januar 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    Nyhetstråd januar 2007

    Simens lange ventetid Tynges ikke av prislappen Vil ikke jamføres med Koren Skal score mye mål for LSK

    ÅRÅSEN:
    For Simen Brenne kan 10. januar komme fort nok. Han vil starte i jobben som LSK-spiller så fort som mulig.
    DEN NYE VINEN: I fjor var det Olivier Occean som kostet flesk. I år er det Simen Brenne som kommer med en fet prislapp. Brenne er rede til å innfri forventningene til ham. FOTO: TOM GUSTAVSEN
    Les også:

    Vinn sesongkort på Åråsen

    Skråblikk på LSK-året

    Bergs dyre julegave






    Av: Espen Solbakken

    Ei drøy uke før alvoret starter på Åråsen, er østfoldingen omtrent som en unge på julaften; utålmodig og veldig lei av ventetida.
    - Jeg er spent nå og gleder meg til å begynne. Det er alltid spesielt å bytte klubb, få ny trener og nye lagkamerater, sier Simen Brenne, som ennå ikke har skaffet seg fast bopel i Lillestrøm.
    Den neste måneden skal han benytte til å bli kjent med både spillerstallen og boligmarkedet på Romerike.
    Spennende

    - Hva kommer Simen Brenne til å bidra med for LSK i 2007?
    - Jeg kommer til Lillestrøm for å utvikle meg videre som spiller og håper jeg kan bidra med mye positivt. Jeg skal løpe begge veier og være hissig på å komme inn i boksen så ofte som mulig. Forhåpentligvis vil jeg score mange mål for LSK.
    - Hvilket inntrykk har du hatt av LSK som en konkurrent i Tippeligaen?
    - En solid klubb som alltid har trent bra og vært fysisk forberedt. De siste årene har man også spilt mye fin fotball, uten å ha nådd helt fram i cup og serie.
    - Hva gleder du deg mest til i din nye klubb?
    - Det blir kjempespennende å få oppleve et nytt treningsmiljø og kjenne på en storklubb fra innsiden, sier Brenne.
    - LSKs valg

    Høstens overgangsstatistikk i Tippeligaen viser at Simen Brenne er den dyreste spilleren som har byttet klubb i Norge så langt foran 2007-sesongen. I fjor øste LSK ut med 8 millioner for Olivier Occean. Da motgangen kom på sommeren, innrømmet canadieren at det store utlegget tynget ham i forhold til prestasjonene.
    For Simen Brenne er ikke prislappen på 7,5 millioner noe han tenker på.
    - Det er LSKs valg at de bestemmer seg for å bruke så mye penger på meg. Det bare beviser hvor sterkt de ønsket meg, og det ser jeg på som utelukkende positivt. Jeg må bare takle det best mulig og være offensiv hele veien. Jeg kan ikke tenke på verken hvor mye Occean kostet eller hvor mye de betalte for meg.
    Skryter av Koren

    - Mange vil sikkert sammenligne deg med Robert Koren nå som han trolig forsvinner og du skal overta på banen?!
    - Det vil sikkert være naturlig for media å jamføre meg med Koren, men jeg må bare konsentrere meg om hva jeg kan gjøre for Lillestrøm. Robert Koren er en meget god spiller som scoret ei perle av et mål mot oss på Fredrikstad stadion, men nå er det Simen Brenne, sier 25-åringen.
    Bølerkanaris
  • chrissp
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 2403

    #2
    - Tror Rambekk blir Odd-spiller

    ÅRÅSEN:




    Av: Espen Solbakken

    Styreleder Tore Andersen i Odd Grenland tror fremdeles Anders Rambekk vil spille for Odd i 2007 - til tross for at han selv mener LSK sitter med alle rettigheter på spilleren også kommende sesong.
    - Jeg tror Anders spiller for oss. Det begrunner jeg med de tidligere samtalene vi har hatt, og at det tross alt har vært enighet om en overgang for en drøy måned siden, sier Andersen.
    Spilleren selv ønsker fremdeles en overgang hjem til Telemark. Han har fylt 30 og kona venter parets første barn om en måned.
    - Vi håper noe skjer raskt, og jeg ønsker å skrive en langtidskontrakt med Odd, sier Rambekk, som trolig må vente på at LSK finner erstatteren før det kan skje.
    Rolig

    Det var etter ansettelsen av Tom Nordlie i Lillestrøm at utgangspunktet for en overgang forandret seg. Nordlie ville ha med Rambekk videre, og forsvarsspilleren hadde jo kontrakt i ytterligere 12 måneder.
    - Saken ble lagt død etter trenerbyttet i LSK, og nå avventer vi i Odd hva som skjer i LSK. Vi har forstått det slik at de verken ønsker et bud eller at vi snakker med spilleren, sier Andersen, som likevel tror saken vil stille seg annerledes den dagen Lillestrøm henter den forsvarsspilleren de jakter på.
    Manager Jan Åge Fjørtoft har denne kommentaren:
    - Det er viktig å tro i jula. Odd får ha sin strategi, så får vi jobbe med vår.
    Leter

    Fjørtoft innrømmer likevel at en ny leder i forsvaret vil være den siste brikken i det første puslespillet lagt av det nye Nordlie-regimet på Åråsen.
    - Han kan være klar om tre dager, eller det kan ta mye lengre tid. Vi er i bra rute og glad for å ha gjort unna de offensive forsterkningene før jul, sier Fjørtoft.
    Rambekk har ennå ikke solgt sin leilighet i Oslo, men til RB-sporten sier at han ønsker å flytte hjem så fort som mulig om forhandlingene mellom klubbene gjenopptas.
    Bølerkanaris

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #3
      Nyheter januar

      Alt som er nytt om Fugla og som har allmenn interesse skal i denne tråden.
      Det forventes at alle (i hvert fall de som sender innlegg) til enhver tid holder seg oppdatert på nyhetstråden. Ideen er at lettvektsbrukere skal kunne få med seg det meste av viktige nyheter og informasjon om Fugla uten å måtte lese en eneste annen tråd.
      I tillegg er tråden til hjelp for oss andre, slik at vi slipper å kopiere inn nyhetssaker eller gi samme informasjon i mange tråder.

      Andre tråder brukes til detalj- og nisjeinformasjon, og ikke minst utallige diskusjoner og debatter.

      Vi prøver å myke opp nyhetstråden litt og ønsker mer av dette:
      • Egenproduserte nyheter som treningsrapporter eller informasjon om nye/solgte spillere.
      • Referat fra TV, som f.eks. TV2-sporten
      • Rettelser og feil i andre nyhetsartikler
      • Faktainformasjon som angår alle
      Unngå i det minste spørsmål, ryktesnakk og sidekommentarer.

      Søstertråden (FAQ og diskusjon):

      Kommentar

      • Rønnern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 6690

        #4
        Rekordsalg av sesongkort

        Les mer om sesongkortene som fyker unna i rekordfart på Kanari-Feltet og resten av Åråsen

        Skrevet av Arild Myklebust



        - Først av alt vil vi påpeke at salget av sesongkort går fram til omkring 1. mars. Etter dette starter salget av enkeltbilletter. Seriestarten mot FFK 9/4 blir solgt gjennom et lukka salg for sesongkortinnehavere, LSK og KFL-medlemmer, en såkalt "SUPERLØRDAG" som vi har kjørt til VIF og RBK-kampene de siste åra. Både kampen mot VIF og RBK i juni og oktober blir solgt på samme måte. Jeg kan nevne at LSK-Marked allerede har starta jobbinga mot enkeltkamper denne sesongen, her har klubben kommet seg veldig, med meget stor hjelp av KFL.

        - Prisen på sesongkort på Kanari-Feltet er fortsatt VELDIG BILLIG. Nå koster det kr. 1.400,- for de over 16 år og kr. 700,- for de under. Man sparer fem kamper på å kjøpe sesongkort. Sjekk på nettsidene til KFL og LSK hvordan du kjøper sesongkortet.

        - LSK har til nå solgt i underkant av 3.500 sesongkort. Målet var å selge 3.500, så man har allerede nådd det første målet. Nå er det jo bare å trøkke til de neste månedene så man kommer nærmere 4.000. Dette vil i så fall knuse rekorden fra 2006 med 2.600 solgte sesongkort.

        - ALLEREDE SOLGT DOBBELT SÅ MANGE SESONGKORT PÅ KANARI-FELTET SOM I 2006!!!
        Nå er det solgt ca. 700 sesongkort på Kanari-Feltet, en dobling fra fjorårets 350 stk. I tillegg til dette er over 100 stk bestilt, men ikke betalt. Så har du selvsagt en del som har sagt de skal bestille og betale i løpet av januar og februar, den tida da faktisk de fleste betaler inn sesongkortet. Jeg syntes dette er veldig bra, spesielt når man tenker på følgende faktorer:
        - Feltet er veldig stort, tar jo 2.000-2.500 mennesker, det vil si at folk sjelden har opplevd at det er HELT utsolgt.
        - Vi har ikke bestemte plasser på Feltet. Det vil si at folk kan få de beste plassene selv om man betaler på kampdagen.
        - Aldersgjennomsnittet på Feltet er selvsagt lavere enn på sittan. 1.200 kr. for en som går Elektro på Strømmen er faktisk jævla dyrt.
        - LSK har aldri hatt noe tradisjon med å selge sesongkort, ting tar tid og ingenting går av seg sjøl.

        DET VANKER STOR BONUS PÅ KFL VED 1000 SOLGTE SESONGKORT PÅ KANARI-FELTET!
        Når vi greier 1000 sesongkort på Feltet vanker det godbonus til KFL fra LSK. Vi snakker om en pengesum på 40.000 kroner
        Dette vil utelukkende gå til følgende prosjekter :
        # Stor jubileumstifo (KFL 15 år- LSK 90 år) mot FFK 9/4
        # Sponsing av det som vi finner ut blir Årets tur i 2007.
        Sitter du på gjerdet med hensyn til kjøp av sesongkort på Feltet? Da skal det vite at det står på DEG om det blir jubileumstifo og storsatsing på tur. Så enkelt er det!

        - Av økninga på 800 sesongkort hittil står Feltet for over 50 prosent, selv om Feltet bare er en femtedel av Åråsens samla kapasitet.

        - Av de som har kjøpt sesongkort på sittan er minimum 40-50 prosent medlemmer av KFL. Under en opptelling foran cupfinalen i 2005 var 30-40 prosent av sitte-sesongkortene KFL-medlemmer, dette har selvsagt steget i takt med medlemseksplosjonen i KFL. Jeg blir forbanna når jeg ser folk snakker om KFL som en ståplassgruppe, dette er stigmatisering på sitt mest patetiske. I 1994 var KFL 99 prosent ståplassfolk, nå er det like mange KFL-medlemmer som sitter som står. To av fem medlemmer i KFL-styret sitter jo kampene, ingen ting illustrerer den nye tida bedre enn dette.

        HVORDAN JOBBER VI MED SESONGKORT DE NÆRMESTE MÅNEDENE?
        - KFL og LSK pusher hardt på sine nettsider.
        - LSK vil kjøre annonser m.m i diverse media.
        - KFL og LSK har to ringekvelder der vi pusher folk til å investere i sesongkort.
        - Som vi alltid sier: Lokalt engasjement er alfa og omega. Det sitter masse folk der ute som ikke har tenkt så mye på sesongkort, vi må ikke tru at alle er innom kfl.no for å sjekke hva som skjer. Derfor er det viktig at masinga fortsetter på skole, jobb og i familien.

        KJØP DITT SESONGKORT NÅ, DETTA BLIR EN KNALLSESONG FOR LSK OG KANARI-FANSEN!

        Mvh Ronnie "The Runner"
        LSK for alltid

        Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

        Kommentar

        • RSP
          Moderator
          • Aug 2004
          • 10498

          #5
          Fxt

          Av Thomas Gulbrandsen
          03.01.07 12:35, ny 03.01.07 12:40

          Tre lag har trukket seg fra turneringen på La Manga. Det fører til endringer for de norske toppklubbene.

          Etter planen skulle Vålerenga, Lillestrøm, Brann og Rosenborg møte ukrainske Metalist islandske, KR Reykjavik og de russiske lagene Krylov Sovetov og Rubin Kazan i en turnering på La Manga.

          Nylig ble det klart at de østeuropeiske lagene har trukket seg fra cupen.
          - Vi hadde håpet at ett av de russiske lagene fortsatt ville spille cupen, men nå ser det ut til at alle faller bort. Dermed er det bare fem lag igjen, og vi rekker ikke å få på plass erstattere, sier Boye Skistad, daglig leder i Norsk Toppfotball, til Nettavisen.

          Cupformen skrinlegges, og de fem gjenstående lagene kommer i stedet til å møtes til innbyrdes kamper. Et forslag til nytt kampoppsett er sendt ut til klubbene, og Skistad venter svar i løpet av torsdag eller fredag.

          Kommentar

          • Kopperud
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2006
            • 1697

            #6
            Hva gjør din favorittklubb nå?

            Anders Tegström og Sandefjord var Tippeligaens kanskje største overraskelse i 2006.
            (foto: scanpix)


            Treningskamper, prøvespillere og ønskelister. Vi gir deg oversikt over tippeligaklubbenes gjøren og laden i vinter.

            Av Marius Vik og Thomas Gulbrandsen
            RELATERTE SAKER
            Tippeligaens treningskamper



            Denne uken begynner sesongen 2007 for de aller fleste lagene i Tippeligaen. Vi har stilt følgende spørsmål til samtlige klubber:

            1. Når starter vintertreningen?
            2. Hvilke spillere kommer på prøvespill?
            3. Hvordan skal stallen styrkes?

            Les også: Tippeligalagenes treningskamper

            BRANN:
            1. 12. januar.
            2. Inge prøvespillere på gang.
            3. Daglig leder Bjørn Dahl opplyser at klubben har sett på midtstoppere, men at de ikke har noen navn på blokka nå. I tillegg er Brann på jakt etter en ny spiss dersom Robbie Winters skulle gå. - Vi har bestemt oss for å være mindre synlige på overgangsmarkededet og heller satse på unggutter, sier Dahl.

            FREDRIKSTAD:
            1. 3. januar.
            2. En finne og kanskje to estlendere skal prøve seg i uke 2. Alle tre er forsvarsspillere.
            3. Vi er godt besatt forover på banen, men vi trenger flere forsvarsspillere, spesielt ettersom Trond Erik Berthelsen må gjennomgå en ny operasjon, sier assistenttrener Per Morten Haugen.

            LILLESTRØM:
            1. 10. januar.
            2. Ingen prøvespillere med det første.
            3. Er på jakt etter en ny forsvarsspiller, opplyser manager Jan Åge Fjørtoft.

            LYN:
            1. 3. januar.
            2. Sportsdirektør Torgeir Bjarmann får oversikt over eventuelle prøvespillere når han kommer tilbake fra ferie 4. januar. Edu, hvis overgang til Lokomotiv Moskva gikk i vasken i romjulen, er for tiden i Nigeria, men returnerer til Europa snart.
            3. Er på jakt etter angrepsspillere og en offensiv midtbanespiller. Men jakten på en spiss er ikke like viktig dersom Edu blir værende i klubben.

            ODD:
            1. 3. januar:
            2 og 3: Den sportslige ledelsen i klubben hadde et møte tirsdag. - Vi begynte en prosess for å se på hva slags spille vi trenger på kort og lang sikt. Vi har intet konkret foreløpig, men det er ingen tvil om at vi er ute etter en ny spiss, sier sportssjef Hallvar Thoresen. Den tidligere landslagskapteinen understreker at klubben er forberedt på å måtte hente inn en erstatning for Pelle Nilsson dersom forsvarsklippen skulle forsvinne til engelsk eller tysk fotball.

            ROSENBORG:
            1. 4. januar.
            2. Ingen prøvspillere på gang.
            3. Ifølge sportslig leder Rune Bratseth har ikke klubben konkrete spillere på blokka om dagen, men de holder øynene åpne dersom det skulle dukke opp en interessant midtstopper og venstreflanke.
            SANDEFJORD:
            1. 3. januar.
            2. - Vi kommer til å ha noen unggutter som skal vise seg frem senere, men alt er ikke på plass ennå, opplyser trener Thor Thodesen.
            3. - Vi hentet inn mange nye spillere forrige sesong, men vi ser fortsatt etter en høyreback etter at Martin Knudsen valgte Tromsø fremfor. Jeg får se om jeg klarer å hale ut de samme penga fra styret en gang til, ler Thodesen.

            STABÆK:
            1. 8. januar.
            2. Det kommer trolig spillere på prøvespill i løpet av vinteren, men klubben har ingen konkrete navn nå.
            3. - Vi ser etter en forsvarspiller, og kun det for øyeblikket, opplyser sportslig leder Tom Schelvan.

            START:

            1. 4. januar.
            2. Ingen planer om prøvespillere nå.
            3. Er på jakt etter midtbanespiller og en angriper, men er også åpne for styrke stallen med andre spillertyper, opplyser sportslig leder Trond A. Gjone.
            STRØMSGODSET:
            1. 4. januar.
            2 og 3: Ingen prøvespillere klare, men den sportslige ledelsen skal ha et møte onsdag der blant annet spillerstallen er tema, opplyser trener Dag-Eilev Fagermo.

            TROMSØ:
            1. 3. januar.
            2. Skal ha den finske U21-landslagsspilleren Teemu Turunen på prøvespill fra 8. januar. Turunen er en offensiv midtbanespiller. Det er også aktuelt med flere prøvespillere de neste ukene, men sportslig leder Morten Kræmer vil ikke ut med eventuelle navn.
            3. TIL er på utkikk forsvarsspillere og offensive kantspillere.

            VIKING:
            1. 3. januar.
            2. ingen prøvespillere på gang de nærmeste dagene.
            3. Sportslige leder Egil Østenstad opplyser at klubben ønsker å styrke forsvaret og angrepsrekka.


            VÅLERENGA:
            1. 9. januar (Gran Canaria).
            2. Utelukker ikke at det kommer noen prøvespillere de nærmeste ukene.
            3. Midtforsvaret er førsteprioritet, spesielt hvis Ronny Johnsen legger opp. Det er også aktuelt å styrke midtbanen og angrepet.

            AALESUND:
            1. 3. januar.
            3. Karl Erik Torp fra M/S skal på prøvespill. Jobber også med andre spillere.
            4. - Vi skal ha inn en midtbanespiller til, samt en spiss, opplyser trener Per Joar Hansen.
            03.01.07 13:42, ny 03.01.07 14
            Ultras Felt C 2005x2015

            Lillestrøm & Bajen

            Kommentar

            • sparwasser
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2005
              • 3185

              #7
              Treningskamp mot Søpla 22 mars.


              LSKs treningskamper i følge FXT.no

              LILLESTRØM:
              26. januar: Skeid (H)
              2. februar: Hønefoss (H)
              8. februar: Moss (H)
              23. februar: Vålerenga (La Manga). Møter også Brann, KR Reykjavik og Rosenborg.
              5. mars: Sandefjord (Tjøllingbanen). Datoen kan bli endret.
              17. mars: Strømsgodset (H)
              22. mars: Vålerenga (Tjøllingbanen)
              26. mars - 6.april: Treningsleir Marbella
              27. mars: Ikke kjent motstander (Marbella)
              2. april: Lyn (Marbella)
              LSK skal også spille Royal League-kamper i mars (ikke klare).

              Kommentar

              • Torolf
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 9574

                #8
                RB: Jakter på en leder

                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2499024.ece

                ÅRÅSEN:

                Ingen klubber kjøpte mer enn LSK før jul. Det betyr ikke at Åråsen-klubben har handlet ferdig. Øverst på lista stå en forsvarsspiller med lederegenskaper.

                GOD TID: LSK-manager Jan Åge Fjørtoft er fornøyd med fangsten på overgangsmarkedet så langt. Men han håper å få på plass en forsvarsspiller så raskt som mulig. FOTO: SCANPIX


                Av: Morten Svesengen


                – Vi ser etter en god forsvarsspiller som har andre kvaliteter enn de spillerne vi allerede har. Aller helst ønsker vi oss en spiller med ledergéner. Finner vi ikke den typen vi leter etter, så lever vi veldig godt med dem vi har, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.
                Med både nye spillere som Simen Brenne og Karim Essediri på plass før jul, kom uansett ikke Fjørtoft tilbake til en panisk spillerjakt etter nyttår.
                – I motsetning til mange andre klubber har vi fått på plass veldig mye, tidlig. Derfor har vi heller ikke noe hastverk. Det er denne måten vi ønsker å jobbe på hele tiden, sier Fjørtoft.

                Vil spille inn laget

                Men det betyr ikke at Fjørtoft ligger på latsiden på overgangsmarkedet. Han ser verdien av å få den endelige stallen klar så raskt som mulig.
                – Vi jobbet på den samme måten foran forrige sesong. Også da fikk vi stallen tidlig på plass. De gode resultatene både i Royal League og seriestarten kan ha sammenheng med at vi hadde god tid til å spille inn laget vårt, tror Fjørtoft.
                Fra innsiden presser også nyansatte Tom Nordlie på for å få lagt de siste brikkene på plass – aller helst før treningsstart 10. januar.
                – Jeg skjønner godt at Tom ønsker å få stallen klar så raskt som mulig. Han er veldig fokusert på sin måte å spille på og ønsker selvfølgelig mest mulig tid til å spille inn laget, sier Fjørtoft.

                Tenker langsiktig

                Selv om en forsvarsspiller står øverst på ønskelista, utelukker ikke LSK-manageren at det kan dukke opp andre spillere.
                – Vi følger kontinuerlig med på det som skjer på overgangsmarkedet. Dukker det opp tilgjengelige spillere som er bedre enn dem vi har, så vil vi handle, sier han.
                Samtidig har Fjørtoft 2008-sesongen i bakhodet hele tiden.
                – Vi har lykkes med å tenke langsiktig, og 2008 er allerede i mine tanker. Forlengelsen av kontrakten til Arild Sundgot er et eksempel på det. Overgangssaker er ofte veldig lange prosesser. Det tok omtrent ett år å lande overgangene til både Olivier Occean og Simen Brenne, sier Fjørtoft.

                Dialog med Koren

                Robert Koren er ute av kontrakt med LSK, men sloveneren har fortsatt ikke signert for en ny klubb. Den situasjonen forholder Fjørtoft seg helt rolig til.
                – Jeg har en god dialog med "Robbie". Hvis han ønsker å bli i Norge, er vi enige om å ta en prat. Det forholder vi oss til, sier han.

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #9
                  NFF: Kampoppsettet på La Manga i februar 2007

                  La Manga Cup 2007

                  4.1.2007

                  Nedenfor finner du kampprogrammet for La Manga Cup 2007 som spilles i februar.

                  Kampprogram:

                  Søndag 11. februar:
                  Vålerenga - KR Island
                  Lillestrøm - Brann
                  Rosenborg walkover

                  Onsdag 14. februar:
                  Brann - Rosenborg
                  KR Island - Lillestrøm
                  Vålerenga walkover

                  Lørdag 17. februar:
                  Rosenborg - Vålerenga
                  Brann - KR Island
                  Lillestrøm walkover

                  Tirsdag 20. februar:
                  Rosenborg - Lillestrøm
                  Vålerenga - Brann
                  KR Island walkover

                  Friday 23. februar
                  KR Island - Rosenborg
                  Lillestrøm-Vålerenga
                  Brann walkover

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #10
                    Telemarksavisa

                    LSK vurderer forlengelse med Rambekk

                    ÅRÅSEN:

                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier at det kan være like aktuelt å forlenge kontrakten med Anders Rambekk som å selge ham til Odd.
                    - Ja, det er noe vi vil vurdere. Han har kontrakt med LSK ut denne sesongen, og med spillere i den situasjonen må vi alltid tenke på framtida. Vi skal snakke sammen når Anders kommer tilbake fra ferie, og da kan dette bli et tema, sier LSK-manager Jan Åge Fjørtoft.

                    Rambekk selv har ikke tenkt på en mulig forlengelse, men han ser fram til møtet med Fjørtoft.
                    - Det blir viktig å få en avklaring for alle parter nå. Inntil jeg har snakket med Jan Åge ønsker jeg ikke å si noe om en mulig forlengelse av kontrakten. Det har ikke vært diskutert tidligere, sier Rambekk.

                    Landslagsspilleren sto over de siste kampene i Royal League på grunn av en lyskeskade. Nå er 30-åringen på bedringens vei.
                    - Den siste uka har jeg hatt positiv framgang. Det betyr at jeg har løpt mye, og formen er derfor god. Uansett er det nok lurt at jeg tar det litt med ro et par uker før jeg trener fotball for fullt, sier Rambekk.

                    Kommentar

                    • RSP
                      Moderator
                      • Aug 2004
                      • 10498

                      #11
                      Fra LSK.no

                      TRENINGSKAMPER FOR REKRUTTLAGET!

                      LSK`s Rekrutt lag har nå booket sine Treningskamper for vinteren,

                      Lørdag 27.1 13:00 LSK rek. – Manglerud/Star Lillestrøm Stadion
                      Søndag 28.1 13:00 NTG Kongsvinger – LSK rek Kongsvingerhallen
                      Lørdag 3.2 11:00 LSK rek. – Eidsvold Turn 2 Lillestrøm Stadion
                      Torsdag 8.2 19:00 LSK rek. – Fet Lillestrøm Stadion
                      Lørdag 10.2 10:30 Skeid 2 – LSK rek. Nordre Åsen
                      Lørdag 10.3 13:00 LSK rek. – VIF rek. Lillestrøm Stadion
                      Lørdag 17.3 11:30 Strømmen – LSK rek. Strømmen Stadion
                      Lørdag 24.3 13:00 LSK rek. – Grorud Lillestrøm Stadion
                      Mandag 9.4 12:00 Gjøvik/Lyn – LSK rek. Gjøvik Stadion

                      Kommentar

                      • KFL41
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 3648

                        #12
                        Kaller Nordlies treningsmetoder umoderne


                        KRITISERER FORGJENGEREN: Stig Inge Bjørnebye mener Start trente for hardt under Tom Nordlie. ( Foto: Tomas Rolland - Digitalsport )
                        Relaterte klubber
                        Lillestrøm
                        Stiftet: 02.04.1917
                        Hjemmebane: Åråsen
                        Tilskuerrekord: 13595
                        Mer om Lillestrøm
                        Start
                        Stiftet: 19.09.1905
                        Hjemmebane: Kristiansand Stadion
                        Tilskuerrekord: 16516
                        Mer om Start

                        Relaterte ligaer


                        KRISTIANSAND: Start-trener Stig Inge Bjørnebye mener to lange fotballøkter om dagen er gammeldags.



                        Av: Pål W. Jørgensen
                        Publisert: 06.01.2007 kl. 10:26
                        Endret: 06.01.2007 kl. 14:15
                        - All fysiologisk forskning viser at to lange økter om dagen er umoderne, sier Bjørnebye til Fædrelandsvennen.

                        I fjor kjørte Tom Nordlie flere lange, doble økter med Start-spillerne. Flere sammenliknet treningsmengdene med det Marit Bjørgen og Olaf Tufte legger ned, og Start var det laget i eliteserien som trente desidert mest. Slik blir det ikke når Bjørnebye for alvor starter sesongoppkjøringen på mandag.

                        - Jeg teller ikke antall timer. Det er ikke det som er viktig, sier Bjørnebye, som likevel gjør et unntak, og ved hjelp av rask fingertelling kommer fram til at Start skal trene omtrent 15 timer i uka.

                        - Ikke noe problem


                        Tom Nordlie mener Bjørnebyes utspill om treningsmengde og -lengde vitner om at han er uviten.

                        - Innholdet i treningen er viktigere enn lengden. Klarer man å intensitetsstyre økten godt nok, så er det ikke noe problem å kjøre to fotballøkter om dagen, sier den tidligere Start-treneren til Fædrelandsvennen.

                        Jo-jo testen.

                        Starts treninger fremover kommer til å bli mer tilpasset hver enkelt spiller, ifølge Bjørnebye. Når de møter på trening mandag skal de gjennom en løpstest, kalt jo-jo testen. Den skal dokumentere spillernes makspuls, og vil danne grunnlaget for hvordan hver enkelt spiller skal trene fremover.

                        Testen er en fotballrelatert intervalltest.

                        - Vi bruker testen for å finne ut hvilken intensitet hver enkelt spiller skal ligge på. Dermed kan vi spesialsy treningsprogram for hver enkelt spiller, sier Bjørnebye.

                        Pulsklokker

                        Mandag får også hver enkelt spiller utdelt pulsklokker som skal brukes på hver eneste trening fremover. Tom Nordlie brukte også pulsklokker på enkelte av sine treninger i sin tid som Start-trener, men ikke så systematisk som planen er i år

                        Kommentar

                        • Rønnern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 6690

                          #13
                          Hva skjer i januar?

                          Hva skjer i januar?

                          Les mer om den første LSK-treninga, hockeykamp med LSI, pubrunde i Rælingen, sesongkort m.m.

                          Skrevet av Arild Myklebust



                          Årets første LSK-trening.
                          Onsdag 10. januar kl. 14.00 på Kunstgresset på Lillestrøm Stadion.
                          Møt opp for å se Tom Nordlies første Fuglatrening noensinne!


                          Hockeytur lørdag 13. januar.
                          2. div. ishockey mellom LSI og Nesøya, Skedsmo Ishall kl. 17.00

                          Først litt historie:
                          - LSI står for Lillestrøm/Skedsmo Ishockeyklubb.
                          - Klubben ble stifta i 1990 og spiller nå på det tredje øverste nivået.
                          - På tidlig 90-tall, i Kanari-Fansens første år, var det en del turer til ishallen på Korset for å støtte det lokale laget. Det ble masse morsomme opplevelser, innimellom bra trøkk, pøkke kommentarer og digge vafler. Sykkelmann aleine skremte vannet av motspillera med en eller annen kommentar når det var stille i hallen.

                          - Kampen starter altså kl. 17.00 den 13. januar. KFL setter opp transport t/r Lillestrøm- Skedsmo Ishall. Avreise: kl.16.15 fra LSK-SHOPEN. Pris: kr. 50,- t/r. Påmelding til Tony Johansen på tlf. 950 28 453.

                          - Ishallen på Korset ligger vis av vis Skedsmo stadion, greit å parkere rett ved hallen hvis du kommer med egen bil.

                          - Det er gratis inngang. Inne i hallen er det kun en langsidetribune, lavt under taket og god akustikk.


                          Nå er det lenge siden vi sang på en tribune, la oss ha det skikkelig moro i hallen nå på lørdag. Greier vi å bli en 30-40 stykker som synger+ tromma blir det garantert godtrøkk.

                          Møt opp i Skedsmo Ishall lørdag 13. januar kl. 17.00!


                          Rælingen rundt lørdag 20. januar.
                          Gjør deg klar til vinterens morsomste pubrunde i kommunen som inntil for få år siden ikke hadde et eneste skjenkested. Programmet er som følger:

                          - Oppvarming på Martins fra kl 1600.
                          - Taxi fra Martins kl 1815.

                          - Første stopp er HELT PÅ HØYDEN i Blystadlia. HPH ligger i samme bygning som butikken i lia, rett ved bussholdeplassen. KFL hadde noen knallfester her for et par år siden og også denne gangen skal det bli liv i lådan. Greie priser på mat og drikke, langbord og partymusikk
                          - Taxi fra HPH kl 2015.

                          - Neste stopp er OSCARS på Løvenstad, den ligger i første etasje i høyblokka. Samme partypakke som på HPH.
                          - Taxi fra Oscars kl 2115.

                          - Neste stopp er DOMINIC på Fjerdingby, vis a vis posthuset. Ok priser på drikke, asiatisk mat, langbord, partymusikk og karaoke m.m. Vi minner om at det gratis inngang på alle stedene.

                          Vi tar forhåndsbestilling på de tre taxiturene ( Martins-B.lia, B.lia-Løvenstad og Løvenstad- Fjerdingby ). Den vil lihhe på ca. 60,- til 70,- til sammen for alle turene. Vi håper at alle tar hele runden, det blir mer moro når alle kjører hele løupa. Ringe Arild Myklebust på tlf. 97 53 19 31 for påmelding til taxiene

                          Kommer man på egen hånd oppfordrer vi også disse til å komme tidligst mulig, en god pubrunde er jo alltid på ettermiddag/tidlig kveld. Dette blir kanonbra folkens! Brun runde i Rælingen, masse kjentfolk, allsang og garantert noen Jahn Teigen-låter utover kvelden.

                          Bli med på tidenes første pubrunde i Rælingen. Lørdag 20. januar.


                          Ringerunde angående sesongkort 2007.
                          Sted: Sponsorrommer på Notar-tribunen på Åråsen.

                          Når: Onsdag 24. januar kl. 17.00 og utover

                          Har du lyst til å hjelpe til på ringerunden? Ringen Per Arne Kristiansen på tlf. 91 59 29 32.
                          Mvh Ronnie "The Runner"
                          LSK for alltid

                          Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                          Kommentar

                          • 65`an
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Apr 2006
                            • 70

                            #14
                            Rambekk blir!


                            Anders Rambekk blir i LSK
                            Anders Rambekk og LSK – manager Jan Åge Fjørtoft har i dag sittet sammen og diskutert sesongen 2007.
                            Anders har kontrakt med LSK ut denne sesongen, men har uttrykt ønske om å flytte hjem til Porsgrunn.
                            LSK har i dag gitt beskjed til Anders at klubben ønsker å forlenge avtalen, noe Anders ikke ønsker.
                            Anders Rambekk går derfor inn i siste sesong som LSK – spiller.

                            - Jeg hadde håpet at det kunne ordnet seg og skal jeg være helt ærlig så er jeg litt skuffet, men forholder meg selvsagt til at jeg har en kontrakt med LSK, sier Anders Rambekk som nå håper at ting kan roe seg litt ned.

                            - Jeg ser fram til en veldig spennende sesong med LSK der vi absolutt kan kjempe om de gjeveste medaljene, og jeg vil også gjøre alt for å være med videre på landslaget, avslutter Anders.

                            - Vi er glade for at denne saken nå har kommet til en slutt, og jeg vet at Anders er proff nok til å gjøre en god sesong for oss, sier LSK – manager Jan Åge Fjørtoft.

                            Kommentar

                            • RSP
                              Moderator
                              • Aug 2004
                              • 10498

                              #15
                              Siste.no

                              [Publisert 09.01.2007 - 07:41]

                              Kommanderer LSK på norsk

                              Av: PER KRISTIAN TORVIK
                              Lillestrøm (ANB):

                              Når Tom Nordlie kommanderer Lillestrøm-spillerne fra onsdag av, skjer det på norsk. Det har han i kontrakten.

                              – Jeg har tro på at utenlandske spillere tar språket lettere når det blir snakket norsk på treningsfeltet. Problemene vi kommer til å få i begynnelsen, skal vi nok klare å løse, sier Tom Nordlie til Romerikes Blad.
                              Han har pakket ned julen, reist fra Skien til Kristiansand, der familien skal bo det neste halve året – og gjort de siste forberedelsene før alvoret er i gang på Åråsen.

                              – Jeg gruer meg til pendlingen de kommende månedene, salg av bolig og leting etter nytt hus i Oslo-området. Men jeg gleder meg til å trene LSK, sier lillestrømlingen.

                              Sett mye video
                              Tom Nordlie har ikke ligget på latsiden siden han ble ansatt som hovedtrener i LSK de neste tre årene.

                              – Jeg har sett masse video og skapt meg et inntrykk av spillerne. Sammen med Jan Åge Fjørtoft og sportslig utvalg har jeg også skaffet meg en god oversikt over spillerstallen, og hva vi skal prioritere når det gjelder eventuelle forsterkninger, understreker han.

                              – LSK har ikke vunnet noe siden 1989. Klubben ansatte deg fordi Per Berg ville ha mer underholdende fotball i klubben. Dette legger jo et visst press på deg?
                              – Underholde tror jeg nok vi skal greie å få til. Såpass med selvtillit har jeg. Men dette med underholdning kommer jo litt an på kampbildet. Blir du presset, så blir du presset. Når det gjelder plassering, er jeg usikker. Det kan gå veldig bra – er vi heldige kanskje hele veien. Men det er jo litt rart at LSK ikke har vunnet en tittel siden året etter at jeg begynte som fotballtrener.

                              Vurderer stallen
                              – Simen Brenne og Karim Essediri inn, Robert Koren og Michael Mifsud ut. Dere har akkurat opprettholdt nivået fra i fjor?

                              – Koren og Mifsud scoret 21 mål, mens Koren også hadde ni målgivende pasninger. Svært mange av målene deres kom av individuelle prestasjoner. Det er klart det skal mye til å erstatte dem. Men det kan godt hende vi har løsningene i dagens spillerstall.

                              – Hva tenker du på?
                              – Jeg har mine tanker. Nå får vi se på treningene. Vi skal jobbe med et nytt system, som er ukjent for de fleste. Da er min viktigste jobb å finne ut hvem som passer best med hvem, sier Tom Nordlie.
                              Og er det noe spillerne kommer til å merke, er at den nye sjefen er pinlig nøyaktig i hvordan han vil laget skal opptre på banen i 4-3-3. På det området er det ikke rom for slinger i valsen. (ANB)

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #16
                                RB: Vil gjerne være forsvarssjefen

                                http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2509820.ece

                                Vil gjerne være forsvarssjefen

                                ÅRÅSEN:
                                Frode Kippe hører at LSK er på jakt etter en forsvarssjef. Han er usikker på om det er nødvendig.


                                GLEDER SEG: Frode Kippe gleder seg til å begynne treningene igjen, og gleder seg til alle utfordringer under Tom Nordlies ledelse. FOTO: LISBETH ANDRESEN


                                Av: Per Kristian Torvik


                                – Jeg har den erfaringen som skal til og kommer til å ha en meget viktig rolle i LSK også i 2007, sier LSK-kapteinen.
                                – Synes du det utidig at klubben leter etter en annen lederfigur enn deg?
                                – Intet problem for meg. Folk er forskjellige. Jeg gjør ting på min måte. Torgeir Bjarmann gjorde det på sin og ble vel først også den helt sentrale ledermannen etter å ha vært med lenge.
                                – Så du ser ikke på et som liten tillit til deg?
                                – Nei, på ingen måte. Jeg skal bli en sentral mann også under Tom Nordlie. Jeg har stor erfaring fra LSK og også fra mine tre år i Liverpool.
                                Spillende

                                Frode Kippe har også fått med seg at Tom Nordlie skal gjøre midtstopperne mer spillende.
                                – Interessant. I LSK har vi jo ofte gjort det annerledes med lengre oppspill bakfra, selv om vi var mer inne på å spille oss mer ut i fjor.
                                – Nordlie mener det ikke skal være noe problem for deg å bli en annen type midtstopper enn det du er i dag?
                                – Jeg regner uansett at Nordlie vil være interessert i å bruke meg til det jeg er best på. Og jeg er klar til å ta de utfordringene som kommer. Når det gjelder å endre formasjon, henger jo det mye sammen med hvordan bevegelsene foran oss blir. Vi har tre måneder å lære oss hvordan han vil vi skal opptre kommende sesong.
                                Motivert

                                Frode Kippe har vært i Egypt og Frankrike og har rukket å ta et par skiturer i ferien.
                                – Vi trengte fire uker borte fra hverandre. Nå er det sånn at jeg har begynt å glede meg til å trene igjen.
                                – Det blir mye nytt?
                                – Det gjør det ekstra spennende. Vi har fått to nye, gode spillere i troppen. Med ny trener, som vil spille forskjellig fra det som har vært vanlig, blir det ekstra gøy. Jeg er sikker på at det er flere enn meg som gleder seg i dag.

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #17
                                  Demoktaren

                                  Selbak jubler med Brenne

                                  Av: KNUT JOHANNESSEN

                                  Selbak innkasserer 224.000 kroner etter Simen Brennes overgang fra FFK til Lillestrøm.

                                  –Det er vi selvsagt strålende fornøyd med, sier Per Ole Eliassen i Selbak T&IF.
                                  –Det gjør at vi kan puste langt lettere med tanke på økonomien i sesongen som kommer, medgir han.
                                  Det er de såkalte «solidaritetsmidlene» som tilflyter Selbak. Fem prosent - 375.000 kroner - av den totale overgangssummen på 7.5 millioner kroner går til solidaritetspotten som skal deles mellom klubbene der Brenne har spilt. Av de fem prosentene har Selbak rett til 60 prosent, Moss FK får 30 prosent og FFK 10 prosent. I tillegg hadde som kjent Moss en spesialklausul i hans kontrakt.
                                  Simen Brenne startet sin seniorkarriere hos de grønnhvite før han meldte overgang til Moss og senere til FFK.

                                  Oppgjør i to omganger
                                  Selbak mottar oppgjør fra Lillestrøm i to omganger basert på «Kanarifuglenes» oppgjør med FFK.
                                  –Det var som julaften på etterskudd da vi mottok e-posten fra Frank Grønlund i Lillestrøm. Utrolig deilig, slår Eliassen fast.
                                  Det er for øvrig andre gang at Selbak mottar en solid sum for spillere som har gått til klubber der de har signert proffkontrakt. I fjor var det Sparta som bladde opp 105.000 kroner for Ole Heieren Hansen.
                                  –Solidaritetsmidlene er en fornuftig ordning der småklubbene, som ofte nedlegger et avgjørende arbeid for å utvikle talenter, tilgodeses med en del av kaka når spillere blir så gode at de oppnår en høy markedsverdi, sier han.

                                  Håper på videresalg
                                  Nå håper de grønnhvite selvsagt at Simen Brenne slår til så det suser på Åråsen slik at gode utenlandske klubber melder sin interesse. Da kan det bli mer jubel på Selbak.
                                  –Vi håper han gjør fortsatt suksess og bytter klubb stadig vekk i framtida ettersom vi har krav på solidaritetsmidler fra alle kommende overganger, smiler Eliassen.
                                  –Hva skal dere bruke pengene til?
                                  –Vi vil forsøke å holde det meste av LSK-pengene utenfor den vanlige drift dette året. Noe vil bli satt på fond og noe vil bli brukt til oppussing av klubbhuset. Men ettersom vi snart mister inntektene fra utleie til Kjølberg skole og fra spilleautomatene, er denne inntekten mer enn kjærkommen, innrømmer Per Ole Eliassen.

                                  Trosvik IFs gullgutt
                                  Av andre lokale klubber som kan ventes å innkassere vesentlige summer fra eventuelle, kommende overganger, er Trosvik IF i en særstilling. Tarik Elyounoussi er et produkt av klubbens gode ungdomsarbeid. Forholdet mellom FFK og Trosvik IF er regulert av Byprosjektets lovverk. Det innebærer at Trosvik IF maksimalt kan motta 100.000 kroner fra FFK etter 40 A-kamper.
                                  Men:
                                  De virkelig store pengene for den lille klubben kommer først dersom han blir solgt fra FFK. Da har Trosvik IF rett til 20 prosent av overgangssummen i henhold til avtalen klubbene har signert med Byprosjektet.
                                  En avtale som for øvrig utløper 1.mars.
                                  En trenger ikke være økonom for å fastslå at Tarik Elyuonoussi kan være en liten gullfugl for Trosvik IF dersom han fortsetter sin utvikling og blir solgt fra FFK.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #18
                                    RB

                                    Den nye utfordringen

                                    Av: Per Kristian Torvik
                                    ÅRÅSEN:

                                    LSK begynner forberedelsene til årets sesong i dag – med dobbel dekning på alle plasser.

                                    KOMMENTAR

                                    – Det er helt greit å sette opp et lag ut fra dagens situasjon. Men det som starter mot Fredrikstad 9. april kan bli et helt annet, sier trener Tom Nordlie.
                                    Det gir også hele spillerstallen en ny utfordring. Nordlie spiller kortene ut på nytt. Han endevender LSK og skifter formasjon til 4-3-3. Det betyr et trangere nåløye på midtbanen – og bare plass til en midtspiss.
                                    Nordlie er heller ikke fremmed for å omskolere spillere. Bli derfor ikke overrasket om Espen Søgård spiller back i en treningskamp om noen uker. Eller Olivier Occean ving og Anders Rambekk indreløper.

                                    Spissduell
                                    På dagens RB-lag er Arild Sundgot foretrukket foran Olivier Occean på topp. Nordlie gjorde i sin tid spiss av midtbanespilleren Frode Johnsen. Sundgot er på mange måter lik den tidligere Odd- og Rosenborg-spilleren. Det er grunn til å tro at treneren vil ha en midtspiss som er god i ballmottak som kan passe tilbake til midtbanen framfor en rettvendt kar som Occean.
                                    Magnus Myklebust viste i høst at han har vokst som spiller. Han kan gå rett inn som venstreving på bekostning av Pål Strand. Det kan ligge an til en Strand i Åråsen-kamper der laget har initiativet, mens Myklebust helt sikkert får mange muligheter til å vise hva han kan. At Karim Essediri er et soleklart valg på høyrevingen er hevet over enhver tvil.
                                    Vi har heller ikke glemt Diomande Alassane, som er et stort talent. Men gutten skal få tid til å trene seg opp før kravene skal bli for store.

                                    Søgårds kamp
                                    Espen Søgård skal virkelig gjøre en god jobb for å overbevise om at han fortsatt er en mann for førsteelleveren. Simen Brenne er en løpssterk spiller, som også scorer mange mål.
                                    Tom Nordlie kan sannsynligvis ikke skjule lysten på å gjøre Bjørn Helge Riise til en ny Kristofer Hæstad på den andre indreløperplassen. Han vil gjerne ha en Duracell-spiller, som fortsetter å løpe lenge etter at batteriet er tomt, som er god teknisk og som vil komme seg i posisjon for å score.
                                    Det er ingen grunn til å undervurdere Søgård. Han blir ekstra tent i slike situasjoner.
                                    Khaled Mouelhis navn sto med røde streker i Tom Nordlies bok før tunisieren kom til LSK. Det kommer til å bli en intens kamp mellom ham og Kasey Wehrman om den sentrale midtbaneplassen.

                                    En i manko
                                    At Anders Rambekk fortsetter ut denne sesongen forhindrer neppe LSK i å lete etter nok en forsvarer. Det kan laget også trenge.
                                    Per i dag er styrken i bakre ledd det svakeste punkt, selv om en frisk Rambekk helt sikkert kommer til å bekle en av backplassene.
                                    Hvorvidt jakten på en ny forsvarssjef blir avblåst, eller at Tom Nordlie vil være fornøyd med Frode Kippe, gjenstår å se. Men at laget trenger en større konkurranse på backplassen er hevet over enhver tvil.
                                    Det spillerne kan være sikre på er dette: Tom Nordlie kommer til å bruke de spillerne han synes er best – uansett.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #19
                                      Fra LSK.no

                                      Jan Åge Fjørtfoft 40 år

                                      LSK manager Jan Åge Fjørtoft fyller 40 år onsdag 10.januar
                                      På samme som dag som Tom Nordlie har sin første dag som hovedtrener i LSK, fyller Jan Åge 40 år. På vegne av hele Lillestrøm Sportsklubb gratulerer vi i lsk.no Jan Åge med dagen og forhåpentligvis vil han bli sittende i sjefstolen på Åråsen i lang tid fremover.

                                      Kommentar

                                      • morten
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 2156

                                        #20


                                        Sirkus Nordlie i gang

                                        LILLESTRØM:
                                        Fem-seks tv-kanaler, et stort antall nett- og papiraviser – og over 200 LSK-supportere klappet Tom Nordlie inn.
                                        SE VIDEO: Nordlies første LSK-trening


                                        Les også:

                                        Tar kommandoen på norsk

                                        Den nye utfordringen

                                        Glad for forsterkningene






                                        Av: Per Kristian Torvik

                                        – Noen ganger blir det applaudert når du forsvinner ut også, sa en humørfylt Nordlie til det frammøtte pressekorps.
                                        Fire ukers ferie for spillerne var tydeligvis nok. Innsatsen og tempoet var det ingenting å si på de to timene treningen varte.
                                        – Det er som i andre klubber. Alle er ivrige når de kommer i gang, og vil gjerne vise seg fram og tar i litt ekstra.
                                        Snakket engelsk med Occean

                                        Nyervervelsen Simen Brenne hadde første dag på jobbe med nye lagkamerater.
                                        – Litt upresise var vi vel, men inntrykket mitt av nye medspillere var veldig bra. Følelsen over å være i gang igjen var god. Dette tror jeg skal bli veldig bra, sa han.
                                        Nøye som han er, tok Tom Nordlie allerede fra første stund tak i spillesystem, som han vil forandre i klubben. Coachingen gikk på norsk, som RB-sporten skrev han ville gjøre – noe Nordlie kommenterte slik:
                                        – Etter at artikkelen sto i avisen, har jeg et inntrykk av at journalister tror jeg ikke kan engelsk. Morsomt var det da Olivier Occean snakket norsk til meg og jeg svarte ham på engelsk.
                                        – Hvordan blir fortsettelsen nå?
                                        – Jeg har gått gjennom litt av måten vi skal spille på. I dag skal spillerne få helheten. Det tar vi så og bryter ned etter hvert, sa Tom Nordlie.
                                        Berg på plass

                                        LSK AS-eier Per Berg var på plass og fulgte treningen.
                                        – Jeg er optimist. Jeg håper laget skal spille god fotball og at vi vil henge med i toppen, sa han.
                                        Anders Rambekk er ikke kvitt sin skade og drev løpetrening, mens Magnus Myklebust var syk og Kasey Wehrman har fått en ekstra fridag på grunn av sykdom i familien.
                                        Badekar
                                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎