Hvem bør bli ny LSK-keeper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5096

    #41
    Opprinnelig skrevet av hoyt
    Kall meg bortskjemt, men da vil jeg heller at LSK kjøper inn en keeperforsterkning fremfor å satse på Otto som ved flere anledninger har vist at han ikke holder et tilfredstillende tippeliganivå.
    Først, skulle Fjøra signere en kontrakt med en solid forsterkning på keeperplassen, så er det ikke slik at jeg legger meg ned og griner. For all del, alle spillere som forsterker laget, er velkomne.

    Men det har seg slik at jeg ikke ser det som veldig sannsynlig at man får en keeper som er betraktelig bedre enn Otto, for en akseptabel sum. Vi har brukt en god del penger de siste årene, og nå syns jeg tiden er inne for å satse på en vi allerede har i stallen.

    Opprinnelig skrevet av hoyt
    Såklart han må få tillitt om han skal utvikle seg til å bli en toppkeeper, det sier seg selv McGuffy, men jeg vil ikke at LSK skal tape et mulig gull pga vi skal utvikle en keeper.
    Og det er her det vi er uenige. Jeg har såpass tiltro til Ottos ferdigheter, at jeg tror det er mulig med begge deler. Kall meg gjerne Ole Brum.

    Og hvis vi ikke skulle ta seriegull, noe som faktisk er veldig sannsynlig, så tror jeg ikke det er pga at Otto står bakerst.




    (Edit: Definér "flere anledninger.")

    Kommentar

    • hoyt
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2004
      • 2850

      #42
      Opprinnelig skrevet av McGuffy

      Og det er her det vi er uenige. Jeg har såpass tiltro til Ottos ferdigheter, at jeg tror det er mulig med begge deler. Kall meg gjerne Ole Brum.

      Og hvis vi ikke skulle ta seriegull, noe som faktisk er veldig sannsynlig, så tror jeg ikke det er pga at Otto står bakerst.
      Jepp, her er vi uenige, og det må vi få lov til å være

      Opprinnelig skrevet av McGufy
      Edit: Definér "flere anledninger."
      Flere anledninger: Sandefjord hjemme i fjor, Lyn borte i fjor, Flisa i cupen i år.
      I Royal League var han god, det skal han ha. Men det er likevel noe usikkert over spillet hans, og det smitter fort over på en forsvarsrekke. Jeg må bare få understreke at dette ikke er en hatkampanje mot Otto. Jeg liker typen, og han er en grei keeper. Men ikke en keeper undertegnede vil ha i mål for LSK i en gullkamp. Og bare for å ha sagt det: Ingenting vil glede meg mer enn at jeg tar feil nå, og at Otto får sjansen som førstekeeper etter Heinz, og viser seg å være en sinnsyk keeper for LSK.
      "A true champion is the one who falls and rises again. We will rise again."
      - Nosa

      Kommentar

      • Sem
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2005
        • 1626

        #43
        Opprinnelig skrevet av sparwasser
        Ali Al Habsi må vel snart bli frustrert av å sitte på benken til Bolton. Så vidt jeg vet så har han ennå ikke spilt en eneste Premier League-kamp for "the trotters". -

        Hadde vært en fantastisk forsterkning i mine øyne, men en retur til tippeligaen frister kanskje ikke.
        Han er utrolig god! Dog fra utafor EU.

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #44
          Det har da absolutt ingenting å si så lenge vi ikke har planer om å hente enda flere fra utenfor EU/EØS enn han?

          Kommentar

          • Vicarious
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2006
            • 391

            #45
            Er det nå 100% sikkert at Heinzy forsvinner? Faen ta VG og Dagbladet isåfall.

            Jeg støtter isåfall Rønnern: Otto bør få en solid sjanse nå, han er god nok til det. Mange på dette forumet har en tendens i å henge seg opp i noen få uheldige situasjoner. Det gjaldt også vår allerede dypt savnede Kasey (Rest In Peace i Fredrikstad).
            Men bitter erfaring viser også at vi trenger minst en stabil reservekeeper. Derfor bør vi handle inn en ung keeper som allikevel har erfaring på toppnivå. Er det feks. noen aktuelle i 1. divisjon?

            Kommentar

            • Sem
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2005
              • 1626

              #46
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Det har da absolutt ingenting å si så lenge vi ikke har planer om å hente enda flere fra utenfor EU/EØS enn han?
              Jeg er klar over det, men jeg synes ikke vi skal strebe etter å fylle opp den kvota ved første anledning.

              Når det er sagt, er Al Habsi en veldig god keeper; det er det ingen tvil om.

              Kommentar

              • RoyVaadal
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2004
                • 4055

                #47
                2.divisjons beste keeperduo tilhører nok Follo. De har Glenn Arne Hansen og vår gamle venn, Fuglasupporter og eks-LSK-er Eirik Jansen fra Lørenskog.

                Nå har Bærum valgt å satse på Eirik Jansen.


                Kan det tenkes at Eirik Jansen snart kan ta steget til å bli en toppkeeper?
                RoyVaadal.

                Kommentar

                • Kanarifugl84
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2007
                  • 2319

                  #48
                  Opprinnelig skrevet av RoyVaadal
                  Kan det tenkes at Eirik Jansen snart kan ta steget til å bli en toppkeeper?
                  Hvis han virkelig går inn for å satse 100% på fotballen så kan det tenkes ja.

                  Kommentar

                  • jonrog
                    Medlem
                    Møteplager
                    • May 2006
                    • 95

                    #49
                    Rami Shaaban. Han er i mine øyne den nest beste keeperen i eliteserien etter Heinz Mûller. I tillegg virker han som en fyr med meget gode holdninger. En utpreget ledertype og en meget god keeper. Spørsmålet er bare prisen...?

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3404

                      #50
                      Jeg ser gjerne at Otto får sjansen. Skulle vi tape seriegullet i år er det neppe pga en Otto mellom stengene. Sist LSK ga en andrekeeper sjansen til å ta steget opp var vel Grodåsen selv (mulig det har vært noen i mellomtiden, men jeg kan ikke huske noen), så kanskje tiden er kommet.

                      Flisa kampen er litt tynt grunnlag for å si at han ikke holder mål. Da kan man like gjerne si at Arason ikke holder mål etter selvmålet hvor han bommet på ballen mot RBK for et par år siden. Alle keepere har en tabbe eller to i løpet av karrieren, og vi kan jo håpe at Otto er ferdig med sine.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • RoyVaadal
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2004
                        • 4055

                        #51
                        Opprinnelig skrevet av Kanarifugl84
                        Hvis han virkelig går inn for å satse 100% på fotballen så kan det tenkes ja.
                        Jeg snakker med Eirik innimellom, og jeg får inntrykk av at han satser tungt. En skade i våres gjorde at han blei satt litt tilbake i forhold til å konkurrere ut Glenn Arne Hansen. Når man da er 100% frisk igjen så skal det alltid litt ekstra til for å ta fra førstevalget plassen.
                        RoyVaadal.

                        Kommentar

                        • vollafugl
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2006
                          • 978

                          #52
                          Opprinnelig skrevet av jonrog
                          Rami Shaaban. Han er i mine øyne den nest beste keeperen i eliteserien etter Heinz Mûller. I tillegg virker han som en fyr med meget gode holdninger. En utpreget ledertype og en meget god keeper. Spørsmålet er bare prisen...?
                          Og hva han selv synes om å flytte på seg?

                          Kommentar

                          • vollafugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 978

                            #53
                            Opprinnelig skrevet av MortenA
                            Jeg ser gjerne at Otto får sjansen. Skulle vi tape seriegullet i år er det neppe pga en Otto mellom stengene. Sist LSK ga en andrekeeper sjansen til å ta steget opp var vel Grodåsen selv (mulig det har vært noen i mellomtiden, men jeg kan ikke huske noen), så kanskje tiden er kommet.
                            Ressonementet ditt forutsetter at det ikke har noen betydning for antall poeng om Otto eller en annen keeper står i mål i de nesten 13 kampene.

                            Gitt denne forutsetningen, er jeg (og alle andre) selvsagt enig med deg i at vi ikke vil tape noe gull (eller plassering) på at han står i mål.

                            Poenget er imidlertid det at mange, meg selv inkludert, ikke tror at vi vil ta like mange poeng med Otto i mål, som vi vil kunne ta feks med Jarstein eller en annen klasse-keeper i mål.
                            Last edited by vollafugl; 12.07.2007, 17:10.

                            Kommentar

                            • PA
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2004
                              • 500

                              #54
                              Jeg skjønner ikke hva så mange klager på, men så kan ikke jeg en drit om keepere heller da:P

                              Men ihvertfall! Jeg synes at vi sakl gi Otto sjansen, det er ikke der vi taper kamper. Det er høyere oppe på banen!

                              Otto har min fulle tillit ihvertfall

                              Kommentar

                              • King_Raymond
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 4987

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av PA

                                Men ihvertfall! Jeg synes at vi sakl gi Otto sjansen, det er ikke der vi taper kamper. Det er høyere oppe på banen!
                                Hvis han viser seg som en elendig keeper å slipper inn mye mere mål enn Heinz så skal du ikke se bort ifra at vi kan tape noen poeng på det også...
                                Ultras Felt C Lillestrøm

                                Kommentar

                                • e.d
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2005
                                  • 688

                                  #56
                                  Få tak i Espen Johnsen. Rosenborg vil ikke ha ham og han er utlånt til Godset. Han er på vei tilbake igjen og er Norges i særklasse den keeperen med størst kapasitet. Han har endel rart for seg, men er blitt mye mer stabil iår og Godset kan takke ham for at de ligger så høyt på tabellen. Tror Grodås vil kunne gjøre underverker med Johnson. Og jeg tipper vi kan få han rimelig.
                                  synging, mentalitet - Kanari-Fansen

                                  Kommentar

                                  • Larsk
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2006
                                    • 1053

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av e.d
                                    Få tak i Espen Johnsen. Rosenborg vil ikke ha ham og han er utlånt til Godset. Han er på vei tilbake igjen og er Norges i særklasse den keeperen med størst kapasitet. Han har endel rart for seg, men er blitt mye mer stabil iår og Godset kan takke ham for at de ligger så høyt på tabellen. Tror Grodås vil kunne gjøre underverker med Johnson. Og jeg tipper vi kan få han rimelig.
                                    hvem i helvete er johnson?
                                    !!Gunners!!

                                    Kommentar

                                    • reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13272

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av e.d
                                      Han har endel rart for seg, men er blitt mye mer stabil iår
                                      Etter min mening - det eneste har er blitt stabil på er å gjøre de rare tingene. Han har vel minst to blodblemmer hittil i år, og ingenting tyder på at de blir færre. Vi puttet et deilig mål i drammen på nettopp en av hans hodeløse utrusninger. Da kan vi likegodt få tak i Jørn Jamfall, han er iallefall billigere.

                                      Kommentar

                                      • Stan
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2006
                                        • 1075

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av haggisb
                                        Hva med Thomas Myhre da??? Han blir 2.keeper i viking iflg Aftenposten.no
                                        http://fotball.aftenposten.no/elites...ticle85300.ece.

                                        Evt 1 års lån med opsjon på kjøp om han slår til ,
                                        Så du landskampen mellom Tyrkia og Norge?

                                        Jeg pustet lettet ut da jeg fikk høre at Myhre var på vei til Viking

                                        Kommentar

                                        • Rathsmeister
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2006
                                          • 561

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av Larsk
                                          hvem i helvete er johnson?
                                          Uansett hvem Johnson er så er han helt sikkert mer stabil enn arvtageren, som keeperklovn, til Jørn Jamtfall....
                                          Mvh
                                          Martin Raths

                                          Kommentar

                                          Working...