Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sailor Man
    Moderator
    • Jun 2007
    • 1328

    Den viktigste enkeltpersonen i klubben. Vil være en katastrofe hvis han forsvinner, mener nå jeg.

    Kommentar

    • P0P_Corn
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Apr 2004
      • 161

      Eller har vi allerede Espen O klar i egne rekker?

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 3954

        Opprinnelig skrevet av Sailor Man
        Den viktigste enkeltpersonen i klubben. Vil være en katastrofe hvis han forsvinner, mener nå jeg.
        Absolutt enig i første setning! Men kirkegårdene er fulle av uerstattelige mennesker. Selv Mesfin vil vi klare å erstatte. Når ett kapittel lukkes, åpnes nye muligheter. Ønsker å beholde Mesfin for ever, men ønsker ham samtidig lykke til hvis han skulle få en toppjobb i engelsk fotball! Jeg tror han, og Kokkim & Co, har lagt et så solid grunnlag nå at alle kan erstattes! Vi er Lillestrøm, for faen!
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • brune stakkeland
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2012
          • 863

          Blir mye mas på Mesfin innimellom, spesielt med overganger, men trur absolutt alle kan være enige om at han har gjort en helt fantastisk jobb med å gjenreise klubben og bygge en solid struktur for videre suksess.

          Om han skulle forsvinne så blir det for meg helt umulig å erstatte han. Men går an å håpe at klubben nå er såpass solid at det kan passe med en annen mann med litt andre kvaliteter. Jeg har ihvertfall troen på styret vi har nå og at de vil være i stand til å finne en god etterfølger.

          Kommentar

          • Kjøttkaka
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2012
            • 290

            Med den enorme jobben Mesfin har gjort hos oss, så var det jo bare et spørsmål om tid før større klubber kom luskende.

            Vel fortjent for Mesfin, men han blir ekstremt vanskelig å erstatte. Fikk en klump i magen av denne nyheten.

            Kommentar

            • brune stakkeland
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2012
              • 863

              Opprinnelig skrevet av P0P_Corn
              Eller har vi allerede Espen O klar i egne rekker?
              Han har uttalt i sending på fotball.tv (sammen med Mesfin) at rollen han hadde i Kamma var helt annerledes enn rollen til Mesfin. Han håndterte nesten utelukkende overganger/scouting, mens Simon har overordnet ansvar for alt av sport. Mulig han har gått litt i læra hos Simon nå, men tviler på at det blir han egentlig.

              ​​​​​

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2864

                Simon har virkelig vært en viktig brikke i å gjenreise klubben. Kanskje den viktigste. Men vi må heller ikke glemme at han var sterkt delaktig i at det til slutt gikk til helvete med en god rekke elendige signeringer både på trener og spillerfronten. Han fikk vel også mye av skylda for at det til slutt gikk til helvete og mange inkludert meg selv ønsket han ut. Poenget er at ingen er uerstattelige og ting snur fort i fotball. Om ett år kunne han fort ha blitt en klovn igjen. Men at han er en kjernekar er hevet over enhver tvil
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7028

                  Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Simon har virkelig vært en viktig brikke i å gjenreise klubben. Kanskje den viktigste. Men vi må heller ikke glemme at han var sterkt delaktig i at det til slutt gikk til helvete med en god rekke elendige signeringer både på trener og spillerfronten. Han fikk vel også mye av skylda for at det til slutt gikk til helvete og mange inkludert meg selv ønsket han ut. Poenget er at ingen er uerstattelige og ting snur fort i fotball. Om ett år kunne han fort ha blitt en klovn igjen. Men at han er en kjernekar er hevet over enhver tvil
                  Vi skal ikke undervurdere ryddejobben Simon aller først måtte gjøre etter sirkusdirektøren Bjarmanns herjinger. Simon har gjort en helt formidabel jobb for klubben, jeg håper han blir her, men det virker jo som om det er kjørt.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • bjarmann
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 2864

                    Opprinnelig skrevet av trigz

                    Vi skal ikke undervurdere ryddejobben Simon aller først måtte gjøre etter sirkusdirektøren Bjarmanns herjinger. Simon har gjort en helt formidabel jobb for klubben, jeg håper han blir her, men det virker jo som om det er kjørt.
                    Joda. Men han ansatte Lennartsson blant annet. Mye rart de åra der
                    I år så tar vi alt

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      Opprinnelig skrevet av bjarmann

                      Joda. Men han ansatte Lennartsson blant annet. Mye rart de åra der
                      Tror det var i episode av Dødball at Sves og Nordlie snakka om at Mesfin fikk mye videre fullmakter etter nedrykket. Tolka det litt som at Lennartsson ikke nødvendigvis var hans førstevalg, heller ikke beslutningen om å beholde han så lenge. Forlengelsen med Erlandsen føler jeg veldig sikker på at han ikke ønsket, men da hadde han bare vært sjef i et halvt år

                      Kommentar

                      • Sailor Man
                        Moderator
                        • Jun 2007
                        • 1328

                        Opprinnelig skrevet av trigz

                        Vi skal ikke undervurdere ryddejobben Simon aller først måtte gjøre etter sirkusdirektøren Bjarmanns herjinger. Simon har gjort en helt formidabel jobb for klubben, jeg håper han blir her, men det virker jo som om det er kjørt.
                        Med tanke på hvordan han ordla seg rundt Bakke-avgangen virker det kjørt, ja. Når det har gått fra prat via mellommenn til direkte dialog er veldig mye klart, fikk jeg inntrykk av.

                        Kommentar

                        • jerven
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2007
                          • 272

                          Veldig synd hvis Simon slutter nå, men ikke veldig overraskende at han får tilbud i større klubber. Det forklarer kanskje også hvorfor vi ansetter en midlertirtidig trener. Hele kabalen skal nok legges på nytt før neste sesong. Her får styret og daglig leder en kjempejobb fremover. Jeg krysser fingra for at vi får inn en ny sportssjef med både erfaring fra drift av fotballklubb og utdanning innen administrasjon, ledelse og sport. Vi trenger ikke en storblåser med kun meritter fra fotballbanen.

                          Kommentar

                          • Sailor Man
                            Moderator
                            • Jun 2007
                            • 1328

                            Opprinnelig skrevet av brune stakkeland

                            Tror det var i episode av Dødball at Sves og Nordlie snakka om at Mesfin fikk mye videre fullmakter etter nedrykket. Tolka det litt som at Lennartsson ikke nødvendigvis var hans førstevalg, heller ikke beslutningen om å beholde han så lenge. Forlengelsen med Erlandsen føler jeg veldig sikker på at han ikke ønsket, men da hadde han bare vært sjef i et halvt år
                            Det har ikke vært sånn at alt Mesfin har tatt i har blitt til gull. Det har vært bomkjøp av spillere, ansettelser av trenere og sånt som skjedde på hans vakt, som i etterkant ikke har funka.

                            Men som klubbygger har han vært akkurat det vi har trengt. Det er Mesfin som står bak strategiene klubben jobber etter, og uten den jobben hadde vi aldri vært i den situasjonen vi er i nå. Han vil jo etterlate seg en klubb i en helt annen forfatning enn da han kom, med fasiliteter, anlegg, akademi, organisasjon og ikke minst med grønne tall i regnskapene.

                            Kommentar

                            • maxpayne
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2006
                              • 1211

                              Jeg skjønner ikke hvorfor SM skal bekrefte dialog i dag. Dette er EB sin dag i LSK og SM kunne svart ingen kommentar i alle fall til i morgen. Jeg er i dag mest spent på å høre hva EB har å si. Her spekulerer jeg litt i ett stort selvmarkeringsbehov fra SM sin side. Skal man følge hva Mesfin sa om vår forrige trener så kommer man fort til ett punkt der LSK blir andrevalget og at det ikke er noen annen utvei enn å forlate klubben uansett når man går i dialog..Ulmer det litt i kulissene her når styret trakk konklusjonen om en ny midlertidig trener. Har noen hørt hva SM sier om EB?
                              Last edited by maxpayne; 10.08.2023, 13:16.

                              Kommentar

                              • brune stakkeland
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2012
                                • 863

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Det har ikke vært sånn at alt Mesfin har tatt i har blitt til gull. Det har vært bomkjøp av spillere, ansettelser av trenere og sånt som skjedde på hans vakt, som i etterkant ikke har funka.

                                Men som klubbygger har han vært akkurat det vi har trengt. Det er Mesfin som står bak strategiene klubben jobber etter, og uten den jobben hadde vi aldri vært i den situasjonen vi er i nå. Han vil jo etterlate seg en klubb i en helt annen forfatning enn da han kom, med fasiliteter, anlegg, akademi, organisasjon og ikke minst med grønne tall i regnskapene.
                                Sier på ingen måte at han er feilfri, ville bare ha frem at treneransettelsene som er det store ankepunktet mot han KAN være beslutninger som ble tatt på tvers av hans innstilling. Men trur vi alle skulle ønske at han var litt skarpere på overgangsmarkedet.

                                Hvis han skulle gå så får vi håpe at dette er en anledning til å ta et steg videre.

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 403

                                  Alle inkludert bedriftslaget til Trøim vet prisen - 10 000 001 kr.

                                  Kommentar

                                  • kunden
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jun 2005
                                    • 2288

                                    Får LSK kompensasjon for denne "overgangen". For SM altså? Mao blir'e mere gryn i kassa?

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 645

                                      Ingenting om hvilken klubb?

                                      Kommentar

                                      • Kroktåa
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2015
                                        • 2870

                                        "For Mesfin fastslår at det vil bli en rask avklaring på om han fortsetter i LSK eller drar til England.

                                        – Jeg skal tenke til over helga, og så vil jeg ta en avgjørelse kommende uke om jeg skal gå eller bli. Denne saken skal ikke bli hengende lenge slik at den blir forstyrrende for LSK, sier Simon Mesfin."

                                        Dette skriver RB+

                                        Det kan tyde på at Simon allerede har fått t tilbud fra den engelske klubben, og at det nå er opp til ham å akseptere.

                                        Kommentar

                                        • brune stakkeland
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jan 2012
                                          • 863

                                          Opprinnelig skrevet av Pad
                                          Ingenting om hvilken klubb?
                                          Tor Kristian Karlsen spekulerte på fotball.tv sin Mercato idag om det kunne være Southampton. Det var kun kvalifisert gjetning utifra hvilke klubber som er ute etter ny sportssjef og kan være aktuelle.

                                          Ser noen sier Leeds på det sosiale mediet tidligere kjent som twitter, men det er bare en random fyr som spekulerer i det

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎