Er Per Bergs makt bra for LSK?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • heidar
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2004
    • 2120

    Det er tydelig at en offensiv og underholdende 4-3-3-formasjon er det viktigste her, ikke først og fremst prestasjonene. Jeg lurer veldig på hvordan man kan klare å stable på plass et slagkraftig mannskap i den formasjonen med det spillermaterialet vi har til rådighet idag.

    Konklusjon: Mange inn, mange ut, og kameler til frokost,middag og kvelds!
    En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

    Endelig er mørketida over.

    Kommentar

    • Henrik
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2006
      • 2110

      Opprinnelig skrevet av maurakanari
      Selvsagt husker jeg det. Rakker ikke ned på Berg direkte. Men hvis han er misfornøyd med to 4. plasser, to finaler, og ny publikumsrekord, så må jo neste trener og få sparken hvis han ikke minimum tar medalje. Og hvis jeg hadde rakket ned på han har jeg lov til det. Har vært på nesten alle hjemmekampene de siste 16 årene ( bortsett fra 1-2 noen år), og når erlandsen fikk 7 år, kunne Røsler jammen meg fått 3!
      Han har vel sagt at det ikke er resulatene som er avgjørende, han vil se en annen spillestil fra LSK.

      Kommentar

      • BennyLem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 2902

        Opprinnelig skrevet av heidar
        Konklusjon: Mange inn, mange ut, og kameler til frokost,middag og kvelds!
        Som det har blitt diskutert i flere andre tråder, så må vi uansett minimum ha inn fire-fem mann nå, kanskje seks. Det er ikke umulig at Sportslig Utvalg mener at denne fornyelsen var mest hensiktsmessig å overlate til ny trener, fremfor en med kort tid igjen (1 år).

        Forøvrig bra av Heidar og flere andre her nå, som bidrar til å legge debatten på et mer saklig nivå.
        Moderate Winsnes Fanatics: Forbanna på Felt C - Frihet for RoyVaadal

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          På Tv2-sporten sendt klokken 21.30 innrømmet Jan Åge Fjørtoft at investorene har stilt et ultimatum til LSK i den form av at de ville trekke ut sine ressurser av klubben om Rösler fortsatte som trener for klubben. Fjørtoft sier videre at LSK tok det valget å stå frem som taper i denne saken, noe som tydelig markerer at det var AS'et som var imot.

          Personlig mener jeg dette er meget uheldig. Spør du meg er det lite profesjonelt av Per Berg å få fram sine ønsker på denne måten. Om han har rett i sine antagelser om at en annen trener kan gjøre det bedre vil tiden vise, men jeg synes likevel det er skuffende at han viser såpass lite tillitt til de som har det sportslige ansvaret i LSK. Jeg lurer på hvordan Per Berg's stahet vil kombineres med en personlighet som Tom Nordlie.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • sniper
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 5254

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            På Tv2-sporten sendt klokken 21.30 innrømmet Jan Åge Fjørtoft at investorene har stilt et ultimatum til LSK i den form av at de ville trekke ut sine ressurser av klubben om Rösler fortsatte som trener for klubben. Fjørtoft sier videre at LSK tok det valget å stå frem som taper i denne saken, noe som tydelig markerer at det var AS'et som var imot.
            Per Berg er AS'et, og det er også der JÅF er ansatt.

            Petter

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av petter
              Per Berg er AS'et, og det er også der JÅF er ansatt.

              Petter
              Jepp, det stemmer. Jeg tenkte først og fremst på Per Berg og eventuelt Tom Lund, da det har kommet tydelig fram at Fjørtoft var mot at Uwe skulle gå. Forøvrig jobber jo Fjørtoft tett opp mot elitelaget i sin manager-stilling, og jeg mener derfor han har et godt grunnlag for å uttale seg om det sportslige i LSK.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                På Tv2-sporten sendt klokken 21.30 innrømmet Jan Åge Fjørtoft at investorene har stilt et ultimatum til LSK i den form av at de ville trekke ut sine ressurser av klubben om Rösler fortsatte som trener for klubben. Fjørtoft sier videre at LSK tok det valget å stå frem som taper i denne saken, noe som tydelig markerer at det var AS'et som var imot.

                Personlig mener jeg dette er meget uheldig. Spør du meg er det lite profesjonelt av Per Berg å få fram sine ønsker på denne måten. Om han har rett i sine antagelser om at en annen trener kan gjøre det bedre vil tiden vise, men jeg synes likevel det er skuffende at han viser såpass lite tillitt til de som har det sportslige ansvaret i LSK. Jeg lurer på hvordan Per Berg's stahet vil kombineres med en personlighet som Tom Nordlie.
                Så innslaget selv. Håper Berg har rett her og neste trenerteam blir bedre. Jeg var tidligere veldig skeptisk på Nordlie, men nå er jeg bare litt skeptisk. Blir veldig spennende å se hvordan dette virker intærnt. Slik det ser ut nå har vi en svakere stall neste år,men han har tidligere vist han kan lage gull av gråstein(værfall sølv

                Er både spent og nervøs for fremtiden, men vi får gi dem en sjanse.

                Forza fugla!
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • 10.09.50
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1410

                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  På Tv2-sporten sendt klokken 21.30 innrømmet Jan Åge Fjørtoft at investorene har stilt et ultimatum til LSK i den form av at de ville trekke ut sine ressurser av klubben om Rösler fortsatte som trener for klubben. Fjørtoft sier videre at LSK tok det valget å stå frem som taper i denne saken, noe som tydelig markerer at det var AS'et som var imot.
                  Har Fjøra bytta jobb? TV2-intervjuet var nærmest en absurd seanse. Fjørtoft bekreftet at klubben hadde blitt presset i trenervalget, og uttalte deretter på vegne av klubben at den hadde gjort det som var best for den i det lange løp (les: beholde penga til Per Berg) og at den kunne leve med å fremstå som taper av en maktkamp. Men Fjøra er da for faen adm.dir. i ASet. Han svarer til Per Berg, og Per Berg alene. Hva i all verden er det han driver med når han på riksdekkende fjernsyn uttaler seg på vegne av klubben mot ASet han selv driver?

                  Kommentar

                  • sniper
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 5254

                    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                    Har Fjøra bytta jobb? TV2-intervjuet var nærmest en absurd seanse. Fjørtoft bekreftet at klubben hadde blitt presset i trenervalget, og uttalte deretter på vegne av klubben at den hadde gjort det som var best for den i det lange løp (les: beholde penga til Per Berg) og at den kunne leve med å fremstå som taper av en maktkamp. Men Fjøra er da for faen adm.dir. i ASet. Han svarer til Per Berg, og Per Berg alene. Hva i all verden er det han driver med når han på riksdekkende fjernsyn uttaler seg på vegne av klubben mot ASet han selv driver?
                    Jeg henger ikke helt med på den der selv, men det er da i det minste greit at noen er åpne om hva som har skjedd.
                    Per Berg vil jo tydeligvis ikke frem, så da er det greit at Fjøra forteller hvordan det egentlig skjedde.
                    MEN
                    , men det setter jo unektelig Per Berg i et uheldig lys (Jeg takker Morten P i Dagbladet for den setningen).

                    Petter

                    Kommentar

                    • Øyvind
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2006
                      • 292

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120

                      Personlig mener jeg dette er meget uheldig. Spør du meg er det lite profesjonelt av Per Berg å få fram sine ønsker på denne måten. Om han har rett i sine antagelser om at en annen trener kan gjøre det bedre vil tiden vise, men jeg synes likevel det er skuffende at han viser såpass lite tillitt til de som har det sportslige ansvaret i LSK. Jeg lurer på hvordan Per Berg's stahet vil kombineres med en personlighet som Tom Nordlie.
                      Per Berg får nå my kjeft på forumet for å ha tatt et grep, og presset det gjennom gjennom den finasielle makten han har. Så blir det sagt at dette er meget uheldig.

                      Visste Per Berg at dette kom til å bli kristisert? Selvfølgelig
                      Visste Per Berg at det kom til å bli stilt spørsmålstegn ved hans rolle? Ja

                      Allikevel velger han å gjennomføre dette, da må hans overbevisning om at det er en riktig avgjørelse være særdeles stor. Det eneste som saken viser er at ambisjonene Berg har for LSK er skyhøye, og i denne saken var han villig til å bruke makt for å få endringene han mente var nødvendig. Tror ingen kommer til å klage den dagen mesterskapet er tilbake på Åråsen, for den dagen kommer.

                      Det er også verdt å spekulere i om kanskje klubben har brukt sin vetorett i andre saker. Dette vet ingen noe om, og vi kan ikke si noe om hvordan sportslig utvalg jobber. Trenerskiftet er en ekstraordinær sak, og en totalvurdering av Bergs rolle i utvalget på bakgrunn av denne saken blir for tynt.

                      Kommentar

                      • 10.09.50
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2005
                        • 1410

                        Opprinnelig skrevet av petter
                        Jeg henger ikke helt med på den der selv, men det er da i det minste greit at noen er åpne om hva som har skjedd.
                        Ikke vanskelig å være enig i det.

                        (Jeg takker Morten P i Dagbladet for den setningen).


                        Så har vi noe å takke ham for også. Det var ikke opplagt at det skulle skje noen gang.

                        Kommentar

                        • Rathsmeister
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 561

                          Eneherskende leder....

                          Per Berg har tydeligvis markert makta si overfor sportslig utvalg i denne saken. På generellt grunnlag lønner det seg svært sjeldent å ha en person som har full kontroll over en klubb. (tror jeg)
                          Men hva er alternativet i denne saken. LSK er avhengige (ettersom jeg har skjønt det) av frisk kapital utenfra for å opprettholde den sportslige satsningen. Når hovedaksjonær, med kontroll over klubben, truer med å trekke seg ut/snøre igjen sekken er jeg enig med sportslig utvalg som føyer seg etter Berg.

                          Har de egentlig noe valg, på nåværende tidspunkt, dersom fremgangen skal fortsette...

                          Nei, penger er ikke alt, men de er jaggu viktige og....
                          Last edited by Rathsmeister; 14.11.2006, 21:59. Begrunnelse: Måtte moderere meg litt gitt
                          Mvh
                          Martin Raths

                          Kommentar

                          • chrissp
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2004
                            • 2403

                            Det er mange sider ved denne saken - fordeler og ulemper. Det er uheldig at en klubb er avhengig av eksterne investorer i en slik grad, samtidig kan man ikke laste Per Berg for det...

                            Det interessant i tiden fremover er også hvordan Fjøra, Grønlund og Mathisen vil reagere. Spesielt Fjøra som vel var på nippet til å grine under gårsdagens pressekonferanse... Jeg håper de, og spesielt Fjøra, velger å se fremover og gi sitt beste for sportsklubben.

                            En annen ting: Vil Per Berg åpne lommeboken ytterligere?

                            NRK hevder at Nordlie har krevet at Rambekk fortsetter. Ikke noe penger der altså... Samtidig er det vel sannsynlig at Nordlie har spillerønsker.

                            Jeg noterte meg spesielt hva Per Berg svarte journalisten i dagens avis (husker ikke om det var VG, Dagbladet eller Aftenposten):

                            Per Berg: Jeg vil ha et veldig bra lag.
                            Journalisten: Men har dere ikke et bra lag.
                            Per Berg: Jeg sa veldig bra lag...

                            Veldig spennende, men tar han også konsekvensene?
                            Bølerkanaris

                            Kommentar

                            • Raskolnikov
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2005
                              • 1452

                              Klippet fra nyhetstråden:
                              Mathisen følte presset, og vår kilde opplyser at han åpnet for å fortsette som klubbens formann under gitte forutsetninger.
                              Ut fra det RB-sporten kjenner til, var forutsetningen at Lillestrøm Sportsklubb og LSK AS inngikk en avtale hvor klubben skulle kjøpe seg inn i AS'et
                              Allerede i åpningsinnlegget uttrykte jeg et ønske om at LSK skulle kjøpe aksjer av Per Berg i stedet for å foreta en emisjon. Det ser ut til at jeg vil få ønsket mitt oppfylt. Dette vitner om at også LSKs formann synes dagens situasjon er uheldig. Ettersom vi stadig får vite mer er det klinkende klart at det er Per Berg som har presset igjennom avgjørelsen. Det er vel like klart at det skaper dårlig stemning. Her har man et møte med 5 personer der 1 person presser igjennom en avgjørelse mot de andre 4 sin vilje. At alle truet med å trekke seg dersom Per Mathisen gikk vitner om en svært dramatisk stund for LSK.

                              Som alle andre er jeg klar over at LSK er avhengige av Per Berg eller andre investorer for å opprettholde ambisjonsnivået. På sikt mener jeg fortsatt at LSK vil være mest tjent med å kjøpe opp ASet slik at LSK styrer LSK.
                              Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                              Kommentar

                              • veiron
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6267

                                Jeg blir helt matt når jeg leser mer om saken etterhvert som nye detaljer dukker opp. Den siste artikkelen i RB som sier at Mathisen ville trekke seg er rimelig sterk kost for en LSK supporter. Ting har gått hardt for seg de siste dagene, det er helt klart. En maktkamp av dimensjoner som til syvende og sist gikk ut over Rösler /Halle.
                                Men Per Berg er uansett en viktigere mann for LSK enn duoen som måtte gå... Sånn er det bare.

                                Kommentar

                                • Rønnern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6690

                                  Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                  Allerede i åpningsinnlegget uttrykte jeg et ønske om at LSK skulle kjøpe aksjer av Per Berg i stedet for å foreta en emisjon.
                                  Om LSK kjøper aksjer av Øie AS eller om det foretaes en emisjon, har ikke veldig stor innvirkning på eierforholdet. Uansett hvilken løsning som velges, får LSK eierandel og Øie AS sin blir svekket.

                                  Fordelen med emisjon, er at det vil gi kapital som er tilgjengelig for LSK AS, ved kjøp av aksjer fra Øie AS v/Per Berg går pengene i lomma hans.
                                  Mvh Ronnie "The Runner"
                                  LSK for alltid

                                  Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                  Kommentar

                                  • Raskolnikov
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1452

                                    Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Om LSK kjøper aksjer av Øie AS eller om det foretaes en emisjon, har ikke veldig stor innvirkning på eierforholdet. Uansett hvilken løsning som velges, får LSK eierandel og Øie AS sin blir svekket.

                                    Fordelen med emisjon, er at det vil gi kapital som er tilgjengelig for LSK AS, ved kjøp av aksjer fra Øie AS v/Per Berg går pengene i lomma hans.
                                    Jeg skal være den første til å innrømme at økonomi ikke er min sterkeste side, men vil det ikke koste mer / ta lenger tid å få majoriteten i ASet ved emisjon?

                                    Jeg tenker meg noe slikt som følgende:
                                    Per Berg har 100 av 100 aksjer i AS
                                    Etter en emisjon får LSK 50 av 150 aksjer i AS og dermed 1/3
                                    Uten en emisjon får LSK 50 av 100 aksjer i AS og dermed 1/2
                                    Ifølge min logikk vil det derfor koste det dobbelte å få flertall ved en emisjon. Er jeg på villspor?

                                    Jeg ser fordelen ved å foreta en emisjon fordi man da får frigjort midler til sportslig satsing så det må vurderes opp mot hverandre. For meg er det uansett håpløst at LSK per i dag styres av en fyr som er mer opptatt av å spille "fin fotball" enn resultater.
                                    Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      Er Per Bergs makt bra for LSK ?

                                      Vel, på prinsipielt grunnlag er jeg meget negativ til at en investor driver gjennom sin vilje under trusel om å skru igjen pengekrana. Men om Per Bergs makt ikke nødvendigvis er bra for LSK, er det ingen tvil om at pengene hans er det. Og reellt sett hadde vel derfor ikke klubben noe særlig valg.

                                      Kommentar

                                      • Greven
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2005
                                        • 133

                                        Det er skrevet en del dritt om Per Berg her og noe av det stemmer sikkert, men jeg har faktisk forståelse for det han nå har gjort.

                                        Han ønsker å innvester i en klubb som LSK og på lang sikt ønsker han vel å få avkastning på de pengene. Når det sies at han lukker pengesekken hvis ikke Uwe fikk sparken så skjønner jeg det.
                                        Det handler om å innvestere i noe du tror på. Når han så ikke tror at Uwe er rette mannen for å ta fugla til nye høyder og enda mer penger inn i kassa. Selvfølgelig ønsker han ikke innvestere mange penger i noe han ikke tror på og det må han få lov til.

                                        Hvor mange av dere der ute ønsker å innvestere i en bedrift som dere ikke tror på. Det er ikke mange og ikke kom med det pisset om at det her er snakk om at man ikke skal tenke penger men følelser for klubben. Det tanken er god den om man innvesterer litt, men ikke så mye som han har spytta inn i klubben.
                                        Født i glasshus med lomma full av småstein

                                        Kommentar

                                        • Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

                                          Opprinnelig skrevet av Raskolnikov
                                          Jeg skal være den første til å innrømme at økonomi ikke er min sterkeste side, men vil det ikke koste mer / ta lenger tid å få majoriteten i ASet ved emisjon?
                                          Det er jo helt avhengig av hvilken pris Per Berg ønsker å ta for aksjene og strengt tatt hva han selv vil.

                                          Dersom han ønsker å få tilbake noen av kronene han har spyttet inn i LSK, er det åpenbart at han vil selge aksjer. Ønsker han at flere skal være med og betale gildet samt få inn mer kapital i ASet, vil LSK bli tilbudt å være med i en emisjon.

                                          Dette er dog ikke opp til LSK å bestemme.
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

                                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎