Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bjarmann
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 2855

    Opprinnelig skrevet av Bobkåre

    Men er det synonymt med at det å jobbe hardt og mye er det samme som å jobbe smart?
    Det var ironi fra min side. Var en på forumet her som fredet Mesfin siden han jobbet så hardt!
    I år så tar vi alt

    Kommentar

    • Henke25
      Medlem
      Møteplager
      • Jun 2018
      • 79

      Sportsdirektør må våge å gå i forhandlinger med spillere som ikke takler nivået om terminering av kontrakt. Koste hva det koste vil. Meget kostbart å ha spillere som ikke leverer over tid.

      Kommentar

      • plantemiddel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2012
        • 799

        Opprinnelig skrevet av niko
        I motsetning til sin forgjenger, har han i det minste utdannelse innen feltet og en systematisk plan.
        Altså, som leder er det jo supert at han laget en plan for hvordan han og apparatet under han skal jobbe. Det er på en måte minimum av hva en leder skal gjøre mener jeg, men likevel supert at han har en uttalt plan.

        Den andre tingen som jeg mener er helt basic av hva man kan forvente av en leder er at vedkommende sørger for at planene blir satt til live og etterfulgt. For min del klarer jeg ikke å se noen rød tråd mellom de uttalte sportslige planene og hva klubben gjør i praksis. En leder som bare lager planer men ikke greier å få teamet til å følge visjonene hans er ikke akkurat noe særlig tillitsvekkende.

        Når det er sagt; det kan være andre grunner til at planene ikke blir fulgt. Synes Mefsin både er og kommer til å bli en utrolig bra ressurs for klubben i lang tid fremover, men for en som ser klubben utenfra kan det virke som han fikk jobben som sportslig leder litt for tidlig.

        Kommentar

        • Dumbo
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2004
          • 463

          I dag fortjener han en stor blomst

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1324

            Jeg tar tilbake alt jeg har sagt! Dette alene er grunn til å få statue ved siden av Tommy.

            Kommentar

            • bjarmann
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 2855

              Nå er det såvidt jeg har hørt dama til Bjørn som har vært tunga på vektskåla (krevde å bo i Lillestrøm) og Bjørns kjærlighet til LSK og ikke Mesfin som har vært avgjørende her. At han skal slippe unna med den elendige jobben han har gjort pga dette det holder ikke. Når det er sagt så er det helt sjukt å tenke på at Bjørn er tilbake
              I år så tar vi alt

              Kommentar

              • Stan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 1064

                Er du dama til Bjørn?

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1206

                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Nå er det såvidt jeg har hørt dama til Bjørn som har vært tunga på vektskåla (krevde å bo i Lillestrøm) og Bjørns kjærlighet til LSK og ikke Mesfin som har vært avgjørende her. At han skal slippe unna med den elendige jobben han har gjort pga dette det holder ikke. Når det er sagt så er det helt sjukt å tenke på at Bjørn er tilbake
                  Ganske sjukt å skrive det du skriver og enda verre nesten er det at noen gir deg en ‘tommel opp’ på dette elendige innlegget.

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1380

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76

                    Ganske sjukt å skrive det du skriver og enda verre nesten er det at noen gir deg en ‘tommel opp’ på dette elendige innlegget.
                    Skulle ønske jeg kunne gitt flere tomler opp. Fin signering, men den er det hovedsaklig Björn selv som står bak.

                    For øvrig kan vi gi en liten takk til den forrige sportssjefen for at Björn kom til oss i utgangspunktet, og dermed er interessert i å komme tilbake nå.

                    Kommentar

                    • HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6075

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      For øvrig kan vi gi en liten takk til den forrige sportssjefen for at Björn kom til oss i utgangspunktet
                      Ikke minst tidligere trener, som var årsaken til at han valgte oss istedenfor andre klubber på det tidspunktet.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Begynner ikke enkelte av dere å ta denne mobbekampanjen mot Mesfin vel langt nå? Han er vel ikke feilfri, men at han har skaffet de spillerne trenerne til enhver tid har ønsket seg er en dårlig begrunnelse for den hetsen dere holder på med.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          Opprinnelig skrevet av G-Man
                          Begynner ikke enkelte av dere å ta denne mobbekampanjen mot Mesfin vel langt nå? Han er vel ikke feilfri, men at han har skaffet de spillerne trenerne til enhver tid har ønsket seg er en dårlig begrunnelse for den hetsen dere holder på med.
                          Ingen mobbing herfra. Mesfin virker som en fin fyr, men dessverre lykkes han ikke i den jobben han har nå. Det er åpenbart, og klubben er best tjent med at han gir seg.

                          Å gi uttrykk for det på et debattforum må være lov. At det er fokus på dette er viktig for klubbens eksistens. Det er bedre at vi retter opp i noe som ikke funker i dag enn i morgen.

                          Kommentar

                          • bjarmann
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 2855

                            Nå må folk slutte å kalle alt hets og mobbing bare man er kritisk til noen. Han er sportsdirektør for en klubb som ligger midt på tabellen i OBOS. En klubb som hadde vært i eliten siden 75. Hvor legger man lista da, om man ikke kan si at jobben han har gjort er rævva? Han er sikkert en hyggelig fyr men det driter jeg også i om han er. Det er jobben hans jeg kritiserer ikke personen bak.
                            I år så tar vi alt

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Opprinnelig skrevet av bjarmann
                              Nå må folk slutte å kalle alt hets og mobbing bare man er kritisk til noen.
                              Det er absolutt lov å være kritisk til noen. Selv er jeg jævla kritisk til Geir Bakke og hans forsøk på å få firkanta bokser gjennom runde hull - og det legger jeg absolutt ikke skjul på. Hvor grensen mellom kritikk og hets / mobbing går, er flytende. For meg går den ved å enten gjenta en påstand et utall ganger, eller ved å bli usaklige i annet enn kamp-tråder. Å påstå at Mesfin ikke har noen ære for at Bjørn kommer tilbake til LSK faller for meg i siste kategori.

                              Om man er fornøyd med den jobben Mesfin har gjort eller ikke, avhenger vel av hvordan man definerer roller. Mesfin har vel så vidt jeg vet i stor grad hentet spillere eller spillertyper trenerne har ønsket seg, innenfor de (trange) økonomiske rammene han har til rådighet. Her mener jeg at Mesfin har gjort en god jobb. At så så godt som samtlige spillere har blitt dårligere etter å ha kommet til LSK er det vanskelig å klandre Mesfin for.

                              Ingen er fornøyd med hvor vi ligger eller hvordan vi presterer, men jeg plasserer hovedansvaret for det andre steder.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1380

                                Trenerne de siste årene er altså ræva alle sammen, men han som har vært sportssjef gjennom hele katastrofeperioden skal fredes? Når vi først snakker om å være usaklig....

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3141

                                  Opprinnelig skrevet av BD
                                  Trenerne de siste årene er altså ræva alle sammen, men han som har vært sportssjef gjennom hele katastrofeperioden skal fredes? Når vi først snakker om å være usaklig....
                                  Ingen fredes, heller ikke Mesfin. Og ja, de 3 siste trenerne har vært elendige. Og nei, Mesfin har ikke tvunget på noen av dem de spillerne han har hentet.

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 799

                                    Helt ærlig, hva skal vi med en sportsdirektør hvis den eneste jobben hans er å skaffe de spillerne den til enhver tid sittende trener ønsker seg? For meg skulle jeg ønske vi hadde en sportsdirektør av type som staket ut en sportslig plan og hentet de trenerne og spillerne som passet planen. Og som ikke var redd for å konfrontere evt. trenere som ikke følger planen.

                                    Slik det fremstor nå så henter vi trenere basert på tidligere meritter og spillestil bestemmes av treneren selv. For meg fremstår det helt utrolig merkelig at sportsdirektøren ikke kalte treneren inn på teppe da han byttet til 433 fordi han mente nåværende spillermateriale passet best til dette (wtf).

                                    Kommentar

                                    • G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3141

                                      Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                      Helt ærlig, hva skal vi med en sportsdirektør hvis den eneste jobben hans er å skaffe de spillerne den til enhver tid sittende trener ønsker seg? For meg skulle jeg ønske vi hadde en sportsdirektør av type som staket ut en sportslig plan og hentet de trenerne og spillerne som passet planen. Og som ikke var redd for å konfrontere evt. trenere som ikke følger planen.

                                      Slik det fremstor nå så henter vi trenere basert på tidligere meritter og spillestil bestemmes av treneren selv. For meg fremstår det helt utrolig merkelig at sportsdirektøren ikke kalte treneren inn på teppe da han byttet til 433 fordi han mente nåværende spillermateriale passet best til dette (wtf).
                                      Dette er konstruktivt, og denne vurderingen stiller jeg meg bak. LSK har dessverre et godt stykke vei å gå før vi kommer dit, og vi er ikke alene. I Norge har generelt trenere altfor stor makt i forhold til sportsdirektørene. Så er det selvfølgelig en interessant diskusjon både hvorfor det er slik, og om Mesfin kan bli en sportsdirektør slik vi ønsker det.

                                      Kommentar

                                      • stian84
                                        Juniormedlem
                                        Bøffel
                                        • Dec 2015
                                        • 20

                                        Mesfin har sluppet sjokkerende billig unna. Noen som husker hvor mye tyn Fjøra og Bjarmann fikk, selv da vi faktisk hadde relativt gode lag? Skulle gjerne sett raseriet her om LSK hadde rykket ned på Fjørtoft sin vakt, og han i tillegg valgte å ikke trekke seg fra jobben.
                                        Last edited by stian84; 16.08.2020, 20:43.

                                        Kommentar

                                        • KFL109
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 1958

                                          Denne tråden fortjener å komme til overflata igjen.
                                          Kritikk med dårlige resultater avløses ikke automatisk av ros når det går bedre.

                                          Synes Mesfin går i pluss.
                                          Vidar Evje

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎