadion møtes lag nummer 1 og lag nummer 111 i Norge. Et helt tettsted krysser fingrene.

                            Av: Aslân W.A. Farshchian
                            Publisert: 10.05.2006

                            - Var det langt å kjøre?
                            John Kristian Skogholt snur seg i kontorstolen.
                            - De fleste som kommer hit sier de aldri trodde de skulle komme frem.
                            Løken i Høland ligger om lag seks mil fra Oslo sentrum. Fra Fetsund er veien svingete. Og lang. I alle fall kjennes den slik, Skogholt er inne på noe.
                            Så kjenner han da også Løken bedre enn de fleste. 36 år gammel har han spilt 509 kamper for Høland. Utrolig nok er det ikke klubbrekord. Den innehar lagleder Rolf klund.

                            Leddbånd
                            I alle fall i noen måneder til.
                            - Det er mye av grunnen til at jeg fortsatt er med, jeg har lyst på den rekorden, sier John Kristian Skogholt.
                            16 kamper mangler han før kveldens cupmøte med Lillestrøm.
                            Dagen før dagen har ikke Høland fellestrening. Laget trente på mandag. For Skogholt er det enda lenger siden siste trening. 509 tøffe kamper begynner å slite på kroppen.
                            - Jeg har et ødelagt leddbånd i den ene foten, og har ikke fått trent siden midten av februar. Men jeg klarer å spille kamper.
                            Midten av februar? Det er tre måneder siden det. I kveld skal han stoppe Norges for tiden beste lag på Høland stadion.

                            Gule og blå
                            13 år er det siden Lillestrøm sist var på Høland stadion.
                            Skogholt var med da også.
                            - Det er ekstra spesielt med Lillestrøm fordi veldig mange her i området heier på dem. Jeg husker 93-kampen veldig godt. Det var mange gode med: Mjelde, Osvold, Bjarmann. Jeg husker midtstopperne våre var gule og blå etter duellene med Stuart McManus.
                            Skogholt rister på det lange håret og humrer når han tenker på 6-1-tapet, også det i cupens første runde.

                            Faktisk kunne han stått på andre siden av banen når lagene møtes i kveld. I 1994 fikk John Kristian kontraktstilbud fra Lillestrøm, men takket nei.
                            - Av og til tenker jeg på hvordan det hadde blitt om jeg hadde gått til Lillestrøm. Men jeg er glad jeg ble her. Når du er så lenge på samme sted, får du en helt spesiell klubbfølelse.

                            God start
                            Høland har åpnet sesongen bra. Tre seire i serien og andreplass på målforskjell bak Ullern. Men det er langt opp til Lillestrøm. Legger du sammen lagene i eliteserien, 1. divisjon, 2. divisjon og serielederne i 3. divisjon, ligger Høland på delt 111. plass - 110 bak Lillestrøm.
                            Skogholt tar oss med ned på klubbhuset. Der sitter klubbens eldste garde.
                            Det er tirsdag. Kakedagen.
                            - Hva vi gjør hvis Høland vinner? For å være helt ærlig, den tanken har vi ikke tenkt.
                            Kjell Krogstad er likevel forsiktig optimist.
                            - Stabæk var veldig gode i førsteomgangen mot Rosenborg. Men resten av det jeg har sett fra eliteserien, skremmer meg ikke.

                            Sementvafler
                            Gamlekarene er i ferd med å overtale hverandre til å tro at det kan bli seier. Men John Nordby som sitter på andre enden av bordet, har fingeren plantet langt nede i den løkenske jord og maner til edruelighet.
                            Karene blir ikke helt enige og det ender opp med at halvparten tror på 4-1 til Lillestrøm og resten krysser fingrene for at hjemmelaget taper med mindre enn ti mål.
                            - Men det blir i alle fall nok vafler. Jeg så de hadde hentet en sementblander, opplyser Børre Vedam.
                            Det er vanskelig å vite om det er sant eller ikke, for i Løken kan det komme til å koke i kveld.
                            - Jeg tror det kan bli tilskuerrekord. Så vidt jeg vet ble den nåværende rekorden på 1390 satt i 1993, sist gang Lillestrøm var her, sier trener Øystein Slemdal.

                            Medietrykk
                            Han ber oss dra til Løken Senter. På sportsbutikken vil vi finne folk som er opptatt av fotball, mener Slemdal.
                            Og jo da, vi finner Arne Bakken hos Sporten Løken. Faren startet butikken så langt tilbake som i 1947, og Arne følger med på Hølands fotballbragder.
                            - De må være kyniske mot Lillestrøm, og ikke bli for ivrige selv om de har spillere som kan gjøre det på egen hånd. For Lillestrøm blir utfordringen å klare å skjerpe seg. For Høland-spillerne blir det viktig å takle medietrykket og klare å spille fotball, mener han.
                            Hos Rimi ved siden av står Bjørn Bjerk og leter etter dagens middag i frysedisken. Han har klokkertro på Høland-seier.
                            - Vi vinner 2-0, får en scoring med én gang, mener Bjerk.

                            - Ullern viktigere
                            Samtidig sitter Øystein Slemdal i bilen på vei hjem fra jobb. Han virker rolig foran den desidert største kampen i hans trenerkarrière.
                            - Kan dere slå Lillestrøm?
                            - Dette er stort for et lite sted. I går var det full dugnad på stadion. Det er slik jeg husker 17. mai fra da jeg var liten. Jeg kan ikke si at jeg ikke har drømt om å vinne... men jeg vet det vil være en kjempebombe.

                            Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                            Kommentar

                            • 10.09.50
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2005
                              • 1410

                              #74
                              LSK-back: - Feigt VM-uttak

                              - Feigt, er Christoffer Anderssons oppsummering etter det svenske VM-uttaket.
                              Foto: Morten Holm / SCANPIX


                              Lillestrøms Christoffer Andersson mener han er dolket i ryggen av den svenske landslagsledelsen.

                              Av Dag Langerød


                              LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Rami Shaaban var den eneste spilleren fra Tippeligaen som kom med i den svenske VM-troppen.
                              Vraket i siste sekund for tredje gang
                              Det får Lillestrøms back til å se rødt. Han ble nemlig også vraket i siste sekund før forrige EM- og VM-sluttspill.
                              - Jeg skjønner ingenting. Selv om jeg ikke har sagt det, så hadde jeg regnet med å komme med. Jeg har vært i troppen i hele år og i fjor, og jeg spilte den forrige kampen. To ganger tidligere har de vraket meg i siste sekund før et stort mesterskap. Jeg tenkte at det ikke kunne skje også en tredje gang, sier Andersson hoderystende til TV 2 Nettavisen.
                              Men det skjedde. Og det helt uten at 27-åringen fikk noen forklaring.
                              - De ringte Eddie Gustavsson for å si fra til ham, og motivere ham. Til meg sa de ingenting. Først i dag (onsdag) lå det en melding på mobilsvareren min. De sa at de ikke hadde hatt tid til å ringe meg, at de forstod at det var en tøff avgjørelse for meg, og at de skulle ringe, sier Andersson fnysende.
                              Han mener at han ble ofret.
                              Ingen ordentlig høyreback
                              - Jeg har forstått etterpå at det har vært et stort press i Sverige for å få med visse spillere i troppen. Da måtte noen ofres. Det ble meg. Jeg synes dette var feigt. Jeg er blitt dolket i ryggen, sier han.
                              Sveriges førstevalg på backplass i VM blir dermed midtbanespiller Mikael Nilsson som kun har spilt to hele kamper, og vært på banen fire ganger siden januar for Panathinaikos. Nilsson, normalt midtbanespiller, har fungert som høyreback i Hellas. Back up er Niklas Alexandersson – også han en midtbanespiller.
                              At Sverige dermed reiser til fotball-VM uten en eneste ordentlig høyreback gjør uttaket ekstra vanskelig å svelge.
                              - Alexandersson er en god spiller, men han vil jo ikke spille back. Nilsson er en veldig god spiller som jeg regnet med at ville komme med. Men også han er jo egentlig midtbanespiller. Jeg skjønner ikke hva landslagsledelsen driver med, sukker LSK-backen.
                              - Jeg liker å stille opp for Sverige. Det er jo alles drøm. Men når man blir behandlet på denne måten, tre ganger på rad, da blir man veldig skuffet. Jeg har stilt opp hele tiden, men får ikke noe igjen, legger han til.


                              - Vil ikke spille for dem
                              - Hva skjer hvis du blir tatt ut igjen etter VM?
                              - Jeg kan ikke tenke meg at de kan ta meg ut igjen. Da vil jeg ikke skjønne hva de driver med. Dette må bety at de har bestemt seg for at – thats it for min del.
                              - Men det har jo skjedd to ganger tidligere…
                              - Skulle de gjøre det igjen, så må jeg tenke lenge på det. Jeg har lyst til å spille for Sverige, men ikke for dem. Ikke når man blir behandlet på denne måten, slår han fast.
                              Telefonen hans ringte i et sett etter uttaket tirsdag kveld. Derfor slo Andersson av mobilen.
                              - Jeg tenkte at det var like greit å la det ligge over natten, men det er tross alt saker og ting som man vil si likevel. Jeg kan ikke bare akseptere dette, og si takk og hei. Et sted går grensen for hvordan man kan behandles.
                              PS: Ifølge Andersson har Sveriges assistent-trener, Roland Andersson, sett ham live to ganger i år. Først i Royal League-finalen. Så mot Rosenborg. Etter den kampen skal den svenske assistenten, ifølge LSK-backen, ha sagt til Jan Åge Fjørtoft at Lillestrøm måtte forberede seg på å klare seg uten Andersson fra midten av mai. Nå får romerikingene likevel beholde Andersson frem til sommerpausen i starten av juni.
                              10.05.06 13:50

                              Kommentar

                              • sparwasser
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3185

                                #75
                                Rösler: - Jeg føler med ham



                                LSK-trener Uve Rösler følte med Christoffer Andersson etter at han ikke kom med i den svenske VM-troppen.
                                Foto: Marit Hommedal (Scanpix)


                                LSK-trener Uwe Rösler er ikke akkurat begeistret over at Christoffer Andersson ikke fikk noen forklaring på hvorfor han ble vraket fra den svenske VM-troppen.

                                Av Dag Langerød

                                LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Den norske serielederen tjener på at Christoffer Andersson ikke kom med i den svenske VM-troppen. Romerikingene kan nå nemlig benytte seg av Tippeligaens kanskje beste back i ytterligere fem kamper før han pakker kofferten og reiser til Hannover.

                                Gleden stod likevel ikke i taket i Lillestrøm onsdag.
                                - Jeg føler med spilleren. Han er en av våre beste og mest stabile spillere, og har jobbet utrolig hardt i de tre årene her, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
                                LSK-treneren reagerer, som flere i Sverige, på hvordan den svenske landslagsledelsen vraket flere spillere. Alexander Östlund ble blant annet vraket via en melding på telefonen. Christoffer Andersson fikk ingen forklaring.
                                Først torsdag lå det en melding på mobilsvareren fra landslagsledelsen om at de skjønte at det var tungt å bli vraket, men at de kom til å ringe igjen senere.
                                - Jeg kan ikke si noe om uttaket. Jeg har ikke nok overblikk, og det er heller ikke min sak. Men de burde ringt Christoffer. Han har vært inne i troppen i seks år. Jeg vet at man må ta tøffe avgjørelser som en trener, men man må i det minste forklare dem, sier LSK-treneren videre.

                                - Overhodet ingen glede for at dere nå kan beholde ham litt lenger?
                                - Vi har planlagt uten ham. Vi var sikre på at han skulle dra. Han er blitt kalt opp til alle landskamper etter at jeg kom til Åråsen som trener. Hvorfor skulle han da ikke komme med da 23 mann ble tatt ut? Jo, én av våre beste spillere er tilgjengelig i flere kamper, men jeg føler først og fremst med Christoffer. VM er tross alt det største man kan oppleve som spiller, sier LSKs tyske sjef.
                                10.05.06

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #76
                                  http://www.rb.no/lokal_sport/article2086289.ece

                                  STORHALLEN klar for politisk

                                  LSK har hentet planene om ny storhall ved Lillestrøm stadion fram fra skuffen. Leder Per Mathisen håper den skal stå klar seinest neste høst.
                                  PROSJEKT: Per Mathisen har på vegne av LSK lagt fram et nytt prosjekt med bedre finansiering for bygging av storhall i Lillestrøm. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK
                                  KAN BLI REALITET: LSK-leder Per Mathisen sier klubben er klar til å starte byggingen av storhall på 105x68 meter med plass til 3.000 tilskuere etter sommerferien, om kommunen rekker å gjøre de nødvendige vedtak. Da vil hallen stå ferdig neste høst.




                                  Av: Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

                                  LILLESTRØM
                                  – Prospektet for en hall kostnadsberegnet til vel 74 millioner kroner er lagt fram for kommunen. Den kommer opp i kommunestyret seinere i vår, sier LSK-leder Per Mathisen.
                                  Sist LSK la fram planer om storhall, vendte kommunestyret tommelen ned. Nå mener Mathisen saken står godt fra klubbens side.
                                  – Vi har Åråsen Eiendom AS inne som garantist for långiver. Det er den store forskjellen. Selskapet har begynt å tjene penger. Rentebetingelsene er forbedret, og stadion representerer store verdier.
                                  Av de 74 millionene regner LSK med å få refundert 15 millioner i moms. Spillemidlene utgjør fem millioner kroner.
                                  – Lånebehovet vårt er 54.250.000 kroner.
                                  På egne bein

                                  – LSK-økonomien har ikke vært glitrende de siste årene. Har dere ikke annet å bruke pengene til?
                                  – Vi tar ikke fem øre fra klubb eller Åråsen Eiendom. Storhallen skal stå på egne bein. Vi regner med totale driftsinntekter ved utleie, publikum og reklame i hallen på 5,9 millioner kroner. Med et driftsresultat før avskrivninger på nær fem millioner kroner, skal vi greit betjene et lån på 54 millioner.
                                  – Så sniker dere vel i køen og tar plassen til andre nødvendige anlegg i Skedsmo?
                                  – Dette prosjektet står på egne bein og tar ikke plassen fra noen på prioriteringslisten. Vi bruker ingen kommunale penger, og heller ikke penger fra LSK. Det vi trenger fra kommunen er at de stiller tomta til disposisjon med en bygslingsavtale. For å øke sikkerheten ytterligere, ønsker vi også en garanti for deler eller hele lånet.
                                  Storstue

                                  – Er det nødvendig å bruke så mange penger på en storhall, når oppvarmede kunstgressbaner er blitt en suksess?
                                  – I Norges Fotballforbund sier de at to steder i Norge mangler storhall. Det er Stavanger og Romerike. Det er jeg enig i. En fotballhall i Lillestrøm vil bli en storstue for hele regionen. Først og fremst er det en hall som vil fremme talentutviklingen og være et sted for breddefotballen. Selv om kunstgressbanen har fullt belegg, mangler vi fremdeles plass for de yngste. Klubber som vil leie seg inn kan dele hallen inn i opptil åtte baner. Vårt a-lag vil bare i liten grad bruke hallen – og da på tidspunkter andre ikke har behov. Med plass til 3.000 tilskuere vil vi også kunne arrangere store kamper der om vinteren.
                                  – Kommer hallen til å få en tilknytning til Skedsmohallen?
                                  – Det er mulig det blir bygd en overbygd gangvei. Garderobene blir felles. Vi har regnet inn i investeringene at vi skal stå for utgiftene ved å ruste opp garderobene i Skedsmohallen.
                                  Avdelingssjef i park- og idrett i Skedsmo kommune, Thor Sandness, mener LSK legger fram et godt konsept.
                                  – Finansieringen er betydelig bedre enn ved de forrige planene. Vi har gått noen runder med LSK, og det er en positiv holdning til planene. Med Åråsen Eiendom AS har klubben også en større handlefrihet, sier han.
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #77
                                    Fra Cup-tråden Høland-LSK i 1.runde.

                                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                                    Laget fra start:

                                    Otto
                                    Cyril-PSA-JP-Shane
                                    Trond-Kasey-Kiko-Pål (i flat firer)
                                    Andreas-Magnus

                                    Shane ble erstatta av Nickolas Sparby etter 63 minutter, Kiko av Shkodran Rexhaj etter 70 minutter (da gikk Pål inn sentralt, Trond over på VK og Shkodran tok HK), Steffi av Lasse Bergan-Foss etter 79 minutter. Trond og Pål veksla flere ganger under kampen side, begge er jo uansett venstrebeinte....

                                    1-0 etter 28 minutter, stupheading av Kasey, som også hadde et par andre gode avslutninger, bl.a. på langskudd.
                                    2-0 etter 61 minutter, Myklebust lobber over keeperen etter å ha blitt spilt fram av Pål, etter forarbeid av Kiko og Haddad.
                                    3-0 etter 62 minutter ved Olsen, som vinner en ball på høyresida, kommer fire mot tre og overlister keeper. Olsen hadde også noen andre skuddforsøk, bl.a. i tverrliggeren.
                                    Myklebust felles og tar straffa sjøl, men misser både straffa og returen etter 73 minutter.

                                    Haddad, Kali og Olsen, som burde vise seg fram med tanke på førstelagsspill, kunne nok vært enda skarpere. Men Haddad viste seg som langt mer lagspiller enn jeg har sett før, med en lang rekke pasninger til medspillerne (!), flere av dem også smarte og gode, selv om han ikke virka helt skjerpa og konsentrert og ikke fikk uttelling sjøl, men var nær flere ganger. Naturligvis viste han i en del situasjoner også klare ego-takter, men likevel framgang. Trond Olsen er god når han får ballen mye, og viste også fram fart, teknikk, initiativ og innleggs- og skuddfot flere ganger enn ved målet. Kali er merkelig skjør for skader, men kommer seg opp igjen og spiller videre etter et minutt eller to, og har naturligvis både fart og teknikk, og mer disiplin enn tidligere, selv om han ikke akkurat er en del av en lagmaskin ennå.

                                    Kasey er den gode gamle fra ifjor, og gjør det meste riktig. Jeg mener det bare er et tidsspørsmål før han, som Pål, kommer inn for A-laget. Pål er neppe helt i topp kampform ennå, men stadig i framgang. De øvrige, også unggutta, gjorde jobb som forventa. At PSA er en bedre midtstopper enn JP visste vi allerede.

                                    gilbert
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      #78
                                      Fra VG:

                                      LSK-kaptein endelig skadefri

                                      HØLAND (VG Nett) I fjor var Kasey Wehrman kaptein på laget og en nøkkelspiller for Lillestrøm. Så langt denne sesongen har australieren vært langt unna førstelaget.

                                      Av ERIK SØNSTELIE


                                      HØYEST: LSKs langtidsskadde Kasey Wehrmann spilte omsider fra start i cupkampen mot Høland i går. Han headet inn 1-0 målet. Her i duell sammen med Pål Steffen Andresen og Hølands Jan Ingar Ottesen. Foto: Erik Sønstelie



                                      I den første NM-rundekampen mot Høland onsdag fikk han for første gang Uwe Röslers tillit fra start. Også kapteinsbindet var på plass igjen.
                                      Etter 30 minutter takket australieren treneren med en scoring i kampen som Lillestrøm vant 3-0. Et hodestøt etter corner gikk rett i mål. Da hadde han nettopp hatt en annen ball i tverrliggeren.

                                      - Et klart varsel om at du snart er tilbake?

                                      - Det er godt å kunne spille fotball igjen. Jeg har spilt to kamper for 2. divisjonslaget vårt og nå denne cupkampen. Men jeg har nok likevel litt igjen før jeg er tilbake der jeg var, sier Wehrman, som ble skadet i oktober i fjor, noen uker før cupfinalen.

                                      Den alvorlige belastningsskaden i mage og lyskeregion har siden sittet i. I skadeperioden har han trent mye alternativt og det er først de siste par månedene han endelig har kunnet trene for fullt med laget igjen.

                                      Tøft å ta en plass

                                      - Nå er det bare spørsmål om tid. Nå gjør de andre guttene det bra. Man endrer ikke et "winning team". Så jeg må bare stå på, så får vi se hva som skjer, sier midtbanespilleren, som har signalisert at det kan bli aktuelt å søke norsk statsborgerskap for å komme tilbake på laget.

                                      Pr. i dag er det lov bare å spille med tre spillere utenfor EØS-land i norsk fotball. LSK har flere spillere fra land utenfor EØS-området.

                                      - Kasey kommer. Han har et stykke igjen ennå. Men han har spilt et par kamper i 2.divisjon og nå denne. 2. omgangen hans var bra, sier Uwe Rösler, som brukte cupkampen mot Høland til å gi flere spillere som vanligvis sliter reservebenken mulighet for å vise seg frem.

                                      Foruten Kasey Wehrman, spilte også Andras Haddad, Pål Strand, Trond Olsen, nyervervelsen Cyril Kalil, keeper Otto Fredriksson og Johan Petter Winsnes


                                      (VG NETT 11.05.06 )

                                      HØLAND (VG Nett) I fjor var Kasey Wehrman en nøkkelspiller for Lillestrøm. Så langt denne sesongen har australieren vært langt unna førstelaget.

                                      Kommentar

                                      • gj
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3359

                                        #79
                                        Aftenposten, 10. mai:

                                        Norges Fotballforbund inviterte topptrenerne sine til Tyskland for å se - ...verdens beste fotballspillere . . . AVLYST - på grunn av manglende interesse.

                                        Ronaldinho var ikke nok til å friste norske topptrenere til å droppe sommerferien. Fotballforbundets planlagte studietur til Tyskland-VM måtte avlyses fordi bare to av 14 takket ja til invitasjonen.

                                        ROBERT VEIÅKER JOHANSEN Sandefjords Tor Thodesen og Vikings Tom Prahl var de eneste to som hadde anledning til å bli med på NFFs tilbud.
                                        - Jeg er litt overrasket, for jeg mener at opplegget vårt var bra. Det går an å forstå at trenerne prioriterer fritid på sommeren. Vi trodde likevel at det skulle være interessant siden verdensmesterskapet arrangeres så nær Norge, sier forbundets utviklingssjef Andreas Morisbak.
                                        - Trenermiljøet i Norge tenker for snevert i forhold til å oppdatere seg. De har altfor lite erfaring og kompetanse når det gjelder nivået i internasjonal fotball, mener topptrenerkomitéens leder, Vidar Davidsen.
                                        Han er skuffet over at Brasil, Argentina, Frankrike og andre meget gode landslag ikke var nok til å friste eliteserietrenerne til å reise til Tyskland i enten fem eller ti dager.
                                        - Vi ble nødt til å kansellere hele opplegget, for responsen var for dårlig, sier Davidsen.
                                        - Har ferie. Sterkt subsidiert av Norges Fotballforbund skulle trenerne etter planen reise rundt i Tyskland og se så mange kamper så mulig. I løpet av oppholdet skulle de også diskutere det de hadde sett.
                                        - Det er utrolig bra å få «live-innsikt» i hvor lista ligger. Det finnes ikke noe bedre miljø å gjøre det i enn i et verdensmesterskap. Men det har vist seg tidligere at det er et problem å samle norske topptrenere i fagforum. Den tendensen har utviklet seg de siste årene. Hvis de tror at de dyktige sitter på sin egen tue og ser seg selv i speilet, så tar de feil. De store trenerne i utlandet er utrolig sugne på å reise rundt og lære av kolleger, mener Davidsen. - Livet er mer enn fotball. Jeg skulle gjerne ha reist, men vi har ti dager ferie fra 8. juni. De dagene vil jeg ha sammen med familien, sier Start-trener Tom Nordlie.
                                        - Jeg tror ikke at jeg ville plukket opp noe som kunne gjøre Start bedre ved å være i Tyskland. Det er ingen som har funnet opp hjulet på nytt. Den ene detaljen jeg kunne ha hentet med meg hjem er ikke viktig nok til å ofre ferien med familien, legger Nordlie til.
                                        Lillestrøm-trener Uwe Rösler sier at han satte stor pris på invitasjonen fra Norges Fotballforbund, men også han takket nei.
                                        - Jeg måtte det. Fotballen tar så mye av meg at jeg trenger ti dagers ferie for å lade batteriene. Familien fortjener det. Vi har vært på tre treningsleirer i vinter, og reist mye i forbindelse med Royal League, sier tyskeren, som kommer til å tilbringe ferien på Mallorca.
                                        - Jeg kommer til å ta en øl sammen med gode venner og se på TV, sier Rösler.
                                        - Ideen var god, men det ble vanskelig for meg å være med, sier Moldes Arild Stavrum.
                                        - Det er viktig for meg å koble av i ferien. I tillegg var det en del andre ting som gjorde at jeg ikke hadde muligheten. Jeg vet heller ikke hvor stor forskjell det er på å se kampene på TV i forhold til «live», sier han.
                                        PS! Norge sender likevel observatører til Tyskland. Landslagssjef Åge Hareide, hans assistent Stig Inge Bjørnebye, kvinnetrener Bjarne Berntsen, U21-trener Hallvar Thoresen, Andreas Morisbak og Vidar Davidsen skal dele seg i tre grupper, og se så mye VM-fotball som mulig.

                                        Kommentar

                                        • Gale Isbre
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2005
                                          • 1164

                                          #80
                                          fxt.no (http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...le634568.ece):

                                          Wehrman vil bli norsk

                                          Etter ett år på LSKs andrelag, kom Kasey Wehrman inn i varmen igjen i Uwe Röslers første sesong i Lillestrøm. Nå er han tilbake igjen etter skade - og vil bli norsk.
                                          (FOTO: HÅKON M. LARSEN/SCANPIX)

                                          Kasey Wehrman får ikke spilt for Lillestrøm akkurat nå fordi han er australier. Nå vil han bli norsk.
                                          Av Dag Langerød

                                          LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Lillestrøms midtbanespiller har et stort problem. Han er australier. Siden Lillestrøm også har en kanadier og en tunisier i laget, må én av de tre vrakes til hver kamp. Reglene er nemlig klare: Norske lag har kun lov til å stille med to ikke-EU-spillere i hver kamptropp.

                                          Nå går det ut over Wehrman, som har vært skadet i et halvt år. Han er tilbake i trening og kamp for andrelaget, men får ikke samme mulighet som norske spillere til å spille seg inn igjen på laget. Norske spillere kan gradvis få spilletid fra benken. Skal Wehrman få samme sjanse, må trener Uwe Rösler vrake enten Olivier Occean eller Khaled Mouelhi. Som begge er i topp kampform.

                                          Vil bli norsk
                                          - Derfor vil jeg bli norsk. For å hjelpe både Lillestrøm og meg selv. Klubben har jobbet med dette siden februar, men jeg har ikke hørt noe. Selv om jeg tror jeg oppfyller kravene, sier Wehrman til TV 2 Nettavisen.

                                          Og det gjør han. Han kom til Norge og Moss i 2001, og har også vært gift med en norsk jente i tre og et halvt år. Problemet er saksbehandlingstiden.

                                          Akkurat nå tar det 9-10 måneder å få innvilget en søknad om norsk statsborgerskap.

                                          - Men jeg vil ha det. Så lenge jeg ikke mister mitt australske pass, sier Wehrman.

                                          Men på grunn av saksbehandlingstiden kan han altså først få det i slutten av 2006. Det er for sent til å hjelpe Lillestrøm og Wehrman i årets norske sesong.

                                          - Men man trenger mer enn 11 for å vinne serien. Det husker LSK forhåpentligvis, sier han glisende.

                                          - Jeg er klar
                                          - Føler du deg klar for førstelaget selv?

                                          - Ja. Kanskje ikke en hel kamp, men jeg er sikker på at jeg kunne gjøre en jobb i 75 minutter, sier 28-åringen.

                                          - Jeg mener også at jeg er den beste defensive midtbanespilleren i klubben. Men selvfølgelig – jeg skjønner at det ikke er så stor vits i å endre på laget så lenge det vinner. Men hvis det kommer en smell, så forventer jeg å få sjansen raskt etterpå, fortsetter han.

                                          - Hvor frustrerende er det at reglene stopper deg fra å spille?

                                          - Det er klart det er frustrerende. Det var ingen som sa til meg da jeg kom til Norge at jeg trenger norsk pass om fem år for å kunne spille fotball her. Og hvor mange andre land enn Norge er det egentlig som har disse reglene? Jeg vet ikke om noen, sier han.

                                          - Kasey er en nøkkelspiller
                                          LSK-trener Uwe Rösler mener foreløpig at Wehrman ikke holder helt det samme nivået som han gjorde før skaden, men påpeker at han ser spilleren som en nøkkelspiller i laget. Det så man også i fjor da Wehrman spilte så å si alle kamper sentralt for romerikingene.

                                          - Det største problemet med Kasey akkurat nå er passet hans. Hadde han vært norsk kunne jeg gradvis latt ham få spilletid fra benken. Skal jeg gjøre det nå, så må Olivier Occean eller Khaled Mouelhi ut. Han må kunne starte når jeg henter ham inn på førstelaget igjen, og han er ikke akkurat der nå. Men Kasey er en viktig brikke i mine planer for Lillestrøm. Han er en viktig spiller for Lillestrøm. Men han må være tålmodig og jobbe knallhardt. Og når han får sjansen, da må han ta den, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.

                                          - Hvor fort kan det skje?

                                          - Det er umulig å si.

                                          Wehrman spilte forøvrig sin første hele kamp for Lillestrøms A-lag i cupen onsdag. Han scoret det første målet da Høland ble slått 3-0.
                                          11.05.06 14:25

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎