oktober 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • sparwasser
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2005
    • 3185

    #81
    Kampoppsettet i Royal League begynner å ta form:



    N1 - N2 møtes torsdag 9. november (Pr.d.d.:Rosenborg - Brann)
    S3 - N4 møtes lørdag 18. november (Pr.d.d.: Helsingborg - LSK)
    N3 - D4 møtes torsdag 23. november (Pr.d.d.: VIF - Viborg)


    Men mye kan jo forandre seg på de to siste serierundene.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #82
      RB: Sensasjonell vending Mifsud kan fortsette i LSK




      ÅRÅSEN:
      I sommer var alle broer brent for Michael Mifsud i LSK. Nå er spissen og klubbledelsen igjen på talefot. Ingen utelukker at han forsetter i klubben.

      BLIR?: Michael Mifsud snakker med LSK om ei framtid på Åråsen. Kanskje fortsetter han som lagkamerat til Arild Sundgot (bak).FOTO: SCANPIX


      Av: Morten Svesengen


      – De har bedt meg om en samtale, og planen er at vi skal snakke sammen til uka. Så får vi se hva som skjer, sier Michael Mifsud.
      Etter det Romerikes Blad kjenner til har både Start og Brann meldt sin interesse for LSK-toppscoreren. Mifsud vil ikke bekrefte det, men han forteller at det ikke er uaktuelt å fortsette karrieren i Norge.
      – Jeg ønsker meg til en større klubb i en større liga enn den norske, men jeg har ikke skrevet under for noen klubber. Derfor holder jeg også alle muligheter åpne, sier Mifsud.
      – Broer bygges fort

      Det fikk også LSK til å åpne opp døra for malteseren igjen.
      – Broer brenner fort, men ingen steder bygges de så fort opp igjen som i fotball. Ingenting er absolutt i dette gamet. Da vi hørte at det var aktuelt for Michael å spille i Norge, ble det bestemt i sportslig utvalg at vi skulle ta en prat med ham, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
      Om det ender med kontraktsforhandlinger vet ikke manageren.
      – Vi har allerede hatt samtaler og skal snakke sammen igjen. Men han har ikke fått noe tilbud, og det er heller ikke sikkert han vil få det. Det får tida vise, sier LSK-manageren.
      Fjørtoft gikk selv ut i sommer og slo fast at Mifsud hadde brent alle broer i forhold til ei LSK-framtid. Han ser ikke på dette som en retrett.
      – Det var vel Michael som brente de fleste broene ved å ønske seg vekk. Det var aldri noe prinsippvedtak i LSK om at han ikke var ønsket. Så lenge situasjonen har forandret seg for ham i forhold til spill i Norge, er det selvsagt vår plikt for oss å snakke med ham, mener Fjørtoft.
      Uwe forstår klubben

      For Fjørtoft har Mifsud-saken aldri vært en personlig sak.
      – Jeg innkasserer verken personlige seirer eller nederlag i jobben min som LSK-manager. Vi prøver til enhver tid å gjøre det som er best for LSK. Og når jeg uttaler meg, gjør jeg det alltid på vegne av klubben, sier Fjørtoft.
      LSK-trener Uwe Rösler har heller ingen problemer med å stå bak klubbens avgjørelse – selv om han på et tidligere tidspunkt hadde avskrevet Mifsud med tanke på neste sesong.
      – Vi har hatt noen problemer med Michael underveis, men som trener har jeg lært meg å leve med ham. Det er derfor ikke noe problem for meg at klubben vil snakke med ham om framtida. Jeg forstår avgjørelsen til sportslig utvalg, sier Rösler.
      Står over i dag

      Mifsud har tidligere vært ganske klar på at han ikke ville fortsette i LSK og norsk fotball etter denne sesongen. LSK var uaktuelt uansett.
      Nå er ikke det like sikkert lenger.
      – Det var interne ting i LSK som gjorde at jeg ville vekk. Dette er nå ute av verden, og derfor vil jeg ikke utelukke at jeg fortsetter her, sier Mifsud.
      Han er derimot helt uaktuell for kveldens kamp mot Odd i Skien.
      – Smertene er for store, og jeg har derfor ingen sjanse til å spille. Det plager meg siden dette er en viktig kamp både for meg og klubben, sier toppscoreren som har gjort 11 seriemål denne sesongen.

      Kommentar

      • sparwasser
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2005
        • 3185

        #83
        Fra FXT.no:


        Rösler ber Tromsø om hjelp




        Uwe Rösler ber Tromsø om hjelp for å sikre bronsemedalje.
        (FOTO: TERJE BENDIKSBY/SCANPIX)


        Mandag ringer Lillestrøms Uwe Rösler til trenerkollega Steinar Nilsen for å få hjelp.

        Av Fredrik Nordahl

        ODD STADION, SKIEN (Nettavisen): ODD GRENLAND-LILLESTRØM SK 0-3 (0-3): Tyskeren har klokkertro på at laget hans skal sikre seg bronsen. Etter at Lillestrøm endelig viste at også de kan være effektive foran mål, mener LSK-treneren at kanarifuglene vil ende foran Vålerenga når ligaen avsluttes neste helg.

        Har trua

        - Ingen ting er umulig og jeg har virkelig troen på at vi skal slå Lyn i vår neste og årets siste seriekamp. Samtidig som jeg håper og også tror at Tromsø vil vise innsats og slå Vålerenga i sin serieavslutning, sier han til Nettavisen og legger til følgende melding til TIL-trener Steinar Nilsen.

        - Det skylder Tromsø oss. Siden de ”ranet” oss i forrige uke og vant ekstremt ufortjent, mener jeg at det minste de kan gjøre er å banke ”Enga”, smiler Uwe Rösler som ikke ville snakke om hva som vil skje med tanke på å selge eller kjøpe spillere til neste sesong.

        - Michael Mifsud og Robert Koren utgir seg begge til å være hyperaktuelle salgsobjekter. Har dere noen navn som eventuelt kan erstatte dem?
        - Jeg vil bare snakke om denne kampen, svarer Rösler.

        Trenger alternativer

        Assistenttrener Gunnar Halle kan imidlertid bekrefte at det jobbes med alternativer.
        - Skulle en eller begge av disse offensive spillerne forsvinne, er det selvsagt at vi må finne minst like gode erstatninger, sier Halle. Men han vil ikke gå ut med konkrete navn.

        Halle var i likhet med sjefen, strålende fornøyd med at mannskapet deres gjorde som de skulle foran mål.
        - I dag scorer vi på sjansene våre og slipper ikke inn når vi får sjanser i mot. Det har vi vært litt dårlige på i år, sier han og hinter til en av årsakene til hvorfor LSK ikke kjempet om gullet i år, men heller må ”ta til takke” med en bronsekamp.
        - Det er vanskelig å si hvor vi glapp gullsjansen vår. Men mot Tromsø (1-2), forrige kamp mot Odd hjemme (2-2) og hjemme mot Stabæk (2-2) er alle kamper vi strengt tatt skulle ha vunnet. Og da hadde tabellen sett noe annerledes ut, blunker Gunnar Halle.

        Lei avslutning

        Trenerkollega Arne Sandstø har hatt gode dager på ”hjemmefronten” denne uka. Torsdag fylte han 40 år og fredag fikk han en sønn. Men avslutningen på festuken skulle han gjerne vært foruten.
        - Men heldigvis kan vi avgjøre dette selv, og er ikke avhengig av hjelp slik som visse andre lag er, sier Sandstø som ikke bare skylder på åtte dårlige minutter midtveis i førsteomgang.
        - Vi mangler også en god spiss som er i form. Det har vi manglet i hele sesongen, sier han.

        Åtte minutter magi

        Odd-spiss Ali Gerba hadde imidlertid sjansen til å putte ved flere anledninger. Istedenfor var det et LSK-lokomotiv som dundret over Skienslaget de nevnte åtte minuttene.
        Først utnyttet Magnus Myklebust en forsvarstabbe og sendte laget sitt i føringen. To minutter senere tuppet midtstopper Frode Kippe inn en corner og doblet ledelsen, før Robert Koren avsluttet det korte målkallaset alene med Odd-keeper Rune Jarstein.

        29.10.06 21:01

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #84
          Lillestrøm ydmyket Odd



          AVGJORDE: Koren og Kippe var avgjørende i seieren mot Odd.

          Odd Grenland – Lillestrøm 0-3: LSK punkterte kampen i løpet av åtte minutter av første omgang og sendte Odd nærmere nedrykk.


          Av: Tom Baugerud
          Publisert: 29.10.2006 kl. 21:06
          Endret: 29.10.2006 kl. 21:19

          Myklebust, Kippe, Koren og god natt.
          Slik kan kampen oppsummeres. Etter Korens enkle avslutning etter en halvtimes spill var kampen i realiteten død. Den eneste spenningen de drøyt 4000 på tribunen hadde resten av kvelden var oppdateringene fra de øvrige Tippeligakampene.

          -Mål preger kamper, forklarte Arne Sandstø.
          -Lillestrøm var effektive og scoret på de sjansene de fikk. Vi brant våre. Da blir det vanskelig på dette nivået. Vi er ikke dyktige nok i avslutningsfasen.
          Etter kveldens kamp er Odd Grenland langt fra sikre på ny Tippeligakontrakt.
          Det er man tydelig klar over i Skien.
          -Ja, nå ser det ikke så bra ut. Men vi har fremdeles skjebnen i våre egne hender. Tar vi poeng i Kristiansand – mot Start – i siste kampen, så klarer vi oss. Nå skal vi bruke den neste uken på å bearbeide denne kampen og få ny tro på det vi driver med. Så skal vi bite fra oss i siste runde, sa Sandstø.
          Selv om Odd Grenland skulle tape også neste helg mot Start, er det godt mulig at de holder seg i divisjonen. Allikevel er lagets høstform grunn til bekymring uansett hvordan det skulle ende til slutt. Spesielt savner laget en spiss som kan score mål når laget ikke fungerer optimalt spillemessig.
          -Det er ingen hemmelighet at vi ikke har hatt en spiss som har scoret mål i år, sukket Sandstø.
          -Spillemessig har vi ikke vært dårlige i høst heller, men vi har ingen der fremme som scorer 10-15 mål i året. Det merkes på resultatene. Spesielt etter at Fernando de Ornelas og Torjus Hansen ble skadet. Da forsvant mye av flyten, forklarte han.
          Ett poeng på de siste sju kampene forteller alt. Slik har Odd rotet seg fra fjerdeplass og snakk om Royal League, til bunnstrid og snakk om nedrykk. Det er nesten mystisk at et lag kan forandre karakter så til de grader.
          -Vi har ikke nok rutine. Det tror jeg er forklaringen på høstformen.
          -Men i Kristiansand skal vi gi alt og ta poeng, avsluttet Sandstø.
          Odd ligger fremdeles over streken med sine 29 poeng. Det er likt med Tromsø og Sandefjord. Like bak lurer Ham-Kam med 28 og Viking med 26.
          Bare Molde er klare for nedrykk. Resten blir et drama uten like neste helg.
          I Skien krysser man fingre og tær og håper på hjelp fra andre. Det er nemlig ikke mye som tyder på at Odd per dags dato er gode nok til å ta poeng mot Start.

          Kommentar

          • RSP
            Moderator
            • Aug 2004
            • 10498

            #85
            Tre baklengs på åtte minutter

            ... og nå kan Odd rykke ned

            (Odd Grenland - Lillestrøm 0-3) Først hadde de tre store sjanser. Så slapp Odd inn tre mål på rappen - og står i fare for å rykke ned.


            OVERVANT ODD: Bjørn Helge Riise og Lillestrøm vant komfortabelt over Tuomo Könönen og Odd Grenland.


            Odd gikk på sitt femte strake tap i eliteserien, og fra en tilsynelatende sikker plassering er de nå faretruende nær nedrykksstreken en runde før slutt.

            Både Nat Borchers, Ali Gerba og Jacob Sørensen hadde store sjanser til å gi hjemmelaget ledelsen det første kvarteret. Men alle mislyktes.

            - Det er sånn at man må score på sjansene sine. Vi blir hardt straffet fordi vi ikke gjør det, sa en oppgitt assistenttrener i Odd, Gaute Larsen etter 3-3 i målsjanser i første omgang.

            Pang, pang, pang

            Og etter at Odd mislyktes, hadde Lillestrøm en tilsvarende periode hvor alt lyktes.

            22. min.: 0-1 Magnus Myklebust
            24. min.: 0-2 Frode Kippe
            30. min.: 0-3 Robert Koren

            - Vi er klart best til å begynne med og skaper to-tre feite sjanser. Så får vi en på trynet hvor de scorer på sin første sjanse og en dødball, konstaterte Odd-trener Arne Sandstø overfor TV 2.

            - Vi skjerpet oss og hadde noen magiske minutter, humret Kippe.

            Dermed var kampen nærmest tapt for Odds del.

            Lillestrøm farligst

            I pausen la de om til en 3-5-2-formasjon - uten at det hjalp så veldig mye.

            Odd skapte enkelte sjanser utover i 2. omgang, men det var Lillestrøm som var farligst.

            - Vi kunne fort ha scoret et par mål til, og vi var solide defensivt også, sier Lillestrøms assistenttrener Gunnar Halle.

            Lillestrøm kjemper med erkerival Vålerenga om 3. plassen i eliteserien. Begge har 41 poeng, men Vålerenga har bedre målforskjell.

            - Royal League-plassen er sikret, men jeg tror det blir tøft å ta bronsen, sa LSK-stopper Frode Kippe til NTB.

            (VG)

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #86
              Odd snublet ned i bunnstriden


              Odd klappet sammen mot Lillestrøm og ble ydmyket på egen bane. Nedrykkstreken er snikende nære og sesongavslutningen i Kristiansand blir en thriller.

              Tekst: Karina Hagen


              SKIENDet som skulle bli en festoppvsining for hjemmepublikummet og årets siste kamp på Falkum slik vi kjenner stadion i dag, utviklet seg til litt av ett mareritt. Selv om Odd åpnet best og produserte størst sjanser, viste Lillestrøm seg drepende effektive. I løpet av åtte minutter halvveis ut i første omgang scoret gjestene tre ganger. Til Odds store fortvilelse holdt resultatet seg til siste spark på ballen.

              Utilgivelig

              Scenarioet kunne, og burde, vært helt annerledes. Fem minutter ut i oppgjøret får Nat Borchers ballen på lissene i drømmeposisjon etter corner fra Olof Hvidèn-Watson. Amerikaneren mislykkes i skuddforsøket og treffer en motstander. Straks etterpå serverer Watson nok ett "ferdigscoring". Denne gang til Ali Gerba. Til samtlige publikummeres store forundring bommer canadieren fullstendig og målsjansen renner ut i intet.
              - Det er helt utilgivelig at jeg misser den sjansen. Jeg ble riktignok blendet av lyset og mistet ballen av syne, likevel burde jeg kjørt på autopilot og satt inn 1-0, kommenterer Ali Gerba.

              Tabellfall

              Spissen var naturlig nok uhorvelig skuffet etter at Odd nok en gang mislyktes med å sikre neste års eliteseriekontrakt.
              - Det er skuffende. Lillestrøm spilte bedre enn oss og viste seg som dyktigere spillere, men vi skal - og burde- prestere bedre enn vi gjør. I pausen snakket vi om at hvis Lilllestrøm klarte å score tre ganger på ti minutter - så kunne vi også gjøre det. Det maktet vi ikke og nå må vi reise til Kristiansand og sørge for at vi tar med poengene hjem.
              Gårsdagens tap sender Odd ned på tabellens tiende plass med 29 poeng. Tromsø har samlet samme poengsum, men bedre målforskjell sikrer laget plassen foran Odd. HamKam ligger på kvalik med sine 28 poeng. Når Odd reiser til Kristiansand for å spille mot Start i neste helgs seriavslutning, står ekstremt mye på spill.

              Ekte mannfolk

              - Så lenge det finnes muligheter til å ordne opp i dette på egen hånd, må vi ikke legge oss ned og dø. Nå gjelder det å stå fram og fronte det som møter oss. Jeg holdt nesten på å si at vi må ta dette som ekte mannfolk, oppfordrer Gaute Larsen som ikke finner noen god forklaring på hvorfor Odd har gått fra Royal League-plass til potensielle nedrykkskandidater.
              - Mot slutten her har vi hatt en skikkelig down-periode og slitt i motgang. Jeg er skuffet over utviklingen og ser faren for at det både kan bli kvalik eller direkte nedrykk.
              - Blir du med til førstedivisjon dersom det skulle skje?
              - Jeg blir i Odd uansett. Kontrakten er underskrevet og jeg fortsetter i denne jobben også neste år, avslutter Gaute Larsen.

              KAMPFAKTA
              Odd Grenland – Lillestrøm 0-3 (0-3)
              Odd stadion
              Tilskuere: 4331
              Mål: 0-1 Magnus Myklebust (21), 0-2 Frode Kippe (24), 0-3 Robert Koren (29).
              Dommer: Tom Harald Hagen, Grue.
              Lillestrøm (4-4-2): Heinz Müller – Dan Anton Johansen, Pål Steffen Andresen, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Espen Søgård, Robert Koren, Kasey Wehrman (Anders Rambekk fra 85.) – Olivier Occean (Arild Sundgot fra 74.), Magnus Myklebust (Martin Husar fra 62.).
              Publisert: 30.10.2006 04:30

              Kommentar

              • RSP
                Moderator
                • Aug 2004
                • 10498

                #87
                Gir ikke opp bronsen

                Lillestrøm holder følge med Vålerenga etter solid seier mot Odd.
                (Dagbladet.no)

                Først satte Magnus Myklebust inn 1-0 i det 22. minutt etter tellefeil i Odds forsvar, og før publikum hadde rukket å sette seg ned igjen mottok Frode Kippe en perfekt slått corner på fire meter. Kippe var i ubalanse, men kunne rett og slett ikke unngå å sette ballen i nettet.


                Uret hadde knapt passert 29. minutter før Robert Korén fikk æren av å score seiersmålet for gjestene. Lillestrøm kjørte karusell med Odd-forsvaret, og en pinlig udekket Korén satte ballen lavt og hardt forbi Odd-keeperen.

                Med slovenerens tiende mål for sesongen var alt avgjort i Skien

                Heng på bronsen

                Det blir Royal League-spill for Lillestrøm etter seieren i kveld, men Lillestrøm trengte også tre poeng i kveld for å holde følge med Vålerenga i kampen om bronsemedaljen.

                - Royal League-plassen er sikret, men jeg tror det blir tøft å ta bronsen, sa LSK-stopper Frode Kippe til NTB etter kampen.

                Bare målforskjellen skiller Lillestrøm og erkefienden fra Oslo Øst, og det er bare kampen om tredjeplassen som ikke er avgjort i toppen av tabellen, etter at Brann og Rosenborg vant sine kamper i kveld.

                Lillestrøm møter et uforutsigbet Lyn-lag , mens Vålerenga får besøk av ustabile Tromsø i siste runde av årets tippeliga.

                Da kan alt skje.

                Høstmarerittet fortsetter
                Odd har hatt en formidabel høstkollaps, og har nå tapt fem strake kamper. Selv om Odds hjelpetrener Gaute Larsen forsøkte å oppmuntre et nedslått hjemmelag i pausen, var det lite eller ingenting som fungerte for skienslaget etter hvilen. Odd la om fra 4-4-2 til 3-5-2, men oppnådde lite annet enn å blottlegge seg bakover.

                - Det er sånn at man må score på sjansene sine. Vi blir hardt straffet fordi vi ikke gjør det, sa en oppgitt assistenttrener i Odd Gaute Larsen til NTB etter kampen.

                Frustrasjonen bredde seg etter hvert hos hjemmelaget, og resignasjonen og skuffelsen ble stilt til skue etter 70 minutter.
                Derfra og ut kunne Lillestrøm komfortabelt kontrollere kampen inn.


                Ett poeng fra kvalik

                Odd er nede på tiendeplass etter at Fredrikstad og Tromsø vant sine kamper, og er bare ett poeng over kvalifiseringsplassen. Telemarkingene møter Start i siste runde, og bør ta poeng neste helg dersom de skal unngå nedrykk eller kvalifisering.
                Last edited by RSP; 30.10.2006, 08:42. Begrunnelse: Opprydding.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #88
                  Skriv ut
                  www.rb.no [Publisert 29.10.2006 - 23:07] Vinterspissene våknet

                  Av: Morten Svesengen
                  SKIEN:
                  (Odd – LSK 0-3). Med vinter i lufta igjen våknet spissparet fra forrige vinter til liv igjen. Tida imellom vil både Magnus Myklebust og Olivier Occean glemme.

                  [B]I hele Royal League og i seriestarten var Myklebust og Occean LSKs fryktede duo. Men etterpå har det handlet mest om Michael Mifsud og Arild Sundgot på topp hos LSK.
                  Mifsud/Sundgot har 18 mål i serien, mens verken Occean eller Myklebust hadde scoret siden i mai – før i går.
                  I Skien i går kveld var det vinterparet som igjen tok ansvar da LSK til slutt lekte med et nedrykkstruet Odd.
                  – Vi liker oss veldig godt sammen. Det fungerte bra i vinter, men etterpå har vi ikke fått så mange sjanser. Mot Tromsø sist gikk det heller ikke helt slik det skulle, men i denne kampen fant vi virkelig tilbake til det samarbeidet vi bygde opp gjennom vinteren, sier Magnus Myklebust.
                  Occean legger heller ikke skjul på at han har savnet å spille med Magnus.
                  – Vi fant godt ut av hverandre i vinter, og jeg liker å spille med Magnus, sier Occean.
                  Rölser-ros for samarbeid

                  LSKs første mål i går kom etter flott samarbeid mellom de to spissene. Occean slo gjennom Myklebust som ikke gjorde noen feil alene med keeper.
                  Det var et mål som varmet hjertet til LSK-trener Uwe Rösler.
                  – Som gammel spiss er det alltid godt å se spisser som samarbeider. Jeg har snakket med spissene våre om dette i hele år. Derfor var det gøy å se at de to fungerte så bra sammen i dag. Akkurat som i vinter. Det gledet meg, sier Rösler.
                  Men det betyr ikke nødvendigvis at de spiller sammen neste gang.
                  – Ingen ta fra Michael Mifsud den jobben han har gjort for oss i år. Vi kan få bruk for hans kvaliteter igjen allerede mot Lyn neste helg, sier Rösler.
                  Uegoistisk Myklebust

                  Occean og Myklebust var ikke ferdig for dagen med sitt første mål. På 2-0 var Occean igjen sentral da han var med på å presse Odd-forsvaret, før Frode Kippe satte inn lagets andre.
                  Mål nummer tre var kampens flotteste. Bjørn Helge Riise spilte Myklebust gjennom. Istedenfor å skyte selv – som utrolig mange spisser ville gjort – la sunnmøringen ballen ut til venstre. Der kunne en enda bedre plassert Robert Koren løpe inn sitt 10. seriemål for sesongen.
                  – Jeg hørte Robbie kom, og da var det bare å slå ballen blindt. Han kommer jo alltid på slike løp inn i boksen. Et typisk Koren-mål, sier Myklebust.
                  Occean leverte sin beste kamp på fem måneder, og canadieren var også strålende fornøyd etter kampen. Bare et mål kunne gjort dagen bedre på hjemmebanen til hans gamle klubb.
                  – Det var godt å komme hit og vinne. Som spiss trenger du alltid å score mål, og jeg skulle gjerne hatt ett i dag. Men aller viktigst var det likevel at vi vant, sier Occean.

                  Last edited by Rønnern; 30.10.2006, 09:34.

                  Kommentar

                  • sparwasser
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2005
                    • 3185

                    #89
                    Fra FXT.no:


                    Rambekk benket uten forklaring



                    Anders Rambekk har spilt fast på landslaget det siste halvåret, men måtte se den siste Lillestrøm-kampen fra innbytterbenken.
                    Foto: Cornelius Poppe (Scanpix)


                    Anders Rambekk hadde spilt samtlige minutter i eliteserien denne sesongen, men ble benket mot sine gamle lagkamerater.

                    Av Fredrik Nordahl

                    ODD STADION, SKIEN (Nettavisen): 2160 spilleminutter sto den skråsikre forsvarsspilleren med før møtet mot Odd Grenland. Rambekk som har mest tid på banen av samtlige LSK-spilelre, og som har spilt seg inn på sikker plass på landslaget denne sesongen, hadde gledet seg til å spille på sin tidligere hjemmebane i Skien. Istedenfor kom han innpå for Robert Koren da det gjensto fattige kvarteret.

                    Ble skuffet

                    - Hvorfor startet du på benken?
                    - Jeg aner ikke, og har heller ikke fått noen forklaring fra Uwe (Rösler), sier Rambekk til Nettavisen.

                    - Er du skuffet?
                    - Ehh, ja det er jeg. Men nå er det slik at vi vant trygt 3-0 og da har det liten betydning om ”Anders Rambekk” spiller fra start, skynder han seg å tillegge.

                    - Hva tenker du om at dine tidligere lagkamerater risikrer å rykke ned?
                    - De er inne i en vond trend, som det kan være vanskelig å komme ut av. Men denne gjengen er kapabel til å slå hvem som helst i serien, så jeg regner med at de sikrer plassen til slutt i siste den kampen (mot Start), sier den sympatiske LSK-midtstopperen.

                    Negativ trend

                    Lillestrøm-trener Rösler forklarer imidlertid at han har sett en liten negativ trend der Rambekk har vært innblandet i en del baklengsmål.
                    - Anders har vært god i seks måneder nå, men har hatt en liten dalende kurve i det siste. Det er derfor jeg valgte å sette ham på benken, sier Rösler som tror at forsvarsklippen er på plass i førsteelleveren når det nærmer seg Royal League.

                    30.10.06 07:12, ny 30.10.06 07:17

                    Kommentar

                    • Ketil Cantona
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6813

                      #90
                      Mifsud i forhandlinger

                      Mifsud i samtaler med LSK

                      Lillestrøm har tidligere vært klare på at alle broer er brent for Michael Mifsud. Men nå er klubben i nye samtaler med spissen.
                      [



                      [FONT=Arial,Helvetica]
                      EN FREMTID SAMMEN LIKEVEL? Michael Mifsud skal i nye samtaler med Lillestrøm og kan - nesten sjokkerende - komme til å bli en brikke i trener Uwe Röslers (ryggen til)



                      - De har bedt meg om en samtale, og planen er at vi skal snakke sammen til uka. Så får vi se hva som skjer, sier Michael Mifsud til Romerikes Blad.

                      - Broer brenner fort, men ingen steder bygges de så fort opp igjen som i fotball. Ingenting er absolutt i dette gamet. Da vi hørte at det var aktuelt for Michael å spille i Norge, ble det bestemt i sportslig utvalg at vi skulle ta en prat med ham, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft til avisen.

                      Interesse fra andre

                      Også Start og Brann skal i følge Romerikes Blad være interessert i den maltesiske spissen som tross mye kjeft, har fått mye tillit og scoret mange mål for Lillestrøm denne sesongen.

                      Fjørtoft sier at de har hatt en samtale allerede og skal ha en ny. Men Mifsud ikke har fått noe tilbud fra klubben enda.

                      Også trener Uwe Rösler er positiv til nye samtaler med Mifsud selv om kjemien ikke har vært den beste denne sesongen.

                      Uwe skjønner ledelsen

                      - Vi har hatt noen problemer med Michael underveis, men som trener har jeg lært meg å leve med ham. Det er derfor ikke noe problem for meg at klubben vil snakke med ham om framtida. Jeg forstår avgjørelsen til sportslig utvalg, sier Rösler til Romerikes Blad.

                      Mifsud sto over kampen da Lillestrøm slo Odd Grenland i Skien i går. Spissen er skadet og har for store smerter til å kunne spille om dagen.

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #91
                        Fra Royal Leagues hjemmeside:

                        Royal League-klare


                        Rosenborg, Brann, Vålerenga og Lillestrøm kommer til å representere Norge i Royal League denne sesongen.


                        Rosenborg og Brann havner i samme gruppe ettersom lagene blir nummer en og to i årets Tippeliga. Dermed er det duket for revansjeoppgjør mellom gull -og sølvvinneren på Lerkendal torsdag 9. november. Vålerenga og Lillestrøm slåss om seriebronsen, men begge lag er uansett utfall sikret en plass blant de fire beste. Før sesongavslutningen er det fem poeng ned til Stabæk på 5. plass.

                        Fra Danmark er FC København, Brøndby, OB og Viborg kvalifisert, mens Elfsborg, AIK og Helsingborg er klare fra Sverige. Hammarby, Djurgården, Malmø og IFK Gøteborg kjemper om den siste plassen.

                        Kommentar

                        • sparwasser
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 3185

                          #92
                          Fra LSK.no:





                          Royal League
                          Avhengig av om vi blir nr 3 eller 4 vil vi spille på følgende datoer:

                          Blir vi nummer 3:
                          Søndag 19.11 hjemme mot Sverige 1
                          Torsdag 23.11 hjemme mot Viborg
                          Søndag 10.12 Borte mot Sverige 1
                          Søndag 3.12 Hjemme mot Sverige 2
                          Torsdag 7.12 Borte mot Viborg
                          Lørdag 25.11 borte mot Sverige 2


                          Blir vi nummer 4:
                          Lørdag 18.11 borte mot Sverige 3
                          Søndag 26.11 hjemme mot Sverige 3
                          Torsdag 30.11 hjemme mot København
                          Søndag 3.12 borte mot København
                          Torsdag 7.12 Hjemme mot Brøndby
                          Søndag 10.12 borte mot Brøndby

                          Kommentar

                          • sparwasser
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 3185

                            #93
                            Fra RB:


                            Trenger hjelp for å kjøpe

                            ÅRÅSEN:
                            LSK AS har på to år snudd et minus på nesten 20 millioner til pluss.



                            – MÅ KANSKJE SELGE: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft utelukker ikke at spillere må selges for å frigjøre penger til nye innkjøp.FOTO: ROAR GRØNSTAD

                            Av: Morten Svesengen

                            Men det betyr ikke at klubben har ubegrenset med penger å handle for på overgangsmarkedet.
                            LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier at LSK venter til sesongen er avsluttet før de bestemmer seg for veien videre.
                            – Selv om vi har en positiv utvikling og går mot pluss i år, er vi ikke i en situasjon hvor vi kan kjøpe dyre spillere. Hvis vi skal gjøre store investeringer på spillermarkedet, trenger vi hjelp fra eksterne investorer, sier Fjørtoft.

                            – Rik klubb

                            En overgang som Olivier Occeans 8-millionersovergang fra Odd i fjor, vil ikke kunne skje uten hjelp utenfra.
                            – LSK er en rik klubb siden den eier sin egen stadion og har store inntekter på den. Men LSK AS sitter ikke på en pengesekk som kan brukes på spillerkjøp. Årets overskudd gir heller ikke stor handlefrihet, og derfor er vi avhengig av andre, sier LSK-manageren.
                            Han forteller at avslutningen på sesongen vil avgjøre hva slags strategi som legges for å styrke laget før neste sesong.
                            – Det er viktig å gjøre unna sesongen før vi setter i gang for fullt med 2007. Men vi ligger ikke på latsiden. Jeg reiser selv veldig mye om dagen for å se på spillere. Det gjør også Roy-Kenneth Torkildsen som vi har ansatt som talentspeider. Dessuten har vi agenter som følger med i markedet for oss, sier Fjørtoft.
                            Men for at nye spillere skal komme inn på Åråsen, kan det også hende at LSK må selge noen av dem som allerede har kontrakt.
                            – Mange supportere skulle sikkert ønske at vi bare kunne kjøpe og kjøpe, men verden er ikke slik. Det er mulig vi må selge noen av dagens spillere for å ha råd til å kjøpe inn nye, sier han.

                            Ingen ro

                            På Åråsen er man godt fornøyd med at man etter store underskudd i både 2004 og 2005, nå kan levere positive regnskapstall for LSK AS i 2006.
                            Men ingen slår seg til ro med det.
                            – Målet er fortsatt at driften skal gå med overskudd, men det skjer ikke uten knallhardt arbeid, sier Fjørtoft.
                            Og det er liten tvil om at klubben har kommet godt i gang med inntektssiden for 2007. Forrige mandag presenterte LSK det de selv kalte tidenes største sponsoravtale med hovedsponsor Nordea.
                            Etter det Romerikes Blad kjenner til er avtalen på tre år verdt nær 17 millioner kroner for Åråsen-klubben – og det er før eventuelle bonuser er utbetalt. I tillegg har partene inngått avtale om opsjon på et fjerde år som vil gi ytterligere økte inntekter.
                            – Vi har økt sponsorinntektene med fem millioner kroner i året de to siste årene. Målet er å gjøre det samme i 2007, og denne avtalen vil selvfølgelig bidra godt i den sammenhengen, sier Fjørtoft.
                            Markedssjef Robert Lauritsen bekrefter at Nordea-avtalen er betydelig økt fra tidligere.
                            – Det dreier seg om en økning på omtrent 100 prosent fra 2006, sier Lauritsen.

                            Kommentar

                            Working...
                            😀
                            😂
                            🥰
                            😘
                            🤢
                            😎
                            😞
                            😡
                            👍
                            👎