26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • rEPPA
    *****istrator
    • Nov 2003
    • 3928

    Straffet på overtid

    LSK ned fra tabelltoppen
    NADDERUD (VG Nett) (Stabæk - LSK 2-2) Lillestrøm er nede fra tabelltoppen etter en straffescoring fem minutter på overtid.
    Av ANDREAS NYHEIM


    TOK LEDELSEN: Michael Mifsud ga Lillestrøm ledelsen rett før pause. Men dramatikken varte til siste sekund på Nadderud. Foto: Scanpix
    En knallsterk bortetriumf raste sammen da Daniel Nannskog ble felt fire minutter på overtid. Straffesparket satte Veigar Pall Gunnarsson sikkert i mål - etter diskusjoner i ytterligere et minutt.

    - Dommeren dømmer straffe og det må vi bare akseptere - jeg har ikke noen problemer med det, sier LSK-trener Uwe Rösler til TV 2.

    Müller så rødt
    LSK-keeper Heinz Müller ble også utvist etter to gule kort i en meget amper sluttfase av kampen. Han fikk først gult kort for å forstyrre straffeeksekutør Veigar Pall Gunnarsson, og så fikk han sitt andre gule da han knuffet med Inge André Olsen etter å ha sluppet inn 2-2-målet.
    - Vi avgjør i løpet av uka hva som vil skje med ham, sier Rösler.
    Han var naturlig nok skuffet etter at ledelsen glapp på overtid, men synes ikke det var noe å si på resultatet kampen sett under ett.
    - Vi fortjente ikke tre poeng i dag, sier tyskeren.

    My Mifsud-scoring
    Michael Mifsud ga Lillestrøm ledelsen. Det skjedde før pause - kjappfotens tredje scoring på tre kamper. Prestasjonen fra spissen var meget god da han overraskende skjøt i steget, og plasserte ballen godt.
    "Knekken" rett før pause affiserte imidlertid ikke Stabæk. Bare minuttet etter hvilen rundet Daniel Nannskog keeper, og avslutningen endte med at Stabæk fikk corner. Den ekspederte stopper Inge Andre Olsen i nettet.

    Nannskog misset
    Lengre enn det kom ikke Stabæk serieledernes skalp, og sin første hjemmeseier for året. Men det kunne gått annerledes. Rett før LSKs avgjørende scoring, var Daniel Nannskog alene med keeper. Skuddet satt rett på Heinz Müller.

    LSK gjorde et dobbeltbytte 12 minutter før slutt, og tok ut Robert Koren og aktive Michael Mifsud. Normalt betyr det svekket slagkraft offensivt. Men mens de to stjernene løp rett i garderoben, satte Arild Sundgot vinnermålet i nettet.
    I sluttfasen presset Stabæk, flyttet opp Inge Andre Olsen som angriper, og satte inn svære Andreas Strand i tillegg. Strand kom nærmest scoring med en heading like over i tilleggstiden.
    Før Nannskog altså ble felt og fikk straffe over fire minutter på overtid...
    www.kfl.no/debatt

    Kommentar

    • rEPPA
      *****istrator
      • Nov 2003
      • 3928

      Stabæk reddet på overtid


      NESTEN FOR LSK: Lillestrøm-gutta jublet og så ut til å hente hjem en ny seier. Så fikk Stabæk straffe på overtid.
      Foto: SCANPIX
      FAKTA

      Stabæk – Lillestrøm 2-2 (0-1)
      Nadderud stadion, 5045 tilskuere.
      Mål: 0-1 Michael Mifsud (43), 1-1 Inge André Olsen (47), 1-2 Arild Sundgot (78), 2-2 Veigar Pall Gunnarsson, straffe (90).
      Gult kort: Bjørnar Holmvik, Tom Stenvoll og Inge André Olsen, Stabæk, Espen Søgård, Bjørn Helge Riise, Frode Kippe og Heinz Müller, Lillestrøm.
      Rødt kort: Heinz Müller, Lillestrøm.
      Dommer: Roy Helge Olsen, Flekkerøy.

      Stabæk (4-4-2): Jon Knudsen – Morten M. Skjønsberg (Alanzinho fra 84.), Inge André Olsen, Mike Kjølø, Bjørnar Holmvik – Tom Stenvoll, Henning Hauger (Andreas Strand fra 90.), Tommy Stenersen, Espen Nystuen – Daniel Nannskog, Veigar Páll Gunnarsson.

      Lillestrøm (4-4-2): Heinz Müller – Christoffer Andersson, Frode Kippe, Anders Rambekk, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Arild Sundgot, Robert Koren (Magnus Myklebust fra 73.) – Michael Mifsud (Pål Strand fra 77.), Olivier Occean (Khaled Mouelhi fra 66.).
      annonse


      LSKs seiersrekke brutt i drama på Nadderud.
      LES OGSÅ:

      HENRIK BRATTLI VOLD
      Søndag 21.05.2006, 20:20
      oppdatert 21:17

      NADDERUD (Dagbladet.no): Stabæk - Lillestrøm 2-2. LSK kommer til å få et kjempeproblem neste serierunde. På overtid av overtida i dag kom en situasjon som vil komme til å bli kraftig diskutert, ikke bare på Romerike.

      På stillingen 1-2 dribler Nannskog seg gjennom et dyvått LSK-forsvar, før han hardt og ulovlig blir stoppet på vei mot mål. Roy Helge Olsen peker på straffemerket.

      Veigar Pall Gunnarsson setter straffen sikkert i mål, og første akt av dramaet er over. Andre akt er ikke mindre dramatisk. Først er Inge André Olsen borte og krangler med LSKs keeper Heinz Müller, og passiaret ender i kjefting. Deretter plukker Müller opp ballen og kyler den i ryggen på Stabæk-spilleren.


      [FONT=Arial]- Bittert[/FONT]
      Et hodeløst øyeblikk, og dermed er LSK uten keeper neste runde. Per Magne Misund er skadet, Otto Fredriksson ble nylig operert for en infeksjon, og nevnte Müller er ute med karantene.

      Etter matchen var ikke Fjørtoft nevneverdig fornøyd.

      - Det er alltid bittert å tape to poeng på overtid, sier Fjørtoft til Dagbladet.no.

      - Jeg har ikke sett straffesituasjonen på tv, men det var ingen disputt i garderoben, sier han.

      På den andre siden var Stabæk-trener Jönsson storfornøyd.

      - Jeg føler mest glede nå, ettersom det satt langt inne. Vi gjør en god match mot god motstand, sier Jönsson til Dagbladet.no.

      - Det var synd at Daniel (Nannskog) ikke satt inn 2-1 før dem. Men de er dyktige og har friske bein. Det blir mye tilfeldigheter utpå her, sier han.

      Stabæks Veigar Pall Gunnarsson ble av Dagbladdet kåret til banens beste, men var mindre fornøyd enn sjefen.

      - Lillestrøm er veldig vanskelige å spille mot, de er tunge. Vi klarer ett poeng etter å ha ligget under to ganger, sier Gunnarsson.

      - LSK spiller kanskje ikke den artigste fotballen i Norge, men de spiller en fotball som gir tre poeng, sier han.


      [FONT=Arial]Vinnervilje[/FONT]
      Det var et dyvått Nadderud som tok imot et seierssugent LSK i kveld. Og det skulle vise seg at romerikingene hadde det meste av vinnerviljen.

      Første omgang var styrt av en Mifsud i storslag. Gang på gang fikk han lurt seg til gode posisjoner, og med angrepspanelet LSK besitter hadde han også nok av kreativitet i ryggen.
      Som etter ni minutter, når han lurt spiller fri Oliver Occean. Ballen setter Occean i en god Jon Knudsen.

      [FONT=Arial]Supermål fra Mifsud
      [/FONT]
      Men Stabæk ville også være med på moroa. Etter 25 minutter får Espen Nystuen en mulighet til å gi bæringene ledelsen, men den lekre headingen med kurs mot høyre hjørne blir mesterlig avverget av Heinz Müller i LSK-målet.
      Derfra og ut var det mest LSK. Romerikslaget presset kraftig på, og Stabæk måtte gjøre om spillesettet for å demme opp. Men det skulle hjelpe lite, for etter nesten fullspilt førsteomgang viste Mifsud fram gullfoten, og det på lekreste vis. En kort krysspasning fra Occean går høyt over til Mifsud, som lar ballen sprette en gang før han vrir seg og setter ballen i borteste hjørne på halv-volley.
      En soleklar kandidat til rundens mål, og med lillestrømlingenes trommer i bakgrunnen var det rett så sydlandsk. Hadde det bare ikke vært for været.
      Etter pause sto spillet i klar kontrast til klima. Flere spekulerte i om været var ødelagt, for det øste ned over de to Tippeliga-lagene.
      En skulle kanskje tro at det ville gå utover spillet på banen, men det var Stabæk som skulle motbevise det.

      [FONT=Arial]Müller utvist
      [/FONT]
      Etter 49 minutter ble Nannskog spilt fri av en svært god Gunnarsson, og det var mest tilfeldigheter som gjorde at Müller klarte å legge den til corner. På den påfølgende corneren var det Inge André Olsen som raget høyest. 1-1, kanskje mot spillets gang.
      For det var LSK som hadde det meste av spillet utover i omgangen. Stabæk-spillerne ble presset lenger og lenger tilbake, og etter 85 minutter skulle LSKs høye press betale seg.
      Offsidefella til Stabæk klikket i feil øyeblikk, og brått sto Arild Sundgot merkelig alene med Jon Knudsen. Han hadde ingen problemer med å bredside ballen i mål. 1-2, og alle trodde kampen skulle ebbe ut.
      Men dengang ei. Langt på overtid driblet Daniel Nannskog seg inn i LSKs sekstenmeter. To høyrefinter, én venstre, og deretter en hard fot inn på skinneleggen. Roy Helge Olsen hadde ikke annet valg enn å gi straffe, som Gunnarsson enkelt satte i kassa, langt på overtid.
      - Dommeren gir straffe og det må vi akseptere. Jeg er ikke skuffet. Jeg synes ikke vi fortjente tre poeng i kveld. Nå har vi imidlertid et målvaktsproblem, sier LSK-trener Uwe Rösler ifølge ANB.

      I situasjonen som oppsto fikk også LSKs keeper Heinz Müller utdelt det røde kortet, og må dermed vente seg en kamp eller to på tribunen.

      - Jeg jublet foran ham, og rett etter dette kastet han ballen i ryggen på meg. Jeg fikk gult for usportslig oppførsel og han fikk sitt andre gule og ble utvist, sier Inge André Olsen til P4.
      Last edited by rEPPA; 21.05.2006, 20:52. Begrunnelse: Jeg gidder ikke å redigere det skikkelig siden jeg er så forbanna!
      www.kfl.no/debatt

      Kommentar

      • ON
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3639

        Riise på landslaget

        Riise på landslaget Lillestrøms Bjørn Helge Riise får sjansen hos Åge Hareide. Av: Eirik Fardal Publisert: 21.05.2006 kl. 21:42 Landslagssjef Åge Hareide tok i søndag kveld ut Bjørn Helge Riise (22) til landslagstroppen som skal ut i kamper mot Paraguay og Sør-Korea. Norge møter Paraguay alt kommende onsdag på Ullevaal. Flere spillere har meldt forfall etter at Hareide tok ut den første troppen. Riise spilte for Lillestrøm mot Stabæk søndag kveld. Kampen endte 2-2 etter en dramatisk avslutning. Nå får Bjørn Helge Riise sjansen sammen med storebror John Arne. Lillebror har ikke A-landskamper fra før. http://fotball.aftenposten.no/landsl...ticle56687.ece

        Kommentar

        • Rathsmeister
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2006
          • 561

          Bestefar...



          Fjøra sender inn søknad allerede i morgen tidlig om disp for en ny keeper...
          Gjensyn med bestefar?????
          Mvh
          Martin Raths

          Kommentar

          • rEPPA
            *****istrator
            • Nov 2003
            • 3928

            Mistet «alt» i overtidsdrama

            (Stabæk – Lillestrøm 2-2) I et drama fem minutter på overtid mistet Lillestrøm både seieren, serieledelsen og sin gode keeper Heinz Müller, som illsint pådro seg rødt kort og må stå over neste kamp.


            Romerikingene hadde ikke vunnet mot Stabæk på Nadderud siden i 2000, og for femte gang på rad måtte de vende hjem uten seier. Det etter en meget dramatisk avslutning, der alt gikk galt på overtid – og lagets imponerende seiersrekke, med seks strake triumfer, ble brutt
            Det var andre gang i kampen Stabæk utliknet på overtid. Inge André Olsen gjorde det samme rett før pause, etter at Michael Mifsud hadde gitt gjestene ledelsen med et praktmål like i forveien.
            Da Arild Sundgot ordnet ny ledelse 12 minutter før slutt, så det ut til å gå mot en ny LSK-seier, men på overtid ble Daniel Nannskog lagt i bakken. Hans angrepskollega Veigar Pall Gunnarsson feilet ikke fra straffemerket, og LSK-seieren glapp.

            Henter tilbake Reitmeier?

            Mest forbannet for poengtapet var keeper Müller, som det kokte fullstendig over for i sluttfasen. Med to gule kort på overtid blir det tribuneplass på tyskeren i neste serierunde.
            – Nannskog kunne ikke ha scoret, og gikk bare etter straffe. Men det er klart det var dumt av meg å bli utvist, erkjente Müller etterpå.
            – Ja, det var urutinert, for dette skaper trøbbel for oss, sa manager Jan Åge Fjørtoft, som allerede mandag søker Norges Fotballforbund om å få hente fjorårets redningsmann, den tyske superveteranen Claus Reitmeier, ut vårsesongen. Lagets to reservekeepere er nemlig på skadelista.

            Femte uavgjort på rad

            Men alt i alt var uavgjort et greit resultat på Nadderud, spill og sjanser tatt i betraktning. For om LSK hadde de fleste sjansene, hadde hjemmelaget de farligste. Nannskog, for eksempel, hadde en heading i tverrliggeren og var senere en gang alene med LSKs keeper uten å lykkes. For femte gang på rad spilte Bærum-laget uavgjort på sin hjemmebane.
            – Slik det utviklet seg, må vi være fornøyd med ett poeng. Med straffe noen sekunder før slutt hadde vi marginene på vår side, fastslo Stabæk-trener Jan Jönsson. (ANB)

            www.kfl.no/debatt

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055



              Krisa faktum på overtid

              NADDERUD:
              LSK hadde tre poeng dypt nede i kofferten. Da pådro Heinz Müller seg et tåpelig rødt kort – og keeperkrisa i klubben er et faktum.
              MISTE HODET: Heinz Müller mistet hodet, fikk et fortjent rødt kort av dommer Roy Helge Olsen – og satte klubben i krise foran den viktige kampen mot Sandefjord kommende søndag. FOTO: LISBETH ANDRESEN




              Av: KOMMENTAR Per Kristian Torvik sportsjournalist i Romerikes Blad

              En kritisk situasjon, var trener Uwe Röslers egne ord. Reservekeeper Otto Fredrikson er nyoperert, mens tredjekeeper Per Magne Misund ikke har trent på flere uker på grunn av skade.
              Telefonlinjene til Claus Reitmaier har allerede vært rødglødende et par dager. Sist manager Jan Åge Fjørtoft snakket med ham, var han i Hongkong. Men at fjorårets favoritt kan komme tilbake til Åråsen mot Sandefjord søndag, er ikke utenkelig. Det betinger et ja fra fotballforbundet om dispensasjon.
              Den bør gå igjennom, i og med at alle lag vel har en rett til å stille med keeper.
              Ikke til å tro

              Når LSK leder en kamp når den går mot slutten, prøver spillerne å trekke ut tida. Det er ingen ubetinget suksess. En må i alle fall kunne forvente at de er i stand til å holde på ballen mer enn fem sekunder. Denne gangen mistet de den flere ganger nede ved dødlinja, og Stabæk kunne utnytte det til å sette i gang angrep.
              Da LSK fikk frispark ved midtlinja, pådro Frode Kippe seg gult kort for å trekke ut tida, rett og slett for at ingen ble enige om hvem som skulle ta det. Er det noe alle vet, så er det at dommer Roy Helge Olsen alltid har vært rask oppe med kortet i slike situasjoner.
              Stabæks straffespark var greit nok. Da Müller stilte seg foran ballen for å gjøre Vegar Pall Gunnarsson usikker, fikk han naturligvis sitt første gule.
              Keepertrener Kjell Lier syntes en slik opptreden er ok, hvis den kan gi laget tre poeng. For andre er det usportslig og en hån mot LSK som fairspillende lag.
              Da Müller deretter lot seg provosere og kastet ballen i ryggen på Inge André Olsen, var det bare en vei – rett ut av banen.
              Uwe Rösler holdt maska godt i møtet med pressen. Men rapportene sier at det gikk ei kule varmt i garderoben etter kampslutt.
              Det skulle også bare mangle.
              Et langt skritt tilbake

              Dette skulle vært en hyllest til LSK for tre nye poeng – og en ytterligere bekreftelse på klubbens ambisjoner og dyktighet til å være på tabelltoppen. Dessverre skortet det på rutine, vett og evne til å holde hodet kaldt.
              Uwe Rösler gjorde tre bytter i 2. omgang. At Michael Mifsud måtte ut kan diskuteres. Kanskje angrer Uwe på det. Malteseren skjønte i alle fall ingenting.
              Men øvrige forandringer var nær ved å bli en stor suksess. Arild Sundgot ble flyttet opp som spiss og satte ballen i mål ganske raskt.
              Da så LSK ut som et vinnerlag. Khaled Mouelhi fant seg til rette på midtbanen og bidro til å holde trøkket oppe.
              Stabæks Daniel Nannskog hadde en farlig sjanse rett før LSK scoret, men etterpå så vertene ikke ut til å være i stand til å komme à jour.
              Helt til kampen gikk inn i overtid. Først pådro Espen Søgård seg et unødvendig frispark på 20 meters hold, der han bare kunne fulgt spillerne bort fra mål. Deretter felte han Nannskog innenfor straffefeltet – og vertene kunne utligne.
              Til slutt så Heinz Müller rødt.
              Det var i sum en situasjon skapt av LSK selv – og som endte med at jubelkvelden ble en fiasko.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055



                – Beklager, min feil Espen Søgård glad han kunne trøste seg med sin nyfødte sønn

                NADDERUD:
                (Stabæk – LSK 2-2). Espen Søgård hadde det tungt etter kampen – og han la seg langflat. Midtbanesliteren tok på seg ansvaret for at LSK ga fra seg to poeng på overtid.
                TUNGT POENGTAP: Espen Søgård hadde det tungt rett etter at det var slutt på Nadderud. Han skulle gjerne gjort ting annereledes i hektiske sluttminutter. FOTO: LISBETH ANDRESEN
                Av: Morten Svesengen



                Fet-gutten var involvert i de to situasjonene som ga Stabæk muligheten til å utlikne LSKs ledelse fire minutter på overtid.
                Først felte han Daniel Nannskog utenfor straffefeltet.
                – Jeg gikk ned og taklet. I ettertid ser jeg at jeg burde unngått taklingen. Han var ikke i en farlig posisjon, og jeg skulle bare ledet ham utover. Urutinert av meg, mener Søgård.
                Noen sekunder senere på det påfølgende frisparket fosset Nannskog inn i feltet. Nok en gang ble Søgård "offeret".
                – Også i den situasjonen burde jeg bare fulgt spilleren. Isteden gikk jeg ned og taklet. Det var kroppskontakt, og jeg ga dommeren en mulighet til å blåse. Beklager min feil, sier Søgård.
                Heldigvis for 26-åringen hadde han andre ting å tenke på i går kveld. Han dro rett fra Nadderud til Ahus for å ta med seg kona Hanne og den nyfødte sønnen Sander hjem til Fetsund.
                – Det tror jeg blir en fin trøst i dag. For det som skjedde her vil jeg glemme så fort som mulig, sier Søgård.
                – Espen min "sønn"

                LSK-trener Uwe Rösler får nesten tårer i øynene da han får RB-sporten forteller ham at Søgård har tatt på seg skylda for to tapte poeng på overtid.
                – Har Espen sagt det. Det er min "sønn", sier en tydelig stolt trener.
                Han var selvfølgelig ikke fornøyd med at laget hans ga fra seg to poeng bare noen sekunder før dommer Roy Helge Olsen skulle blåse av for full tid.
                Men han ville ikke kritisere spillerne.
                – Det er alltid surt å tape poeng på overtid. I denne kampen hadde vi kanskje litt mot slutten. Men i andre kamper har vi hatt hellet med oss. Det jevner seg ut over en hel sesong, tror Rösler.
                Han synes heller ikke det var ufortjent at Stabæk fikk med seg ett poeng.
                – Kampen sett under ett var det sannsynligvis greit, Men det er alltid tungt å gi fra seg poeng på overtid. Men vi er fortsatt ubeseiret, konstaterer Rösler.
                Rösler om byttene

                LSKs tyske trener gjorde tre omdiskuterte bytter da LSK jaktet et seiersmål i andre omgang. Både Olivier Occean, Robert Koren og banens beste spiller Michael Mifsud fikk hvile utover i andre omgang.
                Om Arild Sundgots 2-1 scoring åtte minutter før full tid hadde blitt seiersmålet, ville treneren uansett blitt genierklært. Nå vil sikkert noen diskutere om han gjorde riktig.
                Slik forklarer Rösler grunnen til at han byttet ut tre av sine nøkkelspillere:
                Khaled Mouelhi for Occean:
                – Jeg ville ha Arild opp som spiss fordi jeg trodde han ville holde bedre på ballen enn "Ollie" klarte mot slutten. Han har spilt alle kampene, og begynner å merke kjøret, mener Rösler.
                Pål Strand for Koren:
                – "Robbie" begynte å bli sliten og klarte ikke å ta de defensive løpene. Derfor flyttet jeg "Kiko" (Mouelhi red. anm.) inn. Pål regnet jeg med ville klare å holde mer på ballen, men det viste seg at han har et stykke igjen til toppformen.
                Magnus Myklebust for Mifsud:
                – Michael spilte en ny god kamp, men jeg følte ikke at han var en like stor trussel utover i andreomgangen. Derfor ville jeg bytte. Dessverre skadet Magnus seg rett etter at han kom inn, sier Rösler.
                De tre byttene så ut til å betale seg for Rösler – helt til Stabæk fikk straffesparket som ga utlikning.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  LSK avventer keeper-søknad


                  Jan Åge Fjørtoft, Lillestrøm. ( Foto: Digitalsport )

                  Heinz Müller måtte forklare seg for pressen etter utvisningen mot Stabæk. ( Foto: KURT PEDERSEN / DIGITALSPORT )
                  Relaterte klubber
                  Lillestrøm
                  Stiftet: 02.04.1917
                  Hjemmebane: Åråsen
                  Tilskuerrekord: 13595
                  Neste kamp: 28.05.2006 Lillestrøm-Sandefjord
                  Mer om Lillestrøm



                  Først etter en test av Per Magne Misund i kveld vil Lillestrøm avgjøre om de søker dispensasjon for å hente inn en ny keeper.


                  Av: Per Christian Johansen
                  Publisert: 22.05.2006 kl. 11:47
                  Endret: 22.05.2006 kl. 12:00
                  Etter utvisningen av Heinz Müller mot Stabæk i går kveld, var Jan Åge Fjørtoft klar på at klubben trenger en ny keeper. Og tenkte på fjorårskeeper Claus Reitmaier.
                  TV2-ekspert Nils Johan Semb derimot mente at en så stor klubb som Lillestrøm burde ha keepere nok å velge i.
                  - Vi ser det litt an i dag, og sjekker regelverket nærmere. Så skal vi teste Misund i kveld. Vi tar en avgjørelse på om vi sender søknad om dispensasjon i morgen, sier Fjørtoft til 100 % Fotball mandag formiddag.
                  Forbundsstyret avgjør
                  Norges Fotballforbund er foreløpig avventende til en eventuell søknad. Og vil ikke uttale seg spesielt om situasjonen for øyeblikket.
                  - Det får vi ta hvis vi mottar en søknad. Da blir det opp til forbundsstyret å ta en avgjørelse, sier informasjonssjef i NFF, Roger Solheim.
                  Jan Åge Fjørtoft er ikke i tvil om at "mosjonisten" Claus Reitmaier vil være det beste alternativet dersom behovet viser seg realistisk.
                  - Claus holder uansett bedre nivå enn de andre kandidatene, legger Fjørtoft til.
                  I tillegg til tredjekeeper Per Magne Misund, som sliter med et vondt kne, har Lillestrøm andrekeeper Otto Fredriksson ute av spill.
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    Børsen: Stabæk - LSK



                    Stabæk – Lillestrøm 2-2 (0-1)

                    Stadionstemning: 5
                    Kampkarakter: 7
                    Nadderud stadion.
                    Mål: 0-1 (43) Michael Mifsud (Olivier Occean), 1-1 (47) Inge André Olsen, 1-2 (82) Arild Sundgot (Shane Stefanutto), 2-2 (str. 90) Veigar Pall Gunnarsson.
                    Gult kort: Espen Søgård, Bjørn Helge Riise, Frode Kippe, Heinz Müller, LSK. Bjørnar Holmvik, Tom Stenvoll, Inge André Olsen, Stabæk.
                    Rødt kort: Heinz Müller, LSK.
                    Tilskuere: 5.045.
                    Målsjanser: Stabæk 7, LSK 7.
                    Cornere: Stabæk 2, LSK 4.
                    LSK (4-4-2):

                    Heinz Müller 6

                    To kamper med null baklengs på rad før denne. Offensiv i stilen og våken på Stabæk-gjennomløpninger. God redning på Nystuens heading. Kjemperedning da Nannskog kom alene gjennom. Mistet hodet da han helt unødvendig pådro seg to gule - og rødt på overtid.
                    Christoffer Andersson 5

                    Med unntak av én farlig dribling før pause hadde han full kontroll. Angrepsvillig da LSK jaktet et seiersmål i andre omgang. Dødballene ikke av like super klasse som vanlig. Tok keeperjobben i de sekundene som sto igjen etter at Müller ble utvist.
                    Anders Rambekk 6

                    Trygg og god defensivt. Veldig nær scoring da han førte an på en kjempekontring i 1. omg. Avverget på streken fra Nannskog rett før utlikningen.
                    Frode Kippe 5

                    Sterk og robust i duellene med Stabæk-spissene før pause. Minus for noen slurvete langpasninger. Slet mer med Nannskog etter hvilen hvor han ble tatt på fart.
                    Shane Stefanutto 5

                    Satt på få defensive problemer. Fikk seg en smell i ankelen i 1. omg., men kom i gang igjen. Mye med offensivt etter hvert. Slo et fint innlegg da Sundgot ga LSK en sein ledelse.
                    Bjørn Helge Riise 5

                    Mye involvert utover i kampen. Kom til mange innlegg, men kvaliteten var ikke alltid like god. Gjorde en god jobb defensivt.
                    Espen Søgård 5

                    Ble pappa før helga, men hadde full fokus på fotballen. Vant de fleste duellene og plukket opp mange andreballer på midten. God da LSK styrte spillet i store deler av andre omgang. Laget to unødvendig frispark i sluttminuttene. Det ene førte til straffe.
                    Arild Sundgot 6

                    Fikk LSKs aller første store sjanse, men ble blokkert da han skulle sette ballen i et åpent mål. I perioder lite med i spillet som midtbanemann. Flyttet fram på yndlingsplassen da Occean ble byttet ut. Takket for tilliten med det som kunne vært seiersmålet.
                    Robert Koren 5

                    Litt anonym i perioder på venstresiden. Burde fått mer ut av den store sjansen han fikk før pause, men skuddet blåste over. Inn sentralt da Sundgot ble flyttet fram i siste halvdel av 2. omg. Ble selv tatt av mot slutten da han virket sliten.
                    Olivier Occean 6

                    Fulgte opp den gode Molde-kampen fra start. Bevegelig og sterk i duellene. Fungerte godt med Mifsud og spilte ham fram flere ganger - blant annet før 1-0. God fram til han ble byttet ut.
                    Michael Mifsud 7 BB

                    Meget god. Bevegelig og stadig en trussel for Stabæk-forsvaret. Kombinerte flott med Occean ved flere anledninger og scoret nok et flott mål. Nær scoring også i andre omgang - før han ble byttet ut.
                    SUM 11 MANN: 61

                    INNBYTTERE:

                    Khaled Mouelhi

                    (24 min. for Occean).
                    Toneangivende og meget løpsvillig etter at han kom inn. Et godt skuddforsøk.
                    Pål Strand

                    (12 min. for Koren).
                    Magnus Myklebust

                    (12 min. for Mifsud).
                    DOMMER

                    Roy Helge Olsen, Flekkerøy 7

                    Gjorde nesten alt riktig i en kamp hvor det skjedde svært mye. Stabæks Holmvik burde trolig vært utvist etter duellen med Riise.
                    ANALYSEN

                    LSK fikk som forventet ha ballen mye, og de brukte den periodevis godt fordi både Mifsud og Occean spilte godt sammen på topp. Ledermålet rett før pause kom som et resultat av en kombinasjon mellom de to.
                    Stabæk kjempet inn en utlikning i starten av andre omgang. Men LSK reiste seg og overtok mye av spillet. Derfor virket det litt rart at trener Rösler gjorde de byttene han gjorde. Men de så ut til å betalte seg da Sundgot satte inn 2-1.
                    LSK ble for baktunge og lite opptatt av å spille da de skulle cruise inn til ny seier. Det straffet seg bokstavelig talt - og Stabæk fikk sitt utlikningsmål. Kampen sett under ett ganske forkjent etter en god kamp av begge lag. Men selvfølgelig unødvendig og bittert for LSK som hadde alle tre poengene i lomma.
                    Vurdert av Per Kristian Torvik og Morten Svesengen

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      Fra FXT:


                      Misund også ut med skade


                      Per Magne Misund ble testet for LSKs andrelag mandag, men måtte gi seg med skade etter 20 minutter. Dermed er alle LSKs tre keepere ute av spill før kampen mot Sandefjord.
                      Foto: Tor Richardsen (Scanpix)


                      Først tirsdag blir det klart hvem som skal stå i mål for Lillestrøm i helgas kamp mot Sandefjord.

                      Dag Langerød



                      Heinz Müller må stå over etter rødt kort mot Stabæk. Reservekeeper Otto Fredrikson er operert. Mandag måtte så Per Magne Misund ut med skade tidlig for Lillestrøms 2. lag.

                      Keeperkrisen ble dermed komplett.
                      - Status er at vi skal ha en keeper på søndag, og hvis det ordner seg er Claus Reitmaier vår førsteprioritet, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til TV 2 Nettavisen.

                      Hjem fra Hong Kong
                      Fjørtoft var i samtaler med Reitmaier allerede før kampen mot Stabæk, men hadde mandag ikke fått en endelig avklaring på om den 42 år gamle tyskeren er klar. Årsak: Tyskeren satt da på fly på vei hjem til Europa fra Hong Kong.
                      - Men man skulle nesten tro jeg hadde telepatiske evner. Jeg følte at noe kunne skje snart. Derfor ringte jeg ham til og med før kampen mot Stabæk, sier Fjørtoft.

                      - Vi har god kontroll
                      Mandag skulle Per Magne Misund testes for LSKs andrelag, men det gikk som klubben fryktet. Tidlig i kampen måtte han ut med en skade.
                      - Men vi må jo ha en keeper søndag. Og det blir en som ikke er i Lillestrøm nå. Vi har jo tre skadede keepere, så det er i hvert fall det vi jobber utfra. Og vi har flere alternativer. Dette tror jeg vi har god kontroll på. Det blir klart tirsdag eller onsdag, sier Fjørtoft.

                      - Har dere snakket med NFF om en dispensasjon?
                      - Ja. Selvsagt. Men vi må ha et konkret navn og en konkret kontraktssituasjon før vi kan ta saken dit. I dag har vi sett på alle lover og regler, så da kan vi i hvert fall følge reglene til punkt og prikke, forklarer Fjørtoft.
                      22.05.06 19:53

                      Kommentar

                      • blue
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2004
                        • 1429

                        RB: Claus kan spille

                        Claus kan spille

                        Reitmaier er fortsatt LSK-spiller

                        ÅRÅSEN:
                        Claus Reitmaier er fortsatt registrert som LSK-spiller. Etter det RB-sporten kjenner til trenger han derfor ingen dispensasjon for å spille mot Sandefjord.
                        HELTEN TILBAKE: Søndag kan LSK-formann Per Mathisen (til høyre) kanskje glede seg over en ny keeperopptreden av Claus Reitmaier. FOTO: LISBETH ANDRESEN


                        Av: Morten Svesengen

                        LSK er i akutt keeperkrise etter at Heinz Müller pådro seg et unødvendig rødt kort i søndagens kamp mot Stabæk. Fra før er Otto Fredrikson operert, mens Per Magne Misund måtte gi seg etter 23 minutter i gårsdagens 2. divisjonskamp.
                        Allerede søndag ble fjorårets keeperveteran Claus Reitmaier lansert som klubbens førstevalg. Nå kan det vise seg å bli enklere enn først antatt å få tyskeren spilleklar mot Sandefjord.
                        Etter noen timers tankevirksomhet på søndagskvelden, kom nemlig LSK-ledelsen på at Reitmaier fortsatt står registrert som LSK-keeper. Det betyr at klubben kan klare å løse keeperproblemet uten å søke om dispensasjon.

                        Kommer hjem i dag

                        Forutsetningen er at Reitmaier har mulighet til å hjelpe LSK og at tyskeren signerer en proffkontrakt.
                        Disse diskusjonene starter trolig i dag når Reitmaier kommer hjem til Tyskland etter et opphold i Hongkong.
                        LSK-manager Jan Åge Fjørtoft snakket med keeperveteranen lørdag, men på det tidspunktet hadde ikke LSK kommet i keeperklemma.
                        – Ganske spesielt at akkurat dette skulle skje bare dagen etter at jeg snakket med Claus. I går var han på vei hjem til Tyskland, og derfor fikk jeg ikke tak i ham. Regner med å snakke med ham i løpet av dagen, dersom vi fortsatt trenger keeper, sier Fjørtoft.
                        En halvskadet Per Magne Misund ble testet i 2. divisjonskamp mot Hammerfest i går, men at kneet bare holdt i 23 minutter er neppe positivt med tanke på Tippeliga-spill søndag.

                        Helt på rekordtid

                        Om fjorårets keeperhelt kommer tilbake til Åråsen, vil han garantert bli godt mottatt av klubbens supportere.
                        På det halvåret han var i LSK i fjor, rakk han å få en kjempestatus både i klubben og hos Kanari-Fansen.
                        Han ga selv uttrykk for at han ønsket å ta en sesong til i klubben, men at familiesituasjonen gjorde det umulig. Derfor er det ikke umulig at LSK får ham til å si ja til et kort gjesteopphold fram til LSK tar ferie 7. juni.
                        I LSK-miljøet er man trygg på at den nå 42-årige keeperen er i god nok form til å ta jobben som Heinz Müllers erstatter.
                        – Slik jeg kjenner Claus har han sikkert holdt seg i god form. Jeg så ham i en oppvisningskamp på TV nylig, og selv om han gjorde en liten tabbe, så han "fit" ut, sier Fjørtoft.

                        PS! Hvis alt går i orden i dag, kan Reitmaier være på LSK-trening allerede i morgen.


                        Fugla 4 Life!

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055



                          Bekreftelsen LSKs norske landslagstrio er nok et bevis på Åråsen-styrken

                          OSLO:
                          I en førsteoppstilling med hele seks utlendinger, har LSK klart mesterstykket å få med tre spillere i den norske a-landslagstroppen – det har ikke skjedd på ti år!


                          Av: Espen Solbakken

                          I går var trioen samlet på SAS-hotellet i Oslo, og senere på trening med Åge Hareide. To debutanter i Bjørn Helge Riise og Anders Rambekk, samt Frode Kippe, er det endelige beviset på Lillestrøms framferd under Uwe Rösler denne sesongen.
                          Tre spillere for Norge er imponerende med tanke på at over halve LSK-laget er utlendinger, og av de seks importene som startet mot Stabæk er både Michael Mifsud, Olivier Occean, Robert Koren og Christoffer Andersson landslagsmeritterte for sine respektive nasjoner.
                          – Det er ekstra viktig for en klubb med så mange utlendinger at vi også har med spillere på det norske landslaget. Det er naturlig at laget som topper Tippeliga-tabellen når en tropp blir tatt ut, får med flere spillere. Det har Rosenborg, Start og Vålerenga opplevd før oss, mener Frode Kippe.
                          Romkamerater

                          I går hadde materialforvalter for både LSK og landslaget, Per Svendsen, et av sine stolteste øyeblikk i utstyrsjobben under Åge Hareide. Tre av spillerne som bad om rom på SAS-hotellet var fra klubben i hans hjerte.
                          – Jeg er vant til å være alene fra Lillestrøm på samlingene. Derfor er det morsomt med fire, inkludert med selv, sier Svendsen, som kunne røpe at Bjørn Helge Riise fikk storebror John Arne som romkamerat.
                          Og etter Anders Rambekks eget ønske ble han og Kippe plassert på samme rom.
                          – Han er så rutinert og har vært med på så mye at det ikke er nødvendig å gi ham noen tips. Anders greier seg selv, mener Kippe, før landskampene mot Paraguay i morgen og Sør-Korea torsdag om ni dager.
                          – En drøm

                          Rambekk selv mener det vil være en drøm å debutere for Norge som 29-åring. Og om han får velge selv, skjer det i tospann med sin faste makker i midtforsvaret til Lillestrøm.
                          – Jeg er ikke så husvarm som Frode i disse sammenhengene, så det er blitt noen spørsmål om hvordan dette går. Jeg gleder meg, sier Rambekk.
                          – Hva betyr dette for LSK som klubb?
                          – Jeg tenker slik at dette er en gest til hele Lillestrøm Sportsklubb. Det er mange medspillere på laget som har gjort meg god i kamper. Å få med tre i a-landslagstroppen bør gi oss selvtillit. Det er en bekreftelse på at vi faktisk er så gode, sier Rambekk, som mener det også er godt å få en "ferie" fra Åråsen etter mange kamper og stort trøkk den siste tida.
                          – Dette er fin inspirasjon til å bli enda bedre, sier Anders Rambekk.
                          Ti år siden

                          Det er absolutt ingen selvfølge med tre spillere fra Lillestrøm i en norsk a-landslagstropp. Det var vanlig i periodene rundt årgangen til serievinnerne på 1970- og 1980-tallet, men i "nyere" tid har det ikke skjedd siden Norge møtte Sveits borte i VM-kvalifisering 10. november 1996.
                          I den norske 1-0-seieren i Bern denne kvelden var Lillestrøm-trioen Frode Grodås, Ståle Solbakken og Frank Strandli i troppen. Dessuten var eks-LSK'erne Henning Berg, Ronny Johnsen og Gunnar Halle blant Egil Olsens utvalgte.
                          LSK-manager Fjørtoft, som var på vei ut av landslaget i den perioden, gleder seg over at LSK nå har folk på vei inn.
                          – Det er veldig bra for gutta og hyggelig for klubben. Jeg skal selv være til stede på landslagstreningene for å se dem i aksjon. Skal ikke gå glipp av en pasning. Det er viktig at gutta er skjerpet fram mot kampen søndag, sier Fjørtoft.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • iL
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 10771

                            Reitmaier kan spille for Lillestrøm


                            TRENER BARE SKRIVE UNDER: Hvis LSK trenger Claus Reitmaier, blir han spilleklar med ny lisens og en proffkontrakt.
                            Foto: SCANPIX

                            annonse


                            Dersom han selv vil.
                            STIAN HARALDSEN
                            Tirsdag 23.05.2006, 08:01
                            oppdatert 08:06

                            (Dagbladet.no På overtid søndag kveld ble Lillestrøms keeperkrise et faktum.

                            Heinz Müller ble utvist i kampen mot Stabæk, Otto Fredriksen en nyoperert og Per Magne Misund er så vidt tilbake fra skade.
                            Allerede søndag kveld varslet LSK-manager Jan Åge Fjørtoft at fjorårets keeperhelt Claus Reitmaier (42) er et alternativ.

                            Er LSK-registrert
                            I utgangspunktet trodde klubben at de måtte søke dispensasjon fra fotballforbundet, for å få lov til å hente inn en spiller utenom overgangsvinduet.
                            Det er ingen automatikk i at de ville fått det, spesielt siden et rødt kort er selvforskyldt. Per Magne Misund spilte i går kveld for rekruttlaget, men måtte gi seg etter 23 minutter på grunn av en ny smell i kneet, skriver LSK på sin hjemmeside.
                            I dag skriver Romerikes Blad at Claus Reitmaier fortsatt er registrert som Lillestrøm-spiller, og at veien tilbake til Åråsen derfor er kortere enn først antatt.
                            Han trenger derfor bare å skrive under på en proffkontrakt og fornye lisensen.
                            Lillestrøm vil ta ny kontakt med Reitmaier når han kommer hjem til Tyskland i dag, etter et opphold i Hongkong.

                            Dermed kan Reitmaier redde Lillestrøm for andre gang på ett år. Han kom til klubben i mai i fjor, da Per Magne Misund ble sykemeldt.
                            Kanarifugla flyr høyt i år!

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              Kopi fra egen diskusjonstråd (Tony: Kan du oppgi kilden?)

                              Opprinnelig skrevet av Tony
                              Fotballrunden i fare

                              Norske fotballspillere er villig til å droppe serierunde nummer 10 og streike - for å få på plass en yrkesskadeforsikring.



                              [FONT=Arial,Helvetica]SAVNER DIALOG: Silje Johannessen, leder i NISO (Norske Idrettsutøveres Sentralorganisasjon), forsøker å forhandle frem en ulykkesforsikring for norske fotballspillere. Foto: Trond Sørås[/FONT]

                              180000 kroner vil det - i utgangspunktet - koste hver toppklubb å forsikre hele spillerstallen.

                              - En sak det er verdt å streike for. Den er SÅ viktig, sier Odd Grenlands kaptein Tommy Svindal Larsen.

                              Permisjonsvarsel er sendt. I morgen kommer meglingsmannen. Lørdag kan det bli streik. Og til helgen kan både TV2 og norsk fotball gå i svart.

                              - Ikke urimelig

                              Det står om en forsikring som gir dem en god årslønn - netto - om de skulle være så uheldige å måtte avslutte karrieren på grunn av skade.

                              - Klart verd å streike for, sier LSKs Anders Rambekk.

                              Branns kaptein Martin Andresen mener spillerne har en bedre sak denne gangen enn i 2002, da de streiket i to dager, blant annet fordi spillere under 23 år aldri kunne bli Bosman-spillere.

                              Og Thomas Myhre - landslagskapteinen som både har vært mye skadet og sittet i forhandlingsposisjon - sier følgende:

                              - Dette går faktisk på at fotballspillere bare ønsker å bli akseptert som en yrkesgruppe. Det er ikke urimelig i det hele tatt. I dag har ikke spillerne noen forsikring som fungerer om de blir skadet, sier Myhre.

                              Og i et brev, datert så sent som i april i år, har spillerorganisasjonen (NISO) og klubbene (NTF) underskrevet et brev der de er enige om at en forsikring må på plass - fordi det er positivt for norsk fotball.

                              - Alle må med

                              Likevel er det fare for streik i norsk toppfotball.

                              - Vi er blitt avvist på alle våre krav. Selv om partene er enige, både i en rapport fra 2001 og senere i et møte mellom NISO og NTF, vil de ikke ha en dialog med oss på hvordan forsikringen skal etableres, hevder Silje Johannessen i NISO.

                              - Det er så enkelt som et økonomisk spørsmål, svarer Olav Boksasp i NTF.

                              - Så det står på hvem som skal betale regningen, rett og slett?

                              - Ja, det går på hvor langt strikken skal kunne tøyes. Nå har begge parter presentert sine krav, og det ble ikke enighet. Og da, i et forsøk på å unngå streik, benytter partene en meglingsmann, sier Boksasp.

                              - Vi har sagt vi vil se på hvem som skal betale hva her. Det er mulig at spillere og klubb bør dele regningen. Men for å få forsikringen etablert, må den gjøres kollektivt. Alle klubbene må være med her, sier Silje Johannessen.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Reitmaier (42) redder Lillestrøm

                                I fjor kom veteranen Claus Reitmaier inn og reddet et Lillestrøm i keeperkrise. I år skjer nøyaktig det samme.

                                REDNINGSMANN: Claus Reitmaier var en meget populær mann da han storspilte for Lillestrøm i fjor. Nå gjør han comeback på Åråsen. Foto: Jørgen Braastad
                                Reitmaier kom inn i Lillestrøms stall da andrekeeper Per Magne Misund ble sykmeldt i mai i fjor. Tyskeren var så imponerende - i en alder av 41 år - at han ble kanarifuglenes førstekeeper ut sesongen.

                                I år har en annen tysker, Heinz Müller, vært LSKs førstevalg. Etter en noe tullete utvisning mot Stabæk søndag må Müller sone karantene, og skapte keeperkrise i klubben. Andrekeeper Otto Fredriksson er nylig operert, mens tredjekeeper Misund har fått diagnosen "krøpling" av manager Jan Åge Fjørtoft. Misund spilte 23 minutter av 2. divisjonskampen mot Hammerfest i går før kneet streiket.

                                Fjørtoft kontaktet Reitmaier straks etter at Müller ble utvist, og varslet at klubben ville søke Norges Fotballforbund om dispensasjon til å hente inn ny keeper, selv om overgangsvinduet er stengt. Ettersom Reitmaier ikke har spilt for andre klubber siden han forlot LSK er han fremdeles registrert som klubbens spiller.

                                Kun kontrakt mangler

                                - Jeg kan bekrefte at Claus kommer til Lillestrøm i morgen, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til klubbens hjemmeside.

                                - Lisensen til Claus ligger fortsatt på Åråsen. Derfor er det bare for oss å betale lisensen, gi han en proffkontrakt og så er igjen Claus LSK-spiller. Vi behøver altså ikke søke om dispensasjon

                                Nå gjenstår det kun at Reitmaier signerer en proffkontrakt med klubben. Deretter vil han være spilleklar til søndagens kamp mot Sandefjord.

                                - Sist gang ble enige over en tur med båt på Oslofjorden. Denne gang tar vi det på land. Jeg regner med at Claus er representert ved sin agent fra Norges Pensjonistforbund, sier LSK-manageren.



                                (VG NETT 23.05.06 kl. 11:14)
                                Last edited by Kjell.T.Ring; 23.05.2006, 10:53.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • Canário
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Sep 2005
                                  • 1471



                                  Claus kommer i morgen

                                  Claus Reitmaier blir LSKs nødløsning på keeperplassen nok en gang. Som Romerikes Blad antydet tirsdag, kommer den tyske keeperen til Åråsen allerede onsdag.

                                  Av: Morten Svesengen


                                  REDNINGEN: Claus Reitmaier

                                  Siden han er registrert som LSK-spiller, trenger han kun å signere en kontrakt og å betale profflisensen for å bli klar til søndagens hjemmekamp mot Sandefjord.

                                  LSK-manager Jan Åge Fjørtoft var i kontakt med 42-åringen tirsdag og sier følgende til klubbens hjemmeside:

                                  - Jeg kan bekrefte at Claus kommer til Lillestrøm i morgen. Lisensen til Claus ligger fortsatt på Åråsen. Derfor er det bare for oss å betale lisensen, gi han en proffkontrakt og så er igjen Claus LSK-spiller. Vi behøver altså ikke å søke om dispensasjon.

                                  Fjørtoft gir Norges Fotballforbund ros for måten de har behandlet saken på.

                                  - Jeg vil berømme Norges Fotballforbund for å ha vært veldig konstruktive i denne saken. De har hjulpet oss med å forstå regelverket og løsninger innenfor de rammer som gjelder, sier Fjørtfoft.

                                  Manageren regner ikke med å få problemer i kontraktsforhandlingene med Reitmaier som spilte 24 kamper for LSK etter at han ble hentet inn i midten av mai i fjor.

                                  - Sist gang ble enige over en tur med båt på Oslofjorden. Denne gang tar vi det på land. Jeg regner med at Claus er representert ved sin agent fra Norges Pensjonistforbund, sier LSK-manageren til LSKs hjemmeside.

                                  På Åråsen håper man fortsatt at andrekeeper Otto Fredrikson skal bli klar til søndagens kamp.

                                  - Han har et sår som ikke har grodd etter operasjonen. De største optimistene håper han blir klar til søndag, pessimistene frykter at han er ute i tre uker. Otto trener torsdag og tar fri mandag. Så avgjøres det eventuelt lørdag om han kan spille, sier Fjørtoft til RB-sporten.

                                  Uansett ønsker klubben å knytte til seg Reitmaier for en kortere periode.

                                  - Han hentes like inn som en stabilisator. Claus skaper en enorm ro rundt seg både i garderoben og på banen, sier LSK-manageren.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    Fra RB:


                                    Julekvelden for "Santa Claus"

                                    I ettermiddag er Claus Reitmaier tilbake i trening for LSK. 42-åringen gleder seg som en unge til et eventuelt comeback på Åråsen.


                                    COMEBACK: Claus Reitmaier kommer tilbake til LSK og trener allerede i dag. FOTO: SCANPIX

                                    Av: Av Morten Svesengen

                                    ÅRÅSEN
                                    – Jeg likte meg utrolig godt i Lillestrøm. Gutta var topp og fansen er fantastisk. Jeg gleder meg voldsomt til å komme tilbake, sier Claus Reitmaier.
                                    Keeperen som fikk navnet "Santa Claus" av LSK-supporterne forrige sesong, kan ikke love at han er i toppform. Men de tre siste ukene har han spilt oppvisningskamper i London, Singapore og Hongkong, så helt ute av form er han ikke.
                                    LSKs gode sesonginnledning er han veldig fornøyd med.
                                    – Siden jeg har vært på reise de siste ukene har jeg ikke fått fulgt så mye med, men det er hyggelig at laget gjør det så bra. Jeg gleder meg til å få oppleve atmosfæren på Åråsen igjen, sier Reitmaier.

                                    Supporterglede

                                    Søndag kan den tyske keeperveteranen få sjansen til det – mot Sandefjord på Åråsen.
                                    Keeperveteranen var ikke vanskelig å be da han fikk telefonen fra LSK-manager Jan Åge Fjørtoft i går. Manageren var fornøyd da han hørte om Reitmaiers fotballturné.
                                    – Det var betryggende å høre at han har reist rundt for å spille fotball, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                                    Reitmaier rakk å bli en meget populær spiller både i klubbmiljøet og blant fansen da han forrige sesong ble hentet inn som keepererstatter for Heinz Müller.
                                    Men om Claus gleder seg til å komme tilbake, så er gleden garantert gjensidig fra supporterne. Reitmaier kan definitivt trekke flere tilskuere til søndagens kamp.

                                    Stoler på Claus

                                    I dag setter han seg på flyet fra Tyskland til Gardermoen, og i løpet av dagen gjennomfører han trolig sin første trening.

                                    LSK-trener Uwe Rösler er ikke redd for formen til landsmannen.
                                    – Claus er en ærlig fyr, og jeg stoler på ham. Han har ikke trent hver dag siden november, men han fortalte meg at han er i god form og at det ikke vil være noe problem å spille kamp etter tre-fire treninger, sier trener Uwe Rösler.
                                    Beskjeden om at Reitmaier var bare en av to gladnyheter for LSK-treneren i går. Samtidig fikk han også beskjed om at andrekeeper Otto Fredrikson kan rekke søndagens kamp.
                                    – Mandag var det definitivt at han ikke kunne spille. Derfor var det svært hyggelig å få beskjed om at Otto kanskje kan rekke kampen. Han trener torsdag, så får vi se. Med enten han eller Claus i mål, er jeg komfortabel med keepersituasjonen foran Sandefjord-kampen, sier Rösler.

                                    PS! Rösler forteller at det kan være aktuelt å la Reitmaier spille for LSKs tredjelag mot Aurskog/Finstadbru i 3. divisjon fredag. Men da må kampen spilles på naturgress. Kunstgress har tyskeren gjort klart at han verken trener eller spiller på.

                                    Edit: LSK3 - Aurskog/Finstadbru spilles fredag kl.19.00
                                    Last edited by sparwasser; 23.05.2006, 20:38.

                                    Kommentar

                                    • sparwasser
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2005
                                      • 3185

                                      Utrent og klar



                                      PUST I BAKKEN: Til tider var det å se på Claus Reitmeier nok til å bli sliten. Ikke rart tyskeren selv måtte hvile litt under 0-0-kampen mot Vålerenga. ( Foto: Anders Hoven, Digitalsport )


                                      LILLESTRØM: Claus Reitmaier var ikke vanskelig å be da Lillestrøm spurte 42-åringen om han kunne løse klubbens keeperproblem. I år igjen.

                                      Av: Øyvind Nordli
                                      Publisert: 24.05.2006

                                      - Jeg har et stort hjerte for denne klubben, sier Reitmaier til Aftenposten.
                                      Førstevalget Heinz Müller må stå over søndagens kamp mot Sandefjord på grunn av rødt kort mot Stabæk. De to andre keeperne er også satt ut av spill.
                                      Gamlefar Reitmaier blir løsningen i år som i fjor.

                                      Singapore

                                      - Jeg kan ikke garantere for at jeg er i 100 prosent form. Jeg har ikke fått trent så mye, men jeg kommer akkurat fra veldedighetskamper i Singapore og i Hongkong, og i de kampene gikk det veldig bra. Foruten det har jeg trent litt for meg selv hjemme i Tyskland, men ikke spilt for noen klubber etter LSK. Det har vært så kaldt, sier Reitmaier.
                                      I dag kommer han til Norge. Med ekspressfart skal lisensen betales til Norges Fotballforbund, og profflisensen med klubben er i boks. Reitmaier har hele tiden vært medlem av LSK, dermed blir alt en formalitet.
                                      Sist Reitmaier var i klubben hadde han drakt med tallet 41 på ryggen. Denne gang blir det 42!
                                      - Å få ham hit nå føles godt. Men kommer han hit når han er 52 år, vil jeg bli bekymret. Da har vi i klubben gjort noe alvorlig galt, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft og smiler.

                                      Ja fra kjæresten

                                      I fjor vurderte Reitmaier å bli i Lillestrøm etter sesongslutt, men kjæresten satte foten ned. Hun ville hjem til Würzburg. I går måtte Reitmaier igjen snakke med kjæresten før han fikk ja til et nytt Norges-opphold.
                                      - Det er i orden. Hun har forståelse for dette her, sier han.
                                      - Hvordan reagerte du på forespørselen fra LSK?
                                      - Jeg synes det er litt rart, overraskende, men jeg ser veldig frem til søndagens kamp. Jeg hadde et herlig opphold i fjor. Jeg elsker denne klubben og fansen.
                                      - Hva har du gjort i tiden etter LSK?
                                      - Jeg har vært pappa for barnet mitt, ellers ikke gjort så mye, men nytt friheten.

                                      Publikumsfavoritt

                                      Nå har han alene klart å gjøre en tilsynelatende ordinær fotballkamp på Åråsen til å bli en publikumsfavoritt. LSK- Sandefjord er ikke i utgangspunktet den mest interessante kampen.
                                      - Vi tror på ekstra publikumsoppmøte nå. Alle som vil se Reitmaier igjen har nå muligheten, sier manager Fjørtoft og gnir seg i hendene.
                                      Hvor lenge? Sist sesong ble Heinz Müller skadet. Jan Åge Fjørtoft ringte Reitmaier, folk lo av hele overgangen, men tyskeren overbeviste i 24 kamper og henviste en frustrert Müller til innbytterbenken. Etter planen skal Reitmaier bli i LSK frem til 8. juni. Men hva hvis han storspiller igjen? Skal han da sendes hjem til Tyskland uansett?
                                      Jeg tenker bare på kampen førstkommende søndag, sier hovedpersonen.
                                      - Han er med i to seriekamper, sier Fjørtoft.
                                      Men spiller Reitmaier tre seriekamper, og LSK blir seriemester, ja, da blir det faktisk gull på "comeback-kid"!

                                      Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                                      Kommentar

                                      • Kjell.T.Ring
                                        Poll St. Ring
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Dec 2005
                                        • 11796

                                        Ga seg selv munnkurv


                                        TILBAKE: Etter et gjestespill i Bundesliga, returnerer Høiland til Allsvenskan, der han også tidligere har jublet. ( )
                                        Relaterte klubber
                                        Lillestrøm
                                        Stiftet: 02.04.1917
                                        Hjemmebane: Åråsen
                                        Tilskuerrekord: 13595
                                        Neste kamp: 28.05.2006 Lillestrøm-Sandefjord
                                        Mer om Lillestrøm
                                        Stabæk
                                        Stiftet: 16.02.1912
                                        Hjemmebane: Nadderud
                                        Tilskuerrekord: 8033
                                        Neste kamp: 28.05.2006 Start-Stabæk
                                        Mer om Stabæk

                                        Relaterte ligaer


                                        OSLO: Stabæk får kamp om landslagets høyreback Jon Inge Høiland av gulljaktende Lillestrøm.


                                        Av: Erlend Nesje
                                        Publisert: 24.05.2006 kl. 08:13
                                        Lillestrøm jakter erstatter for høyreback Christoffer Andersson, som forsvinner til tyske Hannover i sommerpausen. 28 år gamle Høiland kan være løsningen. Mannen som i vinter har vært på utlån fra svenske Malmö til tyske Kaiserslautern (rykket ned) har nemlig signalisert at han kan tenke seg å spille i Norge igjen.
                                        - Jeg har hørt rykter om at Lillestrøm er interessert, men vil ikke kommentere slike spekulasjoner nå, sier Høiland til Aftenposten.
                                        Den tidligere Kongsvinger-spilleren har kontrakt med den svenske klubben ut 2007. Men Stabæk har allerede signalisert interesse for den norske landslagsbacken.
                                        - Jeg har sagt det samme til norske klubber som har tatt kontakt: De to neste ukene vil jeg kun ha fokus på landslaget. Jeg vil ikke diskutere noe som helst nå. Ring meg heller i juni, sier Høiland, som også presiserer at han er under kontrakt med Malmö.
                                        Høiland har 11 A-landskamper for Norge. I dag er han i startoppstillingen når Norge møter Paraguay på Ullevaal.
                                        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                        Kommentar

                                        • RoyVaadal
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 4055

                                          Kopi:

                                          Opprinnelig skrevet av lpk
                                          Treninga kl 10 var på stadion.
                                          Gutta trente uten ball i dag også, så ikke umulig at treninga kl 15
                                          blir med ball.
                                          11 spillere deltok for fult i dag:

                                          -Andersson
                                          -Haddad
                                          -Koren
                                          -Occean
                                          -Olsen
                                          -Sundgot
                                          -Søgård
                                          -Winsnes
                                          -Bertheussen
                                          -Kali
                                          -Wehrman

                                          Stefanutto og Myklebust trente alternativt på siden av banen
                                          med brukbart tempo.

                                          Andresen og Strand jogget rolig et par runder og ga seg tidlig.


                                          Mifsud og Mouelhi var ikke å se på dagens første trening.
                                          Ingen keepere deltok på treningen
                                          RoyVaadal.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎