januar 2007

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #41
    Diomande OL-aktuell

    ÅRÅSEN: Diomande Alassane er tatt ut i en fortropp for Elfenbeinskystens OL-lag, som skal prøve å kvalifisere seg til lekene i Beijing 2008. Den endelige troppen til den første kvalifiseringskampen skal tas ut mot slutten av januar. Seinere i vinter er Egypt motstander i åpningskampen.

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #42
      RB: Pål Steffen opereres - ute i åtte uker

      Pål Steffen opereres
      - ute i åtte uker




      ÅRÅSEN:
      Pål Steffen Andresen må operere den vonde akillesskaden han har slitt med i mange måneder. Det skjer sannsynligvis neste uke.

      SMILER IGJEN: Skadetrøbbel og overgangsspekulasjoner har preget Anders Rambekk den siste tida. Nå er han klar for å trene for fullt igjen.


      Av: Per Kristian Torvik


      – Det er ingen vei utenom. Akkurat nå er det ganske bittert, siden jeg kunne gjort det allerede i november. Da hadde jeg vært klar for å trene med laget nå, sier Pål Steffen.
      – Når kan du kjempe om en plass i midtforsvaret igjen?
      – Forhåpentligvis til seriestart. Men de sier jeg trenger åtte uker for å kunne trene for fullt med ball.
      – Da ryker La Manga-leiren?
      – Nei, jeg regner med å være med. Men jeg må jo trene alternativt og får ikke røre en ball, sier Pål Steffen Andresen.
      Trener Tom Nordlie er bekymret.
      – Dette er en strek i regningen. Vi må lykkes med å hente inn en god forsvarsspiller eller to.
      Det er en oppgave manager Jan Åge Fjørtoft har fullt trøkk på om dagen.
      Positivt er det at Anders Rambekk har begynt å trene fotball med laget igjen, selv om han fortsatt står over enkelte økter for ikke å belaste lyskeskaden som har plaget ham siden tidlig i høst.

      Kommentar

      • Torolf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2004
        • 9574

        #43
        RB: Gir det inn med teskjeer

        Gir det inn med teskjeer

        http://www.rb.no/lsk-magasinet/article2532721.ece

        LILLESTRØM:
        Khaled Mouelhi tar gjerne en diskusjon med trener Tom Nordlie ute på feltet. Det går i detaljpreik i LSK om dagen.
        Av: Per Kristian Torvik



        – Vi har stort sett konsentrert oss om det offensive fram til nå. I dag var temaet defensiv organisering, sier Tom Nordlie.
        Khaled Mouelhi, den mest eksotiske av dagens spillere, syntes det er interessant. Han skjønner ikke alt som blir sagt, men som den gode fotballspilleren han er, forstår han store deler av det likevel.
        – Dette er annerledes enn det jeg har vært med på før, og hvordan vi spilte i fjor. Men det er morsomt, sier Khaled Mouelhi.
        Han merker godt at den nye sjefen er nøye med hvordan han skal opptre, både når LSK har ballen og når de ikke har den.
        – Alle gode spillere tar dette fortere enn en skulle tro, selv om de ikke henger helt med når jeg snakker. Kiko er intet unntak. Vi har passet på å ha ham ved siden av Karim Essediri i garderoben. De snakker om det som skjer på treningene, og hvordan jeg vil ha det, sier Tom Nordlie.


        Hamret det inn

        At han var fornøyd med den første alvorlige økta med defensiv organisering er en overdrivelse.
        – Vi må enten presse høyt eller lavt. Halvveis holder ikke. Omstillingen fra angrep til forsvar må skje mye fortere. Hvis en av spillerne på topp sluntrer unna i presset, ramler alt sammen, hamret han inn.
        Dette utdyper han slik:
        – De tre frontspillerne må sette standard. Det forlanger jeg.
        Nordlie er opptatt av hva som skjer i første sekund etter at laget har mistet ballen – og i første sekund etter at de har vunnet den.
        – Defensivt handler det om fire punkter: Gjenvinning, ta ut motstandernes kontringsspillere, returløp og offensiv markering. Skal vi skape et offensivt trøkk i måten jeg vil vi skal spille på, må dette stemme. Gjør det ikke det, er vi sjanseløse.
        – Det betyr at samhandlingen må fungere optimalt?
        – Vi skal presse hardt i to ledd, og det begynner med spissene. Det er helt avgjørende at de gjør det rette. Det skal ikke være så vanskelig å forstå hvordan vi må forholde oss til hverandre, men jeg er naturligvis oppmerksom på at det ikke er så lett å få til i praksis.


        Nye bevegelser

        Det er Espen Søgård enig i.
        – Det Tom Nordlie vil ha oss til å gjøre ser enkelt ut på ei taktikktavle. Men å få 11 mann til å gjøre det sammen krever lengre tid.
        – Du begynner å bli rutinert. Er det mye nytt for deg her?
        – Han innfører mange nye bevegelser. Det er tøffere å være førsteforsvarer. Treningene blir mer intense. At vi må jobbe hardt med det er bare bra, sier Espen Søgård.
        Første anledning til å se hvordan det går på banen blir det mulig å se fredag 26. januar. Da kommer Skeid til kunstgresset.

        Kommentar

        • Kølla Riisa
          Seniormedlem
          • Jun 2004
          • 1021

          #44
          Rôsler tror Gundersen blir Viking-spiller

          Last edited by Håkon Henriksen; 21.01.2007, 04:38. Begrunnelse: Feil innhold

          Kommentar

          • sparwasser
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3185

            #45
            Fra Nettavisen: La Manga-turneringen på Web-TV:


            FX-TV viser La Manga-kamper




            LA MANGA: FX-TV sender 12 kamper fra La Manga Cup i perioden 11.-23. februar.

            FX-TV har bestemt seg for å sende 12 kamper fra La Manga ekslusivt på web-TV. Dermed blir alle kampene til Rosenborg, Brann, Vålerenga og Lillestrøm i La Manga Cup tilgjengelige på fotballportalen.
            La Manga Cup går fra 11.-23. februar.
            Turneringen innledes med Vålerenga - KR kl. 16.00 og Lillestrøm - Brann kl. 18.30. I tillegg til de fire norske lagene som deltar i turneringen, viser FX-TV Start - Odd Grenland og Elfsborg - Stabæk.

            - Nå kan alle få med seg den viktige sesongoppkjøringen, og La Manga Cup byr på mange godbiter som omfatter individuelle kamper mellom Rosenborg, Brann, LSK og VIF, sier mediesjef Svein Graff i Norsk Toppfotball.
            For fullstendig kampprogram - gå til terminliste-oversikten.





            21.01.07 16:22

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #46
              Nei til Viking fra Gundersen:



              Det betyr ja til LSK.

              Gundersen sa nei til Viking


              Sent i kveld ga Tore Andreas Gundersen beskjed til Viking-ledelsen om at han ikke kommer til å spille i mørkeblått neste sesong.

              Øyvind Ellingsen Publisert 21.01.2007 23:15 - Oppdatert 21.01.2007 23:23



              Tore Andreas Gundersen bestemmer seg snart for hvem han vil spille for - Viking eller Lillestrøm. Foto: Digitalsport Skriv ut denne saken
              Tips en venn
              Tips Aftenbladet
              Bestill abonnement


              Etter det aftenbladet.no kjenner til, skal det være familiære årsaker som ligger bak spissens avgjørelse. Han skal fortsatt ha et ønske om å bo på Østlandet.

              Mye tyder dermed på at Gundersen kommer til å spille for Lillestrøm i framtiden.

              Kommentar

              • Josh
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • May 2006
                • 13

                #47
                Gundersen til LSK

                Gundersen til LSK

                Vraket Viking.




                Det avgjørende ble geografien. Gundersen valgte derfor nærhet til skogen og hjemstedet, framfor Stavanger.
                – Mer vante omgivelser, og nærhet til Flisa, har vært mer avgjørende enn det sportslige. Både Viking og LSK er store klubber, sier han til Glåmdalen.
                Gleder seg til Nordlie

                Hele helga har Gundersen vurdert Viking og LSK opp mot hverandre.
                – Ja, nå har jeg bestemt meg. Jeg vil til LSK og Åråsen, sier den unge spissen.
                Nå gleder han seg til å trene under Tom Nordlie.
                – En artig trener, som jeg kun har snakket med på telefon, sier Flisa-gutten.
                Bosman-spiller

                Før han stiller på LSK-trening, må forholdet til KIL avklares.
                – Selv mener jeg at jeg er bosmanspiller. Det synes ikke KIL, sier Gundersen.
                Etter råd fra advokat har han sagt opp kontrakten med KIL, grunnet mangelfulle lønnsutbetalinger.
                Five days shalt thou labour, as the Bible says. The seventh day is the Lord thy God's. The sixth day is for football. ~Anthony Burgess

                Kommentar

                • RSP
                  Moderator
                  • Aug 2004
                  • 10498

                  #48
                  RB

                  [Publisert 22.01.2007 - 11:21]

                  Fjørtoft kontakter Kongsvinger

                  Av: Av Per Kristian Torvik peto@rb.no

                  LILLESTRØM::

                  LSK-manager Jan Åge Fjørtoft vil kontakte Kongsvinger i løpet av mandag angående en overgang for Tore Andreas Gundersen.
                  – Det gjenstår mye å bli enig om, både med spilleren og med Kongsvinger, sier Jan Åge Fjørtoft.

                  – Gundersen mener han er Bosman-spiller, mens Kongsvinger sier han har kontrakt og vil ha overgangssum for ham. Hvordan ser du på det?
                  – Det er en konflikt vi ikke skal legge oss bort i. Jeg regner med at partene vil bli enige, sier Fjørtoft.

                  Med advokat
                  Tore Andreas Gundersen ble fulgt av den tidligere landslagsspilleren Tore Pedersen og advokat Torgeir Knudsen da han møte LSK i forrige uke.
                  De er en del av Rune Hauges agentsystem og mener at Kongsvinger har brutt kontrakten med spilleren, fordi han ikke har fått lønn ifølge avtale.
                  – Jeg håper vi ikke må ta denne saken til retten, sa advokat Knudsen til RB-sporten etter møtet med Jan Åge Fjørtoft.

                  Kommentar

                  • RSP
                    Moderator
                    • Aug 2004
                    • 10498

                    #49
                    Østlendingen

                    Lillestrøm neste


                    Tore Andreas Gundersen ønsker å spille for Lillestrøm. Spørsmålet er om Kongsvinger får betalt for Flisa-gutten.

                    Tekst: Ola A. Thorset
                    ola.thorset@ostlendingen.no

                    Tore Andreas Gundersen bekrefter overfor ostlendingen.no at han nå ønsker å forlate KIL til fordel for Lillestrøm. 20-åringen var også ønsket av Viking, men nå har valget altså falt på Romerike-klubben.
                    - Det er langt fra Stavanger til Flisa, og jeg synes det er godt å kunne være nær hjemstedet mitt. Dermed ble det Lillestrøm, sier Tore Andreas Gundersen til ostlendingen.no.


                    Bosman eller ikke?

                    I helga har Gundersen snakket med både manager Jan Åge Fjørtoft og trener Tom Nordlie i LSK. De ønsker svært gjerne Flisa-guttens spiss-tjenester.

                    Før overgangen må imidlertid Gundersens kontraktsforhold til Kongsvinger avklares. Gundersen har levert oppsigelse til KIL grunnet manglende lønnsutbetaling, og mener derfor han er Bosman-spiller. KIL er ikke enig med Gundersen og hans advokat om den saken.
                    - Tore Andreas har kontrakt med oss ut 2008-sesongen, og vi forholder oss til det. Vi har gitt LSK tillatelse til å snakke med ham. Nå har de gjort det, og vi ser på dette som en helt vanlig forhandlingssituasjon, sier dalig leder Jens Njøsen i KIL Toppfotball.

                    Selv om Gundersen ser seg selv som Bosman-spiller, tror han at KIL og LSK kommer til enighet om en overgangssum.
                    - Jeg vil at KIL skal få noe igjen for meg. Jeg er takknemlig for tiden i klubben. Dessuten vil en overgangssum bety penger i kassa til Flisa, noe som er viktig for meg. Det blir nok en løsning mellom klubbene, sier Gundersen til ostlendingen.no.

                    Jens Njøsen er også av samme oppfatning.
                    - Det blir nok en løsning innen rimelig tid, sier han.


                    Hardere

                    Ifølge Tore Andreas Gundersen er LSK interessert i å hente ham uansett om han er Bosman-spiller eller ei. Han er nå fullt innstilt på en framtid hos kanarifuglene.
                    - Jeg tror det kan bli veldig bra for meg å komme dit. Lillestrøm er en stor og profesjonell klubb, og jeg ser spesielt fram til å bli trent av Tom Nordlie.

                    - Det blir litt hardere kamp om spiss-plassen enn i KIL. Hvordan ser du på det?
                    - Det blir tøft, ingen tvil om det. Men Tom Nordlie har lovt at jeg skal få flere sjanser til å vise meg fram. Jeg er innstilt på knallhard jobbing for å bli bedre - og for å få spille, svarer Gundersen.


                    Publisert: 22.01 11:56, Sist endret: 22.01 12:40

                    Kommentar

                    • toten
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Aug 2005
                      • 91

                      #50
                      Thomas Myhre til Lillestrøm?

                      Kommentar

                      • morten
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 2156

                        #51
                        Myhre på vei til Lillestrøm

                        Thomas Myhre skal være i forhandlinger med Lillestrøm.

                        TV 2 melder at den norske landslagskeeperen skal ha hatt møter eliteserieklubben mandag. Manager for LSK, Jan Åge Fjørtoft, ønsker ikke å kommentere saken, men bekrefter at han besøkte Charlton-keeperen i London.

                        33-åringen spilte sist i eliteserien for Fredrikstad sommeren 2005 før han gikk til Charlton. Her har han kun fått 21 seriekamper, og kun startet i én kamp denne sesongen.

                        Badekar
                        http://www.youtube.com/watch?v=BwmrMUusqgI

                        Kommentar

                        • Sem
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2005
                          • 1626

                          #52


                          Seriefavoritt om Fjørtoft lykkes

                          ÅRÅSEN:
                          Greier Jan Åge Fjørtoft å få Thomas Myhre til LSK, blir laget seriefavoritt sammen med Rosenborg.

                          HJEM IGJEN? Om Thomas Myhre vil vende hjem til Norge etter en lang utenlandskarriere har ikke LSKs Jan Åge Fjørtoft tenkt å la ham komme uten å forsøke å få ham til Åråsen. FOTO: SCANPIX




                          Av: KOMMENTAR Per Kristian Torvik sportsjournalist i Romerikes Blad

                          At Myhre ikke har fått fast plass i Charlton føyer seg inn i rekken av skuffelser han har hatt i England. Når den engelske Premier League-klubben har foretrukket Liverpools Scott Carson trenger ikke det bare å ha med kvalitet å gjøre. Han er lånt ut fordi han trenger kamptrening.
                          Det er ingen tvil om at Thomas Myhre er en klassekeeper av internasjonalt format. Det har han gang på gang vist i landskamper for Norge – også når han har slitt reservebenken på klubblaget over lang tid.
                          Suksess

                          Hvis Thomas Myhre setter navnet sitt på en kontrakt med LSK, vil Jan Åge Fjørtoft ha gjort sitt største scoop.
                          Så langt er Bjørn Helge Riise den med størst suksess av spillerne som er kommet etter at han ble manager. Riise slo til på direkten sommeren 2005 og ble raskt en av støttespillerne. Allerede denne sesongen kan han bli et hett salgsobjekt og en mann LSK kan tjene gode penger på.
                          Også Magnus Myklebust har hatt en fin utvikling som spiss. Når det gjelder Khaled Mouelhi falt han mellom to stoler på grunn av regelen om at en bare kan ha to spillere utenom EU i troppen samtidig. Men Tom Nordlie har meget stor tro på Mouelhi, og var interessert i å hente ham til Start før LSK slo kloa i ham.
                          Olivier Occean er den spilleren som ikke har fått det til å stemme i sin tid i LSK. Etter gode kamper i Royal League, mistet han formen totalt fra juni måned i siste sesong. Både prislappen og forventningene så ut til å bli for mye for den sympatiske canadieren.
                          Ikke bare Ollie – men også Jan Åge Fjørtoft – vil meget gjerne at han skal få sin revansj i 2007.
                          Jobber annerledes

                          Fjørtoft jobber annerledes enn sportslig ansvarlige i de fleste andre klubber. Da det bare var et tidsspørsmål før Viking skulle signere Tore Andreas Gundersen, hentet LSK-manageren ham til Åråsen – og overbeviste ham om at LSK var det rette. Ingen må tro at det var en impulshandling.
                          Da RB-sporten snakket med ham i går, undret Fjørtoft seg hvordan mediene visste at han var i London. Fakta er at han har langt oftere reist rundt i Europa uten at noen har fått greie på hvor han skal og hvor han har vært.
                          En får bare håpe på at han på sine turer er kommet så langt at han er nær ved å signere en forsvarsspiller eller to. Det er der svakheten i LSKs spillerstall akkurat nå. At Pål Steffen Andresen må operere akilles bedret ikke situasjonen.
                          Men Thomas Myhre i LSK? Da har du årets overgang i norsk fotball.

                          Kommentar

                          • RSP
                            Moderator
                            • Aug 2004
                            • 10498

                            #53
                            Glåmdalen

                            [Publisert 22.01.2007 - 20:11]

                            Overgangen må vente

                            Av: Petter Geisner

                            Tore Andreas Gundersen blir ikke LSK-spiller før forholdet til KIL er avklart.

                            Selv hevder han å være bosmanspiller som kan gå gratis. KIL hevder kontrakten ut 2008 er gyldig.
                            - Vi har en god sak, sier Åge Steen.
                            - Det er ikke bare noe vi i KIL-ledelsen synes, men også vår advokats oppfatning, sier KILs sportslige leder.
                            Det er meningen at Gundersen og KIL, med hver sine advokater, møtes denne uka. Tidspunkt er ikke avtalt.
                            - Inntil saken rundt Tore Andreas' kontrakt er avklart, blir det ingen forhandlinger med LSK. Det vet LSK også. Enten er han bosmanspiller eller så er han det ikke, sier Åge Steen.
                            - Dette er en konflikt vi ikke skal legge oss bort i. Jeg regner med at partene vil bli enige, sier LSKs manager Jan Åge Fjørtoft til Romerikes Blad.

                            Bosmanspiller
                            - Selv mener jeg at jeg er bosmanspiller. Det synes ikke KIL, sier Tore Andreas til Glåmdalen.
                            Etter råd fra advokat har han sagt opp kontrakten med KIL, grunnet mangelfulle lønnsutbetalinger. Tore Andreas leverte oppsigelsen for to uker siden og har ikke møtt på KIL-trening siden da.
                            Gundersen skulle hatt en lønnsøkning på 2000 kroner per måned etter 20 kamper. Tillegget skulle vært utbetalt første gang for sju måneder siden, slik at det i alt dreier seg om 14.000 kroner.
                            KIL hevder det hele skyldes en glipp. Gundersen har fått etterbetalt den manglende lønna.

                            Spillenekt
                            Og dersom det er slik at KILs kontrakt med Tore Andreas Gundersen er gyldig, finnes det ifølge Steen kun tre alternativer:
                            1) LSK gir KIL et bud som aksepteres, og kjøper ham.
                            2) Tore Andreas fortsetter i KIL.
                            3) Tore Andreas spiller ikke i det hele tatt.
                            Det siste er alternativet dersom Gundersen fortsatt er på kontrakt med KIL, og han ikke møter på jobb (trening).

                            Salg ikke vurdert
                            Åge Steen vil ikke snakke om hva Gundersen bør koste ved en overgang. Her i avisen har vi trukket sammenligninger med Vikings innkjøp av U21-landslagets stopper Børre Steenslid. Viking betalte Sogndal 4 millioner kroner, og må ut med ytterligere to millioner etter 60 kamper.
                            - Vi har aldri kommet så langt at vi har forlangt en konkret pris for Gundersen. Budene som er kommet har vært så lave at salg ikke har vært i våre tanker, sier Åge Steen.

                            Kommentar

                            • andycapp
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Jun 2005
                              • 24

                              #54
                              Må ordne opp:

                              Kommentar

                              • Sem
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2005
                                • 1626

                                #55


                                Frykter ikke konkurransen

                                ÅRÅSEN:
                                Verken Heinz Müller eller Otto Fredrikson bruker energi på at Thomas Myhre kan være aktuell for LSK.
                                STÅR PÅ: Med Frode Grodås (bak) som keepertrener er det ingen tvil om at Otto Fredrikson må trene hardt og mye for å tilfredsstille kravene. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK

                                Bildeserie:


                                LSK-trening 23. januar


                                Av: Per Kristian Torvik

                                – Jeg kan ikke gå rundt å tenke på noe som ikke engang er en sak, sier Otto Fredrikson.
                                – Jeg hadde ikke hørt om det før tirsdag ettermiddag. Jeg går ikke rundt og tenker på noe som bare er spekulasjoner, sier Heinz Müller.
                                Han har slitt med en vond rygg i noen dager, har tatt MR-undersøkelse for å se hva som er feil, men regner med å være tilbake i løpet av uka.
                                Otto Fredrikson er blitt 25 år og synes reservelagsfotball i fjor var nok.
                                – Jeg vil spille på a-laget og skal gjøre alt for å ta plassen. Min innstilling er å trene godt og spille bra i kamper, slik at ingen kommer til å tenke på at Thomas Myhre skulle vært her, sier han.


                                Roser Grodås

                                Heinz Müller har samme innstilling.
                                – Jeg hadde også problemer med ryggen da vi kom på kunstgress i fjor vinter. Når jeg blir bra igjen skal jeg i en tøff konkurranse med Otto.
                                Begge to er meget godt fornøyd med Frode Grodås som keepertrener.
                                – Han har stor erfaring og rutine og kan tilføre meg mye nytt som keeper. Det er litt tøffere enn i fjor. Dessuten er jo Frode treningsnarkoman, så det er ingen problemer med å få nok trening, sier Otto.
                                – Jeg liker det Frode gjør. Han har jo erfaring fra Tyskland, sier Heinz.


                                Må snakke mer

                                Frode Grodås sier han ser på sin oppgave å gi LSK landets to beste keepere, uansett hva de heter.
                                – Det er den jobben jeg prøver å gjøre hver dag.
                                – Trenger LSK Thomas Myhre?
                                – Det må andre avgjøre. Jeg trener de som er her. Men jeg regner med at jeg blir spurt, hvis det er aktuelt.
                                – Hva kan du si om Fredrikson og Müller, slik de framstår i dag?
                                – Heinz er stor og sterk med god rekkevidde. Jeg syntes han var veldig god i fjor vinter og vårsesongen, mens han kom tilbake på høsten etter en down periode. Otto har overrasket meg positivt. Han er fysisk sterk, er meget treningsvillig og holder et høyt nivå.
                                – I sum skal vel dette være godt nok?
                                – Det er alltid ting som kan bli bedre. Utover vinteren skal vi prioritere pratingen. Det er viktig med keepere som sier fra til forsvaret og kommanderer dem hele tida. Der har begge mye å gå på.


                                Norges beste

                                – Hvordan vurderer du Thomas Myhre?
                                – Han er utvilsomt den beste norske keeperen, selv om han har vært en del reserve den siste tida. Men det trenger nødvendigvis ikke spille så stor rolle, så lenge han er frisk og får trent ordentlig.
                                – Hva er han god på?
                                – Han har ingen store svakheter, har stor rekkevidde, er sterk i feltet, og er god på det meste. Han er spesielt flink til å kommunisere med spillerne foran seg.
                                Men hva han foretrekker vil han ikke ha noen offentlig mening om.
                                – De to som kjemper om keeperplassen i dag er meget gode. Sammen skal vi jobbe for at ingen konkurrenter har maken, sier Frode Grodås.

                                Publisert : 24.01.2007 - 06:30 Oppdatert: 24.01.2007 - 06:56

                                Kommentar

                                • RSP
                                  Moderator
                                  • Aug 2004
                                  • 10498

                                  #56
                                  fxt

                                  Bedre enn LSK

                                  Av Marius Vik 24.01.07 11:54, ny 24.01.07 12:43

                                  Skeid er som et godt rockeband ingen kjøper platene til, mener trener Anders Jacobsen. To ganger har Lillestrøm tatt den berømte Nordlie-testen så langt. Snittet har økt fra snaut 27 runder til 27,7 – men begge ganger ble Åråsen-laget slått av det nyopprykkede Adeccoliga-laget Skeid.

                                  - Vi er et bra trent gjeng, hevder Skeid-trener Anders Jacobsen.
                                  - Snittet vårt lå vel nå på 27,9 runder, inkludert keeperne. Et par av gutta hadde over 30 runder, forteller Jacobsen til Nettavisen.
                                  Det betyr at Lillestrøm faktisk kan få se en overraskelse i sin første kamp under Tom Nordlie. Førstkommende fredag tar romerikingene imot nettopp Anders Jacobsens Skeid.

                                  - Jeg er helt sikker på at Lillestrøm kommer til å bli godt trent under Nordlie, men det skal bli morsomt å møte dem igjen.
                                  - Sist gang vi spilte mot dem, vant vi 1-0 (cupen 2002, red. anm.), så de er sikkert klare for å revansjere seg, mener Jacobsen, som selv spilte for LSK på begynnelsen av 90-tallet.

                                  I ressurser er det himmel og hav mellom hans gamle og nåværende arbeidsgiver. Sant og si er Skeid en av de klubbene med minst ressurser i Adeccoligaen, men Jacobsen er likevel optimistisk foran årets sesong.
                                  - Skeid er som et bra rockeband som ingen kjøper platene til. Men vi har mange spennende spillere, og presterer de optimalt, kan det også bli en del folk på Bislett etter hvert.

                                  - Spesielt blir det interessant å se hva «Ibba» (Abdurahim Laajab) får til i år, han har et fantastisk teknisk repertoar.

                                  Kommentar

                                  • RSP
                                    Moderator
                                    • Aug 2004
                                    • 10498

                                    #57
                                    RB

                                    [Publisert 25.01.2007 - 13:37]

                                    Dirigerte troppene før årets første kamp

                                    Av: Per Kristian Torvik

                                    LILLESTRØM:

                                    Trener Tom Nordlie kjørte tøft på spillestil dagen før LSK skal møte Skeid i årets første treningskamp.

                                    Diskusjonen gikk hett ved hver eneste stopp i spillet.
                                    – Det er sånn jeg vil ha det. Engasjement rundt det vi driver med bringer oss videre. Det som er gøy, er at jeg merker at spillerne begynner å diskutere seg imellom, sier Tom Nordlie.

                                    – Alt er nytt for oss
                                    Arild Sundgot er den i dagens stall med lengst fartstid i LSK. Han er inspirert av det som skjer.
                                    – Alt er nytt for oss. Ikke bare treneren, men måten vi skal spille på, og øvelsene. Dette motiverer meg veldig, sier Arild Sundgot, som får konkurranse av Olivier Occean om den ene midtspissplassen.
                                    Tom Nordlie kommer sannsynligvis til å la alle spillerne komme på banen mot Skeid. Unntakene er Pål Steffen Andresen (nyoperert), Martin Husàr (strekk i låret) og Heinz Müller (ryggproblemer).

                                    Laget mot Skeid
                                    Ut fra det som skjedde på kunstgresset i formiddag, ser dette ut til å bli laget som starter (4-3-3):

                                    Otto Fredrikson – Dan Anton Johansen, Anders Rambekk, Frode Kippe, Shane Stefanutto – Bjørn Helge Riise, Kasey Wehrman, Simen Brenne – Karim Essediri, Olivier Occean, Pål Strand.
                                    Kampstart: 16.00 på Lillestrøm kunstgress.

                                    Kommentar

                                    • RSP
                                      Moderator
                                      • Aug 2004
                                      • 10498

                                      #58
                                      Tips

                                      Flest utlendinger i FFK og Lyn

                                      Fredrikstad, Lyn Oslo og Lillestrøm har alle tosifret antall utlendinger i spillerstallen.

                                      Det viser en statistikk fotballavisen Tips har utarbeidet. FFK og Lyn har begge tolv utlendinger i stallen, LSK har elleve.

                                      Deretter følger Rosenborg med ni, mens både Aalesund og Sandefjord har åtte hver.


                                      Færrest utlendinger har Strømsgodset (3) og Vålerenga (2). Start og Tromsø har fire, mens Odd Grenland har fem. Viking har seks spillere uten norsk pass, mens Brann og Stabæk begge har sju. (©NTB

                                      Kommentar

                                      • Sem
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2005
                                        • 1626

                                        #59


                                        Simens LSK- debut

                                        ÅRÅSEN:
                                        Simen Brenne trener for fullt. I dag debuterer den ferske cupmesteren med Fredrikstad for LSK mot Skeid.
                                        I BAKROM: Trener Tom Nordlie ville ha Simen Brenne på løp bak forsvaret. FOTO: PER KRISTIAN TORVIK




                                        Av: Per Kristian Torvik

                                        – Endelig er jeg helt bra av det smårusket jeg har hatt i låret. Det skal bli gøy å spille kamp, sier Simen.
                                        Ut fra det han allerede presterer på treningene, er det fullt mulig å se at LSK har sikret se en av eliteseriens største profiler.
                                        – Dere har et voldsomt engasjement med masse diskusjoner?
                                        – Jeg liker at spillerne blir involvert. Når det er mye nytt, er vi også avhengig av at alle tar del for å vite mest mulig av hvordan treneren vil ha det, sier Simen.
                                        Engasjement er nettopp det Tom Nordlie vil tvinge fram hos hver enkelt.
                                        – Det aller beste er at jeg ser de har begynt å stikke hodene sammen og diskutere seg imellom, sier han.


                                        13 dager

                                        Tom Nordlie forventer at spillerne allerede etter 13 dagers trening skal vise fram noe av det nye han har presentert på trening når laget møter Skeid.
                                        – Ingenting kan bli automatisert på så kort tid. Men jeg vil se igjen bruddstykker av det vi har holdt på med, sier Tom Nordlie.
                                        For ham er det viktig å kunne se i kamp hva de har trent på.
                                        – Hva vil du seg igjen i et oppgjør mot en 1. divisjonsklubb nå?
                                        – Bevegelse foran ballfører, folk som tør ta løp i bakrom og spillere som utfordrer motstandere i 2 mot 1 er noe.
                                        Dessuten kommer de til å få høre at press på Skeids forsvarsspillere er viktig.
                                        – Jeg er opptatt av hva som skjer første sekund etter at vi har mistet ballen. Da vil jeg ikke ha spillere som står og henger.


                                        Bruddstykker

                                        Tom Nordlie har presentert bruddstykker av spillestilen i plenum. Nå bryter han det ned i detaljer før helheten skal komme fram i ukene før seriestart.
                                        – Jeg bruker 15 minutter hver dag til å gå gjennom hva jeg ønsker, og gir dem det i små drypp. Du ser det aldri så godt som i kamp hva som er oppfattet. Offensivt i dag tar jeg med gjennombruddshissighet, innlegg, avslutninger og mot til å skape overtall.
                                        Nordlie er ikke med på at han revolusjonerer LSKs måte å spille fotball på, slik de har gjort i 32 år i eliteserien.
                                        – Det ville være dumt å forkaste alt klubben har stått for. Til tider liker jeg langpasninger veldig godt, jeg. Men jeg ønsker at vi skal variere mer.
                                        – Er du fornøyd så langt?
                                        – Fornøyd blir en trener aldri. Men i forhold til hvor få dager vi har vært sammen, synes jeg det er veldig bra. Det vi gjør nå, er å bygge en grunnmur, som skal være i bånn for alt vi skal gjøre de neste årene, sier Tom Nordlie.
                                        Arild Sundgot er superveteran i spillertroppen. Han liker de nye utfordringene.
                                        – Alt er nytt, sier han.
                                        – Konkretiser?
                                        – Vi skal spille fotball på en annen måte enn vi har gjort i hele min tid i LSK. Hele utvalget av øvelser er også annerledes. Jeg synes det er spennende. Jeg lærer noe nytt hver dag. sier Arild Sundgot.

                                        Publisert : 26.01.2007 - 06:30

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          #60
                                          Fra LSK.no (25.01)

                                          Møte mellom Kongsvinger og LSK

                                          De to klubbene hadde i dag et møte hvor de diskuterte en overgang for KIL- spissen Tore Andreas Gundersen til LSK. Som kjent ønsker LSK den unge spissen og Tore Andreas ønsker også å gå til LSK.

                                          Møtet sluttet uten at de to klubbene kom frem til noen enighet.

                                          - Det var dessverre for stor avstand mellom partene i forhold til overgangssum, sier LSK – manager Jan Åge Fjørtoft. – Tore Andreas er en spiller vi fortsatt ønsker oss, men vi har gjort vår verdivurdering av spilleren, en vurdering Kongsvinger ikke var enig i. Nå vil vi avvente hvordan samtalene forløper mellom spiller og Kongsvinger før vi foretar oss noe mer, avslutter LSK – manageren.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎