Hvem bør bli ny LSK-keeper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Ola
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 1651

    #21
    Jeg har ikke sett Otto nok til å kunne uttale meg om hans styrker og svakheter. Håper han får slippe til et par kamper nå for å få sjansen til å vise seg, noe som også hadde gitt et lite signal til Heinz.

    Hva angår Jarstein... En ypperlig keeper, norsk, landslagsspiller, publikumsyndling, ung og videresalgspotensiale. Men om han er verdt 6, 7, 8, 9, 10 mill i forhold til at det helt sikkert er en mengde bosman-keepere av bra klasse rundt om i verden... det tviler jeg på.

    Men det er ikke mine penger, takker og bukker om Berg vil bruke sånne beløp.

    Kommentar

    • vollafugl
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2006
      • 978

      #22
      Opprinnelig skrevet av Lars
      Dere som skriver at han aldri kommer til å bli en toppkeeper: Hva baserer dere det på? Nå ble jeg nysgjerrig.
      Empiri, selvfølgelig.

      Neida, synspunktet mitt er selvfølgelig hovedsaklig basert på det han har prestert de gangene jeg har sett ham i aksjon. Etter min mening er det heller ikke direkte overbevisende at han, på tross av at Heinz etter min mening hadde en middelmådig sesong i fjor, tilsynelatende ikke var særlig nær en plass i første-ellevern.

      Litt forenklet deler jeg keepere inn i 3 kategorier;
      1. De som redder mer enn forventet. (eks Jarstein, Shaaban, Oppdal, Al-Habsi, og for den slags skyld, Baron)
      2. De som redder akkurat det de "skal", men ikke mer.
      3. De som redder mindre enn strengt tatt forventet.
      Mange av keeperne i kategori 1, har dessverre en tendens til også å gjøre en del merkelige feil (Baron?). Utfordringen er å finne en "stødig" kategori 1-keeper. Jeg kan vanskelig se at Otto kan bli noe annet enn en kategori 2 keeper (men som annen-keeper kan han være god å ha).

      Etter min mening er Jarstein en ung, stødig kat. 1 keeper (eller HC-kategori i disse Tour-de-France- tider).



      Opprinnelig skrevet av Rønnern
      I de opptredenene han har fått for førstelags-Fugla, har han vært sikker og grei. Otto har erfaring fra det finske U-21 landslaget samt ett opphold hos Borussia i tillegg til mange år i den finske toppserien.

      Otto er ingen ungkalv lenger, men fikk jo varme anbefalinger fra "Opa" da LSK var på utkikk etter en ny keeper. Tror han absolutt kan forsvare en plass på et topplag i Eliteserien.
      "sikker og grei"? Er du overbevist selv?
      Jeg kan bare huske en gang han har imponert meg. Det var cup-kampen i fjor mot Start da Heinz ble utvist. Da var han god. Ellers har han vært på det jevne (grei).

      Håper at de av oss som er skeptisk tar feil.
      Last edited by vollafugl; 11.07.2007, 20:15. Begrunnelse: trykkleif

      Kommentar

      • P0P_Corn
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Apr 2004
        • 168

        #23
        Otto

        Hva er alternativet til Otto? Jarstein er nok ikke aktuelt før etter sesongslutt når Odd har rykka ned. Som det nevnes her, en norsk keeper hadde vært å foretrekke. Men av unge, lovende (kategori 1) kandidater, finnes det vel få som kan tre rett inn som 1. keeper. Thorbjørnsen i brann eller Staw i ffk er mulige kandidater på sikt. Fjøra var ute etter Jarstein for noen år tilbake, så regner med at han har oversikt.

        Støtter forslaget om å gi Otto tillitt. Prøve han ut sesongen? Tillitt kan gjøre mye godt med folk. Han har som nevnt gode basis ferdigheter, er en all rounder. Kanskje han tar steget...

        Kommentar

        • vollafugl
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2006
          • 978

          #24
          Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
          Hva er alternativet til Otto? Jarstein er nok ikke aktuelt før etter sesongslutt når Odd har rykka ned. Som det nevnes her, en norsk keeper hadde vært å foretrekke. Men av unge, lovende (kategori 1) kandidater, finnes det vel få som kan tre rett inn som 1. keeper. Thorbjørnsen i brann eller Staw i ffk er mulige kandidater på sikt. Fjøra var ute etter Jarstein for noen år tilbake, så regner med at han har oversikt.

          Støtter forslaget om å gi Otto tillitt. Prøve han ut sesongen? Tillitt kan gjøre mye godt med folk. Han har som nevnt gode basis ferdigheter, er en all rounder. Kanskje han tar steget...
          Tenker du da å hente inn en ny annen-keeper og selge Heinz, eller at Heinz degraderes til andre-keeper ut sesongen?

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7056

            #25
            Opprinnelig skrevet av Lars
            Dere som skriver at han aldri kommer til å bli en toppkeeper: Hva baserer dere det på? Nå ble jeg nysgjerrig.
            Han har aldri overbevist meg, og gjør for mange enkle feil. En brukbar keeper, men ingen sisteskanse for et gullag. Hva mer vil du vite?
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • RSP
              Moderator
              • Aug 2004
              • 10498

              #26
              Opprinnelig skrevet av Rønnern
              For min del synes jeg LSK bør satse på Otto og i stedet se etter en ung og lovende 2. keeper som tåler å sitte litt på benken.

              Dette er også i høyeste fall et økonomisk spørsmål og vi bør vel snarest ta oss selv i nakkeskinnet og begynne å lære hvordan man utvikler spillere igjen, fremfor bare å kjøpe etablert og dyrt.

              Det er ikke sikkert at LSK i fremtiden kan lene seg til Per Berg og da er det greit å ha kjent litt på den virkelige verdenen og ikke bare belage seg på å kjøpe spillere millionklassen hver gang det er behov for en forsterkning.
              Er i prinsippet veldig enig i dette. Utelukker heller ikke at Otto vil vokse med oppgavene og tilliten - hvis han blir førstekeeper. Må likevel innrømme at jeg er usikker på om han har det nødvendige potensialet.

              Hvis LSK skulle velge å se seg om etter en ung og lovende 2. keeper - og droppe en jakt på Jarstein, Shaaban og andre klare klassekeepere - bør iallfall vedkommende holde et solid nivå og kunne puste Otto skikkelig i nakken.

              Kommentar

              • hoyt
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 2850

                #27
                Det sier seg selv at Otto ikke er god nok som førstekeeper pr. dags dato når man må diskutere om han er det.

                Se på keeperne til våre konkurrenter:
                Brann- Opdal.
                RBK- Hirtcfelt.
                Stabæk - Knutsen.

                Otto er ikke bedre enn noen av disse, og hvis det er der vi legger lista i vår gullsatsing blir jeg skuffet. Otto kan så absolutt bli god nok, men jeg synes det er synd om vi mister et gull pga vi skal utvikle en keeper.
                "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                - Nosa

                Kommentar

                • xeR
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Jan 2004
                  • 11206

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av hoyt
                  Det sier seg selv at Otto ikke er god nok som førstekeeper pr. dags dato når man må diskutere om han er det.

                  Se på keeperne til våre konkurrenter:
                  Brann- Opdal.
                  RBK- Hirtcfelt.
                  Stabæk - Knutsen.

                  Otto er ikke bedre enn noen av disse, og hvis det er der vi legger lista i vår gullsatsing blir jeg skuffet. Otto kan så absolutt bli god nok, men jeg synes det er synd om vi mister et gull pga vi skal utvikle en keeper.

                  Opdal og Hirschfeldt er nok bedre enn Ottolainen, men å påstå at Jon Knudsen er bedre, den er jeg ikke med på.
                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                  Kommentar

                  • P0P_Corn
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Apr 2004
                    • 168

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av vollafugl
                    Tenker du da å hente inn en ny annen-keeper og selge Heinz, eller at Heinz degraderes til andre-keeper ut sesongen?
                    Om vi kan få penger for heinz, er vel det bedre enn nada etter sesongen? Men vi selger jo en nøkkelspiller, noe som kan gi konsekvenser, i f.eks europacup...

                    Enten må Otto få sjansen nå, ellers kan vi ta inn to nye keepere. Både Otto og Heinz er jo bosman spillere(?).

                    Et siste alternativ er å gi Otto sjansen i vinter, i RL og oppkjøringen. Så får Grodås og co avgjøre om han er bra nok.

                    Kommentar

                    • Rønnern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6690

                      #30
                      Opprinnelig skrevet av hoyt
                      Se på keeperne til våre konkurrenter:
                      Brann- Opdal.
                      RBK- Hirtcfelt.
                      Stabæk - Knutsen.
                      Ingen av disse var noen toppkeepere da de ble introdusert i norsk Tippeliga.

                      Opdal slet jo ganske mye det første året, men fikk full tillit av Monsern, noe Brann har tjent godt på.

                      Knudsen er en rejekt fra Lillestrøm og har vel aldri vært noe annet enn en ok keeper. Dersom han hadde spilt for LSK ville mantraet vært "blir ikke seriemester med Knudsen i førsteelleveren".

                      Hirschfeldt var et lykketreff fra Tromsø på desperat keeperjakt ettersom førstekeeper Borch var skadet.

                      Vi hadde samme diskusjonen før denne sesongen og en rekke bedrevitere hevdet at Heinz var altfor dårlig for et lag med ambisjoner om seriegull. Heinz har i alle fall så langt levert varene, men skeptikerne kan jo fremdeles få rett.
                      Mvh Ronnie "The Runner"
                      LSK for alltid

                      Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                      Kommentar

                      • P0P_Corn
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Apr 2004
                        • 168

                        #31
                        ...

                        Greit nok at de andre har bra keepere, spørsmålet er om vi skal bruke penger på keeper, og i så fall på hvem og hvor mye? Som opplagt 1.keeper er det vel bare Jarstein som er bra nok? Utenom han skal det vel godt gjøres og finne en som er bedre enn Otto?

                        Kommentar

                        • chrissp
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 2403

                          #32
                          Ikke har jeg oversikt over keepere i klassen HC (som nevnt lenger opp), men hvis ikke man får en ny keeper på minst Heinz-nivå har jeg tiltro til Otto kan bli den mannen.

                          Seinest i vinter var det vel forholdsvis åpent hvem man skulle satse på av Otto og Heinz, var det ikke?

                          Heinz var ikke på samme nivå i fjor og hvem vet med sikkerhet at Otto ikke kan komme opp på nivået til Heinz med tillit og riktig matchtrening?

                          Å vite at du er og forblir andrevalget innbyr ikke til samme utvikling som faktisk å få mulighetene på fast basis som førstekeeper.
                          Bølerkanaris

                          Kommentar

                          • Ola
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2003
                            • 1651

                            #33
                            Det finnes en meget god keeper bare 20 minutter unna:

                            - Bosman
                            - Landslagsspiller
                            - Erfaring med å ta gull
                            - Topp klasse

                            Gjett hvem?

                            Om vi ikke klarer å signere han så klarer vi forhåpentligvis å blåse lønna hans til himmels i nåværende klubb.

                            Kommentar

                            • Kopperud
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2006
                              • 1697

                              #34
                              Jeg gjetter på Arni Gatur Arnason
                              Ultras Felt C 2005x2015

                              Lillestrøm & Bajen

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Ingen av disse var noen toppkeepere da de ble introdusert i norsk Tippeliga.

                                Opdal slet jo ganske mye det første året, men fikk full tillit av Monsern, noe Brann har tjent godt på.

                                Knudsen er en rejekt fra Lillestrøm og har vel aldri vært noe annet enn en ok keeper. Dersom han hadde spilt for LSK ville mantraet vært "blir ikke seriemester med Knudsen i førsteelleveren".

                                Hirschfeldt var et lykketreff fra Tromsø på desperat keeperjakt ettersom førstekeeper Borch var skadet.

                                Vi hadde samme diskusjonen før denne sesongen og en rekke bedrevitere hevdet at Heinz var altfor dårlig for et lag med ambisjoner om seriegull. Heinz har i alle fall så langt levert varene, men skeptikerne kan jo fremdeles få rett.
                                Håkon Oppdal kommer fra fotballgymnaset til Brann, skrev under for Brann foran 2000 sesongen som talentfull 18 åring, og hadde da landskamper på alle alderstrinn. Han har hatt fast plass i første-ellevern siden 2004, da var han 22 år gammel.

                                Hirschfeldt Spilte jævlig godt i Tromsø, gikk til RBK og danket raskt ut den daværende keeperstjerne E. Johnsen. Canadisk landslagspiller, årets spiller i Canada i 2001, gikk til Tottenham i 2004, til luton, tilbake til Tottenham og deretter til Leicester. Nest beste keeper i 2006 på VG-børsen, bare slått av H. Oppdal.Jeg tror ikke mannens CV er grunnlag for mobbing, og har også vanskelig for å tro at han dumpet ned i tromsø nærmest på slump. Dessuten har Tromsø vist god keeper-teft de siste åra.

                                Du har rett i forhold til Knudsen. Men Stabæk vinner da heller ikke tippeligaen 2007!

                                Heinz har hatt en meget god sesong hittil, ingen tvil om det.
                                Last edited by vollafugl; 11.07.2007, 21:50. Begrunnelse: glente noe om Oppdal

                                Kommentar

                                • chrissp
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2004
                                  • 2403

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Kopperud
                                  Jeg gjetter på Arni Gatur Arnason
                                  Da tipper jeg på Arni Gautur ARASON. Spennende å se hvem av oss som har rett
                                  Bølerkanaris

                                  Kommentar

                                  • hoyt
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2004
                                    • 2850

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Opdal og Hirschfeldt er nok bedre enn Ottolainen, men å påstå at Jon Knudsen er bedre, den er jeg ikke med på.
                                    Tja, Knudsen har vist seg som en veldig god keeper i år, med stabilt godt keeperspill for "de blaa". Han ble også belønnet med plass i den norske troppen sist samling.

                                    Otto har hatt en tabbekamp mot Flisa bl.a, og at han holdt nullen i Sandefjord er ikke noe å skryte av. Der kunne t.o.m jeg holdt nullen med tanke på det som var å gjøre.

                                    Jeg sier ikke at Otto er en dårlig keeper, men jeg håper ikke det er han vi skal satse på. Hva er det Bengt Eriksen sier om gullag? Jo at skal man vinne gull er man avhengig av en keeper som redder 10-15 poeng i løpet av en sesong. Jeg tror neppe Otto er den mannen. MEN, han kan bli det i fremtiden.
                                    "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                    - Nosa

                                    Kommentar

                                    • McGuffy
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 5096

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av hoyt

                                      ... Jeg sier ikke at Otto er en dårlig keeper, men jeg håper ikke det er han vi skal satse på.....

                                      ......avhengig av en keeper som redder 10-15 poeng i løpet av en sesong.Jeg tror neppe Otto er den mannen, MEN, han kan bli det i fremtiden...

                                      Hvordan i alle dager mener du han kan bli det, hvis han ikke blir satset på?

                                      Du kommer selv med tre eksempler på keepere som du vurderer som bedre enn Otto, kan du gjette hva som er felles for disse?

                                      Jeg kan, alle har fått tillit over tid.

                                      Kommentar

                                      • hoyt
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2004
                                        • 2850

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                        Hvordan i alle dager mener du han kan bli det, hvis han ikke blir satset på?
                                        Såklart han må få tillitt om han skal utvikle seg til å bli en toppkeeper, det sier seg selv McGuffy, men jeg vil ikke at LSK skal tape et mulig gull pga vi skal utvikle en keeper. Kall meg bortskjemt, men da vil jeg heller at LSK kjøper inn en keeperforsterkning fremfor å satse på Otto som ved flere anledninger har vist at han ikke holder et tilfredstillende tippeliganivå.
                                        "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
                                        - Nosa

                                        Kommentar

                                        • sparwasser
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jun 2005
                                          • 3185

                                          #40
                                          Ali Al Habsi må vel snart bli frustrert av å sitte på benken til Bolton. Så vidt jeg vet så har han ennå ikke spilt en eneste Premier League-kamp for "the trotters". -

                                          Hadde vært en fantastisk forsterkning i mine øyne, men en retur til tippeligaen frister kanskje ikke.

                                          Kommentar

                                          Working...