Er Per Bergs makt bra for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Matti
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2005
    • 895

    #21
    Men da vil jeg vite helt konkret hvorfor du mener Røsler burde fortsette. Har han tilført klubben noe positivt?

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1403

      #22
      Støtter Per Berg. Han har betydd alt for at vi ikke er et middelmådig lag i dag. Han viser ambisjoner og handlingskraft ved å ta dette valget nå (med forbehold om at det er han som står bak).

      Uwe var en ok trener og det er kjedelig å miste han. Men regner med det kommer en ny, anerkjent trener. En som kan hjelpe LSK videre på veien mot gull ved å tilføre klubben noe som ikke Uwe hadde.

      At han engasjerer seg sånn med dette, gjør meg også trygg på at han vil fortsatt støtte klubben økonomisk i fremtiden.

      Kommentar

      • Henrik
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2006
        • 2110

        #23
        Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
        Nei, jeg vet ikke den fulle sannheten, men så lenge LSK ikke bidrar til å klare opp gjør man seg sine tanker. For meg virker det ganske åpenbart at det er Per Berg som har trukket i trådene.
        Det tror jeg også, og jeg takker han for det.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #24
          Opprinnelig skrevet av Matti
          Men da vil jeg vite helt konkret hvorfor du mener Røsler burde fortsette. Har han tilført klubben noe positivt?
          Mener du at Uwe ikke har tilført noe til LSK, så avslører du din egen inkompetanse.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • Raskolnikov
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2005
            • 1452

            #25
            Opprinnelig skrevet av Totti21
            Per Berg er en viktig person for klubben. Han er en dyktig forretningsmann, som sannsynligvis vet bedre enn noen her inne når det bør tas grep for å sikre bedre resultater og dermed bedre økonomi.
            Vi må bare innse at norsk fotball ikke lenger er en amatørliga der man bare spiller for heder og ære. Det er business, og derfor er jeg glad vi har en business mann i en så viktig rolle.
            Jeg takker Per Berg for at han gidder å bruke tid og penger på Lillestrøm når det garantert finnes bedre "prosjekter" andre steder.
            Per Berg vet helt sikker mye om økonomi, men det har ingen relevans i denne saken. Det er fint at Per Berg bruker tid og penger på LSK, men det er ikke fint om han overstyrer LSKs sportslige utvalg. I denne saken tror jeg det er nettopp det han har gjort. Hvis det ikke er tilfelle, så burde LSK komme opp med en bedre årsak til å sparke Rösler enn en litt skuffende høstsesong. Hva har skjedd på mindre enn en uke som har ført til en helomvending?
            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #26
              Har på ingen måte sagt at han ikke har tilført Lillestrøm noe, men jeg spørr dere. Ser du unnlater å svare på spørsmålet, du er kanksje ikke så kompetent selv?

              Kommentar

              • Matti
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2005
                • 895

                #27
                Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                Per Berg vet helt sikker mye om økonomi, men det har ingen relevans i denne saken. Det er fint at Per Berg bruker tid og penger på LSK, men det er ikke fint om han overstyrer LSKs sportslige utvalg. I denne saken tror jeg det er nettopp det han har gjort. Hvis det ikke er tilfelle, så burde LSK komme opp med en bedre årsak til å sparke Rösler enn en litt skuffende høstsesong. Hva har skjedd på mindre enn en uke som har ført til en helomvending?
                Måten han har behandlet spillere og media på har gjort meg kvalm til tider. Han har også irritert meg kraftig over taktiske valg. Per Berg har gjort helt rett i dette valget, og det til grevens tid. En svært god trener i Nordlie er ledig og han signerer nok iløpet av uka.

                Kommentar

                • Raskolnikov
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2005
                  • 1452

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Matti
                  Men da vil jeg vite helt konkret hvorfor du mener Røsler burde fortsette. Har han tilført klubben noe positivt?
                  Ja, jeg mener Uwe har fått ut lagets potensial i fjor og i årets vårsesong. Det er urimelig å forvente at han skal få ut absolutt av laget hele tiden. Vår svake høstsesong skyldes like mye manglende marginer og personlige feil som dårlig ledelse av Uwe.

                  Resultatene, som Ronnie har gjort rede for i en annen tråd, taler for seg selv. Det er rett og slett sterke resultater. Flere av spillerne våre har også utviklet seg mye individuelt. Tenker da på Rambekk, Riise, Koren og Stefanutto.
                  Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3499

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                    Per Berg vet helt sikker mye om økonomi, men det har ingen relevans i denne saken. Det er fint at Per Berg bruker tid og penger på LSK, men det er ikke fint om han overstyrer LSKs sportslige utvalg. I denne saken tror jeg det er nettopp det han har gjort. Hvis det ikke er tilfelle, så burde LSK komme opp med en bedre årsak til å sparke Rösler enn en litt skuffende høstsesong. Hva har skjedd på mindre enn en uke som har ført til en helomvending?
                    Så lenge Per Berg som har mest å tape på en sportslig nedtur for Lillestrøm mener at Uwe må gå, støtter jeg han i det. Jeg veit at han vil det beste for Lillestrøm. Og uansett blir det jo bare spekulasjoner i forhold til om han har tatt den avgjørelsen alene. Er jo ofte man kommer med uttalelser som Grønlund sin for å få fokus bort mens man jobber med saken. Blir litt feil hvis han skulle sagt "ingen kommentar" da det bare vill skapt uroligheter før sportslig utvalg har tatt sin endelige avgjørelse.

                    Kommentar

                    • hoyt
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2004
                      • 2850

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av Matti
                      Har på ingen måte sagt at han ikke har tilført Lillestrøm noe, men jeg spørr dere. Ser du unnlater å svare på spørsmålet, du er kanksje ikke så kompetent selv?
                      • Uwe har tatt oss til 2 finaler på 2 år, noe som ikke har vært så vanlig for LSK de siste 20 årene.
                      • Uwe har innført et profesjonelt ernæringssystem i klubben. F.eks bytta ut pizza med frukt i garderoben etter kamp.
                      • Uwe har vært med på å få frem spillere som Koren og Riise. Riise sier selv i dag at det er takket være Uwe at han er på landslaget.
                      • Vi har aldri tapt mot enga med Uwe
                      • Uwe var med på å redde oss fra nedrykk i 2002
                      • Uwe ga oss den første seieren mot rbk borte på mange mange år.
                      • Uwe innførte fysisk trener til klubben

                      Og lista kan fortsette og fortsette..
                      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                      - Nosa

                      Kommentar

                      • KimFL
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Nov 2003
                        • 1410

                        #31
                        Jeg ønsker også Uwe lykke til videre, selv om jeg var kritisk til ham mot slutten. Samtidig syns jeg også det er en klok beslutning som nå er tatt. Det eneste lille forbeholdet er at man får inn en skikkelig trener. Jeg hadde forventet at en ny trener skulle bli presentert på pressekonferansen.
                        Enig. Sitter med litt blandede følelser akkurat nå. Trist at en såpass fin fyr som Rösler ikke for fullføre det han begynte. Jeg synes han har gjort en fin jobb. Skulle dog ønske at det ble bedre resultater. Samtidig er det også spennende å se hvem som kommer inn som ny trener. Tror det blir Nordlie. Tror også det kan være grunnen til at en ny trener ikke ble presentert på pressekonferansen i dag. Nordlie har jo tross alt sittet i forhandlinger med Viking. Synes derfor det hadde vært direkte pinlig for LSK, hvis det hadde skjedd i dag. Samtidig synes jeg ogå det hadde vært litt respektløst overfor Uwe og Gunnar.


                        KimFL

                        Kommentar

                        • Raskolnikov
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1452

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                          Så lenge Per Berg som har mest å tape på en sportslig nedtur for Lillestrøm mener at Uwe må gå, støtter jeg han i det. Jeg veit at han vil det beste for Lillestrøm. Og uansett blir det jo bare spekulasjoner i forhold til om han har tatt den avgjørelsen alene. Er jo ofte man kommer med uttalelser som Grønlund sin for å få fokus bort mens man jobber med saken. Blir litt feil hvis han skulle sagt "ingen kommentar" da det bare vill skapt uroligheter før sportslig utvalg har tatt sin endelige avgjørelse.
                          Hvis det var feil å si ingen kommentar i den saken, hva med å si ingen kommentar i dag på spørsmål om det var Per Berg som hadde presset igjennom avgjørelsen? Det kan i hvert fall ikke være noe mer taktisk klokt. Du skal få lov til å mene at det beste for LSK er at en mann tar avgjørelsene alene, jeg forbeholder meg retten til å være uenig. Selv om Per Berg har mest å tape betyr ikke det at han har mest kompetanse.
                          Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                          Kommentar

                          • Eikrem
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Jun 2004
                            • 119

                            #33
                            Per Berg ga oss :

                            - Lsk tilbake når vi lå med brukken rygg
                            - Storhall
                            - Penger til Koren,mifsud,Riise,Røsler m.f

                            Ingen har gjort mer for klubben vår en denne denne fyren, og selv om ingen burde få blind tillit har jeg tro på at klubben fortsatt beveger seg i riktig retning med han som leder.

                            Kommentar

                            • Matti
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2005
                              • 895

                              #34
                              Det er forsåvidt et meget godt poeng. Tviler sterkt på at Per Berg er mannen som innehar mest faglig kompetanse i Lillestrøm. Dog er han vel den med mest makt, og kan på ingen måte si han missbruker den. Om det var han som sto bak avgjørelsen i dag var det et svært klokt valg. Det er vanskelig å finne gode trener, sær av Nordlie sitt kaliber. Da er det viktig at man benytter muligheten som er der. Nå har jo også Koren og Rambekk signalisert at man ønsker å fortsette på Åråsen i kjølevannet av Røslers avgang. Dette tyder vel også på at spillergruppa ikke var fornøyd med Røsler noe som også ble signalisert i sommer. Dette er noen av de bedre valgene Lillestrøm har tatt, nå mangler det kun om å bruke midler riktig så vi kan skape bredde i stallen. Der er også Per Berg en veldig sentral mann som skal ha all æren for deinvestor-gruppene som har bidratt til å hente spillere som Koren og Riise m.fl.

                              Kommentar

                              • frua
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Nov 2005
                                • 151

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av biggie
                                Jeg vil benytte denne tråden til å takke Per Berg for sin inntreden i Sportsklubben. Uten han er det mulig vi hadde måtte spilt kvalikkamper for å unngå nedrykk, eller spilt i 1. div. Vi lå nede for telling da han kom inn med sine penger og kompetanse.
                                Jeg synes en slik kritikk som trådstarter kommer med er ufattelig korttenkt og til og med flaut!

                                Per Berg, takk for at du er i LSK og måtte du bli det i all evighet.
                                Sier meg helt enig. Hadde det ikke vært for Per Berg kunne hele LSK glemt eliteserie... Han EIER tross alt klubben, og da må man få lov å bestemme. "Arbeidsgiver har styringsrett" ikke glem det.
                                Utrolig synd at Uwe må gå (og Halle) - men vi veit faktisk ikke hva og hvorfor dette har skjedd. Kun det som har kommet frem i media/pressekonferanse. Kan det være grunner som de ikke vil si/komme med for ikke å "sverte" Uwe/Halle?

                                Kommentar

                                • Juven
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • May 2006
                                  • 212

                                  #36
                                  Vil ikke dømme Per Berg for hardt, uten det han har tilført klubben så hadde vi nok vært å finne på nedre halvdel av tabellen.
                                  Man velger klubb bare en gang i livet, Lsk for evig!

                                  Kommentar

                                  • Rønnern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6690

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Eikrem
                                    Per Berg ga oss :
                                    - Storhall

                                    Det er ikke riktig. Det er klubben ved Per Mathisen som bygger denne storhallen.
                                    Mvh Ronnie "The Runner"
                                    LSK for alltid

                                    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                    Kommentar

                                    • Fritz
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2004
                                      • 1033

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av Matti
                                      Nå har jo også Koren og Rambekk signalisert at man ønsker å fortsette på Åråsen i kjølevannet av Røslers avgang. .
                                      Har Robbie signalisert det? Alt jeg har sett er at han skal ha sagt at sparkingen av Rösler ikke påvirket valget hans.

                                      Mulig informasjonen har gått meg hus forbi i all aktiviteten her inne, men du skulle vel ikke ha en link som underbygger det du sier om Robbie?

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Fritz
                                        Har Robbie signalisert det? Alt jeg har sett er at han skal ha sagt at sparkingen av Rösler ikke påvirket valget hans.

                                        Mulig informasjonen har gått meg hus forbi i all aktiviteten her inne, men du skulle vel ikke ha en link som underbygger det du sier om Robbie?
                                        Robbie sa jo snarere tvert imot. Han sa jo nettopp at Uwes exit IKKE påvirker han den ene eller andre veien i forhold til om han skal fortsette eller ikke.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        • Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av Matti
                                          Det er forsåvidt et meget godt poeng. Tviler sterkt på at Per Berg er mannen som innehar mest faglig kompetanse i Lillestrøm. Dog er han vel den med mest makt, og kan på ingen måte si han missbruker den. Om det var han som sto bak avgjørelsen i dag var det et svært klokt valg. Det er vanskelig å finne gode trener, sær av Nordlie sitt kaliber. Da er det viktig at man benytter muligheten som er der. Nå har jo også Koren og Rambekk signalisert at man ønsker å fortsette på Åråsen i kjølevannet av Røslers avgang. Dette tyder vel også på at spillergruppa ikke var fornøyd med Røsler noe som også ble signalisert i sommer. Dette er noen av de bedre valgene Lillestrøm har tatt, nå mangler det kun om å bruke midler riktig så vi kan skape bredde i stallen. Der er også Per Berg en veldig sentral mann som skal ha all æren for deinvestor-gruppene som har bidratt til å hente spillere som Koren og Riise m.fl.
                                          Er vel litt tidlig å dømme hvorvidt det var et godt valg eller ikke. Først etter neste sesong vil jeg konkludere med hvorvidt det var en lur avgjørelse. Egentlig burde førstkommende trener for LSK vurderes etter 2 sesongen for å gi et rettferdig bilde av lønnsomheten. Egentlig gir det ikke det heller, for nå har vi stabilisert oss som et topplag, de hadde vi ikke da Uwe tok over. Minuset er at Koren antagelig forsvinner.
                                          Lauken er vår venn!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎