Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4376

    Opprinnelig skrevet av MortenA
    Jeg har også hørt det, men med tanke på kontraktssituasjonen hans og tilstanden i Midtjylland er det vel heller usannsynlig at de ikke selger han for en sum LSK ikke er i nærheten av å matche. Det samme med Mathew som har skiftet fra å være helt desperat etter å komme seg vekk fra klubben til å forlenge kontrakten sin. Magefølelsen sier at det er større sjanse for at Mathew blir en Kairinen. Skulle Mesfin mot alle odds klare å beholde begge, så kan det se ganske bra ut.
    Kan jo fort hende han forlenger med FCM og blir lånt ut på nytt til oss. De takka vel nei til nær tosifra antall millioner for han før han gikk til oss. De hadde nok ikke gjort det dersom det ikke var en større plan for han.
    ..................

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      Opprinnelig skrevet av _Jonern

      De takka vel nei til nær tosifra antall millioner for han før han gikk til oss. De hadde nok ikke gjort det dersom det ikke var en større plan for han.
      Jeg har hørt dette før, men har noen en lenke til denne påstanden? Jeg synes det høres rart ut at de takka nei til 10+ millioner for så å leie ham ut til norsk nivå 2. Jeg er klar over hvordan Midtjylland driver klubb, men jeg vil da tro det finnes bedre utviklingsarenaer enn OBOS hvis de først skulle sende ham på lån?

      Det siste jeg finner er denne artikkelen fra 18. november i danske Tipsbladet hvor Kaan selv sier han ikke aner om han er i planene til FCM

      Kommentar

      • maxpayne
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2006
        • 1206

        Det er jo kanskje mulig å se for seg at en blir. Jeg velger Mathew ikke fordi han er en strålende offensiv spiller for oss lenger men defensivt er han om dagen helt nødvendig. Krogstad bør erstattes men forsvinner Mathew så kan han bli nødvendig. Jeg tror midtjylland sendte Karinen til norsk obos pga at han trenger å bli langt bedre når det smeller litt i duellene. Karinen har ikke imponert der så langt.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4376

          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

          Jeg har hørt dette før, men har noen en lenke til denne påstanden? Jeg synes det høres rart ut at de takka nei til 10+ millioner for så å leie ham ut til norsk nivå 2. Jeg er klar over hvordan Midtjylland driver klubb, men jeg vil da tro det finnes bedre utviklingsarenaer enn OBOS hvis de først skulle sende ham på lån?

          Det siste jeg finner er denne artikkelen fra 18. november i danske Tipsbladet hvor Kaan selv sier han ikke aner om han er i planene til FCM


          Her står det noe. Ikke konkret sum, men "flerfoldige antall millioner". Simon sier også at markedsverdien ligger på rundt 1 mill euro.
          ..................

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3318

            Opprinnelig skrevet av _Jonern

            Kan jo fort hende han forlenger med FCM og blir lånt ut på nytt til oss. De takka vel nei til nær tosifra antall millioner for han før han gikk til oss. De hadde nok ikke gjort det dersom det ikke var en større plan for han.
            Det er det som er mitt håp også. Likevel vil Midtjyllands CL-suksess sannsynligvis gitt dem en helt annen hverdag, så hvordan det spiller inn i deres planer gjenstår å se.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • Holterkanari
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2009
              • 560

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man

              BG er ikke representative for hele ES, de er helt suverene. Jeg tror ikke forskjellen er så stor mellom topp i OBOS og bunnen i ES.

              Ellers er det sant at vi må regne med helt andre typer kamper hvis vi rykker opp. Blir nok færre av typen vi så mot Jerv hvor motstanderen går ut fra start med å sette inn press 35 meter fra eget mål.

              Forsvaret vårt har vært bra etter en veldig rufsete start i år, men i de fleste kampene har de ikke blitt satt under noe særlig press heller.
              Ambisjonene bør være toppen av eliteserien, ikke å overleve! BG er representative, de andre har dårligere nivå.
              ________________________
              TB

              Kommentar

              • Sailor Man
                Moderator
                • Jun 2007
                • 1324

                Opprinnelig skrevet av Holterkanari

                Ambisjonene bør være toppen av eliteserien, ikke å overleve! BG er representative, de andre har dårligere nivå.
                Det er da ingen som mener at ambisjonen skal være å overleve, men hvor realistisk tror du det er å sette sammen en stall og bygge et lag på nivå med Bodø/Glimt til neste sesong? Å dominere norsk fotball med et lite budsjett er ikke noe som skjer ofte - og i hvertfall ikke med lag som bytter ut hele troppen minus keeperen, som du mener er den eneste i LSK som holder ES-nivå.

                Hvis vi rykker opp i år, må målet i første omgang være å stabilisere oss som et Eliteserielag igjen - så kan vi bygge på det på sikt.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1380

                  Spillerlogistikk og laguttak i år har vært preget av kortsiktighet. Obos var en gyllen mulighet til å bygge noe for fremtiden, i stedet har vi i for stor grad satset på ferdigutviklede spillere og korte kontrakter.

                  Vi er på rett vei med de siste signeringene, men det vil være vanskeligere å gi de unge spilletid neste år (dersom vi rykker opp).

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3318

                    Opprinnelig skrevet av BD
                    Spillerlogistikk og laguttak i år har vært preget av kortsiktighet. Obos var en gyllen mulighet til å bygge noe for fremtiden, i stedet har vi i for stor grad satset på ferdigutviklede spillere og korte kontrakter.

                    Vi er på rett vei med de siste signeringene, men det vil være vanskeligere å gi de unge spilletid neste år (dersom vi rykker opp).
                    Neste år er forhåpentligvis breddefotballen tilbake slik at talentene får matching. Også enig i at det har vært uheldig med så mange spillere i startelleveren på utgående kontrakt. Dog burde flere være mulig å resignere. De eneste jeg ser som tapt er Mathew og Kairinen, samt Arnor som også er sannsynligvis ferdig.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1380

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Neste år er forhåpentligvis breddefotballen tilbake slik at talentene får matching. Også enig i at det har vært uheldig med så mange spillere i startelleveren på utgående kontrakt. Dog burde flere være mulig å resignere. De eneste jeg ser som tapt er Mathew og Kairinen, samt Arnor som også er sannsynligvis ferdig.
                      Mathew og Kairinen er dessverre de to yngste utespillerne som får tillit... Utviklingspotensialet er liksom ikke så stort i Amundsen, Melgalvis, Rafn og Kallevåg - som alle vet leverer de til ok eller ok minus neste år. Krogstad spiller 10 gode kamper og 20 dårlige, som vanlig.

                      Kommentar

                      • fredpet76
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2004
                        • 1206

                        Opprinnelig skrevet av BD

                        Mathew og Kairinen er dessverre de to yngste utespillerne som får tillit... Utviklingspotensialet er liksom ikke så stort i Amundsen, Melgalvis, Rafn og Kallevåg - som alle vet leverer de til ok eller ok minus neste år. Krogstad spiller 10 gode kamper og 20 dårlige, som vanlig.
                        Du kan ikke sette opp en 11’er basert på når du er født. Bakke/Myhre har sagt de skal bygge, så om du har litt is i magen tror jeg du ser endringer. Gradvis. Se bare på signeringene som gjøres nå, alle er jo purunge.
                        Vil vel si det satses ungt i dag også med to-tre 20 åringer bak, et par på midten og er par lengst fram. Alt er ikke svart.

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1380

                          Opprinnelig skrevet av fredpet76

                          Du kan ikke sette opp en 11’er basert på når du er født. Bakke/Myhre har sagt de skal bygge, så om du har litt is i magen tror jeg du ser endringer. Gradvis. Se bare på signeringene som gjøres nå, alle er jo purunge.
                          Vil vel si det satses ungt i dag også med to-tre 20 åringer bak, et par på midten og er par lengst fram. Alt er ikke svart.
                          Det er enklere å gi yngre spillere med potensial sjanser i OBOS enn i Eliteserien. Muligheten til å benytte dette året på å bygge noe for fremtiden har ikke blitt benyttet på en god nok måte.

                          Kommentar

                          • hekk
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Mar 2019
                            • 221

                            Mads Hedenstad (2000) har vært på banen i 21 kamper (1890 minutter)

                            Philip Slørdahl (2000) har vært på banen i 15 kamper (960 minutter)

                            Lars Ranger (1999) har vært på banen i 11 kamper (328 minutter) (slitt med skade)

                            Magus Knudsen (2001) har vært på banen i 22 kamper (636 minutter)

                            Eskil Edh (2002) har vært på banen i 2 kamper (7 minutter) (vært skada)

                            Ulrik Mathisen (1999) har vært på banen i 6 kamper (68 minutter) (kom til klubben 5. oktober)

                            Jonathan Braut Brunes (1999) har vært på banen i 2 kamper (12 minutter) (kom til klubben 5. oktober)

                            Tobias Svendsen (1999) har vært på banen i 10 kamper (281 minutter) (kom til klubben 23. september)

                            Alexander Sannes (2002) har vært på banen i 10 kamper (180 minutter) (har vært skada store deler av sesongen)

                            Dette gir en total spilletid på 4362 minutter

                            Syns det ser ut som vi har satsa ganske mye jeg. Vi kan heller ikke la unge spillere spille kun fordi de er unge, de må bevise at de er gode nok. Det er heller ikke slik at det er god spillerutvikling å bare sende utpå en en gjeng unge spillere, det beste er å ha en god blanding av erfarene og unge spillere, noe vi i stor grad har hatt. I tillegg til det er det andre hensyn som må tas, blant annet det å rykke opp.

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1380

                              Opprinnelig skrevet av hekk
                              Dette gir en total spilletid på 4362 minutter

                              Syns det ser ut som vi har satsa ganske mye jeg.
                              Helt uenig. Mads står altså for 43% av spilleminuttene du har oppsummert.

                              Totalt har vi vel rundt 28 000 spilleminutter på laget, slik du regner det. 2472 av spilleminuttene dine er fordelt på utespillerne, av ca. 25 600 minutter... Desom én enkelt 21-åring hadde spilt alt så langt i år hadde han hatt ca.2565 minutter alene.

                              Takk for at du understreket poenget mitt

                              Kommentar

                              • G-Man
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2011
                                • 3141

                                Vi kan godt slippe til alle ungguttene samtidig. Da er veien til breddefotball kortere enn til Eliteserien.

                                Kommentar

                                • hekk
                                  Seniormedlem
                                  Forumonanist
                                  • Mar 2019
                                  • 221

                                  Opprinnelig skrevet av BD

                                  Helt uenig. Mads står altså for 43% av spilleminuttene du har oppsummert.

                                  Totalt har vi vel rundt 28 000 spilleminutter på laget, slik du regner det. 2472 av spilleminuttene dine er fordelt på utespillerne, av ca. 25 600 minutter... Desom én enkelt 21-åring hadde spilt alt så langt i år hadde han hatt ca.2565 minutter alene.

                                  Takk for at du understreket poenget mitt
                                  Ja la oss bare totalt ignorere at seks av disse spillerne ikke har vært tilgjenglige hele sesongen. Eller alle de andre poengene som fremmes mot en hel frisluppen satsing på unggutter.

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1380

                                    Opprinnelig skrevet av G-Man
                                    Vi kan godt slippe til alle ungguttene samtidig. Da er veien til breddefotball kortere enn til Eliteserien.
                                    Det er vel ingen som har gitt uttrykk for et så ubalansert syn på dette at de ønsker noe sånt heller...

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1380

                                      Opprinnelig skrevet av hekk

                                      Ja la oss bare totalt ignorere at seks av disse spillerne ikke har vært tilgjenglige hele sesongen. Eller alle de andre poengene som fremmes mot en hel frisluppen satsing på unggutter.
                                      Poenget er at hvis bare én av disse spillerne til enhver tid hadde vært på banen sesongen så hadde vi benyttet mer tid på en spiller som kan bli til noe.

                                      Dette handler like mye (kanskje mer) om spillerlogistikk enn laguttak. Ikke kom her og si at det er umulig for et lag å rykke opp med 2-3 spillere fast på laget som er rundt 19-23 år og faktisk har kontrakt med oss neste år.

                                      "Helt frisluppen satsing på unggutter" er det vel ingen som er for her inne.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3141

                                        [QUOTE=BD;n945246

                                        "Helt frisluppen satsing på unggutter" er det vel ingen som er for her inne.[/QUOTE]

                                        Enda godt å høre, det kan virke sånn i blant

                                        Helt seriøst så er det å finne balansen mellom hvem som skal slippe til, når og hvor mye, noe av det vanskeligste en trener kan gjøre. Å finne skjæringspunktet mellom sportslige resultater på kort sikt kontra sportslig utvikling på lang sikt nesten umulig. Personlig mener jeg at Bakke har vært i nærheten av å treffe riktig i år, gitt at det underliggende har vært i nærheten av et absolutt krav at vi skal rykke opp (selv om de har sagt noe annet utad).

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3318

                                          Opprinnelig skrevet av hekk
                                          Mads Hedenstad (2000) har vært på banen i 21 kamper (1890 minutter)

                                          Philip Slørdahl (2000) har vært på banen i 15 kamper (960 minutter)

                                          Lars Ranger (1999) har vært på banen i 11 kamper (328 minutter) (slitt med skade)

                                          Magus Knudsen (2001) har vært på banen i 22 kamper (636 minutter)

                                          Eskil Edh (2002) har vært på banen i 2 kamper (7 minutter) (vært skada)

                                          Ulrik Mathisen (1999) har vært på banen i 6 kamper (68 minutter) (kom til klubben 5. oktober)

                                          Jonathan Braut Brunes (1999) har vært på banen i 2 kamper (12 minutter) (kom til klubben 5. oktober)

                                          Tobias Svendsen (1999) har vært på banen i 10 kamper (281 minutter) (kom til klubben 23. september)

                                          Alexander Sannes (2002) har vært på banen i 10 kamper (180 minutter) (har vært skada store deler av sesongen)

                                          Dette gir en total spilletid på 4362 minutter

                                          Syns det ser ut som vi har satsa ganske mye jeg. Vi kan heller ikke la unge spillere spille kun fordi de er unge, de må bevise at de er gode nok. Det er heller ikke slik at det er god spillerutvikling å bare sende utpå en en gjeng unge spillere, det beste er å ha en god blanding av erfarene og unge spillere, noe vi i stor grad har hatt. I tillegg til det er det andre hensyn som må tas, blant annet det å rykke opp.
                                          Ser du bak tallene, så ser det ikke like bra ut. Et grovt snitt viser at de unge kun spiller 30 min. i kampene de slipper innpå. Det er vel kun Slørdahl og Knudsen av utespillerne som har fått spille hele kamper. Slørdahl har også slitt med å få tillit, og stort sett fått spille når vi ikke har hatt alternativer. Selv etter at han har gjort sakene sine bra. Som regel blir de byttet inn den siste halvtimen, og da gjerne når laget ikke har fungert. Ranger som viste så mye lovende har kun fått sporadiske innhopp til tross for at Melgalvis ikke har overbevist.

                                          Jeg hadde et håp om at Bakke skulle utnytte dette året i Obos til å gi de unge bedre matching, men han har gang på gang foretrukket de etablerte. Dersom vi rykker opp må vi nok forberede oss på en kamp mot nytt nedrykk, og da kommer nok ikke talentene våre til å få den tilliten de trenger for å ta det neste steget. Resultatet blir nok at de enten stagnerer eller finner seg nye klubber.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎