Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ChristerH
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Apr 2006
    • 199

    Når det er sånn at broren til en spiller kommer med ett innlegg som ifølge Mesfin inneholder usannheter ser jeg ikke problemet med at han er tidlig ute for å avkrefte dette.

    Vil vi skåle med Simon på Martins etter vi har vunnet en kamp så får vi tåle at han avkrefter påstander på Facebook også


    Kommentar

    • Lars Henrik Dahl
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2020
      • 2001

      Dette er andre gang (som jeg har fått med meg) at Mesfin føler behov for en forsvarstale i sosiale media. Jeg forstår ønsket om å forsvare seg, men det kommer lite konstruktivt ut av den type innlegg. Jeg har full tillit til Mesfins faglige vurderinger på kontoret og feltet, men begynner å lure på om presset har blitt for stort for ham. Det er direkte uklokt å svare i sosiale media. Som en offentlig person må han regne med at det slenges ut lettvindte og tildels feilaktige påstander. Saklig argumentasjon hører hjemme andre steder. Hvis han absolutt MÅ svare, så hold det kort, og på sak. Ikke la det bli personlig. Dette er uproft av Simon, og det er andre gang på kort tid.

      Kommentar

      • LS89
        Kamptrådkongen
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2013
        • 3320

        Hvor står uttalelsen fra Mesfin?

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
          Dette er andre gang (som jeg har fått med meg) at Mesfin føler behov for en forsvarstale i sosiale media. Jeg forstår ønsket om å forsvare seg, men det kommer lite konstruktivt ut av den type innlegg.
          Forutsatt at innlegget inneholder direkte usannheter, så forstår jeg behovet for å forsvare både seg selv og klubben. Norge er fullt av skrivebords-cowboyer som slenger ut udokumenterte påstander i øst og vest.
          Nå inneholder innlegget fra broren til Eskil konkrete påstander som han hevder å ha skriftlig. Simon oppfordrer han til å publisere dette. Da bør broren til Eskil gjøre dette, eller så er all troverdighet fra den kanten ødelagt for all fremtid - og vedkommende har avslørt seg selv som lite mer enn en mobber som gjemmer seg bak tastaturet.

          I motsatt fall skal jeg henge meg på kritikken av Simon, men inntil det eventuelt skjer, så er det hos han min tillit ligger.

          Kommentar

          • EPA
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2013
            • 131

            Syns oppriktig synd på Eskil i denne saken! Ingen tvil om at broren hans er en løs kanon som burde holde seg langt unna sosiale medier på Eskils vegne, selv om jeg skjønner hans behov for å forsvare Eskil mot diverse troll som poster meninger som "kjøpt og betalt", "penger er viktigere enn LSK" etc etc.
            Uansett hva som ligger i kontraktstilbudene og samtalene han har hatt med Simon/klubben så bør Eskil slippe å sitte i en sånn skvis mellom en bror og div supportere som skyter fra hofta uten å ha annet enn synsing og antagelser å legge på bordet!
            Faens idioter hele gjengen for utgangen av denne saken blir neppe bedre ved at folk slenger dritt hverken mot klubb eller spiller

            Kommentar

            • Kroktåa
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Feb 2015
              • 2857

              Opprinnelig skrevet av LS89
              Hvor står uttalelsen fra Mesfin?
              Siden innlegget ligger i en ikke-offentlig gruppe på FB, blir det feil å sitere derfra. Men jeg kan sitere ett avsnitt, der han går io rette med broren til Eskil: "Har forståelse over at du vil støtte broren din. Men å gjøre det ved å urettmessig snakke ned LSK og meg, er langt over streken. Spesielt når du forsøker å etablere en sannhet som er direkte løgn!" Det hører med at broren har sletta det opprinnelige innlegget, men når det er publisert så er det publisert. Da hjelper det ikke å slette det. Da bør man heller eventuelt korrigere seg sjøl og beklage. det har broren til Edh ikke gjort.

              Så kan man godt mene at Simon bør heve seg over slik kjekling på sosiale medier. Men vi andre setter da vitterligen pris på at de ansvarlige folka innimellom tar seg bryet med å kommunisere med oss der vi er, ikke sant? Enten det er på Martins, eller på Facebook?

              Log på Facebook for at starte med at dele og komme i kontakt med dine venner, din familie og folk, du kender.

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 251

                Opprinnelig skrevet av Kroktåa

                (...)

                Så kan man godt mene at Simon bør heve seg over slik kjekling på sosiale medier. Men vi andre setter da vitterligen pris på at de ansvarlige folka innimellom tar seg bryet med å kommunisere med oss der vi er, ikke sant? Enten det er på Martins, eller på Facebook?

                https://www.facebook.com/groups/kanarifansen/
                Det er forskjell på Martins og Facebook. Sportssjefen har ikke noe i et diskusjonsforum å gjøre.

                Enig i at det blir feil å sitere innlegget, så jeg har ikke lyst til å trekke fram noen av sitatene jeg reagerer på. Nå nevnes vel blant annet en annen supporter ved navn, og det virker lite ryddig i mine øyne.

                Kommentar

                • TheFugl
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Sep 2006
                  • 342

                  Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl
                  Dette er andre gang (som jeg har fått med meg) at Mesfin føler behov for en forsvarstale i sosiale media. Jeg forstår ønsket om å forsvare seg, men det kommer lite konstruktivt ut av den type innlegg. Jeg har full tillit til Mesfins faglige vurderinger på kontoret og feltet, men begynner å lure på om presset har blitt for stort for ham. Det er direkte uklokt å svare i sosiale media. Som en offentlig person må han regne med at det slenges ut lettvindte og tildels feilaktige påstander. Saklig argumentasjon hører hjemme andre steder. Hvis han absolutt MÅ svare, så hold det kort, og på sak. Ikke la det bli personlig. Dette er uproft av Simon, og det er andre gang på kort tid.
                  Er helt enig.

                  Uavhengig av hva som er korrekt så er det der et ekstremt uprofesjonelt innlegg av en sportssjef.

                  Hva tenker Mesfin her? At han skal svare ut ethvert rykte og innlegg på sosiale medier?

                  At en sportssjef velger å gå til kamp mot broren til en spillerene sine på sosiale medier er første gang jeg har sett.

                  Kommentar

                  • Lars Henrik Dahl
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2020
                    • 2001

                    Opprinnelig skrevet av TheFugl

                    Er helt enig.

                    Uavhengig av hva som er korrekt så er det der et ekstremt uprofesjonelt innlegg av en sportssjef.

                    Hva tenker Mesfin her? At han skal svare ut ethvert rykte og innlegg på sosiale medier?

                    At en sportssjef velger å gå til kamp mot broren til en spillerene sine på sosiale medier er første gang jeg har sett.
                    Nå var det I og for seg broren som gikk til kamp, men Simon hadde stått seg bedre ved å heve seg over det. Evt bare svart at innholdet i det opprinnelige innlegget har en rekke feil som han av hensyn til taushetsplikt ikke kan gå nærmere inn på.

                    Kommentar

                    • Lars Henrik Dahl
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2020
                      • 2001

                      Opprinnelig skrevet av LS89
                      Hvor står uttalelsen fra Mesfin?
                      Innlegget og svaret er gjengitt i en annen tråd om det samme temaet.

                      Kommentar

                      • Zindrinho
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2019
                        • 445

                        Hva i alle dager er det Simon tenker med? Jeg har ikke lyst til å høgge hue av ham, har alltid hatt et virkelig godt inntrykk av Simon som person, alt han har gjort for klubben i alle mulige stillinger både dag og natt, men dette går bare ikke an.
                        Og mtp at han nesten nettopp hadde enda et utfall på sosiale medier med behov for å "forsvare seg selv" som man nå kaller det å angripe andre fatter jeg ikke at han har gjort det igjen.
                        Det hadde holdt i lange baner med et svar ala "det du sier stemmer ikke", men han føler i tillegg et behov for å navngi og rakke ned på Håvard?

                        Det kan virke som ting er langtfra rosenrødt i klubben nå, det må da være en pressa mann som føler behov for sånne utblåsninger, hadde alt vært på stell lar man bare sånt gå.
                        Så noen som tidligere mente Simon hadde begynt å kreve mer siden han sa nei til Coventry og dermed burde ha opparbeida goodwill, håper virkelig ikke detta er Simon som har slått seg vrang og langer ut mot alt han ser som han er uenig i. Vi trenger at alle trekker i samma retning, kanskje et sosiale medie-forbud hadde vært på sin plass nå både for spillere og ledere, veit jo at spillerne har gått i kjellern tidligere av å lese på forumet her, det virker så ufattelig uprofesjonellt. (jada, jeg veit at verdensstjernene bygger karrieren sin på SoMe, at klubber kjøper spillere utifra hvor mange likes "pogba til united" får ift "pogba til barcelona", men det er ikke veien vi trenger å gå.

                        Kommentar

                        • Svart og gul
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2004
                          • 251

                          Spent på om RB tør å stille noen kritiske spørsmål eller om Mesfin får spalteplass til forsvarstalen sin.

                          Kommentar

                          • maxpayne
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 1206

                            Jøss. Endelig litt fyr i teltet. Det nærmer seg 1. april nå. SM har etter min mening vær litt ute av kontroll siden i fjor sommer. Mager fangst og ett nytt uprøvd trenerteam gjør nok sitt til at han kjenner presset betydelig. Uansett, dagens famøse FB post bør han holde seg for god til. Der å avslutte innlegget med Forza Fugla??? er såpass dumt at man begynner å tenke på Per Willy og settingen det er postet. Skjerpings SM!
                            Last edited by maxpayne; 14.03.2024, 13:54.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3141

                              Nja, det må jo oppleves utrolig utfordrende å sitte i en stilling hvis du føler motstand fra "alle kanter". Ingen skal mistro at Simon mener Forza Fugla med tre utropstegn bak. De tre spørsmålstegna opplever jeg som frustrasjon over at enkelte virker beydelig mer opptatt av egen agenda enn hva som er best for LSK.
                              I et meget vanskelig overgangsmarked er det siste vi trenger spillere med overdreven tro på seg selv som går ut i media og sutrer, familiemedlemmer som tenker mer med hjertet enn med hodet, eller supportere som går ut og klager i et åpent forum hver eneste dag det ikke signeres spillere vi trolig ikke har muligheter til å hente.

                              Er utblåsningen hans smart? Neppe. Er det forståelig at han reagerer når noen angriper integriteten hans med (det jeg inntil videre oppfatter som) ikke sannferdige påstander? Absolutt.

                              Og med det håper jeg fokus går tilbake til arbeidet med å styrke laget.

                              Kommentar

                              • maxpayne
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2006
                                • 1206

                                Poenget er at det er best å holde kjeft. 99.9% av oss er LSK fan uansett hvem som er trenere eller besitter forskjellige posisjoner på kontoret. SM er heller ikke uerstattelige. Det tror jeg han glemmer av og til. Det fantes knapt en større helt enn SM i klubben i juli 2023, Jeg tror jeg var den eneste som sa at nedturen kunne være rett rundt hjørnet. At det nå blåser litt friskt mener jeg for det meste er hans egen feil.
                                Last edited by maxpayne; 14.03.2024, 14:17.

                                Kommentar

                                • Radulovic
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Mar 2016
                                  • 86

                                  Opprinnelig skrevet av maxpayne
                                  Poenget er at det er best å holde kjeft. 99.9% av oss er LSK fan uansett hvem som er trenere eller besitter forskjellige posisjoner på kontoret. SM er heller ikke uerstattelige. Det tror jeg han glemmer av og til.
                                  Virker som han tror han er større enn klubben etter hvert. Samtidig stemmer jo åpenbart ikke det broren til Edh posta på Facebook. Tror det beste hadde vært om KFL la ned det forumet der, bare rør.

                                  Kommentar

                                  • Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1462

                                    Opprinnelig skrevet av Radulovic

                                    Virker som han tror han er større enn klubben etter hvert.
                                    Hæ...??!!
                                    Jeg er overbevist at Simon er blant de i klubben som jobber mest.. FOR KLUBBEN!
                                    Og han jobber med stor dedikasjon! Men at han skulle gjøre seg større enn klubben.. ?.. - Jeg tenker at vi som sitter på utsiden nå kan ha godt av å puste med magen..
                                    Det kan være at han skulle latt være å svare på tiltale... rent taktisk.. men det fjerner ikke den faglighet og dedikasjon han alltid har prestert å gi til og for klubben.

                                    synsing er jo nok av.. så litt til:.. Når det er sagt, så kan jeg ha forståelse for at Simon har hatt et forferdelig tøft år.. både jfr hans nære kollega - som fikk alt han ville ha.. og bare gikk.. , må ha satt hans jobb i starten på et vindu i en fullstendig skvis, alt av planer og innsats som plutselig var "null" verdt... pluss at alt krevde ekstra innsats, og med et samlivsbrudd midt oppe i alt sammen, .. han var vel også innom sykehuset en gang i vinter..?..
                                    Det kan hende at han ikke har kapasitet til å jobben 120% hele tiden.. så la oss akseptere hans 100% innsats... ALLTID med hjerte for klubben! Han kan gjøre feil..og kommer til å gjøre det.. og kan tåle kritikk.. men vi kan aldri vil få andre inn som kan matche hans dedikasjon for LSK..
                                    La oss støtte Simon, tenker jeg. Alt vi kan!
                                    For han er ikke større enn klubben han elsker, og vil heller prøve og være det.. tenker jeg

                                    Kommentar

                                    • Radulovic
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Mar 2016
                                      • 86

                                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                                      Hæ...??!!
                                      Jeg er overbevist at Simon er blant de i klubben som jobber mest.. FOR KLUBBEN!
                                      Og han jobber med stor dedikasjon! Men at han skulle gjøre seg større enn klubben.. ?.. - Jeg tenker at vi som sitter på utsiden nå kan ha godt av å puste med magen..
                                      Det kan være at han skulle latt være å svare på tiltale... rent taktisk.. men det fjerner ikke den faglighet og dedikasjon han alltid har prestert å gi til og for klubben.

                                      synsing er jo nok av.. så litt til:.. Når det er sagt, så kan jeg ha forståelse for at Simon har hatt et forferdelig tøft år.. både jfr hans nære kollega - som fikk alt han ville ha.. og bare gikk.. , må ha satt hans jobb i starten på et vindu i en fullstendig skvis, alt av planer og innsats som plutselig var "null" verdt... pluss at alt krevde ekstra innsats, og med et samlivsbrudd midt oppe i alt sammen, .. han var vel også innom sykehuset en gang i vinter..?..
                                      Det kan hende at han ikke har kapasitet til å jobben 120% hele tiden.. så la oss akseptere hans 100% innsats... ALLTID med hjerte for klubben! Han kan gjøre feil..og kommer til å gjøre det.. og kan tåle kritikk.. men vi kan aldri vil få andre inn som kan matche hans dedikasjon for LSK..
                                      La oss støtte Simon, tenker jeg. Alt vi kan!
                                      For han er ikke større enn klubben han elsker, og vil heller prøve og være det.. tenker jeg
                                      Det var dårlig formulert kanskje av meg.

                                      Jeg betviler ikke at Simon elsker LSK. Han jobber sikkert veldig mye, det er i alle fall en etablert sannhet at han jobber langt utover 37,5 t i uka. Hvor effektivt det blir i lengden er jeg usikker på. Jeg mener at Simon oftere og oftere kommer med uttalelse som ikke støttes av handling, han er god til å prate for seg og leverte bra fram til sommervindu 2022. Siden den gang har han ikke makta å erstatte de som har gått ut.

                                      Det er ofte ikke de som bruker flest ord som har mest peiling. Behovet siden jul for å øse ut på SoMe er heller ikke veldig betryggende. Da opplever jeg at han setter sin stolthet og behov for å markere seg foran LSK.

                                      Akkurat nå er jeg mer redd for at Goggen og Asterhed skal si "fuck this" enn at Simon mister jobben for å være helt ærlig.

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3933

                                        Simon gjør feil, som alle andre av kjøtt og blod. Han kunne sikkert ha tenkt seg å ha enkelte formuleringer og tilsvar ugjort, sett i ettertid. Kanskje begynner slitasjen å bli (for) stor for ham.

                                        MEN: De som har satt i gang denne skittentøyvasken er udiskutabelt familien Edh. Først gjennom å gå ut i rb MOT klubben. Det er totalt respektløst og DET vitner om en spiller/familie som setter seg over klubben. Dernest får vi vite at han ikke engang "gidder" å svare på klubbens forbedrede kontraktsforslag. Det er både respektløst, og etter min mening, uten grunnleggende folkeskikk. En spiller som gjentatte ganger opptrer på en slik måte er nok ikke noe aktivum for kollektivet. Uansett hvor god han er , tror han er eller eventuelt kommer til å bli. Det er tydelig at familien Edh føler seg sterkt krenket, noe som dessverre har blitt en trend at folk gjør i disse tider.

                                        Jeg ønsker Eskil all mulig lykke til som spiller, helt oppriktig.

                                        Jeg håper også at Eskil vokser som menneske og aldri blamerer seg på en slik måte igjen.

                                        Klubben er større enn enhver spiller eller leder.

                                        La oss legge skittentøyet til side og se fremover!
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4284

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Simon gjør feil, som alle andre av kjøtt og blod. Han kunne sikkert ha tenkt seg å ha enkelte formuleringer og tilsvar ugjort, sett i ettertid. Kanskje begynner slitasjen å bli (for) stor for ham.

                                          MEN: De som har satt i gang denne skittentøyvasken er udiskutabelt familien Edh. Først gjennom å gå ut i rb MOT klubben. Det er totalt respektløst og DET vitner om en spiller/familie som setter seg over klubben. Dernest får vi vite at han ikke engang "gidder" å svare på klubbens forbedrede kontraktsforslag. Det er både respektløst, og etter min mening, uten grunnleggende folkeskikk. En spiller som gjentatte ganger opptrer på en slik måte er nok ikke noe aktivum for kollektivet. Uansett hvor god han er , tror han er eller eventuelt kommer til å bli. Det er tydelig at familien Edh føler seg sterkt krenket, noe som dessverre har blitt en trend at folk gjør i disse tider.

                                          Jeg ønsker Eskil all mulig lykke til som spiller, helt oppriktig.

                                          Jeg håper også at Eskil vokser som menneske og aldri blamerer seg på en slik måte igjen.

                                          Klubben er større enn enhver spiller eller leder.

                                          La oss legge skittentøyet til side og se fremover!
                                          Alt dette forsterkes jo av at klubben alltid har stått ved Eskils side gjennom tykt og tynt. Gutten har hatt flere kneoperasjoner enn han har knær, men klubben har vært tålmodige og støttende gjennom det hele. Et uverdig sorti dette her altså. Minner meg om Sheriff Sinyan i sin tid, selv om vi tross alt faktisk rykket ned den gangen.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎