Er Per Bergs makt bra for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KFL109
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1958

    #41
    Opprinnelig skrevet av Matti
    Men da vil jeg vite helt konkret hvorfor du mener Røsler burde fortsette. Har han tilført klubben noe positivt?
    Sjøl om du ikke spurte meg personlig: Ja, jøss! Det samme har forøvrig Per Berg gjort. Verden er ikke bare svart/hvit (sjøl om trøndra pleier å vinne serien...), og mange steder er det grøfter på begge sider av veien.

    Jeg var av de som ønska at Uwe skulle fortsette, men at "å sitte på oppsigelse" var det rette. Da hadde man fått en ny og grundig evaluering i løpet av vårsesongen, og man kunne fortsatt kursen eller prøve å stake ut en ny.

    Akkurat nå er jeg mest forbanna på prosessen, ikke nødvendigvis at Uwe ikke fikk fortsette. Kontraktsmessig har klubben sitt på det tørre. Men LSK framstår i media som en vingleklubb, og jeg hater at klubben i mitt hjerte opptrer så uprofesjonelt og tåpelig!

    Å gå ut å gi sittende trenerteam ny tillit - etter en full evaluering av sesongen - for så å gi teamet sparken fem dager etterpå, uten annen begrunnelse enn dårlige sportslige resultater får en til å lure seriøst på hvordan kommunikasjonen er i dette sportslige utvalget.

    Uansett hvor mye penger Per Berg har spytta i Sportsklubben og hvor bra noen mener at det er at noen har all makt, så har vel ikke situasjonen i norsk fotball blitt snudd fullstendig på hue i løpet av disse fem dagene? Mener at serien var avslutta - derav den før nevnte evalueringa.

    Tom Nordlies situasjon var vel også den samme (i den grad han er påtenkt noen rolle i klubben.) Viking har aldri fått noe ja. Hvis det sportslige utvalget ønska en ny kurs eller ikke mente at Rösler/Halle var i stand til å levere varene i treårsplanen hvorfor kunne de ikke flagga det med en gang?

    Når voksne mannfolk ikke er i stand til å snakke sammen blir man oppgitt!

    Sånn hvis noen har giddi å lese så langt: LSK var en klubb som hadde detti sammen de siste åra med Erlandsen hva sportslige resultater angår. Rösler blei en sportslig suksess. En ny optimisme kom, resultater bedra seg, publikumstallet skøyt i været, folk utenfor klubben så at spillestilen blei lagt om, vi fikk profiler inn i klubben vi bare kunne drømme om som Rösler videreutvikla. Snuoperasjonen blei så god at folk - som har glemt at Fugla ikke har vinni en tittel siden 1989 (!) - krever trenerens hode på et fat sjøl om Lillestrøm har kjempa i toppen hele sesongen.

    Fallhøyden blir stor for en ny trener. Håper det sportslige utvalget nå snakker sammen internt og ikke har behov for å prate med media før de er enige om kursen. For de har vel en plan? Suksess neste år var planen for Rösler, hvor lenge skal vi nå smøre oss med tålmodighet? Nei, ny trener blir nådeløst målt mot suksess i 2007 - mest på grunn av klubbens tåplige prosess.

    Men uansett - vi skal stå og synge gutta fram til seire neste år, vi - uavhengig av hvem som sitter på trenerbenken. Det er gutta på banen vi er der for!
    Vidar Evje

    Kommentar

    • Matti
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2005
      • 895

      #42
      Opprinnelig skrevet av hoyt
      Robbie sa jo snarere tvert imot. Han sa jo nettopp at Uwes exit IKKE påvirker han den ene eller andre veien i forhold til om han skal fortsette eller ikke.
      I et TV-sendt intervju etter at Uwe skjelte ut Koren sa han at _aldri_ ville glemme det Røsler sa og at det ble vanskelig å fortsette under ham som spiller. Derfor trekker jeg de slutninger at han _ønsker_ å fortsette, dog ikke det at han vil fortsette, men at han ser på Lillestrøm som en mulighet der han vil fortsette karieren. Koren har alltid forholdt seg meget profosjonell og tror aldri han ville sverte Røsler etter hans avgang ved å si dette direkte til media.

      Kommentar

      • Eiriqen
        Seniormedlem
        Forumsadist
        • Aug 2006
        • 105

        #43
        Å si at Per Berg ene og alene står bak dette er vel en hypotese som ingen i dette forumet per nå kan bekrefte.
        Vi får ikke gjort så mye annet enn å takke Röslern for den insatsen han gjorde for oss, og se fremover.
        Virker som halve forumet tar Röslers avsettelse som et personangrep! Det er det ikke! Om så Per Berg er hjernen bak, så er det vel INGEN mann som vil denne klubben mere godt enn nettop han!?

        Jeg bøyer meg i tillitten til klubben min, og ser frem mot alt det nye.

        Ingen er større enn sportsklubben, det gjalt tydeligvis Uwe også!
        Team Wenche Myhre
        Skjettengutta
        "Si meg, har Pascal Simpson fått for liten shorts, eller er han bare feit?!"

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #44
          Opprinnelig skrevet av Eikrem
          Per Berg ga oss :

          - Lsk tilbake når vi lå med brukken rygg
          - Storhall
          - Penger til Koren,mifsud,Riise,Røsler m.f

          Ingen har gjort mer for klubben vår en denne denne fyren, og selv om ingen burde få blind tillit har jeg tro på at klubben fortsatt beveger seg i riktig retning med han som leder.
          Her er fem mann som jeg mener har gjort mer for klubben vår: Tom Lund, Oddvar Dahle, Per Mathisen, Frank Grønlund, Einar Krokan. Har sikkert glemt noen i farta.

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #45
            Opprinnelig skrevet av Matti
            I et TV-sendt intervju etter at Uwe skjelte ut Koren sa han at _aldri_ ville glemme det Røsler sa og at det ble vanskelig å fortsette under ham som spiller. Derfor trekker jeg de slutninger at han _ønsker_ å fortsette
            Du kan trekke de slutningene du vil, men jeg forholder meg til det som blir sagt i denne saken. Jeg håper selvfølgelig du har rett, og at Koren blir.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #46
              Her virker det som dere gir ABSOLUTT all ære for det Lillestrøm har prestert de to siste årene til Uwe, som latterlig nok er to tapte finaler. Man kan gjerne være storfornøyd med det og rause Uwe opp i skyene, men svarer resultatene til midler og stall? Etter min mening overhodet ikke. Uwe skal dog ha skryt for å ha innført en ganske god treningskultur, men ut over det er det svært lite som er gjort riktig. Han har behandlet våre beste spillere som dritt. Hvorfor bytter han ut Mifsud hver _eneste_ kamp for å gi Winsnes spilletid når Mifsud selv og formen tillsier at han bør være på banen? Dette kunne tatt på rulering. Dette viser at han ikke fungerer som sjef, man skal selvfølgelig ikke la seg underkue av sine beste spillere, men å bevist herse med dem blir helt feil. Det er en veldig fin balansering der, men Uwe gikk alt for langt.

              Kommentar

              • KFL109
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1958

                #47
                Opprinnelig skrevet av Matti
                Her virker det som dere gir ABSOLUTT all ære for det Lillestrøm har prestert de to siste årene til Uwe, som latterlig nok er to tapte finaler.
                Virker sikkert ganske likt som min opplevelse av de som ikke ser at Uwe har bidratt med noe I DET HELE TATT. Selvfølgelig må da to tapte finaler være latterlig, siden det andre trenere har bidratt med siden NITTENÅTTINI har vært så jævlig enestående.

                Det er ikke nøvendigvis sånn at hvis bare Tom "FÅ SPARKEN" Nordlie hadde vært trener så kunne vi lekt med trofeer.
                Vidar Evje

                Kommentar

                • rælingen kanaris
                  Kaptein Reketråler
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 1445

                  #48
                  Viss det er Per berg som står bak sparkingen av røsler så synes jeg det er bedre at han stikker med penga sine(helst at han stikker dem langt opp et visst sted) en at han skal bestemme hvem som skal være trener. Det er beslutning som det bør være flertall om...13. november 2006 vill bli stående som en skamplett i lsk's historie...
                  Custodes
                  I med og motgang

                  Kommentar

                  • Matti
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2005
                    • 895

                    #49
                    At noen mener at han ikke har bidratt med noe I DET HELE TATT, kan jeg nesten ikke ta på min kappe. Når det gjelder "latterlige" finaler, så er det et lite pek til at dere omtaler det at man kom til to finaler som om man vant dem. Sånne holdninger irriterer meg grenseløst, så da ville jeg bare påpeke det litt ekstra.

                    Må også få tilføya at jeg synes det er _VELDIG_ trist at Uwe må dra, spesielt etter innslaget som gikk på TV2. Ellers virker det som Uwe ikke ønsket Rambekk i klubben.

                    Kommentar

                    • mooph
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2005
                      • 1496

                      #50
                      Dersom ledelsen har en plan med detta og dagens nyhet kun er del 1, stiller jeg meg loyalt bak dette. Dog noe tvilende til fremgangsmåten, men jeg antar at det var nødvendig at ting ble som de ble...MEN, er dette, som det kommer fram i media, noe som blei avgjort i dag tidlig- uten erstatter klar / noen plan bak er jeg helt sjokka.Hvem som står bak er mindre interessant så lenge det ikke fører til personkonflikter innad i klubben.
                      Fugla mot nye høyder

                      Kommentar

                      • Gjest

                        #51
                        Det kom tydelig fram på tv2-sporten at sparkingen av Uwe var veldig kontoversiell!
                        Grønlund fortalte at det var heftige diskusjoner i forkant av oppsigelsen. Og tv2 mener at Berg har brukt sin makt, til tross for at store deler av styret var imot oppsigelsen av Uwe.
                        Det er som er helt klart er at Fjørtoft var imot, og jeg synes det så ut på Grønlund som han også var imot (men det er bare synsing).

                        Men det er vell sånn at LSK må lønne Uwe ut 2007 eller gi han en sluttpakke?
                        Så det er klart at Per Berg gjør det han mener er best for LSK!
                        Selv om det kan settes spørmålstegn ved måten det ble gjort på.

                        Jeg tror at Per Berg og de ander beslutningstagerne som deler hans syn er livredde for at de skal miste Tom Nordli.
                        Tom er nå uten kontrakt, men ville sannsynlighvis hvis ikke fugla hadde kommet på banen signet en kontrakt med Viking. Noe som kunne betydd at LSK hadde mistet Tom for evig og alltid.
                        Jeg tror at det er dette som gjorde at Berg og Co tok de drastiske skrittene de tok. De har rett og slett større tro på Tom enn Uwe, og tørte ikke vente et år eller flere på å finne ut om det de trodde var rett.

                        Handlingskraftig og modig.. Det blir spennende å se om det tøffe valget var det rette.
                        Last edited by Gjest; 13.11.2006, 19:16.

                        Kommentar

                        • boss
                          Juniormedlem
                          Ferskenpels
                          • Jan 2006
                          • 6

                          #52
                          I mai sa vi at det måtte bli gull fordi vi ledet uten å ha spilt en god kamp. Vi hadde tur med dommeravgjørelser. Hvor mange gode kamper har vi spilt etterpå ? Greit å banke enga to ganger, men det redder ikke sesongen. Hadde Arne E hatt dagens stall hadde vi garantert gjort det bedre enn det Røsler har prestert. Er lei "sikring" av ledelse og uthaling av tid på Åråsen. Nå må det ansettes en trener som våger å lykkes og ikke kun tenker på å unngå egne feil.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7048

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av Matti
                            Nå har jo også Koren og Rambekk signalisert at man ønsker å fortsette på Åråsen i kjølevannet av Røslers avgang.
                            Hvor har Koren uttalt dette? Med mindre jeg var trøttere enn jeg trodde i dag tidlig sa han til fxt.no at trenerskiftet ikke hadde noen innvirkning på hans beslutning.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7048

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av boss
                              Hadde Arne E hatt dagens stall hadde vi garantert gjort det bedre enn det Røsler har prestert.
                              Hvordan kan du garantere det?

                              Arne Erlandsen har hatt store ressurser til rådighet med IFK Göteborg. Hvordan endte den historien? Hvor mye vant han med dem?

                              Hypotetisk nonsens som dette i ditt første innlegg - velkommen til forumet...
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #55
                                Du har misoppfattet situasjonen i IFK totalt, trigz. Erlandsen hadde ikke store ressurser. Han fikk omtrent ikke kjøpe spillere, samtidig som spillere ble solgt på løpende bånd. Resultatkravene spriket voldsomt fra forutsetningene.

                                Det er en grunn til at han ble kåret til årets trener.

                                Om LSK hadde vært bedre med Erlandsen i år har jeg ingen formening om.

                                Kommentar

                                • Henrik
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2006
                                  • 2110

                                  #56
                                  Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Hvordan kan du garantere det?

                                  Arne Erlandsen har hatt store ressurser til rådighet med IFK Göteborg. Hvordan endte den historien? Hvor mye vant han med dem?

                                  Hypotetisk nonsens som dette i ditt første innlegg - velkommen til forumet...
                                  Det var nok ikke tilfelle. Han hadde minimale ressurser tilgjengelig. Og de solgte unna laget mens han protesterte. Han ble jo årets trener i år, med begrunnelsen at han holdt laget oppe mens alle stjernene ble borte, og da han gikk av raknet alt sammen.

                                  Kommentar

                                  • boss
                                    Juniormedlem
                                    Ferskenpels
                                    • Jan 2006
                                    • 6

                                    #57
                                    Meninga var ikke å dra igang en diskusjon om Arne, men påpeke hvilken stall Røsler har hatt til rådighet. Da er det for dårlig det som er prestert.

                                    Kommentar

                                    • Sultanen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 257

                                      #58
                                      Synes det er ganske utrolig at enkelte klarer å sitte å nærmest forgude Per Berg for alt han har gjort for LSK. Enkelte her på forumet får det til å høre som at Per Berg har donert sine penger til et veldedig formål. Per Berg har kjøpt seg et aksjeselskap. Dette er en investering jeg tror han ikke forventer en stor avkastning fra, men som han har gjort for å tilfredstille sitt eget ego.

                                      Per Berg hadde nok neppe noen av oss i tankene den dagen han bestemte seg for å overta LSK. Jeg er selvfølgelig glad for at Lillestrøm unngikk konkurs, men så kan man jo allikevel spørre seg hvilken pris man må betale for dette.
                                      LSK har blitt til et diktatur hvor all makt har havnet hos Per Berg. Til tross for stor motstand i styret i LSK klarer han å sparke Uwe Røsler. Jeg er skremt over makt-fordelingen i klubben.

                                      Hadde Per Berg donert bort sine penger til LSK og latt klubben styre seg selv skulle jeg vært evig takknemlig, men det er ikke dette som er situasjonen i LSK.

                                      Kommentar

                                      • Martine
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jan 2006
                                        • 45

                                        #59
                                        Skal ikke se bort ifra at det er Per Berg. Men jeg synes at de kan komme med en mye bedre begrunnelse enn det de har kommet med.
                                        Bjasunge. Nah, not me.

                                        Kommentar

                                        • artois
                                          Seniormedlem
                                          Forumonanist
                                          • May 2004
                                          • 176

                                          #60
                                          Lillestrøm Sportsklubb er per dags dato langt mer enn en vanlig fotballklubb. Vi er en bedrift som lever av å skape resultater.

                                          Som supportere tenker man mer med hjertet enn med hodet, følelser styrer mer en strategisk tankegang.

                                          Per Berg har en plan, og kun en plan: Lillestrøm Sportsklubb skal igjen bli Norges ledende lag.
                                          At spillere, trenere og ledere må forlate oss på veien, det er rett og slett bare naturlig.

                                          Per Berg og Lillestrøm Sportsklubb har med dette signalisert hvor lista ligger. Tapte finaler og fjerdeplasser er for dårlig.

                                          Uwe var supporternes mann, derfor er nok dette vanskeligere å takle enn de fleste andre frafall av trenere, spillere og ledere.

                                          November 2007 vil vise oss om beslutningen var riktig.
                                          Mortus vivis praecipant
                                          ¤ Brigate Giallo ¤

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎