Statistikk: Rekorder og kuriositeter om Fugla

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Fantastisk bra jobbet Sparwasser! Kan du finne ut hva som er den største seieren i serien også, siden du er så godt i gang?

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      Opprinnelig skrevet av biggie
      Fantastisk bra jobbet Sparwasser! Kan du finne ut hva som er den største seieren i serien også, siden du er så godt i gang?

      Usikker her, må ta det på husken:

      I perioden 1975 frem til nå er det vel fortsatt 8-0 serien over Eik hjemme på Åråsen i 1985 som er størst.

      Etter krigen og frem til 1975 er det vel 10-0 seieren over Geithus i 1953.

      Andre store seire: 9-0 hjemme mot Clausengen i 74, og 10-2 hjemme mot Ull/Kisa i 73.

      Men dette bør du dobbeltsjekke.

      PS: apropos 10-0. Leste på nytt boka til Ivar Hoff om Lillestrøm for noen uker siden. Tar med en liten "kuriositet". Da juniorlaget til LSK vant sin første tittel i 1966, ble Søplas juniorer (datidens Unge Enga?) slått med kalas-siferne 10-0 i 3. runde på Åråsen. Ikke rart Tommy tidlig ble upopulær hos bydelslaget. Desto mer elsket hos oss
      Last edited by sparwasser; 29.06.2007, 22:58. Begrunnelse: Tommy er og forblir fotballguden.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        I perioden 1975 frem til nå er det vel fortsatt 8-0 serien over Eik hjemme på Åråsen i 1985 som er størst.
        Halvdårlig vær den dagen husker jeg. Jeg var dyvåt etter å ha sykla hjem etter kampen. Dessuten, den kampen tror jeg det finnes lite bilder fra, gode gamle NRK fant den ikke interessant nok og var ikke tilstede.
        Noe de forøvrig bemerket med "Hadde vi vært på Åråsen ville det vel blitt 8-0 i den kampen vi da ikke var på" i sportsrevyen seinere på kvelden...

        Forresten, om noen vil se statistikker så kan en jo sjekke sånt på www.nifs.no
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          Dersom LSK-aktuelle Grzegorz SzamotuLSKi blir LSK-spiller, så vil han bli den første spilleren vi har hatt med lsk i navnet.

          Riktignok hadde Are PiLSKog en kamp i 2001, men den var ikke obligatorisk. Flaut å si det, men jeg hadde glemt Are, eller har jeg noengang fått med meg at han var her(?). Hvem var han?

          Kilder:

          RoyVaadal.

          Kommentar

          • kunden
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 2281

            Opprinnelig skrevet av mooph
            Halvdårlig vær den dagen husker jeg. Jeg var dyvåt etter å ha sykla hjem etter kampen. Dessuten, den kampen tror jeg det finnes lite bilder fra, gode gamle NRK fant den ikke interessant nok og var ikke tilstede.
            Noe de forøvrig bemerket med "Hadde vi vært på Åråsen ville det vel blitt 8-0 i den kampen vi da ikke var på" i sportsrevyen seinere på kvelden...

            Forresten, om noen vil se statistikker så kan en jo sjekke sånt på www.nifs.no
            Jeg tror du husker feil. Jeg så den kampen selv og mener å huske det var
            bra vær. Du blander ikke sammen med kampen mot Djerv1919 da vi vant
            7-1/8-2/8-1? Da var det ihvertfall møkkavær.
            På en annen side husker jeg at jeg forflytta med fra ståtribunen til sittetribunen i pausen, om det var fordi det var dårlig vær eller fordi
            det var mer stas på sitte ble jeg plutselig usikker på, men jeg mener det
            faktisk var sol under Eik-kampen.

            Kommentar

            • egil
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Oct 2005
              • 1119

              Opprinnelig skrevet av kunden
              Jeg tror du husker feil. Jeg så den kampen selv og mener å huske det var
              bra vær. Du blander ikke sammen med kampen mot Djerv1919 da vi vant
              7-1/8-2/8-1? Da var det ihvertfall møkkavær.
              På en annen side husker jeg at jeg forflytta med fra ståtribunen til sittetribunen i pausen, om det var fordi det var dårlig vær eller fordi
              det var mer stas på sitte ble jeg plutselig usikker på, men jeg mener det
              faktisk var sol under Eik-kampen.

              Den kampen husker jeg godt rent værmessig, fordi Øyvind og jeg spilte på "bortetribunen" med gruppa Ayers Rock før kampen. Vi skulle promotere "Romeriksrock".

              Tror at været var OK, men det var litt usikkert for regn fordi var redde for musikkutstyret. Vi spilte før kampen, og det var ihvertfall ikke noe regn å snakke om da.

              Tror at fasiten er et sted mellom bra og dårlig vær under kampen, men møkkavær var det ikke. At det kom en skur etter kampen kan godt tenkes, og da blir en jo våt når en sykler...

              Forøvrig en artig 16 mai kamp, selv om Eik var skremmende dårlige. Som vanlig på Åråsen skaper ikke en 16. mai kamp det store publikumsfremøte. Kanskje rundt 100 russ i tillegg til den vanlige horde på drøyt 4.000 på den tiden. Øyvind og jeg var forøvrig også russ det året .
              Last edited by egil; 22.07.2007, 18:54.
              KFL - medlem nr 23

              Kommentar

              • McGuffy
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 5092

                Opprinnelig skrevet av McGuffy
                Shane Stefanutto er nå den LSK-spilleren, untatt keepere, med flest kamper uten en eneste scoring.
                Og da kan man med glede medele at Shane mistet rekorden, og den igjen gikk tilbake til Indridi Sigurdsson.

                Han har derimot ståjet rekorden, for flest sammenhengende kamper uten scoring, fra Peter Werni. Den gamle var på 69, Shane klarte 75.

                Såvidt jeg vet var dette Shanes aller, aller første mål for klubben, også når man regner serie, cup, RL, Intertoto, Uefa, og til og med treningskamper.

                Gratulerer.

                Kommentar

                • Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

                  I følge RB tangerte Otto, Grodås sin gamle rekord med fem kamper på rad uten baklengs. Hipp hurra for mannen som får selv BH Riise til å se uprofesjonell ut.

                  Ellers kom jeg og Rathsmeistern ut at 8-1 mot Eik-Tønsberg for gudene vet hvor lenge siden, og 7-0 mot Start (2002?) var klubbens to sterkeste resultater i seriesammenheng. Dermed tangerte gutta andreplassen i dag. Finfint jobbet, gutter!
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                  Kommentar

                  • Sem
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2005
                    • 1626

                    Tok Sundgot noen slags rekord med sin hattrick i dag? Han har vel en del av dem på samvittigheten?

                    Kommentar

                    • McGuffy
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 5092

                      Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                      Ellers kom jeg og Rathsmeistern ut at 8-1 mot Eik-Tønsberg for gudene vet hvor lenge siden, og 7-0 mot Start (2002?) var klubbens to sterkeste resultater i seriesammenheng. Dermed tangerte gutta andreplassen i dag. Finfint jobbet, gutter!
                      Da tok dere feil. Men bra forsøk.


                      04.10.1953 LSK - Geithus 10 - 0
                      16.05.1985 LSK - Eik 8 - 0
                      24.09.1988 LSK - Djerv 8 - 1
                      16.08.1953 LSK - Moss 7 - 0
                      25.08.2002 LSK - Start 7 - 0
                      26.08.2007 LSK - Aafk 7 - 0

                      Kommentar

                      • Sem
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2005
                        • 1626

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Da tok dere feil. Men bra forsøk.


                        04.10.1953 LSK - Geithus 10 - 0
                        16.05.1985 LSK - Eik 8 - 0
                        24.09.1988 LSK - Djerv 8 - 1
                        16.08.1953 LSK - Moss 7 - 0
                        25.08.2002 LSK - Start 7 - 0
                        26.08.2007 LSK - Aafk 7 - 0
                        Er kampene du nevner der seriekamper?

                        Kommentar

                        • McGuffy
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 5092

                          Toppseriekamper ja.

                          Kommentar

                          • Fridtjof
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2005
                            • 2120

                            Jeg skammer meg, og beklager at jeg dro Raths med meg i fallet. Bøyer meg i støvet. Hill McGuffy!
                            Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              Opprinnelig skrevet av McGuffy
                              Han har derimot ståjet rekorden, for flest sammenhengende kamper uten scoring, fra Peter Werni. Den gamle var på 69, Shane klarte 75.
                              Med denne formuleringen (flest sammenhengende kamper uten skåring) så er det ingen av disse som har rekorden. Kordahls 162 kamper uten mål er i hvert fall flere. Kordahl spilte også 164 toppseriekamper uten gule kort. Jeg tror Kordahls mål var å stikke seg minst mulig ut i kamprapporter.

                              Hvis formuleringen endres til flest sammenhengende kamper før første skåring, så er det godt mulig du har rett.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • McGuffy
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 5092

                                Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                Med denne formuleringen (flest sammenhengende kamper uten skåring) så er det ingen av disse som har rekorden. Kordahls 162 kamper uten mål er i hvert fall flere.
                                Hvis du ser lenger opp i tråden, så reagerte jeg på en rekord på Kanaripedia, som hevdet at Kasey hadde denne rekorden. Jeg fant fort ut at Werni hadde flere sammenhengende kamper uten mål.

                                Jeg trodde den som førte opp den første rekorden hadde sitt på det tørre, og tok for gitt at Werni var rekordholder. Bommert!

                                Du har rett, jeg skal henges!

                                Kommentar

                                • McGuffy
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 5092

                                  Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                                  Hill McGuffy!
                                  Takk, jeg føler jeg gjorde en stor jobb med å klippe og lime fra LSKHistorikk.com.

                                  Bøy dere i støvet for mesteren!

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                    Du har rett, jeg skal henges!
                                    Hvis vi henger deg så mister vi en av de med best oversikt over statistikken. Så det dropper vi.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Henrik
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2006
                                      • 2110

                                      Noen som har oversikt over flest antall kamper på rad uten å slippe inn mål? Vi har ganske mange på rad nå, så vi er vel et stykke på vei...

                                      Kommentar

                                      • Macho-Morten
                                        Ikke KFL-styremedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 2687

                                        Mener å ha hørt for noen dager siden at med null baklengs i dag ville Otto tangere klubbrekorden... men vet ikke om det gjelder for keepere eller laget. Ei heller hvor mye hold det var i det.

                                        Kommentar

                                        • Henrik
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2006
                                          • 2110

                                          Hadde glemt Odd-kampen, så da var det ikke så lenge siden...

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎