Brenne må [fortsatt] stå over serieåpningen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torolf
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 9574

    #21
    Opprinnelig skrevet av xeR
    Det beste ville vært å brukt gjeldende karanteneregler, men istedet for å sende en mann av banen så kunne man innført tvungent bytte slit at synderen var ute av kampen..
    Vil det være nok til å forebygge stygge taklinger, eller vil spillerne trå til litt ekstra når de vet at en eventuell utvisning ikke får noen konsekvenser verken for laget eller spilleren (i en kamp som betyr noe)?

    Kommentar

    • Torolf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 9574

      #22
      Opprinnelig skrevet av KFL41
      Det kan jo skje at vi må spille med ti mann i en seriekamp og da er det greit å trene på det.
      Jeg synes heller LSK skal trene på å unngå tullete utvisninger. Kasey og Heinz bør få ekstratrening på det området. Nordlie bør også jobbe med å besinne seg når dommeravgjørelser går ham imot.

      Kommentar

      • xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

        #23
        Opprinnelig skrevet av Torolf
        Vil det være nok til å forebygge stygge taklinger, eller vil spillerne trå til litt ekstra når de vet at en eventuell utvisning ikke får noen konsekvenser verken for laget eller spilleren (i en kamp som betyr noe)?
        Tror du misforstod meg, evt at jeg var for utydelig.

        Det jeg mente var at om en situasjon oppstod hvor en spiller skulle hatt rødt kort så burde han få rødt kort og burde straffes etter gjeldende karanteneregler. Men for å opprettholde kvaliteten og verdien av treningskampen så burde det syndende lag for å bruke det uttrykket få fortsette med 11 spillere men bli tvunget til å bytte ut spilleren som er skyldig i forseelsen med en annen.
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

        Kommentar

        • Torolf
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2004
          • 9574

          #24
          Opprinnelig skrevet av xeR
          Tror du misforstod meg, evt at jeg var for utydelig.

          Det jeg mente var at om en situasjon oppstod hvor en spiller skulle hatt rødt kort så burde han få rødt kort og burde straffes etter gjeldende karanteneregler. Men for å opprettholde kvaliteten og verdien av treningskampen så burde det syndende lag for å bruke det uttrykket få fortsette med 11 spillere men bli tvunget til å bytte ut spilleren som er skyldig i forseelsen med en annen.
          OK. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok. Er uansett redd for at spillerne tillater seg mer når laget ikke blir skadelidende i den aktuelle kampen.

          Kommentar

          • xeR
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Jan 2004
            • 11206

            #25
            Opprinnelig skrevet av Torolf
            OK. Jeg leste ikke innlegget ditt godt nok. Er uansett redd for at spillerne tillater seg mer når laget ikke blir skadelidende i den aktuelle kampen.
            Det er ikke umulig det.
            Men det kan argumenteres for og imot dette til man blir grønne i trynet. Ser man saken fra en annen side så er det sikkert greit å trene på å spille i overtall/undertall. Man kommer ganske sikkert opp i en slik situasjon i løpet av sesong.
            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

            Kommentar

            • KFL41
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2004
              • 3648

              #26
              Opprinnelig skrevet av Torolf
              Jeg synes heller LSK skal trene på å unngå tullete utvisninger. Kasey og Heinz bør få ekstratrening på det området. Nordlie bør også jobbe med å besinne seg når dommeravgjørelser går ham imot.
              Selfølgelig, men vi kan ikke gardere oss mot feilaktige dommeravgjørelser

              Kommentar

              • AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

                #27
                Feilaktige dommeravgjørelser kommer vi nok til å se både en og to (..) ganger utover i sesongen. Både med og mot oss. Vi kommer også til å få spillere både riktig og feilaktig utvist i den nevnte sesongen. Synd når slik som episoden i dag skjer, men greit å ha vært gjennom det før det virkelige alvoret begynner. Trening å ta med seg dette også...

                og i ærlighetens navn tror jeg flere av oss ville ropt på rødt hvis en slik takling hadde kommet mot en av våre spillere. Det var et greit "1 kampssoning-rødt-kort" etter min mening.

                Kommentar

                • Lillestrøm Kirke
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Oct 2004
                  • 1470

                  #28
                  Fotobevis fra rb - døm selv:
                  "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                  Kommentar

                  • Hexaphim
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 2756

                    #29
                    En soleklar tofotstakling bakfra det der, ja...
                    "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                    Kommentar

                    • Vicarious
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 391

                      #30
                      ...Ja, helt klar "bakfra og langt oppå leggen".
                      Og "ingen mulighet til å nå ballen". Den ligger jo på rævva hans.

                      Kommentar

                      • Kopperud
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2006
                        • 1697

                        #31
                        det var ikke noe pen takling, men jeg synes den blir blåst opp en del i media.

                        Gultkort er jo klart, men det røde synes jeg var strengt
                        Ultras Felt C 2005x2015

                        Lillestrøm & Bajen

                        Kommentar

                        • Torolf
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2004
                          • 9574

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Kopperud
                          det var ikke noe pen takling, men jeg synes den blir blåst opp en del i media.

                          Gultkort er jo klart, men det røde synes jeg var strengt
                          Rødt kort er greit, det er RBs foto et bevis på. To kampers karantene er for strengt.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            #33
                            Synes du tar feil når du mener at det der er "bevis", Torolf. Når man ser bildene i bevegelse er det helt tydelig at Sapara ser tacklingen komme, og en dårligere fotballspiller(som alle med unntak av en fire-fem stykker er i Norge) ville ikke rukket å flikke unna den ballen. Han kommer en tidel for sent, og da er det ikke rødt kort. Det finnes faktisk ikke grunnlag i det hele tatt for at det er rødt kort, så det er ingen grunn til å forsvare en dommer som både i går og de siste to årene gang på gang har vist at han ikke holder nivået.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Speeder
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 951

                              #34
                              Skal alle taklinger som er en smule for sene premieres med rødt kort, blir det mange kamper med få spillere på banen.

                              Torolf: Hvilke paragraf mener du denne kommer under, siden det er rødt kort?
                              Tore Galgerud

                              Kommentar

                              • Torolf
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2004
                                • 9574

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                Det finnes faktisk ikke grunnlag i det hele tatt for at det er rødt kort, så det er ingen grunn til å forsvare en dommer som både i går og de siste to årene gang på gang har vist at han ikke holder nivået.
                                Jeg vurderer kun den ene situasjonen i går. Hvis ikke det er rødt kort, skjønner jeg ingenting. Brenne hiver seg inn i taklingen med knottene først, og treffer Sapara på et av de mest sårbare punktene, mellom leggbeskytteren og foten. Jeg er glad når jeg ser dommere dra opp det røde kortet i slike situasjoner. En av dommernes viktigste oppgaver er å beskytte spillerne.

                                Kommentar

                                • Torolf
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 9574

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Speeder
                                  Skal alle taklinger som er en smule for sene premieres med rødt kort, blir det mange kamper med få spillere på banen.

                                  Torolf: Hvilke paragraf mener du denne kommer under, siden det er rødt kort?
                                  Spilleregel 12, 1. punkt (alvorlig brudd på spillereglene). Fra offisielle beslutninger:
                                  "En tackling som setter sikkerhet til en motstander i fare må straffes som alvorlig brudd på spillereglene."

                                  Kommentar

                                  • sigurdsen
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 1818

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                                    Jeg vurderer kun den ene situasjonen i går. Hvis ikke det er rødt kort, skjønner jeg ingenting. Brenne hiver seg inn i taklingen med knottene først, og treffer Sapara på et av de mest sårbare punktene, mellom leggbeskytteren og foten. Jeg er glad når jeg ser dommere dra opp det røde kortet i slike situasjoner. En av dommernes viktigste oppgaver er å beskytte spillerne.
                                    Det er en klønete duell der brenne hiver seg inn mot ballen, men sapara spiller den fra seg mellom beina på brenne, men jeg mener bestemt at brenne prøver å trekke seg fra taklingen. Klart gult kort også kanskje rødt sett med utenforstående øyne, men 2 kampers karantene er villt! Dommer Svein Erik Edvartsen er helt klart den dårligste hockeydommeren jeg noen gang har sett, og når han skal begynne å dømme fotball må det jo bare gå gærent! Få han av alle baner i norge og la Brenne spille mot Fredrikstad!

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      #38
                                      Takling i grenseland.

                                      En smule for seint inne, rett forfra.
                                      Imidlertid kommer Brenne inn med strake bein tiendelen for seint og treffer leggen til motspiller.

                                      Motspiller (Sapara) ser at Brenne kommer og spiller vekk ballen. Motspiller kunne isteden hoppet unna dersom denne ønsket ikke å bli truffet.

                                      Siden han kommer rett forfra ville vel de fleste gitt gult, men direkte rødt kan vel i og for seg også forsvares (i og med strake bein). Flere kampers utestengelse er vel i overkant.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • chrissp
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2004
                                        • 2403

                                        #39
                                        Det røde kortet til Brenne var fullt fortjent etter en slik takling. Enkelte her på forumet får tenke igjennom saken et par ganger til og gjøre et forsøk å tenke seg hva vi ville sagt hvis det hadde vært Sappara som hadde taklet Brenne.

                                        Det er IKKE Sappara som har et ansvar for å komme seg bort fra situasjonen. Det er Brenne som har et ansvar for å komme inn i situasjonen på redelig vis. Det gjorde ikke Brenne og jeg er glad for at vi har en dommer som slår hardt ned på taklinger med knottene først. De trenger vi flere av. Ikke færre.

                                        Når det er sagt, er det nok med en kamp karantene.
                                        Bølerkanaris

                                        Kommentar

                                        • Lillestrøm Kirke
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2004
                                          • 1470

                                          #40
                                          Opprinnelig skrevet av mooph
                                          Takling i grenseland.

                                          En smule for seint inne, rett forfra.
                                          Imidlertid kommer Brenne inn med strake bein tiendelen for seint og treffer leggen til motspiller.

                                          Motspiller (Sapara) ser at Brenne kommer og spiller vekk ballen. Motspiller kunne isteden hoppet unna dersom denne ønsket ikke å bli truffet.

                                          Siden han kommer rett forfra ville vel de fleste gitt gult, men direkte rødt kan vel i og for seg også forsvares (i og med strake bein). Flere kampers utestengelse er vel i overkant.
                                          I tillegg tror jeg Sapara spilte bort ballen med høyrefoten, mens Simen traff venstrefoten.
                                          "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                          Kommentar

                                          Working...