oktober 2006

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Chessheim-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Oct 2005
    • 1022

    #61
    Lillestrøm uten toppscorere

    LSK-trener Uwe Rösler må klare seg uten sine to giftigste spisser når laget hans i kveld tar i mot Tromsø på Åråsen.

    Av KRISTIAN HOLLI

    UTE: Michael Mifsud blir ikke spilleklar til kveldens kamp mot Tromsø, mens Arild Sundgot hangler og starter på benken. Foto: Scanpix


    Etter at Brann i går tapte for Rosenborg er plutselig Lillestrøm fullt inne i kampen om sølvet. Med seier mot bunnlaget Tromsø i kveld er kanarifuglene bare to poeng bak med to serierunder igjen.

    VG Nett Live: Følg LSK-TIL fra kl. 19!

    Men vertene må klare seg ute både Michael Mifsud og Arild Sundgot fra start. Mifsud har en skade i ankelen, mens Sundgot sliter med vond hals.

    Ny spissduo

    - Mifsud fikk en vridning i ankelen på trening fredag, og behandlingen har ikke hjulpet slik vi hadde ønsket. Trolig dreier det seg om en båndskade, og han blir ikke spilleklar. Arild Sundgot sliter med vond hals, og starter på benken. Men han er aktuell for et innhopp, sier klubbens lege, Bjørn Schultzen, til VG Nett.

    Mifsud og Sundgot står med henholdsvis 11 og syv seriemål denne sesongen. Med spissduoen ute kommer Olivier Occean og Magnus Myklebust inn.

    Hos Tromsø er alle friske og raske til kveldens kamp. Laget ligger tre poeng bak Viking på kvalikplass, og trenger sårt en seier for å henge med i kampen om å overleve i eliteserien.


    (VG NETT 23.10.06 kl. 15:45)

    LSK-trener Uwe Rösler må klare seg uten sine to giftigste spisser når laget hans i kveld tar i mot Tromsø på Åråsen.
    mvh Lsk's nye fysioterapeut

    Kommentar

    • sparwasser
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 3185

      #62
      Fra FXT.no:


      Ranet på Åråsen

      Ole Martin Årst innrømmet at LSK-spillerne hadde all mulig grunn til å få føle seg snytt, mens dommer Espen Berntsen forsøkte å snike seg unna pressen.

      Av Marius Vik

      Lillestrøm - Tromsø 1 - 2 (0 - 0)
      Slutt
      0-1 Rushfeldt ('66)
      0-2 Årst ('81) straffe
      1-2 Koren ('90)


      LILLESTRØM - TROMSØ 1-2:

      ÅRÅSEN (Nettavisen): Lillestrøm feide over Tromsø i førsteomgangen, skapte haugevis av sjanser og hadde full kontroll på kampen. TIL kom noe mer med i andreomgangen, men skapte kun to skikkelige målsjanser.
      De utnyttet tromsøværingene imidlertid til fulle.
      Først da Sigurd Rushfeldt fikk stå umarkert på fem meter, og headet inn Lars Iver Strands innlegg.
      Så da en Ole Martin Årst banket inn 2-0 fra ellevemeteren snaue ti minutter før slutt.

      Straffesituasjonene

      Men ingen av de to Tromsø-målene var det store samtaleemnet på Åråsen etter kampslutt, ei heller det målet som Robert Koren laget av trøstetypen for hjemmelaget tre minutter på overtid. I stedet var all fokus på straffen som aldri skulle ha vært noe straffe, og straffen som aldri ble noen straffe.
      Det siste først:
      17 minutter spilt. Robert Koren i kjent driv danser seg forbi halve Tromsø-forsvaret innenfor TILs sekstenmeter. Morten Pedersen tar en god gammel krokfot, Espen Berntsen står på linja og har sikt av typen panorama. Berntsen dømmer. Frispark.
      - Jeg visste ikke da om jeg var innenfor eller utenfor, sier Robert Koren.
      - Men da jeg fikk se situasjonen på TV etter kampen, er det jo helt tydelig at jeg er innenfor, sukker sloveneren oppgitt.
      Ole Martin Årst går enda lenger.
      - Det er straffespark, sier TIL-spissen.
      Og er herlig ironisk når han skal omtale TIL-situasjonen ti minutter før slutt, som faktisk fikk dommer Berntsen til å peke på ellevemeteren.
      - Ja, den e’ heilt grei, gapskratter den hjemvendte Tromsø-helten med sitt aller bredeste smil.

      Årets deiligste

      For urettferdig eller ikke, poengene har han ingen problem med å pakke ned i kofferten som skal med den lange flyturen nordover.
      - Jeg skjønner at Lillestrøm-spillerne er skuffa og bitre, men vi tar med oss alt det vi kan få.
      At seieren kom mot Lillestrøm tre runder før slutt, og førte tromsøværingene opp på kvalikkplass, synes Årst’n er helt greit.
      - Dette er den deiligste seieren i år, hevder TIL-spissen.
      Selv om Ole Martin Årst var raus nok til å erkjenne at LSK hadde grunn til å føle seg snytt i de to straffesituasjonene, var man forsiktige med å kritisere dommer Berntsen etter kampen i Lillestrøm-leiren.
      - Vi hadde en «god sak» mot Sandefjord forrige helg, og det samme mot Tromsø i dag, sa Uwe Rösler lurt, samtidig som han var ærlig nok til å innrømme at kampen ikke ble tapt på de to straffesituasjonene.
      - Nei, vi taper det på individuelle feil. Igjen, legger en tydelig oppgitt LSK-sjef til.

      Berntsen snek seg ut bakdøra

      En som derimot ikke var villig til å innrømme egne feil, eller i det minste forklare sine avgjørelser, var dommer Espen Berntsen.
      Som eneste avis lyktes det Nettavisen å få noen ord med Berntsen etter at han hadde sneket seg ut bakdøra. Vang-dommeren var imidlertid svært lite medgjørlig.
      - Jeg snakket ikke med TV etter kampen, og derfor har jeg ikke lov til å prate med den skrivende presse, hevdet Berntsen i det han smøg seg inn i den ventende bilen.
      - Er det heller ikke mulig å få en kommentar på de to straffesituasjonene?
      - Nei, sa Berntsen, før han kontant lukket døren.

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #63
        Er det mulig?

        Det er ikke ofte en opplever at LSK kjører over motstanderen som i dagens kamp mot Tromsø. Men magefølelsen foran kampen var dessverre presis. 0 poeng og 2 pissemål i ræva.
        Skrevet av Ronnie Hallén



        X-files?
        Du tror det ikke før du får se det. Store sjanser, små sjanser, straffesituasjoner, alt gikk i LSKs disfavør i dag. Det tok Tromsø hele 67 minutter før de kom til sin første sjanse i kampen. Og selvfølgelig putter Rushfeldt.

        Jeg kjente signalene fra magen før kampen, men forsøkte å overbevise meg selv om at de kom på grunn av lørdagens sjeldne fyllekule, med påfølgende fallafel fra et tvilsomt gatekjøkken, i de sene nattetimer.

        Det føles tomt, tomt og bittert. Det føles som om jeg, tja la meg si det med Kaseys ord, been fucked in the ass. Jeg har ikke personlig erfaringer med den slags penetrering, muligens er det godt, men vi lar den stå som et uttrykk som vi heterofile, homofobe menn kan støtte oss til

        Og når man trenger en varm arm og en kald øl som mest, så har kona lagt seg da jeg kommer hjem fra matchen. Og ølen? Den står fremdeles pent plassert på Ica…

        Kort greie i dag. Spillerne var mutte, kfl.no sin mann er ikke i kongehumør og det blir best slik.

        - Dominerte hele kampen
        Kasey var klokkeklar da kfl.no ba om en oppsummering. Total dominans og han ble nærmest stående og flire. Han kunne ikke skjønne hva som skjedde.

        - Vi løp mer en dem, kjempet hardere enn dem, driblet bedre en dem, skjøt bedre enn dem, men de tar med seg poengene. Vi hadde viljen, vi hadde sjansene. Unfucking believable. Noen mister konsentrasjonen i noen sekunder og det er alt som skal til.

        - Uwe ga individuelle feil fra spillerne skylda for den dårlige høstsesongen. Nok et eksempel i dag mener du?

        - Det blir feil å legge skylda på noen spillere. Vi taper som et lag, men gjør som sagt to feil som vi blir veldig hardt straffet for. Fuck, vi skulle vinne kampen og komme opp i ryggen på Brann, men så skjer dette. Det er for jævlig.

        - Hva gjør du nå for å komme over skuffelsen?

        - Hvem vet? Kanskje må det øl til? Nei, vi skal riste det av oss og komme sterkt tilbake.

        Sikker på seier.
        Etter å ha valset over Tromsø de første 45 minuttene, ble det en kort sesjon i garderobgen før laget kom ut og gjorde seg klar for andre omgang. Gutta skulle ut og gjøre kort prosess. Kill of the match.

        - Vi var sikre på seier i pausen. Vi hadde full kontroll, men en kombinasjon av uflaks og udyktighet fra dommeren gjorde at vi ikke fikk det første målet. Selv hadde jeg 4-5 gode skuddforsøk som enten ble blokkert eller som ble reddet. Vanligvis scorer jeg minst et mål ut av så mange sjanser, sier Robbie til kfl.no

        Robbie ble flyttet opp som spiss sammen med Ollie i en periode, etter at Myklebust måtte vike for Martin Husar. Midlertidig løsning i og med at Sundgot ikke var helt frisk etter en febersykdom og legene mente at 10-15 minutter ville være maks av hva Sundgot kunne tåle i dag. Et grep Robbie ikke trivdes veldig godt med.

        - Vanskelig å spille spiss, spesielt i norsk fotball som er så fysisk. Men skader og sykdom gjorde at jeg måtte, så da hadde jeg ikke noe valg.

        - Mange supportere som etterlyser mer innsats i dag. Hva mener du?

        - Jeg kan ikke snakke for noen andre, men jeg gir alltid 100% nåpr jeg er utpå der og ser man på kampen så er det tydelig at det er LSK-spillerne som løper og kjemper mest. Vi var det beste laget på banen, Tromsø var bedre foran målet.

        - Hva med din egen situasjon i klubben? Hva skjer?

        - Jeg har fått et tilbud fra klubben som jeg vurderer, men jeg har sagt til dem at jeg ikke vil ta noen avgjørelse på dette nå.

        - Vil en plassering som er utenfor spill i Europa påvirke valget ditt i LSKs disfavør?

        - Tror ikke det. Jeg skulle selvfølgelig gjerne spilt e-cup neste år, men det er ikke avgjørende for mitt valg av klubb neste år.

        Savnet Michael
        Uwe savnet Michael på banen. Selv var kfl.no storfornøyd med Myklebust, men nok en gang er Uwe uenig i de fotballfaglige vurderingene som gjøres fra denne websidens eminente fotballguru.

        - Myklebust spilte ok. Vi kan se at han har lite erfaring med spill på dette nivået. Michael er i toppform og scorer mange mål og jeg skulle mer enn gjerne ha sett ham på banen i dag.

        Myten om at LSK er gode på dødballer bør snarest puttes i en strisekk, knyttes igjen og kastes i elva for inhuman avlivning. Ørtenfjørten cornere og frispark førte ikke til noe tellende. Ikke i dag heller. Uwe er enige i at dødballer er en utfordring.

        - Vi trener avslutning og dødballer hver eneste dag, men lykkes dårlig. Og i dag kunne vi ikke skylde på at vi var fysisk underlegne motstanderen heller. Antageligvis hadde vi flere store spillere på banen enn det Tromsø hadde. Sant å si så har vi ikke vært gode på dødballer siden Stoffe forsvant.

        - Savner du en god server (serv er et ord vi fotballfaglig dyktige mennene bruker på innleggene som slåes i forbindelse med dødballer)?

        - Jeg vil ikke kritisere spillerne mine på det området, jeg bare konstaterer fakta.

        Syndebukken
        Alle ville prate med Rambekk i dag. Det er aldri kult når en midtstopper er ettertraktet intervjuobjekt når laget taper kamper. Feilberegnet ballen og lot Rushfeldt heade inn 1-0 til Tromsø, for så å lage straffe, som for øvrig var feil idømt.

        - Jeg er lei meg for at jeg har skuffet Kanari-Fansen og alle andre LSK-supportere i og rundt klubben. Føles som om det er in skyld at vi taper denne kampen, selv om vi strengt tatt burde punktert kampen lenge før den første situasjonen oppstår. Jeg skjønner det ikke. Vi rundspiller dem og de skaper ingen farligheter, sjansestatistikken forteller det meste. Dette betegner jeg som et ran.

        - Kan vi reise oss?

        - Ja, det kan vi. Prestasjonene på banen var bra, men i dag hadde vi veldig uflaks. Vi må ta med oss det gode spillet til bortekampen mot Odd og luke vekk de verste tabbene samt score flere mål på de gode sjansene våre. Alle på laget presterte bra og gjorde en god figur, men i dag hadde vi mye tilfeldigheter mot oss.

        Det var alt for i kveld. kfl.no tar kvelden og forlater dere med kåringen av Dagens Bøffel, Kasey Wehrman. Godt å se krigeren tilbake sentralt, en ekstra dimensjon i spillet vårt i dag.
        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • RoyVaadal
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 4055

          #64
          http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2366563.ece

          "For meg er problemet
          hvordan vi pådrar
          oss baklengsmål"


          ÅRÅSEN:
          (LSK – Tromsø 1– 2). Dette kunne vært en historie om hva en dommer ser og ikke ser i en fotballkamp. For LSK er det bra at Uwe Rösler heller tenker på eget forsvarsspill.
          UVIRKELIG: Tromsøs spillere jubler, supporterflagget vaier – og LSKs Kasey Wehrman, Heinz Müller og Frode Kippe skjønner ikke hva som har truffet dem i et oppgjør hjemmelaget dominerte fullstendig. FOTO: TOM GUSTAVSEN
          PROBLEMER: LSK-trener Uwe Rösler vet ikke hvordan han skal løse problemene som oppstår i den bakre firer gang på gang.




          Av: Av Per Kristian Torvik per.kristian.torvikrb.no 63 80 48 01

          – For meg er spørsmålet hvorfor vi pådrar oss baklengsmål i kamp etter kamp, sa LSK-treneren.
          Det er et større problem for LSK enn at dommer Espen Berntsen med panoramautsikt til fellingen av Robert Koren en halv meter innenfor 16-meteren, trakk forseelsen på utsiden. Det er også større enn at samme Berntsen lot Sigurd Rushfeldt få en billig straffe – og ikke registrerte at Arild Sundgot ble lagt ned rett etterpå.
          For i de to neste kampene vil kanskje dommeren blåse for sånt, mens forsvarsspillet ikke vil bli bedre om det ikke skjer noe drastisk.
          – Vi var fire forsvarere mot to spisser og lot Tromsø score et ledermål. Jeg vil ikke bruke tid på å kritisere dommeren – og kan ikke ta stilling til om Tromsø fikk et billig straffespark. Men jeg så at vi igjen lot en spiss få nok en sjanse, mens vi hadde spillere som burde tatt vare på ham.
          Han annonserer forandringer i den bakre firer til søndagens kamp mot Odd.
          – Hvilke vil jeg vente med å bestemme. Men det er klart at dette ikke holder.
          – Skyldig

          Hvorvidt det betyr at Anders Rambekk, den største syndebukken i går og en av Åge Hareides landslagsmenn, må sitte på benken mot gamle lagkamerater, er derfor et åpent spørsmål.
          – Tromsøs første mål var min feil. Jeg feilberegnet innlegget og lot Sigurd Rushfeldt stå alene. Men jeg er mest skuffet over at dommeren blåste straffespark. Det var det ikke i nærheten av å være. Når vi skulle hatt et par straffer, er det klart det er bittert, sa Rambekk.
          Kort tid etter kampslutt er det vanskelig å ha noen formening om hvorfor forsvarstabbene skjer gang på gang. At en trener kan lære en enkeltspiller hvordan han skal opptre kan være en vanskelig oppgave. Da må en heller lure på om det er noe galt med hele LSK-kollektivet når motstanderen nærmer seg 16-meteren.
          I går var det nok at en spiller lot Sigurd Rushfeldt være alene i to sekunder.
          Kjørte kampen

          Sjelden har vi sett maken til overkjørsel på Åråsen som i 1. omgang i går. Knapt noen kan huske at keeper Heinz Müller var nær ballen. Tromsø lå lavt, ga LSK lite rom å spille i – og var innstilt på at det ene poenget laget hadde da de kom skulle være med hjem igjen.
          – Vi ble rundspilt. LSK ble snytt for minst et straffe. Men vi har en vilje til å orke de få gangene vi får muligheten. Denne gangen scoret vi på begge sjansene vi hadde, sa en bånn ærlig Ole Martin Årst.
          Kanskje er det denne evnen til å spille med hjertet utenpå trøya som gjør at Tromsø vil overleve i eliteserien – og som til slutt utgjorde forskjellen i går. Det er tross alt en kamp som, hvis de mislykkes, kan koste mange av dem jobben.
          For LSKs del var det sølvet de mistet – og kanskje også bronsemedaljene.
          RoyVaadal.

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #65
            Fra Vg.no
            ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Tromsø 1-2) Først ble Lillestrøm snytt for straffespark. Så fikk Tromsø et meget tvilsomt straffespark. Tromsø stjal med seg tre poeng mot Lillestrøm.


            Tromsø-ran på Åråsen

            Passerte Viking og Molde på tabellen
            [
            ÅRÅSEN (VG Nett) (Lillestrøm - Tromsø 1-2) Først ble Lillestrøm snytt for straffespark. Så fikk Tromsø et meget tvilsomt straffespark. Tromsø stjal med seg tre poeng mot Lillestrøm.

            Av rik.Sonstelie

            - Dette er vel et regelrett ran, men herregud så deilig, gliste Tromsø-spiss Ole Martin Årst på TV 2 Zebra etter kampen.

            Tromsø hadde kun to store sjanser i kampen. Radarparet Sigurd Rushfeldt og Ole Martin Årst scoret på hver sin.

            Sistnevntes kom på et meget tvilsomt idømt straffespark, etter en duell mellom Anders Rambekk og Sigurd Rushfeldt ved 16-meterstreken.

            - Jeg har sett det blir blåst for slikt før, men han kommer foran meg og bruker venstrearmen aktivt. Han faller lett, men det er rutinert gjort, kommenterer Anders Rambekk.

            Rushfeldt selv avviser filming.

            - Jeg filmet ikke. Jeg er først på ballen. Han kommer bort i meg. Det er en klar målsjanse. Jeg tror jeg hadde scoret om det ikke hadde skjedd, sier Sigurd Rushfeldt.

            - Når jeg ser det nå, ser det billig ut, innrømmer Tromsø-trener Steinar Nilsen.

            Uhyre dramatisk

            Med to mål og tre poeng holder de liv i drømmen om eliteseriespill for Tromsø, som nå ligger på kvalifiseringsplass på tabellen.

            For LSK betød tapet at laget får mer enn nok med å redde bronsen. Selv om Robert Koren reduserte på overtid, er med ett Vålerenga foran med bedre målforskjell.

            Det ble en uhyre dramatisk kamp på det regntunge Åråsen - med mange omdiskuterte situasjoner. Lillestrøm-publikummet pep kraftig mot dommer Espen Berntsen etter kampen og følte langt på vei at han snøt dem for tre straffespark og mulighetene til seier. TV-bildene viser at Robert Koren burde hatt straffe da han ble felt like innenfor 16-meteren i 1. omgang.

            - Vi ser på TV-bildene at det er krystallklar straffe. Men det hjelper ikke oss nå. Jeg ser bare hva laget kan gjøre bedre, sier Lillestrøm-trener Uwe Rösler.

            Dommer Espen Berntsen ville ikke kommentere avgjørelsene overfor VG Nett da han forlot Åråsen etter kampen.

            - Jeg har ikke uttalt meg til TV. Da har jeg ikke lov å snakke med andre, heller, unnskyldte han seg.

            Sjeldent fremover

            Bare sjelden var TILs spissduo Ole Martin Årst og Sigurd Rushfeldt på visitt i LSKs målgård de første 60 minuttene av kampen.

            En spillesugen Robert Koren styrte mye av det offensive spillet for LSK både i 1. omgang og i 2. omgang, mens Kasey Wehrman var anker på midtbanen og sørget for at det ble en vanskelig kamp for TIL.

            Tromsø klarte på sin side ikke å skape noe som helst, og hadde mer enn nok med å forsvare seg. Men rett etter pause holdt Ole Martin Årst på å komme alene gjennom mot Heinz Müller i LSK-målet. Og i det 67. minutt kom et høyt innlegg. Rushfeldt steg til værs og headet kontant i mål. I det 84. minutt kom avgjørelsen. Rushfeldt og Rambekk havnet i en duell, og Rushfeldt ble gikk ned. Dommer Espen Berntsen blåste straffe, ifølge TV-bildene noe billig. Det syntes også som om Rushefeldt ble tatt utenfor sekstenmeteren.

            - Utrolig at vi tapte

            Rett før slutt gikk innbytter Arild Sundgot overende i feltet i duell med Thomas Hafstad. Samtlige LSK-spillere ropte igjen straffe. Men for tredje gang i kampen ristet dommer Berntsen på hodet til Uwe Röslers spillere. Da hjalp det lite at Robert Koren omsider fikk ballen i mål på overtid. Slaget var tapt.

            - Det er utrolig at vi tapte denne kampen. Tromsø var ingen trussel i 1. omgang, men etter pause er det normalt at de kommer opp litt. Men vi gir dem presanger, sier Rösler, som syntes synd på spillerne sine som han syntes var mye bedre enn Tromsøs før scoringen kom.

            - Ja. Vi kjørte over dem. Vi produserte sjanser. Innsatsen var bra. Men slik er fotball, kommenterer Kasey Wehrman.

            - Skuffende. Vi presset. Vi hadde mulighetene, sier Robert Koren.

            Han vil ikke kritisere dommeren selv om TV-bildene viste at han ble snytt for et soleklart straffespark.

            - Jeg har sett TV-bildene etterpå. Men jeg vil ikke kritisere dommeren. Hans vurdering der og da var at forseelsen skjedde utenfor. Heller ikke jeg var sikker.

            Tromsø-trener Steinar Nilsen var svært glad etter kampen.

            - Når det er tre kamper igjen tenker vi ikke på om det er fortjent eller ikke, men bare på hvor mange poeng vi kan få. Vi er veldig godt fornøyd med tre poeng på en dårlig dag, sier Steinar Nilsen.

            Tromsø møter Start og Vålerenga i sine to siste kamper.

            - Det er kamper vi må vinne, sier Nilsen.

            Han var meget fornøyd med moralen i laget på Åråsen og har tro på "gutan" skal slippe nedrykk.
            Last edited by sparwasser; 24.10.2006, 10:39.

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #66
              Koren tilbudt kontrakt

              Robert Koren bekrefter overfor Nettavisen at han har fått et kontraktstilbud fra LSK.

              Robert Koren er den heteste Bosman-spilleren i Norge når Tippeligaen ferdigspilles om to uker. 26-åringen har lenge vært åpen om drømmen om å bli proff i en av de store, europeiske ligaene, men har hele tida holdt døra på gløtt for videre spill i Lillestrøm – eller eventuelt andre norske klubber.

              Nytt tilbud
              Lillestrøm har samtidig gitt uttrykk for at de ønsker Robert Koren med videre, og nå har romerikingene også tilbudt sloveneren ny kontrakt.
              - Jeg fikk et tilbud fra klubben for et par uker siden som jeg nå vurderer, sier Koren til Nettavisen.
              - Men jeg ønsker ikke å ta en avgjørelse ennå.
              Likevel bekrefter Koren at verken han eller hans agent sitter på noen konkrete tilbud fra andre klubber, uten at det volder midtbanespilleren så altfor stor bekymring.
              - Jeg har en god dialog med klubben, men kanskje er det slik at de ønsker at jeg skal ta en avgjørelse innen en viss dato, jeg vet ikke, understreker Koren, som ikke har tenkt å la seg stresse.

              Taus Fjørtoft
              Hvor god dialogen er, og hvor langt Lillestrøm er villig til å strekke seg for å beholde midtbanejuvelen, vil ikke Jan Åge Fjørtoft ut med. Lillestrøm-manageren ønsker verken å bekrefte eller avbekrefte at romerikingene har gitt Koren et kontraktsforslag, og har bare et kort «ingen kommentar» til Nettavisen når vi forhører oss om Koren-tilbudet.
              Men mens Fjørtoft tier og Koren tygger på tilbudet samtidig som han ønsker å vurdere grundig de tilbudene som måtte komme i før- og ettertida, er

              Vålerengas Lars Bohinen mer snakkesalig.
              Oslo-klubben har allerede mistet to sentrale midtbanespillere i Ardian Gashi og Magne Hoset i sommer, mens Thomas Holm er ønsket på Nadderud. Dermed kan det bli en prekær mangel på sentrale midtbanespillere hos Oslo Øst-laget.


              - Robert Koren er en av de beste midtbanespillerne i Tippeligaen, det er ingen tvil om at han er bra nok, bekrefter Vålerengas sportslige leder.
              Bohinen sier Vålerenga ikke har vurdert Koren ennå, men utelukker ikke at det kan skje når ny trener er på plass.
              - Det er naturlig at den nye treneren vil ha et ord med i laget. Samtidig er økonomien oppi det hele viktig, poengterer Bohinen.

              Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle780225.ece
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #67
                RB: Høsten alt kan rakne

                http://www.rb.no/lokal_sport/lsk-magasinet/article2368681.ece

                LSK-kollapsen kan gi tapte inntekter på minimum fem millioner kroner

                ÅRÅSEN:
                "Høsten er reddet" skrev RB-sporten om LSK for 36 dager siden. Det viste seg å være galt. Det er heller blitt høsten der alt rakner.
                HØYT UT: Manager Jan Åge Fjørtoft (t.v.) og trener Uwe Rösler har gått offensivt ut med LSKs mål for sesongen. I verste fall kan klubben sitte igjen uten å ha oppnådd noe i serien i 2006. FOTO: LISBETH ANDRESEN




                Av: KOMMENTAR Per Kristian Torvik

                Grunnen til begeistringen var at LSK hadde slått Vålerenga dagen før. Laget hang med i toppstriden – og det var foreløpig ingen grunn for Jan Åge Fjørtoft til å frykte at han måtte svømme rundt Nesøya etter et tapt veddemål med unge Rema-Reitan om hvem som ville vinne serien.
                Siden Vålerenga-kampen er det spilt fire serierunder. LSK har tapt to og spilt to uavgjort. Laget har mistet 10 av 12 poeng. I samme periode har Rosenborg spilt fem kamper – og tatt 13 poeng. Trønderne har med ett jafs gjort avstanden til konkurrentene like stor som den var gjennom hele 1990-tallet og ut i nytt årtusen.
                Kan miste alt

                Gullhåpet glapp i realiteten allerede i oppgjøret mot Start 10. september (tap 0-2) – og i alle fall etter oppgjøret i Molde 24.9. Mandag røk sjansen til sølvet, mens bronsen kan forsvinne til Vålerenga. I tilfelle ryker også europacup neste høst.
                Som om ikke det er nok: Lyn lurer i bakgrunnen, kan snyte LSK for fjerdeplassen og spill i Royal League. Lagene møtes i serieavslutningen på Åråsen.
                Dette er et scenario som ikke bare får sportslige konsekvenser. Hvis laget ikke blir bedre enn nummer fem, betyr det tap av inntekter på minimum fem millioner kroner – ifølge daglig leder i Norsk Toppfotball, Boye Skistad:
                Forskjellen på en andreplass og en 4. til 7. plass i serien i fordelingen av kontantbeløpet til klubbene er mer enn 2 millioner.
                I fjor tjente LSK 5,9 millioner kroner brutto på Royal League. Selv om premiene er mindre i år, vil ny deltakelse bety minst 2 millioner – med normale resultater.
                Ryker tredjeplassen, mister LSK også sjansen til å spille UEFA-cup i 2007 – og med det utsikter til å tjene nye millioner.
                Om LSK hadde slått Tromsø mandag, ville laget vært høyaktuelt for tippekamp i en av de to siste serierundene i kampen om seriesølvet. Muligheten er der ennå, men den er klart svekket.
                Dramatisk

                Per Berg reddet klubben da han kom inn på eiersiden. Han blødde kraftig i 2004, da underskuddet var på nærmere 18 millioner kroner. Årets regnskap kan gå med overskudd – ikke minst takket være god sportslig innsats i Royal League, cupen og også i serien.
                Nå går ikke klubben til grunne om den sportslige målsettingen ikke nås et enkelt år. Men det er dramatisk om laget ikke er i stand til en gang å bli nummer fire i serien med sin satsing, der budsjettene er større enn noen gang.
                Nå kom det fram i fjor, i kjølvannet av en mulig overgang for Arild Sundgot til Stabæk, at LSK-ledelsen ikke liker at diskusjonen om klubben går i mediene. Trener Uwe Rösler mener tilsynelatende at mange spørsmål rundt hans jobb er upassende, tidvis gale – og stilles på feil tidspunkt.
                Hvis det verst tenkelige slår til i løpet av de neste to ukene, slipper ingen unna. Til det er den økonomiske investeringen for stor, og de uttalte målesettingene for høye.
                I diskusjonen som vil komme i styret og i sportslig utvalg, vil innsatsen til hovedtreneren bli vurdert nøye. Sentrale ledere har sagt at de ikke skal komme i samme situasjon som da Arne Erlandsen satt på oppsigelse et helt år. Det må bety at en vil tilby Uwe Rösler ny kontrakt i løpet av høsten – om en ønsker å fortsette med ham. Hvis ikke, kan han kjapt bli sittende på oppsigelse han også.
                I debatten i sportslig utvalg må svikten i forsvaret bli et poeng. Det er ingen grunn til å være uenig med Rösler i at tabbene har vært store i lang tid nå.
                Det var de også i Rosenborg en periode. I semifinalen mot Sandefjord lakk det som en sil. Forskjellen i forhold til LSK var at trener Knut Tørum gjorde noe med det. Mot Brann var det potte tett.
                Å gjøre det samme med LSK, og ta hovedansvaret for den kollektive fadesen, blir Röslers utfordring de nærmeste dagene.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #68
                  Odd planla ikke noe trøkk i byen


                  Odd hadde ingen planer om forhåndsmarkering av det som både er årets siste hjemmekamp og tidenes siste kamp på "gamle stadion". Men på utfordring fra Varden, gjorde klubben helomvending og lover stor ståhei kommende helg.

                  Tekst: Arve Moen
                  arve.moen@varden.no



                  SKIEN - Selv om vi vet at oppgjøret mot Lillestrøm er en av de viktigste kampene for Odd nå i sluttfasen, har vi ikke planlagt noe ekstra trøkk i byen, sa markedssjef i Odd Grenland, Kjersti Stordalen, til Varden i går, få dager før Odd skal kjempe om viktige seriepoeng mot kanarifuglene.
                  - Som vanlig har vi delt ut 700 gratisbilletter på de skolene vi har hatt et samarbeid med pluss 100 gratisbilletter til voksne. Bussene kommer til å kjøre med Odd-vimpler, men om det gjelder noe arrangement på Handelstorget lørdag er det ikke noe vi arbeider med. Vi har også forhåpninger om at sportsredaksjonene i ulike medier skal ha fokus på denne kampen. Dessuten er det ikke enkelt å få til noe på så kort varsel som tre dager.
                  - Kunne dere lært noe av hvordan oppgjøret mellom Brann og Rosenborg ble markert i Bergen flere dager før kampdag?
                  - Der var både ordfører og turistsjef involvert. Vi hadde samtlige spillere i aksjon under den store innsamlingsaksjonen sist helg, noe som innbrakte 46.000 kroner.
                  - Jeg er dessuten usikker på om et arrangement på Handelstorvet ville gitt oss den rette responsen. Men når det er sagt kan vi stille med spillere og ledere dersom det kommer et initiativ fra supporterklubben, sier Stordalen.

                  - Dersom det kommer et utspill fra Odd skal vi selvsagt være med på å lage trøkk i byen, men på egen hånd er det ikke enkelt å få til noe spesielt på så kort varsel, sier lederen av Oddrane supporterklubb, Bent Ole Kaldhussæter.
                  - Når vi tidligere har forsøkt å få til et arrangement i Skien sentrum. har oppslutningen vært variabel. Vi sliter i gruppa med å få med oss mange dugnadssjeler. Sist helg gjorde vi en innsats da vi satte opp gratisbusser til Fredrikstad. Det resulterte i at drøyt 300 supportere hadde funnet veien til Fredrikstad stadion.

                  Noe å lære

                  Kanskje har Odd noe å lære av Notodden fotballklubb. Der var oppskriften følgende:
                  - Vi hadde et godt samarbeid med våre samarbeidspartnere, spesielt i utelivsbransjen. Vi fikk tre av utestedene til å gå sammen og arrangere en kjempefrokost. Byens innbyggere ble tidlig klar over at vi skulle spille en meget viktig kamp. Det er alltid viktig at folk får med seg at det skal skje noe stort på Notodden gressbane. Vi klarte markedsføringen så bra at det også kom folk fra Kongsberg, Rjukan og Bø for å se Notodden fotball, sier markedssjef Arve Bjerkan til Varden.

                  Helomvending

                  Få minutter etter at Varden hadde utfordret markedssjefen og resten av klubben, kom telefonen om at Odd hadde gjort helomvending.
                  - Nå skal vi sette inn alle gode krefter på Handelstorget lørdag. Klokken 12 stiller klubben med spillere, trenere og ledere. Jeg skal forsøke å få ordfører Rolf Erling Andersen til å holde en appell. Søndagens kamp blir jo historisk i og med at det er den siste som spilles på den nåværende Odd stadion. Odd-kaptein Tommy Svindal Larsen skal fortelle hvordan spillerne skal blø for drakta. Det blir også et samarbeid med supporterklubben. De som vil sikre seg en billig tribunebillett, kan få det ved å kjøpe en supporterartikkel, avslutter Kjersti Stordalen, som nå lover en skikkelig fandenivoldskhet for å berge kontrakten.
                  - Det burde skjedd noe mer hver gang, ikke bare før kampen mot Lillestrøm. Men dette er ikke mitt bord, jeg har mer enn nok å konsentrere meg om, sier Odd-trener Arne Sandstø i en kort kommentar.

                  Publisert: 25.10.2006 04:30, Sist endret: 25.10 08:49

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #69
                    LSK klager inn NFF-regel


                    MÅ UT? Oliver Occean, Kasey Wehrman eller Khaled Mouelhi må forlate Lillestrøm etter sesongen, dersom ikke klubben får medhold i sin klage på at NFF diskrimerer når de bare tillater klubbene å bruke to spillere utenfor EU/EØS-området.
                    Foto: Arnt E. Folvik

                    writemail('skv', 'dagbladet.no')
                    SIGVE KVAMME
                    Onsdag 25.10.2006, 10:38
                    oppdatert 10:47

                    (Dagbladet.no): Uansett hvor kvalifisert Oliver Occean, Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi skulle være for Lillestrøm-laget, har Uwe Rösler ingen mulighet for å bruke alle tre samtidig i kamp. En av dem må til enhver tid sitte på tribunen, fordi regelverket bare åpner for to spillere utenfor EU/EØS-området.
                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft har varslet at én av dem må ut - såfremt klubben da ikke når fram med sine protester mot regelen.
                    Ifølge Romerikes Blad har Likestillings- og Diskrimineringombudet mottatt en klage på regelen fra Lillestrøm, som også har de øvrige klubbene under Norsk Toppfotball-paraplyen i ryggen.


                    Må svare for seg

                    Avisa skriver at NFF innen 8. november må svare på en rekke spørsmål om legitimiteten av det rigide regelverket. Blant annet:
                    • Hvorfor Norge har andre regler enn nabolandene.
                    • Hvorfor LSK i prinsippet kan stille et lag med 11 svensker, men ikke med åtte norske og tre australiere.
                    • På hvilken måte regelverket ivartetar hensynet til norske spillere.

                    Til sammenligning kan man i Danmark benytte tre spillere utenfor EU/EØS-området på banen samtidig, og også ha spillere med alle nasjonaliteter tilgjengelige på benken.

                    Likestillings- og Diskrimineringombudet har ifølge Romerikes Blad vurdert regelen tidligere, på bakgrunn av en spesialoppgave om emnet. Men ombudet kom ikke fram til noen endelig konklusjon, fordi de ikke visste om noen hadde blitt diskriminert av regelen.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #70
                      LSK klager på EU-regel


                      ØNSKER ENDRING I REGELVERKET: LSK bruke både Oliver Occean,Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi i samme kamp. ( Foto: Digitalsport )

                      Lillestrøm ønsker å bruke Oliver Occean, Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi samtidig.



                      Av: Håvard Karlsen

                      Publisert: 25.10.2006 kl. 12:28

                      Lillestrøm har klaget Norges Fotballforbunds regel om at eliteserielagene ikke kan bruke mer enn to spillere utenfor EU/EØS-området i hver kamp inn for Likestillings- og Diskrimineringsombudet, skriver Romerikes Blad.
                      Klubben har Olivier Occean, Kasey Wehrman og Khaled Mouelhi i spillerstallen som er rammet av regelen, og én av de må til enhver tid sitte på tribunen.
                      LiSK-manager Jan Åge Fjørtoft har varslet at én må gå hvis det ikke blir endring i regelverket.
                      Nå må NFF innen 8. november svare på en rekke spørsmål om regelverket:
                      - Hvorfor har Norge andre regler enn våre naboland på dette området? Er det andre land enn Norge som har samme regler?
                      - Pågår det noe arbeid for å harmonisere disse reglene, slik at arbeidsbetingelsene for spillere blir de samme i hele EU/EØS-området?
                      - Hvis det er slik at LSK i prinsippet kan stille med et lag utelukkende bestående av spillere fra for eksempel Sverige, hvorfor kan de da ikke stille med et lag med åtte nordmenn og tre australiere?
                      - På hvilken måte ivaretar dette regelverket hensynet til norske spillere? Ville ikke regelverket vært langt mer målrettet hvis bestemmelsene gikk ut på at det til enhver tid måtte være et visst antall norske spillere på banen, eventuelt et visst antall spillere som har kommet opp fra egen juniorstall?
                      - Mener NFF at LSK har seg selv å takke i denne saken, i og med at de har tre spillere fra land utenfor EU/EØS-området, vel vitende om hvordan regelverket fungerer?
                      - Kjenner NFF til om spillerne som hentes fra disse landene er kjent med de norske reglene, slik at de vet hva de går til? Gjør NFF noe for å informere utenlandske spillere om regelverket, eller overlates det til klubber og agenter?

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #71
                        Frettabladid: LSK er så godt som enige om overgang for Viktor Bjarki Arnarsson

                        I flg. Frettabladid og Viktor-tråden så er LSK og Vikingur nå så godt som enige om en overgang for Viktor Bjarki Arnarsson. LSK's første bud på ca. 1 million NOK ble avslått, mens ett nytt forhøyet bud forventes å føre til at klubbene undertegner overgangspapirer denne uka.
                        Last edited by RoyVaadal; 27.10.2006, 06:32.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          #72

                          Foto: Kasper Wikestad, Digitalsport
                          LSK får hjelp

                          Relaterte klubber
                          Lillestrøm
                          Stiftet: 02.04.1917
                          Hjemmebane: Åråsen
                          Tilskuerrekord: 13595
                          Neste kamp: 29.10.2006 Odd Grenland-Lillestrøm
                          Mer om Lillestrøm



                          Lillestrøm har haltet i høst, men får nå hjelp av Olympiatoppen for å bli raskere.



                          Av: Thore-Erik Thoresen
                          Publisert: 26.10.2006 kl. 08:19
                          Tre av Lillestrøms yngre spillere har de siste ukene deltatt i et pilotprosjekt i regi av Olympiatoppen. Kanarifuglene ser inn i 2007 og satser seriøst på en mye hurtigere spillerstall.
                          - Tanken er å evaluere prosjektet før vi går videre, sier Lillestrøm-trener Gunnar Halle og legger ikke skjul på at han har store forventninger til dette prosjektet.
                          Fra Olympiatoppens side er det sprinttrener Leif Olav Alnes, kjent som mannen bak Geir Moen og John Ertzgaard, som har fått ansvaret for prosjektet.

                          Ikke hele laget


                          - Vi har ikke kjørt inn hele A-laget i sprintprosjektet ennå. Nå skal vi gjennomføre en seks ukers periode med dette pilotprosjektet før vi ser hva vi gjør videre, sier Halle. Han både håper og tror at regulær sprinttrening for spillere også på A-laget vil gi gode resultater på sikt.

                          - Vi har hatt avtaler med Olympiatoppen flere år på rad, også på andre deler av treningen. Dette er for oss et helt nytt og veldig spennende prosjekt. Nå skal vi vurdere den videre vei straks sesongen er over, men det ligger i kortene at vi både håper og tror vi skal få raskere spillere både med og uten ball, hevder Halle.

                          Carew-modellen


                          Allerede i 1999 hadde sprinttrener Leif Olav Alnes besøk av en fotballspiller på treningene sine.

                          I løpet av en høst senket John Carew persen på 60 meter med seks tiendedeler - over et halvt sekund!

                          - Da Carew gikk til franske Lyon, var det tydelig at fransk TV hadde gjort god research, for det kom et team opp til Oslo for å få høre mer om denne sprinttreningen, sier Alnes, som sammen med blant andre Ertzgaard ble invitert for Carews regning til vintertrening den gang han spilte og bodde i Valencia.

                          Fra Olympiatoppens side er også forventningene til sprintprosjektet store. Samarbeidet med Lillestrøm generelt og spesielt med trenerduoen Uwe Rösler og Gunnar Halle pluss klubbens franske fysiske trener, Jerome Brunier, skal være tilnærmet perfekt.

                          Klassisk sprint


                          Opplegget til Leif Olav Alnes går i bunn og grunn ut på klassisk sprinttrening. Men der en sprinter skal være god på den ene spurten ad gangen, handler mønsteret for en fotballspiller i å være god på flere spurter.
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Sem
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2005
                            • 1626

                            #73
                            En engelsk Championship-klubb ønsker i følge den islandske morgenavisa Viktor Bjarki Arnarson på prøvespill. Det kan dermed hende at overgangen til Lillestrøm blir satt på vent.


                            Opprinnelig skrevet av Vikingur
                            In the Icelandic morning paper today that an english first division club want Viktor on trial and the Lilleström deal could be on hold.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796

                              #74
                              Frykter konkurser

                              - Fjørtoft bekymret

                              Norsk toppfotball befinner seg på kokepunktet. Akkurat nå er økonomien så overopphetet at LSK-manager Jan Åge Fjørtoft frykter at toppklubber kan gå konkurs de nærmeste årene.Av TRYGVE SUNDBØ

                              LIKER IKKE AT KOMPISEN SLITER: Jan Åge Fjørtoft føler med Kjetil Rekdal - selv om han håper på LSK i kveld. Foto: Terje Bringedal
                              VG Nett følger:


                              - Fotballen er verre enn eiendomsmarkedet. Selv om inntektene aldri har vært høyere, kan man frykte et krakk hos klubber som fremdeles er avhengige av gode resultater, sier Fjørtoft, som vet det er mange nervøse klubbledere rundt omkring.

                              - Skrekkscenariet er å rykke ned med kostbar spillerstall og ny stadion. Utgiftene er blåst opp som en følge av den gode medieavtalen, mens mye av inntektene vil utebli. Regningen for å holde seg i toppen er blitt ekstrem høy, og mange klubber er fremdeles avhengig av rike onkler for å klare driften.

                              Fjørtoft mener ikke å sutre, hverken på egne eller andres vegne, men frykter at utgiftene har vokst for raskt.

                              - Fikk sjokk

                              Han mener at en utvidelse av eliteserien til 16 lag kan løse mye:

                              - Når færre rykker ned, og alt blir litt mer forutsigbart, slipper vi også en del av de panikkjøpene vi ser i dag.

                              Fjørtoft er fremdeles svimmel etter alt han så uken før overgangsvinduet stengte.

                              - Jeg fikk sjokk av hva som ble tilbudt middelmådige spillere i et desperat forsøk på å forbedre tabellsituasjonen.

                              Nest rikest

                              LSK eier sin egen stadion og er i dag Norges nest rikeste klubb. Klubben har snudd et driftsresultat på minus 19 millioner til pluss på to år. Likevel har de ikke råd til nye spillere:

                              - Jeg ringer Per Berg (LSK-investor) hver dag for å passe på at han tar tranen sin. Holder ikke han seg frisk, risikerer flere av oss å måtte spille selv, fleiper han illustrerende.

                              I et marked nærmest støvsugd for norske spillere, er knallhard satsing på egne talenter blitt stadig viktigere. Der ligger det enorme besparelser.

                              - Sultne ungdommer med fart er det vi er ute etter. Fart er fremtiden.

                              Fjørtoft er heller ikke fremmed for å styrke Norsk Toppfotball, nødvendigvis på bekostning av Fotballforbundet.

                              - Sliter med utgiftene

                              - Det meste av kompetansen ligger i klubbene, og eiendomsretten til toppfotballen er en løpende og interessant diskusjon. Vi sliter med utgiftene, og burde kanskje sitte igjen med en større bit av kaken.

                              Jan Åge Fjørtoft er ikke alene om å rasle med sablene i denne saken. Medieavtalen løper i to år til og skal snart reforhandles. Men først skal klubbene, gjennom Norsk Toppfotball, og forbundet bli enige om både fordeling og forhandlingsrett.


                              (VG 26.10.06 kl. 09:53)
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • RoyVaadal
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2004
                                • 4055

                                #75
                                I flg. egen treningstråd så sto to spillere over dagens trening: Mifsud(ankel) og Riise (hjernerystelse).
                                RoyVaadal.

                                Kommentar

                                • Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

                                  #76
                                  Viktor Bjarki Arnarsson er klar for LSK, med mindre den medisinske testen stopper overgangen.

                                  Opprinnelig skrevet av Vikingur
                                  Vikingur and Lilleström have agreed a deal on Viktor, he will sign for Lilleström after passing a medical in the next days.

                                  http://www.fotbolti.net/fullStory.php?id=40954
                                  Last edited by RoyVaadal; 27.10.2006, 06:30. Begrunnelse: to s-er.

                                  Kommentar

                                  • Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

                                    #77
                                    Lillestrøms drømmetabell


                                    GODE FØR PAUSE: Men dessverre for Tor Thodesen og Sandefjord varer en fotballkamp i nitti minutter. ( Foto: Olav Olsen )

                                    INGEN FORKLARING: Gunnar Halle synes pausetabellen er interessant, men har ingen gode svar på hvorfor de slipper inn så mange mål etter pause.

                                    Hadde fotballkamper vart i 45 minutter hadde Lillestrøm ledet serien. Rosenborg ville ligget på sjetteplass.




                                    Av: Øyvind Brenne, Erli Berg Daneshmand, Espen Sletvold
                                    Publisert: 27.10.2006 kl. 14:27
                                    Endret: 27.10.2006 kl. 14:30
                                    Pausetabellen viser at Lillestrøm er eliteseriens beste lag sammen med Stabæk og Sandefjord de første 45 minuttene. Romerikingene har riktig nok benyttet siste halvdel til å hente to poeng de ikke hadde før hvilen. Men til sammenligning har rivalene Rosenborg og Brann skaffet seg henholdvis 17 og ni poeng etter pause.
                                    Kan ha kostet gullet

                                    Lillestrøms assistent-trener Gunnar Halle synes pausetabellen er nyttig informasjon, men sliter med å forklare hvorfor romerikingene har større problemer enn mange andre lag etter hvilen.
                                    - Det har jeg ikke noe godt svar på. Det er interessant å se at vi slipper inn så mange mål, sier Halle til aftenposten.no.
                                    Romerikslaget står bokført med 24 baklengsmål i annen omgang mot ni før pause.
                                    - De målene vi har sluppet har gått på personlige feil, og det kan det være mange årsaker til. Vi er godt trent, det skal ikke stå på det. Kanskje vi binder oss og mister litt konsentrasjon, tror han.
                                    - Har de dårlige andreomgangene kostet dere seriegullet?
                                    - Det kan kanskje stemme. I stedet for å sette spikeren i kista, har vi sluppet inn. Vi har i hvert fall ikke vært flinke nok til å avgjøre de jevne kampene, medgir assistenttreneren.
                                    RBK på sjetteplass

                                    Den så godt som tronede seriemesteren Rosenborg hadde faktisk ligget helt nede på sjetteplass om regnskapet ble gjort opp etter 45 minutter.
                                    Det er også oppsiktsvekkende at Sandefjord ville kjempet om gull, hvis det ikke hadde vært for svake andreomganger. Sandefjord er sammen med HamKam det laget som taper flest poeng etter pause. "Poengtapene" gjør at lagene i stedet er involvert i nedrykksstriden.
                                    Start på nedrykk

                                    Start kan derimot prise seg lykkelig over gode andreomganger. Hadde innsatsen før pause vært avgjørende, ville de siste kampene handlet om å unngå nedrykk, og ikke om å skaffe en plass i Royal League.
                                    Akkurat det bryr trener Stig Inge Bjørnebye seg lite om:
                                    - Jeg klarer ikke å skape noe engasjement omkring dette. En fotballkamp varer i nitti minutter, sier han til fvn.no.
                                    - Men det kan jo hende at vi er bedre trent enn andre, spekulerer han.
                                    Er du likhet med Bjørnebye mer opptatt av slutt-tabellen? Da må du prøve vår tabellkalkulator!

                                    Faens tabell. Blir bare rot. Sjekk selv på: http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle67940.ece
                                    Last edited by Kjell.T.Ring; 27.10.2006, 13:38.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                    Kommentar

                                    • Jannis
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2005
                                      • 266

                                      #78
                                      Viktor Bjarki Arnarson Er Klar.....

                                      Årets islending til Lillestrøm




                                      Lillestrøm har gått til innkjøp av Viktor Bjarki Arnarson, som er kåret til årets spiller på Island.




                                      Publisert: 27.10.2006 kl. 18:43
                                      Endret: 27.10.2006 kl. 19:04
                                      Den 23 år gamle midtbanespilleren Arnarson har scoret 8 mål på 18 kamper for sin tidligere klubb Vikingur, som så vidt berget plassen på øverste nivå på Island denne sesongen.
                                      Han gikk til nederlansk toppserie allerede som 16 åring, og har tidligere spilt for både FC Utrecht og TOP Oss før han i 2004 gikk tilbake til islandsk serie. Han var også i den islandske landslagstroppen som tapte 1-2 for Sverige tidligere denne måneden.
                                      Det antas at Lillestrøm betaler mellom 1,2 og 1,5 millioner for Arnarson.

                                      Dette lover jo veldig bra.

                                      Link: http://fotball.adressa.no/eliteserien/article67959.ece
                                      Last edited by Jannis; 27.10.2006, 19:32. Begrunnelse: Glemte Link

                                      Kommentar

                                      • sparwasser
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 3185

                                        #79
                                        Fra RB, fredag kveld:


                                        Viktor snart LSK-klar

                                        ÅRÅSEN:
                                        LSK er i ferd med å sluttføre forhandlingene som vil gjøre Viktor Bjarki Arnarsson til LSK-spiller.



                                        Av: Morten Svesengen


                                        LSK er enig med klubben hans, Vikingur, om overgangssum. LSK-manager Jan Åge Fjørtoft mener også at det er gode muligheter for at LSK vil bli enig med spilleren.

                                        – Jeg vil aldri si at noe er klart før alle papirer er underskrevet, men vi er kommet langt, sier Fjørtoft.

                                        Arnarsson var på prøvespill i LSK tidligere i høst, og 23-åringen spilte blant annet en snau halvtime i treningskampen mot Vålerenga på Jessheim (3-3).
                                        LSK-manageren ønsker ikke å kommentere overgangssummen, men etter det RB-sporten kjenner til, er LSK blitt enig om å betale i overkant av en million kroner for den islandske midtbanespilleren

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #80
                                          Årets islending til Lillestrøm

                                          Lillestrøm har gått til innkjøp av Viktor Bjarki Arnarson, som er kåret til årets spiller på Island.



                                          Av: Lars Ø. Berg, Kjell Ivar Grøndal
                                          Publisert: 27.10.2006 kl. 18:43
                                          Endret: 27.10.2006 kl. 22:37
                                          Den 23 år gamle midtbanespilleren Arnarson har scoret 8 mål på 18 kamper for sin tidligere klubb Vikingur, som så vidt berget plassen på øverste nivå på Island denne sesongen.
                                          Han gikk til nederlansk toppserie allerede som 16 åring, og har tidligere spilt for både FC Utrecht og TOP Oss før han i 2004 gikk tilbake til islandsk serie. Han var også i den islandske landslagstroppen som tapte 1-2 for Sverige tidligere denne måneden.
                                          Arnarson uttaler til den islandske avisen Fréttablaðið at han er glad klubbene har kommet til enighet etter lengre tids forhandlinger, og at han ser på Lillestrøm profesjonell klubb med fine folk og en utmerket arena.
                                          -Det er bra for meg å komme til en klubb som kjemper i toppen, istedenfor et lag i midtsjiktet. Lillestrøm virker å være en klubb som alltid holder seg i toppen, og det er noe jeg ikke har vært med på tidligere, sier Arnarson til avisen.
                                          Til nettstedet gras.is ramser Arnason også opp islendingene Stefán Gíslason, Indridi Sigurdsson og Veigar Páll Gunnarsson som allerede spiller i norsk eliteserie, og den korte avstanden til Oslo som viktige trivselsfaktorer.
                                          Det antas at Lillestrøm betaler mellom 1,2 og 1,5 millioner for Arnarson.
                                          Last edited by RSP; 28.10.2006, 10:33. Begrunnelse: Opprydding.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎