oktober 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #41
    Fra FXT.no:


    Tusen takk, Terje Hauge


    Terje Hauge kom i fokus i Sandefjord.
    Foto: Adrian Dennis (AFP/Scanpix)


    Tommy Knarvik takket Terje Hauge for Sandefjords poeng mot Lillestrøm


    SANDEFJORD - LILLESTRØM 1-1:

    STORSTADION (Nettavisen): Dommer Terje Hauge kom i fokus i møtet mellom dumpekandidat Sandefjord og et Lillestrøm i motvind. Michael Mifsud sendte gjestene i føringen i det 54. spilleminutt, men det skulle ikke ta lang tid før vestfoldingene sørget for balanse i regnskapet.

    Nykommeren avgjorde
    Nykommer Adriano Munoz erstattet Brian Waltrip en halvtime før slutt, i det som var en svært god LSK-periode. Brasilianerens første touch på ballen traff LSKs Kasey Wehrman. En soleklar hands, mente dommer Hauge. Avgjørelsen ble naturlig nok møtt med store protester fra LSK-leiren, som mente ballen traff brystet, ikke hånda til Wehrman.

    - Du kan nok si at det var en billig straffe, sa en fornøyd målscorer Tommy Knarvik etter kampen.

    - Men vi burde nok kanskje fått straffe i et par andre situasjoner i kampen, så du kan vel si at det gikk opp i opp. Det viktigste i dag var uansett at vi sikret oss ett poeng. Jeg håper og tror at vi skal unngå å spille om nedrykket borte mot Molde siste serierunde. Forhåpentligvis har vi greid å berge plassen innen den tid.

    Raste mot dommeren

    Lillestrøms gullsjanser ble rotet bort en gang i høst. Søndagens kamp mot Sandefjord, som ikke stod om annet enn tredjeplassen, viste virkelig hvor skoen trykker for de gule og svarte. Som så mange ganger før i år, ble ledelse og poeng rotet bort i siste halvdel av kampen. Ekstra surt blir det når Sandefjord scorer på det som for mange kunne se ut som en dommertabbe.

    - Det er helt klart at det ikke var straffe, freste LSK-manager Jan Åge Fjørtoft etter kampen.
    -Terje Hauge ser en hands, alle vi andre ser noe annet. Utrolig bittert, men sånn er det bare.
    Sandefjordtrener Tor Thodesen ville ikke spekulere i hvorvidt straffen var riktig idømt.
    - Fra der jeg stod var det vanskelig å se. Men jeg regner med at ballen traff hånden, og at Terje Hauge tok en korrekt avgjørelse. Det eneste som er sikkert er at vi både trengte og fortjente poeng i dag.
    Sandefjord møter Start borte neste søndag. Så venter hjemmemøtet med Vålerenga, før laget gjester Molde på bortebane siste serierunde.

    15.10.06 22:41

    Kommentar

    • Chessheim-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2005
      • 1022

      #42
      Poengdeling på Storstadion


      Det endte 1-1 og uavgjort mellom Sandefjord Fotball og Lillestrøm på Storstadion søndag kveld.
      Tekst: Lars Kaare Schei
      lars.kaare.schei@sb.no

      Første omgang var et langt gjesp hvor mye av spillet foregikk på midtbanen. Likevel klarte SF å spille seg til noen gode sjanser.
      Etter fem minutter burde Mikael Anderson scora, men ballen gikk over mål. SF får også et mål annulert for offside. Det skjer etter 25 minutter da Fredrik Thorsen utnytter en feil i Lillestrøm-forsvaret og setter ballen i mål bak keeper Heinz Müller. Desverre er Thorsen offside og avgjørelsen ser ut til å være riktig.
      Annen omgang startet like rolig som første helt til Michael Mifsud etter åtte minutter spiller seg gjennom og sender Lillestrøm i ledelsen til ellevill jubel fra LSK-supporterne.
      Ni minutter senere er Kasey Wehrman uheldig og bruker skulderen/armen til å sende ballen tilbake til keeper innenfor egen 16-meter. Dommer Terje Hauge mener Wehrman handser og dømmer straffe til SF. Tommy Knarvik gjør ingen feil og setter ballen sikkert i mål. Stillingen er 1-1.
      Etter dette våkner kampen virkelig til liv både på banen og blant tilskuerne, men ingen av lagene klarer å score mål og det ender med 1-1 og poengdeling på Storstadion.
      Det var i overkant av 4.200 tilskuere som hadde funnet veien til Storstadion denne kjølige oktober-kvelden.
      Sandefjord ligger fortsatt på en 11. plass på tabellen, en plass over kvalifiseringsplass. Bak Sandefjord ligger Fredrikstad, Molde og Tromsø.
      Med tre kampen igjen å spille er ingenting avgjort i forhold til hvem som må ta den tunge veien ned til 1. divisjon. Det skiller kun seks poeng fra 7. plassen til bunnplassen.
      Årets serieinnspurt blir garantert en skikkelig thriller med mye nerver og spenning.




      bildet er fra feberredningen til Heinz
      mvh Lsk's nye fysioterapeut

      Kommentar

      • Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

        #43
        Dagbladet: Uavgjort mellom topp og bunn (15.10.06)

        Uavgjort mellom topp og bunn



        Sandefjord holdt Lillestrøm til uavgjort.

        (Dagbladet.no): Sandefjord-Lillestrøm 1-1.

        For Sandefjord står det om tippeligalivet, mens Lillestrøm i første omgang må konsentrere seg om å sikre plassen bak Rosenborg og Brann på toppen av tabellen.

        Hva de sistnevnte ikke visste under dagens kamp, var sjølsagt at Brann skulle gå på en smell seinere på kvelden. Med seier kunne LSK nå ha vært med i kampen om sølv.

        I stedet klarte «kanarifuglene» bare uavgjort, og dermed får de selskap av erkerival Vålerenga i kampen om plass i Royal League.

        Sandefjord må på sin side vinne to vanskelige bortekamper mot Start og Molde samt en hjemmekamp mot Vålerenga, for å være sikker på tippeligaspill neste sesong.

        - Vi må bare ta en kamp om gangen, det er ikke annet å gjøre. Så får utfallet bli som det blir, sier en fornøyd trener Tor Thodesen til NTB.

        Mifsud-mål
        I dag viste Sandefjord iallfall at de er et bra hjemmelag.

        Dette, sammen med den febrilske kjempingen for viktige poeng i bunnstriden, sørget for at dagens kamp ble jevnere enn det tabellsituasjonen tilsier.

        Riktignok var det Lillestrøm som var best spillemessig i første omgang, men Sandefjord hadde den soleklart største sjansen før pause:

        Andreas Tegström kom alene med Heinz Müller, som lekte sprellemann og vartet opp med en klasseredning etter en halv times spill.

        Etter pause kom også målene, først ved Michael Mifsud etter en flott LSK-kontring i det 53. minutt.

        Knarvik-utlikning
        Når det er sagt, burde Sandefjord-keeper Espen Bugge Pettersen ha avverget det lave skuddet. I stedet mistet han ballen i eget mål inne ved stolpen.

        - Dette var dårlig av meg, jeg kommer ikke raskt nok ned, sier målvakta til TV 2.

        Knappe ti minutter etter Lillestrøm-målet, slo så Sandefjord tilbake, på straffe ved Tommy Knarvik.

        Han hadde ingen problemer med å sette ballen nede til venstre og forbi keeper Heinz Müller, til 1-1, etter at Kasey Wehman hadde handset inne i egen sekstenmeter.

        - Sandefjord var lure og vant kampen taktisk. De lå bakpå og ventet tålmodig på at vi skulle gjøre feil, og den feilen kom. Sjøl da de lå under, mistet ikke Sandefjord hodet, skrøt Uwe Rösler i samtale med NTB.

        Etter en ny god LSK-periode, satset Sandefjord offensivt mot slutten, men ingen av lagene lyktes med å avgjøre kampen til sin fordel.

        Kommentar

        • Sem
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2005
          • 1626

          #44
          Dagsavisen: Resultatet ingen sprudlet over (15.10.06)

          Resultatet ingen sprudlet over



          Sandefjord (ANB): (Sandefjord - Lillestrøm 1-1) Lillestrøm spilte seg definitivt ut av gullkampen og Sandefjord står fortsatt med beina godt planet i bunnstriden. Begge parter var bare mellomfornøyd med poengdeling på Storstadion søndag.

          Mest smilende etter kampen var likevel hjemmelagets trener Thor Thodesen.


          – Med dette poenget har vi tatt fire poeng mot medaljekandidaten LSK denne sesongen. Det står det respekt av, og det viser at vi holder nivået i eliteserien, sa han til Avisenes Nyhetsbyrå (ANB).


          LSK-sjef Uwe Rösler hadde heller ikke glemt det første møtet mellom lagene.

          – Synd vi ikke klarte å revansjere tapet på Åråsen. Den gangen var Sandefjord best, og vant fortjent. I dag mener jeg vi var det beste laget og hadde fortjent å vinne, sa tyskeren.


          Han ergret seg spesielt over straffesparket hjemmelaget fikk tildelt etter at Michael Mifsud hadde sendt gjestene i føringen etter pause. Kasey Wehrman, som spilte sin første kamp fra start på lang tid for Lillestrøm, blokkerte et innlegg fra kanten da dommer Terje Hauge mente han brukte hånda.


          – Det var virkelig tøft av Hauge å dømme straffe på den forseelsen. Vi hadde vunnet kampen uten den feilen, sa Rösler, som snakket med kamplederen etter kampslutt.


          – Han hevdet at avgjørelsen var riktig umiddelbart etterpå, men var mer tvilende da jeg spurte han på nytt litt senere, sa Rösler.

          Lillestrøm-treneren trakk fram spissparet Olivier Occean og Michael Mifsud som gode for gjestene i søndagens kamp, og mente at kanarifuglene hadde full kontroll på poengene fram til straffesparket.


          – Nå må vi konsentrere oss om å sikre tredjelassen, sa LSK-treneren.


          Thor Thodesens Sandefjord må kjempe for å overleve i sesongens tre siste kamper.


          – Ett poeng var greit nok, og det betyr at vi fortsatt kan avgjøre dette sjøl, sa han. (ANB)

          Kommentar

          • Sem
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2005
            • 1626

            #45
            Romerikes Blad: Ber Hauge si unnskyld (16.10.06)

            Ber Hauge si unnskyld

            Wehrman sjokkert etter dommertabben

            SANDEFJORD: (Sandefjord – LSK 1-1). Kasey Wehrman håper Terje Hauge ringer ham i dag for å beklage feilen.


            Wehrman trodde ikke sine egne øyne da Hauge pekte på straffemerket.


            – Jeg sa til ham etter kampen at alle kan gjøre feil, og at han kunne ringe meg og be om unnskyldning når han har sett situasjonen på video. Vi får se om han ringer, sier Kasey Wehrman.


            Australieren var helt klar på at situasjonen som ga Sandefjord straffespark og utlikning ikke var hands.


            – Det er ikke til å tro at han blåste straffe. Jeg hadde tid til å dobbeltsjekke at ballen ikke skulle treffe armen. Den traff her, sier Wehrman og peker på brystet sitt.


            Først sikker, så usikker

            Terje Hauge fra Olsvik var av en annen oppfatning. Han pekte på straffemerket selv om han trolig ikke kunne se at ballen traff armen – siden Wehrman vender seg vekk fra ham.


            – Der og da oppfatter jeg at Wehrman bruker armen som en forlengelse av kroppen og dermed vurderer jeg det som en straffbar hands, sier Terje Hauge.


            Wehrman ber om å bli trodd på at ballen aldri var nær armen hans.


            – Det skuffer meg at en dommer med hans erfaring dømmer straffe i en situasjon han ikke kan ha vært sikker. For at han gjorde feil er det ingen tvil om. Det vil han se når han får se bildene, sier Wehrman.


            – Hvis bildene viser det, vil jeg beklage det. Men jeg må se dem først, sier Hauge.


            Protesterte

            Espen Søgård var den som protesterte mest mot dommeren da Wehrman satt lettere sjokkert på gresset.


            – Jeg så med en gang på Kaseys reaksjon at det ikke var hands. Hvorfor skulle han bruke armen i en situasjon som han hadde full kontroll på? Det var også det jeg forsøkte å fortelle dommeren selv om jeg visste at han aldri ville gjøre om avgjørelsen, sier Søgård.


            Han snakket også med dommeren etter kampen.


            – Da var han ikke like sikker lenger, forteller Søgård.


            Overraskende

            LSK har tidligere i år vært involvert i flere straffesituasjoner – og mange av avgjørelsene har gått i LSKs favør. I går var det definitivt LSKs tur til å bli offer.


            Wehrman vil ikke høre snakk om at straffespark for og imot nå er i ferd med å jevne seg ut.


            – De situasjonene vi fikk med oss i vår er utliknet for lenge siden. Totalt har vi nå fått langt flere tvilsomme avgjørelser mot oss, mener han.
            LSK-trener Uwe Rösler ville ikke skylde på dommeren, men frykter at laget hans ble snytt.


            – Jeg så ikke om det var straffe selv. Dommeren hadde samme vinkel som meg, og det overrasker meg at han kunne dømme straffe ut fra den posisjonen. Han var ikke like sikker etter kampen, og det overrasker meg enda mer, sier Rösler.
            Last edited by Sem; 16.10.2006, 11:25.

            Kommentar

            • Sem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2005
              • 1626

              #46
              Romerikes Blad: Matchvinneren ble straffet (16.10.06)

              Matchvinneren ble straffet

              SANDEFJORD: Heinz Müller sto som en matchvinner gjennom hele kampen. Men i en kamp han gjorde alt riktig ble tyskeren straffet av en feil dommeravgjørelse


              Müller sier at det er viktigere å vinne fotballkamper enn at han holder nullen. I går var han uheldig som ikke oppnådde begge deler.


              Selv om seier alltid betyr mest, ville det trolig smakt med en "clean sheet" også. Det har LSK bare klart en eneste gang siden 16. mai – i hjemmekampen mot Brann.


              I går så det ut til å kunne skje igjen – ikke minst takket være Heinz Müllers kjemperedning da Andreas Tegstrøm kom alene gjennom før pause.


              – Jeg så at han fikk litt dårlig førstetouch og valgte å gå rett i ham. Det fungerte bra, sier Müller.


              Roste Heinz

              Utenom den situasjonen, hadde ikke et nedrykkstruet hjemmelag skapt noe som helst før dommer Terje Hauge så en hands.


              – Vi spilte en god kamp. Jeg følte at både forsvaret og jeg gjorde en god jobb. Det gikk bedre enn på lenge, mener Müller.


              Han fikk støtte av sjefen og landsmannen – trener Uwe Rösler.


              – Dette var ingen enkel kamp for Heinz. Vi møtte et lag som stiller opp seks mann på over 1,90 på alle dødballer, men han klarte seg bra både på cornere og innlegg, sier Rösler.


              Han var også fornøyd med resten av det laget hans presterte.


              – Vi kom hit på en vanskelig bortearena og kontrollerte kampen fullstendig. Spillerne skal ha all kreditt for innsatsen. Vi både burde og kunne vunnet kampen, men til slutt er det kanskje dette uavgjortresultatet som sørger for at vi når målet om en plass blant de tre beste, sier Rösler.


              – Europa viktigst

              Han har heller ikke helt gitt opp at Brann kan få en sprekk som åpner for sølv.


              – Det er viktigst å sikre bronsen. Den gir oss plass i Europa, og det er viktig for klubben. Men det er tre kamper igjen og mye kan skje, mener Rösler.
              Og har kanskje rett. For bare to timer etter at LSK gikk av banen i Sandefjord, måtte Brann forlate Ullevaal etter å ha tapt for Lyn.


              LSK er nå fem poeng bak bergenserne, men det burde vært tre etter gårsdagens oppgjør i Vestfold.


              Utnyttet ikke overtak

              Ut fra førsteomgangen så det ikke ut til at noen av lagene hadde særlig lyst på mer enn ett poeng. LSK var best i banespillet, men angrep med lavt tempo og skapte lite.


              Etter pause var LSK mye bedre, og fikk belønning i form av et tidlig ledermål. Sandefjord-keeper Espen Bugge Pettersen er sikkert glad for at det målet ikke ble avgjørende. Han nærmest fomlet Michael Mifsuds skudd i mål.


              LSK satte et voldsomt grep på vertene etter 1-0, men klarte ikke å doble ledelsen før Sandefjord fikk straffe.


              – Selv om vi hadde kontroll, har jeg blitt vant til at motstanderen ofte får mål ut av ingenting. Det ble slik denne gangen også. Vi kunne unngått situasjonen som endte med straffe. Så får TV-bildene vise om også dommeren burde reddet oss, sier LSK-trener Rösler.


              LSK hadde flere brukbare muligheter til å ta tilbake ledelsen, men som så mange ganger før i år ebbet det ut med poengdeling i en kamp LSK hadde ledet.

              Kommentar

              • Sem
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2005
                • 1626

                #47
                Romerikes Blad: Børsen: Sandefjord-LSK (15.10.06)

                Børsen: Sandefjord-LSK


                Sandefjord – Lillestrøm 1-1 (0-0)

                Stadionstemning: 3
                Kampkarakter: 4
                Storstadion.
                Mål: 0-1 (54) Michael Mifsud (Bjørn Helge Riise), 1-1 (str. 63) Tommy Knarvik. Gult kort: Ingen.
                Tilskuere: 4.248.
                Målsjanser: Sandefjord 4, LSK 5.
                Cornere: Sandefjord 8, LSK 4.
                LSK (4-4-2):

                Heinz Müller 6
                Satt på få prøver før pause. Men var svært god da han gikk ut og blokkerte Tegstrøms store sjanse. Ble utfordret i feltet på flere dødballer. Det løste han greit denne gangen. Uheldig som ikke fikk holde nullen denne gangen. Denne gangen var det dommerens skyld.

                Pål Steffen Andresen 4

                Hans første seriekamp fra start som høyreback siden 2003. Klarte seg stort sett greit defensivt før pause, men bidro i liten grad offensivt. Hadde flere håpløse klareringer. Noe større trøbbel bakover etter hvilen.

                Anders Rambekk 4

                Fortsetter som midtstopper i LSK selv om han er back på landslaget. Kom greit fra åpningsomgangen. Men så usikker ut da han ble utfordret av Tegstrøm. Slo flere svake pasninger. God kontroll etter pause.

                Frode Kippe 5

                En sjef bak der før pause. Vant alt av dueller. Hadde også et tungt skudd som kunne gitt uttelling. God også etter pause, men ble lurt av Tegstrøm en gang i eget felt. Kunne utliknet med hodet rett før slutt, men headingen gikk over.

                Shane Stefanutto 4

                Kom brukbart fra den defensive jobben. Ble satt på få prøver av en svak høyrekant den første timen. De to som spilte der etterpå skapte heller ikke store problemer for australieren. For stor feilprosent i pasningsspillet.

                Bjørn Helge Riise 6

                Lite med i åpningskvarteret. Etterpå handlet mye om Riises arbeid på høyrekanten. Særlig etter pause var han god. Spilte fram en bevegelig Mifsud gang på gang. Slo flere gode innlegg og støttet Andresen bra i det defensive arbeidet.

                Kasey Wehrman 5

                Tilbake fra start etter fem kamper på sidelinja. Mye involvert da LSK tok tak i kampen. Tar som alltid litt for store sjanser med ball. Reddet av offside da han bommet på klarering og vertene satte ballen i mål før hvilen. Et overgrep at han fikk straffe mot seg.

                Robert Koren 4

                Anonym fra start. Løp stort sett når han hadde ballen. Lyktes heller ikke med like mye av det han prøvde på med ball. Kanskje sliten etter to landskamper? Skulle forsøkt å stå på beina da la seg ned i feltet før pause. Det kunne gitt straffe eller mål. Bidro mer da LSK styrte etter pause, men også da ble det litt halvveis.

                Espen Søgård 4

                Kom lite med i spillet i sin venstreposisjon. Derfor ble det mest løping og duellspill på midtbanesliteren. Den delen løste han bra. Mer med da han ble flyttet inn i midten. Burde fått avslutningen på mål da han fikk sjansen på 1-1.

                Oliver Occean 5

                Hans første fra start siden begynnelsen av august. Tydelig opptatt av å vise seg fram. Løp mer enn på lenge. Tok endelig i bruk noen av kjempemusklene sine. Mangler nødvendigvis den selvtilliten han trenger for å være på sitt beste. Men et skritt i riktig retning. Ett brukbart skuddforsøk.

                Michael Mifsud 7 BB

                Rett fra historisk seier i EM-kvalifiseringen med Malta til Storstadion i Sandefjord. Løp mye fra start og skapte etter hvert trøbbel for hjemmeforsvaret. Veldig god og bevegelig etter pause da han og Riise fant tonen. Litt heldig med scoringen, men han fortjente den ut fra innsatsen.

                SUM 11 MANN: 54


                INNBYTTERE:

                Martin Husár
                (18 min. for Wehrman).
                Kastet inn i jakten på seiersmål uten å få vist seg mye fram.

                Arild Sundgot

                (4 min. for Occean).
                Nær scoring to ganger uten å treffe innleggene riktig.

                DOMMER


                Terje Hauge, Olsvik 4
                Full kontroll på kampen. Hadde tydeligvis bestemt seg for ikke å gi kort, og det var ganske greit. Bommet da han ga Sandefjord straffe og fikk slik sett direkte innvirkning på resultatet.

                ANALYSEN


                Sandefjord sjokkerte ved å slå LSK i vårkampen på Åråsen. Romerikingene ute etter revansje i går – i en viktig kamp for begge lag.
                Før pause så det ikke ut som kampen betydde noe særlig for lagene. LSK styrte og hadde ballen mest, men skapte nesten ingenting foran mål.
                LSK bedre etter hvilen. De tok tak i kampen og fikk ledermålet – om noe heldig. Så ut til å kontrollere inn til seier da Terje Hauge så en meget tvilsom hands. Etterpå forsøkte begge lag å få seiersmålet. Espen Søgård, Olivier Occean, Arild Sundgot og Frode Kippe hadde alle muligheter for LSK.

                Vurdert av Morten Svesengen

                Kommentar

                • sparwasser
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3185

                  #48
                  Fortsatt mye penger i Royal League, men:

                  Royal League strammer op
                  http://no.royalleague.com/news/newsShow.aspx?id=993
                  og
                  http://dk.royalleague.com/page.aspx?id=28

                  Klubberne i den skandinaviske turnering, Royal League, vil i den kommende sæson kunne opnå en bonus på over seks millioner danske kroner. Forudsætningen er, at de spiller på deres egen godkendte hjemmebane, får gode tilskuertal og vinder deres kampe. Den skandinaviske turnering bidrager dermed fortsat til at udvikle de bedste klubber i Danmark, Norge og Sverige.


                  Med sportslig succes og godt fyldte tribuner til hjemmekampene kan en Royal League-klub samlet spille op til 6.25 millioner danske kroner ind på bonuskontoen.

                  Vundne eller uafgjorte kampe tæller med, ligesom der er bonus til klubben for at fastholde en stor del af sit faste hjemmepublikum. Til gengæld vil der ske et fradrag på 275.000 danske kroner, hvis en hjemmekamp flyttes fra klubbens normale hjemmebane i lokalområdet med et stort fald i tilskuertallet som konsekvens.

                  Dette nye tiltag skal medvirke til at motivere klubberne til at sikre, at deres faste, godkendte hjemmebaner også er spilleklare til Royal League som afvikles sideløbende med UEFA’s kampkalender.

                  Ny struktur – færre kampe

                  Turneringsstrukturen bliver omlagt, således at kvart- og semifinalerne fremover skal afgøres over én kamp i modsætning til sidste år, hvor kvart- og semifinalisterne både skulle dyste på hjemme- og udebane.

                  Den nye struktur medfører et færre antal kampe (fra 49 til 43) med den logiske konsekvens, at det samlede præmiebeløb bliver mindre end tidligere.

                  Samtidig ønsker man fortsat at belønne de klubber, der fokuserer på at skabe gode sportslige rammer om kampene. Man har derfor på baggrund af sidste års erfaringer udviklet tilskuerbonussen til at være to-sidet. Klubberne kan således få op til ca. en million danske kroner, hvis de gennem deres markedsføring eller andre tiltag sikrer et højt tilskuerantal (1) og samtidig højt tilskuergennemsnit i forhold til tilskuergennemsnittet i ligaen (2).

                  Bonus og præmier
                  1.000 DKK

                  Kvalifikationsbonus
                  1.000

                  Kvalifikation til kvartfinaler
                  Via førsteplads efter gruppespillet
                  600
                  Via andenplads efter gruppespillet
                  300
                  Via tredjeplads efter gruppespillet
                  150

                  Match bonus
                  Sejr i gruppespil
                  125

                  Uafgjort i gruppespil
                  62.5

                  Sejr i kvartfinale
                  350
                  Sejr i semifinale
                  400
                  Vinder - finale
                  2.000
                  Taber - finale
                  500

                  Bonus 1 - RL-gennemsnit i forhold til liga-gennemsnit
                  Eksempel: Ved 60% udbetales 550

                  Bonus 2 - RL-gennemsnit for hjemmekampe
                  Eksempel: Ved over 9000 udbetales 500
                  Last edited by sparwasser; 16.10.2006, 23:21.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #49
                    Fra RB:



                    – Krise hvis vi taper bronsen
                    om Vålerenga skulle ta fra oss bronsen nå

                    ÅRÅSEN:
                    Vålerenga lukter blod og ønsker å ruinere Lillestrøms sesong. – Krise for hele Lillestrøm om det skjer, sier Arild Sundgot.


                    BRONSEDUELL: Daniel Fredheim Holm og Lillestrøms Arild Sundgot under oppgjøret på Åråsen tidligere i høst. Lagene står foran en spennende sesonginnspurt i kampen om medaljer og Royal League. FOTO: SCANPIX .

                    Av: Espen Solbakken

                    Kun tre poeng skiller plutselig erkerivalene tre serierunder før slutt – og det i en sesong hvor LSK har fått stempel som topplag og Vålerenga har fått huden full i Oslo-pressen for en meget svak sesong.
                    Sundgot er smertelig klar over den blå faren som lurer bak.
                    – Det vil være fryktelig tungt om det skulle skje i en sesong hvor vi har vært ganske gode hele året. Vi er inne i en liten down akkurat nå og kan ikke føle oss for trygge når vi først har satt oss i denne situasjonen.

                    Sølv i stedet

                    – Hvordan vil det føles om Vålerenga skulle vinne bronse?
                    – Det gjør jo ikke ting bedre at det er dem. Og for oss vil det ikke være bra i det hele tatt, men vi slår Tromsø i neste kamp og da er mye gjort. Skulle Brann samtidig tape for Rosenborg, ser vi fram mot sølvkamp i stedet, sier Sundgot.
                    Ettersom LSK først spiller mandag kveld førstkommende runde, kan VIF være forbi før kampen på Åråsen mot Tromsø blåses i gang.
                    – I så fall er det midlertidig! Vi skal kjempe med nebb og klør for medalje. Alt annet vil være skuffende i en sesong vi har ligget topp-3 hele veien, sier Espen Søgård.
                    LSK hadde ingen grundig gjennomgang av Sandefjord-matchen i går, en kamp begge LSK-spillerne mener var bra nok til å vinne. Men det ble med ett poeng.

                    Lukter bronse

                    Freddy dos Santos i Vålerenga synes det er litt rart at klubben hans nå plutselig kan snyte LSK for bronsen.
                    – Det er overraskende at LSK har gått på så mange smeller. De har et meget godt lag og rundspilte oss på La Manga før sesongen og har slått oss to ganger i serien. Men nå har vi snudd pila, og de er for nedadgående.

                    – Og det betyr...?
                    – At vi har en mulighet. Vi er fremdeles avhengig av hjelp fra andre, men etter fire tap på fire derbyer vil det smake godt å havne foran både Lyn og LSK. Det er ikke mange dagene siden det var mange negative avisartikler om oss, så dette viser bare hvor jevnt det er, mener dos Santos.
                    Han mener begge klubbene gikk hardt ut med sine målsettinger før sesongen, men bare LSK har greid å følge opp.
                    – Til nå, vi kom for skjevt ut til å henge med. Men vi håper folk husker det siste best, sier VIF-spilleren.


                    Publisert : 17.10.2006 - 06:30 Oppdatert: 17.10.2006 - 07:04
                    Last edited by sparwasser; 17.10.2006, 22:35.

                    Kommentar

                    • sparwasser
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2005
                      • 3185

                      #50
                      Fra RB:


                      Midtpunkt i ny idrettspark

                      LILLESTRØM:
                      Skedsmos ordfører Anita Orlund framhevet betydningen av at kommunen nå er i ferd med å få en idrettspark av høy standard som det mest gledelige, da LSK begynte byggingen av sin nye storhall.



                      SAMARBEIDSPARTNERE: De har stått på for at Skedsmo storhall skal bli en realitet. Fra venstre Anne Marie Madssveen, Skedsmo kommune, Road Hansen, Skedsmo kommune, Halvor Danielsen, Nordea, Anita Orlund, ordfører Skedsmo, Finn Harald Ellingsen, PEAB, Per Mathisen, LSK, Peter Westerberg, PEAB, Frank Grønlund, LSK og Einar Vigmostad, Byggeadministrasjon AS (BAS). FOTO: TOM GUSTAVSEN

                      Av: Per Kristian Torvik

                      – I denne parken blir fotballhallen et naturlig midtpunkt. LSK har gjort en jobb det står respekt av, sa Anita Orlund.
                      Hun er ikke lite stolt over det som har skjedd på anleggsfronten på området ved Skedsmohallen i denne valgperioden:
                      Den nye oppvarmede kunstgressbanen er i bruk fra tidlig morgen til sein kveld – og er blitt et samlingspunkt for breddefotballen i Lillestrøm.
                      Byggingen av en topp moderne friidrettsbane, der det kan arrangeres NM og internasjonale stevner, er i god gjenge.
                      LSK har satt i stand bane 2 mellom friidrettsbanen og kunstgresset til en meget god gressbane.

                      1. oktober neste år står fotballhallen klar til å ta imot lag og spillere fra de aller yngste, bedriftslag og til LSKs eliteserielag.
                      – Jeg synes det er spesielt morsomt at alle grupper kommer til å ha nytte av idrettsparken. Her kommer det til å kry av folk, som driver med forskjellige idretter. Det er flott at byggingen kommer i gang nå, slik at hallen står klar foran neste vintersesong.

                      Godt samarbeid

                      Anita Orlund er glad for at et samarbeid mellom mange parter nå ser ut til å gi et godt resultat.
                      – Vi er vel enige om at det ha vært en kronglete vei siden LSK lanserte prosjektet for fem år siden. Jeg drister meg til å si at resultatet som foreligger er det beste som har vært mulig å få til, sa Anita Orlund.
                      Det er LSKs leder Per Mathisen enig i.
                      – Det var direktør Nitter Foss ved Norges Varemesse som satte oss på tanken om å bygge en storhall, da han sa at de skulle gjøre det. Mens de forsvant raskt ut, er vi nå i gang. Vi i LSK gir oss aldri når det er noe vi har bestemt oss for å få til.

                      Per Mathisen stor takk til Skedsmo kommune, PEAB og Nordea for måten de hadde stilt opp og stått på for å realisere prosjektet.
                      – Da vi tok fram planene igjen i 2004 var det nettopp disse som skapte optimisme for at vi kunne fått det til. Siden den gangen har det vist seg at Åråsen Eiendom, som står som eier, er blitt en meget solid bedrift. Samtidig har vi hele tiden følt at samarbeidspartnerne våre har stilt krav til oss.

                      Etterlengtet

                      PEAB har vært med LSK i planleggingen av hallen i alle de fem årene.
                      – Vi synes det er moro å komme i gang nå etter at det lenge var spørsmål om det ble noe av, sier prosjektsjef Finn Harald Ellingsen.
                      – For oss gjelder det å gjøre mest mulig før jul for å utnytte de klimatiske forholdene best mulig.
                      – Når kan vi se at dette blir en fotballhall?
                      – Vi regner med at de store dragerne skal monteres rett før påske. Å ha hele hallen ferdig til 1. oktober skal gå bra.
                      – Kanskje greit for PEAB å bli forbundet med en storhall på det fotballinteresserte Romerike etter kjøret i vannverkssaken?
                      – Absolutt. Det ser vi fram til. Der har det vært et hardkjør og til tider godt i overkant av det vi kunne ønske oss, sier Finn Harald Ellingsen.
                      Han og hans mannskap hadde knapt tid til å spise bløtkake med marsipanlokk før de satte i gang for fullt.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #51
                        - Årets viktigste kamp


                        TØFT. Tromsø og assistenttrener Agnar Christensen får det tøft mot Lillestrøm. ( Foto: Digitalsport )

                        Det er ikke bare TIL som spiller nøkkelkamp på Åråsen mandag. LSK kaller den årets viktigste.



                        Av: Anders Horne
                        Publisert: 18.10.2006 kl. 09:27
                        TILs motstander på mandag er hektet av i gullkampen. Og har ikke virket på hugget den siste tiden.
                        Men LSK-manager Jan Åge Fjørtoft vil ha seg frabedt enhver påstand om at det skal telle til fordel for TIL.
                        – Årets viktigste LSK-kamp. De som tror noe annet bør oppsøke fastlegen sin, utbasunerer han til «Tromsø» når vi ymter frempå at det er TIL som har mest å spille for.

                        Europa-cup

                        Grunnen er at tredjeplassen er den siste som garantert gir plass i E-cupen.
                        Og benytter sjansen til å ta et lite oppgjør med landets fotball
                        – Det må bli slutt på at sesongen er over for de lagene som ikke vinner serien. Det er utrolig viktig å komme ut i Europa for å lære, sier han.
                        Og med erkerival Vålerenga halsende bak trenger laget seier mot TIL for å holde seg i førersetet.
                        – Vi håper å legge et skikkelig grunnlag i denne kampen, sier han.

                        Stjernespillere

                        Lillestrøm på Åråsen har aldri vært noen lykkebane for TIL. 20 ganger har de spilt der. Kun to ganger har de vunnet.
                        – Det er vi veldig klar over. Lillestrøm borte har alltid vært veldig tøft, sier assistenttrener Agnar Christensen.
                        Som regel har det vært maskinen Lillestrøm som har gjort «Gutan» til kanarimat. Men i år er det et litt annerledes LSK som venter – tror Christensen.
                        – Tidligere har det vært kollektivet LSK som har vært godt. I år virker det som om de er mer avhengige av enkelte nøkkelspillere for å vinne kamper, sier han – og sikter til sentrallinjen bestående av Frode Kippe, Robert Koren og Michael Mifsud.
                        – Det blir viktig å stoppe disse tre. Samtidig må vi ikke tenke så mye på disse at vi glemmer resten, sier treneren - som poengterer at han ikke har sett absolutt alt av LSK i år.

                        Kommentar

                        • RoyVaadal
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2004
                          • 4055

                          #52
                          RB: Støtter klage på diskriminering

                          Fra dagens papir-RB:

                          LSK kommer til å klage på likestillings- og diskrimineringsombudet på Norges Fotballforbunds regel om at en klubb ikke kan bruke mer enn to spillere utenfor EU-området i en kamp. De får støtte av Skedsmos ordfører Anita Orlund.

                          - Jeg har vært i kontakt med ombudet flere ganger, men ikke fått noe ordentlig svar. For meg blir det helt meningsløst å diskriminere folk som ikke kommer fra EU-land. Skal NFF på død og liv ha en regel, får de si at det skal være et visst antall nordmenn på et lag. Hvor utlendingene kommer fra er helt uinteressant, sier Anita Ordlund.

                          Diskrimineringsombudet tok tak i saken etter at Rælingen-mannen Lars-Jørgen Kihlberg-Olsen skrev en juridisk oppgave om emnet. Men etter kontakt med NFF har en valgt ikke å behandle saken.

                          - Grunnen er at vi ikke vet om det er noen som føler seg diskriminert av regelen. Den dagen vi får en konkret klage, vil vi behandle den på en vanlig måte, sier Ingrid Dåsnes hos ombudet. Det har LSK nå bestemt seg for å gjøre.

                          - Advokat Gunhild Lærum skal ta tak i saken sammen med Frank Grønlund om kort tid. Vi mener at vi ikke kan være bekjent av en regel som er så diskriminerende, sier LSK-lerder Per Mathisen.

                          ENIGE: LSK-leder Per Mathisen og Skedsmo-ordfører Anita Orlund er enige om at diskrimineringen av spillere som ikke er fra EU-land må opphøre i norsk fotball.
                          RoyVaadal.

                          Kommentar

                          • RoyVaadal
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2004
                            • 4055

                            #53
                            http://www.rb.no/lokal_sport/article2360248.ece

                            Fansen har reist seg

                            ÅRÅSEN:
                            Høsten 2004 var tilskuertallet på Åråsen under 4.000 mennesker og supporterkulturen var nede i en bølgedal.
                            SLÅTT TILBAKE: Her er Kanari-Fansen etter seieren mot VIF på Ullevaal. FOTO: SCANPIX




                            Av: Espen Solbakken

                            Få brydde seg om LSK og det så litt dødt ut både på og utenfor banen. Nå går det bedre.
                            En pressemelding fra Kanari-Fansen, ført i pennen av Arild Myklebust og undertegnet av Petter W. Olafsson, viser at det ikke bare er på banen det har snudd – også Kanari-Fansen har reist seg.
                            Finale-drag

                            – For et par uker siden nådde vi målet vårt om 5.000 betalende medlemmer. Lenge trodde vi dette bare var et utopisk mål. men til slutt greide vi det likevel. Vi er dobbelt så mange medlemmer som august 2005.
                            Finaler i NM og Royal League har bragt livet tilbake på tribunene, og Kanari-Fansen regner seg nå som Nordens fjerde største fanklubb, bak FC København, Brøndby og Vålerenga. Det bor 25 millioner i Norden, men kun 40.000 av dem bor i LSKs primærkommune, Skedsmo. Det gjør kanari-tallet spesielt imponerende.
                            – Ok, det har vært en rufsete høst, men summa summarum er ikke bronse noen katastrofe, selv om sutrekoppene har orgasme hver gang vi taper. Jeg har sett Haugesund borte i 2000 sammen med 12 andre, jeg har sett Molde hjemme i 2002 sammen med tidenes minste kanarifelt. Det vi opplever i år er milevis over dette, hevder Arild Myklebust.
                            Han er sikker på at Kanari-Fansen nå også er nummer sju på lista over stående, syngende supportere; kun FCK, Brøndby, VIF, AIK, Djurgården og Hammarby er større.
                            Nye rekorder

                            Med nesten 9.000 tilskuere i snitt i år vil LSK trolig slå sin egen rekord fra 1977, LSK-Shopen har doblet sin omsetning på supporterutstyr fra 2004 og Kanari-Fansen runder altså 5.000 medlemmer.
                            – Vi bør sette oss et mål om minimum 6.000 medlemmer i 2007. Det må jobbes steinhardt for å sikre at stemningen blir enda bedre enn nå, man må aldri tro at det som er bra nok i 2006 holder i 2007, sier Arild Myklebust.
                            RoyVaadal.

                            Kommentar

                            • RoyVaadal
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2004
                              • 4055

                              #54
                              http://www.rb.no/lokal_sport/article2362444.ece

                              Klar mot Tromsø? Mifsud sendt til røntgen

                              ÅRÅSEN:
                              Det bar rett til røntgenundersøkelse for Michael Mifsud etter LSK-treningen i går.
                              SKADET: Michael Mifsud skadet seg på LSK-trening i går. Han kjemper en kamp med klokka for å bli klar til mandagens kamp mot Tromsø. FOTO: SCANPIX




                              Av: Morten Svesengen

                              Spissen hadde store smerter i ankelen, men bildene viste at skaden ikke er alvorlig.
                              Malteseren har derfor en mulighet til å rekke mandagens viktige Åråsen-oppgjør mot Tromsø.
                              – Bildene var negative og derfor positive for Mifsud. Det er foreløpig vanskelig å fastslå noe om kampen mandag, men det er ikke umulig at han rekker å bli frisk i tide, sier LSK-lege Bjørn Schultzen.
                              Det var i spill på gårsdagens trening at uhellet inntraff.
                              – Han sto på foten. I det han skulle vri seg, sto foten igjen, forklarer LSK-fysioterapeut Jørn Karlsen.
                              I går ble LSKs toppscorer sendt hjem med den gode meldingen om at skaden ikke er alvorlig og noen isposer. Allerede i dag møter han på trening for å teste ankelen.
                              – Vi følger opp skaden på dagens trening. Framgangen til i dag vil være avgjørende for om han kan spille mandag eller ikke. Vi har et godt håp om å få ham klar, sier Karlsen.
                              Utover Mifsuds ankelproblem er skadesituasjonen ganske lys på Åråsen foran oppgjøret mot Tromsø.
                              Spisskollega Olivier Occean rapporteres å være i stigende form etter den gode kampen mot Sandefjord.
                              – Ollie er virkelig "on fire" nå. Treningen hans i går var kanskje hans aller beste siden han kom til klubben, sier LSK-trener Uwe Rösler.
                              Hvis Mifsud rister av seg ankelskaden, blir trolig Occean hans partner i LSK-angrepet. En skadefri Arild Sundgot er klar til å gå inn dersom Mifsud ikke blir klar.
                              RoyVaadal.

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #55
                                RB: Mifsud er tvilsom

                                ÅRÅSEN: LSks fysioterapeut Jørn Karlsen sjekker Michael Mifsud i formiddag. Han tviler sterkt på at malteseren blir klar til kampen mot Tromsø i morgen. - Det ser ikke bra ut. Michael fikk en vridning i ankelen og hadde smerter i går og kan ikke trene i dag. Arild Sundgot og Pål Strand trente heller ikke i går. - De har vond hals og feber. Vi skal se hvordan det står til med dem i dag, sier Jørn Karlsen.

                                Kommentar

                                • RoyVaadal
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2004
                                  • 4055

                                  #56
                                  LSK ønsker å kjøpe islandske Viktor Bjarki Arnarson fra Vikingur på Island.

                                  Opprinnelig skrevet av Vikingur
                                  Link:


                                  Taken from the story:
                                  "Viktor var til reynslu hjá norska úrvalsdeildarliðinu Lilleström fyrir skömmu og hafa forráðamenn liðsins hafið viðræður við Víking um sölu Viktors. Slíkar viðræður eru viðkvæmt ferli og getur brugðið til beggja vona nánast fyrirvaralaust."

                                  In english:
                                  "Viktor was on trial at norwegian premiership club Lilleström a short while ago and the teams directors have begun negotiations with Viking about the sale of Viktor. These negoatiations are very fragile however and the outcome can go either way."
                                  RoyVaadal.

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #57
                                    http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2364399.ece

                                    LSK har tapt sju av de ni siste poengene – Skuffet over resultatene ... men Rösler tar ikke selvkritikk

                                    ÅRÅSEN:
                                    LSK har tapt sju av de ni siste poengene og spilt seg ut av gullkampen. Trener Uwe Rösler tar ikke selvkritikk for sine disposisjoner.




                                    Av: Per Kristian Torvik

                                    – Først og fremst synes jeg det er galt å spørre om hva som er skjedd i de tre siste kampene, når vi i kveld skal spille en helt avgjørende kamp om å sikre oss seriebronse. For meg blir det helt feil fokus fra Romerikes Blad, sier Uwe Rösler.
                                    – Du sa selv for en måned siden at dere ville være med helt til slutt og kjempe om seriegullet. Når det står mellom Rosenborg og Brann, tror du ikke leserne er interessert i å høre din mening om hva som har gått galt?
                                    – Resultatene er vi skuffet over. Men spillemessig leverte vi tre gode prestasjoner mot Molde, Stabæk og Sandefjord. Personlige feil på dødballer mot Molde og Stabæk og et galt idømt straffespark mot Sandefjord hindret oss i å ta flere poeng.
                                    Pål Steffen Andresen og Anders Rambekk bommet på hver sin markering i Molde, mens Frode Kippe slapp Daniel Nannskog løs mot Stabæk.
                                    – Er det noe du kunne gjort annerledes?
                                    – Ikke i disse tre kampene. Vi spilte vår beste omgang borte mot Molde, var klart bedre enn Stabæk på Åråsen og styrte alt mot Sandefjord. Jeg angrer ingenting på disposisjonene i de kampene. Hvorfor skulle jeg det etter tre kamper vi var bedre enn våre motstandere?
                                    Uwe presiserer at han snakker om de tre siste oppgjørene.
                                    – Sesongen sett under ett er det naturligvis noe jeg kunne tenkt annerledes. Men det får vi ta etter sesongen. I dag er det Tromsø som gjelder.
                                    Vanskelig

                                    Når det gjelder kveldens oppgjør mot bunnlaget Tromsø, tror Uwe det blir like tøft som alle kamper i høst.
                                    – Det er det samme hvem du møter. Lag som kjemper om å overleve yter alltid god motstand.
                                    – Bronse i serien er viktig og gir mulighet i Europa igjen?
                                    – Jeg har god tro på at vi skal greie det med to hjemmekamper og en bortekamp mot Odd igjen. Blir vi nummer tre, er det helt i tråd med målsettingen foran sesongen. Vi har en god treningsuke bak oss, og jeg stoler på at spillerne gjør det de må for at vi skal vinne i kveld.
                                    – En plassering blant de fire beste gir ny sjanse i Royal League. Kommer dere til å satse like mye på det i år?
                                    – Jeg vil vinne alle turneringer vi er med i, selv om vi kanskje har lidd av at spillerne har 46 harde kamper bak seg i serie, cup, Intertoto og Royal League mot vel 30 før om årene.
                                    Sundgot på benken

                                    Arild Sundgot har vært syk de siste dagene. Uwe Rösler vil ikke bruke ham fra start mot Tromsø.
                                    – Jeg håper han blir frisk nok til å sitte på benken.
                                    Heller ikke Michael Mifsud er i orden etter sin ankelskade og trente ikke i går. Dermed går det mot Olivier Occean og Magnus Myklebust på topp.
                                    – Det er naturligvis synd at vi ikke kan benytte Sundgot og Mifsud. I tillegg er Pål Strand også syk. Men de øvrige spillerne har hatt ei god treningsuke og skal være godt forberedt til i kveld, sier Uwe Rösler.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • morten
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 2156

                                      #58
                                      Fjørtoft må svømme

                                      Fjørtoft må svømme


                                      MÅ SVØMME: Jan Åge Fjørtoft ( Foto: Digitalsport )
                                      Relaterte klubber
                                      Lillestrøm
                                      Stiftet: 02.04.1917
                                      Hjemmebane: Åråsen
                                      Tilskuerrekord: 13595
                                      Neste kamp: 23.10.2006 Lillestrøm-Tromsø
                                      Mer om Lillestrøm
                                      Rosenborg
                                      Stiftet: 18.05.1917
                                      Hjemmebane: Lerkendal
                                      Tilskuerrekord: 28619
                                      Neste kamp: 29.10.2006 Rosenborg-Viking
                                      Mer om Rosenborg

                                      Relaterte artikler

                                      Relaterte ligaer


                                      Lillestrøm manager Jan Åge Fjørtoft trodde ikke på RBK-gull i sommer. Det får han svi for nå.



                                      Av: Håvard Karlsen
                                      Publisert: 23.10.2006 kl. 11:17
                                      Endret: 23.10.2006 kl. 11:19
                                      Da Rosenborg slet i sommer, veddet Fjørtoft med en sentral person i Rosenborg-miljøet at det ikke ble noe gull til Rosenborg i år heller.
                                      Hvis RBK mot formodning skulle klare å ta gull, skulle Fjørtoft svømme rundt Nesøya. Med gårsdagens 3-1 seier over Brann er gullet så og si på vei til trønderne, og Fjørtoft må ut i vannet.
                                      - Jeg er imponert over den måten Rosenborg har gjort det på. At jeg nå skal svi for det fysisk må jeg ta som en mann, sier Fjørtoft til NRK.
                                      Det er ikke kontraktsfestet når Fjørtoft må legge ut på svømmeturen.
                                      Badekar
                                      http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #59
                                        Nilsen aktuell mot LSK

                                        Nilsen aktuell mot LSK


                                        Foto: Jon Terje Eiterå
                                        Relaterte klubber
                                        Tromsø
                                        Stiftet: 03.04.1905
                                        Hjemmebane: Alfheim
                                        Tilskuerrekord: 10225
                                        Neste kamp: 23.10.2006 Lillestrøm-Tromsø
                                        Mer om Tromsø

                                        Relaterte artikler



                                        Ole Andreas Nilsen er aktuell fra start for TIL mot Lillestrøm.




                                        Publisert: 21.10.2006 kl. 20:47
                                        Endret: 21.10.2006 kl. 23:22
                                        Hans Åge Yndestad er ute med suspensjon, og Nilsen er ifølge TILs nettside aktuell som erstatter i mandagens oppgjør. Nilsen er tilbake for fullt etter et lengre skadeavbrudd.
                                        TIL-keeper Sead Ramovic skadet for øvrig ankelen på treningen fredag, men blir klar til kamp.
                                        TIL-trener Steinar Nilsen har tro på seier på Åråsen. Det er verd å minne om at Tromsø slo Lillestrøm på Åråsen i omtrent samme situasjon i fjor.
                                        - Vi kan slå hvem vi vil, men vi må være tydelige i det defensive og offensive spillet, sier Nilsen til TILs nettside.
                                        Joachim Walltin er klar til kampen på Åråsem etter at karantenen er ferdig sonet.
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3174

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                                          LSK ønsker å kjøpe islandske Viktor Bjarki Arnarson fra Vikingur på Island.
                                          Spiss. Født: 22.01.1983; Høyde 178 cm; Vekt: 72 kg.

                                          Hvis jeg forstår islandsk noenlunde rett skårte han 8 mål på 18 kamper for Vikingur (som havna på 7. plass) og ble Årets spiller i 2006 i Island, der sesongen var slutt i september.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎