Er Per Bergs makt bra for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Raskolnikov
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2005
    • 1452

    Er Per Bergs makt bra for LSK?

    For meg virker det åpenbart at beslutningen om å gi Uwe sparken skyldes Per Berg. Grønlund sa forrige uke at Uwe og Gunnar ble værende også neste år. På dagens pressekonferanse forklarte han helomvendingen med at man hadde hatt flere møter. Med andre ord kom det ikke opp noen nye argumenter eller opplysninger som skulle tilsi at man skiftet mening. På direkte spørsmål om Per Berg hadde presset denne avgjørelsen igjennom var svaret "ingen kommentar". Med tanke på at de fleste av oss supportere gjerne ville ha med Uwe videre og det virker som om sportslig utvalg i utgangspunktet var enig i dette, er dagens oppsigelse helt uforståelig. Argumentene for oppsigelsen er jo mildt sagt sjokkerende dårlig. "Vi er veldig godt fornøyd med det første året, vi er veldig godt fornøyd med vårsesongen, men vi er litt skuffet over høstsesongen så han må gå.." Helt håpløst. Spørsmålet er også hvordan dette vil virke inn på andre i LSK-systemet. Det kan ikke være særlig motiverende å jobbe under slike forhold.

    Jeg synes det er synd at en mann skal kunne forvalte LSK som sitt personlige leketøy. I en annen tråd har det kommet fram at LSK begynner å få en bedre og bedre økonomi og kan tenke seg å kjøpe aksjer i AS. Jeg håper da man kjøper aksjer fra Per Berg i stedet for en emisjon. Hadde det vært mulig skulle jeg nemlig gjerne sett Per Berg ta hatten sin og gå.

    I framtiden håper jeg at LSK får lov til å styre LSK.
    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7029

    #2
    Javisst. En femåring ser at det er Per Berg som har regissert dette - for å få sin mann inn i trenerstolen. Det skal bli spennende å se om han vil sette de samme kravene til den nye treneren (som alle vet er dette etter alt å dømme Nordlie). Finale i Royal League, tredjeplass i serien og for eksempel semifinale i cupen til neste år vil vi måtte kunne bedømme som en sesong under pari for Per Berg.

    Det skal bli spennende å se om han utviser konsekvens. Jeg mer enn mistenker at det er sterke personkonflikter som ligger i bunn for sparkingen av Rösler.

    Dette er altså ikke noe angrep på Nordlie - av meg får i hvertfall han like mange sjanser til å bevise at han duger som alle andre som trener LSK, og som ekte lillestrømgutt må vi jo håpe at han lykkes. Men vekten av Per Berg på nakken kan knekke større menn enn Tom Nordlie.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Matti
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 895

      #3
      Syns at en mann skal ta slike avgjørelser alene, så som gode og dårlige. Den gangen her, har han etter min mening tatt en riktig avgjørelse. Røsler er rett og slett ikke en god _trener_. Og da nytter det dessverre ikke å beholde folk med et så viktig sportslig verv pga. at man er en kjekk kar. Ønsker Røsler alt godt, men han som mange flere har vist at man trenger en grunnmur før man begir seg ut i de stores selskap. Tror også ansettelsen av Røsler var en nødløsning i form av mangel på muligheter som også gjennspeiles i den korte kontrakten. Man vet Nordlie er ledig på markedet og det er nok en del av grunnen for denne avgjørelsen. En Lillestrøm-gutt med mye erfaring som også går vederlagsfritt.

      Tipper Nordlie er klar for klubben i løpet av uka, ellers bør nok styret gå litt i seg selv.

      Kommentar

      • Kjell.T.Ring
        Poll St. Ring
        --==FORUMRUNKER==--
        • Dec 2005
        • 11796

        #4
        Må ha et lite forbehold om at dette ikke er en direkte konsikvens av Man City episoden, (eller at Koren signerer i 7 år til etter å ha blitt kvitt Uwe )
        Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

        Kommentar

        • Gjest

          #5
          Jeg vil benytte denne tråden til å takke Per Berg for sin inntreden i Sportsklubben. Uten han er det mulig vi hadde måtte spilt kvalikkamper for å unngå nedrykk, eller spilt i 1. div. Vi lå nede for telling da han kom inn med sine penger og kompetanse.
          Jeg synes en slik kritikk som trådstarter kommer med er ufattelig korttenkt og til og med flaut!

          Per Berg, takk for at du er i LSK og måtte du bli det i all evighet.

          Kommentar

          • fjacob82
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 1507

            #6
            Har sittet og fundert på dette en stund nå...
            Uwe er en flott mann som burde fått lov til å fullføre det han har startet.

            Men, og prøv å ikke heng meg helt her nå.... så kan jeg skjønne det litt.
            To 4.plasser på rad kvalifiserte tydeligvis ikke til en forlengelse av kontrakt.
            Berg var sikker bekymret for at LSK da ikke skulle få topp pri fra treneren som da ville være på utkikk etter andre klubber å jobbe i. Altså, mentalt ville treneren kanskje være andre steder.
            Men det er litt synd at et stort trener emne som Rösler bare får to år på seg. Sikker på at vi kunne fått en bra sesong neste år. Han tok oss tross alt til to cup finaler.

            Og siden Berg er en tydelig fan av Nordli og så han var ledig på markedet og sikkert har mobilnummeret hans, ringte han og forhørte seg om ikke han kunne tenke seg å jobbe for LSK med Erland Johnsen på sin side (som sikkert er flink til å organisere defansivt). Med tanke på at familien til Nordli er i nærheten og Berg har spenna, så kan det fort bli Nordli og Johnsen neste år. Og jeg må ærlig innrømme at den tanken er litt god hos meg.
            Nordli er kjempeflink til å få lagene til å angripe og ha en god guts i laget.
            Johnsen er en gammel stopperkjempe som sikkert kan lære bort en ting eller to til forsvaret vårt når det gjelder å stoppe tekniske, kjappe spisser (og trege og tunge for den saks skyld).

            Så, jeg synes det er kjipt at Uwe måtte ta sin hatt og gå, for jeg tror han kunne gjort mye bra.
            Men på en annen måte så skal jeg ikke dømme for mye før vi blir presentert for ny hovedtrener. Blir det Nordli blir jeg glad. Blir det Reka, Fjøra, prahl, eller noe annet sånn idiotisk så blir jeg forbanna....

            Konklusjonen blir da, at det blir vanskelig å konkludere noe i det hele tatt...
            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
            *Brasseberget*

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #7
              Helt enig biggie. Svært mange her inne har en tendens til å se på personlig fremtredelse fremfor kompetanse. Vi leker ikke klubb.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7029

                #8
                Opprinnelig skrevet av Matti
                Helt enig biggie. Svært mange her inne har en tendens til å se på personlig fremtredelse fremfor kompetanse. Vi leker ikke klubb.
                Så når redningsmannen (joda, også jeg er takknemlig for pengene til Per Berg i 2004, tro meg) tilsynelatende - legger vekt på det ordet ettersom ingen av oss vet hele sannheten bak hva som har skjedd - har overkjørt sportslig utvalg, spillerne og absolutt alle andre i klubben for å trumfe gjennom sin egen vilje, så er det ikke lov til å fremme kritikk? Hvor er vi, i Sovjetunionen under pogromene?
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #9
                  Opprinnelig skrevet av Matti
                  Syns at en mann skal ta slike avgjørelser alene, så som gode og dårlige.
                  Hvorfor i all verden skulle Per Berg alene være best skikket til å ta slike avgjørelser? Hvilken enestående kompetanse har han egentlig? Ta f.eks hans ønske om å heller ta sølv med fint spill enn gull med dårlig spill. Er du enig i dette? Er det slike håpløse kriterier en trener i LSK skal forholde seg til? VIF vant gull med dårlig spill i fjor. Brann tok sølv med fint spill i år. Hvem tror du var mest fornøyd av deres fans?

                  I LSK er det sportslig utvalg som skal ta de sportslige avgjørelsene for klubben. Etter deres evalueringsmøte var beskjeden klar: Uwe blir. Dette var tydeligvis vanskelig å akseptere for Per Berg som gikk til RB for å prøve å undergrave hans autoritet mens han jobbet aktivt i kulissene for å få ham fjernet. På denne måten er sportslig utvalg satt til siden av Per Bergs personlige interesser.

                  En annen ting er at det ikke er spesielt god personpolitikk. Trekløveret på dagens pressekonferanse virket svært utilpass med situasjonen. Hvor motiverte er de for å gi alt framover?

                  Til slutt: Hvor var Per Berg i dag? Han kunne da for faen stilt opp og tatt støyten selv i stedet for å la folk som neppe var enig i avgjørelsen sitte der. Utrolig feigt!
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • Rathsmeister
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 561

                    #10
                    Berg

                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Ta f.eks hans ønske om å heller ta sølv med fint spill enn gull med dårlig spill. Er du enig i dette? Er det slike håpløse kriterier en trener i LSK skal forholde seg til? VIF vant gull med dårlig spill i fjor. Brann tok sølv med fint spill i år. Hvem tror du var mest fornøyd av deres fans?
                    Her forklarte han hva han mente med utsagnet i etterkant. Det han ville ha fram var at han foretrakk sølv med bra spill fremfor gull med dårlig spill. Grunnen til dette var at med godt spill ville LSK ha større sjans på en eventuell gullmedalje året etter, enn om man hadde dårlig, og mye flaks, som til slutt endte opp med gull. Da ville LSK ha mindre grunnmur å bygge på.
                    Mvh
                    Martin Raths

                    Kommentar

                    • Raskolnikov
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1452

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av biggie
                      Jeg vil benytte denne tråden til å takke Per Berg for sin inntreden i Sportsklubben. Uten han er det mulig vi hadde måtte spilt kvalikkamper for å unngå nedrykk, eller spilt i 1. div. Vi lå nede for telling da han kom inn med sine penger og kompetanse.
                      Jeg synes en slik kritikk som trådstarter kommer med er ufattelig korttenkt og til og med flaut!

                      Per Berg, takk for at du er i LSK og måtte du bli det i all evighet.
                      Du skal få lov til å drømme om at Per Berg skal styre LSK etter eget forgodtbefinnende til evig tid, mens jeg har mareritt om det samme. Selvfølgelig er jeg takknemlig for det han har gjort for LSK tidligere, men i utgangspunktet ønsker jeg at LSK skal eie LSK.

                      Røkke og Gjelsten spyttet vel penger inn i Wimbledon de også...
                      Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av biggie
                        Jeg vil benytte denne tråden til å takke Per Berg for sin inntreden i Sportsklubben. Uten han er det mulig vi hadde måtte spilt kvalikkamper for å unngå nedrykk, eller spilt i 1. div. Vi lå nede for telling da han kom inn med sine penger og kompetanse.
                        Jeg synes en slik kritikk som trådstarter kommer med er ufattelig korttenkt og til og med flaut!

                        Per Berg, takk for at du er i LSK og måtte du bli det i all evighet.

                        Dette må da være det beste innlegget noensinne skrevet på forumet, og jeg stiller meg 110% bak det...

                        Kommentar

                        • Gjest

                          #13
                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Så når redningsmannen (joda, også jeg er takknemlig for pengene til Per Berg i 2004, tro meg) tilsynelatende - legger vekt på det ordet ettersom ingen av oss vet hele sannheten bak hva som har skjedd - har overkjørt sportslig utvalg, spillerne og absolutt alle andre i klubben for å trumfe gjennom sin egen vilje, så er det ikke lov til å fremme kritikk? Hvor er vi, i Sovjetunionen under pogromene?
                          Joda, men vi vet ikke den hele og fulle sannheten rundt oppsigelsen av Uwe.

                          For alt vi vet kan det være Tom Lund som ikke synes Uwe har gjort en god nok jobb. Det vet vi ikke..

                          Det vi vet er vi hovedsaklig på grunn Per Berg er blitt en toppklubb igjen.

                          Så det å ønske at Per Berg skal ta sin hatt og gå synes jeg personlig er helt latterlig!

                          Kommentar

                          • Matti
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2005
                            • 895

                            #14
                            Der skulle det stå synd. Ellers synes jeg du trekker litt forhastede konklusjoner når du sier at Per Berg har tatt dette valget på egenhånd.

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av Rathsmeister
                              Her forklarte han hva han mente med utsagnet i etterkant. Det han ville ha fram var at han foretrakk sølv med bra spill fremfor gull med dårlig spill. Grunnen til dette var at med godt spill ville LSK ha større sjans på en eventuell gullmedalje året etter, enn om man hadde dårlig, og mye flaks, som til slutt endte opp med gull. Da ville LSK ha mindre grunnmur å bygge på.
                              Jeg har fått med meg den forklaringen, men jeg kjøper den ikke. Hvorfor skal offensivt finspill være noen bedre grunnmur enn defensiv trygghet? Er f.eks sjansene så utrolig mye større for at Brann tar seriegull neste år enn at VIF gjør det? Spilte ikke Start bedre fotball enn VIF ifjor? Som Per Berg ønsker jeg aller helst både fint spill og titler, men ønsket om titler kommer langt foran ønsket om fint spill.

                              Snakket om grunnmur er uansett ikke alt for interessant så lenge vi stadig mister våre beste spillere med jevne mellomrom.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • Matti
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2005
                                • 895

                                #16
                                Er kanskje det Berg vil forhindre, Røsler kan nok ta Koren på sin kappe. Røsler var rett og slett ikke god nok, og det fikk han ett og et halvt år på å bevise.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  #17
                                  Per Berg er en viktig person for klubben. Han er en dyktig forretningsmann, som sannsynligvis vet bedre enn noen her inne når det bør tas grep for å sikre bedre resultater og dermed bedre økonomi.
                                  Vi må bare innse at norsk fotball ikke lenger er en amatørliga der man bare spiller for heder og ære. Det er business, og derfor er jeg glad vi har en business mann i en så viktig rolle.
                                  Jeg takker Per Berg for at han gidder å bruke tid og penger på Lillestrøm når det garantert finnes bedre "prosjekter" andre steder.

                                  Kommentar

                                  • gj
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3359

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Så når redningsmannen (joda, også jeg er takknemlig for pengene til Per Berg i 2004, tro meg) tilsynelatende - legger vekt på det ordet ettersom ingen av oss vet hele sannheten bak hva som har skjedd - har overkjørt sportslig utvalg, spillerne og absolutt alle andre i klubben for å trumfe gjennom sin egen vilje, så er det ikke lov til å fremme kritikk?
                                    Kanskje spillerne og mange andre fast ansatte i klubben (eksempelvis Fjøra) rett og slett sitter for nærme Rösler til å kunne ta "objektive" beslutninger, på bakgrunn av evalueringene?

                                    Alle snakker om at vi har nådd cupfinale, Royal League-finale og Intertoto, samt 4. plasser i serien som at det er bra. Jeg syns ikke det er bra nok. Man kan ikke hvile på laubærene. Vi må stille høye krav, LSK skal opp i toppen.

                                    Jeg ønsker også Uwe lykke til videre, selv om jeg var kritisk til ham mot slutten. Samtidig syns jeg også det er en klok beslutning som nå er tatt. Det eneste lille forbeholdet er at man får inn en skikkelig trener. Jeg hadde forventet at en ny trener skulle bli presentert på pressekonferansen.

                                    Vi kan ikke sitte med Fjøra eller Erland Johnsen som midlertidig trener til langt uti mai.

                                    Til slutt vil jeg da si at Fjørtoft fremviste en meget profesjonell holdning på pressekonferansen, all den tid han var uenig i avgjørelsen. I organisasjoner er det sånn at ikke alle er enige hele tiden, men at man likevel må styre etter fattede vedtak. Jeg vil faktisk gi Fjøra honnør for den måten han taklet dette med personlig mening på.

                                    For alt vi vet om kroppspråket forøvrig (ja, en annen tråd), så kan alle de tre ha vært skuffet over at Rösler har gått bak ryggen på LSK og tipset Manchester City om Koren (dersom det da stemmer).
                                    Last edited by gj; 13.11.2006, 16:33.

                                    Kommentar

                                    • Matti
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2005
                                      • 895

                                      #19
                                      Amen. Kort og fint oppsumert Glenn.

                                      Kommentar

                                      • Raskolnikov
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1452

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av biggie
                                        Joda, men vi vet ikke den hele og fulle sannheten rundt oppsigelsen av Uwe.

                                        For alt vi vet kan det være Tom Lund som ikke synes Uwe har gjort en god nok jobb. Det vet vi ikke..

                                        Det vi vet er vi hovedsaklig på grunn Per Berg er blitt en toppklubb igjen.

                                        Så det å ønske at Per Berg skal ta sin hatt og gå synes jeg personlig er helt latterlig!
                                        Bortsett fra penger har vel ikke Per Berg bidratt med noe, men selvfølgelig er penger veldig viktig. I framtiden håper jeg uansett at LSK skal klare seg så bra økonomisk at vi ikke trenger pengene hans. At det i hovedsak er hans fortjeneste at vi har blitt en toppklubb igjen synes jeg er en drøy påstand. Viking bruker mer penger enn LSK uten at de er noen toppklubb av den grunn.

                                        Du har rett i at vi ikke vet den hele og fulle sannheten, men så lenge dagens pressekonferanse var en øvelse i svada tviler jeg på om vi noen gang får vite hele sannheten. Det som er fakta er:
                                        - Etter møtet i sportslig utvalg forrige uke gikk Frank Grønlund ut og sa at Uwe og Gunnar ble værende. Samtidig var beskjeden fra Uwe klar om at han ønsket å være trener for LSK flere år.
                                        - Senere i forrige uke gikk Per Berg ut i RB og klagde på sesongen samtidig som han bidro til å øke usikkerheten rundt Uwe igjen.
                                        - I dag ble Uwe og Gunnar sparket. Det kom ikke fram noen opplysninger som forklarte helomvendingen som har skjedd på mindre enn en uke og Frank Grønlund, Per Mathisen og Jan Åge Fjørtoft virket svært utilpass med situasjonen.

                                        Nei, jeg vet ikke den fulle sannheten, men så lenge LSK ikke bidrar til å klare opp gjør man seg sine tanker. For meg virker det ganske åpenbart at det er Per Berg som har trukket i trådene.
                                        Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎