Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kroktåa
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2015
    • 2864

    Norwich er ute etter en ny sportsdirektør. Supporterne spekulerer i om det kan være vår Simon.

    (pinkun.com)

    Kommentar

    • kunden
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2005
      • 2281

      Opprinnelig skrevet av Kroktåa
      Norwich er ute etter en ny sportsdirektør. Supporterne spekulerer i om det kan være vår Simon.

      (pinkun.com)
      Da er det ikke bare ALT for Fugla, da blir det også ALLTID Fugla, jmfr andre uttalelser (Norwich er kjent som the Canaries)

      Kommentar

      • Pad
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2022
        • 629

        Er vel ikke sikkert han skal inn som sportsdirektør heller. Enorm "overgang" om han går inn som sportsdirektør i Norwich og vertfall Southampton.

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4287

          Opprinnelig skrevet av Pad
          Er vel ikke sikkert han skal inn som sportsdirektør heller. Enorm "overgang" om han går inn som sportsdirektør i Norwich og vertfall Southampton.
          Ja, om det er på Championship-nivå eller høyere, vil det være en skikkelig sjokkovergang om han går rett inn som sportsdirektør. Vil tro det er en stilling et hakk eller to lavere i hierarkiet om vi snakker klubber av det formatet. Vi får se. Jeg unner uansett Mesfin dette. Ingen sure miner herfra dersom han hopper på tilbudet.

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 3942

            Noen tanker rundt Simos Mesfin og hans eventuelle "overgang" til England:

            1. Jeg er langt fra sikker på at mesfin drar nå. Kanskje gjør han det, kanskje tilbudet er for fristende. Men jeg har en liten følelse av at han også har veldig lyst til å "fullføre" jobben på Åråsen og for Sportsklubben. Han har gjort en formidabel jobb, det mener jeg det ikke bør herske noen tvil om, men samtidig antar jeg at han kan være fristet til å ta klubben "hele veien". Med "hele veien" mener jeg å bidra til å etablere klubben helt i toppen av norsk fotball. Og ut i Europa, slik at vi kan tjene relativt store penger, også på det. Ikke "bare" på utvikling og salg av spillere. På bakgrunn av det Simon har fått til allerede, og at han også har fått tilbud om å bli toppfotballsjef, som han takket nei til, tror jeg han føler seg ganske trygg på at det vil komme like gode, og kanskje enda mer spennende, tilbud senere. Det blir mye "tro" og antagelser her, men som de fleste andre ønsker jeg også Simon all mulig lykke til hvis han skulle prøve lykken i England nå. Det blir spennende å se hva han faller ned på.

            2. Når det gjelder den jobben Simon har gjort i Sportsklubben, mener jeg at den ikke kan overvurderes. Som mange har påpekt tidligere, er det langt fra alt han har gjort som har vært like vellykket. Mange var skeptiske/kritiske i begynnelsen av hans periode som sportsdirektør, men som flere andre har kommentert, tror jeg ikke han hadde de videste fullmaktene i starten av hans periode. Og så er det jo slik at ingen lykkes med alt! Vi kan kanskje få inn en sportsdirektør som kan lykkes enda bedre når det gjelder å hente de rette spillerne. Jeg ser ikke bort fra det. Men å erstatte mennesket Simon Mesfin vil være nesten umulig! Man skal lete lenger enn langt for å finne en person som er så dedikert, så menneskelig og så flink med mennes. Og det i en beinhard, rå og råtten bransje som toppfotballen. Ved siden av de menneskelige egenskapene, mener jeg det må være klart at det grunnlaget han har lagt for LSKs videre utvikling og fremgang, er rett og slett imponerende! Ikke mange klubber, om noen i det hele tatt, ville taklet situasjonen med nedoverbakkes mildt sagt overraskende valg, på en så god måte. Det mener jeg skyldes både den nye grunnmuren som er bygd i klubben, og Mesfins person og personlighet.

            3. Som både jeg og flere andre har skrevet tidligere, er ingen uerstattelige. Men å finne en "ny Simon Mesfin" vil være bortimot umulig, etter min mening!

            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2864

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Som mange har påpekt tidligere, er det langt fra alt han har gjort som har vært like vellykket.
              Hadde alt han har gjort vært vellykket, hadde han ikke forsøkt nok. Jeg var på en konferanse der bl.a. en av USAs største tech-investorer holdt innledning. Han sa at de ikke så etter feilfrie folk, men folk som hadde gått på snørra noen ganger, men reist seg seg gang etter gang og forsøkt på nytt. Det viktigst for dem var stamina, og at de som søkte investorstøtte trodde på sitt eget prosjekt. Overført til Simon og LSK, kan vi si at Simon har forsøkt forskjellige tilnærminger til hvordan klubben bør styres og utvikles, og lært av sine feil underveis. Slikt legger de riktige folka merke til.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 629

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Noen tanker rundt Simos Mesfin og hans eventuelle "overgang" til England:


                3. Som både jeg og flere andre har skrevet tidligere, er ingen uerstattelige. Men å finne en "ny Simon Mesfin" vil være bortimot umulig, etter min mening!
                Vi trenger heldigvis ikke finne en ny Mesfin, mye pga jobben han har gjort. Den jobben som skal gjøres nå er veldig ulik det Mesfin kom inn i. Der Mesfin måtte rive ned og begynne på grunnarbeidet så trenger man evt en nå til å fortsette byggingen av klubb. Så er det selvfølgelig veldig vanskelig å finne også den personen, men om man skulle hentet utenfra også i 2017 så hadde det vert mye vanskeligere enn nå. Men det beste som kan skje er at Mesfin blir selvfølgelig.

                Kommentar

                • BD
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2006
                  • 1384

                  Slik Mesfin snakker om fortid og fremtid i RB-artikkelen, er jeg sikker på at han er ferdig hos oss. Fokus med tanke på kamp er nok eneste grunnen til at man venter med å slippe nyheten.

                  Kommentar

                  • McGuffy
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 5092

                    Ikke for å rote i Simon sitt privatliv, men av personlig erfaring så vet jeg at dette er voldsomt tungt å gå igjennom.

                    Han sto nettopp frem i RB vedrørende sitt eget samlivsbrudd. Hadde vært meg, så hadde jeg grepet den nye muligheten med begge hender. Husk at vi snakker om mennesket Simon Mesfin her. Det er mange andre faktorer i dette regnestykket vi ikke kjenner til, eller har noe som helst krav på å få vite.

                    Simon må gjøre det som er rett for ham. Og med alt det han har gjort for Sportsklubben, så er han i sin fulle rett til å gjøre det.
                    Last edited by McGuffy; 13.08.2023, 01:34.

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3324

                      Har hørt rykte om at ny arbeidsgiver muligens er QPR, men bare legg det til lista over mulige klubber. Sluttet å følge engelsk fotball for flere år siden, så jeg har null innsikt i hvilke klubber som er på utkikk.

                      Når det gjelder arvtaker, så tenker jeg Espen Olsen er den naturlige erstatteren. Han kjenner klubben og forhåpentligvis planen videre. Regner med at klubben har den overordnede planen satt slik at det blir en myk overgang for Espen.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • kunden
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 2281

                        Opprinnelig skrevet av McGuffy
                        Ikke for å rote i Simon sitt privatliv, men av personlig erfaring så vet jeg at dette er voldsomt tungt å gå igjennom.

                        Han sto nettopp frem i RB vedrørende sitt eget samlivsbrudd. Hadde vært meg, så hadde jeg grepet den nye muligheten med begge hender. Husk at vi snakker om mennesket Simon Mesfin her. Det er mange andre faktorer i dette regnestykket vi ikke kjenner til, eller har noe som helst krav på å få vite.

                        Simon må gjøre det som er rett for ham. Og med alt det han har gjort for Sportsklubben, så er han i sin fulle rett til å gjøre det.
                        En ting som gjør avgjørelsen vanskelig for Simon er at han har tre barn som han vil se mindre til om han flytter til øya.

                        Han vil vel ha 3mnd oppsigelsestid? Ev kjøpes fri?

                        Kommentar

                        • Lars Henrik Dahl
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2020
                          • 2008

                          Opprinnelig skrevet av kunden

                          En ting som gjør avgjørelsen vanskelig for Simon er at han har tre barn som han vil se mindre til om han flytter til øya.

                          Han vil vel ha 3mnd oppsigelsestid? Ev kjøpes fri?
                          Det er vel rimelig å anta 3 mnd oppsigelsestid, men ville det ikke vært deilig hvis vi kunne fått en overgangssum for ham? Hvis Simon som en siste handling kunne dekket inn en Sigurd Haugen overgang eller lignende ville han vel vært enda et hakk nærmere legendestatus

                          Kommentar

                          • Pad
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2022
                            • 629

                            Trist om det er dette han gir fra seg.

                            Kommentar

                            • Smukken
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2004
                              • 718

                              Hva står i RB i dag?
                              Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1326

                                Opprinnelig skrevet av Smukken
                                Hva står i RB i dag?
                                Ikke noe nytt - han har fortsatt ikke bestemt seg.

                                Kommentar

                                • Smukken
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2004
                                  • 718

                                  Nå har han bestemt seg for å bli. Herlig type. Digger det
                                  Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                  Kommentar

                                  • Kanarivogel89
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2006
                                    • 4287

                                    Nu kör vi!

                                    Kommentar

                                    • Holterkanari
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 560

                                      Årets beste nyhet
                                      ________________________
                                      TB

                                      Kommentar

                                      • Smukken
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Dec 2004
                                        • 718

                                        Spent på hva som kommer inn og hva han har hatt i kikkerten
                                        Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                                        Kommentar

                                        • knut
                                          Make knut Great Again
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2006
                                          • 9365

                                          Mvp!

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎