LSK Sesongen 2017

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3352

    For å oppsummere årets sesong, så startet vi svakt, men kom sterkt tilbake nærmere sommeren. Siden sommerferien har det vært en frustrerende ferd. Hver gang vi hadde sjansen til å ta steget opp for å kjempe om medaljene, så gikk vi på en smell. Utover høsten begynte lagene bak å sanke poeng og vi ble dratt ned i sumpa. Som noen nevnte i en annen tråd skulle vi hatt 8-9 poeng mer, og da hadde vi hatt en 6. plass som jeg tror alle ville vært storfornøyd med utifra årets spillerstall. De frustrerende kampene som kostet oss poeng var Molde i siste hjemmekamp og Viking borte (hvor vi ledet 2-0 til pause, men skuslet den bort). Selv kun de fem poengene fra disse kampene hadde vært nok til 6.plass.

    Det positive jeg tar med meg fra årets sesong er at våre spillere er ett år eldre og mange fullfører sine første sesonger på dette nivået. En sentral midtbane bestående av kun 19-21 -åringer med 1-2 sesonger på eliteserienivå skal normalt ikke være konkurransedyktige, men vi har vært det i de fleste kampene. Å slå søpla hjemme er alltid deilig, men juvelen i kronen var å ødelegge 100-års feiringen på Lerkendal. Nå er det bare å lade opp til en cupfinale hvor vi er underdogs, men med nok tenner i kjeften til å vinne hele dritten.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • maxpayne
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 1211

      Alt i alt en sesong over forventning. Det er viktig å se bak resultatene og at vi ikke har en 8 9 poeng mer er rett og slett merkelig. I de 12 kampene mot ligaens 6 beste lag har vi tatt 5 poeng. Jeg gjentar 5 poeng. Aalesund har tatt 16 poeng i de samme kampene, Viking 10 og Sogndal 7, men 32 poeng mot lagene rundt oss på tabellen lar seg absolutt høre!
      Last edited by maxpayne; 26.11.2017, 23:33.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3499

        Tilskuersnittet for sesongen 2017 endte på 5629 kontra 5856 året før. Det er en nedgang på 3.9%. Historisk sett har vel både nedrykkstrid og medaljekamp trukket opp snittet litt, og selv om vi i realiteten ikke var sikret ny kontrakt før nest siste runde har nok dette vært en sesong der publikum opplever at man ikke har hatt noe å spille for i serien på en god stund.

        3138 av disse billettene var sesongkort, og i sesongkortsalg hadde vi faktisk en liten økning (115 sesongkort) fra 2016 iflg tall fra NRK. Noe som betyr at 56% av de solgte billettene er sesongkort.

        Noe som i følge en guru på tilskuerstatistikk på vgd er litt under snittet på ca.60%.
        Den viktigste forutsetningene for billettsalget i en sesong er i følge han forventningene til sesongen og sesongkortsalget. Det er nesten umulig å øke tilskuersnittet uten å øke sesongkortsalget i følge han, og det støtter han opp under med statistikk langt tilbake i tid.
        Det er derfor liten tvil om at klubben må benytte seg av effekten en seier i cupen kan få for sesongkortsalget, og at å ha dette klart for å pushe ut allerede uken etterpå kan få enorme konsekvenser for tilskuersnittet i 2018, da en seier i cupen definitivt vil gi en midlertidig, men stor boost for interessen rundt klubben og forventningene til neste sesong som vi MÅ utnytte.

        Last edited by Totti21; 27.11.2017, 12:25.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          Hva tenker folket om årets spiller? Ser man kan stemme via kfl. Min stemme gikk enkelt og greit til sjefen sjøl, Kippe. Synes han har hatt en meget godkjent sesong, scoret mål og generelt en meget viktig brikke for oss denne sesongen. Han har vel også vært generelt heldig med å unngå skader i år, selv om han også har vært ute i noen kamper. Fem mål i ES gir han faktisk delt andreplass bak Erling men med Krogstad.

          En solid nr to i mine øyne er Rafn. Hel ved, levert gjennomført solide prestasjoner på backplass selv om det har glippet ett par ganger i markeringsspillet som har ført til baklengs.

          Nr tre blir Erling siden han er vår toppscorer og vårt ubestridte arbeidsjern på topp.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2875

            Opprinnelig skrevet av LS89
            Hva tenker folket om årets spiller?
            Godkjent+

            1. Elvis
            2. "Psycho" Amundsen
            3. Zone
            4. Far
            5. Rafnur
            6. Udo

            Godkjent –-

            7. Haaken
            8. Arnold
            9. Krogen
            10. Mathew
            11. Charles
            12. Marco

            Har ikke fått vist seg fram nok:

            13. Moses
            14. Brenden
            15. Marko

            Her store forventninger til:

            16. Sheriff
            17. Sandberg
            18. PMO
            19. Henrik Kristiansen
            20. Arne holter
            21. Tobias Gran

            Forventer MYE mer av (brenner et blått lys for):

            22. SKM

            Kommentar

            • LS89
              Kamptrådkongen
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2013
              • 3324

              At jeg kunne glemme Melgalvis. Han går da inn på en solid 2.plass.

              Kommentar

              • Gjest

                Opprinnelig skrevet av Totti21
                Tilskuersnittet for sesongen 2017 endte på 5629 kontra 5856 året før. Det er en nedgang på 3.9%. Historisk sett har vel både nedrykkstrid og medaljekamp trukket opp snittet litt, og selv om vi i realiteten ikke var sikret ny kontrakt før nest siste runde har nok dette vært en sesong der publikum opplever at man ikke har hatt noe å spille for i serien på en god stund.

                3138 av disse billettene var sesongkort, og i sesongkortsalg hadde vi faktisk en liten økning (115 sesongkort) fra 2016 iflg tall fra NRK. Noe som betyr at 56% av de solgte billettene er sesongkort.

                Noe som i følge en guru på tilskuerstatistikk på vgd er litt under snittet på ca.60%.
                Den viktigste forutsetningene for billettsalget i en sesong er i følge han forventningene til sesongen og sesongkortsalget. Det er nesten umulig å øke tilskuersnittet uten å øke sesongkortsalget i følge han, og det støtter han opp under med statistikk langt tilbake i tid.
                Det er derfor liten tvil om at klubben må benytte seg av effekten en seier i cupen kan få for sesongkortsalget, og at å ha dette klart for å pushe ut allerede uken etterpå kan få enorme konsekvenser for tilskuersnittet i 2018, da en seier i cupen definitivt vil gi en midlertidig, men boost for interessen rundt klubben og forventningene til neste sesong som vi MÅ utnytte.

                Genialt innspill!

                Det du skriver om her er så essensielt at jeg håper du tar deg bryet med å sende det til markedsavdelingen / Simon Mesfin, eventuelt tar et møte med dem.

                Med tanke på at den viktigste forutsetningen for billettsalget i en sesong er forventningene til sesongen, så er det viktig at klubben så snart som mulig går ut med en offensiv målsetning for neste års sesong, og legger inn en voldsom offensiv med tanke på sesongkort. Er vel snakk om noen millioner i merinntekter om de hadde greid å øke snittet med 1000 personer, eller mer.

                Større event enn en cupfinale er finnes ikke her til lands, så her gjelder det å smi mens jernet er varmt! Momentet som oppstår i etterkant av en suksessfull cupfinale er noe man må benytte seg av til det fulle, og er ikke noe man kan la gå til spille!

                Kommentar

                • Gjest

                  Et lite tilbakeblikk vedrørende poengfangsten i år:

                  På de 10 første kampene ble det kun 8 poeng,
                  på de neste 10 ble det hele 18 poeng,
                  og på de siste 10 beskjedne 11 poeng.

                  Så hadde poengfangsten gjennom hele sesongen vært;
                  som i starten så hadde vi rykket ned;
                  som på midten av sesongen så hadde vi kjempet om medaljer (hadde havnet på samme poengsum som Molde);
                  som på slutten så vidt overlevd.

                  Med suksess i cupfinalen, så håper jeg at det vil være midler og guts til å signere noen flere spillere som vil heve laget. I tillegg så vil vi beholde hele stammen i laget. Og da er sjansen god for at vi kan få til de samme resultatene som vi hadde fra kamp 11 - 20 i år gjennom hele neste sesong.

                  Jeg gleder meg først og fremst til cupfinalen som er like foran oss, og har også for første gang på en del år store forventninger til neste sesong.

                  Kommentar

                  • maxpayne
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2006
                    • 1211

                    Poenfangst fra de 4 lagene bak oss på tabellen. Viking, Aalesund, Sogndal og Sandefjord er 19 poeng noe som må sies å være meget bra. RBK har 20 poeng mot samme lag.

                    Poengfangst fra de 5 lagene over oss på tabellen. Tromsø, Haugesund, Stabæk, Vålerenga og Kristiansund er 13 poeng noe som bare kan sies å være marginalt akseptabelt.

                    Poengfangst fra de 6 øverste lagene på tabellen. Odd, Brann, Godset, Sarpsborg, Molde og Rosenborg er elendige 5 poeng, til sammenligning har Aalesund 16 poeng mot samme lag!!!

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3352

                      Opprinnelig skrevet av maxpayne
                      Poengfangst fra de 6 øverste lagene på tabellen. Odd, Brann, Godset, Sarpsborg, Molde og Rosenborg er elendige 5 poeng, til sammenligning har Aalesund 16 poeng mot samme lag!!!
                      Så vidt jeg husker, så hadde vi to ufortjente tap mot Odd og Molde. Poenget på Lerkendal var et ran, mens vi spilte hjemme tre dager etter semifinalen borte (nødt til å bli tap). Brann, Godset og 08 husker jeg ikke hvordan vi spilte. Brann tror jeg var greie tap.

                      Edit: Sammenlikningen med Aafk er litt upresis da de så vidt jeg husker var nr. 4 til sommeren før alt raste sammen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • McGuffy
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 5093

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Poenget på Lerkendal var et ran
                        At det var? Vi burde vunnet den kampen.

                        Kommentar

                        • kunden
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2005
                          • 2291

                          Opprinnelig skrevet av MortenA

                          Så vidt jeg husker, så hadde vi to ufortjente tap mot Odd og Molde. Poenget på Lerkendal var et ran, mens vi spilte hjemme tre dager etter semifinalen borte (nødt til å bli tap). Brann, Godset og 08 husker jeg ikke hvordan vi spilte. Brann tror jeg var greie tap.

                          Edit: Sammenlikningen med Aafk er litt upresis da de så vidt jeg husker var nr. 4 til sommeren før alt raste sammen.
                          Kunne slått bart borte. Kippe-nikk strøkk stolpen på 1-1 og Erling muligens snytt for straffe like etter (eller var det rett før?).
                          Borte mot Godset var fortjent tap. Borte mot 08 var et årets høydepunkt da vi med 10 mann hentet inn 1-2 og 2-3. Brann borte
                          greit tap såvidt jeg husker. To billige baklengs. Burde hatt 6p mot molde.

                          Kommentar

                          • Gjedda
                            Seniormedlem
                            Forumsadist
                            • Apr 2015
                            • 147


                            Poengsnitt i ES 2017 var 2,75 per kamp, herav i snitt 1,72 poeng til hjemmelaget og 1,03 til bortelaget . Av de 240 kampene som ble spilt endte 59 kamper uavgjort, det vil si en uavgjort andel på 24.58%, mens 118 kamper endte med seier til hjemmelaget (49,17%) og 63 kamper med seier til bortelaget (26,25%). Av de 30 kampene LSK har spilt har poengsnittet til LSK vært 1,23 per kamp, herav i snitt 1,53 poeng på hjemmekampene og 0,93 poeng på bortekampene. Ser man på avviket fra ligasnittet har vi relativt sett greid oss bedre på bortebane enn på hjemmebane denne sesongen. Vi er på 10. plass i en ren bortetabell mens vi er på 12. plass i en ren hjemmetabell. 6 sure tap hjemmetap ødela mye for oss i år, og bare Viking tapte flere hjemmekamper enn oss.

                            I snitt scoret og slapp inn et ES lag 42,62 mål denne sesongen, det vil si et snitt på 1,42 mål per kamp. LSK scoret 40 (1,33 mål per kamp) og slapp inn 43 mål (1,43 per kamp). Vi havnet på 10. plass på antall scorede mål og 8 plass på færrest antall innslupne mål. Det siste er tross alt en positiv ting siden vi kun en gang tidligere siden 16 lags serien ble innført i 2009 har sluppet inn færre mål i løpet av en sesong enn 2017 sesongen.

                            Kommentar

                            • MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3352

                              Opprinnelig skrevet av McGuffy

                              At det var? Vi burde vunnet den kampen.
                              Er ikke uenig, men Lerkendal er ikke et sted vi vanligvis henter poeng. Bart hadde også en del muligheter, selv om vi var best på slutten. Ran er kanskje et litt sterkt uttrykk, men når vi scorer der i de siste minuttene så er det ikke noe man er vant med.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                              Kommentar

                              • Tjodleif
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2017
                                • 850

                                Gi meg gjerne litt hets for å fokusere på feil sak dagen før cupfinalen, men det gleder meg at LSK nå skal besøke Trøndelagen dobbelt så mange ganger som vanlig neste år! Jeg studerer dessverre i Trondheim, og er sultefôret på Lillestrømspill! Men jeg skal på kamp i morgen!
                                Last edited by Tjodleif; 03.12.2017, 00:49.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 3954

                                  Vi er 100 år. Vi er Norgesmetere! Vi er i Europa!!
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1524

                                    Hyggelig å se Tommy hoppende glad på tribunen

                                    Kommentar

                                    • gravinho
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Oct 2005
                                      • 240

                                      Nå håper jeg man klarer å ta med seg momentum fra en fantastisk avslutning på 2017 inn i 2018!! Veien opp til lagene bak Rosenborg er kort og kanskje kan vi nå komme oss opp dit med litt god stemning rundt klubben, europaspill på terminlista og forhåpentlig en bedre økonomi enn på en god stund! Forza fugla!
                                      gravinho

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        Siste kamp med gutta.

                                        Uvirkelig nesten, tur med vær og dommer'n, alles geschaft! Gratulerer, virkelig.

                                        La dette ikke være noen sovepute, det blir brød og sirkus neste år å. Gjelder å være BEDRE forberedt.
                                        Og ikke minst ha en mer OFFENSIV inngang til kampene.

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7029

                                          Nå håper jeg klubben får uttelling for cupgull, Europa etc i form av spons. Push sesongkort allerede i dag! For min del øker jeg med ett - guttungen på ni er enda mer fanatiker enn meg selv, og skal få sesongkort neste år. Utnytt og melk dette for alt vi kan. Vi har sjansen til å skape en plattform for noen gode år nå.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎