Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Errevs
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Jun 2005
    • 200

    Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?

    Har jeg forstått det slik at "vi er fugla" har tatt over som den nye hymna??

    hva skjer?
    "vi er lillestrøm kanaris" er vår hymne, den skal spilles på anlegget og synges før hver hjemmekamp med skjerfet over hodet og med stolthet.
    Ikke faen at den nye gitarkameratene"ish" sangen skal ta over for den.

    en aldri så liten skandale etter min mening.
  • Tony
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 4737

    #2
    Hvorfor Lillestrøm har gått inn og styrt dette her vites ikke. Jeg fikk beskjed om dette 17.30 da jeg var oppe i bua i går og fikk forklart at det var nytt av året og man hadde laget en video til "Vi er fugla"

    LSK må lære seg å ikke kjøre over oss. Så skal vi ta det opp med LSK slik at alt er tilbake ved det vanlige til neste kamp

    Jordbakke: No offence!

    Kommentar

    • RoyVaadal
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 4055

      #3
      Jeg foretrekker "Vi er Fugla".
      RoyVaadal.

      Kommentar

      • Tony
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 4737

        #4
        Først vi er fugla og så Hymna etterpå funker veldig bra. Er mye mere trøkk på hymna etter "vi er fugla"

        Samma hvem som foretrekker hva. En hymne er en hymne. Dermed basta

        Blir som om Liverpool skulle bytta youll never walk alone yellow submarine fra The Beatles

        Kommentar

        • KFL109
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1958

          #5
          Det er lov å prøve å skaffe nok protestrøster for å endre tilbake, men jeg tror veien blir lang å gå.

          Vi er Fugla har vel tatt over som den nye hymna? Populær er den også. Og spør du meg så funker den som bare F. Altså omtrent så langt unna en skandale det er mulig å komme.

          Det betyr ikke at Lillestrøm Kanaries var noen dårlig sang. På tide å ta den tilbake på feltet - der den nå hører hjemme!
          Vidar Evje

          Kommentar

          • ketil
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Feb 2004
            • 246

            #6
            Jeg må innrømme at jeg ikke akkurat får gåsehud av "Vi er Fugla". Hadde satt pris på "Hymna" tilbake som, øhh, hymne neste hjemmekamp.

            Kommentar

            • Lars
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2004
              • 6156

              #7
              Det som er skandalen her er ikke at "Vi er Fugla" ble brukt som hymne, det store problemet er at LSK tar seg friheten å bestemme hva som er hymna.

              "Vi er Fugla" er absolutt en bra låt, men hymna vår er "Vi er Lillestrøm Kanaris", ferdig med den saken. Synes den holdninga LSK har vist over tid nå, at de ønsker å styre alt fra hvilke flagg vi skal bruke til hva vi skal synge som hymne, er helt forkastelig.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #8
                Opprinnelig skrevet av Lars
                Det som er skandalen her er ikke at "Vi er Fugla" ble brukt som hymne, det store problemet er at LSK tar seg friheten å bestemme hva som er hymna.
                Jeg ser det prinsippet.
                Men hvis man ser bort fra den diskusjonen så bør også valget om den beste hymnen være interessant.

                For meg er det to viktige grunner til at "Vi er Fugla" funker bedre. Grunn 1: Svært mange av Åråsens sangrøster "sprekker" på "det høres når vi tar i" i "Vi er Lillestrøm Kanaris". Særdeles uheldig sted å sprekke. Nå snakker jeg ikke bare om min egen stemme som er så ræva at den sprekker både her og der. Men "Vi er Lillestrøm Kanaris" er vanskeligere å synge.

                Grunn 2: Det blir litt vel mye banning på "Vi er Lillestrøm Kanaris". På det som bør være vår godsang så synger man navnet på flere andre lag. Det ene verre enn det andre. Det er greit innimellom, men ikke på selveste godsangen.
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Lars
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2004
                  • 6156

                  #9
                  Forsåvidt gode poenger (Fugl1120 ;-)), Roy, men jeg synes vi bør beholde hymna vår inntil vi finner en verdig arvtager. "Vi er Fugla" er absolutt ikke en slik sang etter min mening, ettersom den ikke trøkker nok, samtidig som det er en coverlåt. Den dagen man blir enige om en ny hymne, er det greit for meg å bytte. Jeg er ingen stor fan av den hymna vi har nå, uansett. Enig med deg angående den. Men problemet er som sagt at LSK bestemmer seg for at "nå er "Vi er Fugla" den nye hymna, folkens!" Den avgjørelsen må det være KFL som tar, ikke LSK.

                  Kommentar

                  • aguado
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 448

                    #10
                    Altså, etter at Halleluja-kameratene maltrakterte denne berømte Leonard Cohen sangen, så er det en sang som passer best inn hos "Menigheden" i Start. "Vi er fugla" er så grusom at den bør gå inn i glemmebøkene snarest, og da helst i kapittelet over megaflauser.
                    Last edited by aguado; 10.04.2007, 22:56.

                    Kommentar

                    • Petter Ø
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2004
                      • 3008

                      #11
                      Jeg likte dårlig at "Vi er fugla" har tatt over som Åråsens hymne

                      "Lillestrøm Kanaris" er og blir hymna spør du meg. Om noen sier hymna så er det mest sansynlig at de mener denne.

                      Om vi skal bytte hymne så syns jeg vi bør lage et bedre alternativ en "Vi er fugla". Alt for trøtt sang til å få igang publikum før kamp og få eller ingen strofer som oppnår gåsehudvolum. Vi må ha en sang som det er mulig å synge med såpass trøkk at vi overdøver plankehaugen.

                      Kan ikke bytte ut hymne anhvert år heller da er poenget borte.

                      Til LSK: Bytt tilbake til fjorårets løsning med "Vi er fugla" som oppvarming til "Hymna"(les. Lillestrøm Kanaris)
                      Petter Ø - Kreativ Kanaris
                      http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                      Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                      Kommentar

                      • Bolsen3
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 1061

                        #12
                        "Vi er fugla" er i beste fall en ok cover-sang, og er på ingen måte verdig en hymne status. En aldri så liten skandale i mine øyne...

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #13
                          Synes "Vi er fugla" er en veldig bra låt som jeg absolutt håper kommer til å bli spilt før alle våre hjemmekamper denne sesongen. Det er ingen tvil om at mange på feltet liker den, og den burde derfor være på lista over sanger som spilles før kampstart. Jeg er likevel enig i at sangen ikke burde være vår hymne. Lillestrøms hymne burde være 100% egenprodusert, altså med selvlagd både melodi og tekst.

                          Likevel synes jeg ikke "Vi er Lillestrøm kanaris" er en god hymne heller. Synes ikke den klarer å skape noe godt trøkk, og gir heller ikke gåsehud. Sangen handler mer om å hate alle andre enn å elske Lillestrøm, noe som for meg blir helt feil når hymna skal være en hyllest til Lillestrøm Sportsklubb.

                          Støtter meg til at hymna burde være en sang vi ikke skifter ut ettersom nye sanger kommer, og håper derfor at det i næreste framtid kommer fram en god låt som både LSK og KFL kan bli enige om at er en verdig hymne for vårt kjære LSK.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Guling
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2004
                            • 484

                            #14
                            Jeg liker "vi er fugla" best av disse to - i denne sammenhengen. "For vi er..." er en god supportersang, men skaper enkelt og greit ikke den samme stemningen.

                            Nedturen med "vi er fugla" er naturligvis at den er en coversang, uten at det betyr allverdens for meg.

                            For å være en dårlig debattant og trekke inn litt andre ting, så er jeg sjeleglad for at Welcome to the Jungle fortsatt er "innmarsj"-sangen.

                            Kommentar

                            • KFL109
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1958

                              #15
                              Da jeg skrev mitt forrige innlegg trodde jeg i min naivitet at dette var avtalt mellom klubben og KFL-styret. Det bærer argumentasjonen preg av. Med ny supporter-CD rett rundt svingen hvor Vi er Fugla er en av låtene, så hadde det heller ikke vært et overraskende grep.

                              Grunnen til at jeg allikevel ikke fjerner det innlegget er at det faktisk er slik jeg synes at det burde være. Lillestrøm Kanaries har ikke noen årelang tradisjon som skjerf- og flaggsang, eller hymne om du vil. Det var - og er - en flott sang på feltet.

                              Sjøl om noen i denne tråden gir uttrykk for at Vi er Fugla er kjedelig så vil et tilbakeblikk i Vi er Fugla-tråden gi god støtte for å hevde gåsehud-faktor blant et stort og representativt utvalg av forumbrukere.

                              Vi er Fugla har gode forutsetninger for å kunne fungere som ny hymne i årevis. Teksten er almenngyldig, gir uttrykk for støtte i både med- og motgang, og vil fungere uavhengig av form og eventuelle tabellposisjoner. Den er lett å lære og har en kjent og populær melodi av typen som innbyr til å vifte med lightere. På feltet - og like viktig: På resten av stadion - vil dette si å holde skjerfet over hodet.

                              I hvert fall funka det sånn før matchen mot Fredrikstad.

                              Den største innvendingen mot Lillestrøm Kanaries er at den nevner tre navngitte motstanderlag. For bare et par sesonger tilbake var dette merkelig da den ble brukt på feltet. Da var Start et anonymt, uinteressant lag i divisjonen under.

                              Vi er Fugla treffer etter min mening blink - for alle tre tribuneseksjonene som er "våre".
                              Vidar Evje

                              Kommentar

                              • mr.Jordbakke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 3845

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av Tony
                                Hvorfor Lillestrøm har gått inn og styrt dette her vites ikke. Jeg fikk beskjed om dette 17.30 da jeg var oppe i bua i går og fikk forklart at det var nytt av året og man hadde laget en video til "Vi er fugla"

                                LSK må lære seg å ikke kjøre over oss. Så skal vi ta det opp med LSK slik at alt er tilbake ved det vanlige til neste kamp

                                Jordbakke: No offence!
                                None taken :-)
                                NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

                                Mvh
                                Mr.Jordbakke

                                Kommentar

                                • gamle-perta
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2004
                                  • 2418

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av Tony
                                  Hvorfor Lillestrøm har gått inn og styrt dette her vites ikke. Jeg fikk beskjed om dette 17.30 da jeg var oppe i bua i går og fikk forklart at det var nytt av året og man hadde laget en video til "Vi er fugla"

                                  LSK må lære seg å ikke kjøre over oss. Så skal vi ta det opp med LSK slik at alt er tilbake ved det vanlige til neste kamp

                                  Jordbakke: No offence!

                                  Veldig enig med Tony i prinsippet her. Hvorfor ikke ta KFL med på råd? Teit!

                                  Nå er jeg blant dem som synes at "Vi er Fugla-fremføringen" var magisk mye bedre nå på mandag enn den noen gang før. Og sammen med videoen funket det veldig bra.
                                  Men det kan aldri bli samme volum og trøkk som "Lillestrøm Kanaris".

                                  Men kanskje mer følelser....?


                                  Mvh
                                  Gammer`n
                                  Mvh
                                  Gammer´n (Per T)

                                  Kommentar

                                  • Ted Nugent
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 851

                                    #18
                                    Har sagt det foer og sier det igjen. Hvis hymnen skal byttes burde det vaere til Optimist! Kanonsang som virkelig troekker og hoey allsangsfaktor. Samt at det er en sang som KFL har gjort til "sin".

                                    Kommentar

                                    • Bondekanari
                                      Seniormedlem
                                      Forumsadist
                                      • Mar 2004
                                      • 146

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Men problemet er som sagt at LSK bestemmer seg for at "nå er "Vi er Fugla" den nye hymna, folkens!" Den avgjørelsen må det være KFL som tar, ikke LSK.
                                      Det har vel aldri vært KFL som bestemmer hva som skal spilles over høytaleranlegget. Det at vi tolker det som hymna, kjører på flagghav og synger med er vel vårt eget valg?

                                      Jeg syns også at KFL kunne vært rådført, men jeg håper ærlig talt at det aldri blir supporterklubben som styrer hva som skjer på stadion til enhver tid, for da ser jeg for meg et voldsomt kaos. Bare i løpet av de siste ukene har det på dette forumet blitt forlangt å flytte storskjermen så vi ser den bedre, fjerne intervjuer fra indre bane og nå skal vi bestemme hvilken hymne som skal brukes. Alle disse tingene er noe deler eller hele KFL ønsker seg, men tenk på at det er 9.000(ihvertfall til tider) andre på stadion som skal tilfredstilles også.

                                      Kommentar

                                      • ChriZza
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 4265

                                        #20
                                        Er helt enig med Tony. Sånn det ble gjort ifjor med "Vi er fugla" før Hymna funker best og burde ikke forandres på.

                                        Håper dette går i orden så vi unngår konflikt med LSK.
                                        Å tulle med hymna er ganske touchy.. Må spørre om lov før man kutter dne helt!
                                        "Vi er fugla" er en flott sang, men ikke det gjør den ike til den nye hymna vår for det.

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎