Treningstråden 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3175

    Treningstråden 2018

    Årets første trening var i LSK-Hallen fra 10.00 til ca 11.30. (RB viste treninga i direktesending, som jeg ikke fikk med meg siden jeg var i hallen, og som heller ikke ligger lagra på RBs nettsider.)

    Ny keepertrener og tre keepere, minus cupfinalehelt Arnold Origi, som er på prøvespill i en Premier League-klubb, mest sannsynlig Crystal Palace.
    Tjue utespillere, fraværende var Charles Ezeh, Ifeanyi Mathew, Moses Ebiye (alle trolig noen dager til i Nigeria), Frode Kippe ("seniordag"), og Sheriff Sinyan, som vi trolig kan se først i slutten av sesongen (i beste fall). Erik Brenden, som så vidt jeg veit fortsatt bare hadde kontrakt ut 2017, var med; her kan vi vel vente en avklaring/forlenging ganske straks*. Gary Martin og Kristoffer Ødemarksbakken var naturligvis med. Frafallet ble kompensert av tre-fire spillere fra juniorstallen og et par "kartleggingsspillere", så vidt jeg forstår ikke noen brennheite. Erlandsen liker å ha to fulle lag på trening, og klubben ber derfor med mange på treningene for å "trene med LSK",uten at de er på seriøst prøvespill.

    Dersom Arnold skulle bli solgt, vil Mesfin finne en ny keeper på nivå med Marko Maric, sa han til Svesengen i intervjuet under sendinga. Ellers er usikkerheten om Erling Knudtzon skriver ny kontrakt utover 2018, og om han eventuelt skulle bli solgt i løpet av året. Mesfin har tidligere sagt til RB at en leter etter en eller to nye spillere, først og fremst en spiss. På spissplass har vi nå Erling, Gary, Moses og Tobias Gran, kanskje litt knapt.

    En mulig 11'er er vel

    Origi/Maric
    Haakenstad-Amundsen-Kippe/Antonijevic-Rafn
    Melgalvis-Krogstad-Mathew-Ødemarksbakken
    Knudtzon-Martin

    Treninga i dag besto av oppvarming, pasningsøvelser og spill med fulle (jevne) lag på halv bane. Ingen tester av spillerne etter ferien i dag, trolig blir det vel slike tester seinere denne eller neste uke. For øvrig kommer det vel mer fra dagens sending og intervjuer i Romerikes Blad i dag eller i morra.

    gilbert

    *PS: Forlenging - ut 2019 - som venta og spådd - samme dag som første trening. DS
    Last edited by gilbert; 03.01.2018, 19:52. Begrunnelse: Brendens kontrakt forlenga, ut 2019.
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    #2
    Opprinnelig skrevet av gilbert
    Ny keepertrener og tre keepere, minus cupfinalehelt Arnold Origi, som er på prøvespill i en Premier League-klubb, mest sannsynlig Crystal Palace.
    Tjue utespillere, fraværende var Charles Ezeh, Ifeanyi Mathew, Moses Ebiye (alle trolig noen dager til i Nigeria), Frode Kippe ("seniordag"), og Sheriff Sinyan, som vi trolig kan se først i slutten av sesongen (i beste fall). Erik Brenden, som så vidt jeg veit fortsatt bare hadde kontrakt ut 2017, var med; her kan vi vel vente en avklaring/forlenging ganske straks. Gary Martin og Kristoffer Ødemarksbakken var naturligvis med. Frafallet ble kompensert av tre-fire spillere fra juniorstallen og et par "kartleggingsspillere", så vidt jeg forstår ikke noen brennheite. Erlandsen liker å ha to fulle lag på trening, og klubben ber derfor med mange på treningene for å "trene med LSK",uten at de er på seriøst prøvespill.
    Dette var ny informasjon for meg, har han fått et voldsomt tilbakeslag? Det var vel snakk om at han kasta krykkene tidlig i høst og spekulert i om han kanskje kunne rekke noen av de siste kampene for året, så dersom han er forventet å være ute nesten hele 2018 også er jo det relativt dramatisk.

    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3175

      #3
      Dessverre er inntrykket jeg får etter å ha snakka med Geir Kåsene og andre som kjenner situasjonen og utviklinga til Sheriff de siste par månedene at det er mest realistisk å regne med halvannet år før skaden er tilstrekkelig behandla og opptreninga kommet langt nok til at regulær trening kan begynne. Det har vært tilfelle for andre med samme skade.

      I fjor høst kunne det se noe lysere ut, da Sheriff så smått begynte å trene ute, men det virker som det har vært større og mindre tilbakeslag etter dette, og langsom progresjon, for så vidt i tråd med hva andre har opplevd. Etter at skaden er leget vil det så ta minst et par måneder å komme i kampform - hvis han etter så langt avbrekk har motivasjon og evne til å komme tilbake til samme nivå. Det tror og håper jeg inderlig, men er ikke noe en kan ta for gitt.

      Sheriffs skade er tragisk både for ham sjøl og klubben, som kunne trengt ham både som erstatter for Bonke (Ezeh er for lik, og supplerer ikke Mathew på samme måte), og/eller som midtstopper når Kippe må trappe ned.

      gilbert

      Kommentar

      • Sailor Man
        Moderator
        • Jun 2007
        • 1340

        #4
        Noen som veit hvem «kartleggingsspillerne» er? Jeg for min del trodde ikke for eksempel Haakenstad skulle være aktuell i fjor..

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3324

          #5
          Olav Øby og en spiller til fra S08 trener visstnok med LSK denne uka ifølge S08-tråden på VGD.

          Kommentar

          • Kroktåa
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2015
            • 2878

            #6
            Opprinnelig skrevet av LS89
            Olav Øby
            Barnebarn til den gamle LSK-kjempen Per Øby? (1 kamp på sekstitallet)

            Kommentar

            • Bibaboy
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 712

              #7
              Vet ikke om dette er riktig tråd, men forsøker allikevel. Ståle Steen Sæthre er igjen tilbake på prøvespill hos LSK. Han er midstopper og har gjort det greit på sitt første prøvespill med oss. Vi har pt. 4 stoppere i troppen som kan gjøre en god innsats. Dette er medberegnet Erik Tobias Sandberg som fikk et kort innhopp i årets sesong. Mener Erlandsen at vi istedefor å gi Sandberg som er født og oppvokst i Lillestrøm skal investere i en stopper på 24 år fra Bergen. Lærer vi aldri? Dette er ett av Erlandsens største utfordringer. Gi lokale spillere muligheten så får de heller lånes ut til Strømmen eller Ull/Kisa om de mislykkes. Jeg leser også i RB at Styret ønsker å satse på Sandberg istede for å bruke penger på Sæthre. Håper virkelig de står på dette og Erlandsen etterhvert forstår at om de unge spillerne skal lykkes på toppnivå så må de får sjansen.
              Fugla Forever

              Kommentar

              • Joha
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2003
                • 314

                #8
                Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                Vet ikke om dette er riktig tråd, men forsøker allikevel. Ståle Steen Sæthre er igjen tilbake på prøvespill hos LSK. Han er midstopper og har gjort det greit på sitt første prøvespill med oss. Vi har pt. 4 stoppere i troppen som kan gjøre en god innsats. Dette er medberegnet Erik Tobias Sandberg som fikk et kort innhopp i årets sesong. Mener Erlandsen at vi istedefor å gi Sandberg som er født og oppvokst i Lillestrøm skal investere i en stopper på 24 år fra Bergen. Lærer vi aldri? Dette er ett av Erlandsens største utfordringer. Gi lokale spillere muligheten så får de heller lånes ut til Strømmen eller Ull/Kisa om de mislykkes. Jeg leser også i RB at Styret ønsker å satse på Sandberg istede for å bruke penger på Sæthre. Håper virkelig de står på dette og Erlandsen etterhvert forstår at om de unge spillerne skal lykkes på toppnivå så må de får sjansen.
                Helt enig viktig og satse på lokale spillere i stedet for spillere utenfra så lenge spillerene ikke går rett inn i første elveren

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3175

                  #9
                  Trening onsdag 10. januar

                  Dagens formiddagstrening (styrketrening hver ettermiddag i denne perioden) var i LSK-Hallen 10.00-11.30. Tre keepere (Origi trolig fortsatt i England) og 22 utespillere deltok. Fravær fra Mathew (på vei tilbake fra Nigeria), Antonijevic (uvisst av hvilken grunn) og Sheriff Sinyan (med langtidsskade, se ovenfor). Sivert Eriksen Westerlund og Lars Mogstad Ranger fra juniorstallen, to av de, sammen med Arne Holter, som er mest aktuelle for vurdering til A-stallen. Alexander Ruud Tveter (spiss) og Ståle Steen Sæthre (nå mest midtstopper) trente med LSK også i fjor høst og er her igjen, sammen med Olav Øby og Morten Knudsen fra S08. Danske Knudsen har en fortid som ungt talent i Inter, og har en amatørkontrakt med S08 fra i fjor høst.

                  Mine kilder tyder også (se over) på at Erlandsen gjerne vil signere for eksempel Ståle Sæthre (og forsåvidt gjerne signere en hel drøss spillere i en stor og brei stall), men at styret ser både på budsjettet, og på behovet for å få fram yngre og lokale spillere som Sandberg. Da er det neppe grunn til å tro at særlig mange, om noen, av "prøvespillerne" er veldig aktuelle for kontrakt. De er her dels for å fylle opp treningene med brukbar kvalitet og intensitet, dels for å kartlegge mulige spillere om en ikke får de en helst vil ha (som Lehne Olsen og/eller Tokstad, nevnt i dagens RB), dels for å være målestokk og sammenlikningsgrunnlag på nivået for våre yngre spillere og juniorer - for eksempel hvis Sæthre og Sandberg får en omgang hver i treningskampen mot Florø på lørdag.

                  En stor del av dagens trening besto i kamp 11 mot 13 på halvxhalv bane. Første-11'ern var den jeg venter med dagens spillere, med unntak for Mathews fravær, men viser også hva vi kan stille når/hvis Mathew selges i løpet av året:

                  Maric
                  Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                  Melgalvis-Krogstad-Charles-Ødemarksbakken
                  Knudtzon-Martin

                  mot (i formasjonen 4-5-3!)

                  Moses-Ruud Tveter-Tobias Gran
                  Brenden-Loholt-Øby-Knudsen-Ranger
                  Westerlund-Mikalsen-Sæthre-Sandberg
                  Igonen

                  (Liker egentig ikke at Erlandsen bruker Simen Kind Mikalsen som midtstopper. Her ville jeg flytta Simen over på høyre back, og brukt Sandberg som midtstopper. Bare en treningssekvens på halvtimen eller så, men likevel. Kan selvsagt også være et bevisst trekk overfor Sandbergs utvikling, ved at back er noe mindre risikabel enn stopperplass, men likevel.)

                  gilbert




                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av gilbert
                    Trening onsdag 10. januar

                    mot (i formasjonen 4-5-3!)

                    Moses-Ruud Tveter-Tobias Gran
                    Brenden-Loholt-Øby-Knudsen-Ranger
                    Westerlund-Mikalsen-Sæthre-Sandberg
                    Igonen

                    (Liker egentig ikke at Erlandsen bruker Simen Kind Mikalsen som midtstopper. Her ville jeg flytta Simen over på høyre back, og brukt Sandberg som midtstopper. Bare en treningssekvens på halvtimen eller så, men likevel. Kan selvsagt også være et bevisst trekk overfor Sandbergs utvikling, ved at back er noe mindre risikabel enn stopperplass, men likevel.)

                    gilbert

                    Eller Ranger på høyreback, Sandberg stopper, Mikalsen venstreback, Westerlund venstrekant og Brenden høyrekant.

                    Forøvrig veldig enig i styrets vurdering, at vi må kunne satse på Sandberg i det minste som et fjerdevalg. Nærmest latterlig å vurdere andre.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3175

                      #11
                      Trening tirsdag 6. februar

                      På dagens trening i LSK-Hallen fra 10.00 til ca 11.45 stilte to keepere og 23 utespillere. Fraværende var juniorkeeper Mads Hedenstad Christiansen (La Manga), Erik Tobias Sandberg (La Manga) og Sheriff Sinyan (langtidsskadd). Simen Kind Mikalsen, operert i hofta for noen uker siden, jogga og småspilte med Geir Kåsene og Brenden, som har en strekk i låret. Kristoffer Ødemarksbakken er 95 prosent bra etter lyskestrekk, men både han og Simen Rafn (liten smell i treningskampen mot S08 og spilte bare en snau omgang) gikk også av treninga relativt tidlig sammen med de to førstnevnte - alle våre fire på venstresida.

                      Neppe noe stort problem for noen av dem, men da er det godt å se og å vite at vi har yngre spillere på vei opp i de posisjonene. Arne Holter, mest venstreback, og Lars Mogstad Ranger, mest høyreback, men spilte VB mot Sarp, var med på treninga, og er nær A-laget, som også venstrebeinte Sivert Eriksen Westerlund (ikke med i dag). Mens våre siste juniorer tatt opp i A-stallen har vært i sentralllnja (Ødegaard, Sandberg, Loholt Kristiansen, Petter Mathias Olsen), er det nå (minst) tre backer/kanter som banker på døra.

                      Med Olsen og Ødegaard utleid og Origi borte er den effektive stallen nå på 19-20 (medregna Sheriff, som kanskje spiller i slutten av sesongen). To keepere, seks forsvar, åtte midtbane og fire spisser. Skjønt fire spisser - det er vel grunn til å tro at Tobias Gran går samme vei som Falkeborn, leid ut for ikke å komme tilbake. Som prøvespillere har vi nå nigerianerne Jerome Philip (spiss) og Bruno (offensiv midtbane). De signeres neppe før tidligst til sommeren - klubben må nok selge Mathew eller Charles Ezeh før det er plass til flere afrikanere. Tromsø må fortsatt selge spillere for å forsterke stallen slik de ønsker, og Thomas Lehne Olsen vil gjerne til Åråsen, men TILs pris skal være 2,5 millioner, mens LSK neppe vil gi mer enn 1,2 eller maks 1,5.

                      Magnus Knudsen (16 år), var også med på treninga, mens jevngamle Josef Baccay (begge midtbanespillere) dro til La Manga med G-17 i dag. Stian Stray Molde, midtstopper fra Asker, trener også med LSK for tida, pluss enda en junior jeg ikke helt fikk tak i navnet på.

                      Treninga besto i oppvarming, pasningsøvelser, lek i midtsirkelen ("Har`n", med ballen som "fritt"), raske angrep med tre spillere, spill med to fulle lag på halvxhalv bane. Få mål, som særlig skyldes at vi tydeligvis har fått tak i to meget gode keepere i Maric og Igonen.

                      De er bare 16 år gamle, men på lørdag fikk Magnus Knudsen og Josef Baccay prøve seg på A-laget i treningskampen mot Sarpsborg.


                      gilbert
                      Last edited by gilbert; 06.02.2018, 17:37. Begrunnelse: Lagt inn lenke til lsk.no om 16-åringene Knudsen og Baccay

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3175

                        #12
                        Trening onsdag 28. februar

                        På dagens trening i LSK-Hallen 10.00-11.45 deltok de tre keeperne, ny keepertrener (Thomas Gill, se nyhetstråden) og alle de 20 tilgjengelige utespillerne i A-stallen. Her regner jeg nå med Lars Mogstad Ranger - det er vel bare få dager (eller timer)* før han har A-lagskontrakt. Eneste fraværende var langtidsskadde Sheriff Sinyan. Ingen prøve- eller kartleggingsspillere; Jerome Philip og Bruno dro sikkert hjem til Nigeria rett fra Marbella, selv om de kan være aktuelle igjen til sommeren, dersom det skulle bli spillersalg. Både Simen Kind Mikalsen (etter operasjon i hofta) og Kristoffer Ødemarksbakken (har slitt med lysken) deltok for fullt i treninga. Mye pasningstrening, både i en stor firkant (halve banen), og på små flater. Prioriteringa var hele veien her å få til god presisjon i meget høyt tempo. Deretter en halv time med spill mot to mål på 2/3 x 2/3 bane. Lagene var her, med varierende keepere:

                        Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                        Melgalvis-Krogstad-Mathew-Knudtzon
                        Lehne Olsen-Martin

                        mot

                        Gran-Moses
                        Mikalsen-Ødemarksbakken-Ezeh-Brenden
                        Loholt-Anton-Sandberg-Ranger

                        Et tegn på at benken nå er langt bedre enn i fjor kan være at andre-11'ern (i svart) vant kampen 1-0. Den lave målskåren kan kanskje indikere at også på keeperplass har vi god dekning og høy kvalitet.

                        *som venta gikk det bare timer: http://www.lsk.no/nyheter/lars-range...dig-takknemlig

                        gilbert

                        Last edited by gilbert; 28.02.2018, 16:56. Begrunnelse: A-lagskontrakt på Lars Mogstad Ranger

                        Kommentar

                        • Fat P
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • Jan 2015
                          • 64

                          #13

                          "Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn
                          Melgalvis-Krogstad-Mathew-Knudtzon
                          Lehne Olsen-Martin

                          mot

                          Gran-Moses
                          Mikalsen-Ødemarksbakken-Ezeh-Brenden
                          Loholt-Anton-Sandberg-Ranger

                          Et tegn på at benken nå er langt bedre enn i fjor kan være at andre-11'ern (i svart) vant kampen 1-0. Den lave målskåren kan kanskje indikere at også på keeperplass har vi god dekning og høy kvalitet.


                          gilbert


                          Fra en som var i hallen; - så var det Mr. Gran som putta, assistert av SKM...
                          Last edited by Fat P; 01.03.2018, 09:54.

                          Kommentar

                          • Tolgensbakk
                            Juniormedlem
                            Ferskenpels
                            • Mar 2018
                            • 3

                            #14
                            Tror ikke man skal se for mye på slike resultater, da det ofte er en gjenganger at «2.laget» slår «1.laget» på trening. Dette kommer av frustrasjon, motivasjon og treningsiver. Ofte vil 1.laget slippe seg ned et par prosent med tanke på at de faktisk er på det «beste» laget, mens gutta på 2.laget er forbanna på at de blir plassert der, og dermed trøkker til og gir litt ekstra. Disse prosentene er mer enn nok til å slå det som jo er deres lagkamerater.

                            Kommentar

                            • Fat P
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jan 2015
                              • 64

                              #15
                              Kode:
                              [I]Tror ikke man skal se for mye på slike resultater, da det ofte er en gjenganger at «2.laget» slår «1.laget» på trening. Dette kommer av frustrasjon, motivasjon og treningsiver. Ofte vil 1.laget slippe seg ned et par prosent med tanke på at de faktisk er på det «beste» laget, mens gutta på 2.laget er forbanna på at de blir plassert der, og dermed trøkker til og gir litt ekstra. Disse prosentene er mer enn nok til å slå det som jo er deres lagkamerater.[/I]
                              Gode poenger her. Selvsagt betyr dette ikke særlig mye (kanskje intet). Dog er dette trenings hverdagen til spillerne. En ting som er felles er at de færreste liker å tape. Det er såpass kamp om flere plasser at hvis man tillater å slippe seg ned er Arne den første til å se det...

                              Kommentar

                              • gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3175

                                #16
                                Trening onsdag 21. mars

                                På treninga i LSK-Hallen i dag 10.00-11.30 var Kippe, Martin og Lehne Olsen fraværende, mens Haakenstad deltok på vanlig måte, etter å ha vært slått ut av et magevirus og ikke fått i seg næring på fire dager. Derimot var både Sivert Westerlund, Arne Holter (begge mye brukt som venstrebacker) og to-tre andre juniorer med på treninga. De to første er stort sett med på A-lagstreningene to dager i uka, og venter vel på avklaring om klubben vil tilby dem kontrakt, mer deltakelse på A-lagstreningene, eller utlån til 2010 og/eller U/K.

                                Skal bli interessant å se hvem Erlandsen setter på backplassene framover - på mange måter er det logisk med høyrebeinte Simen Rafn som høyreback og venstrebeinte Simen Kind Mikalsen som venstre back. Mikalsen klarte seg overraskende bra på den plassen lørdag, etter operasjon tidligere i år og total mangel på selvtillit i fjor, etter å ha vært feilplassert/misbrukt som stopper, og med langvarig hoftetrøbbel.

                                I den sammenhengen var det interessant å se hvordan oppstillinga på en del av dagens trening var i utgangspunktet. En sekvens besto i spill ut til angripende backer/kanter i raske angrep, for innlegg mot sekstenmeteren. Her var både Haakenstad, Rafn og Ranger stilt opp på høyre, Mikalsen, Holter og Westerlund på venstre, men Rafn ble også brukt på venstresida.

                                I det hele tatt har Erlandsen noen vanskelige valg, eller, positivt, langt flere å spille med enn i fjor. Det gjelder både backer, kanter, delvis sentral midtbane, og ikke minst spissene.

                                Dagens trening var ganske variert mot det jeg tidligere var vant til å se av Erlandsens treninger i forrige periode. Fokus er hele tida på høyt tempo og samspill med ballen langs bakken, mye en-touch på små flater, langt fra de stereotype forventningene om tupp og mæl og langpasninger over midtbanen LSK og Erlandsen oftest møtes med. Som nevnt tidligere, og forsterka etter hvert som jeg har sett flere hverdagstreninger i det siste, ser jeg betydelige endringer (les= utvikling og framgang) hos Erlandsen som trener siden sist. Gamle dagers kritikk om klippekort-11'er og få og seine bytter er for eksempel langt mindre treffende nå. Kritikk av enkelte spillervalg (som Charles istedetfor Melgalvis nå) vil det alltid være for alle trenere. Hovedspørsmålet nå framover går ikke, etter mitt syn, på spillestil og filosofi, men på hvor høyt laget kommer til å presse, både borte og hjemme, i de kommende kampene. Legger vi oss mye lavt, blir jeg personlig svært skuffa. Det bør være helt unødvendig med den breie og langt mer erfarne stallen Erlandsen nå disponererer.

                                Første test etter Sarpsborgkampen er som kjent ny treningskamp alt fredag, borte mot Mjøndalen.

                                gilbert



                                Kommentar

                                • Wanker
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2005
                                  • 632

                                  #17
                                  Opprinnelig skrevet av gilbert
                                  ... Fokus er hele tida på høyt tempo og samspill med ballen langs bakken, mye en-touch på små flater, langt fra de stereotype forventningene om tupp og mæl og langpasninger over midtbanen LSK og Erlandsen oftest møtes med...
                                  Mitt inntrykk fra treningene er det samme, Arne ønsker i utgangspunktet spill på bakken, og det skal gå fort. (Kanskje litt for fort for enkelte, men det blir bedre med tida, tror jeg).
                                  De som antar at Erlandsen ønsker at Marius skal dunke ballen så langt som mulig vekk så fort som mulig, tar feil. Jeg mener til og med å flere ganger ha sett misfornøyde rykninger i Arnes ansikt når dette skjer, men kanskje jeg tolker rykningene feil...
                                  Hunter S. Thompson:

                                  There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                  Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    #18
                                    Opprinnelig skrevet av Wanker

                                    Mitt inntrykk fra treningene er det samme, Arne ønsker i utgangspunktet spill på bakken, og det skal gå fort. (Kanskje litt for fort for enkelte, men det blir bedre med tida, tror jeg).
                                    De som antar at Erlandsen ønsker at Marius skal dunke ballen så langt som mulig vekk så fort som mulig, tar feil. Jeg mener til og med å flere ganger ha sett misfornøyde rykninger i Arnes ansikt når dette skjer, men kanskje jeg tolker rykningene feil...
                                    Det tror jeg og. Men til syvende og sist så er det jo Arne sitt ansvar at dette ikke skjer for ofte. Nå er jo uansett ikke dette det største problemet vårt etter min mening. Jeg synes ikke vi slår spesielt mye langt. Men som Gilbert og mange andre er inne på så er presshøyde etc den største utfordringen.

                                    Jeg har alltid likt Arne veldig godt og jeg synes at han til nå har gjort en god jobb. Spesielt med å få sammen en fin spillergruppe på ganske lite ressurser, og han har også fått til en relativt god struktur og holdninger i laget. Man tviler aldri lenger på at denne gjengen yter 100%. Men akkurat nå føler jeg at vi må et steg videre. Laget er bedre i år, og har mer erfaring. At vi skal legge oss 20 meter på egen banehalvdel mot antatt svakere lag føler jeg vi bør være for gode til. Med såpass bra kvaliteter i stallen så føles det meningsløst å gi fra seg alt initiativ nesten hele tiden. Vi må ut og bestemme mer. Stå høyere og tvinge frem feil hos motstanderen, og trykke de inn i egen boks. Ikke ligge med alle mann foran egen 16 og håpe de slår en feilpasning slik at vi tilfeldigvis får en overgang. Det er OK hvis du er i poengnød eller har en begrenset stall. Men som sagt så føler jeg at vi er et hakk over der nå. Den nærmeste fremtiden vil faktisk avgjøre hvorvidt jeg ønsker Arne videre etter sesongen eller ikke. Pr nå er jeg dessverre litt skeptisk, men håper jeg tar feil. For hvis trenden fra 2017 fortsetter utover sesongen så ser jeg ikke noe stort håp for fremtiden under Erlandsen. Jeg håper han og laget klarer å vise oss noe mer enn det vi har sett. Det vi så i første omgang i cupfinalen var glimrende. Jeg vil se et slikt LSK, langt oftere!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      #19
                                      LSK under Arne spiller seg aldri ut bakfra, det er lange utspill hele tiden. Dette har ikke forandret seg siden første seriekamp mot Sandefjord i fjor. Det er et bevisst valg. Dette underbygges også av pasningenr som slås bakfra de gangene f.eks. våre midtstoppere har mulighet til å finne en medspiller og slå en mindre risikofylt en. Det er ikke mulig å få øye på noe mønster her, som at Matthew trekker ned og gjør seg mer spillbar. Disse to tingene forklarer langt på vei pasningskvaliteten.

                                      Kommentar

                                      • BD
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2006
                                        • 1386

                                        #20
                                        Er det tilfeldig at Martin ble byttet ut halvveis i første kamp, sutret samme dag, sutret på trening, ble ikke byttet innpå da vi skulle ha på spiss mot S08 og deltar ikke på trening nå? Jeg vet ikke, og ønsker ikke å starte rykter, men jeg lurer på om dette har noen sammenheng. Noen som vet?

                                        Kommentar

                                        Working...
                                        😀
                                        😂
                                        🥰
                                        😘
                                        🤢
                                        😎
                                        😞
                                        😡
                                        👍
                                        👎