Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2004
    • 958

    #81
    Jeg syns begge egentlig er gode hymner, men jeg vil legge orginalitet i bunn og da syns jeg den gamle hymna er best. Vi får se om det kommer enda et alternativ når den nye skiva kommer...

    Kommentar

    • Captn
      Medlem
      Hoffnarr
      • Nov 2006
      • 63

      #82
      Gitarkammeratene+LSK=Sant???NEINEINEI!!!

      Dette er forferdelig!!!
      Her tar jeg med meg lillebror på 8 år på åråsen for første gang. Vi rister av spenning, og jeg kan nesten ikke vente for å høre om han husker alle sangene jeg har lært han....
      Ut av høytalerne spruter plutselig en dvask og dårlig versjon (enda dårligere enn de "nye gtarkammeratenes versjon) av Leonards flotte "Hallelujah"
      Det høres "Vi er fugla", hvor på Lillebror snur seg mot meg og sier:
      - Hør det er Alejandro!!!!
      Nei og nei og atter nei....
      1. "Kanaris" hymnen hadde mere trøkk (og det er den alle forbinner med fugla kamp, til og med lillebror)
      2. "Vi er fugla" er en lite sjarmerende versjon av den ellers så altfor oppbrukte slageren.Uff og Æsj
      sist men ikke minst....
      3. Hold alle ting som kan få folk til å tenke på Alejandro Fuentes, borte fra Åråsen.PLEASE!!!!
      eLSKer!!!

      Kommentar

      • RoyVaadal
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2004
        • 4055

        #83
        Opprinnelig skrevet av Captn
        Hold alle ting som kan få folk til å tenke på Alejandro Fuentes, borte fra Åråsen.PLEASE!!!!
        Hold heller Alejandro Fuentes borte fra Åråsen så han ikke stjeler flere sanger.
        RoyVaadal.

        Kommentar

        • bjarmann
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 2883

          #84
          få tilbake den gode gamle hymnen sier jeg bare! tidenes beste fugla sang!! når den ruller over høytaleren på åråsen får jeg alltid en tåre i øyekroken
          I år så tar vi alt

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #85
            Opprinnelig skrevet av Captn
            Dette er forferdelig!!!
            Her tar jeg med meg lillebror på 8 år på åråsen for første gang. Vi rister av spenning, og jeg kan nesten ikke vente for å høre om han husker alle sangene jeg har lært han....
            Ut av høytalerne spruter plutselig en dvask og dårlig versjon (enda dårligere enn de "nye gtarkammeratenes versjon) av Leonards flotte "Hallelujah"
            Det høres "Vi er fugla", hvor på Lillebror snur seg mot meg og sier:
            - Hør det er Alejandro!!!!
            Nei og nei og atter nei....
            1. "Kanaris" hymnen hadde mere trøkk (og det er den alle forbinner med fugla kamp, til og med lillebror)
            2. "Vi er fugla" er en lite sjarmerende versjon av den ellers så altfor oppbrukte slageren.Uff og Æsj
            sist men ikke minst....
            3. Hold alle ting som kan få folk til å tenke på Alejandro Fuentes, borte fra Åråsen.PLEASE!!!!
            Uten å gå inn i diskusjonen om hva som blir brukt som hymne på Åråsen: Hvis "Vi er fugla" er så j**vlig møkkalåt og kan brukes som brekkmiddel, hvorfor kom da ikke dette fram ifjor når låta ble spilt Åråsen gjentatt ganger? Kommentarer fra ifjor

            Så jeg tar denne på kontoen for barnslige kommentarer...
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • fotball_marthe
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1069

              #86
              Syns ikke vi skal ta begge sangene..for så vondt i armene!!
              Fikk skikkelig vondt i arma når de spilte "Vi er fugla"..
              Lillestrøm Sportsklubb for evig og alltid

              Kommentar

              • rælingen kanaris
                Kaptein Reketråler
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 1445

                #87
                synes det var fint sånn som det var i fjor høst, med vi er fugla som opplading til lillestrøm kanaris. ble litt sliten av å holde oppe skjerfet så lenge, men det får gå. Alt for fugla
                Custodes
                I med og motgang

                Kommentar

                • Ola
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 1651

                  #88
                  Forklaringen er enkel;

                  Hadde vi vært "først" med Halleluja, og ikke etter 3 generasjoner snørrunger på Idol og 4 metrosexuelle klysers landeplage, så hadde sangen vært genierklært. Å komme med den nå blir bare sørgelig lite kreativt.

                  "Vi er Lillestrøm kanaris" funker som f!

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Ola
                    Hadde vi vært "først" med Halleluja, og ikke etter 3 generasjoner snørrunger på Idol og 4 metrosexuelle klysers landeplage, så hadde sangen vært genierklært. Å komme med den nå blir bare sørgelig lite kreativt.
                    Vår versjon kom da først! Det har i hvert fall seriøse personer påstått lenger opp i tråden uten at det er tilbakevist. Vi kan ikke forvente at alle andre får med seg at vi var først, men ekte Kanaris plikter å vite det.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • Lars
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Feb 2004
                      • 6156

                      #90
                      Mitt bidrag i denne tråden må være et forslag om å bruke mer av den opprinnelige hymna. Jeg synes den er litt kort, og når sant skal sies er faktisk versene minst like bra som refrenget. Hva med første vers før to repitisjoner av refrenget? Det tror jeg vil være bedre enn å bare kjøre refrenget to ganger.

                      "Vi er Fugla" egner seg ikke som hymne synes jeg.

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5096

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av Ola
                        Hadde vi vært "først" med Halleluja, og ikke etter 3 generasjoner snørrunger på Idol og 4 metrosexuelle klysers landeplage, så hadde sangen vært genierklært. Å komme med den nå blir bare sørgelig lite kreativt.
                        Vi var først, og sangen ble genierklært. I sin tid!
                        Last edited by McGuffy; 13.04.2007, 19:07.

                        Kommentar

                        • LasseN
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 1610

                          #92
                          Opprinnelig skrevet av Ola
                          (...)Å komme med den nå blir bare sørgelig lite kreativt.
                          Eh, "nå"? Jordbakke postet demoinnspillingen sin på forumet 06.08.06 ( http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=4775 ), og da hadde den versert som tekstforslag en god stund, lansert første gang av Fugla- patriot83 14.11.05 ( http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=2456 ).
                          "Gitarkameratene" fremførte sin versjon på Først og sist i februar 2006 ut i fra hva jeg har funnet ut. ( http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/57490 )
                          Last edited by LasseN; 13.04.2007, 21:07. Begrunnelse: linker
                          LasseN

                          Kommentar

                          • Petter Ø
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3008

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av LasseN
                            Eh, "nå"? Jordbakke postet demoinnspillingen sin på forumet 06.08.06 ( http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=4775 ), og da hadde den versert som tekstforslag en god stund, lansert første gang av Fugla- patriot83 14.11.05 ( http://www.kanari-fansen.no/debatt/s...ead.php?t=2456 ).
                            "Gitarkameratene" fremførte sin versjon på Først og sist i februar 2006 ut i fra hva jeg har funnet ut. ( http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/57490 )
                            Har lest samme type argumentasjon før her på forumet, men fra en rbk supporter som mente vi hadde stjælt sangene dems siden de hadde skrevet forslag på tekst til samme melodier 1/2 år før vi tok de ibruk..
                            Petter Ø - Kreativ Kanaris
                            http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                            Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                            Kommentar

                            • LasseN
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2005
                              • 1610

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av SvartogGulKanarifugl
                              Har lest samme type argumentasjon før her på forumet, men fra en rbk supporter som mente vi hadde stjælt sangene dems siden de hadde skrevet forslag på tekst til samme melodier 1/2 år før vi tok de ibruk..
                              Hadde du orka å se på linkene jeg posta, så kan du se at jeg ikke argumenterer, men kommer med fakta.
                              Jeg fant dette først og fremst for å vise at "Vi er fugla" ikke er så ny som enkelte her virker å tro.
                              LasseN

                              Kommentar

                              • Captn
                                Medlem
                                Hoffnarr
                                • Nov 2006
                                • 63

                                #95
                                Opprinnelig skrevet av mr.Jordbakke
                                Uten å gå inn i diskusjonen om hva som blir brukt som hymne på Åråsen: Hvis "Vi er fugla" er så j**vlig møkkalåt og kan brukes som brekkmiddel, hvorfor kom da ikke dette fram ifjor når låta ble spilt Åråsen gjentatt ganger? Kommentarer fra ifjor

                                Så jeg tar denne på kontoen for barnslige kommentarer...
                                Må bare beklage og si jeg desverre ikke var medlem her på forumet i fjord. Har seg også slik at jeg studerer i utlandet og hadde ikke mulighet for å gå på så mange kamper i fjord.
                                Hvis det har seg slik at denne ble prøvd ut og godkjent av mange i fjord, skal vel ikke jeg komme nå i ettertid og skrike ut om min fortvilelse, og forlange å få være med og bestemme.
                                Er'ru ikke med når det skjer, er'ru forsein....

                                Men jeg står fortsatt ved at "Kanaris" hymna klinger bedre i mine ører, iallefall.

                                :neutral:
                                eLSKer!!!

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  #96
                                  Jeg er klar over at sangen ikke kom nå! Men ta en titt opp på trådens heading; "Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?"

                                  Det er NÅ sangen er blitt Åråsens hymne, det er NÅ vanlige publikummere legger merke til sangen som en slags nasjonalsang. (Selv om den ble spilt en del hjemmekamper i fjor.)

                                  Skulle vi vært tidlig ute med denne burde vi vært før Idol 2004.

                                  Kommentar

                                  • xeR
                                    Seniormedlem
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Jan 2004
                                    • 11206

                                    #97
                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Skulle vi vært tidlig ute med denne burde vi vært før Idol 2004.
                                    Hvorfor akkurat før Idol 2004?
                                    Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                                    Kommentar

                                    • Hoho
                                      -Engasupporter-
                                      Forumsadist
                                      • Oct 2006
                                      • 140

                                      #98
                                      Har dere bytta den ut?! Eller, LSK da...
                                      Det vil jeg si er latterlig gjort av klubben, og er det en gang kanarifansen burde si ifra så er det vel når noe sånt skjer?

                                      Ser folk mener "vi er fugla" er bra og fin osv osv, men hymna er hymna. Kan ramse opp masse enga sanger jeg syns er mye bedre, men kjerka er kjerka! Det lager tradisjon og stemning og godfølelsen man får er ikke til å bytte ut!
                                      Vålenga kjerke på ullevaal er det beste jeg vet, selvom sangen i seg selv ikke er så mye å skryte av. Men det har jo vært sånn lenge, og vil alltid være sånn. Ville aldri bytta den ut.

                                      Har dere først fått en sang som får alle på stadion til å løfte sjerfa og synge, så må dere jo gjøre noe når LSK plutselig bytter den ut?!
                                      Handler mer om tradisjon, god-følelsen man får når man hører sangen kommer og identitet enn om sangen er bedre eller dårligere enn en annen. Synger man sangen bra nok, så blir sangen ett slags varemerke for supporterne.

                                      Skjerpings kanaris!
                                      Dumt å endre bakgrunnsbilde på pcen til moderator tror jeg...

                                      JA, det er det

                                      *Hoho er en skapfugl*

                                      Kommentar

                                      • ØBS
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Oct 2005
                                        • 87

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av Totti21
                                        En hymne skal være til for alle som holder med Lillestrøm, og ikke bare KFL. Er enig i at LSK burde diskutert dette med noen, men hvem er "noen"? Man må iallefall ikke glemme at det er 5-6000 andre som møter opp på Åråsen og kanskje har en mening om hva som egner seg best som hymne.
                                        Det er jo merkelig at hver gang LSK prøver seg på sånne supporteraktiviteter, og liknende arrangement, blir det bare flaut og klønete. De har vært så lenge i toppserien nå, at de må jo ha lært noe.

                                        Men i utgangspunktet var dette en greie som KFL startet for flere år tilbake. Det er vel litt seint , å komme og klage på at dette var et feil valg.

                                        Derfor er disse ”noen” først og fremst KFL som tok initiativet og startet hele ”hymne”-konseptet, og attpåtil betalte for det

                                        Men LSK kjører over.

                                        Dernest er det utgiveren av CD-platen (The Barmates, AKA Øyvind & Egil). Vi vil unektelig fremstå som ganske teite når en av låtene på plata heter”Hymnen”, som faktisk var det da coveret ble ferdig i forrige uke. Men det som er enda teitere, eller klønete, er at LSK går inn og foretar et slikt grep når administrasjonen i LSK har visst helt siden januar at CD’n kommer 28.april. Ville det ikke vært naturlig å sjekke hva som er på den nye plata før de gjør et slikt grep?

                                        Og de 5-6000 du sikter til kan egentlig bare sitte og lure så mye de orker. Skal de ha noe å si får de melde seg inn i Kanari-Fansen først, før de legger seg opp i KFLs indre anliggender. Dette er etter min mening sånne ”jeg-er-her-for-å-bli-underholdt” folk, som gjerne tar underholdningen KFL bidrar med på kamper for gitt, men ikke gidder å bidra sjøl. Og dette er ofte de første til å smykke seg med tittelen ”LSK-supporter” når man hører på TV-kamper at KFL overdøver motstanderen selv på bortebane.

                                        En vågal påstand kanskje, men jeg tror ikke jeg tar helt feil.

                                        Men at dette er et tema som favner engasjement er hevet over enhver tvil. Og det er bra. Jeg synes vi definitivt trenger en ”hymne”, og at den bør fremme VÅR identitet. Derfor bør det være noe som helt er vårt eget.

                                        Hvilken sang dette blir og hvem som har skrevet den, gir jeg en lang dag i så lenge den representerer det den bør og skal. Og så bør vi være enige om nettopp det.

                                        Jeg tror mange har overraskelser i vente den 28. april…

                                        Moderatormelding:

                                        Har fikset på innlegget ditt nå.
                                        Last edited by Lars; 14.04.2007, 20:43.
                                        FUGLA-hilsen
                                        Øyvind

                                        Kommentar

                                        • RSP
                                          Moderator
                                          • Aug 2004
                                          • 10498

                                          Jeg liker begge låtene.

                                          Som Cohen-fan gjennom 20 år må jeg innrømme at jeg i utgangspunktet var skeptisk til mr. Jordbakkes "Vi er fugla". Men da jeg hørte den på Åråsen for første gang i fjor høst, gjorde den et mektig inntrykk: Gåsehud. Selvsagt uflaks med disse gitarkameratene, men deres tolking tror jeg uansett blir en døgnflue.

                                          Er ikke begeistret for prosessen her; det virker som om LSK har overkjørt fansen. Ikke bra.

                                          Men som sagt, jeg liker både "Vi er fugla" og "Lillestrøm kanaris" (hymna). En mulighet er selvsagt å beholde "Lillestrøm kanaris" som hymne, og i tillegg ved spesielle anledninger bruke "Vi er fugla". F.eks. ifbm. skikkelige storkamper (som mot enga, kvart- og semifinale i cupen osv.). Synes at "Vi er fugla" skaper et fint høytidspreg.
                                          Last edited by RSP; 15.04.2007, 10:44. Begrunnelse: Rettet skrivefeil

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎