oktober 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RSP
    Moderator
    • Aug 2004
    • 10498

    #21
    Med B12-vitaminet i kroppen har Bjørn Helge Riise jublet slik som dette denne sesongen. ( Foto: Digitalsport )


    LILLESTRØM: I vår slet Bjørn Helge Riise med å komme seg opp av sofaen. En vitamininnsprøytning var det som måtte til. Bokstavelig talt.



    Av: Helle Skjervold
    Publisert: 10.10.2006 kl. 07:29
    For øyeblikket virker landslagsaktuelle Bjørn Helge Riise energisk, tent og i god form. Men slik følte han seg definitivt ikke da sesongen begynte i vår. For etter en sterk sesongoppkjøring klappet Riise sammen i serieåpningen. Han sov unormalt mye, var tappet for energi, og prestasjonene på banen dalte.
    - Det eneste jeg hadde lyst til var å legge meg i sofaen da jeg kom hjem fra trening. Jeg var tung i bena, og det var hardt å komme seg ut. Og det ligner ikke meg, for jeg har vanligvis mye energi, påpeker Riise.
    Nå får Riise en konsentrert dose B12-vitamin en gang i måneden, for å klare å holde seg energisk. LSK-apparatet oppdaget at Riise lider av vitaminmangel under en rutinesjekk av alle spillerne i vår.
    - Bjørn Helge får en injeksjon med jevne mellomrom. I dagene etter han får sprøyten får han et lite løft, et lite kick med en gang, før verdiene stabiliserer seg. Og mot slutten av perioden blir han litt slappere igjen, og trenger påfyll, forklarer LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.
    Blodfattig

    For de aller fleste er det helt uproblematisk å få i seg nok av B12-vitaminet. Vitaminet finnes naturlig gjennom matvarer som kjøtt, skalldyr, melkeprodukter og frukt, og voksne mennesker trenger kun 2 mikrogram B12-vitamin om dagen. Men selv om den nødvendige mengden er forsvinnende liten, merkes det godt på kroppen når vitaminet uteblir.
    Riises kosthold inneholder nok av B12-vitamin, men kroppen hans klarer ikke ta til seg vitaminet fra maten. Kroppen blir blodfattig når den ikke får nok B12-vitamin, og over tid kan man gå dramatisk ned i vekt.
    - Jeg merker vitaminmangelen godt på fotballbanen. Dessuten trengs det på hjemmebane til sønnen min, sier Riise.
    Energien kan også komme godt med dersom Riise får Åge Hareides tillit også ved neste anledning. Lillebror-Riise virker nærmere landslagsdrømmen enn noen gang før. - Formen er veldig bra nå, det skal jeg ikke klage på. Jeg føler at jeg denne uken fikk vist hva jeg kan, så nå gjelder det bare å fortsette å spille godt for Lillestrøm, sier Riise.

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #22
      http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2337252.ece

      Inntektstoppen LSK

      Her finner du inntektene til LSKs spillere og støtteapparat.

      RoyVaadal.

      Kommentar

      • gamle-perta
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2004
        • 2418

        #23
        Occean går på krykker og spiller ikke den dumme treningskampen mot VIF.

        www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2341909.ece

        Mvh
        Gammer´n
        Mvh
        Gammer´n (Per T)

        Kommentar

        • Lillestrøm Kirke
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 1470

          #24
          Occean ute med mystisk skade



          Halvparten av LSK-spissene er skadd.

          Olivier Occean var ikke med da Lillestrøm møtte Vålerenga til treningskamp på Jessheim i kveld.

          Den kanadiske spissen fikk uforklarlige smerter i foten i går kveld, og dro på legevakta. Røntgenbildene ga ikke noe svar.

          - Han kjente det helt plutselig mens han satt i sofaen, og vi vet ikke hva som har skjedd. Vi fikk svar på en MR-undersøkelse i ettermiddag, og den viser ingenting - så vi er like blanke. Men det betyr i hvert fall at det ikke er noe alvorlig, sier LSKs fysioterapeut Jørn Karlsen til Dagbladet.no.
          Klubben vet derfor lite om når Occean vil være tilbake på banen.

          - Vi får bare ta det fra dag til dag, og håper at han skal bli klar til helgas kamp mot Sandefjord.

          To spisser tilgjengelig
          Olivier Occean har fått lite spilletid i det siste, etter at måltørken kom på besøk. Han har ikke startet en kamp siden 2. august og har ikke scoret i serien siden 28. mai. Occean er imidlertid sikker på at han kommer tilbake.
          - Jeg må bare stå på under treningene. Det handler om læring, og jeg lærer hver eneste dag. Og Uwe vet godt hvordan det er, så han er en bra trener for alle spisser, sa Occean til Dagbladet.no for snaue tre uker siden.
          Også Arild Sundgot er skadet, med smerter i ryggen. Han er på bedringens vei, men kan foreløpig ikke gjøre noe annet enn å gå rolig.
          Magnus Myklebust og Michael Mifsud er dermed de eneste spissene Uwe Rösler har å velge blant for øyeblikket. Myklebust har bare startet to kamper denne sesongen.

          Uavgjort mot Vålerenga
          LSK og Vålerenga spilte treningskamp i kveld, siden det er spillefri i Tippeligaen på grunn av landskampene i helga og i morgen. Kanarifuglene slo Vålerenga i begge seriekampene denne sesongen, og Oslo-laget var sugne på revansje på Jessheim.
          Det fikk de ikke.
          Gultrøyene tok ledelsen etter 18 minutter, da Bjørn Helge Riise styrte et innlegg i mål.
          En drøy halvtime ut i kampen viste Ronny Johnsen at han kan mer enn å være forsvarssjef i Vålerenga. Han var midtbanespiller i kveld og dro av en LSK-spiller utenfor boksen og plasserte skuddet til høyre for keeper og i mål, skriver VIF på sin hjemmeside.
          Daniel Fredheim Holm sørget for pasningen til Johnsen, og i løpet av fem minutter etter pause scoret Fredheim Holm to ganger.
          Lillestrøm reduserte med to raske scoringer mot slutten, ved Pål Steffen Andresen og Diomande Alassane.Vålerenga hadde flere store sjanser i 2. omgang, men det endte 3-3 i treningskampen.
          Last edited by Lillestrøm Kirke; 10.10.2006, 20:14. Begrunnelse: Opprydding
          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

          Kommentar

          • Lillestrøm Kirke
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2004
            • 1470

            #25
            Uavgjort i hatkamp



            JESSHEIM, LSK - VIF 3-3: Vålerenga så endelig ut til å slå Lillestrøm, men med to LSK-scoringer på de siste 20 minuttene endte det 3-3 i treningskampen mellom de to rivalene.



            Av: Erlend Vålandsmyr
            Publisert: 10.10.2006 kl. 21:00
            Endret: 10.10.2006 kl. 21:17
            - Vi er gode de siste 20 i første og de første 20 i annen omgang. Vi gjør mye riktig sånn sett inn mot Molde-kampen, slik var VIF-trener Petter Myhres oppsummering av oppgjøret mellom Lillestrøm og Vålerenga på Jessheim stadion.
            Han måtte se at motstanderne åpnet kampen best. Bjørn Helge Riise satte inn 1-0 etter et drøyt kvarter, etter et flott raid og forarbeid av Magnus Myklebust på venstrekanten. Lillestrøm hadde flere gode muligheter til å øke ledelsen, men etter hvert kjempet Vålerenga seg inn i kampen. Ronny Johnsen, som for anledningen spilte på midtbanen, utliknet til 1-1 etter en halv time, da han på merkelig vis fikk løpe gjennom hele LSK-forsvaret og trille ballen til side for Heinz Müller.

            To av Daniel


            Annen omgang startet med Daniel Fredheim Holm-show. På tre minutter dundret han ballen to ganger forbi LSK-keeperen, og med 3-1-ledelse så det ut til at VIF kunne få en trøsteseier over rivalene som har slått dem to ganger i serien i år.

            Mens Vålerenga hadde vært særs effektive foran mål, så misbrukte Lillestrøm flere store sjanser. Magnus Myklebust, som spilte alene på topp for Lillestrøm, var blant annet alene med VIF-keeper Øyvind Bolthof to ganger uten å score.

            - Kan ikke være så slappe


            Drøyt 20 minutter før full tid endte litt klabb og babb i VIF-feltet med at midtstopper Pål Steffen Andresen reduserte til 2-3.

            - Vi leder 1-0, og jeg er ikke fornøyd med at vi slipper dem inn igjen i kampen. Sjansene de scorer på regner jeg nesten ikke som sjanser. Vi kan ikke være så slappe. Men det er sterkt at vi kommer tilbake til 3-3, det er jeg fornøyd med, sier Andresen.

            Fem minutter etter Andresens scoring banket nemlig prøvespilleren Diomande fra Elfenbenskysten inn 3-3.
            Kampfakta:
            Lillestrøm - Vålerenga 3-3 (1-1)

            1-0 Bjørn Helge Riise (18)
            1-1 Ronny Johnsen (32)
            1-2 Daniel Fredheim Holm (53)
            1-3 Daniel Fredheim Holm (55)
            2-3 Pål Steffen Andresen (71)
            3-3 Diomande (76)
            "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              #26
              Opprinnelig skrevet av BennyLem
              Bra skrevet Ronnie, men er det noen som har litt kampfakta, lagoppstilling og spillervurderinger?
              Kampfakta har du fått, laget var som følger:
              Heinz,
              Andresen, Rambekk, Kippe, Shane
              Wehrman, Søgård
              Riise, Kiko, Martin
              Myklebust.

              De tre islendingene kom inn utover i andre omgang. Blei ikke veldig imponert, men han som spilte midtbane hadde gode ferdigheter. Diomande, JayPee, Berta og Cyril fikk også prøve nivået.

              Vurdering:
              At Kasey er på vei ut er helt horribelt. Mannen har en sinnsykt fin pasningsfot og er sterk som en okse. Meget god kamp av ham. I spann med Søgård som også imponerte med ro, overblikk og en mengde fine pasninger. Offensiv i dag og var etter min mening BB.

              Husar spiller en god første omgang og burde nok ha scoret.

              Riise fortsetter der han var før han dro med landslaget. Jobber steinhardt, flink til å utfordre og dra av backen og denne gangen kronet han det med et mål.

              Kiko trivdes i rollen sentralt og offensivt. Skuddvillig og han var nære på et par ganger. Lite muskler i LSKs offensive spill, desto mer teknikk og det er fordel Kiko.

              Magnus spilte strålende, men synes vaksinert. Han gjør et nydelig forspill til LSKs første mål, men brenner fire gigantiske sjanser. Ketchupeffekt i vente? Gutten kommer til målsjanser, målene må komme.

              De fire bak spiller ok. Det første målet til bydelsklubben kommer etter en gjennomløpning fra Ronny Johnsen. Litt passivt av LSKs midtbane der, burde fulgt løpet. De to siste målene til Fredheim Holm er meget gode prestasjoner fra selveste Kompis. Mulig forsvaret skulle vært bedre på å støte, men ingen skandalemål i så henseende.

              LSK kjørte over bydelsklubben de første 20 og burde ledet to-null før Riises scoring. Jevnet seg ut resten, uten at bydelsklubben var veldig farlige foran LSKs mål, mens LSK produserte de største og fleste sjansene.

              2. omgang var lenge i bydelsklubbens hule hånd, men en god sluttspurt fra LSK sikret uavgjort og gutta brant noen gode sjanser til å ta seieren i de siste minuttene av kampen.
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2342548.ece

                Miss etter miss ...men Magnus Myklebust kan få ny mulighet mot Sandefjord

                JESSHEIM:
                (Lillestrøm – Vålerenga 3-3). Magnus Myklebust sløste vekk tre store målsjanser i går, men LSKs spiss-skader kan likevel åpne for en sjelden tippeligasjanse mot Sandefjord.
                SNART FØRST I KØEN: Med to LSK-spisser skadet nærmer Magnus Myklebust seg laget. Men effektiviteten foran mål før forbedres. FOTO: ESPEN SOLBAKKEN




                Av: Espen Solbakken

                For hadde den kampen vært i går, kunne verken Olivier Occean eller Arild Sundgot ha vært med. Occean våknet tirsdag med uforklarlige smerter i foten, mens Sundgot har så vondt i ryggen at han nå er for mosjonist å regne.
                Fysioterapeut Jørn Karlsen er foreløpig usikker på om noen av dem kan spille søndag.
                – Bildene fra Occeans magnetrøntgen (MR) viste ingenting, så det handler trolig kun om hans smertetilstand – et godt tegn tross alt. Arild blir bedre for hver dag som går, men kan fremdeles bare gå rolige turer, sa Karlsen til Romerikes Blad i går kveld.
                Nytt par

                Dermed bør LSK krysse fingrene for at Michael Mifsud ikke blir skadet i kveldens landskamp for Malta. Om så skjer, kan det bli Myklebust alene på topp borte mot Sandefjord søndag.
                Slik han var det i treningskampen mot Vålerenga i går kveld.
                Og Myklebust gjorde det bra han, bortsett fra at han misset alle tre gangene det bød seg en stor målsjanse.
                – Jeg synes Magnus kun manglet målet her i dag. Han beveget seg meget bra på topp og ga erfarne spillere som Kjetil Wæhler og Tom Henning Hovi all verdens trøbbel. Og normalt scorer han på slike sjanser han fikk her mot VIF, det er jo egentlig hans styrke, sa Rösler etter den underholdende treningskampen.
                LSK-treneren vil ikke nøle med å benytte seg av sunnmøringen mot Sandefjord om hans valgmuligheter skulle bli like begrenset som i går.
                – Vi vil jo selvsagt ikke ha hjem Michael skadet fra landskampen nå, men Magnus har vært god og scoret mye i 2. divisjon i det siste. Og han var bra her igjen mot Vålerenga. Han er helt klart et alternativ nå, sa Rösler.
                I går kveld ville imidlertid ingen i LSK utelukke verken Olivier Occean eller Arild Sundgot, så dagene fram mot søndagens kamp vil avgjøre lagoppstillingen.
                Fotballfest

                Ellers lignet tirsdagens treningskamp på alt annet enn en vanlig match mellom Lillestrøm og Vålerenga. Der seriekampene ofte ender uavgjort eller med ettmålsseier – og ekstremt få målsjanser – ble det en aldri så liten fotballorgie i mål og muligheter i går kveld.
                Og det var ekstra gøy, ettersom Ull/Kisa og hjemmepublikummet hadde møtt opp i et så stort antall. Om lag 1.500 mennesker fikk se en kamp med svært høy underholdningsfaktor.
                LSK dominerte fra start, og Bjørn Helge Riises mål etter 17 minutter var det minste "hjemmelaget" fortjente etter åpningskjøret.
                Men en god Ronny Johnsen på sentral midtbane (!) fikk utligne noe ufortjent, og rett etter pause scoret Daniel Fredheim Holm to ganger på fire minutter slik at stillingen plutselig sto 1-3 en halvtime før slutt.
                Lillestrøm viste imidlertid god moral og både reduserte og utlignet før festen var over. 2-3 kom ved høyreback Pål Steffen Andresen, mens prøvespilleren Alassane Diomande satte inn 3-3.
                Det er ventet at unggutten fra Elfenbenskysten får proffkontrakt med Åråsen-klubben når han fyller 18 senere i høst.
                Rösler fornøyd

                – Jeg er veldig godt fornøyd med spillet i 1. omgang. Bjørn Helge Riise og Martin Husàr var virkelig gode på kantene, mens Magnus Myklebust var bevegelig og god på topp, oppsummerte Rösler.
                I fravær av Michael Mifsud og Robert Koren (borte på landskamper) og skadde Arild Sundgot og Olivier Occean, stilte LSK opp i et noe uvant 4-2-3-1-system.
                – Vi spilte overraskende bra med tanke på at vi kom i en ny formasjon, men som vanlig fikk vi trøbbel rett etter pause. Nå må vi snart finne ut av hvorfor vi sover når 2. omgangene begynner. Mot slutten handlet det om å vise karakter, og det greide vi, sa Uwe Rösler.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • RoyVaadal
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2004
                  • 4055

                  #28
                  http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2342545.ece

                  – Utvanner produktet

                  JESSHEIM:
                  Ikke alle var like forelsket i tanken om en treningskamp mellom erkerivalene Vålerenga og Lillestrøm.




                  Av: Espen Solbakken

                  Både blant VIF-Klanen og Kanari-Fansen mener sterke krefter at slike betydningsløse kamper er med på å utvanne et av norsk fotballs aller beste produkter.
                  Gjermund Nordtug er talsmann for Klanen. Han har ikke noe klart svar på hvorfor lagene valgte hverandre når de skulle holde formen ved like i serieinnspurten.
                  – Dette ville ikke skjedd i så mange andre land. At to rivaler på 3. og 5. plass i serien spiller treningskamp mot hverandre når det gjenstår fire serierunder skjønner jeg ingenting av. Jeg mener at dette kan være med på å forringe verdien av de andre oppgjørene, sier Nordtug til Romerikes Blad.
                  – Klønete

                  Han syntes de tradisjonsrike generalprøvene mellom lagene var greit, for da handlet det om en attraktiv kamp en liten uke før seriestart som bare ville trigge interessen ytterligere.
                  Kampen i går skjønte han mindre av hvorfor ble spilt.
                  – Litt klønete og fullstendig malplassert, mener Nordtug.
                  Hans syn deles av Petter W. Olafsson i Kanari-Fansen.
                  – Dette vanner ut det gode produktet som kampene mellom LSK og Vålerenga er. Jeg synes klubbene burde funnet seg andre sparringpartnere. De vil sikkert forsvare seg med sportslige argumenter og verdier, men det kunne de fått av hvilke som helst andre lag også.
                  – Jeg liker det ikke, sier Olafsson.
                  – Hvorfor?

                  Han så ikke kampen i går kveld, mest for ikke å ødelegge minnene fra årets to viktige oppgjør mellom lagene. Til sammen har cirka 32.000 sett de to første kampene.
                  – Hvorfor skal jeg da stå på Jessheim en tirsdagskveld, undret Olafsson i går kveld.
                  Oppmøtet i Ullensaker i går kveld var uansett imponerende for en treningskamp. Cirka 1.500 mennesker, svært mange av dem barn, kranset banen. En langside var forbeholdt hvert av lagenes supportere, og det var til dels trivelig hos arrangøren Ull/Kisa.
                  RoyVaadal.

                  Kommentar

                  • Lillestrøm Kirke
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2004
                    • 1470

                    #29
                    Occean har kastet krykkene



                    Fantomsmerter behandles med nåler.

                    LSK-spiss Olivier Occaean satt i sofaen mandag kveld da han plutselig fikk kraftige smerter i foten.
                    I dag er kanadieren på bedringens vei og han har kastet krykkene han brukte i hele går.
                    - Olivier er bedre i dag, men vi tar dette dag for dag, sier LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen til Dagbladet.no.

                    Får nålestikk
                    LSKs medisinske apparat kan ikke forklare Occeans smerter, som var temmelig akkutte mandag kveld. Spissen behandles med smertestillende og betennelsesdempende midler - på tross av at gårsdagens MR-undersøkelse ikke viser noe galt.
                    - Han blir også behandlet med akupunktur, og skal til en kiropraktor i dag, sier Karlsen.
                    Fysioterapeuten forteller at det skjer fra tid til annen at fotballspillere har skader som ikke kan forklares.
                    Occean er ikke den første som skader seg i sofaen på hjemmebane, Dagbladet.no har omtalt likende hendelser i saken «Sportens sprøeste skader».
                    Rio Ferdinand pådro forstrakk en sene i kneet da han som Leeds-spiller satt for lenge med beina på bordet, og tidligere England-keeper David Seaman pådro seg en strekk da han grep etter fjernkontrollen.

                    Håp for Sandefjord-kampen
                    Men i de sakene fantes det i hvert fall en beviselig fysisk skade.
                    - Det er ingenting som kan forklare Oliviers skade, sier LSK-fysioen.
                    Dagerns framgang gjør at Lillestrøm fortsatt regner med spissen mot Sandefjord søndag.
                    - Jeg mener det er håp for kampen, sier Karlsen.
                    "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                    Kommentar

                    • Fridtjof
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2005
                      • 2120

                      #30
                      Kort gullfest for seriemestrene



                      5. november spilles den siste serierunden i Norge. Allerede påfølgende helg må de fire beste lagene ut i åpningskamp i Royal League, den nordiske klubbturneringen som arrangeres for tredje gang.

                      Turneringen melder på sine hjemmesider at de norske og svenske lagene spiller sine første kamper 11. og 12. november, mens de danske lagene først innleder årets turnering 23. november. Dette av hensyn til kampprogrammet i den danske ligaen, som spilles som høst/vår-serie.

                      At to av de danske deltakerne, FC København og OB, spiller Uefa-cup, får også konsekvenser for kampoppsettet.
                      11.10.06 18:45, ny 11.10.06 18:58
                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                      Kommentar

                      • ChriZza
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 4265

                        #31
                        http://www.rb.no/lokal_sport/article2344604.ece

                        Ull/Kisa og LSK hånd i hånd

                        JESSHEIM:
                        LSK og Ull/Kisa har inngått partnerskap. Sammen har de to felles mål: Å få Ull/Kisa opp i 1. divisjon og å utvikle LSK-spillere fra Jessheim-området.
                        FORNØYD: Fotball-leder i Ull/Kisa Yngve Nyjordet.
                        FORNØYD: LSK-formann Per Mathisen
                        TRENINGSKAMP: At Bjørn Helge Riise og LSK spilte treningskamp på Jessheim var ikke tilfeldig. Kampen var en del av samarbeidsavtalen mellom LSK og Ull/Kisa.FOTO: ESPEN SOLBAKKEN


                        Av: Av Morten Svesengen morten.svesengenrb.no 63 80 48 02

                        De to romeriksklubbene har samarbeidet godt i flere år, men samarbeidsavtalen som ble underskrevet i forbindelse med tirsdagens LSK-treningskamp mot Vålerenga på Jessheim, knytter dem tettere sammen.
                        Fotball-leder i Ull/Kisa Yngve Nyjordet mener det er helt naturlig.
                        – Så lenge vi er fra Romerike er det naturlig at vi støtter opp om det lokale topplaget. Ingen ting ville gledet meg mer enn å se en Ull/Kisa-spiller løpe ut på Åråsen i LSK-drakt, sier Nyjordet.
                        – Trenger et 1. divisjonslag

                        Ull/Kisa har selv et langsiktig mål om å bli en 1. divisjonsklubb. Men Ull/Kisa-lederen ser ikke på det som en konflikt.
                        – Vi må stikke fingeren i jorda og se hvor vi er. Hvis noen av våre spillere kan bli gode nok for LSK, så må vi gi dem den muligheten, sier Nyjordet.
                        Han mener heller at samarbeidsavtalen vil være en fordel for Ull/Kisa i forsøket på å nå 1. divisjon.
                        – Dette er en vinn-vinn-situasjon for begge klubbene. LSK får lettere tilgang på våre talenter. Samtidig håper vi å kunne knytte til oss en del av dem som ikke når gjennom på Tippeliganivå, sier Nyjordet.
                        LSK-formann Per Mathisen sier at klubben er opptatt av å få opp Ull/Kisa til 1. divisjon.
                        – Vi trenger et 1. divisjonslag på Romerike, og vi håper å bidra til at Ull/Kisa får et lag som er godt nok til å nå det målet. Samtidig håper vi at samarbeidet kan bidra til at vi får fram talenter som kan spille i LSK. Får vi til disse to tingene har vi lyktes, sier Mathisen.
                        – Lørenskog og Eidsvold Turn er nærmere 1. divisjonsspill for øyeblikket?
                        – Vår avtale med Ull/Kisa hindrer oss ikke å samarbeide med andre klubber. Vi har også vært i samtaler med andre klubber uten at vi har kommet like langt som med Kisa. I LSK ønsker vi et best mulig forhold til alle klubbene på Romerike, sier Mathisen.
                        Bredt samarbeid

                        Klubbene vil også samarbeide på andre områder enn spillemarkedet. At tirsdagens treningskamp mellom LSK og Vålerenga ble spilt på Jessheim istedenfor Åråsen er et eksempel på det.
                        – Det står i avtalen at vi skal spille en kamp på Jessheim hvert år – enten mot Ull/Kisa eller et annet lag. På den måten kan vi bidra til at Kisa får inn penger som igjen gjør deres satsing enklere, sier Mathisen.
                        LSK-formannen forteller at klubbene også skal utveksle erfaringer på trener- og ledernivå.
                        PS! Ull/Kisas Fredrik Nilsen møtte i går på LSK-trening for å vise seg fram. Han vil også trene med trener Uwe Röslers mannskap i dag. Dette var avtalt lenge før samarbeidsavtalen ble underskrevet, men er et eksempel på at klubbene har en god tone med hverandre.

                        Kommentar

                        • RSP
                          Moderator
                          • Aug 2004
                          • 10498

                          #32
                          Ungarn ute av EM-kampen

                          MALTA - UNGARN 2-1: Ungarn er nærmest ute av kampen om EM-billetter i Norges gruppe.





                          Publisert: 11.10.2006 kl. 22:26
                          Maltas 2-1-seier knuste ungarernes håp.Michael Mifsuds 20-årige spisspartner André Schembri ble den store helten for øyboerne, som vant en EM-kvalifiseringskamp for første gang på 24 år. Han scoret begge målene i kampen, 1-0 i det 13. minutt og 2-1 i det 52. minutt.
                          Det første målet kom på returen etter Mifsuds stolpeskudd.
                          Sandor Torghelle utlignet for Ungarn i det 19. minutt, men håpet om å vende til seier ble redusert da Vilmos Vanczak ble sendt av banen med rødt kort for en felling av Mifsud før pause.
                          Ungarernes tredje tap på fire kamper gjør at de er hektet av i tetstriden, der bare Norge foreløpig holder noenlunde følge med gruppefavorittene Tyrkia og Hellas.
                          Lillestrøm-spiller Mifsud spilte hele kampen for Malta.
                          ©NTB
                          Last edited by RSP; 12.10.2006, 08:11.

                          Kommentar

                          • morten
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 2156

                            #33
                            Kippe svinger med LSK

                            Badekar
                            http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #34

                              Kippe svinger med LSK
                              Av Marius Vik
                              12.10.06 10:28


                              Frode Kippe er bare mellomfornøyd med sesongen som har brakt ham opp på tredjeplass på Nettavisens spillerbørs.


                              JESSHEIM (NETTAVISEN): Frode Kippe er inne i sin femte sesong på Åråsen etter et heller mislykket opphold i Liverpool rundt årtusenskiftet, og er ifølge Nettavisens statistikk bedre enn noensinne: Hele 5,95 er snittet på vår spillerbørs, noe som plasserer LSK-stopperen på en delt tredjeplass som beste spiller utenfor Bergen.

                              Likevel er Lillestrøm-kapteinen bare mellomfornøyd med innsatsen i år.

                              - Det gikk veldig bra i begynnelsen av sesongen, men spillet har variert litt utover sesongen, innrømmer Kippe.

                              Berg og dalbane
                              Han innrømmer at han også har latt seg påvirke av Lillestrøms høyst variable innsats den siste delen av sesongen.

                              - Det gikk bra i begynnelsen av året, men i den siste tiden har både jeg og laget variert mer i prestasjonene, sier Kippe til Nettavisen.

                              - I tillegg fikk jeg en skade i sommer som satte meg noe tilbake, og derfor har jeg ikke helt hatt den samme stabiliteten som i våres, mener den nesten to meter høye midtstopperen.

                              Og akkurat høyden og luftstyrken er en av grunnene til at Frode Kippe er en av de mest fryktede motstanderne i Tippeligaen. Han har scoret jevnt og trutt i Tippeligaen siden returen fra England, og er en av LSKs hvasseste spillere på egne dødballer. Og motstanderens, for den saks skyld.

                              - Man vet etter hvert hva man kan og ikke kan, sier Kippe, ikke mest berømt for sine galopperende løp a la Rune Bratseth, men mer for sin krigerske innstilling og vinnervilje – ofte benyttet som spiss i sluttminuttene skulle Lillestrøm være i desperat jakt på en scoring i slutten av en kamp.

                              - Svært nær landslaget
                              Krigingen har gitt 28-åringen en god del smell etter hvert, og nå brukes stadig mer av treningstiden til å forebygge skader. Men alderen og skadeproblemene til tross, Kippe har ikke gitt opp drømmen om å få flere enn sine nåværende fem landskamper.

                              - Jeg føler jeg er ganske nært nå. Jeg har vært på benkene i de siste landskampene, og har vel sånn sett bare Brede (Hangeland) og Erik (Hagen) foran meg.

                              - Da er skrittet lite frem til å være inne i landslagsvarmen, sier Kippe, og innrømmer at en skade eller suspensjon er det mest nærliggende.

                              Selv om ingen av hans to nærmeste konkurrenter er med på Nettavisens spillerbørs denne sesongen, tilsier i alle fall Kippes spill at Åge Hareide bør gi LSK-stopperen sjansen i minst en av landslagets treningskamper i vinter. Men tredjeplassen til tross, Lillestrøm-kapteinen har ikke tro på at han blir årets beste spiller hos Nettavisen.

                              - Brann har en veldig god flyt for tiden. Alle de fem andre spillerne i toppen av spillerbørsen er gode, men de to Brann-spillerne er nok de to største favorittene, sier LSK-giganten Frode Kippe fire runder før sesongen er over.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #35
                                Fra ekstraordinært møte 12.oktober

                                Byggingen av storhallen ble enstemmig vedtatt av de 41 medlemmene som møtte opp. Hallen skal stå ferdig 1.10.07. Banen får nøyaktig samme mål som Åråsen. Det blir ingen garderober, toaletter, kiosker eller annet fjas i hallen, kun en fotballbane og tribuner for 3000 tilskuere. Styret la frem et svært nøkternt budsjett. Dette kommer til å bli en sportslig og økonomisk suksess for LSK.
                                Last edited by RoyVaadal; 13.10.2006, 12:19.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #36
                                  Occean er tilbake i full trening, skriver RB. Sundgot er på bedringens vei, men er fortsatt usikker før Sandefjord-kampen.

                                  Kommentar

                                  • Torolf
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2004
                                    • 9574

                                    #37
                                    Laget mot Sandefjord

                                    Ifølge RB blir laget som følger:
                                    Müller
                                    Andresen, Rambekk, Kippe, Stefanutto
                                    Riise, Wehrman, Koren, Søgård
                                    Occean, Mifsud

                                    Sundgot er blitt testet og sitter på benken.

                                    Kommentar

                                    • RoyVaadal
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2004
                                      • 4055

                                      #38
                                      Fra kfl.no

                                      Vel utført jobb LSK!

                                      Vi er mange som har etterlyst en storhall i området rundt Lillestrøm. Lenge har det sett ut som et luftslott etter at LSK begynte å lufte planene i 2002, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Storhallen kommer og LSK er i ferd med å bygge et skikkelig fundament, både anleggsmessig og økonomisk

                                      Skrevet av Ronnie Hallén




                                      På LSKs ekstraordinære årsmøte, avholdt torsdag 12. oktober, ble planene for en storhall på Lillestrøm Stadion lagt frem av formann Per Mathisen. De fremmøtte medlemmene kunne intet annet enn å enstemmig vedta byggingen, etter det glimrende forarbeidet som er blitt gjort. Selve byggingen av hallen, finansieringen og driften var så godt gjennomtenkt og vurdert at de spørsmålene som kom fra salen nærmest var som lovsang å regne. De kritiske røstene glimret med sitt fravær, til det var prosjektet alt for godt gjennomtenkt, og det er godt gjort med tanke på at klubben tar opp et langsiktig lån på 55 millioner kroner.

                                      Selve storhallen blir en ”enkel” hall uten garderober og kafeteria. Hva tenkte sikkert noen, før Per kunne fortelle at hallen blir liggende noen få meter unna Skedsmohallen, hvor både garderobe og serveringsfasiliteter allerede finnes på plass. Kroner spart der altså. Målene på selve banen blir nøyaktig lik målene på matta på Åråsen. Og det er rom for ca. 3.000 tilskuere på enkle tribuner på langsidene. Man avventer valget av type kunstgress inntil senere for å få med seg den siste utviklingen som skjer på den fronten.

                                      OK. So far, so good. Men så til spørsmålet om hva dette kommer til å koste klubben? En hall er ikke gratis i drift og lånet skal jo tilbakebetales. Per hadde selvfølgelig gode svar på alle spørsmål vedr. økonomi. Budsjetter både for driftsutgifter og driftsinntekter ble presentert og kort fortalt blir det slik som dette:

                                      Driftsinntekter (ca): kr. 6.250.000,-
                                      Driftsutgifter (ca): kr. 1.650.000,-
                                      Resultat (ca): kr. 4.600.000,-

                                      Altså et årlig overskudd på ca. fire og en halv million kroner som skal gå til å betale ned lånekostnadene for hallen som årlig vil ligge på ca. det samme, altså 4,5 mill. Det vil si at hallen betaler seg selv. Minst…

                                      Nå vet alle at denne artikkelforfatteren er av den forsiktige typen og alle kostnader er rundet av oppover, mens inntekter rundes av nedover.

                                      Uansett, det som er spennende her er å se hva som bak tallene. Når det gjelder driftsutgifter ser de tallene greie ut. Det er satt av godt med penger til lønn av driftsansvarlige, vakter, renhold, strøm, materiell, serviceavtaler, you name it.

                                      På inntektssiden ser det imidlertid ut som om LSK har vært særdeles nøkterne.
                                      Det er beregnet at hallen leies ut 1.700 timer i året til en timespris av kr. 2.500 (noe som er rimeligere enn for eksempel hva Vallhall tar pr. time), Det skal gi 4.250.000,- i årlige leieinntekter. Tar vi utgangspunkt i at det går vekk noen dager som helligdager osv. pluss litt ekstra for å være forsiktig, kan vi regne ut fra 48 uker med tilgjengelig hall. 1.700 timer fordelt på 7 dager i uken i 48 uker, tilsier gjennomsnittlig bruk på rundt 5 timer pr. dag. Enhver annen storhall i Norge har belegg langt over det, så her er det mye å gå på.

                                      Det er beregnet 700.000,- i inntekter på å arrangere turneringer. LSK er nær Romeriksmester i å arrangere turneringer, her har de full kontroll.

                                      Reklame i og på hallen er beregnet til 800.000,- i inntekter. Bare et sponsornavn på hallen vil fort nærme seg dette beløpet og i tillegg har man muligheten til å tilby profilering innen i hallen.

                                      Publikumsinntekter er satt til usle 250.000,- kroner. En pris på rundt 100,- for billetten skulle tilsi ca. 2.500 tilskuere til sammen i løpet av et år. Her er det absolutt muligheter med noen attraktive kamper i løpet av vinteren.

                                      Andre arrangementer er også satt til 250.000,-. En dansegalla tjener raskt inn det, spe på med en hundeutstilling og en konsert med noen halvattraktive band, så dobles de inntektene.

                                      Summa summarum er det dokumentet og forslaget som kom fra styret i LSK av ypperste klasse. Det er liten tvil om at storhallen har vært et av Per Mathisens hjertebarn og det er heller ingen tvil om at Per er primus motor for arbeidet med denne hallen.

                                      For alle med hjertet i LSK, er det på sin plass med en hyllest av først og fremst Per Mathisen og dernest LSKs styre og andre som har bidratt positivt til denne saken. Det rettes også en takk til Skedsmo kommune som endelig har fått saken igjennom i sine organer. Også utbygger PEAB og lånegiver Nordea fortjener en klapp på skulderen for at de er med og bidrar, selv om begge strengt tatt er med av forretningsmessige grunner, er det godt å tenke på at sponsorene knytter seg sterkere opp mot LSK.

                                      Om tjue år er Åråsen Stadion nedbetalt, det samme med storhallen. Da vil de generere inntekter på et sted mellom 20 og 30 millioner 2006-kroner. Økonomisk sett er LSK i ferd med å bli en mektig klubb i dagens fotball-Norge.
                                      RoyVaadal.

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #39
                                        http://www.rb.no/lokal_sport/article2349925.ece

                                        Perfekt uke
                                        for Kasey


                                        STRØMMEN:
                                        Kasey Wehrman er i flytsonen igjen. Tilbake på LSK-laget og innflytningsklar i ny leilighet i Lillestrøm. Og i går var han på vinnerlaget i bowling.




                                        Av: Morten Svesengen

                                        Sammen med Shane Stefanutto, Pål Strand og Espen Søgård var Wehrman på det beste laget da LSK-gutta koblet av med bowling på Strømmen Storsenter, istedenfor tradisjonell trening lørdagen før kamp.
                                        En uke hvor mange brikker er falt på plass for australieren, ble toppet da han hadde det beste bowlingresultatet av alle LSK-spillerne på Strømmen i går (165 poeng red. anm.).
                                        Mest imponerende var starten på hans andre runde, da han slo til med fire strike på rad.
                                        – Alt ser ut til å gå min vei igjen nå. Jeg spiller fra start igjen, og mandag flytter jeg inn i ny leilighet i Lillestrøm, stråler Wehrman.
                                        Bowlingoverraskelse

                                        Han er tilbake fra start for LSK for første gang siden han pådro seg rødt kort mot Lyn i august. Han har startet de fem siste kampene enten på benken eller tribunen, og det har vært en frustrerende tid for den australske midtbanespilleren – som flere ganger er blitt ofret fordi han er en av tre som er fra land utenfor EU.
                                        – Det er godt å være tilbake. Situasjonen har ikke vært bra. Jeg er glad for at klubben vil forsøke å løse dette utlendingsproblemet foran neste sesong, sier han.
                                        Gårsdagens økt i bowling kom overraskende på LSK-spillerne som satt ferdigskiftet på Åråsen og så på video da de fikk beskjed om en litt annerledes lørdagsøkt.
                                        – Dette tror jeg er veldig bra for oss. Det virket som gutta satte pris på det, sier Espen Søgård.
                                        Han var den eneste av spillerne som visste at treningen skulle flyttes til bowlinghallen på Strømmen Storsenter.
                                        Vant en lunsj

                                        LSK-trener Uwe Rösler mener det var viktig å bryte opp mønsteret og gjøre noe annet før Sandefjord-kampen.
                                        – Vi har trent godt de siste to ukene og spilte kamp mot Vålerenga. Fysisk er vi godt forberedt, og slik sett betyr det ingenting for forberedelsene. De siste kampene kommer like mye til å bli avgjort på grunn av det mentale som det fysiske, og da kan det være viktig å ha det gøy sammen, sier Rösler.
                                        Og det så det ut til at LSK-spillerne koste seg i bowlinghallen. Laget var delt opp i fem forskjellige bowlingteam, og premien var gratis lunsj til vinnerlaget – påspandert av laget som endte sist.
                                        Laget til Kasey Wehrman var best i den første runden og best totalt. De blir kommende uke invitert ut på lunsj av kaptein Frode Kippe, Anders Rambekk, Johan Petter Winsnes og Alassane Diomande som endte sist i den siste omgangen.
                                        Dan Anton Johansens lag med Martin Husár, Otto Fredrikson og en av de islandske prøvespillerne lå dårlig an som sistelag i førsterunden, men vant suverent i den siste omgangen og berget seg unna lunsj-spandering.
                                        Så gjenstår det å se om LSK-spillerne tar med seg det gode spillehumøret fra bowlinghallen til kveldens bortekamp mot Sandefjord.
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • F.s
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Jan 2006
                                          • 128

                                          #40
                                          - Skjønner at munnen min får meg i trøbbel

                                          For to uker siden gikk Kasey Wehrman åpent ut og sa at han ønsket seg bort fra Lillestrøm. Nå vil australieren likevel bli i klubben.
                                          KLAR TALE: Kasey Wehrman er klar over at han havner i bråk med sin klare tale. Her er han på vei inn i garderoben etter å ha fått klar beskjed fra dommeren i et oppgjør mot Lyn. Foto: Scanpix
                                          VG Nett følger:
                                          Lillestrøm

                                          Eliteserien LIVE
                                          Fra 18.00 i dag

                                          Samtidig er midtbanemannen klar på at han ikke alltid trenger å si nøyaktig hva han mener hver gang han er misfornøyd med noe.

                                          - Jeg skjønner at munnen min får meg i trøbbel. Jeg burde ha lært, men det er nå en gang slik jeg blir når jeg er frustrert, sier Wehrman til VG Nett.

                                          - Er ærlig

                                          Etter en periode med lite spill i vårsesongen, var han tilbake i Lillestrøms førsteellever etter sommerferien. På den siste treningen før hjemmekampen mot Stabæk for to uker siden, fikk han likevel igjen beskjed om at han ikke var en av Uwe Röslers elleve fra start.

                                          Da kokte det over igjen.

                                          Foran åpent kamera oppfordret australieren andre klubber til å "ringe ham" med et klart hint om en mulig overgang.

                                          - Jeg var kanskje litt utålmodig, noe som alltid ser ut til å skaffe meg problemer. Men jeg er i alle fall ærlig med dem. Jeg mener jeg bør spille, og at jeg er den beste til å spille i den posisjonen. Det er ikke for å virke kjepphøy, jeg vil bare spille, sier han.

                                          Snakket lite med Uwe

                                          - Hva har Uwe sagt til deg etter den episoden?

                                          - For å være helt ærlig, så har vi ikke snakket så mye med hverandre de siste to ukene. Men jeg vil presisere at jeg ikke har noe i mot klubben. Jeg skjønner at man ikke kan bruke mer enn to utlendinger i en og samme kamp. Men jeg må vite om klubben vil satse på meg.

                                          - Har du fått beskjed av klubbledelsen om at du burde tenke mer over hva du sier?

                                          - Ja, selvsagt. Og jeg skjønner at Uwe ikke ønsker at spillere skal kritisere ham for laguttak, men jeg sier ikke noe mot ham. Jeg respekterer og liker hans måte å trene et fotballag på. Jeg sier fra fordi jeg ønsker å spille.

                                          Andre norske aktuelt

                                          Wehrman selv hevder at han ikke ønsker å forlate klubben.

                                          - Mitt klare ønske er å få bli i Lillestrøm. Men om jeg ikke får spille, og man forandrer på laget hver tredje uke, må jeg se meg om etter en annen klubb.

                                          - Er det aktuelt å gå til en annen norsk klubb?

                                          - Det kan være et alternativ. Jeg har full forståelse for klubben om de ønsker å selge meg, og da er jeg sikker på at de er interesserte i et bud, uansett hvor det måtte komme fra.

                                          (VG NETT 15.10.06 kl. 13:40)
                                          Last edited by ChriZza; 16.10.2006, 07:59. Begrunnelse: Font tag.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎