Rambekk takket ja til Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ballkunstneren
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2006
    • 780

    #61
    Hmm...

    Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Rambekk har vel, som alle andre arbeidstakere, rett til å si opp kontrakten sin dersom han er fordømt misfornøyd med arbeidssituasjonen sin?

    Hva slags oppsigelsestid har han da i så fall... til kontrakten er over??

    Tvilsomt forslag...

    Kommentar

    • Lillestrøm Kirke
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2004
      • 1470

      #62
      Opprinnelig skrevet av jalapenos
      Rambekk har vel, som alle andre arbeidstakere, rett til å si opp kontrakten sin dersom han er fordømt misfornøyd med arbeidssituasjonen sin?
      Da får han vel 12 mnd karantene?
      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

      Kommentar

      • aguado
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 448

        #63
        Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
        Da får han vel 12 mnd karantene?
        Karantene fra fotballbanen får han helt sikkert ja. Poenget var bare at vi strengt talt ikke burde frykte en misfornøyd Rambekk og Rambekk selv har heller ingen grunn til å være misfornøyd.

        Uansett finnes det mange andre jobber der ute, også for Rambekk.

        Kommentar

        • Harix
          Seniormedlem
          Forumsadist
          • May 2006
          • 118

          #64
          Kan Arne Sandstø sanrt slutte å syte i media?

          Arne Sandstå var en gang en respektert mann i mine øyne.. Men nå begynner hele denne Rambekk saken å gå litt langt syns jeg....




          [http://www.varden.no/apps/pbcs.dll/a...11230161/1007/

          Kommentar

          • plern
            Medlem
            Hoffnarr
            • Nov 2005
            • 51

            #65
            enig i at han må slutte å syte...
            har LSK satt en pris/bytte hjelper det ikke å syte til media:roll:

            Kommentar

            • KimFL
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2003
              • 1410

              #66
              Kan godt forstå at Sandstø er frustrert over å ikke få Rambekk billig. LSK har jo tross alt lagt ut spilleren for salg, og akseptert et bud fra Godset. Når da Odd ikke får kjøpt han til den samme prisen, så er det vel naturlig at de blir litt sure.

              På den annen side, så blir det feil av Sandstø å syte om dette i media. Virker litt barnslig på meg. LSK er jo i sin fulle rett til å sette den prisen de synes er riktig.

              Lurer også på hva Rambekk tenker om dette? Er jo ikke akkurat noen gunstig situasjon for han, siden han og familien allerede har "bestemt" seg for å flytte hjem. Men jeg regner med at han er såpass profesjonell, at han aksepterer en evt. avgjørelse uansett hvordan det går. Er ihvertfall mitt inntrykk av Rambekk. Er han fortsatt Fugla-spiller, så kommer han til å gi alt for Fugla.


              KimFL

              Kommentar

              • Grusom B
                Generalissimo Bellisimo
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6248

                #67
                La Anders gå!

                Jeg registrerer at rambekktakketjatiloddtråden fortsatt er den som gjelder i denne saken, men det interesserer meg ikke, ettersom jeg har noe annet på hjertet enn det nevnte tråd har.

                Jan Åge, Frank, Kfl-kolleger: Nå må dere virkelig ta av dere subjektivbrillene og åpne øynene. Å klage på Sandstø i denne saken er direkte latterlig, ettersom mannen faktisk har helt rett i alt han sier. Odd hadde fått tillatelse til å prate med Anders(i mine øyne er det fullgodt med å akseptere budet som kom), og Anders vil dra. Da kan ikke klubben plutselig ut av ingenting komme med nye krav, og enn så mye jeg vil beholde Anders, er Odd i sin fulle rett til å reagere som de gjør. Dette er et soleklart brudd på det man godt kan kalle et "gentlemans agreement", og Fjøras personangrep("Sandstø leker manager") fra i går føyer seg inn i rekken av uproffe hendelser og uttalelser fra klubben vår den siste tiden.

                Alle som har lest noen av mine synspunkter tidligere vet at jeg er svært fornøyd med Fjøra, og at det generelt skal ekstremt mye til før jeg går på klubben selv, men denne gangen er glasset fullt.

                Odd har i mange år vært en medgjørlig og god handelspartner for oss, og jeg har full forståelse for at de nå reagerer som de gjør, med sinne og frustrasjon. La oss snu det på hodet: hvordan ville vi reagert om dette gikk andre veien? Svaret står to linjer over. Jeg tror ikke det er urimelig å si at hvis denne saken ikke løses til alle parters tilfredstillelse, vil klubben ha gått langt i å ødelegge et godt forhold til en klubb som alltid vil være en potensiell produsent av spillere vi kan være interessert i. Det er synd. Det er også et menneskelig aspekt her, og det er selvsagt hensynet til Anders selv. Som Sandstø påpeker er det et paradoks at Anders selv aldri i utgangspunktet ville bli solgt, men ble det likevel(til godset). Når situasjonen ble som den ble er det ikke rart at Anders selv vil hjem, han skal bli far og vil være nær familien sin. De som har barn selv skjønner dette. Anders er lojaliteten selv, en flott type på alle mulige måter, og han har aldri fortjent denne behandlingen. Han er fotballspiller, ikke sprettball. Greit nok at fotball er en profesjonell idrett, men her har man tross alt indirekte fortalt en spiller at han ikke er ønsket, utrolig nok fordi man heller vil kaste millioner etter å beholde en leiesoldat som helst vil vekk. I mine øyne er dette rett og slett forkastelig, både fra et fotballfaglig standpunkt og et medmenneskelig sådann(tenk på signaleffekten til resten av laget, i begge sammenhenger).

                Nevnte signaleffekt er også et nøkkelaspekt i denne saken, og det på flere måter enn nevnt tidligere. Hvordan vil andre spillere i Norge reagere på dette? Hvordan vil andre klubber forholde seg til klubben i lys av en slik fag? Jeg tror ikke folk flest, og ikke klubben selv heller, forstår hva som kan bli ringvirkningene av denne saken. Ingen vil ha et samarbeid med noen man ikke føler seg trygg på. Sportsklubben, det er på tide å vise et mer sympatisk ansikt utad, for dette holder ikke i lengden. Gjør det riktige, og la Anders gå. Om vi på død og liv vil ha Sørensen og Ruud, og for ordens skyld, jeg tar mer enn gjerne i mot dem, ettersom begge innehar enormt potensiale, bør vi være store(når ble vi som søpla?) nok til å innrømme at begge har vesentlig større markedsverdi enn Anders, og tilby en avtale som Odd og Sandstø faktisk kan leve med. Vi er aristokrater i norsk fotball, så la oss vise det gjennom oppførsel verdig statusen.

                PS! Moderatorer: hvis dere flytter denne over i den gamle tråden blir det månelyst.
                __________________
                Ni principe ni rey...

                D10S!

                Kommentar

                • gj
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3359

                  #68
                  Vi kan vel også legge til at Odd Grenland var voksne nok til å la ESPEN HOFF gå.

                  Utviklingen i Rambekk-saken minner om den.

                  Når det er sagt, vil jeg aller helst se Rambekk i gul trøye neste år. Men vil Rambekk hjem, så vil han hjem.

                  Kommentar

                  • gamle-perta
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2004
                    • 2418

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Jan Åge, Frank, Kfl-kolleger: Nå må dere virkelig ta av dere subjektivbrillene og åpne øynene. Å klage på Sandstø i denne saken er direkte latterlig,


                    Helt enig!
                    Aller best å være venner med alle, gi bort spillere til småpenger og alltid tenke på spillerens beste. Stakkars, de sliter jo livet av seg på jobben minst to timer hver dag.
                    I den sammenhengen betyr ikke klubben en dritt.


                    Mvh
                    Gammer´N
                    Mvh
                    Gammer´n (Per T)

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #70
                      Du er da virkelig flinkere til å lese enn som så, perta. Det der er ikke det jeg sier i det hele tatt, og det er du oppegående nok til å forstå. Skuffende å få sånt fra den kanten.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Henrik
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2006
                        • 2110

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Om vi på død og liv vil ha Sørensen og Ruud, og for ordens skyld, jeg tar mer enn gjerne i mot dem, ettersom begge innehar enormt potensiale, bør vi være store(når ble vi som søpla?) nok til å innrømme at begge har vesentlig større markedsverdi enn Anders, og tilby en avtale som Odd og Sandstø faktisk kan leve med.
                        Veldig enig i det. Ruud uttalte vel også at interesse fra LSK var smigrende. Tror det er en fin måte å løse saken på.

                        Kommentar

                        • Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

                          #72
                          Jeg håper for all del hovedtreneren tas med i vureringer omkring hvem som skal selges og hvem som skal kjøpes. I dette tilfellet er det godtatt et salg på et tidspunkt hvor Uwe var trener. Hva om Nordlie sier at Rambekk er sentral i hans planer og ikke støtter et salg?

                          Rammebetingelsene kan dermed være endret, uten at jeg vet noe om dette.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #73
                            Ola: Det er et veldig godt poeng. Nå vet vi jo ikke hva Nordlie mener om denne saken, men jeg vil finne det underlig om han ikke helst vil beholde Rambekk. Mulig han uttalte seg om det før han kom, husker ikke helt. Problemet som jeg ser det går uansett utenpå dette. Klubben oppfører seg fryktelig lurvete i denne situasjonen, ovenfor Odd og ikke minst Anders. Hadde klubben gått ut med at det ikke var aktuelt å selge anders før etter at Nordlie hadde kommet inn og foretatt sine vurderinger, ville alt stilt seg annerledes. I stedet går vi ut med et totalt urimelig motkrav, en arrogant holdning og uproffe motsvar. Man får ikke flere venner(les fans) av slikt. Ikke får man respekt i fotballmiljøet heller. Det man derimot får er utrolig dårlig omtale og en negativ signaleffekt.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • kimmern
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jun 2005
                              • 1174

                              #74
                              sorry ass, men i dagens fotball verden er det ikke lenger sånn.
                              lsk trenger penger og 3 millioner for en norsk landslagsspiller er alt for lite
                              skjønner styret godt jeg

                              Kommentar

                              • Grusom B
                                Generalissimo Bellisimo
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6248

                                #75
                                Dette har ikke noe med hvor mye som er bydd, og det har heller ikke noe å gjøre med hvor vidt det burde vært akseptert i utgangspunktet. Det handler om klubbens oppførsel.
                                Ni principe ni rey...

                                D10S!

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Du er da virkelig flinkere til å lese enn som så, perta. Det der er ikke det jeg sier i det hele tatt, og det er du oppegående nok til å forstå. Skuffende å få sånt fra den kanten.

                                  Jeg leste innlegget ditt to ganger til og med, for jeg trodde ikke helt det jeg så ved første gjennomlesning.

                                  Poenget mitt er at "stakkars spillere-holdningen" er alt for framtredende i mange debatter her på forumet. Selv om Rambekk er en hyggelig kar, så skal vi vel ikke hive all taktikk og vurderingsevne i en pågående sak overbord?

                                  Siden "Godset-tilbudet" så har vi blant annet fått nye trener. En trener som kanskje mener at Rambekk er viktig å satse videre på?
                                  Og det er vel ok at han som har fått det overordnede sportslige ansvaret også har et ord med i laget selv om det gamle regimet kanskje var for et salg?

                                  I alle fall mener jeg det er viktigere enn hva en forblåst vestlending i Odd måtte mene om vår klubb. Han har jo mer enn nok med sitt eget lag tydet årets sesong på.


                                  Mvh
                                  Gammer´n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Grusom B
                                    Generalissimo Bellisimo
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 6248

                                    #77
                                    Så du vil altså påstå at klubbens oppførsel i denne saken har vært helt på sin plass? Selv om man skal være profesjonell trenger man ikke å være drittsekk.

                                    Jeg mener selvsagt heller ikke at man skal gi bort gode spillere til spottpris, og jeg vil også veldig, veldig gjerne beholde rambekk. Problemet er at slik saken har utviklet seg, tror jeg det vil være negativt for klubben både innad å uttad å tvære det ut lenger på den måten som er gjort nå. Nøkkelordet er, for ente gang, signaleffekt. Angående ny trener har jeg kommentert det over.
                                    Ni principe ni rey...

                                    D10S!

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #78
                                      Synes det blir feil å uttale seg så mye i denne saken. Vi veit ikke hvordan Odd har oppført seg i forhandlingene om Occean f.eks.
                                      Dessuten er Odd en drittklubb som ikke burde få noe som helst "goodwill" av LSK.
                                      Og det er jo sant det som sies med at forutsetningene endres ved ny trener! Sandstø burde holde kjeft. LSK velger selv hvem de vil selge til og til hvilken pris. Det er ikke Rema1000 hvor de bare kan gå inn og plukke de varene de vil ha på tilbud.

                                      Kommentar

                                      • Matti
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2005
                                        • 895

                                        #79
                                        Nok en skikkelig ræva-mentalitet. Hva faen feiler det folk i Lillestrøm? her skal vi altså gi bort en av båre beste spiller, både på og utenfor banen for skarve 3 mill.? Han ser også ut til å ha spilt seg inn i varmen på landsen, men vi skal selge han for å ikke virke ufine? Trodde bunnen var nådd når man feirer 4. plasser og forsvarer alle-mann-i-forsvar-mentaliten, men her presterer man også langt lengre.

                                        Gratulerer!

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          #80
                                          Vel, nå uttaler jeg meg om hva jeg vil når jeg vil, men det vet du sikkert fra før. Du er direkte usaklig i omtalen av odd, så det gidder jeg ikke kommentere ytterligere. Det er en selvfølge at klubben bestemmer når, hvordan og hvorfor den skal selge; problemet her er måten det er gjort på. Vi kan ikke ture frem på den måten som er gjort her. Greit nok, fjøras kommentarer i media i går var sikkert humoristisk ment, men det hjelper ikke all den tid ordlyden er uforskammet og respektløs. Sandstø er en kompromissløs type som snakker rett fra levra, og det er noe i alle fall jeg setter pris på. Det er alt for få slike i norsk fotball. Skjønner ikke helt bakgrunnen for å angripe ham på den måten som blir gjort her, ettersom han kun snakker ut i fra sin egen klubbs interesser, og de er utvilsomt ikke blitt behandlet særlig pent i denne saken. Uansett, dette blir fjorårets snø all den tid jeg har svart på dette i åpningsinnlegget. Så, gutter og jenter, hva med å legge fra oss amatørargumentene, og kommentere det tråden faktisk dreier seg om, nemlig klubbens håndtering av saken; behandlingen av Odd og Anders. Spar meg for flere kommentarer av typen klubben gjør som den vil, er ikke rema, odd er rævva, sandstø er en møkkis, spillera er bortskjemte, etc etc etc. Det er formålsløst og har ingen relevans for debatten slik den er forsøkt lagt opp.

                                          Og for siste gang: DETTE DREIER SEG IKKE OM PRISEN, OG DET DREIER SEG HELLER IKKE OM HVORVIDT BUDET BURDE BLITT AKSEPTERT!! PRØV Å BRUKE HODET!!!

                                          Og enda en ting til: Hvordan er det rævamentalitet at jeg ikke liker at klubben legger opp til å bli fremstilt som arrogante og hensynsløse? Noen ganger lurer jeg virkelig på hva som rører seg oppi hodet på folk her inne.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎