Er det fornuftig at "Vi er Fugla" har tatt over som Åråsens hymne?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #41
    Opprinnelig skrevet av jalapenos
    Motsatt? Du mener altså at Halleluja-kameratene rippet sangen fra "Vi er Fugla" som igjen rippet sangen fra Leonard Cohen?
    Det jeg mener er at den spede begynnelse på Vi er Fugla, kom lenge før Nilsen, Lind & co. tok opp hansken. Derfor blir det feil å kalle det en "gitarkameratrippoff."

    Dog er det synd at populariteten til denne gjengen, og den hyppige radiospillingen, har ødelagt mye for "Vi er Fugla." I menig manns øyne, står den nå ufortjent fram som en billig kopi. Noe den absolutt ikke er.

    Kommentar

    • bellamysarmy
      Juniormedlem
      Bøffel
      • Feb 2007
      • 25

      #42
      Det er utrolig hvor mye folk tar av og da spesielt sett i forhold til hvor delte meningene er om dette. Hvorfor ikke ta to skritt tilbake. Bestemme hva som egentlig er hymna til kanarifansen og deretter få det til? Det er ikke som om kanarifansen er de eneste på stadion.

      Kommentar

      • antikris
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Oct 2005
        • 520

        #43
        Hva med en avstemning på LSK.no ? Da kan vi en gang for alle bli enige om at "Vi er fugla" suger balle, og ikke blir å høre igjen rett før kamp.

        Kommentar

        • antikris
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2005
          • 520

          #44
          Skal forresten denne sangen "Vi er fugla" selges noen steder? Er det i det hele tatt lov å spille den? Må jo da betale royalties til Sony BMG i så fall.

          Kommentar

          • TEETRE
            Medlem
            Bøffel
            • May 2005
            • 31

            #45
            Det første jeg tenkte når jeg hørte den var."Å nei ikke den, alt annet men ikke den!" Tenker faen bare Espen lind å haillllehandro..Også han bergensern med mellomrom mellom tenna. Eneste måten å få bort svineriet er å boikotte! Kan synge den ekte Åråsen hymna etterpå! Bare synd folk liker alt som blir spillt 5674 ganger om dagen på radioen. Men det er bare min mening

            Kommentar

            • gj
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3359

              #46
              Opprinnelig skrevet av chrissp
              Etter innleggene her, så virker det som hymna "Lillestrøm kanaris" kanskje ikke er så tydelig som hymne likevel.... At da man skal si klart og tydelig fra til LSK om noe mange ikke er enig i, virker litt i overkant for min del.
              Det er jo helt klart ikke tydelig. At folk kan være så historieløse er utrolig.

              På akkurat dette punktet har vi, KFL, faktisk gått over oss selv i misunnelse til Klanens "Kjerke". "Hymna" på Åråsen har ikke vært hymne i mer enn max tre år (tror det var i 2005 den ble introdusert før kamp). At folk derfor har et så hellig forhold til denne før kamp allerede, synes jeg er litt utrolig.

              Likevel er jeg enig i at det LSK gjorde ikke var rett. Hovedsakelig, som Lars sier, fordi det ikke er riktig at LSK skal bestemme hva KFL skal ha som hymne. Jeg mener likevel at Lillestrøm kanaris mangler hymne-preg, men at det er det beste alternativet inntil videre. Vi må fortsette med denne.

              "Vi er fugla" er en fin sang, men den balanserer på en syltynn knivsegg fra å bli overbrukt. Det er ikke en sang som bør høres ti ganger på en kampdag, men pinpointes på de rette stedene. Jeg vet at vårt prosjekt startet før wannabe-Gitarkameratene (de ekte Gitarkameratene hadde vel ikke én cover, mens versjon II bare har plukket ut andre artisters bestselgere; rip-off), men faktum er at vi også lider under den massive eksponeringen denne melodien hadde i fjor.

              Kommentar

              • TEETRE
                Medlem
                Bøffel
                • May 2005
                • 31

                #47
                If it ain't broken dont fix it.

                Kommentar

                • ØBS
                  Medlem
                  Møteplager
                  • Oct 2005
                  • 87

                  #48
                  Ikke for å blande meg inn i hylekoret, men...

                  Jeg tipper at det er noen som vil føle seg litt teite, jeg... Når plata først kommer om et par uker...
                  FUGLA-hilsen
                  Øyvind

                  Kommentar

                  • ulfpulf
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 2506

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av gj
                    På akkurat dette punktet har vi, KFL, faktisk gått over oss selv i misunnelse til Klanens "Kjerke".
                    Det måtte bare komme, og jeg er helt uenig med deg.
                    Vålerenga kjerke er kjedelig, vanskelig, altfor lang og jeg er overhodet ikke misunnelig for at de har den.

                    Det er riktig at vi ikke har hatt hymne så lenge, men jeg syntes den kom da det var naturlig, da det ble mange nok syngende før kampstart til at det låt mektig.
                    Til å begynne med var Lillestrøm Kanaris for lang også. Tre vers var ett for mye.

                    For meg var fjoråret perfekt hymnemessig.
                    Først hele Vi er fugla en stund før kampstart, så to vers av Lillestrøm kanaris fem minutter før lagene kom på banen.
                    Da vi var ferdige med den, var jeg veldig klar for kamp.

                    Kommentar

                    • gj
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3359

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                      Det måtte bare komme, og jeg er helt uenig med deg.
                      Vålerenga kjerke er kjedelig, vanskelig, altfor lang og jeg er overhodet ikke misunnelig for at de har den.

                      Det er riktig at vi ikke har hatt hymne så lenge, men jeg syntes den kom da det var naturlig, da det ble mange nok syngende før kampstart til at det låt mektig.
                      Til å begynne med var Lillestrøm Kanaris for lang også. Tre vers var ett for mye.

                      Lol.

                      Jeg sa ingenting om at Kjerka er verken artig, lett eller kort. Selve sangen driter jeg i.

                      Det er konseptet "løfte-skjerfa-og-synge-en-hymne-til-musikk-over-anlegget-før-kamp" jeg mener misunnelsen har stått til.

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                        Vålerenga kjerke er kjedelig, vanskelig, altfor lang og jeg er overhodet ikke misunnelig for at de har den.
                        Jeg setter stor pris på at de bruker den sangen. Den er vel i likhet med You'll never walk alone en ikke-supportersang som er rappet til supportbruk i etterkant. Det er også ganske morsomt at vif-erne gir uttrykk for massiv kristenstøtte og tilbedelse til kirken. Jeg som er atteist er i hvert fall veldig glad for at de bruker denne. Mens de tilber en kirke, så tilber vi Åråsen og LSK.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

                          #52
                          Synes det er litt spesielt at så mange utelukker sanger som ikke har full trøkk og svinger over hele linja. Er forsåvidt enig i at hymna ikke skal være kjedelig, men for min del er det svært få LSK-sanger som er kjedelige. Personlig får jeg en mye større giv og lyst til å trykke på i etterkant av en hymne som har preget meg stemningsmessig og gitt meg noe tilbake, enn en svinglåt som for eksempel "Fugla er rå".

                          Liverpools "You never walk alone" er for meg ekstremt kjedelig. Jeg er riktig nok ManUtd-supporter, og det er derfor naturlig at jeg synes en så treig sang ikke er noe spesiell. Men for Liverpool-supporterne betyr sangen noe helt spesielt, og den trykker heller ikke spesielt godt, men jeg tror at følelsene rundt fotballklubben Liverpool trer ekstra fram i supporterne etter å ha sunget en sang som betyr noe mer enn bare at det er klubb-hymna.

                          Merker at "Vi er fugla" er en sang som kanskje bringer fram enda et gir mer enn "Vi er Lillestrøm Kanaris", men den er likevel ikke helt der som feks. vår "Forza Fugla alé alé alé" var på den tiden. En sånn låt ønsker jeg meg som hymne. Ikke et som skal være kul for andre supportere å høre på, men en sang som peprer hele kanari-feltet med klubbfølelse før kampen begynner.
                          Lauken er vår venn!

                          Kommentar

                          • Torolf
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2004
                            • 9574

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                            Jeg setter stor pris på at de bruker den sangen. Den er vel i likhet med You'll never walk alone en ikke-supportersang som er rappet til supportbruk i etterkant. Det er også ganske morsomt at vif-erne gir uttrykk for massiv kristenstøtte og tilbedelse til kirken. Jeg som er atteist er i hvert fall veldig glad for at de bruker denne. Mens de tilber en kirke, så tilber vi Åråsen og LSK.
                            Enig. Vålerenga kan ha kjerka si og medienissepresten Einar Gelius i fred.

                            Kommentar

                            • Petter Ø
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3008

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av gj
                              Det er jo helt klart ikke tydelig. At folk kan være så historieløse er utrolig.

                              På akkurat dette punktet har vi, KFL, faktisk gått over oss selv i misunnelse til Klanens "Kjerke". "Hymna" på Åråsen har ikke vært hymne i mer enn max tre år (tror det var i 2005 den ble introdusert før kamp). At folk derfor har et så hellig forhold til denne før kamp allerede, synes jeg er litt utrolig.
                              At folk(inkludert meg selv) har fått et hellig forhold til Hymna etter bare 3 år er bare et bevis på at den egner seg til å være hymne. Og Vålerenga Kjerke har ingenting med saken å gjøre.. Hvis noe skulle blandes inn så måtte det ha blitt sangen som spilles før kamp i Bergen.

                              Opprinnelig skrevet av antikris
                              Hva med en avstemning på LSK.no ? Da kan vi en gang for alle bli enige om at "Vi er fugla" suger balle, og ikke blir å høre igjen rett før kamp.
                              Avstemninger på nettet er vel aldri helt til å stole på?
                              Petter Ø - Kreativ Kanaris
                              http://www.youtube.com/kreativkanaris Subscribe,rate and appreciate
                              Støtt Fugla-Tifo med 30 kroner - Send KANARI TIFO til 2401

                              Kommentar

                              • mr.sandass
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2005
                                • 972

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                Liverpools "You never walk alone" er for meg ekstremt kjedelig. Jeg er riktig nok ManUtd-supporter, og det er derfor naturlig at jeg synes en så treig sang ikke er noe spesiell. Men for Liverpool-supporterne betyr sangen noe helt spesielt, og den trykker heller ikke spesielt godt, men jeg tror at følelsene rundt fotballklubben Liverpool trer ekstra fram i supporterne etter å ha sunget en sang som betyr noe mer enn bare at det er klubb-hymna.

                                .
                                Du kan ikke mene at You never walk alone ikke trykker?

                                Forøvrig syntes jeg at dette er en bra diskusjon. Uansett hva man sier så er det vi som står å synger og måten LSK bare bytta hymne på uten å spørre oss syntes jeg er ganske forkastelig
                                www.ultrasfeltc.net

                                Kommentar

                                • André
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Oct 2006
                                  • 419

                                  #56
                                  hører på "vi er lillestrøm kanaris nå" jeg får gåsehud omtrent av den sangen. Tørr ikke tenke på hvordan åråsen er uten den sangen.

                                  Men det som er det værste er hvordan lsk bare bestemmer at de skal fjerne den gode "gamle" hymna.
                                  Your life
                                  A game
                                  turn it up, turn it up!

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av mr.sandass
                                    Du kan ikke mene at You never walk alone ikke trykker?

                                    Forøvrig syntes jeg at dette er en bra diskusjon. Uansett hva man sier så er det vi som står å synger og måten LSK bare bytta hymne på uten å spørre oss syntes jeg er ganske forkastelig

                                    Mente ikke at sangen ikke trykker i den forstand. Men selve sangen er relativt rolig, det er ingen skrikelåt, slik det kan virke til at mange etterlyser.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • mr.sandass
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2005
                                      • 972

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Mente ikke at sangen ikke trykker i den forstand. Men selve sangen er relativt rolig, det er ingen skrikelåt, slik det kan virke til at mange etterlyser.
                                      Skjønte deg nå

                                      Hadde ikke " vi er fugla" vært en cover låt så hadde den vært yperlig( ypperlig?). Men det faktum at sangen er cover av en jævlig kjent sang gjør hele greia bare rart.
                                      www.ultrasfeltc.net

                                      Kommentar

                                      • Flisby`n
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jun 2004
                                        • 312

                                        #59
                                        Jeg er av de som er uendelig glad for at " vi er lillestrøm kanaris" ser ut til å ha blitt bytta ut som en såkalt hymne. Som mange andre har jeg også et bra forhold til den, som mange andre låter av egil og øyvind. -Men sannheten om den låta, slik den ble spilt før kampene, er at den må være skrevet for førsterekka i Sankt Halvardsguttene, for ingen øldrikkende karer fra Martin`s er med på det høye toneleiet der.

                                        Derfor mener jeg klart at "vi er fugla" er det beste alternativet vi har som kan bygges opp til vår egen "hellige" sang før kamper og ved store øyeblikk. Jeg er svært enig i de som skriver at den er for lang, dette ble også kommentert på G-feltet. -Men sannheten var at rekordmange var med, og rekordmange skjerf ble løftet over hodet.

                                        At gitarkameratene som ikke skal bli kalt for gitarkameratene har gjort denne sangen i overkant kommersiell, er et forbigående problem. Hvem i den nye generasjonen husker gitarkameratene som ikke skal kalles for gitarkameratene, eller for den slags skyld L. Cohen om 20 år.
                                        En kjeeempescoring av tommy!!

                                        Kommentar

                                        • aguado
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Nov 2006
                                          • 448

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Flisby`n
                                          Hvem i den nye generasjonen husker gitarkameratene som ikke skal kalles for gitarkameratene, eller for den slags skyld L. Cohen om 20 år.
                                          Og inntil da må vi altså leve med å bli referert til som hallaluja-laget?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎