januar 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #21
    Fra adressa.no faktisk:



    Tom Nordlie tok grep på den første LSK-treningen. ( Foto: Scanpix )
    Nordlie møtt av 200 fans


    Tom Nordlie ble møtt av mange supportere på sin første LSK-trening. ( Foto: Scanpix )
    Relaterte klubber
    Lillestrøm
    Stiftet: 02.04.1917
    Hjemmebane: Åråsen
    Tilskuerrekord: 13595
    Mer om Lillestrøm



    Tom Nordlie fikk en "flying start" da han debuterte som Lillestrøm-trener i dag.



    Publisert: 10.01.2007 kl. 18:59
    Endret: 10.01.2007 kl. 20:10
    Over 200 Lillestrøm-fans møtte opp da Tom Nordlie ledet «kanarifuglene» for første gang onsdag.
    – Noen ganger blir det applaudert når du forsvinner ut også, sa en humørfylt Nordlie.
    Ifølge Romerikes Blad var også fem-seks TV-kanaler og et stort antall skrivende journalister på plass for å følge Nordlies første LSK-trening.
    Nykommer Simen Brenne hadde sin første trening med LSK etter overgangen fra Fredrikstad.
    – Litt upresise var vi vel, men inntrykket mitt av nye medspillere var veldig bra. Følelsen over å være i gang igjen var god. Dette tror jeg skal bli veldig bra, sa Brenne til rb.no.
    Nordlie var i godt humør og lekte som vanlig med pressen. Han har uttalt til Romerikes Blad at han kun vil snakke norsk på treningsfeltet. Allerede første arbeidsdag brukte den tidligere Viking-frelseren engelske gloser.
    – Etter at artikkelen sto i avisen, har jeg et inntrykk av at journalister tror jeg ikke kan engelsk. Morsomt var det da Olivier Occean snakket norsk til meg og jeg svarte ham på engelsk, gliste Nordlie.
    (©NTB)


    Kilde:http://fotball.adressa.no/eliteserien/article72203.ece#
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • holmiz
      The kjøkken-kanariz
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6064

      #22
      Snakket engelsk på første trening

      FOLKSOMT: Det var nok av skuelystne da Tom Nordlie ledet sin første LSK-trening i dag. Supporterne møtte ham med applaus - noe Nordlie har et ambivalent forhold til.
      Foto: SCANPIX


      Mens Oliver Occean snakket norsk.
      LES OGSÅ:
      writemail('skv', 'dagbladet.no') SIGVE KVAMME
      Onsdag 10.01.2007, 19:48
      oppdatert 20:09
      (Dagbladet.no): Det kunne lett oppfattes som at Tom Nordlie har språkvansker da Romerikes Blad denne uka meldte om et noe spesielt punkt i LSK-trenerens kontrakt: Da Nordlie takket ja til jobben som hovedtrener, fikk han nemlig kontraktsfestet sin rett til å utelukkende snakke norsk på treningene.
      - Jeg har tro på at utenlandske spillere tar språket lettere når det blir snakket norsk på treningsfeltet. Problemene vi kommer til å få i begynnelsen, skal vi nok klare å løse, sa Nordlie.
      I dag ledet han sin første Lillestrøm-trening. Og noen av spillerne hadde definitivt gjort hjemmeleksa si - deriblant kanadiske Olivier Occean.
      - Etter at artikkelen sto i avisa, har jeg et inntrykk av at journalister tror jeg ikke kan engelsk. Morsomt var det da Olivier Occean snakket norsk til meg og jeg svarte ham på engelsk, sier Nordlie til Romerikes Blad.
      En rekke LSK-supportere hadde møtt opp for å se Nordlie i aksjon på treningsfeltet. Trenerbamsen ble møtt med varm applaus, men Nordlie har tydeligvis et noe ambivalent forhold til klapping.
      - Noen ganger blir det applaudert når du forsvinner ut også, sa han muntert.




      BARE XL?: Materialforvalteren i Lillestrøm hadde tydeligvis ikke fått med seg hvilken jakkestørrelse Tom Nordlie bruker.
      Foto: SCANPIX

      LYDIG: Olivier Occean gjorde som han hadde fått beskjed om, og snakket norsk til Tom Nordlie på treningsfeltet.
      Foto: SCANPIX



      Ikke helt korrekt gjengitt med tanke på bildene, men er hentet fra:
      Hilsen Anders

      Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
      Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #23
        RB: Jakter på idealspillerne

        http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2512062.ece

        Jakter på idealspillerne

        LILLESTRØM:
        Tom Nordlie følger spillerne med argusøyne. Han er på jakt etter typer som passer inn i måten han vil at LSK skal spille fotball.

        KJENT STIL: Simen Brenne med spillere i en hale etter seg. Det var et kjent bilde fra Fredrikstads kamper i fjor. Nå skal det samme skje i LSK.

        FØLGER MED: Tom Nordlie følger nøye enhver bevegelse fra sine spillere. Han skal finne det rette laget så raskt som mulig – og gjerne før tøffe møter med norske konkurrenter på La Manga. ALLE FOTO: ESPEN BOLSTAD

        NY ROLLE: Sjansene er store for at Bjørn Helge Riise blir flyttet fra kant til indreløper under Tom Nordlies ledelse.
        Av: Per Kristian Torvik



        – Jeg skal bruke de neste ukene til å finsikte kandidater til de forskjellige posisjonene, sier Tom Nordlie.
        Når nyhetens interesse har lagt seg og forholdene blir mer normale på treningene, har han god tid til det. Ting han måtte gjennomføre på et par uker i Stavanger, trenger ikke stemme 100 prosent før 9. april i LSK.
        Gjennom sine snart ti år som trener på høyeste nivå, har Tom Nordlie funnet fram til idealtyper han ønsker i sitt lag.
        Hæstad-assosiasjoner

        – RB-sporten har antydet at Bjørn Helge Riise kan være en indreløper som etter hvert kan sammenlignes med Kristofer Hæstad i Start. Er du enig i det?
        – Jeg ser mye av Hæstad i Bjørn Helge. Han har den løpskraften som skal til, og er lærevillig.
        Selv er fjorårets kantspiller klar for en ny oppgave i LSK – om treneren vil.
        – Jeg er sugen på å lære noe nytt. Tom har snakket om grunnprinsippene i hvordan han tenker. Førsteinntrykket er suverent. Jeg er veldig giret på å spille indreløper slik dette ser ut, sier Bjørn Helge.
        Foran seg på vingen får han Karim Essediri, som Tom Nordlie ser på som samme type som Alex Valencia i Start.
        – Han var gitt opp i Brann. Mange lurte på hva jeg skulle med ham. Nå skal Karim vise at han kan bli en toppspiller igjen.
        – Det blir sagt han ikke kan løpe mer hjemover når laget mister ballen?
        – Jeg måtte vennligst be Peter Ijeh gjøre det i Viking. Det gikk bra det også, så akkurat den biten ser jeg lyst på.
        Riise og Essediri liker tanken på å spille sammen på høyresida.
        – Jeg er ferdig med alt rundt Rosenborg-tida. Nå ser jeg bare fram til å vise hva jeg kan i LSK, sier Essediri.
        – Det kommer ikke til å bli morsomt å være back når vi setter i gang, ler Bjørn Helge Riise.
        Brenne-scoringer

        Tom Nordlie vil ikke bare ha scoringer fra spissene, men også fra midtbanen. Det skal Simen Brenne sørge for. Han viste i Fredrikstad at han er en mann som fullfører løpene og avslutter mot mål.
        – Kjempefint å starte med å terpe formasjonstrening allerede nå. Jeg liker å få klare direktiver hvordan vi skal spille, sier Brenne.
        – Hvilket inntrykk har du etter din første trening med LSK?
        – Det var godt å komme i gang. Nivået på spillerstallen er helt klart meget bra. Jeg har allerede en god følelse.
        LSK AS-eier Per Berg fulgte treningen. Han er spent på hvordan Olivier Occean vil fungere under Tom Nordlie.
        – Jeg tror han kommer til å score mange mål når han spiller rettvendt og kommer seg inn i boksen, sier Berg.
        – Har du flere spillere på gang inn i klubben?
        – Det vet jeg ingenting om. Det er Jan Åge som styrer den biten, sier mannen med pengesekken.
        Fjørtoft jobber med å styrke laget med en sjef i forsvaret – om da ikke Tom Nordlie med sitt falkeblikk finner ham i egne rekker før manageren kommer så langt.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #24
          Gullgutt i januar



          Gullgutt i januar


          En engasjert Tom Nordlie ledet sin første Lillestrøm-trening på kunstgresset i går ettermiddag. ( Foto: Scanpix )


          LILLESTRØM:
          Han ble applaudert av supporterne og hadde knapt stemme igjen etter sin første trening. Tre måneder før seriestart sørger Tom Nordlie (44) for gullfeber på Romerike.



          Av: Erlend Nesje
          Publisert: 11.01.2007 kl. 08:03
          Endret: 11.01.2007 kl. 08:04

          Klokken 14.12 på Lillestrøms kunstgress i går ettermiddag:
          Tom Nordlie blir møtt med klappsalver fra 200 fremmøtte. Mange hadde meldt seg syk for arbeidsgiveren, de ville ikke gå glipp av den bortkomne sønns hjemkomst.

          800 meter fra sitt barndomshjem i Inges gate, 38 år etter at han ble medlem av Lillestrøm SK, kunne endelig Tom Nordlie lede sin aller første Lillestrøm-trening.

          Ut fra oppmøte og entusiasme har "Nordlie-effekten" allerede fått full uttelling.
          - Det er vanskelig å bli profet i eget land, men i dette tilfellet slår det heldig ut. Lillestrøm har vært en nesten klubb siden seriegullet i 1989 og Tom Nordlie har vært en nesten-trener. Negativt mot negativt blir positivt. I år tar Lillestrøm gull, jublet Kanarifansens leder, Petter W. Olafsen, etter at Nordlie hadde blåst i fløyta for første gang.

          - Jeg føler ikke at jeg har vært en nesten-trener ettersom jeg aldri har fått sjansen til å lede en ressurssterk klubb. Og i 2005 var jeg vel bare en dommeravgjørelse og fire stangskudd fra å bli seriemester med Start.
          - Men det stilles uansett store forventninger til deg?

          - Jeg tenker ikke på det, presset er ikke større her enn i andre klubber. Egentlig synes jeg ikke det er noe spesielt press med det å være fotballtrener. Du kan bli kjørt over av bussen, du kan få hjerteinfarkt, men jeg har fortsatt ikke hørt om noen som har dødd fordi de har fått sparken som fotballtrener, kvitterer den verbalt slagferdige LSK-treneren.

          Og på spørsmål om applausen fra fremmøte svarte han slik:
          - Det er alltid hyggelig å få applaus, men det hender du får applaus i det du forsvinner ut porten også. De samme menneskene kan være like glade når du forsvinner . . .
          Norsktreninger

          I kontrakten heter det at Nordlie skal snakke norsk på treningene, men i går slengte han også ut noen engelske gloser til enkelte av sine 11 spillere med annet pass. Nordlie hevder det er feil at han har krevd norskspråklige treningsøkter.

          - Det var klubben som ønsket at jeg skulle snakke norsk på treningene. Jeg har trent mange utenlandske spillere tidligere, men for eksempel "bakenforliggende ledd" er ikke veldig lett å oversette. Derfor ønsker vi at spillerne går på norskkurs, sa Nordlie, som i går opplevde at Olivier Occean snakket norsk til ham - hvorpå han selv svarte på engelsk.
          Flittig tilskuer

          Nordlie vokste opp midt i tjukkeste Lillestrøm og ble medlem av klubben som seksåring. Midt på 80-tallet var han på hver eneste trening som tilskuer - og det i mange, mange år på rad. Først 20 år etter trener han romerikingene, som den femte eliteserieklubben han har ansvaret for.
          - Hvorfor tok det så lang tid?

          - Fordi det aldri har vært noe tema for meg å trene LSK. De har i alle år spilt en annen type fotball enn det jeg står for. Uwe (Rösler) dreide spillestilen mer i den retningen jeg liker. Først etter den siste dreiningen har det vært aktuelt for meg å trene LSK.

          - Det må være spesielt for deg å komme hjem?
          - Det er litt spesielt med at det er barndomsbyen, men husk at det er snart 20 år siden jeg bodde her. Det mest spesielle er å jobbe sammen med Tommy (Tom Lund), Frank (Grønlund) og Per (Berg), personer jeg så veldig opp til.
          - Hva er målet med Lillestrøm i år?
          - Jeg flytter ikke rundt på meg for å bli nummer 7-8, det er naturlig at Lillestrøm sikter mot toppen og blant de fire beste. Men måten å spille fotball på er viktigst for meg, så får vi se hvordan resultatene blir.
          Last edited by hoyt; 11.01.2007, 08:35.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • hoyt
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2004
            • 2850

            #25


            Nordlie møtt med applaus

            Tom Nordlie gjennomførte sin første Lillestrøm-trening onsdag.



            - Kan fort bli applaudert ut herfra også, sa Tom Nordlie galgenhumoristisk etter sin første LSK-trening.



            LILLESTRØM (Nettavisen): Jan Åge Fjørtoft fylte 40 år og de ivrigste Lillestrøm-supporterne sang bursdagssangen for LSK-manageren. Men det var Tom Nordlie alle ville ha en bit av da den nye Lillestrøm-treneren ledet sin første trening med sitt gamle favorittlag.


            Om lag 100 personer hadde møtt opp for å bivåne onsdagens treningsøkt, presse som supportere, et sjeldent høyt tall i Norge. Og selv om de garvede supporterne snakket om tida da «1.500 brukte å møte opp for å se Tommy (Tom Lund) trene», var Nordlie fornøyd både med oppmøte og mottakelse.
            - Det er selvsagt hyggelig å bli møtt på en slik måte.
            - Men fort blir jeg applaudert ut herfra også, det er jo ofte slik det går, la den nye LSK-sjefen fort til med et smil om munnen.

            Tredje treneren på ti sesonger
            Noen stor tradisjon har de likevel ikke for å sparke trenerne på Åråsen. Riktignok måtte Uwe Rösler gå i høst etter to troféløse sesonger, men forgjenger Arne Erlandsen satt i syv sesonger før han ikke fikk fornyet sin kontrakt, også han uten å vinne et eneste trofé. Nå håper Lillestrøm å ta skrittet videre, men ikke nødvendigvis bare i form av trofeer.
            - Uwe gjorde en god jobb for oss, sier investor Per Berg til Nettavisen.
            - Men jeg håper at Tom (Nordlie) kan føre laget et skritt videre på det spillemessige planet.

            Nordlie selv vil heller ikke gi noen garantier for at trofeene kommer som perler på en snor når han nå skal lede Åråsen-laget de neste sesongene. 44-åringen har ennå til gode å vinne trofeer i norsk fotball, selv om mang vil hevde at kun tilfeldigheter og tvilsomme dommeravgjørelser snøt Start for seriegullet i 2005.
            - Alle ønsker vi å gjøre det best mulig, men jeg vil ikke si noe om ambisjonsnivået ennå, sier Nordlie.

            Viderefører 4-3-3

            Større hell har Nordlie hatt med sin offensive, publikumsvennlige fotball, noe han håper å fortsette med i Lillestrøm.
            Systemet fra tidligere ligger selvsagt fast.
            - 4-3-3 er utgangspunktet, men man må ha både en plan B og en plan C. Borte mot Rosenborg har jeg blant annet hatt stor suksess med 4-4-2 og en diamant på midtbanen, understreker den nye LSK-sjefen, og ramser opp flere andre formasjoner som han også har benyttet.

            Formasjonstrening ble det også tidlig på treningsfeltet bare et par langpasninger fra Åråsen stadion, og Nordlie var tydelig på hvordan han ønsker å spille ball. «Hold ballen langs bakken!» var den første kommentaren Nordlie kom med på LSK-treningen, og det ble mye spill med ball allerede fra dag én på treningsfeltet.

            - Det var mer løping med ball, sier en fornøyd Shane Stefanutto.
            - Vi trener formasjoner med en gang, og det er tydelig at han har en plan med det han gjør, skryter Lillestrøms australske landslagsback, som ikke hadde altfor store problemer med språket treningen ble ledet på.

            Norskkurs

            Tom Nordlie har nemlig fått kontraktsfestet at treningens skal ledes på norsk, og selv om noen av spillerne fikk enkelte øvelser forklart på engelsk, må både Stefanutto og mange av de andre utenlandske spillerne nå på eget språkkurs for å skulle få med seg detaljene i Nordlies fotballteori og -instrukser i tiden fremover.

            - Vi er vel åtte mann som skal på norskkurs tre ganger i uka fremover, sier Stefanutto, som innrømmer han ikke har vært flittigst i norskklassen siden overgangen til Lillestrøm i 2004.
            Blikket til Stefanutto tilsier at han gleder seg mer til å besøke treningsfeltet enn klasserommet i Lillestrøm i tiden fremover.
            "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
            - Nosa

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #26
              LSK.no





              Bjørn Helge Riise med drakt nummer 10 i årets sesong
              Det er nå klart at det blir Bjørn Helge Riise som kommer til å spille med draktnummer 10 på ryggen for LSK i sesongen 2007.
              Bjørn Helge får dermed det ærefulle oppdraget med å føre arven videre etter blant andre Tom Lund, Tom Sundby, Jan Åge Fjørtoft, Ståle Solbakken, Runar Kristinsson og Robert Koren.

              - Det er ingen tvil om at dette legger et litt ekstra press på mine skuldre når vi ser hvem som har hatt denne drakta tidligere, sier Riise. Allikevel er det en ære å få bære drakt nummer 10 i gult og sort, og forhåpentligvis vil jeg vise meg den verdig i løpet av sesongen, legger den etter sigende omskolerte indreløperen til.

              -Sist gang en sunnmøring hadde drakt nummer 10 ble LSK seriemestere. Vi krysser derfor fingrene for at dette et godt tegn for den kommende sesongen, sier manager Jan Åge Fjørtoft med et glimt i øyet.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #27
                RBs papirutgave: Langt fram for Rambekk + fysiske trener(e)

                Anders Rambekk måtte drive løpetrening sammen med den nye fysiske treneren, Erlend Slokvik, da LSK samlet troppene i går. - Dessverre ser det ut til at det er en stund til jeg kan trene med laget med ball. Jeg har fått mange behandlinger, men jeg har fortsatt vondt på grunn av en hevelse i et bein i området rundt lysken.

                I tillegg står det den nye fysiske treneren, Erlend Slokvik, kom som et resultat av tips fra Bakkemo. Slokvik var sjeftrener for skiskytterne da Ole Einar Bjørndalen nesten gjorde reint bord under OL i Salt Lake City i 2002- og vant fire av fem gullmedaljer.
                ...RB spør: - Hva har du bedrevet siden jubeldagene i 2002?
                - Jeg har vært personlig trener for noen utøvere. Ut over det har jeg holdt på med leder- og trenerutvikling.
                ...
                Fjorårets fysiske trener Jérôme Brunier skal kommende sesong være ansvarlig for den fysiske treningen til de yngre spillerne i LSK.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Chessheim-kanaris
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2005
                  • 1022

                  #28
                  Misfornøyd Tom

                  ÅRÅSEN:
                  LSK-trener Tom Nordlie var ikke helt fornøyd med resultatene da han fredag lot LSK-spillerne gjennomføre Nordlie-testen.
                  IKKE FORNØYD: Tom Nordlie var ikke helt fornøyd med resultatene på fredagens test av LSK-spillerne. FOTO: TOM GUSTAVSEN




                  Av: Morten Svesengen

                  – Spillerne hadde en lang sesong i fjor og har hatt ferie i fire uker, men resultatene var likevel litt svakere enn jeg hadde håpet. Selv om mange løp bra, var ikke snittet for stallen så bra som det burde vært, sier Tom Nordlie.
                  Nordlie-testen som LSK-treneren har brukt på sine lag siden 1992, består av 30 metersløp rundt to kjegler i sju minutter. Antallet runder spilleren klarer i løpet av de sju minuttene forteller Nordlie noe om den fysiske tilstanden.
                  Snittet betyr mest

                  – Gjennomsnittet for troppen er det viktigste. Samtidig gir testen en pekepinn på hvordan vi skal legge opp treningen framover både kollektivt og individuelt, sier Nordlie.
                  Lillestrømlingen har aldri opplevd bedre resultater på testen sin enn i Start. I Kristiansand-klubben var snittet på det beste oppe i 29,5 runder. Flere av spillere klarte over 30.
                  På fredagens test var Bjørn Helge Riise og Simen Brenne de to beste LSK-spillerne. De løp begge 29 runder - tett fulgt av Espen Søgård på 28,5.
                  Best i mars

                  – Den beste testen i Start hadde vi rett før seriestart i 2005. Resultatene i januar er aldri de beste. Derfor regner jeg med framgang til neste gang, sier Nordlie.
                  Testvinner Bjørn Helge Riise var ikke fornøyd med egen innsats.
                  – Målet var å klare minst 30. At jeg ikke klarte det må bety at jeg har trent for dårlig i ferien. Jeg skal love deg at jeg klarer det neste gang, sier Riise.


                  mvh Lsk's nye fysioterapeut

                  Kommentar

                  • Torolf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2004
                    • 9574

                    #29
                    RB: Løp ikke fra 10-er-ansvaret

                    http://www.rb.no/lokal_sport/article2516483.ece

                    Løp ikke fra 10-er-ansvaret På Nordlie-testen var Bjørn Helge Riise best

                    ÅRÅSEN:
                    Drakt nummer 10 har en lang og spesiell historie på Åråsen. Bjørn Helge Riise har tatt på seg ansvaret det er å bære den tradisjonsrike trøya.


                    LØP LENGST: Bjørn Helge Riise løp lengst av alle da LSK-spillerne for aller første gang prøvde seg på "Nordlie-testen". En test trener Tom Nordlie har brukt på alle sine lag siden 1992.ALLE FOTO: TOM GUSTAVSEN


                    Av: Morten Svesengen


                    Tom Lund skapte 10-ern på Åråsen gjennom sine prestasjoner. Etterpå har spillere som Tom Sundby, Jan Åge Fjørtoft, Ståle Solbakken, Runar Kristinsson og Robert Koren fulgt opp.
                    – Artig å bli spurt om jeg ville ha nummer 10. Når jeg så lista med spillerne som har hatt den før meg, burde jeg kanskje bli redd. Men jeg tar det som en utfordring. Jeg skal ikke misbruke tilliten, sier Bjørn Helge Riise.


                    Valgte Bjørn Helge

                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft spilte selv med 10-ern i 1988 og 1989. Han er ikke i tvil om at Riise vil fylle drakta.
                    – Det er så mye tradisjon knyttet til denne drakta i LSK. Den kunne ikke ligge ubrukt i 2007. Selv om vi ikke har playmakeren som du naturlig forbinder med drakt nummer 10, har vi spillere som kan bære den med stil. Da vi diskuterte dette i klubben før jul, kom Bjørn Helges navn opp, sier Fjørtoft.
                    Litt på fleip og litt på alvor tok Fjørtoft kontakt med Riise for å høre om han ville spille med 10'ern i 2007.
                    – Vi fleipet litt med det allerede i høst da Robert Koren var på vei ut, og derfor spurte jeg Bjørn Helge "hva som skulle til for at han skulle spille med nummer 10 i LSK". Han svarte raskt: Ingenting. Da var det avgjort, sier Fjørtoft.


                    Stolt i 10'ern

                    Selv husker manageren hvor mye det betydde for ham å få 10'ern da han kom til Åråsen.
                    – Jeg vokste opp med Tom Lund som LSKs nummer 10. Han er spilleren som har gjort denne drakta spesiell, og jeg ble stolt da jeg fikk sjansen til å spille i den, sier Fjørtoft.
                    Tradisjonene denne drakta har, betyr også at ikke hvem som helst vil tåle det presset det medfører å spille i den. I 2001 var det ingen i LSK-stallen som tok sjansen på å overta drakta etter islendingen Runar Kristinsson.
                    Slik forklarer Fjørtoft hvorfor Bjørn Helge Riise får ansvaret kommende sesong.
                    – Bjørn Helge er en av spillerne som kan få et løft ved å spille med nummer 10. Andre ville kanskje følt det som et ekstra press, og det er ikke gunstig, sier han.


                    Best i test

                    Riise er muligens ikke den klassiske 10'eren, men på et område har han gode muligheter til å overgå sine forgjengerne. For neppe har noen av dem løpt flere meter på banen enn Riise kommer til å gjøre kommende sesong.
                    – Jeg er en litt annen type enn de andre som har hatt denne drakta. Men jeg skal spille på det jeg kan, og kan love at jeg skal svette i den, sier Riise.
                    På gårsdagens "Nordlie-test" viste Riise at ingen i LSK løper mer enn ham. Midtbanespilleren var sammen med nykommer Simen Brenne den som løp lengst på de sju minuttene testen varte.
                    – Det høres kanskje ikke så ille ut å løpe i sju minutter, men jeg skal love deg at det var knalltøft. Siste halvdelen gikk på ren vilje. Men jeg likte testen. Veldig fotballrelatert, sier Riise.

                    Kommentar

                    • andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

                      #30
                      PapirDagbladet skriver at Tsjekkiske og Slovakiske medier, inkludert det slovakiske fotballforbundets hjemmeside, hevder at talentet Lukas Opiela er klar for Fugla. Opiela er 21 år og en av de viktigste spillerene på topplaget Zlin. Fjøra bekrefter interessen; "Opelia er en vi ser på. Men å si at han er klar for oss er å foregripe begivenhetene en god del.. ..Det har ikke vært forhandlinger og midtbaneplassen er ikke primærstedet for oss etter at vi har fått to forsterkninger der allerede (viktor og brenne), men ingenting kan utelukkes." Nordlie sier noe av det samme. Litt merkelig da at Slovakias fotballforbund har lagt ut nyheten uten forbehold; Opiela kommer til fugla etter vårsesongen er over i slovakia.
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                      Kommentar

                      • RSP
                        Moderator
                        • Aug 2004
                        • 10498

                        #31
                        Fra Glåmdalen

                        [Publisert 15.01.2007 - 17:43]

                        Aktuell for LSK

                        Av: Terje Sundby

                        LSK har kastet seg inn i jakten på Tore Andreas Gundersen.

                        Tore Andreas bekrefter overfor Glåmdalen at Lillestrøm er en av de andre klubbene som er interessert. Fra før er det kjent for de fleste at Viking vil ha ham.

                        I helgen har LSKs manager Jan Åge Fjørtoft kontaktet Gundersens agent Tore Pedersen og forhørt seg om solungen. Fjørtoft ble imponert over Gundersens prestasjoner i en U-21 landskamp i Danmark i høst.
                        LSK har imidlertid ligget lavt mens Viking og KIL har kranglet om overgangspenger. Men i helgen har altså Romeriksklubben kontaktet KIL-juvelen.

                        – Jeg kan bekrefte at Lillestrøm har tatt kontakt. Jeg skal i et uformelt møte med klubben på onsdag, sier Tore Andreas Gundersen – og understreker at det ikke er noe forhandlingsmøte.

                        Tore Andreas Gundersen er for tida hjemme på Flisa. Han har som kjent sagt opp sin kontrakt med KIL og benytter tiden til å trene for seg selv og slappe av etter alt mediehysteriet.

                        Etter den siste tidens hendelser innrømmer Gundersen at han merker kjøret. Nå håper han snart ting løser seg.
                        Det kan skje snarlig, når to klubber plutselig er interessert i samme spilleren.

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          RB: Søgård på tronen

                          ÅRÅSEN: Fredag var det Bjørn Helge Riise og Simen Brenne som delte førsteplassen på LSK-testen. De to midtbanespillerne løp i går omtrent like langt som sist (29 runder), men det var en annen løpsmaskin som passerte dem. Espen Søgård økte sitt resultat fra 28,5 til 29,5 runder og ble mandagens testvinner. - Var bedre forberedt og fikk mer flyt i testen denne gangen. Men jeg har mer å gå på. Hvis vi øker med én runde i snitt hver tredje dag, blir jo dette veldig bra, sier Espen Søgård. Størst framgang av alle hadde keeper Heinz Müller, som økte med tre runder - fra 24 til 27. Ingen løp mindre enn 26 runder i går.

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #33
                            RB: Svak test holdt Nordlie våken

                            http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2521962.ece

                            Måtte løpe ny test i går Legger om treningsopplegget

                            ÅRÅSEN:
                            LSK-trener Tom Nordlie ble så bekymret etter fredagens "Nordlie-test" at han beordret spillerne ut i ny test i går. De nye resultatene gjorde treneren litt roligere.
                            Av: Morten Svesengen



                            Fredag innrømmet Tom Nordlie at han hadde forventet seg bedre testresultater av LSK-troppen på hans egen "Nordlie-test". Men utad han var ganske moderat i uttalelsene.
                            Inni seg var treneren betydelig mer skuffet – og bekymret. I garderoben etter fredagens test fikk spillerne grei tilbakemelding på det de hadde prestert.
                            – De fikk beskjed om at de kunne glemme alt som hadde med topp-plasseringer å gjøre med slike testresultater, forteller Nordlie.


                            Økte snittet mye

                            Allerede fredag bestemte han seg for å gjennomføre ny test i går. LSK-treneren ville sjekke om den fysiske tilstanden virkelig var så skral som den første testen viste.
                            – Testen var ny for spillerne. I tillegg var jeg usikker på om de hadde tatt ut alt de hadde. Derfor ønsket jeg å gi dem en ny sjanse, sier Nordlie.
                            Og Nordlie fikk raske svar fra spillerne. Nesten samtlige spillere løp lenger på den sju minutter lange testen enn de gjorde fredag. Snittet for troppen gikk opp med nesten én runde – fra i underkant av 27 til 27,7 runder. LSK-snittet er fortsatt et stykke bak det beste resultatet Nordlie opplevde som Start-trener – 29,5.
                            Men 44-åringen ble i hvert fall litt beroliget.
                            – Spillerne kjente testen bedre og de løp lurere. I tillegg tok de i mer enn forrige gang, sier Nordlie.
                            Han fikk mange positive svar. Særlig med tanke på at testen i går ble gjort i ganske sterk vind på Lillestrøm kunstgress.
                            – Innendørs eller på sommerstid ville nok resultatet i hvert fall vært en halv runde bedre for hver spiller. Det var bra for selvtilliten i gruppa at de fikk denne framgangen allerede tre dager etter forrige test.
                            Men LSK-treneren vil se enda bedre resultater før han er fornøyd.
                            – Fortsatt er det mye å gå på. Jeg forventer et snitt på minst 28 neste gang. Når sesongen starter, bør ingen utespiller ligge under 28, mener Nordlie.


                            Inndrar lørdagsfri

                            På grunn av det svake resultatet fredag, brukte den nye LSK-treneren helga til å planlegge en omlegging av treningsopplegget fram mot treningsleiren på La Manga. Selv om LSK-spillerne viste seg fra en annen side i går, opprettholder han endringene.
                            – Vi må bygge opp en bedre motor. Derfor blir det halvannen fysisk økt mer i uka enn jeg opprinnelig hadde planlagt, sier han.
                            Fotballøktene skal stort sett opprettholdes.
                            – Andreøkta på mandager blir det fysisk trening istedenfor fotball. Alle de andre fotballøktene beholder vi. I tillegg trener vi hver lørdag, ikke annenhver, sier lillestrømlingen.
                            Nordlie er ikke lenger skremt av den fysiske tilstanden i LSK. Men han tror spillerne må trene annerledes enn tidligere om de skal orke hans spillestil.
                            – Spillerne er godt trent, men tidligere har de fokusert mer på styrketrening enn jeg vil gjøre. Løpsutholdenhet er helt avgjørende for den måten vi ønsker å spille på, sier Nordlie.

                            Kommentar

                            • Torolf
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2004
                              • 9574

                              #34
                              TV-kamper i april

                              To av LSK-kampene er flyttet til mandag pga. TV:

                              Kommentar

                              • Yess_Gullåriår
                                Juniormedlem
                                Ferskenpels
                                • Jan 2007
                                • 2

                                #35
                                Kan snyte gamlesjefen
                                for U21-landslagsspiller


                                ÅRÅSEN:
                                Viking – med tidligere LSK-trener Uwe Rösler – har i en periode ligget i forhandlinger med Kongsvinger om U21-landslagsspilleren Tore Andreas Gundersen.
                                ETTERTRAKTET: Tore Andreas Gundersen er ønsket i Viking, men nå ønsker også LSK-manager Jan Åge Fjørtoft å se nærmere på den talentfulle spilleren.FOTO: GLÅMDALEN


                                Av: Espen Solbakken

                                Nå bekrefter Jan Åge Fjørtoft at også LSK skal snakke med spissen. Det skjer allerede i morgen.
                                – Vi ønsker alltid flere unge, norske spillere i stallen vår og vil ta en prat med Gundersen for å være optimalt oppdatert om hans situasjon, sier Fjørtoft til Romerikes Blad.
                                Kontakt

                                Det var avisa Glåmdalen som torsdag kveld siterte Tore Andreas Gundersen selv på at LSK var inne i bildet som interessert klubb. Selv har han sagt opp sin kontrakt med Kongsvinger, en avtale som strakk seg ut 2008. Partene er uenig om KIL har overholdt kontrakten eller ikke. Spissen ønsker uansett å forlate KIL gratis, og har også engasjert advokat.
                                – Jeg kan bekrefte at Lillestrøm har tatt kontakt. Jeg skal i et uformelt møte med klubben på onsdag, meldte Gundersen til Glåmdalen i går, før han understreket at det ikke er snakk om et forhandlingsmøte.
                                Det var i helga at Fjørtoft tok kontakt med spissens agent, Tore Pedersen.
                                Og ifølge LSK-manageren, skjedde ikke dette på grunn av uenigheten mellom Tore Andreas Gundersen og Kongsvinger.
                                – Nei, Gundersen så jeg "live" allerede i hans U21-debut for Norge. Men det er klart at framdriften, ved at andre klubber blir interessert, gjør at vi ønsker et snarlig møte med ham, sier Fjørtoft.
                                Rolig

                                At LSK nå ønsker å møte Tore Andreas Gundersen ansikt til ansikt, tyder på at klubben mener alvor med henvendelsen til spillerens agent.
                                – Hvordan tror du Rösler som din eks-kollega i LSK ser på at dere har kastet dere inn i kampen om Gundersen?
                                – Det tar jeg med ro, men kan ikke kommentere det. Jeg har gamle romkamerater og venner i nesten samtlige norske klubber, sier Fjørtoft.
                                Den siste uka har han også måtte svare på rapportene fra slovakiske nettsider, som har knyttet midtbanespilleren Lukas Opiela (21) til Lillestrøm.
                                – Det er det samme der. Vi holder oss oppdatert på spilleres situasjon til enhver tid. Det er jobben min. Men det er klart at vi måtte ha utvidet stadion vår om vi skulle skrevet kontrakt med alle spillere vi blir knyttet til...

                                Kommentar

                                • CLAYTONZANE
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Jul 2005
                                  • 74

                                  #36
                                  Han Gundersen var og så på treningen i dag. NRK og TV2 var der og intervjuet den unge herren. Han hilste på trenerteamet og noen spillere. Fjøra ble intervjuet også av nrk.

                                  PS DET VAR DEILIG OG GÅ PÅ EN TRENING MED LSK OG SE DE SPILLE FOTBALL!
                                  nei og nei

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #37
                                    RB

                                    [Publisert 17.01.2007 - 13:27]

                                    Fjørtoft møtte Gundersen

                                    Av: Per Kristian Torvik

                                    ÅRÅSEN:
                                    LSK-manager Jan Åge Fjørtoft møtte Kongsvinger-spissen Tore Andreas Gundersen på Åråsen i formiddag.

                                    – Kall det et bli-kjent møte. Tore Andreas kom hit for å se på forholdene i LSK. Vi er interessert i å høre ham fortelle om sin situasjonen akkurat nå, sier Jan Åge Fjørtoft.

                                    – Ingen forhandlinger om kontrakt?
                                    – Nei, nei. Tore Andreas er i en tvist med Kongsvinger. Den har vi respekt for må bli løst.

                                    – Hvor aktuelt er det å hente ham, hvis det blir mulig?
                                    – Det kan være aktuelt. Han er en av de spennende, unge spillerne i Norge. Det er slike typer vi følger nøye, sier Jan Åge Fjørtoft.

                                    Tore Andreas Gundersen har sagt opp kontrakten med Kongsvinger, fordi han mener klubben har misligholdt den.

                                    – For det første hadde vi en muntlig avtale om at de skulle la meg gå hvis en eliteserieklubb kom på banen. Jeg har heller ikke fått den lønnen jeg har krav på, sier Tore Andreas Gundersen, som har sagt opp kontrakten med 1. divisjonsklubben.

                                    Også Viking er interessert i å hente Kongsvinger-spissen.

                                    Kommentar

                                    • Sem
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2005
                                      • 1626

                                      #38


                                      Møtte LSK med advokat

                                      ÅRÅSEN: Tore Andreas Gundersen møtte LSK i går. Med seg til Åråsen hadde han advokat og agent.

                                      Av: Per Kristian Torvik

                                      – Vi er med for å bistå Tore Andreas i tvisten han har med Kongsvinger, sier advokat Torgeir Knudsen.

                                      Sammen med den tidligere landslagsspilleren Tore Pedersen (som også var innom LSK på 1980-tallet), skal han sørge for at alt går riktig for seg med Kongsvinger-spissen, som har sagt opp sin kontrakt med 1. divisjonsklubben.

                                      – Vi mener Kongsvinger har misligholdt kontrakten ved at klubben ikke har utbetalt den lønnen Tore Andreas har krav på, sier Knudsen.

                                      Det skal ha pågått i sju måneder, og etter det avisen Glåmdalen kjenner til dreier det seg om rundt 15.000 kroner.

                                      Om nødvendig kan dette bli advokatmat og havne i rettsapparatet.

                                      – Vi får naturligvis håpe ikke det skjer. Tore Andreas vil jo aller helst spille i eliteserien allerede i april.
                                      Muntlig avtale

                                      Tore Andreas Gundersen sier at han har hatt en muntlig avtale med Kongsvinger om at de skal slippe ham hvis en eliteserieklubb kommer på banen og vil ha ham.

                                      – Det er ikke noe vi kommer til å bruke i første omgang, sier advokat Knudsen.

                                      Grunnen til det er sannsynligvis at systemet rundt agent Rune Hauge vet at muntlige avtaler er lite verdt den dagen det kommer til en uenighet.

                                      Tore Andreas Gundersen har sagt opp sin kontrakt med Kongsvinger og er ikke lenger med på treningene.

                                      – Jeg er skuffet over at de ikke holder avtalen de har gjort med meg, selv om den er muntlig. Det er grunnen til at jeg har sagt opp. Jeg har mye å takke KIL for, og er i utgangspunktet ikke interessert i at klubben ikke skal få noe igjen for meg. Men måten de har behandlet denne saken på har skuffet meg veldig.

                                      Gundersen spilte nesten alle kampene for laget i fjor, og scoret 14 mål i 1. divisjon.
                                      Viking-interesse

                                      – Viking er meget interessert i at du skal spille for dem. Ønsker du deg dit eller til LSK?

                                      – Nå skal jeg se på forholdene i klubbene. Det jeg har hørt og sett i LSK har vært meget bra.

                                      LSK-manager Jan Åge Fjørtoft sier KIL-spilleren er en av de unge spillerne i Norge som er interessante.

                                      – Nå er vi blitt kjent med hverandre. Hvorvidt det kan bli noe mer, må vi vente til tvisten mellom Tore Andreas og Kongsvinger er avgjort. Vi har respekt for at dette er noe de må løse.

                                      – Deretter er du klar med kontrakten?

                                      – Vi får se. En ung spiller som scorer 14 mål i 1. divisjon, og som er en spiss som er god i rommet bak forsvaret, er naturligvis en kar vi gjerne vil se nærmere på, sier Jan Åge Fjørtoft.

                                      Kommentar

                                      • Kølla Riisa
                                        Seniormedlem
                                        • Jun 2004
                                        • 1021

                                        #39
                                        Vil ha lokale helter:
                                        Resultatservice, nyheter, videoer og sendeplan for sport i radio og TV. Oppdater deg på sportsnyheter fra inn- og utland på NRK Sport.

                                        Kommentar

                                        • morten
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 2156

                                          #40
                                          Bergersen imponerte





                                          Bergersen imponerte


                                          ÅRÅSEN::
                                          Unggutten fra Lørenskog brukte kjeften og kommanderte medspillerne som han skulle spilt eliteserien i 10 år.
                                          DOMMEN: Thomas Bergersen (t.v) får dommen fra trener Tom Nordlie etter første trening med LSK. Den var positiv. Imponert var også spillerutvikler og tidligere landslagsspiller Erland Johnsen (med ryggen til). FOTO: PER KRISTIAN TORVIK




                                          Av: Av Per Kristian Torvik peto@rb.no

                                          Thomas Bergersen hadde sin første trening med LSK i dag.
                                          – Det må jeg si, sa en meget fornøyd Tom Nordlie.
                                          – At så unge gutter opptrer på sånn når de er helt ferske liker jeg.
                                          Nordlie inspirerte

                                          Selv var Thomas godt fornøyd både med sine gen innsats og med treningen.
                                          – Dette var kjempegøy. Jeg tenkte at når jeg først var her, så skulle jeg gjøre som jeg pleier. Det var også inspirerende å trene med Nordlie som sjef.
                                          Ifølge avtalen mellom LSK og Lørenskog skal midtstopperen spille for Lørenskog denne sesongen og trene en del med LSK.
                                          – Framover nå blir det helt sikkert mandager og onsdager og enten tirsdag eller torsdag. det passer bra med hensyn til skolegangen min, sier Thomas.
                                          Badekar
                                          http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎