januar 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • holmiz
    The kjøkken-kanariz
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6064

    #61
    Nordlie beholder LSK-stilen

    Tom Nordlie debuterte som LSK-trener med 3-0 seier over Skeid i kveld.
    Foto: Jarl Fr. Erichsen/Scanpix


    Lillestrøm vant enkelt i 3-0 mot Skeid i Tom Nordlies trenerdebut for klubben. Nå lover han å beholde LSKs særpreg.

    LILLESTRØM (Nettavisen): Kanarifuglene gjorde kort prosess med Skeid og avgjorde oppgjøret med tre mål på fem minutter mot tampen av førsteomgangen. Pål Strand, Dan Anton Johansen og Frode Kippe sikret seieren i Tom Nordlies debut.
    Og den hjemvendte sønnen, var selv godt fornøyd med hjemmedebuten.
    - Det var greit å komme i gang igjen med å konkurrere. Og så er det jo alltid godt å vinne, gliste Tom Nordlie etter 3-0 seieren.
    Ønsket velkommen
    I overkant av 400 blåfrosne tilskuere og et banner med tilskriften ”Velkommen hjem, Tom”, varsler om en gryende interesse på Romerike etter bysbarnets hjemtur.
    - Det er hyggelig å registrere interessen, men nordmenn er jo vant til å stå ute i Holmenkollen, sa Nordlie til Nettavisen etter kampslutt.
    Men om de fremmøtte venter en revolusjon av de gule og sortes måte å spille fotball på, tar de mest sannsynlig feil. Riktig nok er formasjonen endret fra 4-4-2 til 4-3-3, men Nordlie varsler nå at LSK-stilen også overlever hans ansettelse.
    - Alt skal ikke være nytt. Det er viktig å ta vare på elementene i LSK-stilen. Vi skal fortsatt være veldig aggressive i presset, og tøffe i duellene. Nå har vi problemer med å lese kampene, å vite når vi spiller langt eller kort, og om vi gjør det på en rettvendt eller feilvendt spiller.
    Som gir følgende eksempel på hva han konkret skal gå inn endre.
    - Jeg vet ikke hva som var meninga før, men vi spiller altfor mye på første bevegelse. Vi skal jobbe mye på å spille på 2. og 3. manns bevegelse, sier Nordlie og varsler med det en mer ballbesittende LSK årgang anno sesongen 2007.
    - Bringer noe nytt
    I kveld var det først og fremst venstreback Dan Anton Johansen og Anders Rambekk som ble dirigert av Nordlie fra sidelinjen. Innad i spillergruppen eksisterer det allerede en stor forventning til hva 44-åringen har å tilby på treningsfeltet.
    - Jeg synes dette er spennende, fordi Tom har mye fotballfilosofi og bringer noe nytt til klubben. Han kjenner til systemet (4-3-3) veldig godt, og vi får nok en spennende periode fremover, mener målscorer Frode Kippe.
    Også en annen spiller med lang fartstid i LSK, nemlig Arild Sundgot, roser sjefens første to og halv uke på Åråsen.
    - Vi har trent veldig bra hittil, og har hatt fokus på det fysiske. I tillegg må vi få det nye spillermønsteret inn i spillet vårt. Tom er veldig dyktig faglig, vet hva han vil og tar gjerne med oss spillere på råd, sier Sundgot.
    26.01.07 20:08, ny 26.01.07 21:03

    Kilde:http://www.fxt.no/tippeligaen/lilles...icle878322.ece
    Hilsen Anders

    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

    Kommentar

    • Siggen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 656

      #62
      3-0 seier til LSK


      LILLESTRØM:
      (Lillestrøm – Skeid 3-0). Det tok litt tid før Tom Nordlies mannskap klarte å score. Men ketchup-effekten slo til i lillestrømlingens første kamp.
      – Vi fikk til mye av det vi har trent på den siste tida. Men det var langt fra perfekt. Vi har ennå en lang vei igjen, sier Tom Nordlie.
      I løpet av fem kjappe minutter mot slutten av førsteomgang scoret de gule og svarte hele tre ganger.
      Først viste Pål Strand fram sin gode skuddfot og skøyt ballen i mål fra langt hold.
      Dan Anton Johansen rundet mesterlig av en spiller på vei inn i feltet og satte ballen lett i mål med venstrebeinet.
      fire minutter før pause var det kaptein Frode Kippe som skulle sette spikeren i kista på Lillestrøm kunstgress. Et flott innlegg fra LSK-debutant Simen Brenne traff midtstopperen midt på panna og målet var et faktum.
      Det var ingen stor kamp, men over 400 ivrige tilskuere hadde tatt turen ut i kulda for å se treningskampen.
      ----------------------------------------------------------------------------
      Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
      ----------------------------------------------------------------------------

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #63
        RB: - Ser konturene av noe

        http://www.rb.no/lokal_sport/article2548606.ece

        - Ser konturene av noe

        LILLESTRØM:
        (LSK – Skeid 3-0). Å påstå at det er stor forskjell på LSK i 10 minus i forhold til samme dato i fjor er vanskelig. Men i LSK mener en å se konturene av noe.



        Av: Per Kristian Torvik
        – Det var mye som var bra, men samtidig var det en god del som ikke var så godt som jeg hadde håpet, sa trener Tom Nordlie.
        Mens scoringen kom før pause, var sjefen mer tilfreds med flere angrep de siste 45 minuttene.
        – Da var det gode tendenser innimellom, men vi ble for upresise i avgjørende situasjoner. Hadde vi beholdt roen da, ville vi scoret flere mål.
        – 16 dager er kort tid. Hva forventet du å se?
        – Jeg har vært opptatt av at vi må sette inn presset med en gang vi mistet ballen. Med ball ønsket jeg en god rytme i spillet. Det var så som så. Men jeg synes ikke vi kan forlange mer enn det vi viste fram.
        Tom Nordlie mener det ble spilt for mye på førstebevegelsen.
        – Gjør vi det, skal det enten være en pasning i rom eller helt opp. Vi er nødt til å jobbe mer med å spille på andre eller tredje bevegelse. Jeg vil også ha motsatte bevegelser, når en kommer imot må noen gå andre vei.
        Han er opptatt av at det er viktig å ta vare på det som har gjort LSK til en av landets beste lag gjennom mer enn 30 år.
        – Mye av det som er i bånn i LSK bør være i alle grupper. Jeg håper å kunne utvikle dette og føre tradisjonene videre med noe nytt, sier Tom Nordlie.

        Ketchupeffekt
        LSK hadde ballen mest og var oftest på Skeids halvdel i 1. omgang. Men 1. divisjonslaget var ikke mye svakere. I en femminutters periode stemte det meste da alt kom på en gang:
        Pål Strand skjøt i mål fra 20 meter – en ball som gikk i bue over keeper og inn i hjørnet. Anders Rambekk hadde spilt inn i feltet, der Simen Brenne var nest sist på ballen.
        Minuttet etter var det Dan Anton Johansens tur. Han fulgte opp hele angrepet, fikk ballen nede til høyre, rundet en mann og satte ballen i det korte hjørnet.
        Ytterligere fire minutter seinere var Frode Kippe frampå med sin første for året. Simen Brenne – for øvrig meget opplagt i sin debut – så ut til å tape en duell ved hjørneflagget, vant ballen igjen og spilte inn til Kippe, som scoret med hodet.
        Magnus Myklebust burde gjort 4-0 da han bommet på ballen helt alene for åpent mål mot slutten av kampen.
        – Jeg kan egentlig ikke forklare hvorfor det skjedde, sa Myklebust, som gjerne skulle scoret i årets første kamp.

        Skadefri Rambekk
        Simen Brennes gode debut, et solid forsvarsspill og fine tegn offensivt, sender LSK på plussiden. Men aller mest gledelig var likevel at Anders Rambekk spilte 77 minutter uten å kjenne noe til lyskeskaden som har plaget ham i et halvt år.
        – En opptur for meg. Å spille 90 minutter og kjenne at kroppen fungerte og mageproblemene var borte var en stor tilfredsstillelse, sa Rambekk.
        Han var godt fornøyd – spesielt med at Tom Nordlie vil at han skal være med framover på banen, noe han sjelden fikk lov til under Uwe Rösler.
        – Det passer meg bedre. Jeg liker å kunne ta med meg ballen og sette i gang bakfra. Det er mer utviklende både for meg og for laget.
        – Hvordan synes du dere kom ut av denne kampen foran en sesong forventningene er ganske høye fra supporternes side?
        – Jeg synes vel som de andre at det var en del som var bra. Men det er mye som mangler også, mente Anders Rambekk.
        Last edited by Rønnern; 27.01.2007, 07:55.

        Kommentar

        • hoyt
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2004
          • 2850

          #64
          Kippes gulldrøm

          Kippes gulldrøm



          LSK-stopper Frode Kippe mener årets mannskap bør ha som mål å vinne alle turneringer de stiller opp i.



          LILLESTRØM (Nettavisen): En av fjorårets store diskusjoner, var hvorvidt eliteserieklubbene turte å gå offensivt ut og si om de skulle hente hjem seriegullet, eller ikke. Lillestrøm var blant dem som pratet både høyt og overbevisende om gull i deler av sesongen, men endte til slutt opp på en skuffende 4. plass.


          Det medførte at investor Per Berg tok initiativet til å bytte ut Uwe Rösler med Tom Nordlie, og headhuntet Simen Brenne til inderløperrollen, mens Robert Koren gikk til West Bromwich Albion.

          - Målet er gull

          Men etter at 2007-sesongen i går ble sparket i gang med treningskamp mot Skeid, sier Frode Kippe allerede nå at seriegullet bør havne på Åråsen i år.
          - Målet vårt er gull, både i serien, i cupen og Royal League, svarte Kippe på spørsmål fra VGs journalist om ambisjonene foran den nye sesongen.
          Overfor Nettavisen forklarer forsvarsklippen hva han mener med en så bombastisk uttalelse, allerede nå.

          - Det er kanskje litt ambisiøst å love bort gull i tre turneringer i januar, Kippe?
          - Ja, det er kanskje vanskelig å spå allerede nå. Men jeg mener at når klubben satser så mye som den gjør nå, både med tanke på å hente inn nye spillere, en ny trener og våre egne ambisjoner, så mener jeg at vi må delta i enhver turnering med den hensikten å vinne den, utdyper han.

          Ler av kompisen

          Det får en annen rutinert ringrev til å riste lettere oppgitt på hodet.
          - Lover du bort gull nå igjen, Frode. Det sa vi vel i fjor og, og endte på fjerdeplass, sier Arild Sundgot og gliser bort til lagkameraten.
          Men Kippe mener alvor med sin påstand, og håper for all del å ende kanarifuglenes gullforbannelse denne sesongen.
          - Vi må vinne noe så fort som mulig, og bør med dagens stall kunne konkurrere på de fleste arenaene vi stiller opp i. Det er klart det blir tøft, men vi må prøve å vinne hver eneste kamp, så får vi håpe at vi endelig tar en tittel i år, sier forsvarsspilleren som dunket inn 3-0 målet mot Skeid fredag etter et vakkert innlegg fra nykomlingen Simen Brenne.

          Tøff konkurranse

          Forrige gang LSK tok hjem seriemesterskapet var så langt tilbake i tid som i 1989. Men også Sundgot innrømmer til slutt at han har tro på årets LSK-mannskap. Han mener at klubben ikke behøver å hente flere forsterkninger, og fikk selv føle konkurransen på kroppen etter å varmet én omgang på benken i går til fordel for Olivier Occean.

          - Er du overrasket over at du ikke startet selv?
          - Nei, jeg visste ikke mye om hvordan vi skulle starte på forhånd, og er fornøyd med omgangen jeg fikk, sier han diplomatisk.
          Han ser derfor ingen grunn til å utrope seg selv til førstevalget på spissplassen for kanarifuglene.
          - Nei, det er såpass beintøff konkurranse her at ingen skal føle seg trygge.
          PS! LSK tok hjem sølvmedaljene under både fjorårets Royal League og cupfinalen i 2005. Forrige seriesølv kom i 2001-sesongen.
          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
          - Nosa

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            #65
            - Blir vanskelig å lure seg unna nå



            INGEN DANS PÅ ROSER: Det blir tøft å være Lillestrøm-spiller i vinter. Tom Nordlie har gitt Ole Einar Bjørndalens tidligere trener ansvaret for den fysiske biten. Fredag vant LSK 3-0 over Skeid i Nordlies debut som LSK-trener.
            Foto: Bjørn Langsem

            Bjørndalen-trener skal piske LSK-gutta.
            LES OGSÅ:
            writemail('skv', 'dagbladet.no') SIGVE KVAMME
            Lørdag 27.01.2007, 13:40
            oppdatert 13:59
            (Dagbladet.no): Like etter at Tom Nordlie ledet sin første LSK-trening kondis-testet han spillerne med den beryktede «Nordlie-testen». Resultatet var nedslående, og førte til at Nordlie erstattet en av de ukentlige fotballøktene med en ren fysisk økt .
            Samtidig har han knyttet til seg mannen som var Ole Einar Bjørndalens sjef under Salt Lake City-OL i 2002 - Erlend Slokvik.
            - Det er ganske profesjonelt nå, neste uke kan vi se på en PC hvilket pulsnivå spillerne ligger på underveis i treninga, og får dermed styrt intensiteten mer riktig. Uten at jeg mistenker noen for å lure seg unna, skal det bli veldig vanskelig nå, sier Nordlie til Dagbladet.no og humrer godt.

            Får stikk i finger'n

            Han føler seg trygg på at det meste av det han har gjort tidligere har vært riktig, men mener det er en stort fortrinn å få Slokvik som fysisk trener for laget.
            - Før har det vært mer gjetting og føling, selv om mye av det har vært riktig. Nå har vi en mann som kan ta laktattester (melkesyre) av spillerne. Mot Skeid (fredag, 3-0-seier) fikk de som blei bytta ut et stikk i finger'n med en gang, forteller Nordlie.
            - Er du fortsatt misfornøyd med formen til spillerne?
            - De var ikke dårlig trent, men for dårlig i forhold til sånn jeg ønsker å ha det. Nå har vi seks fotballøkter og fire rent fysiske økter i uka, og den fysiske biten har Erlend Slokvik ansvaret for. To økter er løping, og to er på sykkel. Løpskrafte kommer seg for hver dag som går, sier han.

            Gjør vondt

            Slokvik synes den nye jobben er morsom, selv om ikke alle LSK-gutta setter pris på å bli stukket i finger'n.
            - Det er noen som synes det er vondt, men de er voksne mannfolk, så det får de tåle, ler han.
            - Hvor langt unna er de nivået til Bjørndalen?
            - Kondisjonsmessig er det nok et stykke igjen, men de ville selvsagt driblet ham trill rundt. Vi spilte litt fotball da jeg var trener for skiskytterne, og der var det svært få talenter, sier han til Dagbladet.no.




            Kilde:http://www.dagbladet.no/sport/2007/01/27/490150.html
            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • holmiz
              The kjøkken-kanariz
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2006
              • 6064

              #66
              Rammen lagt - Strand scoret igjen

              LILLESTRØM:
              LSK-spillerne føler at trener Tom Nordlie har lagt rammene for hvordan laget skal spille kommende sesong.
              ÅRETS FØRSTE: Pål Strand var førstemann ut av LSKs spillere på scoringslista i 2007, da han åpnet ballet mot Skeid. FOTO: LISBETH ANDRESEN




              Av: Per Kristian Torvik

              – Jeg synes vi så igjen mye av det vi har jobbet med i to uker, mente Bjørn Helge Riise.
              Han kan bli en av lagets nøkkelspillere som indreløper. Der krever Nordlie mye. Og løpskraft kommer han til å få nok av med Riise, Simen Brenne og Espen Søgård som de mest aktuelle. I bakgrunnen kommer også Viktor Bjarki Arnarsson, som er god med ball, men foreløpig ikke har den motoren han trenger for å gjøre suksess i norsk eliteserie.
              At Bjørn Helge Riise fikk meldingen "du får ikke ekstrapoeng for å komme deg ned til cornerflagget", fra Nordlie affiserte ham ikke.
              – Jeg må si jeg syntes denne kampen viste at vi allerede er på god vei. Jeg er sikker på at dette kommer til å bli meget bra, sa Bjørn Helge.
              Bra var det også av Pål Strand, da han ga LSK ledelsen. Han viste seg effektiv da han fant formen i Royal League. At han kom på scoringslista igjen kan være et bevis på at en ny Strand er i ferd med å våkne til en ny vår på Åråsen.

              Kilde:http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2549255.ece
              Hilsen Anders

              Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
              Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #67
                Disse møter Kroatia:

                Keepere:

                Rune Jarstein
                Håkon Opdal

                Utespillere:
                Martin Andresen
                John Anders Bjørkøy
                John Carew
                Christian Grindheim
                Erik Hagen
                Brede Hangeland
                Kristofer Hæstad
                Steffen Iversen
                Marius Johnsen
                Frode Kippe
                Tommy Svindal Larsen
                Petter Vaagan Moen
                Morten Gamst Pedersen
                Anders Rambekk
                Bjørn Helge Riise
                John Arne Riise
                Ole Gunnar Solskjær
                Fredrik Strømstad
                Ole Martin Årst
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • Trondeo
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 3062

                  #68
                  Pappa-Rambo på landslaget

                  Tirsdag ble en jubeldag for Anders Rambekk.
                  Foto: Håkon Mosvold Larsen, SCANPIX


                  Anders Rambekk fikk en herlig dobbeltscoring, og vil aldri glemme tirsdag 30. januar 2007.



                  ULLEVAAL (Nettavisen): Lillestrøms anvendelige forsvarsspiller Anders Rambekk hadde en tirsdag han sent vil glemme. Først ble han pappa til sitt førstefødte barn, en gutt, så ble han plukket ut i Åge Hareides landslagstropp som skal møte Kroatia.
                  - Jan Åge Fjørtoft kom løpende til på treninga og fortalte det hele.
                  - En herlig dag for Anders, oppsummerer klubbkollega Bjørn Helge Riise.
                  Hareide gratulerer
                  Også landslagssjef Åge Hareide er fornøyd med Rambekks nyblivne farsrolle. Når Nettavisen forteller Hareide om Rambekks nye status på hjemmebane, blir landslagssjefen glad.
                  - Hyggelig, gratulerer så mye, Anders!
                  - Alltid flott med nye borgere, mener landslagssjefen.
                  På toppen av det hele gir han den nybakte pappaen garantien som alle landslagsspillere håper på.
                  - Anders er i ferd med å etablere seg som et naturlig førstevalg på høyrebacken, bekrefter Hareide overfor Nettavisen.
                  Fornøyd Riise
                  Bjørn Helge Riise var også fornøyd med å beholde plassen i landslagstroppen etter debutkampen mot Serbia like før jul. Ikke bare fordi han ifølge egne ord hadde en kamp som inneholdt elementer av både himmel og helvete, men også fordi han slipper unna Tom Nordlies beintøffe løpstest kommende uke.
                  - Jeg satt og kryssa fingrene før laguttaket.
                  - Vi skal egentlig ha «Nordlie-testen» på mandag, men da slipper jeg unna, jubler Lillestrøms løpsmaskin.
                  Og mindre jubel ble det ikke fra yngstemann i Riise-familien når han får referert hva Åge Hareide har antydet på pressekonferansen – at det kan være feil å benytte en så ung spiller som Bjørn Helge Riise på en plass han ikke har erfaring fra.
                  Det betyr at Riise først og fremst vurderes som midtbanespiller, noe han stiller seg meget positiv til.
                  - Åh, herlig! Det er jo ikke akkurat gull å spille på backen på landslaget når jeg ikke har noen erfaring fra eller får trent noe særlig på den posisjonen, mener Lillestrøms nye indreløper.
                  På landslaget kan det nå fort være duket for en debut på høyreflanken med Fredrik Strømstads virusproblemer. Den tanken har løpsmaskinen ingen problemer med.
                  - Det hadde vært glimrende, jubler en heltent Bjørn Helge Riise.

                  PS!
                  Anders Rambekk har kun tre hele treninger og 70 minutters kamperfaring etter sesongslutt, og Tom Nordlie sier til Nettavisen at han derfor var overrasket over at forsvarsspillerens hans ble plukket ut i landslagstroppen.

                  - Men jeg er ikke redd for at det skal drives noen rovdrift på ham. Hva som er forsvarlig blir Lillestrøms medisinske mannskap enig med landslagets team om, sier LSK-treneren.

                  Kommentar

                  • veiron
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6267

                    #69
                    Nå er det februar... bare til opplysning.

                    Kommentar

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎