Hvem bør bli ny LSK-keeper?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • elfer
    Juniormedlem
    Ferskenpels
    • Jul 2007
    • 7

    #61
    Kan noen tipse Fjørtoft om finske Magnus Bahne i Halmstad BK?!

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3401

      #62
      Opprinnelig skrevet av vollafugl
      Ressonementet ditt forutsetter at det ikke har noen betydning for antall poeng om Otto eller en annen keeper står i mål i de nesten 13 kampene.

      Gitt denne forutsetningen, er jeg (og alle andre) selvsagt enig med deg i at vi ikke vil tape noe gull (eller plassering) på at han står i mål.

      Poenget er imidlertid det at mange, meg selv inkludert, ikke tror at vi vil ta like mange poeng med Otto i mål, som vi vil kunne ta feks med Jarstein eller en annen klasse-keeper i mål.
      Ressonementet mitt er basert på at jeg ikke tror det er keeperen som avgjør hvor vi ender på tabellen. Det er 10 andre spillere på laget, og jeg tror det er de som er avgjørende for tabellposisjonen. De som tar frem Mysen kampen ser ut til å ha glemt at resten av laget lot Mysen skape 3+ målsjanser, og det er minst like bekymringsfullt som de tre Otto slapp inn. Hvis Otto er så dårlig som noen skal ha det til, så burde han ikke vært i klubben en gang. Siden han er her, så må han åpenbart ha kvaliteter, og burde få sjansen til å vise seg frem.

      Opprinnelig skrevet av King_Raymond
      Hvis han viser seg som en elendig keeper å slipper inn mye mere mål enn Heinz så skal du ikke se bort ifra at vi kan tape noen poeng på det også...
      Jeg tviler på at han hadde blitt hentet til klubben om han er elendig. Å måle antall mål med Otto mellom stengene mot antall med Heinz blir litt enkelt. Det er tross alt et helt leg foran dem som skal forhindre at motstanderen kommer til sjanser.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

        #63
        Rent teoretisk vil et 11-manns lag, hvor alle spillere er like viktige, bety at hver spiller teller 9,1%

        Når vi ser hvor mange tilfeldigheter som spiller inn i fotball, og hvor mange kamper som ender med uavgjort eller kun ett-måls seier, så betyr dette at èn ekstra redning i en kamp kan bety ett eller to poeng ekstra. Med 26 serierunder kan forskjellen på en god og en meget god keeper være fort 5 poeng. Hva betyr 5 poeng da man skal gjøre opp status etter 26ende serierunde? Enormt.

        En keeper er en matchvinner, en del av sentrallinjen, en dirigent for forsvaret, en sjef og en trygghetsskaper. Jeg mener keeperen er en av laget viktigste spillere og en avgjørende faktor for om vi skal klare å vinne gull i en så jevn tippeliga som vi har nå.

        Kommentar

        • Nosferatu
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 699

          #64
          26 serierunder i Tippeligaen.
          Ottos draktnummer er 26.

          ...

          Jeg er overbevist om at dette betyr noe.
          For øvrig vil jeg tilføye at Stefan Strandberg er et mye dårligere menneske enn Ruben Gabrielsen.

          Kommentar

          • mr.Jordbakke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2005
            • 3845

            #65
            Opprinnelig skrevet av Nosferatu
            26 serierunder i Tippeligaen.
            Ottos draktnummer er 26.

            ...

            Jeg er overbevist om at dette betyr noe.
            ...og for 26 år siden vant vif serien, men vi vant cupen!
            NB! Sitering av mine innlegg kan ikke forekomme i andre medier enn dette forum uten skriftlig avtale med undertegnede.

            Mvh
            Mr.Jordbakke

            Kommentar

            • heidar
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2004
              • 2121

              #66
              En ting jeg ikke skjønner... Siden Hornyboy etter all sannsynlighet spiller her minst ut sesongen, hva har den debatten her å gjøre nå??

              Otto kan bli en bra keeper han, men dette er vel noe å diskutere i vinterpausen. Bør jeg starte en "Hvem skal erstatte Bjørn Helge Riise"-tråd nå, siden vi tydeligvis skal ta sorgene på forskudd?
              En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

              Endelig er mørketida over.

              Kommentar

              • MobBoss
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 900

                #67
                Opprinnelig skrevet av heidar
                En ting jeg ikke skjønner... Siden Hornyboy etter all sannsynlighet spiller her minst ut sesongen, hva har den debatten her å gjøre nå??

                Otto kan bli en bra keeper han, men dette er vel noe å diskutere i vinterpausen. Bør jeg starte en "Hvem skal erstatte Bjørn Helge Riise"-tråd nå, siden vi tydeligvis skal ta sorgene på forskudd?
                Når vi vet at han skal dra så er det like greit å få inn en erstatter fort som faen så han kan bli kjent med
                medspillerne sine. Derfor har vi denne tråden.
                Hadde Bjørn Helge allerede skrevet under en kontrakt med en annen klubb hadde vi helt sikkert diskutert erstatteren hans nå

                Invicta

                Ingen er større en klubben

                Kommentar

                • King_Raymond
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 4987

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av MortenA


                  Jeg tviler på at han hadde blitt hentet til klubben om han er elendig. Å måle antall mål med Otto mellom stengene mot antall med Heinz blir litt enkelt. Det er tross alt et helt leg foran dem som skal forhindre at motstanderen kommer til sjanser.
                  Jepp, men av og til hender det at laget ikke klarer å forhindre at motstanderen kommer til sjanser. Derfor mener jeg at det går fint å måle antall mål med Otto mellom stengene mot antall med Heinz mellom stengene.
                  Ultras Felt C Lillestrøm

                  Kommentar

                  • RoyVaadal
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2004
                    • 4055

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av heidar
                    En ting jeg ikke skjønner... Siden Hornyboy etter all sannsynlighet spiller her minst ut sesongen, hva har den debatten her å gjøre nå??
                    Hva som skal debatteres og ikke bør i størst mulig grad bestemmes av forumbrukerne, og ikke dikteres fra oven. Med snart 100 innlegg på kort tid...
                    Før vi startet tråden så flommet masse andre tråder over av den samme diskusjonenen.
                    RoyVaadal.

                    Kommentar

                    • vollafugl
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2006
                      • 978

                      #70
                      Opprinnelig skrevet av elfer
                      Kan noen tipse Fjørtoft om finske Magnus Bahne i Halmstad BK?!
                      Hvem er han?

                      Kommentar

                      • elfer
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Jul 2007
                        • 7

                        #71
                        Finsk landslagskeeper, visstnok den beste keeperen i Allsvenskan hittil i år.

                        Kommentar

                        • Kimito
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 2600

                          #72
                          Jeg kom på en mulighet som kanskje ikke er så dum sånn midt i sesongen, hvis det ikke finnes mange tilgjengelige keepere der ute. Hvorfor ikke låne en av de større klubbenes største talenter som ikke når opp til benken? Dette er gjerne spillere med en stor fremtid og hvis de er modne for alderen, så vil jeg fort tro at de er gode nok for Sportsklubben ut sesongen.

                          Jeg foreslo Liverpools David Martin til JÅF, som jeg har sett spille i noen kamper og han virker god og ikke minst moden. men det er kanskje noen som vet om andre stortalenter?
                          Ferdigskåra

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3401

                            #73
                            Opprinnelig skrevet av King_Raymond
                            Jepp, men av og til hender det at laget ikke klarer å forhindre at motstanderen kommer til sjanser. Derfor mener jeg at det går fint å måle antall mål med Otto mellom stengene mot antall med Heinz mellom stengene.
                            Da er det vel mer aktuelt å sammenligne redningsprosenten, og da vil jo Iven Austbø være et bedre valg enn Jarstein siden hans prosent er høyere. Selv disse tallene gir ikke et reelt overblikk er 'riktigere' enn innslupne mål.

                            Men tilbake til Otto som vi har i klubben. Han har klart seg bra i de kampene han har stått for A-laget, og jeg er i hvertfall ikke vettskremt om han skulle få sjansen.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av sparwasser
                              Ali Al Habsi må vel snart bli frustrert av å sitte på benken til Bolton. Så vidt jeg vet så har han ennå ikke spilt en eneste Premier League-kamp for "the trotters". -

                              Hadde vært en fantastisk forsterkning i mine øyne, men en retur til tippeligaen frister kanskje ikke.
                              Han er i hvert fall frustrert og klar for klubbytte - Intervjuet om situasjonen her: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle1224057.ece

                              Han nevner jo ikke Norge, men Fugla er jo i en helt annen liga enn resten...

                              Kommentar

                              • vollafugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2006
                                • 978

                                #75
                                Fra nyhetstråden;

                                Opprinnelig skrevet av Torolf
                                – Tidligere Lyn-keeper Ali Al Habsi sliter med lite spilletid i Bolton og sier han må spille kamper. Kan det være en aktuell keeper å leie for resten av sesongen?
                                – At han har sagt det var nytt for meg. Men Al Habsi er absolutt en god keeper, og en mann som bør spille kamper, sier Frode Grodås.
                                Opprinnelig skrevet av Geirfugl
                                Han er i hvert fall frustrert og klar for klubbytte - Intervjuet om situasjonen her: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle1224057.ece

                                Han nevner jo ikke Norge, men Fugla er jo i en helt annen liga enn resten...
                                Jeg tror at det rett og slett hadde vært en jævlig god løsning. Al Habsi er (ihvertfall var) en skikkelig klasse-keeper (HC- kategori).

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7055

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av vollafugl
                                  Jeg tror at det rett og slett hadde vært en jævlig god løsning. Al Habsi er (ihvertfall var) en skikkelig klasse-keeper (HC- kategori).
                                  Hva med EU-kvota?
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • 10.09.50
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 1410

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Hva med EU-kvota?
                                    Den er det bare å fylle opp igjen. Kvota er nå på tre spillere, og vi har bare Occean og Kiko som tar plass på den.

                                    Kommentar

                                    • caLitri
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jun 2007
                                      • 634

                                      #78
                                      Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                      Den er det bare å fylle opp igjen. Kvota er nå på tre spillere, og vi har bare Occean og Kiko som tar plass på den.
                                      jepp siden diomande ikke har arbeidstillatelse er det ikke noe stress.
                                      Gi alt, stå på LSK

                                      Kommentar

                                      • McGuffy
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 5096

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av 10.09.50
                                        Den er det bare å fylle opp igjen. Kvota er nå på tre spillere, og vi har bare Occean og Kiko som tar plass på den.
                                        Og hvor lenge er det til Ollie blir regnet som "nordmann" ?

                                        Kommentar

                                        • 10.09.50
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Oct 2005
                                          • 1410

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av McGuffy
                                          Og hvor lenge er det til Ollie blir regnet som "nordmann" ?
                                          Han blir medlem av det gode selskap ved utgangen av neste sesong.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎