Vår Sportsdirektør: Simon Mesfin

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3192

    Simon "løper rundt og lover ting":

    Jeg har lenge sagt at jeg syntes det var uklokt, nei, direkte dumt, at Simon ved én anledning på lsk.no før jul nærmest lovte harde pakker (til jul). Dessverre lot han seg nok her friste, helt mot normalt, av enorme, stadig gjentatte krav og forventninger fra alle oss gærne supportere (og noen er gærnere enn meg) til å slippe det han var ganske sikker på var to godbiter.

    På det tidspunktet var vi så vidt jeg veit enige med Wenderson, men ikke med klubben, hadde nok med penger til det han var verdt, og visste at AaFK etter all vanlig logikk desperat trengte å selge spillere, og at vi også var forberedt på å betale opp mot ti mill for Diop.

    Normalt lekker ikke Simon slikt før det er praktisk talt i boks, og det angrer han sikkert på at han ikke gjorde her. Men klubben til Wenderson har aldri vært i posisjon til å selge spillere for slike summer før, og nekta som kjent helt. Det samme gjelder AaFK, som heller ikke har fulgt vanlig logikk, men først etter flere måneder lot LSK, og Molde, forstå at de krevde minst eller rundt 20 mill, dobbelt av hva noen ville betale.

    Som sagt, sjeldent uklokt av Simon, som burde vite at du ikke gir lillefingeren av håp eller løfter til grådige, glupske, gærne supportere. Men det er altså alt han har løpt rundt og lovt.

    gilbert
    Last edited by gilbert; 02.05.2024, 13:51.

    Kommentar

    • EPA
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2013
      • 207

      Opprinnelig skrevet av Zindrinho

      I et normalt scenario med en normalt balansert og ufyllt tropp, joda, men når du har 2 midtbanespillere og skal bruke 3 samtidig stiller ting seg litt annerledes. Da vil jeg faktisk tørre å påstå at det er et skrikende behov etter flere folk, og at det bare er å finne dem så tidlig så mulig for å gi dem tid til å samspilles med laget istedetfor å hente en helt ny trio i sommer som skal spilles inn samtidig.
      Vi starta vel oppkjøringa med 7 stoppere og 2 midtbaner, da kan man bruke tid på å finne ut av stopperne, men ikke midtbanen. Når de i tillegg henta Kito men brukte ham på ving og ikke midtbane spant det helt rundt for meg, vi var vel ikke langt unna 7-8 vinger i klubben heller?

      Mitt egentlige poeng var at AG ikke skal tenke på pris, kun på stall og spillere han har behov for, og at det er helt baklengs at trenern sier nei til spillere fordi han syns det koster for mye. Han skal verken bruke tid eller krefter på bokettersyn eller kalkyler, han skal kun bry seg om å til enhver tid stille det beste mannskapet han har mulighet til og streve etter å få de rollene/typene han mangler for å spille sin type fotball.
      Igjen helt enig om bankboka aldri blir tom, og de fleste trenere ville nok bare handla som fulle sjømenn om de fikk carte blanc. Strategisk sett har vel trenerne våre gjort noe veldig uvanlig, men også langsiktig smart i denne sagaen av surr.
      De visste at de ikke kom til å bli kasta ut etter en halv sesong med veldig varierende resultater så lenge de ikke lå med 0 poeng og røyk mot Strømmen i runde 2, og valgte å spare kruttet til de var sikrere på å treffe blink. Hadde de derimot brukt 30 mill og bomma delvis/totalt ville vi ropt mye høyere utover i 2024 om de hadde havna på 8 plass enn det vi kommer til å gjøre nå, så på denne måten kjøper de seg mer til å få laget til å fungere, kjenne systemet og fylle inn de plassene vi skriker etter forsterkninger. Nå har vi fortsatt mulighet til å bruke de 30 mill, og hadde de gjort det ved årsskiftet ville vi ikke hatt muligheten igjen.

      Dette er dritt for oss som supportere som ønsker oss det beste laget i verden, men vi vet også at de Akor pengene ikke varer evig om vi handler enkeltspillere for titalls millioner.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3401

        Jeg tror det ble lagt veldig mye innsats i Wenderson på bekostning av andre alternativer. Diop ser jeg på mer et utviklingsprosjekt ala Furaha og Skogvold. Jeg er villig til å gi Mesfin sommervinduet før jeg henger meg på kritikken. Han har som nevnt tidligere funnet flere juveler som ikke har vært på i hvert fall min radar, og inntil det motsatte er bevist så har jeg fortsatt troen.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Svart og gul
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Oct 2004
          • 323

          Kunne blitt en god politiker, denne Mesfin. Hører på siste episode av Dødball, og det er lite ydmykhet å spore. I stedet prater han seg bort fra svake overgangsvinduer.

          Men noe interessant var det også: LSK vil innfri opsjonen på Va, men må bli enig med spiller og agent. Har også flere prosesser gående, og spillere som var aktuelle i vinter, kan fortsatt være aktuelle.

          Kommentar

          • TheFugl
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 346

            Opprinnelig skrevet av Svart og gul
            Kunne blitt en god politiker, denne Mesfin. Hører på siste episode av Dødball, og det er lite ydmykhet å spore. I stedet prater han seg bort fra svake overgangsvinduer.

            Men noe interessant var det også: LSK vil innfri opsjonen på Va, men må bli enig med spiller og agent. Har også flere prosesser gående, og spillere som var aktuelle i vinter, kan fortsatt være aktuelle.
            Ja det var en litt skuffendes opptreden. Han svarer så og si nesten aldri på spørsmålene som stilles

            Kommentar

            • G-Man
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2011
              • 3175

              Opprinnelig skrevet av TheFugl

              Ja det var en litt skuffendes opptreden. Han svarer så og si nesten aldri på spørsmålene som stilles
              Men slik må det jo være- å gå ut offentlig med alle prosesser som pågår er jo å be om trøbbel, enten fordi vi blir sure hvis noe glipper, eller fordi vi inviterer andre klubber og agenter til bordet.

              For meg er det sommervinduet som blir eksamen. Der må Simon - i full forståelse med trener - hente 2-3 spillere som går direkte inn og forsterker laget. Inntil videre venter jeg at det vil skje, og velger derfor å sitte stille i båten.

              Kommentar

              • Svart og gul
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2004
                • 323

                Får gi Mesfin litt ros nå som han endelig leverer. Bra med Va på plass permanent, og flott om Karlsbakk går i boks. Seks millioner høres litt mye ut, men liker at vi kliner til og får overgangen gjennom i stedet for at det drøyer gjennom hele sommeren.

                Kommentar

                • brune stakkeland
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2012
                  • 887

                  Mesfin har prolaps i nakken og har vært delvis sykemeldt siden desember. Blandt annet kraftig nedsatt følelse i venstrearmen og sterke smerter. Har visst at han gir mye for LSK, men at han har orka å jobbe med det i det hele tatt er imponerende

                  Kommentar

                  • TheFugl
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Sep 2006
                    • 346

                    Jaja nå er det viktig at ingen kritiserer Mesfin for jobben de siste årene (eller nå) i og med at han har en diagnose. Kritiser ikke jobben har gjort som 50% sykmeldt.

                    Sportssjef uten ansvar eller?

                    NB: Ønsker Mesfin god bedring med kroppen altså

                    Kommentar

                    • Svart og gul
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2004
                      • 323

                      Sier selv (fornuftig nok) at spillerlogistikken ikke har vært påvirket av dette, så vi kan fortsatt snakke om et bedrident overgangsvindu i vinter. Supert at vi satset på spillere som Knudtzon og Bolly som kan bidra med et kvarter her og der. Og at det er klin umulig å hente en backup for Lehne Olsen, tror jeg ikke på.

                      Kommentar

                      • worthy
                        Medlem
                        Hoffnarr
                        • Apr 2011
                        • 54

                        Elendig.

                        Kommentar

                        • Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1555

                          Opprinnelig skrevet av worthy
                          Elendig.
                          Og du bidrar som vanlig med mye positivt for klubben

                          Kommentar

                          • worthy
                            Medlem
                            Hoffnarr
                            • Apr 2011
                            • 54

                            Opprinnelig skrevet av Dole

                            Og du bidrar som vanlig med mye positivt for klubben
                            Like mye positivt som den tosken som har hatt ansvaret de siste årene og har henta en amatør til hovedtrener og satsa på gamlinger med skadehistorikk. Klasse kar han, dritgod!

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2887

                              Skal du klare kunststykket å rykke ned 2 ganger med LSK da? Med 2 svenske trenere også. Klubben som hadde vært sammenhengende i eliten siden 1975. Helt utrolig!
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • Svart og gul
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2004
                                • 323

                                Enig i kritikken her. Flere svake overgangsvinduer på rad, og en treneransettelse som ser ut som skivebom. Mesfin får overlate roret til noen andre.

                                Kommentar

                                • maxpayne
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2006
                                  • 1224

                                  Jeg vil virkelig vite hva som skjedde ved denne treneransettelsen. Mesfin ble vel syk 6. desember og innlagt 8. desember, kanskje styret fikk litt vel mye makt over hva som skjedde videre.
                                  Last edited by maxpayne; 26.05.2024, 19:47.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4377

                                    Har truffet med ett vindu (etter opprykket). Resten står til stryk. På tide å takke for seg. Har i praksis erstattet Kairinen, Knudsen og Mathew med Vebjørn Hoff. Dragsnes med Elkær (hva faen?), Adams har vi faen ikke erstatta engang. Null backup bak Lehne. I fjor la vi om til 3-5-2 og i år 4-3-3 og vi har faen meg fortsatt ikke en jævla indreløper i stallen!! Det er så totalt evneveikt at denne fyren fortsatt styrer spillerlogistikken vår. Vi blåste av 5 mill på en udugelig amerikaner som ikke får spille i Kamma engang. Få inn noen som har kompetanse og ikke er totalt handlingslammet!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3401

                                      Sommerens vindu blir avgjørende for både Simon og Georgson. Dersom vi ikke styrker midtbane og spiss, så ser høsten fort skummel ut.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 3973

                                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                                        Sommerens vindu blir avgjørende for både Simon og Georgson. Dersom vi ikke styrker midtbane og spiss, så ser høsten fort skummel ut.
                                        Godt det fortsatt finnes noen optimister blant oss! Jeg frykter at han/de har klart å ødelegge klubben for lang, lang tid fremover. Vi hadde alle tiders mulighet til virkelig å komme oss et skritt nærmere de beste i Norge nå, men det har han/de uten tvil ødelagt. Blir kanskje litt i overkant spennende å se hvor langt ned i systemet de siste åras tjenesteforsømmelse vil føre klubben.
                                        Last edited by DoubleHi5; 27.05.2024, 07:55.
                                        Elska þetta félag

                                        Kommentar

                                        • Radulovic
                                          Medlem
                                          Møteplager
                                          • Mar 2016
                                          • 93

                                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                                          Godt det fortsatt finnes noen optimister blant oss! Jeg frykter at han/de har klart å ødelegge klubben for lang, lang tid fremover. Vi hadde alle tiders mulighet til virkelig å komme oss et skritt nærmere de beste i Norge nå, men det har han/de uten tvil ødelagt. Blir kanskje litt i overkant spennende å se hvor langt ned i systemet de siste åras tjenesteforsømmelse vil før klubben.
                                          Tror virkelig ikke at klubben blir ødelagt av at man prøver å spille inn ny formasjon og spillestil. Det kommer til å komme spillere inn i sommer og i går stilte vi uten Roseth, Olsen, Uba, Kitolano, Hoff.

                                          Vi dominerte mot ODD i går med to 17åringer i frontleddet.

                                          Overgangsvinduene siden Akor kom i 22 er kritikkverdige, men at klubben er ødelagt er å dra det veldig langt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎