Treningstråden 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3332

    #21
    Deltar ikke på trening? Hvor har du det fra?

    Kommentar

    • BD
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2006
      • 1403

      #22
      Opprinnelig skrevet av LS89
      Deltar ikke på trening? Hvor har du det fra?
      Jeg tenker kun på treningen som Gilbert skrev referat fra.

      Kommentar

      • Kroktåa
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2015
        • 2889

        #23
        Moses bør være VELDIG langt unna førsteelleveren. Juniorfeil på juniorfeil mot et middels obosforsvar. Fullstendig avkledd.

        Kommentar

        • LS89
          Kamptrådkongen
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2013
          • 3332

          #24
          Skremmende dårlig nivå på det vi prester. Lange polere fra Anton opp mot Moses og Erling. Forstår det bare ikke.

          Kommentar

          • McGuffy
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 5096

            #25
            Opprinnelig skrevet av LS89
            Skremmende dårlig nivå på det vi prester. Lange polere fra Anton opp mot Moses og Erling. Forstår det bare ikke.
            Ikke det at vi er så sabla gode, men jeg har kun sett to langballer fra Anton i første omgang?

            EDIT: 3, han hadde en nydelig crosser til Ødemarksbakken på venstrekanten.

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              #26
              Jeg syns vi ser forbannet nonchalant ut? Det er ikke no trøkk noe sted. Alle løp er halvveis, alle pasninger er slappe. Presser motspiller 5 meter unna, osv...
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Kroktåa
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2015
                • 2889

                #27
                B e g r e d e l i g ! ! ! !

                Kommentar

                • occean-fan!
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 668

                  #28
                  selvtilliten synker for hvert tap nå

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3332

                    #29
                    Mye som er galt i dette laget dessverre..

                    Charles holder dessverre middels obos-nivå.

                    Kommentar

                    • armykanari
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2009
                      • 737

                      #30
                      Nonchalant, ingen sprut, ingen kvikkhet, ingen kreativitet, ingen vilje, ingen guts, ingen råskap, nada niks. ingen ting! Vi spiller en treningskamp på lik linje som Mjøndalen, som også trener hver dag. Det er FAEN ingen unnskyldning nå. Vi er i sesong! Og vi skal slå et OBOS-lag uten problem. Jeg spør meg gang på gang, hvorfor i huleste er det ikke digg å gutse litt å vinne kamper, uansett hvilken kamp det er. Hvis dette laget er HELT avhengig av å ha dagen hvor vi er så sabla heldige at taktikken sitter og at alt stemmer for å vinne. Da kan man heller finne på noe annet, det er jo da nyttesløst. Fikk forbanna krampetrekninger i magen av å se 5 minutter av kampen idag. Det er en så tafatt gjeng utpå der at jeg spyr!!

                      OG JEG LEGGER TIL EN TING TIL... HVORFOR er det alltid slik de siste årene at laget venter med å gutse, og vise vilje for hverandre i sesong før laget er fullstendig mentalt skakkjørt av dårlig selvtillit pga dårlig spill tidlig i sesongen. HVEEEER BIDIGE GANG så må de på den samme knekken for å få en realitycheck, HVER eneste år!!!

                      FORBANNA!!!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Trening onsdag 21. marsDagens trening var ganske variert mot det jeg tidligere var vant til å se av Erlandsens treninger i forrige periode. Fokus er hele tida på høyt tempo og samspill med ballen langs bakken, mye en-touch på små flater, langt fra de stereotype forventningene om tupp og mæl og langpasninger over midtbanen LSK og Erlandsen oftest møtes med. Som nevnt tidligere, og forsterka etter hvert som jeg har sett flere hverdagstreninger i det siste, ser jeg betydelige endringer (les= utvikling og framgang) hos Erlandsen som trener siden sist. Gamle dagers kritikk om klippekort-11'er og få og seine bytter er for eksempel langt mindre treffende nå. Kritikk av enkelte spillervalg (som Charles istedetfor Melgalvis nå) vil det alltid være for alle trenere. Hovedspørsmålet nå framover går ikke, etter mitt syn, på spillestil og filosofi, men på hvor høyt laget kommer til å presse, både borte og hjemme, i de kommende kampene. Legger vi oss mye lavt, blir jeg personlig svært skuffa. Det bør være helt unødvendig med den breie og langt mer erfarne stallen Erlandsen nå disponererer.
                        Kanskje ta en tur på kvinnelagets trening og finne løsningen? Høyt tempo, høyt press og raske igangsettinger bakfra er den rake motsetningen til Arne-ball og det jentene nå har levert i en omgang borte mot sin antatt argeste konkurrent. Tror ikke vi trenger å gjøre dette mer komplisert enn det er, gutta har i praksis de samme spillertypene til å holde tempo og hundse motstanderen, men spillestilene kunne knapt vært mer forskjellig. Og det innenfor noe som vel nå er en og samme klubb.

                        Kvinnelaget oppfører seg som et topplag og er det.

                        Kommentar

                        • Funchaloe
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2011
                          • 511

                          #32
                          Bli kvitt Charles og Moses. De er ikke gode nok. Det samme gjelder Sandberg. Innhoppet hans var fryktelig, og han er ikke god nok for Eliteserien. Erling var ubrukelig i går og må skjerpe seg ASAP. Gary Martin og Lehne-Olsen på topp mot KBK. Maric må benkes, hvis ikke Matvei Igonen er markant dårligere.
                          Custodes
                          Contra o futebol moderno!

                          Kommentar

                          • McGuffy
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 5096

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Funchaloe
                            Bli kvitt Charles og Moses. De er ikke gode nok. Det samme gjelder Sandberg. Innhoppet hans var fryktelig, og han er ikke god nok for Eliteserien..
                            Du mener altså at vi skal kvitte oss med kapteinen på G-17 landslaget basert på en treningskamp borte mot Mjøndalen. I mars måned. Enig, gi han bort til Molde. God jul!
                            Last edited by McGuffy; 24.03.2018, 23:38.

                            Kommentar

                            • G-Man
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2011
                              • 3163

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av McGuffy

                              Du mener altså at vi skal kvitte oss med kapteinen på G-17 landslaget basert på en treningskamp borte mot Mjøndalen. I mars måned. Enig, gi han bort til Molde. God jul!
                              Nei, Sandberg bør bli. Charles derimot, har skuffet meg vanvittig. (Og Moses virker også å være langt unna). Spørsmålet bør være: Hva skjedde? Charles virket så lovende, og nå er han fullstendig kass???

                              Kommentar

                              • Funchaloe
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2011
                                • 511

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av G-Man

                                Nei, Sandberg bør bli. Charles derimot, har skuffet meg vanvittig. (Og Moses virker også å være langt unna). Spørsmålet bør være: Hva skjedde? Charles virket så lovende, og nå er han fullstendig kass???
                                Godt spørsmål. Jeg så mye av Charles da han var på prøvespill, og det jeg umiddelbart trodde var at han var offensiv midtbanespiller. Han var veldig, veldig dyktig fremover i banen sentralt på prøvespill. Det skal selvfølgelig taes med i historien at det jeg så av ham i matchtrening var spill på halv bane, men han imponerte virkelig offensivt. Det var ikke før etter at han signerte at jeg fant ut at han var defensiv midtbanespiller. Å sette ham som på ving mot Sarpsborg var en taktisk kræsj av Arne, og det håper jeg virkelig ikke at skjer igjen.
                                Custodes
                                Contra o futebol moderno!

                                Kommentar

                                • dollyholly
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2007
                                  • 965

                                  #36
                                  Tipper nigerianerne kommer når det blir varmere i været.

                                  Kommentar

                                  • Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3499

                                    #37
                                    Charles er en nydelig fotballspiller, men dessverre er han litt for elegant og ballspillende for dagens LSK der løpskraft, fysikk og duellstyrke virker å være viktigste egenskaper for den sentrale midtbanen. Det gjør at ikke Charles får utfolde seg, og blir satt i en annen posisjon der Arne E føler han kan benytte han uten at et ballmist skaper samme ubalanse. Igjen går det på Arne E sin manglende interesse for å ta risiko for å vinne kamper. I Matthew har vi også en spiller med betydelig høyere potensial og register enn han får lov til å vise i dagens LSK. Hadde gått rett inn og blitt en nøkkelspillere på samtlige lag i Eliteserien.

                                    Moses har forøvrig ikke imponert meg foreløpig, men det tok jo litt tid med f.eks Friday også, selv om han riktignok var litt yngre.

                                    Er forøvrig ikke dette en diskusjon som burde tas i LSK 2018 sesongen eller noe?

                                    Kommentar

                                    • gilbert
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2003
                                      • 3186

                                      #38
                                      Trening lørdag 7. juli

                                      Dagens trening på Åråsen 10.00-ca 11.30 tyder på at RBs tips for start-11'er borte mot Odd i morra er riktig. Formasjonstreninga hadde denne første-11'ern:

                                      Maric
                                      Rafn-Sandberg-Kippe-Mikalsen
                                      Krogstad-Ezeh-Mathew-Ødemarksbakken
                                      Olsen-Knudtzon

                                      Etter en stund gikk Krogstad inn sentralt, Charles over på det andre laget, og Brenden kom inn på høyre kant.

                                      gilbert

                                      Kommentar

                                      • Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2127

                                        #39
                                        Dæven, endeliig akkurat hvilken startellever jeg kunne tenke meg pr d.d.
                                        om vi starter med dette laget , så
                                        må det være første gang på mange år at trener og jeg er enige .
                                        isåfall så får jeg endelig svar på om det er meg det
                                        meg der er noe galt med eller ikke ?

                                        Kommentar

                                        • Fat P
                                          Medlem
                                          Hoffnarr
                                          • Jan 2015
                                          • 64

                                          #40
                                          Noen som har info om hvor & NÅR treningen starter i morgen....?

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎