Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MortenA
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2007
    • 3319

    Opprinnelig skrevet av maxpayne
    Det er fortsatt så ufattelig irriterende for meg at vi lot Melgalvis forsvinne til Hamar når en ser på hva som har blitt prestert senere høyre bak. At det ikke har blitt gjort noe før er for meg en gåte men kampen i dag burde være en vekker for de fleste at vi sårt trenger en på samme nivå som Dragsnes på den andre kanten.
    Problemet er at vi har et spilleopplegg hvor alt skal frem på venstresiden. Edh på venstrekanten i våres var ikke nevneverdig dårligere enn Dragsnes, men på høyrekanten har han vært like blek som Ranger. Min mening er at spillerne på høyre ikke får muligheten til å skinne på samme måte som på venstre. Slik vi spiller i dag, så ville Trent Alexander-Arnold sett like blodfattig ut som unggutta våre.
    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

    Kommentar

    • banan
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jun 2018
      • 438

      Opprinnelig skrevet av Fugggel

      Ser at du hevder vi har god dekning i forsvaret, da må du være verdens minst kritiske person. Vi har 3 stoppere som er gode nok og en av disse sliter med kroppen. Røsler ikke i nærheten, Slørdahl er det ikke noe poeng å diskutere og Cisse er spennede, men han kan ikke et ord engelsk og da er det vanskelig å kunne forvente noe av han i år. At vi ikke har hentet en stopper er overhodet ikke godt nok.
      når det kommer til backer har vi 3 stykker og nå er en av de trolig ute i lang tid. ikke noe poeng å nevne ibrahimaj. Dette er ikke en posisjon han har spilt mye. Skal ikke være for kritisk når det kommer til dette ettersom vi muligens får en på plass dersom FIFA tar til fornuften.

      At Mesfin gjør mye riktig hersker det ingen tvil om, men han som alle andre fortjener kritikk når det ikke leveres.
      Det kan godt være at jeg burde være mer kritisk.
      Men er enig i at det hadde vært bra med en veldig god stopper til.

      Men det er lett å bli for kritisk også.
      Colin har ikke prestert bra nok så langt, så han må heve seg. At Cisse ikke kan norsk er selvfølgelig en utfordring, ikke minst sosialt. Så han er et risikoprosjekt. Men det at han er hentet bør bety at han kan gjøre en god jobb, så å avskrive allerede nå er jo i overkant kritisk.
      Og det å avfeie Ibrahimaj på back er jo også i overkant kritisk. Forutsetningene hans for å lykkes på back er i alle fall ikke mindre enn Edhs. Allerede nå er han jo mye med bakover langs siden og gjør en god jobb defensivt.

      Høyresiden av forsvaret ble svimle av han med is i årene, men det er ikke pga dårlig dekning. Konkurransen mellom Edh og Ranger er 51/49, så selv på forumet her så ville det nok vært en del som ville argumentert for Ranger framfor Edh i forkant av kampen om Edh hadde vært frisk.
      Og Garnås er til vanlig en bauta, men hadde til en forandring gele i beina.

      Og om FIFA skulle bestemme seg for å sette seg på bakbeina er ikke det Mesfins skyld. Nå vet ingen av oss hvor god sloveneren er, men om han er av god kvalitet så har han mye erfaring både som back og stopper og ville ha fylt hull der behovet hadde vært størst.
      ​​​​​​Vi får det endelige svaret på hvor stor bredden på forsvaret vil være i høstsesongen om kort tid.

      At Slørdahl ikke fungerer som venstre stopper er alle enige om, men han har spilt gode kamper som midtre og høyre stopper. Så skulle det bli flere skadeproblemer, så er det drøyt kritisk å avfeie han helt.

      Så jeg mener at bredden i forsvaret ikke er til å hoppe i taket for, men er langt fra på nivået hvor det bare er å grave seg ned heller.

      ​​​
      Last edited by banan; 05.09.2022, 08:34.

      Kommentar

      • Fugggel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2020
        • 487

        Opprinnelig skrevet av banan

        Det kan godt være at jeg burde være mer kritisk.

        Men er enig i at det hadde vært bra med en veldig god stopper til.
        Men det er lett å bli for kritisk også.
        Colin har ikke prestert bra nok så langt, så han må heve seg. At Cisse ikke kan norsk er selvfølgelig en utfordring, ikke minst sosialt. Så han er et risikoprosjekt. Men det at han er hentet bør bety at han kan gjøre en god jobb, så å avskrive allerede nå er jo i overkant kritisk.
        Og det å avfeie Ibrahimaj på back er jo også i overkant kritisk. Forutsetningene hans for å lykkes på back er i alle fall ikke mindre enn Edhs. Allerede nå er han jo mye med bakover langs siden og gjør en fantastisk jobb defensivt.

        Høyresiden av forsvaret ble svimle av han med is i årene, men det er ikke pga dårlig dekning. Konkurransen mellom Edh og Ranger er 51/49, så selv på forumet her så ville det nok vært en del som ville argumentert for Ranger framfor Edh i forkant av kampen om Edh hadde vært frisk.
        Og Garnås er til vanlig en bauta, men hadde til en forandring gele i beina.

        Og om FIFA skylle bestemme seg for å sette seg på bakbeina er ikke det Mesfins skyld. Nå vet ingen av oss hvor god sloveneren er, men om han er av god kvalitet så har han mye erfaring både som back og stopper og ville ha fylt hull der behovet hadde vært størst.
        ​​​​​​Vi får det endelige svaret på hvor stor bredden på forsvaret vil være i høstsesongen om kort tid.

        At Slørdahl ikke fungerer som venstre stopper er alle enige om, men han har spilt gode kamper som midtre og høyre stopper. Så skulle det bli flere skadeproblemer, så er det drøyt kritisk å avfeie han helt.

        Så jeg mener at bredden i forsvaret ikke er til å hoppe i taket for, men er langt fra på nivået hvor det bare er å grave seg ned heller.

        ​​​
        Da misforstår du meg. Avfeier overhodet ikke Cisse, men at det er et langtidssprosjekt tror jeg ikke det finnes tvil om.

        Om man så skulle flyttet Ibrahimaj, hvem skulle spilt fremme?

        Tror gårsdagens og KBK kampen beviser at Edh er en del steg foran.

        Når det kommer til Slørdahl er vi dypt uenig, men det er ok. Han har etter min menig ikke prestert noe som helst på øverste nivå.

        Et betimelig spørsmål etter min menig er hvorfor skal vi ha to stoppere som er på relativt likt nivå (Røsler og Slørdahl) og samme alder. De er tydelig ikke gode nok til å være back up på et topplag og reelt sett er de 5 og 6 valg på stopper da dragsnes har blitt valgt foran flere ganger. Forstår ikke strategien. Nå er riktignok Slørdahl lånt ut, men han er fortsatt under kontrakt så derfor jeg tar det opp.

        Må gi deg kred for å være positiv, for jeh klarer ikke å være det nå.

        Kommentar

        • banan
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jun 2018
          • 438

          Opprinnelig skrevet av Fugggel

          Om man så skulle flyttet Ibrahimaj, hvem skulle spilt fremme?

          Tror gårsdagens og KBK kampen beviser at Edh er en del steg foran.
          Håpet er at Simsir er et veldig godt alternativ, og at Solberg er på et nivå hvor han er konkurransedyktig.
          Med alle de sentrale midtbanespillerene i laget, så er også Knudsen et alternativ.

          Er forøvrig helt enig i at en skadefri Edh er bedre enn Ranger pdd.

          Kommentar

          • Fugggel
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Dec 2020
            • 487

            Opprinnelig skrevet av banan

            Håpet er at Simsir er et veldig godt alternativ, og at Solberg er på et nivå hvor han er konkurransedyktig.
            Med alle de sentrale midtbanespillerene i laget, så er også Knudsen et alternativ.

            Er forøvrig helt enig i at en skadefri Edh er bedre enn Ranger pdd.
            Håper virkelig at Simsir viser seg som et bra alternativ. Vi trenger en kreativ individualist!

            Tror det vi er mest uenig i er at det finnes gode alternativer, ser også at Knudsen kan spille kant osv. men at det er et godt alternativ det synes jeg ikke.

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3938

              "De er solgt, begge to!"

              Litt av en skøyer, Simon! På spørsmål fra Svesengen om hvorfor Akor og Ogbu ikke var til stede på den første treninga i dag, var svaret "De er solgt, begge to!"

              Han tok seg imidlertid raskt inn igjen og innrømmet at det var en spøk! De har fått noen dager ekstra ferie hjemme og kommer direkte til treningsleiren på Kanariøya!

              https://www.rb.no/mesfin-om-lsk-duoe...v/5-43-1940540
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Diamanten
                Medlem
                Hoffnarr
                • Nov 2006
                • 67

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                "De er solgt, begge to!"

                Litt av en skøyer, Simon! På spørsmål fra Svesengen om hvorfor Akor og Ogbu ikke var til stede på den første treninga i dag, var svaret "De er solgt, begge to!"

                Han tok seg imidlertid raskt inn igjen og innrømmet at det var en spøk! De har fått noen dager ekstra ferie hjemme og kommer direkte til treningsleiren på Kanariøya!

                https://www.rb.no/mesfin-om-lsk-duoe...v/5-43-1940540


                Vel,betyr detta da at Han egentlig snakka sant?

                Kommentar

                • Tvilling
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 1462

                  Opprinnelig skrevet av Diamanten



                  Vel,betyr detta da at Han egentlig snakka sant?
                  Ingen av de var solgt på det tidspunktet. NÅ er derimot Ogbu solgt. Men ikke Akor.. Han tror jeg skal vente...

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    Må få si at jeg synes Simon gjør en glimrende jobb!
                    Ingen kan riktignok treffe på alt, men jeg er kjempehappy at han er LSK-mann i flere år til.

                    Kommentar

                    • Kanarivogel89
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2006
                      • 4286

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Må få si at jeg synes Simon gjør en glimrende jobb!
                      Ingen kan riktignok treffe på alt, men jeg er kjempehappy at han er LSK-mann i flere år til.
                      Jeg var livredd for at han skulle gå til NFF en periode der. Strålende fagmann. Husker med skrekk veldet til Bjarmann. Sjelden en god idé å ha tidligere klubbhelter som sportssjef. Mesfin har vokst ekstremt siden han tok over – og han virker fortsatt ekstremt sulten.

                      Kommentar

                      • EPA
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Aug 2013
                        • 134

                        Slik jeg opplever klubben om dagen er det vanskelig å klage på Mesfin. Vet ikke om det er han som har kommet opp med konseptet de kjører etter, men tror nok han er veldig delaktig.
                        Dette er sånn det ser ut for meg: De er opptatt av renome og å fremstå som folk uansett om det gjelder spillere, klubber, agenter, supportere, sponsorer ... ja egentlig alle!
                        - De tar hensyn til spilleres ønsker, velger å la de gå uten å være drittsekker for noen skarve kroner (ref Røsler, TLO etc.).
                        - De selger når tiden er riktig og stikker ikke kjepper i hjulene slik som andre drittsekker andre steder i landet.
                        - De uttaler seg ikke negativt til media om egne spillere.
                        - De tar vare på folka og skjønner at det tross alt bare er folk som trenger støtte når tng er vondt (ref Svendsen)
                        - De er opptatt av at spillere skal ha det bra i det daglige på alle plan som igjen lokker nye spillere til klubben!!!

                        Det er så mye bra som gjøres, og så får vi heller leve med at noen klager å at vi ikke får mer for noen spillere når de forsvinner... Dette er god langsiktig tenking som igjen genererer flere potensielle salg og oppturer, og jeg er i nesegrus beundring av det mesfin skaper om dagen... BRA MANN, HEL VED!!!

                        Kommentar

                        • DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 3938

                          Simos Mesfin gjør en fantastisk jobb! Å signere Helland som trener er bare enda ett av veldig mange gode grep fra hans side. Hyll, hyll!
                          Elska þetta félag

                          Kommentar

                          • Kanarivogel89
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2006
                            • 4286

                            Tja, hva skal man si da? Vi henter Obos-spillere og benkeslitere og gjør gull av dem alle. Tønnesen leverer helt jævla strålende fra første minutt, Roseth så ut som en million før han ble skada, Hoff kan muligens bli den sjukeste overgangen vi noensinne har gjort. Ikke langt unna 10/10 på overgangsvinduet vil jeg påstå. Vindheim var en sjanse vi var nødt til å ta. Skjærvik har ikke rukket å vise seg fram ennå, men han vet jeg har voldsomme kvaliteter. Her har man henta akkurat de typene vi trengte. Utmerket scouting.

                            Hyll!
                            Last edited by Kanarivogel89; 26.04.2023, 22:15.

                            Kommentar

                            • plantemiddel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2012
                              • 799

                              Rb får av en eller annen grunn mye kritikk på forumet her for dekninga av klubben. Hvis noen likevel skulle finne på å ta av seg skylappene så er Mesfin med i siste utgave av Dødball podcasten til rb. Først en over time lang seanse i rollen som trener og hvordan man jobba etter at forrige dro til Oslo, deretter en snakket man med Mesfin i rollen som sportssjef.

                              Kommentar

                              • BD
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2006
                                • 1381

                                Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                Rb får av en eller annen grunn mye kritikk på forumet her for dekninga av klubben. Hvis noen likevel skulle finne på å ta av seg skylappene så er Mesfin med i siste utgave av Dødball podcasten til rb.
                                Begrunnelse for kritikken mot RB fremkommer som oftest (eller alltid?) samme sted som kritikken. Som oftest (eller alltid?) er den berettiget.

                                Dog er dette en fin Dødball-episode.

                                Kommentar

                                • Kroktåa
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2015
                                  • 2862

                                  Opprinnelig skrevet av BD


                                  Dog er dette en fin Dødball-episode.
                                  Veldig enig. Lange, rolige og ikke minst interessante resonnementer fra kompetente deltakere. Simon bidro ikke minst til dette. Og det hjalp at han konsekvent avsporende skrika fra Blaker er på ferie.

                                  Kommentar

                                  • Smukken
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2004
                                    • 718

                                    For en fin fyr. Leste intervju i nettavisen nå. Wow
                                    Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2105

                                      Jeg virkelig digger Mesfin . Virker som en generøs og veldig klok mann . Vi skal være kjempe happy så lenge vi får beholde han . Er viktigere å beholde han enn alle av våre spillere.

                                      Kommentar

                                      • kunden
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2005
                                        • 2281

                                        Jmfr nyhetstråden. Man kan aldri tatt noe for gitt i fotball.
                                        Rakner det for klubben eller er det dette som skal til for at vi skal ta ytterligere steg (forutsatt at Mesfin drar til England)

                                        Kommentar

                                        • Dumbo
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2004
                                          • 463

                                          Opprinnelig skrevet av kunden
                                          Jmfr nyhetstråden. Man kan aldri tatt noe for gitt i fotball.
                                          Rakner det for klubben eller er det dette som skal til for at vi skal ta ytterligere steg (forutsatt at Mesfin drar til England)
                                          Ingen er uerstattelige, men Mesfin er trolig det nærmeste man kommer. Om det er vrient å finne en ny trener, tipper jeg det blir langt vanskeligere å finne en som kan fylle hans sko.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎