Rambekk takket ja til Odd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rønnern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 6690

    #81
    Opprinnelig skrevet av Matti
    Trodde bunnen var nådd når man feirer 4. plasser
    Vi som har vært med en stund har sågar feiret 7. plasser, for ikke å glemme da vi vant kvalikken i 1990.
    Mvh Ronnie "The Runner"
    LSK for alltid

    Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

    Kommentar

    • TomLundby
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2006
      • 616

      #82
      Enig!

      Rambekk saken har nå gått så langt nå at jeg støtter Grusom B 100% i at nå er det best for LSK å selge ham til Odd for samme sum som budet godtatt fra Godset.

      Jeg satser på at denne siste vrien med spillerbytte bare er et siste forsøk før handelen går i orden på den en eller andre måten.

      Kommentar

      • hmto
        Juniormedlem
        Ferskenpels
        • Nov 2006
        • 1

        #83
        Jeg syns hele saken har blitt blåst opp. Rambekk kommer til og yte max enten han spiller i Odd eller LSK, men jeg tror LSK kommer til og selle han. De prøver og få mere penger får han. Tror ikke Rambekk kommer til og skrive under på nykonttrakt og da blir han fort veldig dyr. LSK får en bra såiller det neste året men det kommer til og koste 3M som de ikke får får han + lønn.

        Lykke til Rambekk hvor en du spiller.

        Kommentar

        • gamle-perta
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2004
          • 2418

          #84
          Opprinnelig skrevet av TomLundby
          Jeg satser på at denne siste vrien med spillerbytte bare er et siste forsøk før handelen går i orden på den en eller andre måten.
          Jeg er også overbevist om at Rambukk er Odd-spiller neste sesong.
          Men i forhandlings-prosessen så må vi da presse mest mulig ut av sitronene, prøve ulike taktikker osv?

          Selv om Grusom B ikke mener det er rom for andre oppfatninger enn sin egen her, så tillater jeg meg likevel å støtte LSKs framgangsmåte.
          100 prosent!

          Mvh
          Gammer´n
          Mvh
          Gammer´n (Per T)

          Kommentar

          • Grusom B
            Generalissimo Bellisimo
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 6248

            #85
            Perta, perta, perta... Selvfølgelig mener jeg at det kun er min mening som er verdt noe, men det var ikke det som var poenget. Poenget var altså ikke at folk på død og liv skal være enige med meg(selv om det ville gjort verden til et unektelig mye bedre sted å være, for you and for me and the entire human race, poenget er at dem ikke klarer å kommentere saken jeg har skrevet uten å dra inn faktorer som er irrelevante, som f.eks de jeg nevner over. Dermed blir jeg irritert og lurer på hva som rører seg i hodene på folk.
            Ni principe ni rey...

            D10S!

            Kommentar

            • Matti
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2005
              • 895

              #86
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Vi som har vært med en stund har sågar feiret 7. plasser, for ikke å glemme da vi vant kvalikken i 1990.
              Da har nok du missforstått ganske kraftig, forutsetningene er en særdeles viktig faktor.

              Kommentar

              • Rønnern
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 6690

                #87
                Opprinnelig skrevet av Matti
                Da har nok du missforstått ganske kraftig, forutsetningene er en særdeles viktig faktor.
                Jada, jada, men det er en helt annen debatt.
                Mvh Ronnie "The Runner"
                LSK for alltid

                Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  #88
                  Jeg synes ikke LSK har opptrått spesielt godt i denne situasjonen, men jeg synes likevel ikke Odd har noen grunn til å blande seg inn i vår salgspolitikk. Sandstø og Larsen trekker konstant fram saken mellom Strømsgodset og LSK, men det er da ærlig talt ikke det samme. Fordi om LSK krevde 3,3 millioner kroner av Godset, betyr ikke det at vi ønsker det samme fra Odd. Odd har spillere LSK finner attraktive, det hadde antagelig ikke Strømsgodset. Dermed ønsker vi å få en spiller tilbake. Feilen LSK gjorde var å gi Odd tillatelse til å snakke med Anders Rambekk før klubbene var enige om overgangsbeløpet. Nå har vi satt oss i en kinkig situasjon som ikke setter oss i et spesielt godt lys.

                  Det jeg stiller meg undrene til er forøvrig at LSK bruker "vi trenger en erstatter før vi selger" som argument. Om vi så trenger en erstatter, hvor er mannen som skulle erstatte Rambekk da vi "solgte" han til Strømsgodset? Dette synes jeg virker merkelig.

                  Forøvrig synes jeg ikke Odd skal klage over salgspolitikk, det er vel ingen klubb i Norge som overpriser spillerne sine mer enn Odd gjør. Avslår bud på 20 mill på Pelle Nilsson sier litt om deres innsikt i overgangsmarkedet. At de sier 3,3 millioner er alt de kan betale for Rambekk, det er bare piss. De vet godt at pengene vil strømme inn etter salget av svensken i vinter. Odd må finne seg i at også andre stiller høye krav for å selge unna sine bedre spillere, og selv om LSK har vært uproffe mener jeg ikke at vi ikke skal ha retten til å kreve en annen form for tilbakebetaling av Odd.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • Øyvind
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2006
                    • 292

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Greit nok, fjøras kommentarer i media i går var sikkert humoristisk ment, men det hjelper ikke all den tid ordlyden er uforskammet og respektløs. Sandstø er en kompromissløs type som snakker rett fra levra, og det er noe i alle fall jeg setter pris på. Det er alt for få slike i norsk fotball.
                    Grusom B, nå kommer du sikkert til å angripe meg med kniver og sabler. Men dog..

                    Du sier at du liker typer som Sandstø som skyter fra hofta. Men, utsagn av typen til Fjøra i denne saken gremmes du over. Fjøra er vel definitivt en type som også skyter fra hofta.

                    Men uansett. At LSK ikke selger til Odd er i mine øyne helt greit. Det er som andre har pekt på før; FORHANDLINGER, OG UTGANGSPUNKTET FOR DISSE.
                    Forhandligene med Odd har andre rammebetingelser enn de med SIF og da blir utfallet følgelig annerledes. I tillegg er trenerskiftet essensielt her.

                    Jeg kan ikke se et fnugg av uprofesjonalitet fra klubbens side her. Så hvorfor er Rambekk plutselig så ivrig etter å reise hjem nå? Kan han ikke vente ett år til kontrakten hans er ferdig? Risikerer han ikke å falle ut av landslaget ved å spille for Odd?
                    Var det noen som nevnte lønn? kremt, kremt....
                    Last edited by Øyvind; 24.11.2006, 00:00.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      #90
                      Øyvind: Hvorfor skulle jeg gjøre det? Du holder deg jo til tema(i alle fall nok), da er det ingen som helst grunn for meg til å hisse meg opp. Så lenge folk er saklige er ikke jeg ufin. Det har jeg derimot store planer om å være mot en viss moderator; og han kan ikke si at han ikke ble advart. Tilbake til det senere.

                      Angående at jeg liker sandstø, men ikke fjøras opptreden i denne saken er det greit å forklare. Sandstø klarer å holde seg noenlunde saklig, det gjorde ikke fjøra. når det er sagt er det ikke det jeg synes er det mest graverende her, det er kun en faktor i mengden.

                      Som påpekt av fugl110(?) var tabben her å gi odd tillatelse til å prate med Anders. Det er i mine øyne fullgodt med å akseptere bud, hverken mer eller mindre. Hvordan andre tolker det er ikke min sak, men sånn ser jeg det. Når et bud er akseptert kan man ikke endre krava after the fact, hverken i fotball eller annen business.

                      At Rambekk er ivrig etter å reise hjem henger nok sammen med at han føler det ubehagelig at ledelsen åpenbart ikke setter pris på ham, samt de familiære grunnene. Som sagt tidligere, har man barn forstår man dette. Spesielt når det er snakk om den førstefødte. Det er ingen som klager når spillere blir hjemme med fødsel, utenom Ivar Hoff. Dette er selvsagt ikke helt det samme, men aspektene er like, og den slags går langt utenpå fotball i viktighet.
                      Last edited by Rønnern; 24.11.2006, 08:03. Begrunnelse: Debatt om moderatorene taes på forumet om kfl.no. Har opprettet en ny debatt for deg der.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Grusom B
                        Generalissimo Bellisimo
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6248

                        #91
                        For de som skulle være interessert; debatten om hvorvidt denne skulle vært flyttet er her.

                        Ni principe ni rey...

                        D10S!

                        Kommentar

                        • Ballkunstneren
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2006
                          • 780

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Feilen LSK gjorde var å gi Odd tillatelse til å snakke med Anders Rambekk før klubbene var enige om overgangsbeløpet. Nå har vi satt oss i en kinkig situasjon som ikke setter oss i et spesielt godt lys.
                          Synes å huske at Fjørtoft kommenterte dette og sa at klubben egentlig måtte snakke med klubben først. DVS at Odd ikke hadde fått tillatelse å snakke med spilleren, men med klubben.

                          Kommentar

                          • Raskolnikov
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2005
                            • 1452

                            #93
                            Nå håper jeg snart Fjørtoft tar til fornuft og selger Rambekk. Det er ikke verdt å bruke nærmere 4 millioner på å la ha gå ut kontrakten når vi har PSA i bakhånd. Vi lot vel Christoffer Anderson gå midt i sesongen for tilsvarende sum enda han var viktigere enn Rambekk og vi ikke hadde noen erstatter for ham. Fjøra sa vel også tidligere at vi trengte å selge spillere for å få inn nye. Jeg skjønner at LSK ønsker å presse opp prisen, men her må man innse at man allerede har kastet alle forhandlingskortene man hadde på hånda.
                            Heavy Metall iz a poze, hardt rock iz a laifschteil

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #94
                              Hvis vi får mer enn tre millioner for Rambekk, gjelder det å selge innen Odd ombestemmer seg.

                              Kommentar

                              • Harald_88
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 550

                                #95
                                Takker for alt Anders har gjort for LSK, og ikke minst hvor mye han har sattt pris på kanari-fansen

                                En spiller som bør få stående applaus når han skal spille for Odd på åråsen
                                Alt For Fugla

                                Gå Av Grønlund

                                Kommentar

                                • frodekippe
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 480

                                  #96
                                  Hvor mye har Anders bragt av kroner ved dette salget?
                                  FUGLA -- TIL DØDEN SKILLER OSS AD

                                  Bjørn Lindahl

                                  Kommentar

                                  • RoyVaadal
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 4055

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av frodekippe
                                    Hvor mye har Anders bragt av kroner ved dette salget?
                                    Nå er det litt tidlig å regne ut dette så lenge klubbene ikke er enig om overgangssum. Hvilke summer det er snakke om ser du ved å lese et par innlegg opp. Trolig sitter vi igjen med ca. 90 prosent av et overgangsbeløp.
                                    RoyVaadal.

                                    Kommentar

                                    • Grusom B
                                      Generalissimo Bellisimo
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6248

                                      #98
                                      Så ca. 2.5 million da. Tja, med lønningene hans er jo det 3,5 mill. Sett i forhold til Anderssons overgang, som var yngre og strengt tatt en bedre spiller er det mulig å forstå den økonomiske tankegangen bak dette(jada, vet det er forskjell på en halv sesong og en hel). For 3,5 går det fint an å hente en erstatter i Skandinavia. Kanskje ikke fra ypperste sjikt, men det finnes nok noen talenter i den prisklassen rundt omkring.

                                      Roy: hvorfor sitter vi igjen med bare 90%? Anders ble jo henta som bosman, det var jo ikke noen investorkroner inne i bildet der? Og, Anders skal vel ikke ha andel av overgangsummen, sign-on fee må da være separat?

                                      Uansett, jeg håper Anders blir, men jeg skjønner som sagt tankegangen bak dette. Blir dog forbanna om det ikke er lina opp noen alternativer allerede. Og jeg blir illsint om penga blir kasta etter Koren.
                                      Ni principe ni rey...

                                      D10S!

                                      Kommentar

                                      • RoyVaadal
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 4055

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        Roy: hvorfor sitter vi igjen med bare 90%? Anders ble jo henta som bosman, det var jo ikke noen investorkroner inne i bildet der? Og, Anders skal vel ikke ha andel av overgangsummen, sign-on fee må da være separat?
                                        I normalkontrakter så får spilleren selv 10% av overgangssummen.
                                        Nå vil sikkert Rønnern protestere og si at LSK får 0%, og ikke 90%. For inntektene fra spillersalg går jo til AS-et.


                                        Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                        ...Blir dog forbanna... Og jeg blir illsint om ...
                                        Med andre ord: Høyst dagligdagse Grusom B-reaksjoner?
                                        RoyVaadal.

                                        Kommentar

                                        • Grusom B
                                          Generalissimo Bellisimo
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6248

                                          Billig, Roy. Men then again, du burde jo vite bedre enn noen når jeg blir sint.

                                          Var ikke klar over 10%greia, nyttig å vite. Er du sikker på dette? Det vil jo si at Tommy Berntsen fikk 1,7 mill da han gikk til Frankfurt, det er faen meg mye penger. Trodde sign on fee ble regnet utenom salgssummen, men jeg har ikke så veldig mye mer greie på den slags enn det FM synes jeg skal vite.
                                          Ni principe ni rey...

                                          D10S!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎