Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • maxpayne
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2006
    • 1212

    Endelig så tar dette Mesfin maset slutt. Nå må du konsentrere deg om å gjøre hovedjobben din i LSK og så kan være fint å roe litt ned med media i nærmeste fremtid. Dette har vært fem altfor lange uker. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette måtte ut i media når situasjonen var som den var i LSK. At han takket nei er jeg ikke overrasket over i det hele tatt.
    Last edited by maxpayne; 16.08.2023, 16:46.

    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2087

      Opprinnelig skrevet av maxpayne
      Endelig så tar dette Mesfin maset slutt. Nå må du konsentrere deg om å gjøre hovedjobben din i LSK og så kan være fint å roe litt ned med media i nærmeste fremtid. Dette har vært fem altfor lange uker. Jeg skjønner heller ikke hvorfor dette måtte ut i media når situasjonen var som den var i LSK. At han takket nei er jeg ikke overrasket over i det hele tatt.
      Neppe Simon som bestemte at dette skulle ut i media. Det var nok heller noen som snappet opp noe, og at man da valgte å gå ut for å kontrollere historien. Men greit om vi endelig kan få litt ro nå og fokusere på det som er viktig.

      Kommentar

      • brune stakkeland
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2012
        • 865

        Anbefaler en lytt til nyeste episode av podcasten Sesongkortet, en halvtimes prat med Mesfin etter han takket nei til utenlandstilbudet. Det hørtes meget fristende ut, og han hadde mottatt kontraktsforslag og carte blanch til å bygge opp klubb på samme måte som han har bygd opp LSK siden 2017

        Kommentar

        • Kanarivogel89
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 4314

          Opprinnelig skrevet av brune stakkeland
          Anbefaler en lytt til nyeste episode av podcasten Sesongkortet, en halvtimes prat med Mesfin etter han takket nei til utenlandstilbudet. Det hørtes meget fristende ut, og han hadde mottatt kontraktsforslag og carte blanch til å bygge opp klubb på samme måte som han har bygd opp LSK siden 2017
          At han valgte oss, viser at han føler seg langt fra ferdig med prosjekt LSK. Endelig har vi likviditet til å satse skikkelig, og den prosessen tror jeg Simon har vært fryktelig innstilt på at han ønsker å lede.

          Selv innså jeg ikke hvor viktig Simon faktisk er for klubben vår før dette tilbudet kom på bordet. Var livredd for at han skulle dra. Uten tvil den viktigste enkeltpersonen i klubben. Vi er heldige som har ham.

          Kommentar

          • bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 2864

            Simon har fått mye velfortjent skryt tidligere. Nå er det tid for litt velfortjent kritikk for makan til spillerlogistikk det har vært det siste året stinker Mikke Dorsin. Her har han virkelig ikke vært på jobb. En hau av kvalitet ut, stort sett kvantitet inn. At han plutselig skulle ta med seg dressen på indre bane som trener som en annen Guardiola og stjele rampelyset den perioden vi virkelig trengte en sportssjef som var på jobb og gjorde det han egentlig er lønnet for bare topper det hele. Kom deg tilbake på kontoret!!!! Det er en helt enorm jobb som må gjøres før neste sesong. Ellers så er vi tilbake i bunnstriden igjen
            I år så tar vi alt

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3352

              Opprinnelig skrevet av bjarmann
              Simon har fått mye velfortjent skryt tidligere. Nå er det tid for litt velfortjent kritikk for makan til spillerlogistikk det har vært det siste året stinker Mikke Dorsin. Her har han virkelig ikke vært på jobb. En hau av kvalitet ut, stort sett kvantitet inn. At han plutselig skulle ta med seg dressen på indre bane som trener som en annen Guardiola og stjele rampelyset den perioden vi virkelig trengte en sportssjef som var på jobb og gjorde det han egentlig er lønnet for bare topper det hele. Kom deg tilbake på kontoret!!!! Det er en helt enorm jobb som må gjøres før neste sesong. Ellers så er vi tilbake i bunnstriden igjen
              Jeg føler meg trygg på at det blir tatt grep i vinter. Jeg er i utgangspunktet fan av å hente spillere i sommervinudet da antall spillere i markedet er større, men forstår at klubben var litt avventende i forhold til å hente spillere med uavklart trenersituasjon.

              Ideelt sett så burde vi ha hentet en spiss på lån ut året, men spørsmålet er hvem som var aktuelle og til hvilken pris. Spillere som Holmbert gror ikke på trær. Så fort trenersituasjonen er avklart, så vil det nok komme spillere. Inntil videre så lar jeg stresset for fremtiden hvile frem til månedsskiftet Januar/Februar.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • brune stakkeland
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2012
                • 865

                Simon er med i derbyspesialepisode hos podcasten "den 69de mann". Når de introduserer han så sier de at han takka nei til jobb som sportssjef i QPR i høst. Simon sier ingenting om det, men han avkrefter det heller ikke.

                Så da er det vel strengt tatt bekrefta at det var QPR han takka nei til.

                Og han innrømmer at overgangsvinduet i høst er terningkast 1 eller 2, og han lever fint med det rett og slett fordi de vil heller benytte de inntjente midlene når trenersituasjonen er avklart
                ​​​​​
                Last edited by brune stakkeland; 18.10.2023, 14:45. Begrunnelse: Tilleggsinformasjon

                Kommentar

                • maxpayne
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2006
                  • 1212

                  I 3 mnd. har alle i LSK ventet på 22. oktober. Dette har gjennomsyret alt fra spillere, sportsdirektør og fans. Alle har glemt at det kun er en temmelig vanlig eliterserikamp dog med en liten ny tvist. Det er selvsagt deilig å slå enga men ikke så mye deiligere enn å slå Stabæk, Sarpsborg eller Aalesund. Alle disse nevnte kampene i høst har vi lidd under en sportsdirektør som ikke har vært på jobb. Mesfin har fungert godt i spann med Geir Bakke og Petter Myhre. Før og etter har han ikke levert noen ting og jeg håper for guds skyld at vi treffer på neste trener og assistent. Jeg tror neppe Eirik Bakke foreløpig har pondusen som trengs for å holde Mesfin på tå hev .Dessuten trenger Mesfin en assistent på kontoret også.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3352

                    Opprinnelig skrevet av maxpayne
                    I 3 mnd. har alle i LSK ventet på 22. oktober. Dette har gjennomsyret alt fra spillere, sportsdirektør og fans. Alle har glemt at det kun er en temmelig vanlig eliterserikamp dog med en liten ny tvist. Det er selvsagt deilig å slå enga men ikke så mye deiligere enn å slå Stabæk, Sarpsborg eller Aalesund. Alle disse nevnte kampene i høst har vi lidd under en sportsdirektør som ikke har vært på jobb. Mesfin har fungert godt i spann med Geir Bakke og Petter Myhre. Før og etter har han ikke levert noen ting og jeg håper for guds skyld at vi treffer på neste trener og assistent. Jeg tror neppe Eirik Bakke foreløpig har pondusen som trengs for å holde Mesfin på tå hev .Dessuten trenger Mesfin en assistent på kontoret også.
                    Med tanke på hvor mange historier man hører on spillere som blir kjøpt inn av en trener som blir sparket og deretter blir avskrevet av den nye treneren, så tenker jeg klubben gjorde rett i å holde lav profil i sommer. Som supporter ønsker vi alle å gjøre det best mulig til enhver tid, men det er derfor ‘klokere’ hoder blir ansatt. Jeg er også tilhenger av å forsterke i sommervinduet da det er flere spillere tilgjengelig i markedet.

                    Trenersituasjonen som Sauron satte oss i ødela utvilsomt sesongen, og gjorde jobben til Mesfin nær umulig. Ikke bare risikerte de å bruke midler på spillere som den nye treneren ikke ønsker å bruke, men usikkerheten ville også gjort at aktuelle spillere ville stilt høyere krav for å signere. Derfor avventer jeg å avsi endelig dom til neste vindu er stengt.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1330

                      Opprinnelig skrevet av MortenA

                      Med tanke på hvor mange historier man hører on spillere som blir kjøpt inn av en trener som blir sparket og deretter blir avskrevet av den nye treneren, så tenker jeg klubben gjorde rett i å holde lav profil i sommer. Som supporter ønsker vi alle å gjøre det best mulig til enhver tid, men det er derfor ‘klokere’ hoder blir ansatt. Jeg er også tilhenger av å forsterke i sommervinduet da det er flere spillere tilgjengelig i markedet.

                      Trenersituasjonen som Sauron satte oss i ødela utvilsomt sesongen, og gjorde jobben til Mesfin nær umulig. Ikke bare risikerte de å bruke midler på spillere som den nye treneren ikke ønsker å bruke, men usikkerheten ville også gjort at aktuelle spillere ville stilt høyere krav for å signere. Derfor avventer jeg å avsi endelig dom til neste vindu er stengt.
                      Det er et godt poeng, og det er nok også vanskeligere å lokke gode spillere hit nå - av samme grunn. Men med den samme logikken så stusser jeg bigtime over beslutningen om å kjøpe Sam R. for mye penger i vår målestokk. Håper vi har en bauta i ham til neste år, men så langt har det ikke sett så lovende ut.

                      Sommervinduet var veldig tynt for vår del, men jeg mister ikke trua på Simon av den grunn.

                      Kommentar

                      • MortenA
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2007
                        • 3352

                        Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                        Det er et godt poeng, og det er nok også vanskeligere å lokke gode spillere hit nå - av samme grunn. Men med den samme logikken så stusser jeg bigtime over beslutningen om å kjøpe Sam R. for mye penger i vår målestokk. Håper vi har en bauta i ham til neste år, men så langt har det ikke sett så lovende ut.

                        Sommervinduet var veldig tynt for vår del, men jeg mister ikke trua på Simon av den grunn.
                        Helt enig i at kjøpet av Rogers fremstår underlig. Nå har han stort sett blitt dyttet over på feil side, men kjøpet virker litt panikkartet med tanke på skadesituasjonen i sommer. På den andre siden så stoler jeg på at Espen Olsen har god oversikt med tanke på deres felles historie fra Hamar.
                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                        Kommentar

                        • Smukken
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2004
                          • 718

                          Snakket med en trønder på jobben i dag, han sier det går på holdninger. I dont know
                          Bada bing - bada bong. Bjørn rulez

                          Kommentar

                          • Lars Henrik Dahl
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2020
                            • 2087

                            Opprinnelig skrevet av Smukken
                            Snakket med en trønder på jobben i dag, han sier det går på holdninger. I dont know
                            Jeg tror det har mer med skolering å gjøre. Gi ham en god vinter/oppkjøring, så gjør vi opp status etter det. Per nå har vi ingen Adams, Kairinnen eller Ogbu i stallen. Rogers er vel det nærmeste vi kommer når det gjelder utenlandske salgsobjekter. Har troa på at han vil ta opp kampen om en plass neste sesong.

                            Supportere er kjappe til å snakke om holdninger. Jeg har begrenset tillit til vurderingsevnen på akkurat det punktet. Registrerer at Bartene ikke har blitt noe bedre etter at Rogers gikk, noe som i hvert fall ikke indikerer at det var holdninger som spredte seg til andre mens han var der

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4314

                              Da var Ilic solgt for samme sum som Adams. Like gammel, men lengre kontrakt. Spilte en halv sesong i Eliteserien og rykka til slutt ned. Ønska seg bort og var i klinsj med klubben.

                              Jeg synes salget av Akor var «helt greit» i sin tid. Ikke strålende, men greit. Ogbu ble også solgt for en helt grei sum. Men jeg gleder meg voldsomt til det blir vår tur til å gjøre et salg over evne, for her har virkelig Enga klart å tyne mest mulig ut av franskmennene.

                              Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.
                              Last edited by Kanarivogel89; 01.02.2024, 03:49.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1330

                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                Da var Ilic solgt for samme sum som Adams. Like gammel, men lengre kontrakt. Spilte en halv sesong i Eliteserien og rykka til slutt ned. Ønska seg bort og var i klinsj med klubben.

                                Jeg synes salget av Akor var «helt greit» i sin tid. Ikke strålende, men greit. Ogbu ble også solgt for en helt grei sum. Men jeg gleder meg voldsomt til det blir vår tur til å gjøre et salg over evne, for her har virkelig Enga klart å tyne mest mulig ut av franskmennene.

                                Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.
                                Ja, de fikk tyna mye ut der. Det må sies, dessverre. Heldigvis kommer de ikke til å se noe til de pengene. Går jo rett i Trøim-kassa.

                                Kommentar

                                • armykanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 736

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Da var Ilic solgt for samme sum som Adams. Like gammel, men lengre kontrakt. Spilte en halv sesong i Eliteserien og rykka til slutt ned. Ønska seg bort og var i klinsj med klubben.

                                  Jeg synes salget av Akor var «helt greit» i sin tid. Ikke strålende, men greit. Ogbu ble også solgt for en helt grei sum. Men jeg gleder meg voldsomt til det blir vår tur til å gjøre et salg over evne, for her har virkelig Enga klart å tyne mest mulig ut av franskmennene.

                                  Føles litt feil å klage på et rekordsalg, men jeg føler vi kunne fått mer ut av Akor. I rettferdighetens navn må det nevnes at han kom gratis fra Sogndal, mens Enga betalte over ti mill for Ilic. Bonuser og videresalgsprosenter er jo også et poeng, men hele greia med avtalen med Montpellier var at vi skulle få mest mulig cash up front, så kommer Enga og nærmest snubler inn til samme summen.
                                  Hva vet man om detaljene her egentlig? Om hva som var up front penger av den totalt pakka på 50 mill for Ilic?

                                  Det å begynne å sammenligne sånne overganger er ikke akkurat rettferdig. De er 2 helt vidt forskjellige spillere med forskjellige kvaliteter. Det vi vet er at Ilic scora mange mål på en halv sesong for et lag som rykka ned. Det taler vel fort for seg selv.

                                  Jeg hyller Mesfin for salget han gjorde, fantastisk! Og selges han for en fin sum til en av de klubbene som han nevnes i sammenheng med, ender vi fort opp med en sum totalt tett oppunder samme sum som vi solgte for.

                                  Kommentar

                                  • EPA
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2013
                                    • 153

                                    Mulig jeg roter voldsomt her, men er det ikke slik at Akor kun hadde 1,5 år igjen av kontrakten når han ble solgt mens Illic har ca 3 år igjen? I så tilfelle blir det litt forskjellige senarior for det er dyrt å gode salgsobjekter på korte kontrakter... Noe som igjen er grunnen til at jeg etterlyser en forlengelse av Edh

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 959

                                      Her tror jeg mange som uttaler seg som ikle vet fakta. Er Ilic i det hele tatt solgt? Sånn jeg har forstått der så ble han ikke solgt for det lå ingen videresalg prosenter i kontrakta.
                                      Om man skal sammenligne salg av Akor og Ilic så må man vite lengde på gjenværende kontrakt, totale salgssum, prosent ved videresalg etc

                                      Kommentar

                                      • Svart og gul
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Oct 2004
                                        • 268

                                        Ferdig i løpet av 2024? Jeg har forsvart sportssjefen før, men er bekymret for at han har mistet kontrollen. Ser han får støtteerklæringer for å "komme med fakta" i diskusjonsforumet på Facebook, men jeg reagerer på at han går etter enkeltpersoner og uttrykker seg usaklig. Bør i det hele tatt holde seg for god til å kommentere slike steder. Vet også at det har vært uttrykt misnøye fra flere i LSK-systemet om trege prosesser på overgangsmarkedet den siste tiden.

                                        Kommentar

                                        • Fugggel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2020
                                          • 489

                                          Opprinnelig skrevet av Svart og gul
                                          Ferdig i løpet av 2024? Jeg har forsvart sportssjefen før, men er bekymret for at han har mistet kontrollen. Ser han får støtteerklæringer for å "komme med fakta" i diskusjonsforumet på Facebook, men jeg reagerer på at han går etter enkeltpersoner og uttrykker seg usaklig. Bør i det hele tatt holde seg for god til å kommentere slike steder. Vet også at det har vært uttrykt misnøye fra flere i LSK-systemet om trege prosesser på overgangsmarkedet den siste tiden.
                                          Fryktelig uprofesjonelt. Bekymringsverdig at dette skjer oftere og oftere. Hva i alle dager skal en sportssjef i et diskusjonsforum? Det er jo stort sett kun høye topper og dype daler der inne. Og nærmest ingenting konstruktivt

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎