Brenne må [fortsatt] stå over serieåpningen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • robbie_fanzine
    Juniormedlem
    Bøffel
    • Jul 2006
    • 24

    #61
    Opprinnelig skrevet av 10.09.50
    At deler av karantenen for en grov overtredelse i privatkamp skal sones i seriekamp, følger av en regel vedtatt av Fotballtinget. LSK stemte for.

    Latterlig av LSK?
    Ja det er laterlig av LSK.... Er ikke alltid enig med hva klubben går inn for, selv om jeg elsker klubben av hele mitt hjerte...

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      #62
      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
      At deler av karantenen for en grov overtredelse i privatkamp skal sones i seriekamp, følger av en regel vedtatt av Fotballtinget. LSK stemte for.

      Latterlig av LSK?
      Tja. Men dette var ikke noe grovt overtramp. Det var en uheldig eller mistimet tackling.

      Grovt er noe annet, slå ned motspiller, spytting, rasehats, to-fotstacklinger, kakking på akillesen bakfra, ta en "Friend" og sparke liggende motspiller mm.
      Der er det vel greit å utestenge svina. Men å utestenge en mann som har gjort seg fortjent til et vanlig gult kort pga. en dommers og evt medias feilvurdering, er drøyt.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • Kimito
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 2600

        #63
        Opprinnelig skrevet av LSK-supp.
        Stygg takling eller ikke, hvorfor i helvete skal et rødt kort i en treningskamp sones for i seriespillet måneder senere?

        Latterlig av NFF.
        Det skal ikke så mye forestillingsevne til å skjønne hvorfor man har en slik regel. Hvis det ikke får noen konsekvenser å gjøre grisete ting i treningskampene, kunne for eksempel uedle sjeler spekulert i å ta ut hatspillere hos andre lag i treningskampene.

        Et bein knekt i februar, gjør færre poeng for fienden i november...
        Ferdigskåra

        Kommentar

        • Speeder
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 951

          #64
          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          Tja. Men dette var ikke noe grovt overtramp. Det var en uheldig eller mistimet tackling.

          Grovt er noe annet, slå ned motspiller, spytting, rasehats, to-fotstacklinger, kakking på akillesen bakfra, ta en "Friend" og sparke liggende motspiller mm.
          Der er det vel greit å utestenge svina. Men å utestenge en mann som har gjort seg fortjent til et vanlig gult kort pga. en dommers og evt medias feilvurdering, er drøyt.
          Og siden det ikke var noe grovt overtramp skal han ikke sone i serien.
          Tore Galgerud

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13272

            #65
            Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
            kakking på akillesen bakfra,.
            He-He, her leste jeg noe annet enn akillesen, og kunne ikke forstå at det skulle være rødt kort for å kakke på Iversen??? Det gikk fort over, men viser jo at hjernen har mye ubevisst på lager...

            Kommentar

            • BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1408

              #66
              Synes regelen er helt grei. Skal ikke være mulig å oppføre seg som en idiot selv det "bare er treningskamp". Skulle likt å se folk her inne forsvare at en motspiller ikke skulle fått karantene hvis han f.eks. slo ned en av våre spillere.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #67
                Opprinnelig skrevet av BD
                Synes regelen er helt grei. Skal ikke være mulig å oppføre seg som en idiot selv det "bare er treningskamp". Skulle likt å se folk her inne forsvare at en motspiller ikke skulle fått karantene hvis han f.eks. slo ned en av våre spillere.
                Du har rett i det du sier. Regler er regler uansett om det er obligatorisk eller treningskamp. Men jeg synes det du sier tilslutt ikke har noe å gjøre med dette konkrete tilfellet. Vil ikke sammenligne Simen sin takling som var ett ærlig forsøk på å nå ballen med å slå ned en motspiller.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • Torolf
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2004
                  • 9574

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av xeR
                  Du har rett i det du sier. Regler er regler uansett om det er obligatorisk eller treningskamp.
                  Et grelt eksempel på det motsatte var at Daniel Fredheim Holm unnslapp et fortjent gult kort nummer to mot LSK i dag.

                  Kommentar

                  • xeR
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Jan 2004
                    • 11206

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av Torolf
                    Et grelt eksempel på det motsatte var at Daniel Fredheim Holm unnslapp et fortjent gult kort nummer to mot LSK i dag.
                    Slapp han det kortet fordi dommeren mente det var en grei forseelse eller fordi dommeren ikke ville sende han av banen siden det var treningskamp?
                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                    Kommentar

                    • Torolf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2004
                      • 9574

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av xeR
                      Slapp han det kortet fordi dommeren mente det var en grei forseelse eller fordi dommeren ikke ville sende han av banen siden det var treningskamp?
                      Det må ha vært fordi han ikke ville utvise ham. Forseelsen var mye verre enn den han fikk det første kortet for.

                      Kommentar

                      • xeR
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Jan 2004
                        • 11206

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av Torolf
                        Det må ha vært fordi han ikke ville utvise ham. Forseelsen var mye verre enn den han fikk det første kortet for.
                        Jeg sier ikke at du tar feil, men man må ikke glemme at det hender at dommerene har forskjellig oppfattninger av siuasjoner enn det vi har. Dommere har en tendens til å være noget innkonsekvente i dømminga.

                        Jeg har tidligere lansert forslag om tvunget bytte ved situasjoner der en spiller bør vises ut, her har jeg forandret mening nå. Synes Regler/dømming bør være likt som i en obligatorisk kamp. Det kan meget godt oppstå siuasjoner med over/undertall. Dessuetn hva vil skje i treningskampene hvis spillera får den holdninga at de kan være hardere siden dømmera er mildere?

                        Når det gjelder karantener så synes jeg det er tull at man skal sone karantener i obligatoriske kamper. Så sant det ikke er spesielt grove forseelser..
                        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                        Kommentar

                        • Speeder
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2006
                          • 951

                          #72
                          Opprinnelig skrevet av xeR
                          Når det gjelder karantener så synes jeg det er tull at man skal sone karantener i obligatoriske kamper. Så sant det ikke er spesielt grove forseelser..
                          Og det er akkurat slik regelen er i dag.
                          Tore Galgerud

                          Kommentar

                          • xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av Speeder
                            Og det er akkurat slik regelen er i dag.
                            Jeg vet, måtte bare bruke veldig mange ord på å forklare noe veldig kort..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                            Kommentar

                            • Hexaphim
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 2756

                              #74
                              Brenne fikk, ifølge nyhetstråden, to kampers karantene, og må stå over kampen mot FFK.

                              Dette er jo HELT absurd. LSK anker heldigvis saken, men det spørs vel om det er mulig for å få gjennomslag i NøFF.
                              "Debating creationists on the topic of evolution is rather like trying to play chess with a pigeon; it knocks the pieces over, craps on the board, and flies back to its flock to claim victory." - S. D. Weitzenhoffer.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3499

                                #75
                                RB melder at Brenne må stå over seriefinalen pga kortet mot Rosenborg. Helt ufattelig at doms og sanksjonsutvalget har fattet denne beslutningen etter min mening.

                                Kommentar

                                • Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

                                  #76
                                  Nå er det klart at Brenne FAKTISK må sone serieåpningen mot FFK pga det røde kortet på La Manga. Dette er noe jeg syntes er en syk regel om ikke typisk Nøff. Grattis med lanslagsplass Brenne men gjør deg selv en tjeneste - boikott dette uttaket!

                                  LSK skal visstnok anke men vitsen er??

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    #77
                                    Seriefinalen??

                                    Kommentar

                                    • veiron
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 6267

                                      #78
                                      NØFF!!! Jeg finner nesten ikke ord! Er det mulig???
                                      For en gjeng med inkompetende nisser! Dette hadde aldri i verden skjedd med en RBK spiller, det er jeg sikker på.

                                      Kommentar

                                      • Torolf
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2004
                                        • 9574

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av veiron
                                        NØFF!!! Jeg finner nesten ikke ord! Er det mulig???
                                        For en gjeng med inkompetende nisser! Dette hadde aldri i verden skjedd med en RBK spiller, det er jeg sikker på.
                                        Jeg synes det er fint at NFF gjør sitt for å bevare spenningen i serien for en stakket stund.

                                        Kommentar

                                        • hoyt
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2004
                                          • 2850

                                          #80
                                          Selv om det ikke var dommeren som bestemte at det ble 2 kamper, så er det han som ga Brenne det røde kortet. Svein Erik Edvartsen rykket plutselig et par hakk opp på hatlista over dommere.

                                          La oss gi han en varm velkomst på Åråsen til året.
                                          "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                          - Nosa

                                          Kommentar

                                          Working...