26. april 2006 - 1. juni 2006 [Arkiv]

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.Jordbakke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3845

    #81
    Litt hummer, men mest av alt kanari


    Slik ser det ut når Lillestrøm er på besøk. ( Foto: Olav Olsen )

    Keeper Jon Kr. Skogholt kjempet som en løve mot Lillestrøm. ( Foto: Olav Olsen )
    Relaterte klubber
    Lillestrøm


    LØKEN: Vaffelstekingen begynte klokken 14. Kampen begynte 18. Og Lillestrøm begynte 18.30. Men det holdt det, mot 3. divisjonslaget Høland.


    Av: Arne Hole
    Publisert: 11.05.2006 kl. 08:01
    Høland-Lillestrøm 0-3:
    På Høland har de spilt fotball siden tidlig i forrige århundre. Eller kanskje mest sparket fotball? Det ga et opphold i 2. divisjon på 1990-tallet, men E-cup og TV-kamper har bare hørt drømmene til. Kunne det bli starten på et lite cupeventyr i går? Til Høland stadion kom nemlig storebror på Romerike med B-laget. Og dermed var det jo bare én divisjon forskjell på LSK og Høland . . .
    Alt som kunne krype å gå var der. Pluss noen som ennå ikke hadde lært å gå. På campingstoler under osp og bjerk satt bygdefoket. "Fugla" sang på langsiden. Besøk fra fotballens overklasse innbyr til gøy på landet.
    Det var til og med folk fra Lillestrøm som holdt med Høland. Armand (76) og Bjørg Kartensen (76) har nemlig barnebarnet, Thomas Engebretsen, i blå Høland-trøye.
    - Skulle ønske Høland vant, så Lillestrøm kunne få ned nesa litt. Selv om vi bor der, kjenner vi ingen på laget. Det er jo bare utlendinger der, sier Armand i pausen.
    - Penga rår, fastslår Bjørg, som selv har latt pengene rå. Barnebarnet er lovet 50 000 for seier!
    Liten forskjell.
    Etter første omgang har Thomas fortsatt teft av pengene. LSK har ikke imponert og leder bare 1-0 etter en scoring av Kasey Wehrmann. Hølands Joe Nusa har også hatt sine muligheter, men det er nok en grunn til at han spiller i blått og ikke gult...
    Hjemmepublikumet - i et antall av ca 1000 savner også mer hjemmepreg på dommertrioen.
    - Å er'e linjedommeren er?
    - Det er itte linjedommer.
    - Det var'te offside, fastslår sidemann. På en klar offside.
    Ellers er tonen gemyttlig. Kanarifansen får til og med lov til å selge gule skjerf på stadion. Ikke så rart. LSK er jo hele Romerikes lag. Bare ikke i dag. Kunne ikke Joe Nusa gjøre som har gjør i 3. divisjon? Score mål...
    LSK-patrioter.
    - Både før kampen og i pausen, trudde jeg vi kunne vinne. Vi har et bra lag og har hatt bra resultater i år. Men da det ble 0-2, trudde jeg ikke så mye lenger. Det ante meg at det kunne bli vanskelig å score to mål på Norges beste lag, sier Høland-kaptein Bård Kolstad og smiler skjevt.
    Det ble veldig vrient. Det ble så vrient at det i stedet ble 0-3.
    - Nå håper jeg Lillestrøm går til cupfinalen. Vi er jo Lillestrøm-patrioter alle mann. Da jeg var liten, plukket jeg poteter hos Per Berg (gammel LSK-kjempe), sa Høland-trener Øystein Slemdal. Som forøvrig hadde en samboer og to sønner som holdt med Lillestrøm.
    Det var nemlig ikke noe "hatoppgjør" på landet. Bare en hyggelig fotballkveld der LSK fikk spart spillere til morgendagens kamp mot Vålerenga - og Høland kom fra det med æren i behold.
    Men ikke vaffelrøra.


    NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

    Mvh
    Mr.Jordbakke

    Kommentar

    • Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

      #82
      Overvar deler av dagens trening, der stilte for det meste spillerne som IKKE spilte igår. Trond Olsen og Kahled Mouelhi sto stort sett og spilte langpasninger over banen på tvers mens de andre gutta trente på dødballer. Heinz trente litt sammen med Misund på andre siden, før Occean, Sundgot og Fjørtoft(!) trente litt avslutninger mot slutten.

      Stort sett rolig tempo på treninga idag, ganske få spillere. Det er vel greit at de ikke tar ut alt dagen før kamp, jeg var innom lunsjen etterpå der det var mye godt humør i spillergruppa. De snakket mye om at det bare var VIF de møtte og at de er et bunnlag de burde slå, antar det lå en smule fleip i dette. De vet jo at det betyr mye mer enn som så
      Lauken er vår venn!

      Kommentar

      • Mr.Lee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 736

        #83
        Rösler roser Rekdal

        - Han finner alltid på noe nytt, sier LSK-treneren

        LØKEN I HØLAND (VG Nett) Vålerenga-trener Kjetil Rekdal har høstet kritikk de siste dagene. Lillestrøms trener Uwe Rösler har bare lovord å gi kollegaen.


        ROLIG I GÅR: Uwe Rösler tok seg god tid med pressen og autografjegere etter den programmessige seieren over Høland i 1. NM-runde. Foto: Erik Sønstelie


        - Kjetil Rekdal er en dyktig trener. Han får resultater. Få andre har hatt samme suksess de siste årene, mener LSK-bossen.

        I går ledet Rösler et reservespekket LSK-mannskap til 3-0 seier over naboklubben, 3.divisjons-serieleder Høland.

        Med mål av Kasey Wehrman, Magnus Myklebust og Trond Olsen tok eliteserie-lederen seg greit og temmelig uanstrengt videre til andre runde i NM.

        - Det var ikke så mye å snakke om. Det handlet om å gå videre. Det gjorde vi. Første omgang var dårlig, andre omgang noe bedre, sa Rösler etterpå.

        Spent på Rekdals krumspring

        Fredagens match mot Vålerenga blir en langt tøffere batalje for kanarifuglene. Röslers mannskap forventer en tøff match mot hardt kjempende VIF-spillere.

        - Det blir spennende å se hva Kjetil Rekdal finner på. Som trener er han fleksibel. Han kan bytte system. Mot oss finner han alltid på noe nytt. Selv om vi tror vi noenlunde kjenner alle spillerne og systemene hans, har han alltid en vri på lager, sier Rösler, som like fullt ikke nærer frykt for VIF.

        Hans eget lag er inne i en god periode, og Rekdals mannskap er det ikke. Også LSK er fleksible i spillestilen og kan tilpasse dette etter motstanderen..

        - Det blir sagt at du og Rekdal ligner på hverandre som trenere, at også Rekdal har en tysk trenerstil, med beinhard disiplin og fokus på mental styrke?

        - Finnes det en tysk trenerstil? Jeg vet ikke om noen trenere som ikke er opptatt av disiplin, sier Røsler.

        - Men Rekdal har spilt i Tyskland og har vel tatt til seg en del av stilen der, akkurat som deg?

        - Kanskje. Noen likheter er det muligens.

        - Fin flyt

        - De ligner nok litt. Jeg vet ikke helt hvordan Rekdal kjører showet i Vålerenga. Men Rösler er i alle fall utrolig dyktig til å få oss til å skjerpe oss og gi alt. Det virker også som Rekdal er litt av samme typen, sier LSK-midtstopper Pål Steffen Andresen.

        Andresen, som spilte fra start i går, gleder seg voldsomt til fredagens oppgjør mot Vålerenga:

        - Hele laget kommer til å gi 110 prosent. Vi har en fin flyt for tiden. Det virker det som Vålerenga ikke har. Det gjelder det å utnytte.

        - Hva slags kamp blir det?

        - Det blir tøft, hardt, få målsjanser og få mål. Med andre ord et klassisk hatoppgjør, sånn det alltid er mellom LSK og Vålerenga.

        Hvilte mange

        Robert Koren, Olivier Occean, Christoffer Andersson og Frode Kippe hvilte i gårsdagens NM-runde. Nøkkelspillerne mot Start sist søndag forventes å være tilbake på plass mot Vålerenga fredag, friske og opplagte.

        - Ja, vi fikk hvile i dag. Det var godt. Det er en viktig kamp på fredag. Da skal vi gi alt, og det må vi, for det blir tett og tøft, mener Christoffer Andersson.

        Den svenske høyrebacken, som til sin store skuffelse ble vraket i den svenske VM-troppen i 12.time, fulgte cupkampen fra sidelinjen i går sammen med datteren og 1254 andre tilskuere.

        Les også: LSK-kapteinen endelig skadefri:
        HØLAND (VG Nett) I fjor var Kasey Wehrman en nøkkelspiller for Lillestrøm. Så langt denne sesongen har australieren vært langt unna førstelaget.



        For hølendingene var 1.runde-kampen mot LSK rene 17. mai på forskudd, med flott vårvær, stor kaffe og vaffelfaktor samt ny publikumsrekord. De aller yngste fikk også sitt. Stjernene i gult og sort fra Åråsen skrev velvillig autografer både før kampen, i pausen og etterpå.

        Savnet alle de beste

        - Det var en artig kamp. Vi spilte cupkamp mot LSK i 1992 også. Da tapte vi 1-6. Så 1-3 var absolutt fremgang. Synd at ikke alle de beste var med. Da hadde vi tapt mer, kanskje 0-7, men folk i bygda her hadde fått mer for pengene, mente Hølands keeperveteran Jon Kristian Skogholt.

        Skogholt måtte se tre baller forbi seg, men reddet til gjengjeld to ganger på et straffespark for LSK. Først felte han Myklebust, deretter reddet han den kvikke kantspillerens skudd, for så også å redde returskuddet hans.

        Det var dagens høydepunkt for hjemmepublikummet.

        - Men Myklebust var god, han. Han var veldig rask og beveget seg smart, det var i grunn han som imponerte meg på LSK-laget, mente Hølands keeper etter kampen mot serielederen i norsk fotball

        Kommentar

        • KFL41
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2004
          • 3648

          #84


          ”Jag har fått en kniv i ryggen”



          HOTAR MED BOJKOTT Christoffer Andersson petades inför ett stort mästerskap för tredje gången i rad. Nu rasar han mot den svenska landslagsledningen.
          Christoffer Andersson till hård attack efter petningen: ”Jag offrades”


          Christoffer Andersson, 27, petades i sista stund inför både VM 2002 och EM 2004.
          I tisdags upprepades historien – och nu har Norge-proffset fått nog.
          – Jag har fått en kniv i ryggen, säger Andersson som överväger en bojkott av landslaget i framtiden.

          Alla pratar om petningen av Alexander Östlund – som ännu inte uttalat sig om chockbeskedet.
          Men det finns en annan högerback som också fick kalla handen.
          Och Christoffer Andersson tänker inte vara tyst.
          – Jag fattar ingenting, jag hade räknat med att komma med. Jag har varit i truppen hela året och även i fjol och jag spelade den senaste landskampen. Två gånger tidigare har de petat mig inför ett stort mästerskap, jag trodde inte att det skulle kunna hända igen, säger en mycket besviken Andersson till norska Nettavisen.

          Flyttar till Hannover
          Lilleström-spelaren, som i sommar flyttar till Bundesliga-klubben Hannover, är mycket kritisk till hur landslagsledningen skött presentationen av VM-truppen.
          Precis som Alexander Östlund fick Andersson veta att han inte får åka till Tyskland via sitt mobilsvar.
          – De ringde till Eddie Gustavsson för att motivera sitt beslut. Till mig sa de ingenting. Först idag (onsdag) hade jag ett meddelande på mobilsvaret. De sa att de inte hade haft tid att ringa mig, men att de förstod att det var ett hårt besked för mig.
          Christoffer Andersson tror att landslagsledningen inte klarat trycket från svensk media.
          – Nu har jag förstått att det har varit stor press hemma i Sverige på att få med vissa spelare. Då måste någon offras – och det blev jag. Det tycker jag var otroligt fegt. Jag har fått kniven i ryggen.
          Sverige reser nu till Tyskland utan någon naturlig högerback. Något som 27-årige Andersson inte kan förstå.
          – Niklas Alexandersson och Mikael Nilsson är båda bra spelare, men de vill ju inte spela i försvaret. Jag fattar inte vad förbundskapternerna håller på med.
          – Jag gillar att spela för Sverige, det är ju allas dröm. Men när man blir behandlad på det här sätter tre gånger i rad blir man otroligt besviken. Jag har alltid ställt upp, men får ingenting tillbaka, säger han till Nettavisen.

          Överväger bojkott
          Nu tror Andersson att landslagskarriären är över för gott.
          – Jag kan inte tänka mig att jag blir uttagen igen, då fattar jag ingenting. Det här måste betyda att de bestämt sig för att ”thats it” för min del.
          Skulle han trots allt bli aktuell igen överväger Andersson att bojkotta landslaget – så länge Lars Lagerbäck och Roland Andersson sitter kvar.
          – Skulle jag få frågan så kommer jag fundera väldigt länge. Jag vill spela för Sverige, men inte för den ledningen. Inte när man blir behandlad på det här sättet. Jag kan inte bara acceptera det och säga tack och hej. Det finns en gräns, säger Andersson.

          Kommentar

          • gj
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3359

            #85
            VG:

            - Lillestrøm føler seg - USLÅELIGE Rekdal imponert over Rösler & Co.

            STANGE (VG) ( Stange-Vålerenga 1-8 )Kjetil Rekdal (37) setter allerede et klart favorittstempel på Lillestrøm som årets seriemester i norsk fotball.

            - Lillestrøm er Norges beste lag. De har et enormt trykk i spillet sitt, de er aggressive, har balanse - de er så gode som Start og Vålerenga var på sitt beste i fjor, mener VIF-treneren.I går så han laget sitt varme opp til morgendagens møte med nettopp LSK, ved å slå 3.-divisjonslaget Stange 8-1 i cupens 1. runde.
            Og sammenligningen med fjorårets Vålerenga-lag er ikke tilfeldig.
            - Akkurat nå tror jeg Lillestrøm føler seg uslåelig, og ofte er det sånn når det går veldig bra for et lag. Vi hadde det sånn selv, spillerne sa det også, at nå kan vi ikke tape. Vi følte at motstanderen var redd oss, sier VIFs kontroversielle trener.
            - Spill for galleriet
            Han stilte kabinettsspørsmål og bidro sterkt til et mediesirkus i dagene etter tapet for FFK i Fredrikstad.
            - Det var mye spill for galleriet også. Jeg tok i hvert fall godt av trykket for spillerne på den måten. De har nok å tenke på fra før, sier Rekdal.
            Kjetil Rekdal mener morgendagens møte med Lillestrøm betyr mye for VIFs sesong - og Lillestrøms.
            - LSK har allerede over to poeng i snitt, og hvis vi ikke slår dem i morgen... ja, da tror jeg det skal bli tøft å hindre LSK. De er i hvert fall en soleklar gullkandidat, mener Rekdal.
            Så legger han til:
            - Men da de nærmet seg teten i fjor, så sprakk de. Det gjenstår å se om de tåler presset nå.

            Kommentar

            • RoyVaadal
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2004
              • 4055

              #86
              http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2094155.ece

              Med lisens til å hate Fjørtoft ga Søgård spesialbehandling foran VIF-kampen

              ÅRÅSEN:
              Denne uka bad Jan Åge Fjørtoft LSK-spillerne holde hodet kaldt i mediene. Espen Søgård har han latt boble over med vilje. – Han er født sånn, sier Fjørtoft.
              GRISKE GUTTER: Jan Åge Fjørtoft og Espen Søgård (t.h.) fleipet i spaghettilunsjen om den pressefriheten som midtbanespilleren er blitt tildelt av manageren. I bakgrunnen trener Uwe Rösler. FOTO: LISBETH ANDRESEN




              Av: Espen Solbakken

              Fetsund-gutten har flere ganger stått fram i Romerikes Blad med sin medfødte forakt for erkerivalen. Denne uka har han gjentatt det både på TV2 og i Verdens Gang.
              – Angrer du?
              – Tror det meste av det som er kommet fram er gammelt nytt. Jeg har aldri opplevd å bli pepet ut på noen arena. Skulle det skje denne gang, er det bare moro. De har vel ikke lagt merke til meg så mye før, og det er nok venstreslegga til Pål Strand de frykter mer enn meg i Klanen, tror Søgård, som mener det alltid vil eksistere en kniving mellom LSK og Vålerenga om å komme høyest på tabellen.
              Naboens fiasko...

              Det er et uttrykk som sier at egen suksess er bra, men naboens fiasko er heller ikke å forakte. Søgård er klar over at kveldens kamp kan medføre at Lillestrøm åpner opp en bortimot uinntakelig luke på 12 poeng ned til Vålerenga.
              – Vi tenker på vår egen situasjon, men det sier seg selv at VIF vil få det tøft om vi slår dem, sier han.
              Lagkaptein Frode Kippe mener Vålerenga på bortebane er vanskelig, uansett hvor motstanderen ligger på tabellen.
              – Det vil være viktig for oss å få noe ut av kampen. Jeg er ikke så opptatt av Vålerenga, men det plager meg jo ikke at de sliter. Det blir en åpen og vanskelig kamp, sier Kippe.
              Liker det ikke

              LSK-manager Jan Åge Fjørtoft traff Kjetil Rekdal for første gang på aldersbestemt landslagssamling i Sandefjord tilbake i 1984. Han anser Rekdal som sin beste fotballkompis og liker ikke at vennen nå har problemer.
              – Jeg synes han i dag framstår som litt alene i Vålerenga. Personlig ønsker jeg at spillerne våre kun har fokus på egne prestasjoner og ikke Vålerengas sesong. Før et slikt derby er det viktig at man holder hodet kaldt.
              – Men Espen Søgård har vært alt annet en rolig?
              – Han var unntaket. Espen er født sånn og fikk alle friheter. Han har lisens til å si slike ting, ler Fjørtoft.
              – Men du liker det ikke helt?
              – Mitt standpunkt er at jeg ikke liker at en kamerat av meg sliter. Men jeg ønsker definitivt at Vålerenga havner bak oss på tabellen – og vinner vi på Ullevaal tar de ikke igjen oss, mener han.
              RoyVaadal.

              Kommentar

              • sparwasser
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2005
                • 3185

                #87
                Er blitt bedre defensivt i Norge


                Robert Koren i Lillestrøm skal møte Vålerenga i kveld. ( Foto: Urdahl Olav )

                I sin første sesong i eliteserien var Lillestrøms Robert Koren sliten hver dag. Nå er han seriens beste spiller.

                Av: Aslán W.A. Farshcian
                Publisert: 12.05.2006

                - I Slovenia trenes det mest teknikk, men de prøver å bedre fysikken nå. I Norge er det motsatt.

                I sin tredje sesong i Norge dominerer Robert Koren i eliteserien. På Aftenpostens spillerbørs topper han med imponerende seks i snitt etter de seks første rundene.


                Det betyr at han har vært god i hver eneste kamp. Eventuelt, om han har vært svak i én kamp, har han vært i landslagsklasse den neste.

                Koren kommer fra et fotballand hvor ballteknikk står på første, andre og tredjeplass over hva som er viktigst i fotball. Stjerne blir du når du dribler mest, ikke når du løper mest i Slovenia.


                - Det var hardt.

                Derfor var overgangen stor da Koren kom til Lillestrøm, med Arne Erlandsen som trener, foran 2004-sesongen.

                - Hvis jeg skal være ærlig, så var det hardt. Treningene i Norge er harde, og særlig med Arne, som er veldig fokusert på løpskraft. Det første året var en stor overgang for meg, jeg var sliten hele tiden.


                Oppturen kom da Uwe Rösler tok over som trener foran fjorårssesongen. Lillestrøm har mange sentrale midtbanespillere, og dermed er Koren blitt flyttet ut på venstrekanten i 4-4-2-systemet denne sesongen. Og til tross for at sloveneren er best midt på banen, har han storspilt så langt og er lagets toppscorer med fire mål.


                De fleste går bare og venter på at nyheten skal komme om at Koren er blitt solgt til en utenlandsk klubb. Kontrakten med Lillestrøm går ut etter sesongen.


                Bedre form.

                Men et like godt spørsmål som når og hvor han drar, er hvorfor han, som en slepen tekniker, i det hele tatt kom til Norge.

                - Jeg kom hit for å komme i form og for å forbedre meg defensivt, sier Koren.

                - Det har jeg klart. Jeg er bedre defensivt nå, samtidig som jeg ikke synes angrepsspillet mitt er blitt dårligere.

                Uwe Rösler vet han vil måtte komme til å erstatte Koren om ikke så altfor lenge om sloveneren fortsetter med storspillet. Og hvis han vil ha en lignende type, blir det trolig en utlending.


                - I Norge finnes det kanskje én eller to spillere som er av samme type, og de koster ti millioner. Det har vi ikke råd til. At det er så få norske som spiller samme type fotball som "Robbie", henger sammen med måten det spilles fotball på i Norge.


                - Murer faller.

                Rösler mener norsk fotball bare må lære seg å leve med stadig flere utenlandske spillere.

                - Jeg har hørt at mange er misfornøyde med at det er så mange utlendinger i norsk fotball. Dette er en situasjon alle land har, bare se på England, Frankrike, Tyskland.

                - Murer faller, det vet jeg alt om. Det må Norge lære seg å takle.

                Hold deg oppdatert med Midt-Norges og Trondheims største regionavis. Vi gir deg alltid de siste nyhetene innen innenriks, utenriks, sport og kultur.

                Kommentar

                • rEPPA
                  *****istrator
                  • Nov 2003
                  • 3927

                  #88
                  LSK best, VIF værst

                  LSK best, VIF verst

                  Robert Koren og Lillestrøm har skapt flest målsjanser av samtlige lag denne sesongen, og troner fortjent på toppen av tabellen.
                  Foto: Stian Lysberg Solum (Scanpix)


                  Det er veldig enkelt å skjønne hvorfor Lillestrøm topper Tippeligaen, og hvorfor Vålerenga holder til i bunnen.

                  TV 2 Nettavisens sjansestatistikk er nemlig avslørende lesing for den regjerende seriemesteren. Laget har skapt minst sjanser av samtlige i Tippeligaen hittil i år, men kanskje verst: Oslo-klubben er det laget i Tippeligaen som har sluppet til fleste sjanser imot så langt også.
                  På motsatt side av tabellen, den reelle og den med sjanser, finner man Lillestrøm. Mange har påpekt at romerikingene har hatt marginene på sin side i flere kamper. Og det har de hatt. Fredrikstads Øyvind Hoås ble kanskje snytt for en straffe da LSK vant 1-0 i plankebyen, og på Hamar var det en feil idømt straffe som bidro til å snu kampen. Men fakta er også Lillestrøm har vært Norges beste lag i de seks første serierundene.
                  Rosenborg har skapt nest flest sjanser i Tippeligaen så langt. Med overraskelsen Stabæk på plassen bak.
                  Odd Grenland, som ligger på en imponerende 3. plass så langt i sesongen, har gjort det gjennom god organisering og godt forsvarsspill. Ingen lag har nemlig sluppet motstanderne til færre sjanser enn Grenlands-laget. Sammen med Vålerenga har imidlertid også Odd skapt minst av alle. Odd er altså uhyre effektive.
                  Brann på andreplass har faktisk sluppet til motstanderen nest mest av alle, men har, som Odd Grenland, en imponerende effektivitet foran begge mål. Derfor er Mons Ivar Mjeldes lag et topplag.
                  Det er også lett å se hvorfor Start og Tromsø ligger i bunnen av tabellen. Lagene trenger veldig mange sjanser for å score mål. Da er det vanskelig å vinne fotballkamper.

                  Se tabellen her: http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tip...icle635177.ece
                  www.kfl.no/debatt

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #89
                    I flg. uoffisielle kilder i kamptråden så er laget mot vif i kveld slik:

                    Opprinnelig skrevet av okb
                    Heinz Müller
                    Christoffer Andersson, Frode Kippe, Anders Rambekk, Shane Stefanutto
                    Bjørn Helge Riise, Arild Sundgot, Espen Søgård, Robert Koren
                    Olivier Occean, Michael Mifsud
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Kain
                      Seniormedlem
                      Forumsadist
                      • Feb 2006
                      • 108

                      #90
                      http://www.fxt.no/tippeligaen/lillestrom/article635226.ece

                      - Bryr meg ikke om hva andre mener

                      Noen mener at Lillestrøm har hatt flaks i seriestarten. Det bryr ikke Uwe Rösler seg noe om.

                      Av Dag Langerød


                      LILLESTRØM (TV 2 Nettavisen): Lillestrøm troner øverst på Tippeliga-tabellen. De gjør det fortjent. De har scoret flest mål. De har skapt flest sjanser. Og de har sluppet til motstanderen veldig lite.

                      Men det har ikke vært romerikingenes solide sesongstart som har fått mest omtale så langt. Fokuset har heller vært på den heldige straffen på Hamar, Röslers bråk med Tom Jacobsen, straffen Fredrikstad ikke fikk mot LSK i plankebyen og utvisningen som ga Röslers menn muligheten til å snu 0-1 til seier mot Viking.
                      - Vi jobber for LSK
                      Uten at Uwe Rösler bryr seg i det hele tatt.
                      - Jeg holder meg til fakta. Vi er ikke her for at folk i Trondheim eller Kautokeino skal synes at vi er det mest fantastiske laget i verden. Vi er her for å gjøre en jobb for Lillestrøm. For fansen. Spør man dem så tror jeg de er ganske fornøyd med måten vi spiller fotball på, og resultatene vi får, sier Rösler til TV 2 Nettavisen.
                      Før han påpeker:
                      - Selvfølgelig har vi et stort potensial til å bli bedre. Selvfølgelig kan vi bli mer effektive. Selvfølgelig kan vi punktere kamper før vi kommer i trøbbel, og selvfølgelig kan vi forsvare oss enda bedre. Vi kan unngå å komme under med 0-1. Vi har masse å forbedre. Men det er også en masse bra ting som er på plass allerede.
                      Høye forventninger
                      Noe av årsaken til at Lillestrøm kanskje ikke hylles så mye som de burde, er den glimrende innsatsen i vinterens Royal League. LSK-treneren er ikke helt uenig.
                      - Folk har kanskje urealistiske forventninger. Alle forventer kanskje at vi spiller som mot Djurgården i Royal League - da vi spilte ut dem på bortebane. Alle forventer kanskje at vi skal reise til Fredrikstad, Hamar og også Bergen, og spille ut motstanderne våre. Sånn som Rosenborg gjorde for fem år siden. Men vi er ikke på det nivået, fastslår han.
                      - Vi har ikke spilt fantastisk i én hel kamp hittil i serien, men vi har hatt noen veldig gode perioder i alle kampene, forklarer han.
                      Og ramser opp den første halvtimen mot Rosenborg, 2. omgangen mot Brann hvor Rösler hevder at laget spilte ut bergenserne - selv om Brann hadde en sjanse i siste minutt. Han påpeker at laget skapte et tosifret antall sjanser på Hamar, og var bunnsolide, og at selv om Vikings utvisning hjalp hans lag, så kom det røde kortet som en følge av en Lillestrøm-kombinasjon.
                      Den eneste litt mindre gode kampen var i Fredrikstad. Østfoldingene skapte riktignok ikke én eneste sjanse, og Lillestrøm vant 1-0 etter et fantastisk skudd av Robert Koren. Men Rösler er ikke fornøyd med at LSK selv kun skapte to-tre sjanser i den kampen.
                      Etterlyser effektivitet
                      Likevel er det faktisk Korens effektivitet i Fredrikstad Rösler ser som det viktigste i resten av sesongen.
                      - For meg nå, så er det viktigste at vi blir mer effektive. Vi må bruke sjansene våre bedre. Vi må unngå å trenge 10-11 sjanser for å score to mål. Vi må kunne score to mål på seks-sju sjanser. Av og til må topplag kunne drepe kamper. Man må sette den sjansen man får, sier han nærmest drømmende.
                      - Er det noe annet dere jobber med?
                      - Jeg ønsker også at vi skal bli mer ballbesittende. Vi er for direkte for øyeblikket. Vi må ikke alltid spille enn gjennombruddsball på Michael Mifsud så fort vi har den. Vi spiller ballen for tidlig, men jobber med det. Samtidig har de dårlige banene sin del av skylda. Det fører ofte til at man velger den enkle løsningen, sier han.
                      - Men når det er sagt. Jeg føler ikke at det er noen innad i klubben som ber om det perfekte. Det er ingen som ber om at vi dominerer alle kamper. Jeg føler ikke noe press på at vi må vinne alle kamper. Vi har en treårsplan. Vi er langt foran den allerede. Det viktigste for Lillestrøm er at vi følger planen. At vi er stabile. At vi har beina på bakken. Så får vi se hva som skjer når vi kommer til oktober.
                      At Lillestrøm også er blittt bedre enn i fjor, var kampen mot Start et eksempel på.
                      - I fjor var jeg sjokkert over måten Start løp over oss de siste 20 minuttene på Åråsen. Vi vant 2-0, men var heldige som vant kampen. I år var det en helt annen historie. Etter at vi gikk opp til 2-1 holdt vi dem unna. Det viser at vi er kommet mye lenger enn i fjor.
                      Så spørs det om det er godt nok til seriegull etter 26 serierunder.
                      Hasle kanaris

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        #91
                        Fra VG:

                        Fjørtoft føler med Rekdal

                        LSK-sjefen liker ikke at VIF-kompisen sliter

                        Rivalisering til tross: Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft føler med kameraten Kjetil Rekdal etter intern uro i Vålerenga.
                        [

                        LIKER IKKE AT KOMPISEN SLITER: Jan Åge Fjørtoft føler med Kjetil Rekdal - selv om han håper på LSK i kveld. Foto: Terje Bringedal


                        Mens Lillestrøm har innfridd forventningene så langt, har Vålerenga slitt blytungt og ligger i øyeblikket på en ellevteplass på tabellen. Det er langt fra godt nok for de regjerende seriemesterne.

                        Og etter en turbulent uke preget av oppvask på Valle, medgir Jan Åge Fjørtoft at han ikke liker å se kompisen Kjetil Rekdal i trøbbel.

                        - Mitt standpunkt er at jeg ikke liker at en kamerat av meg sliter. Men jeg ønsker definitivt at Vålerenga havner bak oss på tabellen - og vinner vi på Ullevaal tar de ikke igjen oss, fastslår Fjørtoft overfor Romerikes Blad.

                        Han anser Rekdal som sin beste fotballkompis. Det er 22 år siden de to tidligere landslagsspillerne møtte hverandre på en aldersbestemt samling i Sandefjor.

                        - Jeg synes han i dag framstår som litt alene i Vålerenga. Personlig ønsker jeg at spillerne våre kun har fokus på egne prestasjoner og ikke Vålerengas sesong. Før et slikt derby er det viktig at man holder hodet kaldt, sier Fjørtoft.

                        Mini: - Pallen blir tøft med tap

                        Dersom Lillestrøm slår Vålerenga i kveld, vil det skille 12 poeng mellom de to erkerivalene. Det kan bli i meste laget for de regjerende seriemesterne.

                        Jan Åge Fjørtoft tror ikke Vålerenga vil klare å innhente et slikt forsprang. TV2-ekspert Jahn Ivar Mini Jakobsen tror osloklubben risikerer å måtte vinke farvel til en pallplassering med tap i kveld.

                        - Jeg tror uansett ikke de vinner seriegull. Men med tap i kveld tror jeg kanskje at også pallplassen glipper. De kommer iallfall til å få det knalltøft, sier han til VG Nett.

                        PS! Lillestrøm har skapt flest sjanser - og scoret tre ganger så mange mål som Vålerenga denne sesongen. Klubben er ubeseiret etter seks serierunder, mens Vålerenga bare har notert seg for én trepoenger så langt i år

                        (VG NETT 12.05.06 kl. 10:57)


                        Rivalisering til tross: Lillestrøm-manager Jan Åge Fjørtoft føler med kameraten Kjetil Rekdal etter intern uro i Vålerenga.

                        Kommentar

                        • rEPPA
                          *****istrator
                          • Nov 2003
                          • 3927

                          #92
                          Passer bedre i bundesliga


                          BEDRE I TYSKLAND: Vidar Riseth.

                          DRØMMER OM CITY: Uwe Rösler har tidligere sagt at managerjobben i gamleklubben Manchester City er en drøm. I et intervju med Dagbladet i vinter sa tyskeren med norsk kone følgende: - Min framtid er i Norge
                          Foto: Frank Karlsen



                          Tidligere tysklandsproff Vidar Riseth mener VIF-trener Kjetil Rekdal og LSK-trener Uwe Rösler ville vært bedre trenere i Tyskland enn i Norge.

                          - Både Rekdal og Rösler kjører den tyske mentaliteten som trenere, med disiplin og skikkelig orden. I Tyskland kunne de kjørt den stilen fullt ut, for der er de vant til at det skal være slik. I Norge er det derimot ikke kultur for en så tøff holdning, sier Vidar Riseth til Dagbladet.
                          Rekdal har ført VIF til cup- og seriegull, mens Rösler i øyeblikket er serieleder med LSK. Like fullt hevder Riseth at de to trenerne ville fått gjennomført idéene sine bedre og slik fått ut mer av potensialet sitt i Bundesliga.


                          «Ordnung muss sein»
                          </B />Landslags- og RBK-stopperen spilte i 1860 München i perioden 2000-2003, og fikk der opplevd den tyske «Ordnung muss sein»-mentaliteten.</A />
                          - Helt fra lilleputtstadiet i Tyskland oppdras man til at når treneren blåser i fløyta så skal man følge med. Da kan man høre en knappenål som faller. I Norge er det bare lek og tøys opp til juniornivå, sier Riseth.
                          Han kjenner begge to godt som både trenere og spillere.
                          - Kjetil kjenner jeg godt fra mange år på landslaget. Uwe Rösler møtte jeg som 1860-spiller da han spilte for Unterhaching. Rösler har jeg blitt godt kjent med privat siden.

                          [FONT=Arial]- Attraktive i dag
                          [/FONT]

                          - Rekdal og Rösler er begge i sin første trenerjobb. Tror du de har nok erfaring til å lykkes i Bundesliga i dag?
                          - De er mer enn gode nok til en slik jobb i dag. I løpet av mine tre år i 1860 München hadde jeg fire trenere. Både Rekdal og Rösler er bedre enn alle fire. De har bra navn i Tyskland begge to, og jeg er 100 prosent sikker på at begge er så attraktive for bundesligaklubber i dag at de blir fulgt nøye av mange klubber, sier Riseth.


                          [FONT=Arial]Langt steg

                          [/FONT]
                          Borussia Mönchengladbachs assistentmanager Jørn Andersen er langt mer skeptisk.
                          - Steget opp er veldig langt. Det er ikke lett. Jeg tror norske trenere som er i utlandet, som for eksempel Trond Sollied, har større sjanse. Rekdal og Rösler må nok først komme seg lenger ned i Europa for å få muligheten. Norge er ikke akkurat et land som får så mye oppmerksomhet her. Tyskerne ser heller sørover mot Italia og andre land, sier Andersen til Dagbladet. Østfoldingen har en fortid som spiller i blant annet Nürnberg, Hamburger Sportverein og Eintracht Frankfurt. Han har vært sjef for Oberhausen på nest høyeste nivå, og ble som kjent toppscorer i Bundesliga i 1990.
                          - Kanskje de kan ta steget via Belgia, Nederland eller Danmark, sier Andersen.
                          Andersen er usikker på hvem av de to som ligger best an for en eventuell framtid i tysk fotball.
                          - Rösler er ganske fersk i treneryrket. Så for ham er det litt tidlig. Men kanskje det er lettere for ham siden han er tysk. Hertha kjenner Rekdal - så det kan jo være en mulighet. Men det er tøft, sier den gamle Fredrikstad-spissen med 27 landskamper.
                          - Begge trenerne har stor fordel av å ha spilt i Europa. Uwe i Tyskland og England. Rekdal i Belgia og Tyskland. De har hatt mange gode trenere, og har en fordel av det. De har fått oppleve den europeiske hardheten, mener Andersen.
                          Og hvis du lurer på om tyskerne husker Uwe Rösler?
                          - Det blir registrert i tyske aviser, i alle fall i fotballaviser, når Rösler har suksess. Her om dagen var det også en reportasje på tysk TV om Rösler, sier Jørn Andersen.
                          www.kfl.no/debatt

                          Kommentar

                          • Kain
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Feb 2006
                            • 108

                            #93
                            -100 år med hat?

                            For over 80 år siden var det steinkasting da Vålerenga og Lillestrøm møttes. Men er det en hatkamp?
                            Av Dag Langerød



                            Vålerenga - Lillestrøm. By mot land. Og i år - bunn mot topp.

                            Men er det en hatkamp?
                            - Uttrykket "hatkamp" er det dummeste jeg vet. Jeg mener at det var Norges Fotballforbund som først begynte å bruke det. Men det vekker jo ikke akkurat varme følelser hos de fleste, og kan jo nesten skremme bort folk. Jeg ville heller sett at man brukte andre begrep. Begrepet er latterlig, sier Klanens talsmann, Gjermund Nordtug, til TV 2 Nettavisen.
                            - Men når det gjelder å vekke følelser hos oss Vålerenga-fans, er kampene mot Lillestrøm på en god andreplass, legger han til.

                            - Ikke noe byderby
                            Det er Lyn som er Vålerenga erkefiende nummer 1. Da er det snakk om øst mot vest. Med Lillestrøm er det snakk om by mot land.
                            - Er man født når gutta fra Skedsmo kommune snakker om byderby, da mister man egentlig litt begreper. Med all respekt for Skedsmo kommune. Man kan si mye pent om den. Men by? Nei! Dette er ikke noe byderby. Det er i beste fall et lokalderby, men egentlig ikke det en gang, sier Nordtug.
                            - Men hvorfor vekker LSK så mye følelser hos dere?
                            - Kampene mot Lyn er fiffen mot ordentlige folk. Kampene mot Lillestrøm er by mot land. Ordentlige folk mot den ekstreme bondestanden, representert ved storbøndene i gamle dager. Jeg leste et sted en ganske malerisk beskrivelse av en kamp mellom Lillestrøm og Vålerenga i 1923 eller 1924. Allerede den gangen var det steinkasting på jernbanestasjonen. Så det har holdt på i hundre år dette her, sier Nordtug.

                            Imponert over fansen
                            - Kan man si noe positivt om Lillestrøm?
                            - Jada. At de blant annet klarer å samle Norges nest største supporterklubb på en jernbanestasjon. Og det er jo ikke akkurat tettbygd der. Likevel er det altså nesten 3.000 medlemmer på en forvokst jernbanestasjon. Det står det respekt av. De bruker enkle virkemidler. Det er 3-4 sanger som går og går og går, og det er en nesten småfascistisk disiplin i forhold til utøvelsen av sangene. Alle får beskjed om å synge i 90 minutter, og da gjør de også det. I tillegg har de noen trommer. Det ser ikke så veldig morsomt å dælje løs på trommene i en hel kamp, men det fungerer for dem. Og akkurat det er de dritbra på, sier Nordtug.
                            - Noen spillere dere har et spesielt positivt eller negativt forhold til?
                            - Nei. Ikke etter at Torgeir Bjarmann ga seg. Han stod det respekt av. Han var en klubbspiller. En av få troverdige spillere i norsk Tippeliga. Tom Henning Hovi og Freddy dos Santos er litt av det samme - dønn troverdige.
                            Men han har et spørsmål.
                            - De samler nesten 10.000 tilskuere hver gang på denne forvokste jernbanestasjonen. Hvor kommer egentlig alle fra? Graver de seg ut av hulene sine der oppe, eller?

                            - Ikke huler, men låver...
                            Kanarifansens leder, Petter W. Olafsen, kontrer lynkjapt.
                            - Neida. Det er ikke huler. Her oppe kaller vi det låver, sier han humrende.
                            - Og ja, vi kommer fra landet. Men vi innrømmer i hvert fall at fansen er herfra og er bønder. Det er jo det samme i Klanen, men de tør ikke innrømme det. Alt skal være så urbant.
                            Olafsen mener kampen er det største klassiske oppgjøret som finnes i Norge, men han kjøper ikke Vålerengas påstand om at Lyn er erkefiende nummer én.
                            - Det er bare noe de prøver seg med. Men i Lyn er det jo ikke folk å hate.

                            - 80 år og fortsatt hissig
                            - Så det er en hatkamp?
                            - Hvis noe skal kalles hatkamp, så er Vålerenga-Lillestrøm det. I 1978 ødela jo Vålerenga med å slå Lillestrøm i siste serierunde. Gullet gikk i stedet til Start. Og da jeg prater med en i familien som spilte for Lillestrøm på 50-tallet, så var Vålerenga allerede da et hatlag.
                            - Hvorfor?
                            - Han sier at de var uflidde og uoppdragne spillere som sutret og slang drit. Han er i 80-årene, men selv når han snakker om Vålerenga i dag så hisser han seg raskt opp, forklarer Olafsen.
                            - Er det noe positivt å si om Vålerenga?
                            - Det er det beste laget å slå.
                            - Men hva er det egentlig som er så ille med dagens Vålerenga?
                            - De er jo selvutnevnte som verdens beste supportere. Det er Morten Berre med fallesyken. Det er Jan Derek Sørensen som jeg aldri har sett smile. Så er det Kjetil Rekdal. Mange synes nok at han er en drittsekk, men jeg kan vel samtidig innrømme at jeg kan tenke meg at mange utenfor Lillestrøm tenker det samme om Uwe Rösler.

                            - Typisk med VIF-seier
                            - Hvordan ender kampen?
                            - Vi har vunnet fire kamper på rad. Det har ikke skjedd på så lenge jeg kan huske. Lillestrøm er altså høyt oppe, og mange forventer seier. Samtidig er VIF-fansen langt nede. Mange har vel nesten tapt på forhånd. Da er det typisk hvis Vålerenga vinner likevel. Men jeg skulle gjerne vært foruten disse kampene her. Cupfinalen gikk i vasken. Royal League-finalen gikk i vasken. Nå er det litt av det samme. Det er en storkamp... Huff... Dette fucker opp hele hodet mitt, sier han.
                            Og avslutter:
                            - Forresten. De liker jo å mobbe oss for å være en forvokst jernbanestasjon, men det må da være ytterst pinlig for hovedstadslaget at det stadig kommer dårligere ut enn jernbanestasjonslaget? Det var vel bare i fjor de var foran oss. Kanskje de har noe å lære...



                            (vet ikke om det blir riktig å poste den her, men det er jo strengt tatt ingen nyhet..)
                            Hasle kanaris

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #94
                              Dommeren i fokus


                              Michael Mifsud jubler etter 1-0-målet mot Vålerenga. ( Foto: Kasper Wikestad, Digitalsport )

                              Dommer Espen Berntsen - i fokus etter nok en LSK-kamp. ( Foto: Digitalsport )

                              Kjetil Rekdal depper etter nok et tap. ( Foto: Digitalsport )
                              Relaterte artikler




                              Vålerenga - Lillestrøm 0-1. Michael Mifsuds perle avgjorde hatkampen på Ullevaal. Mot slutten kom dommer Espen Berntsen i fokus, da han overså en LSK-hands i eget felt som burde gitt straffespark.



                              Publisert: 12.05.2006 kl. 17:58
                              Endret: 12.05.2006 kl. 21:50
                              På et Jan Derek Sørensen-innlegg fra høyre holdt Shane Stefanutto ut armen, og ballen traff australieren klokkeklart i armen, viser tv-bildene.
                              Rekdal: Det var straffe

                              Dommer Espen Berntsen dømte ingen ting, samme reaksjon som han gjorde da Anders Rambekk handset like foran mål i Lillestrøms bortekamp mot Brann. Den gang innrømmet Berntsen å ha gjort feil.
                              VIF-trener Kjetil Rekdal mener de ble snytt for en straffe.
                              - Det var soleklar straffe, og i hvert fall assistentdommeren burde sett det, mener VIFs Freddy dos Santos.
                              - Men vi ble ikke knust av serielederne, og er ikke hjelpeløse. Lillestrøm er Norges beste lag, og fikk målet som avgjorde etter dårlig spill av oss, sier Rekdal.
                              TV2-ekspert Nils Johan Semb mener Lillestrøm mer og mer ligner en gullfavoritt.
                              - De scorer på noe som ikke en gang er en målsjanse, har marginene og dommeren med seg, og har flyt. Klart de er gullfavoritt, oppsummerte Semb etter kampen.
                              Mifsud-perle

                              Mifsud traff blink på kampens første sjanse. Han lobbet ballen over André Muri mens han skar inn fra venstre, og dundret balle i nærmeste hjørne.
                              - Jeg trengte et mål, dette var mitt første i serien i år. Jeg er veldig fornøyd med å endelig score, sa Mifsud til TV2 etter at han ble byttet ut.
                              Etter 25 minutter fikk Mifsud en kjempesjanse, da han kom alene mot åpent mål fra skrått hold. Men André Muri hindret 0-2 i siste sekund.
                              Da halvtimen ble passert, fikk Mifsud nok en gang sjansen, men skjøt rett på Arason.
                              Vålerenga har klart å flytte spillet lenger opp på banen, men har etter at 70 minutter er passert fortsatt ikke skapt en eneste stor sjanse.
                              Fem på rad

                              Med kveldens seier er Lillestrøm 12 poeng foran Vålerenga, og VIF kan være hektet av i gullstriden allerede etter 7 runder.
                              LSK sikret seg samtidig sin femte seier på rad i eliteserien. De eneste poengene laget har avgitt i årets serie, kom i de to første kampene (Rosenborg 3-3 og Brann 1-1).

                              Kommentar

                              • kulfugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2005
                                • 256

                                #95
                                Fotballfans i slåsskamp på Romerike

                                (VG Nett) Vålerenga-fans har angrepet Lillestrøm-tilhengere i Sagdalen like utenfor Lillestrøm sentrum.
                                [FONT=Arial]Av CHRISTIAN F. BRÆNDSHØI, JARLE BRENNA

                                [/FONT]


                                Angrepet skal ha blitt varslet i en e-post til Kanari-Fansen tidligere i kveld.

                                VG Nett kommer tilbake med mer.

                                (VG NETT 12.05.06 kl. 22:48) http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=116259
                                stygge jævler
                                Forza fugla!

                                Kommentar

                                • sparwasser
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2005
                                  • 3185

                                  #96
                                  Helten var frosset ut

                                  ULLEVAAL (VG Nett) (Vålerenga - Lillestrøm 0-1) I vinter så det dystert ut for Michael Mifsud som ble den store Lillestrøm-helten mot erkerivalen Vålerenga fredag kveld.

                                  Av KLAUS ERIKSEN



                                  Foto: Bjørn S. Delebekk



                                  - Jeg har bare jobbet knallhardt på trening, og det er klart jeg ble motivert etter at jeg ble sett på som sistevalget i vinter, sier Mifsud til VG Nett.

                                  Etter bare 13 minutter vant Frode Kippe en duell midt på banen som ble til pasning for Mifsud. D en lynhurtige Malta-spissen stormet inn i feltet, vippet ballen forbi Jarl André Storbæk og prikket inn skuddet nede ved stolpen til venstre for VIF-keeper Arni Gautur Arason.

                                  I begynnelsen av mars var Mifsud frosset ut av Lillestrøm-laget, og et femtevalg da Uwe Rösler skulle se etter folk på topp. Den nådeløse LSK-treneren var meget forbannet etter at Mifsud droppet Royal League-kamp for Lillestrøm i vinter, men spilte landskamp for Malta bare noen få dager senere.

                                  - Jeg forsto ikek hvorfor jeg ble et femtevalg. Det må du spørre treneren om, sier spissen.

                                  Forsvinner fra Lillestrøm snart

                                  Nå er Mifsud bare glad, og fredag kveld scoret han sitt første mål for Lillestrøm i serien denne sesongen. Men enten i sommer eller etter sesongen er han ferdig i klubben. Spørsmålet er ikke om han skal dra, men når. Reiser han i sommer får Lillestrøm noen kroner for ham. Venter han til sesongslutt, drar han vederlagsfritt.

                                  - Jeg håper å komme til en større klubb, men det hadde vært veldig moro å vinne noe med Lillestrøm, sier han.

                                  - Michael har fått et tilbud fra oss, men har sagt nei og at det ikke er nødvendig å komme tilbake med et nytt. Dette har han sagt til meg og til pressen, faktisk til pressen før han sa det til meg. Han har kontrakt ut sesongen, og spiller ikke for Lillestrøm neste sesong, slår Rösler kategorisk fast.

                                  Bakerst i køen

                                  11. mars innrømmet Rösler at spissen var bakerst i køen, men nå står han først sammen med Olivier Occean som hadde et meget farlig skudd på slutten av kampen. At Arild Sundgot spiller en tilbaketrukket rolle, gjør samtidig plass for flere LSK-angripere på laget.

                                  Vålerenga ble til tider utspilt av Lillestrøm før pausen. Det stoppet opp gang på gang ved 16-meteren til LSK, om ikke tidligere. Tore André Flo som startet sin første seriekamp denne sesongen var klart nærmest scoring for den regjerende seriemesteren som nå sliter i bunnen av tabellen. Et skudd fra 30 meter gikk bare cm over tverrliggeren, og et innlegg fra Freddy Dos Santos var Flo meget nære å få avsluttet på - alene med LSK-keeper Heinz Müller.

                                  Rundspilte Storbæk

                                  Foruten dette var det Lillestrøm som styrte kampen foran nesten stinn brakke på Ullevaal. Og klart farligst var Mifsud. Foruten scoringen rundspilte han høyrebacken til Vålerenga, Jarl André Storbæk, gang på gang. Flere ganger ble det også skummelt for Vålerenga etter Mifsud-showet.

                                  - Scoringen kom veldig fort og ut av ingenting. Han er spiss og utrolig kvikk, sier Vålerenga-keeper Arni Gautur Arason.

                                  Spesielt farlig så det ut til å bli etter 25 minutter da en svak Allan Jepsen klarerte rett i en LSK-spiller slik at Mifsud kom alene med Arason. Malteseren dro av Arason, men kom for skrått til å avslutte i åpent mål. Og bak kom det jagende Vålerenga-spillere på etterskudd, men tidsnok til å hindre 0-2

                                  Sammen med Robert Koren på venstresiden gjorde Mifsud livet svært surt for Storbæk. Kjemien mellom de to LSK-utlendingene var meget god, og pasningene fra Koren kom flere ganger "i blinde" - men traff likevel.

                                  Hoset skapte røre

                                  I andre omgang var Mifsud mindre synlig, og et kvarter før slutt ble han byttet ut med Magnus Myklebust som misbrukte en stor skuddmulighet like etter at han kom inn.

                                  Magne Hoset kom inn for Vålerenga og bidro til å skape røre i forsvaret til Lillestrøm. I begynnelsen av andre omgang skapte Vålerenga en del, og fikk et par frispark i fin posisjon. Men det døde på en måte ut og utover i omgangen var heller ikke Hoset så veldig fremtredende.

                                  Men bare tre minutter før full tid hylte store deler av Ullevaal-publikumet på 20 643 tilskuere og alle Vålerenga-spillerne etter straffe. Innbytter Jan Derek Sørensen slo inn fra høyre, og ballen traff hånda til Shane Stefanutto i feltet til Lillestrøm. Dommer Espen Bentsen vinket spillet videre.

                                  - Ballen treffer hånda, og jeg føler at det skulle vært straffe, sier Arason som hadde sett situasjonen på TV etter kampen.

                                  Lillestrøm leder eliteserien med 17 poeng - 12 poeng mer enn Vålerenga som ligger på kvalifiseringsplass

                                  (VG NETT 12.05.06)

                                  ULLEVAAL (VG Nett) (Vålerenga - Lillestrøm 0-1) I vinter så det dystert ut for Michael Mifsud som ble den store Lillestrøm-helten mot erkerivalen Vålerenga fredag kveld.

                                  Kommentar

                                  • sparwasser
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 3185

                                    #97
                                    Fra Romerikes blad:

                                    Flere VIF-fans pågrepet

                                    LILLESTRØM:
                                    0-1-tapet ble for tungt å svelge for et titall VIF-fans. Sent i går kveld kom de til Lillestrøm for å banke Kanari-Fans i seiersrus.

                                    OPPTØYER: Politiet var raskt ved Sagdalen stasjon etter at de fikk melding om Oslo-gjengens ankomst. Politiet klarte å slå ned det varslede masseslagsmålet. FOTO: JONAS TRETLI


                                    Av: Anders Sooth Knutsen , Jon Theodor Hauger og Morten Svesengen

                                    Oppgjøret ble tidligere på kvelden varslet gjennom flere telefonoppringninger til et medlem av Kanari-Fansen.
                                    Ved 23.30-tida var rundt ti personer pågrepet – flere av dem beryktede bråkmakere, såkalte "casuals".

                                    Politiet hadde på forhånd blitt varslet av kolleger i Oslo.
                                    – Vi ble varslet fra Oslo om at de var på vei til Lillestrøm for å lage bråk, opplyser operasjonsleder Jan-Erik Fossneset i Romerike politidistrikt.
                                    Alle tilgjengelige politipatruljer ble derfor sendt til Lillestrøm stasjon. Politiet omringet stasjonen, mens noen ble sendt opp på perrongen for å ta imot gjengen fra Oslo.
                                    Flere av tjenestemennene bar skjold.
                                    Men supporterne fra Oslo kom aldri så langt som til Lillestrøm stasjon. De hoppet i stedet av på Sagdalen stasjon – siste stopp før Lillestrøm.

                                    Tjenestemenn i basketak
                                    Politiet oppdaget unnamanøveren og sendte alle patruljene i retning Sagdalen.
                                    Der havnet tjenestemenn i basketak.
                                    – Flere av supporterne gikk til angrep på politiet, bekrefter politiadvokat Ellen A. Ilstad i Romerike politidistrikt.
                                    Mens supportere gikk til angrep på tjenestemennene, forsøkte flere å stikke av til skogs og ned mot elva.
                                    Romerikes Blads fotografer var vitne til at flere personer ble ført ut av skogholtet påsatt håndjern.
                                    Hva som skjer med de pågrepne er ennå uvisst. Alle ble kjørt ned til politihuset i Lillestrøm og fotografert.
                                    – Vi har foreløpig ikke tatt stilling til om de blir siktet eller hva de eventuelt blir siktet for, sier Ilstad.

                                    18-åring truet
                                    Av kilder i Kanari-Fansen fikk Romerikes Blad seint i går kveld bekreftet at en 18 år gammel LSK-supporter gjentatte ganger i løpet av gårsdagen skal ha blitt truet av voksne VIF-supportere på telefon.
                                    Det finnes foreløpig ingen god forklaring på hvorfor 18-åringen var plukket ut som offer. Han har ingen sentral rolle i Kanari-Fansen, og anses for å være et helt vanlig supporter.

                                    Den offisielle delen av supportergruppen har ikke fått noen trusler fra VIF-miljøet.
                                    – Jeg hadde kun hørt rykter om at noe skulle skje. Men ingen av styremedlemmene i Kanari-Fansen har fått noen henvendelser, sier leder Petter Olafsson.
                                    Lenge før toget hadde forlatt Oslo Sentralstasjon, var flere titalls møtt opp i og utenfor Lillestrøm stasjon. Takket være politiets inngripen – og Oslo-gjengens valg av destinasjon – ble det bebudede masseslagsmålet avverget.

                                    Kommentar

                                    • Torolf
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2004
                                      • 9574

                                      #98
                                      http://www.dagsavisen.no/sport/article2096888.ece

                                      Ingen selvtillit, ingen målsjanser

                                      ULLEVAAL STADION: (Vålerenga-Lillestrøm 0-1). Vålerenga skaper ikke målsjanser. Og spillerne mister all selvtillit. – Ja, alle spillerne i prinsippet til salgs, sier Kjetil Rekdal.

                                      Foto: Junge, Heiko




                                      Av: Reidar Sollie



                                      Men i går kveld var ikke Rekdal noen rasende mann. Raseriet gjorde han unna i forrige kamp. Nå så han i hvert fall at laget hevet seg og ble snytt for et straffespark da Shane Stefanutto handset tre minutter før slutt.
                                      Det var enda en kamp der marginene gikk imot.
                                      Men det mest synlige for 20.643 tilskuere er at laget ikke skaper målsjanser. Hvis man ikke kaller Tore André Flos volleyskudd fra 25 meter for noe sånt.
                                      Allerede før kampen fikk Lillestrøm et overtak. Kanarifansen fylte nedre del av VG-svingen og klarte å overdøve avsyngingen av Klanens salme, «Vålerenga kjerke». Tonen var satt.
                                      Og levenet fortsatte med en forutsigbar kamp med masse muskler, hodedueller og frispark.
                                      Bare en mann skilte seg ut: Michael Mifsud. Han så nøyaktig dobbelt så rask ut som VIF-forsvaret, og avgjorde selvsagt kampen med sin egen hurtighet som fremste våpen.

                                      Ikke krise

                                      – Vi spilte jevnt i 2. omgang, men blir delvis overspilt før, sier Kjetil Rekdal, som i dag kan se Vålerenga legge seg i nedrykningsposisjon foran møtet med Start i Kristiansand 16. mai.
                                      Maset om spillersalg og krisesnakk tar han med stor ro.
                                      – I prinsippet er hele stallen til salgs når vi kommer så langt. Alle her skal evalueres, både spillere og trenere. Men nå er vi mest opptatt av å vinne fotballkamper, sier han.

                                      Angrep på benken

                                      Tidligere VIF-kjempe og mannen bak Røas kvinnesuksess, Ole Bjørn Edner, var himmelfallen over Vålerengas laguttak.
                                      – De stiller med sju forsvarsspillere på banen og seks angrepsspillere pluss keeper på benken. Hvordan har man tenkt å vinne fotballkamper da, sier Edner til Dagsavisen.
                                      Og viste til Vålerengas utvidede forsvarsrekke: Storbæk, Muri, Johnsen, Hovi, Holm, Jepsen og dos Santos (opprinnelig back).
                                      Etter pause kom først Magne Hoseth inn og bidro med skaperkraft. Etter en time ble Tore André Flo byttet ut med Daniel Fredheim Holm.
                                      Og Flo trenger ikke skamme seg. Han skapte en sjanse på egen hånd med et kanonskudd fra 25 meter og han evnet å holde på ballen i angrep.
                                      Men han er avhengig av bevegelse rundt seg.
                                      Og til slutt kom også Jan Derek Sørensen.
                                      Men kraftspissen mangler. For Rekdal vil fortsatt ikke bruke Levan Melkadze.

                                      Mifsuds show

                                      Vålerenga viste en viss trygghet i drøyt ti minutter. Da begynte Michael Mifsud å løpe. Og han løp fra hele VIF-forsvaret, nesten hele tiden:
                                      13 min.: 0-1. Han får en ball bakfra i nøytral posisjon. Men Mifsud bruker rykket sitt mot trege forsvarere, skyter mellom beina på Andre Muri og ned i nærmeste hjørnet. Det så akkurat så enkelt ut som hele Vålerenga-laget drømmer om.
                                      Og for hvert minutt siden gled selvtilliten ut av VIF-spillerne.
                                      Hver demping, hver pasning, hver heading så akkurat så vanskelig ut at man mistet tempoet og mistet ballen.
                                      25 min.: Allan Jepsen skal klarere en enkel ball, men slår den rett i ryggen på Mifsud som løper fra alle igjen, men somler litt da han kommer alene med Arason. Ronny Johnsen kommer skliende akkurat i det Mifsud skal trille ballen i mål.
                                      30 min.: Banens minste er banens raskeste igjen, men i stedet for å passe til Olivier Occean i fri posisjon, banker han ballen over.
                                      – Han er man of the match så langt, innrømmer tidligere landslagssjef Nils Johan Semb, som ser hvordan selvtilliten skiller de to lagene.

                                      Fem strake

                                      Lillestrøm tok dermed sin femte strake seier, og da er statistikken hyggelig: Sist det skjedde ble laget seriemester.
                                      – Vi snakker ikke om det ennå. Men Vålerenga kommer tilbake, trøster Jan Åge Fjørtoft, som jublet sammen med spillerne foran tribunen med banneret: «Flisbyens krigere»
                                      Fjørtoft karakteriserer Kjetil Rekdal som en av sine beste fotballvenner.
                                      I går kveld kunne han trengte all den trøst han kunne få. Også fra motstanderen.
                                      "Per Knudsen ble minnet: Det ble en verdig markering av Per Knudsens bortgang før avspark på Ullevaal i går kveld. Også Lillestrømfansen respekterte ett minutts stillhet da Vålerengas mestspillende gjennom alle tider, ble minnet av formannen fra indre bane. Knudsen døde med VIF-drakta på under en turnering med Oldermannsligaen sist tirsdag. Han fikk 175 kamper for A-laget og døde 75 år gammel.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #99
                                        Fra Romerikes blad:
                                        "Vålerenga-dødaren"
                                        Målet Mifsud trengte etter ni måneders måltørke

                                        ULLEVAAL:
                                        (Vålerenga – LSK 0-1). Tre ganger har Michael Mifsud møtt Vålerenga. Hver gang har han scoret det avgjørende målet. I perioder terroriserte han erkerivalen i går.



                                        ENDELIG: Michael Mifsud var tydelig lettet da han scoret sitt første LSK-mål siden begynnelsen av august i fjor. FOTO: Tom Gustavsen

                                        Av: Morten Svesengen

                                        Slik sett var det ikke mer enn fortjent at det var nettopp den lille malteseren som fikk æren av å score seiersmålet mot et tamt Vålerenga.
                                        Vålerenga-forsvaret så både hjelpeløse og rådløse ut da den 164 centimeter store spissen løp dem i filler før pause.

                                        I løpet av ett år har gjort det til vane å skape trøbbel for Oslo-klubben.
                                        I mai i fjor scoret han seiersmålet da LSK slo Vålerenga 2-1 på Åråsen. Vinnermålet kom på overtid, og allerede da sikret han seg en evig plass i LSK-supporternes hjerter.
                                        Gårsdagens 1-0-mål vil selvfølgelig forsterke det ytterligere.
                                        For å gjøre Mifsud til den komplette "VIF-dødaren" bare nevner vi at 25-åringen også scoret det fjerde – og til slutt avgjørende målet – da LSK slo Vålerenga 4-3 på La Manga i vinter.
                                        Ingen dum statistikk å ha for en spiss i gult og svart.
                                        – En fine vane, sier Mifsud selv – med et stort smil om munnen.
                                        Snakker ikke kontrakt

                                        Han har snakket nok med lagkamerat Espen Søgård til å vite hva det betyr å slå Vålerenga. I tillegg kan han lese tabeller, og ser at LSK har festet et godt grep på de andre lagene etter sju seriekamper.
                                        Mifsud kan gjerne tenke seg å vinne gull med LSK før han fortsetter ferden et eller annet sted i Europa.
                                        – Håper vi kan vinne en tittel i år. Nå har vi i hvert fall en god gullsjanse, mener han.
                                        Det snakker han gjerne om. Men om han selv blir på Åråsen ut sesongen, vil han helst ikke si noe om. Kontraktsituasjonen er et ikke-tema for spilleren som har avtale med Åråsen-klubben ut denne sesongen.
                                        – Jeg liker folkene her, og jeg liker fansen. Men jeg har veldig lyst til å spille i en større liga. Håpet er at LSK skal få noen penger igjen for meg, sier Mifsud.
                                        Om det skal skje, må han bli solgt i løpet av sommeren. Foreløpig har ingen henvendt seg til LSK i den forbindelse. Ikke er det sikkert det hjelper heller.
                                        – Om vi får et bud på Michael i sommer, skal vi selvfølgelig vurdere det seriøst. Det fortjener spillerne våre alltid at vi gjør. Men det betyr ikke at vi selger uansett. Vi gjør det som er best for Lillestrøm Sportsklubb, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                                        Søker ny klubb

                                        Fjørtoft og Mifsud har på et tidligere tidspunkt diskutert en mulig forlengelse av LSK-kontrakten. Men det er en stund siden nå.
                                        LSK-trener Uwe Rösler mener definitivt at Mifsud ikke er LSK-spiller i 2007.

                                        – Han har gjort det klart at det er uaktuelt å signere en ny kontrakt. En spiller som sier det, kan jeg ikke regne med i mine planer, sier LSK-treneren.
                                        Men som klubbsøkende spiss, har Mifsud hatt et lite målproblem denne våren – inntil i går. Da scoret han sitt første obligatoriske LSK-mål siden august i fjor. Seiersmålet kom kanskje i grevens tid for å gjøre ham interessant på overgangsmarkedet.

                                        – Jeg håper at både agenter og klubber ser etter mer enn mål, men det var veldig deilig å score igjen. Det hjelper på selvtilliten, og kanskje gjør det meg mer interessant for andre klubber, sier LSK-spissen.
                                        Mangelen på sjanser har ikke vært malteserens problem. Han har slitt voldsomt med å utnytte dem. Mifsud er definitivt ikke spissen som scorer mange enkle mål. I går scoret han igjen på den minste av sine tre sjanser.
                                        – Jeg har alltid vært sånn. De enkle målene er ikke min greie, sier han.
                                        Men så lenge han fortsetter å avgjøre kamper mot Vålerenga, vil nok Kanari-Fansen tilgi ham all sjansesløsingen.

                                        Kommentar

                                        • morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

                                          - LSK er best i Norge



                                          - LSK er best i Norge


                                          Robert Koren jubler sammen med matchvinner Michael Mifsud. LSK-fansen har grunn til å ta av. Etter syv serierunder er de ubeseiret og på tabelltopp. ( Foto: Olav Olsen )
                                          Relaterte klubber
                                          Lillestrøm
                                          Stiftet: 02.04.1917
                                          Hjemmebane: Åråsen
                                          Tilskuerrekord: 13595
                                          Neste kamp: 16.05.2006 Lillestrøm-Molde
                                          Mer om Lillestrøm
                                          Vålerenga
                                          Stiftet: 29.07.1913
                                          Hjemmebane: Ullevaal
                                          Tilskuerrekord: 23591
                                          Neste kamp: 16.05.2006 Start-Vålerenga
                                          Mer om Vålerenga



                                          OSLO: Lillestrøm vant sin femte strake seier og surfer videre på tabelltopp. Men for fjerde gang i år fikk de hjelp av dommeren.



                                          Av: Erlend Nesje
                                          Publisert: 13.05.2006 kl. 11:34
                                          La det være sagt med en gang: Lillestrøm var det beste laget på Ullevaal i går. Men to minutter før slutt slapp de for tredje gang unna straffespark mot seg, da Shane Stefanutto handset. I tillegg har de fått et straffespark som aldri burde vært dømt.
                                          - Dommeren dømmer og jeg vil ikke si for mye. Men Lillestrøm har flyt og får straffer, mens vi sliter og får dem ikke. I mine øyne var det klar hands, og ifølge regelboka skal det da være straffespark. Uansett er Lillestrøm det beste fotballaget i Norge for øyeblikket, sa Rekdal.
                                          VIF-treneren spilte høyt da han tidligere denne uken med sitt "enten kjemper dere eller så gir jeg meg"-utsagn satte press på spillergruppen.
                                          Lekkert
                                          Og bønnen fra Klanen var klar: "Du speller for flere enn bare deg sjøl, når du er i Enga".
                                          Hverken ultimatumet fra treneren eller Klanen hjalp mye. Det var to lag på banen - ett spilte fotball og ett så på. Lillestrøm var så til de grader bedre enn vertene fra Oslo øst, i hvert fall i den første omgangen.
                                          Anført av den iltre, lille vepsen Michael Mifsud på topp og den lekne tekniske ballsjongløren Robert Koren i sin frie kantrolle ble Vålerenga-forsvaret så til de grader terrorisert.
                                          Ledermålet til de gulkledte etter 13 minutter var av den lekre sorten. Arild Sundgot brøt en VIF-klarering og ballen havnet os Mifsud, som lobbet ballen over Andre Muri, og med høyrefoten klinket malteseren ballen ned i korthjørnet til keeper Arni Gautur Arason.
                                          Skuffet over VIF
                                          Slik fortsatte LSK. Romerikingene utnyttet VIFs grove feil,og på topp var lettbente Mifsud konstant på løp. Etter 25 minutter rundet han keeper Arason, men i det han skulle sette ballen i det tomme buret kom Muri ilende til og fikk avverget 2-0.
                                          Fem minutter senere var samme Mifsud alene gjennom, men den knallharde avslutningen gikk 30 centimeter over mål.
                                          - Vi har fem strake seire nå, men likevel skal vi ta kamp for kamp og gi 100 prosent. Forhåpentligvis går det helt inn for oss i år, sa Mifsud, som var skuffet over VIF.
                                          - Jeg er overrasket over at de var så dårlige, men de har et godt lag på papiret, sa han.
                                          VIF har virket planløse i angrep hele sesongen, og var ikke mye bedre i går. I første omgang hadde de en målsjanse, på en dupper fra 26 meters hold signert Tore Andre Flo.
                                          LSK ga fra seg noe av initiativet etter pause og VIF kom mye mer inn i kampen. Likevel var det noe tafatt og upresist over avslutningsfasen.
                                          Laget spilte seg til noen halvsjanser, men to minutter før slutt burde likevel VIF fått straffespark da et innlegg fra Jan-Derek Sørensen traff LSK-back Shane Stefanutto i hånden.
                                          Dommer Espen Berntsen lot være å blåse, til elleville protester fra VIF-spillerne og Klanen (som forøvrig ble utsunget av Kanari-fansen).
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎