Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • niko
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2008
    • 440

    Opprinnelig skrevet av Kroktåa
    Vi kom kanskje ikke helt i mål med tanke på erstatte alle de midlertidig fraværende, men dette synes jeg egentlig er helt strålende. Applaus fra denne tastaturrytteren!
    Helt enig - synes det er godt å se at det at det jobbes grundig og langsiktig, men en plan i bunnen. Hjelper jo selvsagt med en trygg tabellposisjon så man ikke trenger å drive brannslukking. Savner ikke denne karen som uttalte ifm. en nylig trenersparking: " Det har gått ganske fort. De tar over foreløpig, så skal vi sjekke markedet for hva som kan være tilgjengelig og passe inn."

    Samtidig har jeg en viss forståelse over de som er frustrerte for at man ikke samtidig unner seg litt risiko/kortsiktighet og føler at det gjør at vi taper litt terreng helt i toppen.

    Kommentar

    • Pad
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2022
      • 628

      4/10 vindu pdd.
      Tettet hullet på topp, dog noe tilfeldig, men uansett sterkt.
      Inn med et stortalent og to mer ukjente unggutter som nok kan bli spennende.
      Simsir for Svendsen er også ok, så får man håpe Tobias er tilbake mot slutten av sesongen, vertfall I byen og trener med laget.
      Men mangler fortsatt bredde bakover og da spesielt på venstresiden, fyller godt opp utenlandskvota med to nye inn også, itillegg sitter man vel med følelsen av at noe inn tidligere kunne gitt 5-7 poeng mer i august.

      Kommentar

      • banan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2018
        • 438

        Hvilken planet kommer du fra Pad? 4/10??!

        Signeringen av TLO alene i kamp mot toppklubber fra Danmark og Belgia gir jo alene en topprating.
        I tillegg har han hentet Lundemo, som uansett hva enkelte hatere mener, er en av de beste sentrale midtbanespillerene her til lands.
        Samsir er jo en nydelig erstatter for Svendsen, som med lavt tyngdepunkt, raske vendinger, driblinger og kreativitet gir laget noe det sårt har trengt.
        Og helt på tampen ble laget styrket med nok en teknikker av rang, som i tillegg er et av Norges største talenter, i form av Solberg. Samt en talentfull midtstopper som ryktene sier det er veldig vanskelig å vippe av pinnen.
        I tillegg kan det hende det dukker opp en forsvarsspiller til som sannsynligvis vil heve forsvarsrekka.
        Ved siden av at vi har fått inn mye gull har vi beholdt alt av det som glitrer i stallen, ikke en spiller er solgt.
        Kvalitetsmessig snakker vi om det beste overgangsvinduet på ualminnelige lange tider!
        Fantastisk jobb av Mesfin & co!

        Skal jeg rate vinduet fra 0 til 10, vipper det mellom 8 og 9, og lander på 9.

        ​​​​​

        Kommentar

        • Sailor Man
          Moderator
          • Jun 2007
          • 1326

          Opprinnelig skrevet av niko
          Helt enig - synes det er godt å se at det at det jobbes grundig og langsiktig, men en plan i bunnen. Hjelper jo selvsagt med en trygg tabellposisjon så man ikke trenger å drive brannslukking. Savner ikke denne karen som uttalte ifm. en nylig trenersparking: " Det har gått ganske fort. De tar over foreløpig, så skal vi sjekke markedet for hva som kan være tilgjengelig og passe inn."

          Samtidig har jeg en viss forståelse over de som er frustrerte for at man ikke samtidig unner seg litt risiko/kortsiktighet og føler at det gjør at vi taper litt terreng helt i toppen.
          Jeg tror langsiktighet og god klubbdrift er konkurransefortrinnet vi potensielt kan ha i toppen. Klart, det er litt frustrerende at vi går inn i høstsesongen med dårlig dekning på venstre stopper og back, men kortsiktige løsninger nå går utover det langsiktige handlingsrommet.

          Norsk fotball er på vei inn i en ny jappetid, var det noen som sa, og det er mye som tyder på at det er riktig. Molde bruker 15 mill på Kristian Eriksen, Glimt har svidd av nærmest et tresifra antall millioner og Enga kaster penger etter Strandberg, Børven og Juklerød. Det er store navn, men utenfor hva vi kan - og bør - være med på. Jeg ønsker meg ikke tilbake til slutten av 2000-tallet, for jeg husker hvordan det gikk.

          Så er det ikke sånn at Simon har sitti på gjerdet dette vinduet heller, da. Å hente Lehne tilbake var den største kontrakten han har inngått.

          Kommentar

          • Kingrock
            Medlem
            Bøffel
            • Aug 2022
            • 35

            Opprinnelig skrevet av Sailor Man

            Jeg tror langsiktighet og god klubbdrift er konkurransefortrinnet vi potensielt kan ha i toppen. Klart, det er litt frustrerende at vi går inn i høstsesongen med dårlig dekning på venstre stopper og back, men kortsiktige løsninger nå går utover det langsiktige handlingsrommet..
            Ja, men nå kan det virke som det kommer en kortsiktig/langsiktig løsning også, dersom denne stopperen kommer inn i løpet av dagen. Jeg synes vi over det hele virker styrket, spesielt dersom man ser frem mot neste sesong også. Jeg mener at det mannskapet vi har nå skal være godt nok til å kjempe i toppen. Jeg håper at gutsen og drivkraften til TLO kan være med å bidra og gjøre vårt offensive spill mer bevegelig fremover i banen enn hva vi har sett i august.

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3141

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Enga kaster penger etter Strandberg, Børven og Juklerød. Det er store navn, men utenfor hva vi kan - og bør - være med på.
              Jonsson og Fagermo er kanskje ekstatiske, men jeg hadde vært seriøst misfornøyd om Mesfin hadde trukket disse tre opp av hatten. Strandberg er 32 år, klart over toppen, koster mye og har null videresalgspotensiale. Børven er også over 30, har strengt tatt vært en flopp alle andre steder enn i Odd, og er like heit på overgangsmarkedet som Grønlandsisen. Juklerød vet jeg har spilt for slumsøstrene før, men uansett hvor hardt jeg prøver, så klarer jeg ikke å huske fyren. Har med andre ord ikke gjort noe stort inntrykk.

              Kommentar

              • Pad
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2022
                • 628

                Opprinnelig skrevet av banan
                Hvilken planet kommer du fra Pad? 4/10??!

                Signeringen av TLO alene i kamp mot toppklubber fra Danmark og Belgia gir jo alene en topprating.
                I tillegg har han hentet Lundemo, som uansett hva enkelte hatere mener, er en av de beste sentrale midtbanespillerene her til lands.
                Samsir er jo en nydelig erstatter for Svendsen, som med lavt tyngdepunkt, raske vendinger, driblinger og kreativitet gir laget noe det sårt har trengt.
                Og helt på tampen ble laget styrket med nok en teknikker av rang, som i tillegg er et av Norges største talenter, i form av Solberg. Samt en talentfull midtstopper som ryktene sier det er veldig vanskelig å vippe av pinnen.
                I tillegg kan det hende det dukker opp en forsvarsspiller til som sannsynligvis vil heve forsvarsrekka.
                Ved siden av at vi har fått inn mye gull har vi beholdt alt av det som glitrer i stallen, ikke en spiller er solgt.
                Kvalitetsmessig snakker vi om det beste overgangsvinduet på ualminnelige lange tider!
                Fantastisk jobb av Mesfin & co!

                Skal jeg rate vinduet fra 0 til 10, vipper det mellom 8 og 9, og lander på 9.

                ​​​​​
                Kanskje 4 er litt hardt, men føler Lehne overgangen er like mye KFL, Åsen og resten av klubben sin fortjeneste at han kommer hjem og ikke bare en fantastisk jobb av Mesfin i dette vinduet. Også står jeg fortsatt på at det at man ikke har fått inn en eneste på venstresiden bak er for dårlig, rett og slett. Vist om dette nå i 1,5 år. Og slikt det er nå så er det krise med skade på enten Edh, Ranger, Petterson eller Dragsnes. På disse 4 har man tilsammen 1 erstatter å gå. Og selvfølgelig kan både Solberg, Uba Charles og Cisse bli god, men ingen av disse kommer til å vippe dette til medalje eller Europa. Og personlig så er jeg også usikker på hvor mye Simsir også vil gjøre det. Man vet Bakke er glad i Ibrahimaj, så realistisk hvor mange starter kommer han til å få? Man hadde en Svendsen som aldri ble brukt riktig så tør ikke ha altfor høye forhåpninger her heller. Også savner jeg en DG-type fremme. Enkel og rask, man vet nøyaktig hva man får og han har spissferdigheter.

                Kort fortalt et bra vindu når man ser på hva som kommer inn, men føler fortsatt det blir en 4-5 på det som ikke har kommet inn. Medalje- og Europaplasser kommer ikke hvert år fremover så da er det litt skuffende at man ikke investerer litt for å nå akkurat det.

                Kommentar

                • banan
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2018
                  • 438

                  Opprinnelig skrevet av Pad

                  Også står jeg fortsatt på at det at man ikke har fått inn en eneste på venstresiden bak er for dårlig, rett og slett. Vist om dette nå i 1,5 år. Og slikt det er nå så er det krise med skade på enten Edh, Ranger, Petterson eller Dragsnes.
                  Vi har to tydelige vingbacker på høyresiden og går overgangen til sloveneren i orden så har vi en ny dimensjon tilgjengelig med er sterk innleggsfot. Han kan også spille stopper.
                  Utenom de tre faste midtstopperne våre har vi Røsler, røffe Cisse og muligheten for å trekke ned Dragsnes om to skulle være skadet eller suspendert (samt nevnte slovener om handelen går i boks).
                  På venstreback har vi duracellen Dragsnes, og som backup har vi primært Edh. Men også Ibrahimaj må jo være et særdeles godt valg. Når han ble signert var det en del snakk om at han hadde erfaring som vingback også.
                  Spesielt nå som vi har fått inn to tekniske og kreative spillere offensivt i Samsir og Solberg, i tillegg til Helland som har holdt seg skadefri en periode, så vil vi ikke være like avhengige av Ibrahimaj på høyresiden i 3-4-3. Han kan trekkes ned som vingback. Også, om ikke spesielt, om vi spiller 3-5-2.
                  Og i tillegg til det ovenstående så har vi Slørdahl som kan hentes tilbake fra Sogndal ved behov.
                  ​​​​​​Så vi har god dekning i forsvaret.

                  Keeper, midtbane og angrep er helt konge.

                  Så mye takket være Mesfins gode innsats så står vi framfor en høst vi kan gå lyst i møte.
                  ​​​​​​
                  ​​​​​

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4286

                    Opprinnelig skrevet av banan

                    Vi har to tydelige vingbacker på høyresiden og går overgangen til sloveneren i orden så har vi en ny dimensjon tilgjengelig med er sterk innleggsfot. Han kan også spille stopper.
                    Utenom de tre faste midtstopperne våre har vi Røsler, røffe Cisse og muligheten for å trekke ned Dragsnes om to skulle være skadet eller suspendert (samt nevnte slovener om handelen går i boks).
                    På venstreback har vi duracellen Dragsnes, og som backup har vi primært Edh. Men også Ibrahimaj må jo være et særdeles godt valg. Når han ble signert var det en del snakk om at han hadde erfaring som vingback også.
                    Spesielt nå som vi har fått inn to tekniske og kreative spillere offensivt i Samsir og Solberg, i tillegg til Helland som har holdt seg skadefri en periode, så vil vi ikke være like avhengige av Ibrahimaj på høyresiden i 3-4-3. Han kan trekkes ned som vingback. Også, om ikke spesielt, om vi spiller 3-5-2.
                    Og i tillegg til det ovenstående så har vi Slørdahl som kan hentes tilbake fra Sogndal ved behov.
                    ​​​​​​Så vi har god dekning i forsvaret.

                    Keeper, midtbane og angrep er helt konge.

                    Så mye takket være Mesfins gode innsats så står vi framfor en høst vi kan gå lyst i møte.
                    ​​​​​​
                    ​​​​​
                    Vi må også huske på at vi har sluppet inn færrest av samtlige lag. Jeg kunne forstått kritikken om vi sto med 30+ baklengs, men nå framstår det bare litt arrogant å skulle kreve flere inn i forsvar (spesielt når vi nå sannsynligvis har fått inn to forsvarere på deadline day). Det er ikke defensivt skoen har trykket i år. Framover har vi uten tvil, definitivt forsterket oss. Når Akor kommer tilbake neste år så blir det luksusproblemer over hele linja der oppe.

                    TV 2 har oss som overgangsvinner bak Glimt. Glimt har hentet hjem masse gamle helter. Honnøren her går vel til tannbørstegjengen på tribunen da, ikke til det sportslige apparatet Glimt-fansen er for så vidt heller ikke fornøyd med at man ikke har funnet en som kan ta plassen til Wembangomo. Venstrebacker er mangelvare for tiden. Vi er heldige som har Vetle.
                    Last edited by Kanarivogel89; 01.09.2022, 13:38.

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      Kan jo nevne at glimtfansen er misfornøyde med at de ikke har fått inn alternativ på venstreback og, noe de ikke har hatt siden Bjørkan dro. Så det er vel den posisjonen som er klart vanskeligst å finne gode spillere til.
                      All den tid Dragsnes aldri er skadd/utilgjengelig så er ikke det helt krise heller at vi heller venter på den rette der.
                      Og vi var vel nærme Ulrik Yttergård Jensen som alternativ på venstre stopper, men han røyk dessverre. Samme med August Mikkelsen hvor vi visstnok hadde godkjent bud, men spilleren takket nei og heller vil gå direkte til utlandet.

                      Alt i alt er jeg veldig godt fornøyd med vinduet, ihvertfall om den siste spilleren går igjennom.
                      Vil si 7 eller 8 av 10, pluss på en terning om vi hadde fått Mikkelsen fremfor Simsir og det samme med venstrebeint stopper inn. For 10 av 10 måtte vi ha forlenga med Mathew

                      Kommentar

                      • knut
                        Make knut Great Again
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2006
                        • 9365

                        Jeg avventer å dømme vinduet til jeg har sett alt folket i gult og svart i Eliteserien! Dvs folket må få spella!

                        TLO er dog en 10/10

                        Kommentar

                        • Pad
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jan 2022
                          • 628

                          Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                          Vi må også huske på at vi har sluppet inn færrest av samtlige lag. Jeg kunne forstått kritikken om vi sto med 30+ baklengs, men nå framstår det bare litt arrogant å skulle kreve flere inn i forsvar (spesielt når vi nå sannsynligvis har fått inn to forsvarere på deadline day). Det er ikke defensivt skoen har trykket i år. Framover har vi uten tvil, definitivt forsterket oss. Når Akor kommer tilbake neste år så blir det luksusproblemer over hele linja der oppe.
                          At de som starter er god nok er det vel ingen tvil om, men nå ser man at Edh er på krykker og Petterson ikke er på trening. Da står man igjen med Colin ned som venstrestopper eller Knudsen ned. Og om man da ikke kan være kritisk til at man ikke har fått inn noen som faktisk er bedre enn begge de bør være langt innafor. Nå går man inn i en rekke hvor man er underdog i 4 av 5 kamper og da kan man faktisk ikke ha det slik at man kan komme til å stille med Garnås-Colin-Knudsen mot f.eks RBK borte. Men pdd er det jo faktisk slik.

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Opprinnelig skrevet av Pad

                            At de som starter er god nok er det vel ingen tvil om, men nå ser man at Edh er på krykker og Petterson ikke er på trening. Da står man igjen med Colin ned som venstrestopper eller Knudsen ned. Og om man da ikke kan være kritisk til at man ikke har fått inn noen som faktisk er bedre enn begge de bør være langt innafor. Nå går man inn i en rekke hvor man er underdog i 4 av 5 kamper og da kan man faktisk ikke ha det slik at man kan komme til å stille med Garnås-Colin-Knudsen mot f.eks RBK borte. Men pdd er det jo faktisk slik.
                            Er igjen helt uenig. Du glemmer Cisse. Og at vi har muligheten for å hente tilbake Slørdahl. Og at vi kan trekke ned Dragnes og sette Ibrahimaj på vingbacken.
                            Det er vesentlig flere lag som har suksess med 4-3-3 enn 3-4-3, så å trekke Knudsen ned er mer en tilnærming til 4-3-3, samtidig som mye av det defensive fundamentet som ligger der beholdes.

                            Så slutt å være så kritisk og se heller på muligheter nå kjære medsupporter.

                            Kommentar

                            • Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2864

                              Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
                              For 10 av 10 måtte vi ha forlenga med Mathew
                              Du kjenner vel Iffy? Han forlenger neppe før i midten av januar, dersom det er i det hele tatt blir aktuelt.

                              Kommentar

                              • Pad
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2022
                                • 628

                                Syns dessverre 4/10 påstanden blir bekreftet mer enn motbevist i dag. Mangler MINST 2 mann bakover for at denne troppen skal være "komplett".

                                Kommentar

                                • Playboy1
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 2105

                                  Opprinnelig skrevet av Pad
                                  Syns dessverre 4/10 påstanden blir bekreftet mer enn motbevist i dag. Mangler MINST 2 mann bakover for at denne troppen skal være "komplett".
                                  Synes også vi mangler kantspillere med kreavitet og fart. Håper også vi finner en løsning med å bruke både Adams og Lehne samtidig neste sesong ?

                                  Kommentar

                                  • Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1513

                                    Opprinnelig skrevet av Pad
                                    Syns dessverre 4/10 påstanden blir bekreftet mer enn motbevist i dag. Mangler MINST 2 mann bakover for at denne troppen skal være "komplett".
                                    Og hvor ser du for deg at millionene til de spillerne skulle kommet fra?

                                    Kommentar

                                    • Pad
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jan 2022
                                      • 628

                                      Opprinnelig skrevet av Dole

                                      Og hvor ser du for deg at millionene til de spillerne skulle kommet fra?
                                      Man bydde 10 mill for Mikkelsen, pengene er der. Gidder heller ikke unnskyldningen fra Mesfin om at skadene på Edh og Petterson kom sent i vinduet for dette er et problem man har sett siden tidlig i forrige sesong.

                                      Kommentar

                                      • maxpayne
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2006
                                        • 1207

                                        Det er fortsatt så ufattelig irriterende for meg at vi lot Melgalvis forsvinne til Hamar når en ser på hva som har blitt prestert senere høyre bak. At det ikke har blitt gjort noe før er for meg en gåte men kampen i dag burde være en vekker for de fleste at vi sårt trenger en på samme nivå som Dragsnes på den andre kanten.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 488

                                          Opprinnelig skrevet av banan

                                          Er igjen helt uenig. Du glemmer Cisse. Og at vi har muligheten for å hente tilbake Slørdahl. Og at vi kan trekke ned Dragnes og sette Ibrahimaj på vingbacken.
                                          Det er vesentlig flere lag som har suksess med 4-3-3 enn 3-4-3, så å trekke Knudsen ned er mer en tilnærming til 4-3-3, samtidig som mye av det defensive fundamentet som ligger der beholdes.

                                          Så slutt å være så kritisk og se heller på muligheter nå kjære medsupporter.
                                          Ser at du hevder vi har god dekning i forsvaret, da må du være verdens minst kritiske person. Vi har 3 stoppere som er gode nok og en av disse sliter med kroppen. Røsler ikke i nærheten, Slørdahl er det ikke noe poeng å diskutere og Cisse er spennede, men han kan ikke et ord engelsk og da er det vanskelig å kunne forvente noe av han i år. At vi ikke har hentet en stopper er overhodet ikke godt nok.
                                          når det kommer til backer har vi 3 stykker og nå er en av de trolig ute i lang tid. ikke noe poeng å nevne ibrahimaj. Dette er ikke en posisjon han har spilt mye. Skal ikke være for kritisk når det kommer til dette ettersom vi muligens får en på plass dersom FIFA tar til fornuften.

                                          At Mesfin gjør mye riktig hersker det ingen tvil om, men han som alle andre fortjener kritikk når det ikke leveres.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎