Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Stray Cat
    Moderator
    • Aug 2008
    • 5914

    Hvordan ligger vi an når det gjelder antall signeringer for en sesong? Må da begynne å nærme seg rekord? Sparwasser?
    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

    Kommentar

    • A.Bilet
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2005
      • 808

      For første gang siden 2010 har vi gått fem kamper på rad uten tap, ifølge NRK.
      A football team is like a piano. You need eight men to carry it and three who can play the damn thing.

      Twitter-bruker

      Kommentar

      • Martin83
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2007
        • 794

        Opprinnelig skrevet av A.Bilet
        For første gang siden 2010 har vi gått fem kamper på rad uten tap, ifølge NRK.
        Vi har slått en del negative rekorder de siste årene. La oss slå de positive rekordene fremover.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 3941

          Opprinnelig skrevet av Martin83
          Vi har slått en del negative rekorder de siste årene. La oss slå de positive rekordene fremover.
          Det ble med drømmen, Martin.

          På rb-børsen etter enda en pinlig opptreden av dette laget (Tromsø borte), får de 11 spillerne som startet kampen totalt 33 poeng. Ser vi bort fra Ramovic, som de gir 5 poeng, står vi igjen med 10 utespillere som til sammen får utrolig 28 poeng på børsen. Det tilsvarer 2,8 i snitt per spiller. TO KOMMA ÅTTE, PÅ EN SKALA SOM GÅR TIL 10!!

          Lokomotivet på Åråsen har slått nok en rekord!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Martin83
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2007
            • 794

            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
            Det ble med drømmen, Martin.

            På rb-børsen etter enda en pinlig opptreden av dette laget (Tromsø borte), får de 11 spillerne som startet kampen totalt 33 poeng. Ser vi bort fra Ramovic, som de gir 5 poeng, står vi igjen med 10 utespillere som til sammen får utrolig 28 poeng på børsen. Det tilsvarer 2,8 i snitt per spiller. TO KOMMA ÅTTE, PÅ EN SKALA SOM GÅR TIL 10!!

            Lokomotivet på Åråsen har slått nok en rekord!
            1. Drømmer fortsatt om positive rekorder, jeg. Har i allefall ikke gitt opp ;-)
            2. Hvorfor ta bort Ramovic? Han er jo en del av laget. (nei altså, her spilte 10 stk til karakteren 10, men han 11. spilte til karakter 2 så det var en pinlig affære...).
            3. RB-børen her en høyst subjektiv vurdering. Jeg er uenig flere av karakterer.
            4. Hvilken rekord har de egentlig slått?

            Jeg forstår at folket er skuffa, det er jeg også, men jeg kan ikke grave meg ned og bruke energi på noe som ikke nytter.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3941

              Opprinnelig skrevet av Martin83
              1. Drømmer fortsatt om positive rekorder, jeg. Har i allefall ikke gitt opp ;-)
              2. Hvorfor ta bort Ramovic? Han er jo en del av laget. (nei altså, her spilte 10 stk til karakteren 10, men han 11. spilte til karakter 2 så det var en pinlig affære...).
              3. RB-børen her en høyst subjektiv vurdering. Jeg er uenig flere av karakterer.
              4. Hvilken rekord har de egentlig slått?

              Jeg forstår at folket er skuffa, det er jeg også, men jeg kan ikke grave meg ned og bruke energi på noe som ikke nytter.
              Jeg beundrer din ukuelige optimisme! (Kan jeg få noen av de lykkepillene? )

              Til 2: Jeg tar bort Ramovic for å synliggjøre det latterlig lave nivået på nesten samtlig (LSK-) utespillere i denne kampen. Uten Ramovic hadde tapet blitt enda større.

              Til 4: Jeg vet ikke om noe lag har fått enda lavere børskarakterer noen gang, men mange kan ikke ha klart noe sånt.

              Det som helt åpenbart ikke nytter, er at Magnus Haglund vil få orden på dette laget. Vi har spilt 22 serierunder og noen snakker fortsatt om at man trenger tid til å bli samspilte. Det må være mulig å kalle en spade for en spade nå og konkludere med at Magnus Haglund var en stor bommert.

              Derfor synes jeg at klubbledelsen ikke bør få ro i ett eneste sekund før de gjør det åpenbare grepet å si takk for seg til herr Haglund. Synd, men dessverre sant.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • tilt
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Apr 2007
                • 813

                Har gått igjennom samtlige tabeller siden 1995 og sammenlignet LSK s poengfangst etter 22 runder. Aldri har vi klart å hanke færre poeng. Vi har også (ikke overraskende ) det laveste poengsnittet på hjemmebane på disse 17 årene. Grattis !

                Elva poeng på elva matcher. Så her ser er fasit (på Åråsen) ut. Varfor har det inte gått betre ?
                Last edited by tilt; 18.09.2012, 16:14. Begrunnelse: Fant mer snusk
                livet er en gamp for de som ikke kan si k
                https://twitter.com/#!/KjetiI

                Kommentar

                • McGuffy
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 5092

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Til 4: Jeg vet ikke om noe lag har fått enda lavere børskarakterer noen gang, men mange kan ikke ha klart noe sånt.

                  Kommentar

                  • 307
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2007
                    • 358

                    Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                    Det ble med drømmen, Martin.

                    På rb-børsen etter enda en pinlig opptreden av dette laget (Tromsø borte), får de 11 spillerne som startet kampen totalt 33 poeng. Ser vi bort fra Ramovic, som de gir 5 poeng, står vi igjen med 10 utespillere som til sammen får utrolig 28 poeng på børsen. Det tilsvarer 2,8 i snitt per spiller. TO KOMMA ÅTTE, PÅ EN SKALA SOM GÅR TIL 10!!

                    Lokomotivet på Åråsen har slått nok en rekord!
                    Man regner uansett med 11 spillere. Dette var en håpløs utregning kun for å sverte våre egne spillere. Kan du ikke også ta bort de som fikk mere en 2 poeng så blir snittet enda dårligere. Da må ihvetfall Haglund gå.

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 3941

                      Opprinnelig skrevet av 307
                      Man regner uansett med 11 spillere. Dette var en håpløs utregning kun for å sverte våre egne spillere. Kan du ikke også ta bort de som fikk mere en 2 poeng så blir snittet enda dårligere. Da må ihvetfall Haglund gå.
                      Hvis jeg har formulert meg på en måte som kan oppfattes som at jeg sverter spillerne, beklager jeg det. Hensikten min var å harsellere med at Haglund ikke får så mange (etter min mening) gode spillere til å fremstå som et slagkraftig lag med en klar plan.

                      Jeg ser at Karjeng-kampen var enda dårligere. Den har vel blitt karakterisert som alle tiders dårligste LSK-kamp? Poenget mitt var ikke at det nødvendigvis var bunnrekord, men med 3 i snitt på 11 mann var det ganske nær! (Dermed er kanskje innlegget plassert i feil tråd.)

                      Jeg klarer dessverre ikke lenger å tro på at Haglund skal få til dette. Måtte jeg ta grundig feil!
                      Last edited by DoubleHi5; 18.09.2012, 18:39.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • Roll75
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2007
                        • 834

                        12 poeng på 12 kamper hjemme må være det verste som noen gang er prestert i LSK etter siste opprykk. 2 fattige seiere. Dette er illevarslende, og helt uakseptabelt.

                        Kommentar

                        • Geirfugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 561

                          I følge VG i dag var vi dårligere i 1998.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9365

                            Opprinnelig skrevet av Roll75
                            12 poeng på 12 kamper hjemme må være det verste som noen gang er prestert i LSK etter siste opprykk. 2 fattige seiere. Dette er illevarslende, og helt uakseptabelt.
                            Dette er så skandaløst rævva at jeg ikke har ord! Hva faen er det med trynene til spillerne her i klubben som gjør at de ikke makter å vinne hjemme? Vi har satsa som faen i år og sitter igjen med ynkelige 2 hjemmeseire; det samma som et konkurs og utpult Stabæk. Føler meg faen mæ lurt. Hælvette.



                            Kommentar

                            • Roll75
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2007
                              • 834

                              Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                              I følge VG i dag var vi dårligere i 1998.
                              Det er feil. Men vi var ufattelig ræva da også. Samme antall poeng den gang, men -4 i mål og 3 seiere da. Nå har vi jo -8 i mål.

                              Kommentar

                              • DoubleHi5
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2011
                                • 3941

                                Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                I følge VG i dag var vi dårligere i 1998.
                                3 hjemmekamper igjen.
                                Elska þetta félag

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  LSK har muligheten til å sette ny rekord i år. Det dårligste rekordgjennomsnittet siden opprykket i 1975.
                                  Så langt har LSK tatt 29 poeng på 26 kamper, hvis det gjennomsnittet holder seg vil LSK havne på 33 poeng. Og det blir ingen rekord. For i 2008 så havnet LSK på 28 poeng etter 26 kamper. Noe som tilsvarer 32 (32,31) poeng i en 30 kampers serie. Dette er den dårligste poengsummen LSK har havnet på siden de rykket opp i 1975. Holder årets poenggjennomsnitt seg blir det da akkurat ikke ny rekord. Men 1 poeng mindre må vi si er ny rekord. Så hvis LSK tar 3 poeng eller mindre på de gjenstående 4 kampene vil det være ny rekord. Lykke til.
                                  Last edited by Gjest; 23.10.2012, 13:16. Begrunnelse: Feil i originalinnlegget

                                  Kommentar

                                  • krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

                                    Opprinnelig skrevet av biggie
                                    Hvis ikke poengfangsten blir bedre de siste 4 kampene enn de foregående 26, så vil det være 31 år siden LSK hadde dårligere poengsum. Vi har så langt 29 poeng på 26 kamper. Et snitt på 1,1. Må altså tilbake til 1981 for år finne svakere, havnet da på 22 poeng etter 22 kamper.
                                    Det var med topoengssystem.

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Opprinnelig skrevet av krogen
                                      Det var med topoengssystem.
                                      Ja, har rettet opp innlegget du henviser til, slik at det ble riktig.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3941

                                        Hvis vi ikke klarer å vinne minst én av de to siste hjemmekampene, kan VGs superbørs i dag fortelle at vi blir ett av bare fire lag med maks to hjemmeseire på en hel sesong siden 2002. Ingen rekord, men i så fall en negativ kuriøsitet. Vi deler denne triste statistikken med Stabæk så langt. Hvis dette skjer og vi til tross for det beholder plassen, vil jeg anta at det er rekord!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Stray Cat
                                          Moderator
                                          • Aug 2008
                                          • 5914

                                          Når klarte LSK, eller noen annen Tippeligaklubb for den saks skyld,, sist det kunststykke å vinne serien og berge plassen i øverste divisjon på en og samme dag?
                                          For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎