Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

    Opprinnelig skrevet av dollyholly
    Til din informasjon har LSK nå satt ny rekord i spilte minutter uten mål for, mener du det er forsvaret som har hovedansvaret for det? Hvis du mener det bekrefter du min lange oppfatning om at du er en dott.
    Til din informasjon så må du tilbake til 12 runde for å finne et lag som slapp inn 3 mål mot Start.

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av mooph
      Dolly har rett, problemet ligger i at det offensive er ikke-eksistrende. Det er bra mye lettere å forsvare seg når det offensive fungerer fordi motstandera må da bli mer forsiktige. Nå kan de leke med LSK og kjøre alt i angrep siden risikoen er nær lik null.
      Vi slapp da inn bøtter av mål når vi var norges mest målfarligste lag også.. Forklaring?!
      Se på Sogndal, når laget ikke slipper inn mål blir det poeng. Så enkelt er det bare!

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        Det er bare å gratulere LSK med ny klubbrekord i udugelighet.
        FY F.........

        Kommentar

        • veiron
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 6267

          Jeg hadde vært flau over å få inn lønningspenger på konto om jeg presterte så ræva som de udugelige jævlene som spiller på LSK i år. Søppel! Snakk om å pisse på drakta.

          Kommentar

          • BennyLem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2005
            • 2902

            Opprinnelig skrevet av veiron
            Jeg hadde vært flau over å få inn lønningspenger på konto om jeg presterte så ræva som de udugelige jævlene som spiller på LSK i år. Søppel! Snakk om å pisse på drakta.
            For en sullik-gjeng.

            Spellere som Erik Rudi, Jooooon, Tore Holm, Mattigoal, Hat-trick Waalemark og Sveinung fremstår i ettertid som bautaer i forhold.
            Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

            Kommentar

            • Yellow-not-jella
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2009
              • 1606

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Vi slapp da inn bøtter av mål når vi var norges mest målfarligste lag også.. Forklaring?!
              Se på Sogndal, når laget ikke slipper inn mål blir det poeng. Så enkelt er det bare!
              Ja vi slapp inn 4 mål på lerkendal i april. Vi skårte 4 også. Har vi samme angrep/midt som den gang? Sjølsagt har dolly et poeng denne gangen, kippe er omgitt av... mye rart.
              Vi har kanskje hatt 5 klassespillere i år, tony, iggy, gisle, bjørn OG kjeppe. Ingen er med mot rbk?

              Du har forøvrig rett i at et lag får point når det ikke slipper inn mål.

              Kommentar

              • Ginola
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2010
                • 549

                Er det flere rekorder vi kan ta i år enn de som allerede er nevnt? Slik vi fremstår nå tror jeg vi kan klare flere "lavmål" denne sesongen.

                Kommentar

                • chrissp
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 2403

                  Er årets lag det yngste LSK-laget noensinne som beholder plassen i eliteserien?

                  I så fall applauderer jeg. Ingen må gå.
                  Bølerkanaris

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                    Ja vi slapp inn 4 mål på lerkendal i april. Vi skårte 4 også. Har vi samme angrep/midt som den gang? Sjølsagt har dolly et poeng denne gangen, kippe er omgitt av... mye rart.
                    Vi har kanskje hatt 5 klassespillere i år, tony, iggy, gisle, bjørn OG kjeppe. Ingen er med mot rbk?

                    Du har forøvrig rett i at et lag får point når det ikke slipper inn mål.
                    Men om du husker tilbake til den tiden.. Hvordan mål slapp laget inn? Hvor ofte ble det ikke klaget på billige, enkle mål i ræva? Nei vi må starte med å forsvare oss (hele laget har en viktig jobb der) for i det hele tatt ha mulighet til å vinne kamper. Laget fra midtbanen og opp består jo stort sett av uerfarne junior spillere (som burde fått matching gradvis, på den måten hadde de kanskje hvert klare for nivået nå) og vi kan ikke legge alt på deres skuldre. Selvsagt forlanger jeg mer av Kippe enn Ohi!

                    Kommentar

                    • Hexaphim
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 2725

                      Opprinnelig skrevet av vg
                      Aldri tidligere har Lillestrøm gått ti kamper på rad uten å vinne i eliteserien.Søndagens tap mot Brann førte til ny klubbrekord av den negative sorten for Petter Belsviks mannskap. Tapet var det åttende på de ti siste for Lillestrøm, som med det måtte bokføre klubbhistoriens lengste rekke av kamper uten seier i den øverste divisjonen.
                      Opprinnelig skrevet av vg
                      Rodolph Austins straffescoring mot Brann førte også til at laget innehar den lite flatterende førsteplassen over å være det laget med flest kamper på rad uten å holde tett bakover. Ikke siden femte serierunde har laget holdt nullen, og etter den fantastiske 7-0 seieren i serieåpningen i borteoppgjøret mot Stabæk har det gått en vei for den inntil videre trenerløse klubben.
                      (VG Nett) På de ti kampene som er spilt siden Nosa Igiebor dro fra Åråsen, har Lillestrøm kun scoret fire mål.
                      "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                      Kommentar

                      • gj
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3359

                        17 kamper på rad over to sesonger uten seier? Any worse?

                        Kommentar

                        • Fuglamannen
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Aug 2011
                          • 543

                          Den er vel nå brutt. Nå kan de ikke lenger si obligatoriske kamper, men tippeligakamper og antallet blir vel kanskje noe mindre. Bare vent å se....

                          Kommentar

                          • Pasi Rasimus
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Feb 2010
                            • 226

                            Opprinnelig skrevet av gj
                            17 kamper på rad over to sesonger uten seier? Any worse?
                            Som jeg har meldt tidligere:
                            Flest kamper på rad uten seier (tippeligaen): Sandefjord 27 kamper mellom 2. og 30. serierunde 2010


                            Forhåpentligvis nærmer i oss ikke den.

                            Men vi innehar bl.a. rekorden for:
                            Flest sesonger på rad i øverste divisjon: Lillestrøm 38 (1975–2012)
                            Flest seire på rad i en sesong: Lillestrøm 11 kamper på rad (1986)

                            Kommentar

                            • gj
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3359

                              Det er vel og bra. Men jeg tenkte også klubbrekorder. Der skrives det (dessverre) historie for hver sererunde nå: http://www.kanari-fansen.no/wiki/ind...tistikk#Seiere

                              LSK har tatt kun syv poeng av 57 mulige på de siste 19 serierundene.

                              Kommentar

                              • holmiz
                                The kjøkken-kanariz
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6064

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article6112124.ece

                                Tidenes største salg
                                Verken LSK eller Wolves ønsker å offentliggjøre overgangssummen, men RB-sporten vet at den engelske klubben betaler 3 millioner euro (22,6 millioner norske kroner med mandagens valutakurs) for spissen.

                                Islendingen blir med det LSKs største salg noensinne. Da Antony Ujah ble solgt til Mainz for ett år siden var også rammen i avtalen 3 millioner euro, men der er ikke hele beløpet utløst foreløpig.

                                Etter det vår avis kjenner til betaler Wolves en stor del av overgangsbeløpet umiddelbart. Resten av beløpet betales i to avdrag hvor det siste har forfall tidlig i 2013.
                                I rene tall så stemmer overskriften kanskje, men fikk ikke vi mer for Runar Normann da han gikk til (tidenes overpris) Coventry i 1999 om en regner om fra datidens kroner til i dag?
                                Hilsen Anders

                                Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3941

                                  Opprinnelig skrevet av holmiz
                                  I rene tall så stemmer overskriften kanskje, men fikk ikke vi mer for Runar Normann da han gikk til (tidenes overpris) Coventry i 1999 om en regner om fra datidens kroner til i dag?
                                  Coventry kjøpte ham opp for 25 millioner kroner i 1999, noe som må sies å være svært god butikk for Lillestrøms del, da han senere i karrieren ikke har gjort noe som kan likne på å imponere. Klar tale fra Kanaripedia!
                                  Jeg lurer likevel på om ikke Bård Bjerkland må være tidenes beste salg. Han ble vel returnert fra 1. FC Nurnberg etter ca en uke i 1989 med beskjed om at vi kunne beholde penga, bare vi tok tilbake Bjerkland!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • OptimistFugl
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 462

                                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                    Coventry kjøpte ham opp for 25 millioner kroner i 1999, noe som må sies å være svært god butikk for Lillestrøms del, da han senere i karrieren ikke har gjort noe som kan likne på å imponere. Klar tale fra Kanaripedia!
                                    Jeg lurer likevel på om ikke Bård Bjerkland må være tidenes beste salg. Han ble vel returnert fra 1. FC Nurnberg etter ca en uke i 1989 med beskjed om at vi kunne beholde penga, bare vi tok tilbake Bjerkland!
                                    Dette er mye mer enn jeg husker. Alle resultatene jeg får på google sier 13,5. Er ikke sikker på hva som er kilden til kanaripedia.

                                    RB referert på legendariske Lista:
                                    Last edited by OptimistFugl; 18.06.2012, 22:11. Begrunnelse: La inn link

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5092

                                      Fra NTB:

                                      Coventry betaler 1 million pund nå. Det vil si 12,5 millioner norske kroner. Når Normann har spilt ti kamper, kommer ytterligere 2,5 millioner kroner fra Coventry. Highfield Road-klubben betaler ytterligere 2,5 millioner kroner ved henholdsvis 20, 30, 40 og 60 spilte kamper
                                      Runar spilte 13 kamper for Coventry. Totalpakken var på 25 mill, men vi fikk vel ca 15.

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Fra NTB:

                                        Runar spilte 13 kamper for Coventry. Totalpakken var på 25 mill, men vi fikk vel ca 15.

                                        Tatt fra hukommelsen:
                                        Runar manglet 1 seriekamp på å utløse hele avtalen.
                                        Coventry var lite villig til å satse så mye penger på nordmannen, så utifra en økonomisk og sportslig vurdering ble han skjøvet ut i kulden (reservelaget) - før han havnet i Bergen.

                                        Skal sjekke saken, og event. rette opp Kanaripedia.
                                        Uansett, bort sett i fra ett mål for Søpla mot Newcastle, så gjorde han absolutt ingenting på fotballbanen som imponerte - ved pokerbordet derimot :-)

                                        og nå tilbake til Björn Bergmann Sigurðarson!
                                        Last edited by sparwasser; 18.06.2012, 23:03.

                                        Kommentar

                                        • plantemiddel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Feb 2012
                                          • 799

                                          Sikkert lurt å regne om til 2012-kroner om en skal sammenlikne overgangsrekorder

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎