Treningstråden 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Wanker
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2005
    • 632

    #61
    Beklager dårlig norsk i det siste treningsinnlegget mitt! Da jeg skulle lime inn noen smileys, mistet jeg det opprinnelige innlegget, og fikk veldig dårlig tid da jeg skrev det inn på nytt. Men jeg glemte noe jeg mente var et interessant poeng, noe man kan se obervere når Smarason møter for å få ballen, noe han gjør hele tiden:

    I en pause snakket de nemlig om bruk av kroppsspråk og håndbevegelser for å vise OM, og eventuelt HVOR man vil ha ballen. Dette kan jo gi mere flyt, mindre stress og færre balltap.

    Nå fikk jeg ikke sett kampen mot Molde, men det ville overraske meg om ikke Smarason kontinuerlig bruker hendene for å gi signaler om intensjon . Jeg syntes ikke de andre var like flinke til dette på treninga, men det kan jo fort endre seg. En enkel ting, men som kan ha stor betydning

    Kan virkelig gode samhandlingsøvelser og mindre gamping ha utløst noe så sjeldent her på Åråsen, som glede over å spille fotball?
    Hunter S. Thompson:

    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

    Kommentar

    • Kvalen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2006
      • 327

      #62
      Morsomt å lese, for jeg tenkte faktisk på det under kampen at de brukte hendene mye til å peke hvor de ville ha ballen
      "For bergenserne blir dette som en kjapp onanering - en kortsiktig selvtilfredsstillelse"
      - Ivar Hoff

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3186

        #63
        Trening onsdag 8. august

        Dagens trening var i tett regnvær på Vigernesjordet 10.30-12.00. To keepere og 21 utespillere deltok, medregna Tobias Gran på sidelinja - han er fortsatt skada etter overbelastning. Derimot deltok Lars Mogstad Ranger for fullt etter langvarig skadetrøbbel, og Sheriff Sinyan deltok også for fullt, på linje med alle andre spillere. Geir Kåsene sier at Sheriff skal delta i treningene med laget ut august, men ikke er aktuell for spill i denne perioden - så får en se an situasjonen i september. De to nykommerne, Arnór Smárason og Daniel Pedersen, deltok også fullt ut. Arnór har vi alt sett i en imponerende debutkamp mot Molde. Daniel har ikke spilt kamp på et par måneder, så kondisjon og kampform er kanskje noe usikker, men trolig får han (noe) spilletid alt mot Sarp, så da får vi se. Uansett er det uten tvil meget gode signeringer, som nok forsterker ikke bare stallen, men 11'ern, rett inn på to posisjoner der mange, og Lennartsson, har sett mangler.

        Ingen egentlig formasjonstrening, men i en periode med angrep mot forsvar ble det veksla mellom to firere bak - Haakenstad-Amundsen-Kippe-Rafn i den ene (første), Ranger-Sandberg-Anton-Mikalsen i den andre. Selv om mange (og Sundgot/Kåsene med ansvar for et par kamper) gjerne så Rafn-Sandberg-Kippe-Mikalsen bakerst, velger tydeligvis Lennartsson de samme fire som AE. Men trusselen fra utfordrerne har likevel hevet konkurransen og blant annet skjerpa Amundsen betydelig, både i trening og på kamp (se et tidligere referat, og jf bortekampen mot LASK Linz). Generelt er det stor innsats (og konkurranse) på treningene, og for eksempel Knudtzon og Gary Martin, der enkelte har stilt spørsmål om motivasjon og innsats, har fullt trøkk på trening. Gary hadde blant annet to pene mål i five-a-side spillet som opptok mesteparten av dagens trening.

        Noen spillere er et godt stykke fra 11'ern, og også fra benken. Spillere som kan være aktuelle for utlån er for eksempel Moses, og, hvis han hadde vært skadefri, Gran. Moses trenger å spille tellende kamper på høyere nivå enn 3. divisjon, blant annet også med tanke på arbeidstillatelse i 2019, så vidt jeg forstår.

        Lennartsson coacher meget aktivt, særlig da de spilte på liten bane med fire ("jevne") fem-mannslag, svart, gult, oransje og blått. Høyt tempo, en- og to-touch. "Play-and-go" var hovedparolen, stadig gjentatt. Spillerne selv ser også ut til å fått innskjerpa langt mer aktiv kommunikasjon seg imellom, verbalt og med tegn og peking.

        gilbert

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3186

          #64
          Trening torsdag 9. august

          Dagens trening i langt bedre vær, på jordet 10.30-12.00. Juniorkeeper Mads til stede, men i alternativ trening. Sivert Westerlund litt det samme, men deltok også i spill 11-mot-11 på slutten. Sheriff og Moses* fraværende. Oppmøte ellers som i går.

          Mye kroppsøving og oppvarming med Geir og Erik, tekniske øvelser og pasningsøvelser. Så mye spill på brei, men kort bane, med to små, åpne bur/mål på hver side. Her var poenget opplagt å bruke bredden best mulig, med vending av spillet, og særlig vekt på å være uforutsigbare og variere mellom løp og pasninger på innsiden og på utsiden av backene. Lennartsson ga en grundig leksjon i hvordan han ville ha dette før spillet begynte. To (jevne) lag i svart og gult, men først Aleksander Melgalvis og deretter Daniel Alexander Pedersen med oransje trøye kunne brukes av begge lag. Klart tegn på at det er de to det står mellom og som tenkes brukt som ballsentral/fordeler/defensiv midtbane. Begge klarte seg greit i den rollen, som krever stor årvåkenhet og gir mye involvering i spillet. Litt tidlig enda å si særlig mye om Pedersen, men han sier sjøl han kommer raskt i kampform. Lennartsson bekrefter i intervjuet på lsk.no med begge to i dag tidlig at han iallfall er med i troppen mot Sarp. Arnór viste også i dag at han er en aktiv, ballsikker og målfarlig spiller. Blant de som putta i de små, åpne måla kan særlig nevnes Brenden og Mikalsen.

          Deretter spill 11-mot-11 med to jevne lag, ingen første-11'er å spore her. Blanda forsvarsfirere, midtbaneduoene Mathew/Krogstad og Melgalvis/Pedersen (eller: Aleksander og Alexander). Spissduoer Lehne/Martin og Knudtzon/Smárason.

          gilbert

          *https://www.rb.no/ebiye-moses/stromm.../s/5-43-850327
          Last edited by gilbert; 09.08.2018, 17:36. Begrunnelse: Moses, som forventa, lånt ut for å få spilletid.

          Kommentar

          • Fat P
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jan 2015
            • 64

            #65
            [QUOTE=gilbert;n927435]Trening torsdag 9. august

            Dagens trening i langt bedre vær, på jordet 10.30-12.00. Juniorkeeper Mads til stede, men i alternativ trening. Sivert Westerlund litt det samme, men deltok også i spill 11-mot-11 på slutten. Sheriff og Moses fraværende. Oppmøte ellers som i går.


            Setter, som sagt, pris på slik info - sier noe om hva som er på gang og tar litt temp. på laget. Bra. Det er mye positivt om dagen...

            Kommentar

            • Tvilling
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 1467

              #66
              Opprinnelig skrevet av gilbert
              Trening torsdag 9. august

              ... og Moses fraværende.
              (- Lånt ut til Strømmen ut sesongen )

              Kommentar

              • Fat P
                Medlem
                Hoffnarr
                • Jan 2015
                • 64

                #67
                Fredags treninga pleier å si mye om søndagens kamp og laget. Lørdagen er mer "fin puss", og terping på taktiske trekk. Wanker, gilbert, "any-one"... på treninga i dag, og kan gi en status?

                Kommentar

                • maurakanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2005
                  • 635

                  #68
                  Samme lag som forrige kamp.
                  VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                  Kommentar

                  • TomLundby
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 616

                    #69
                    Trening onsdag 15.8 Vigernesjordet 10.30-12.00.

                    3 tilskuere fra start, en gammel kjenning og blodfan av LSK, meg og en svenske som var i Lillestrøm sammen med en 19årig svensk spiller som trente med juniorlaget. Etterhvert økte tilskuerantallet til ca 25. Kokkim, Lauritsen, Mesfin, diverse gamle LSKfjes, Svesengen, Aneke og en 7-8 andre antatt kanarifans.

                    Ny spiller ble introdusert før trening. Oppfattet ikke navnet men Jørgen sa "Welcome to the family". Vedkommende hadde høyde, hårfrisyre og spillestil mye til felles med Matthew. Usikker på hva welcome to the family skal tolkes som men antar det betyr kontrakt.

                    Småjogging og enkle pasningsøvelser som oppvarming. Ca 20 spillere + keepere. Sheriff Sinyan og Erling Knudtzon deltok begge to.

                    Deretter en kontringsøvelse. 3 spillere løp raskt framover ca 30 meter med pasninger mellom 12 stenger som stod oppstilt i 4 rader av 3 stenger med ca 10 meter mellom hver stang og hver rad avsluttet med skudd på mål. Virket som spillere som løp/sentret sammen var fra samme lagdel og at midtstoppergjengen rota mest og scoret minst, naturlig nok kanskje. Generelt ikke veldig imponerende kvalitet på pasninger og avslutninger men det er jo derfor det trenes.

                    Avslutningsvis var det spill 4 mot 4 på bane som kanskje var 40x40 meter med to mål. Her stod Knudtzon over men Sinyan deltok gledelig nok fortsatt for fullt. Umulig for meg å følge med på hvem som spilte bra og dårlig pga lang avstand, konstant bytting av firemannslag og at det er en 8-10 spillere jeg ikke kjenner igjen på utseendet (GIlbert er vassere på perifere spillere). Ingen slåsskamper eller skader, generelt god stemning.

                    Lett stretching og småprat etter trening.

                    Kommentar

                    • Fat P
                      Medlem
                      Hoffnarr
                      • Jan 2015
                      • 64

                      #70
                      Noen som har noe nytt....I?. Flere endringer i laget, noen inn, noen ut. Hva tror man mht 11èrn på søndag basert på siste ukes treninger..?
                      Last edited by Fat P; 17.08.2018, 16:07.

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3186

                        #71
                        Trening lørdag 18. august

                        Fullt oppmøte på Åråsen 10.00-11.30, inklusive Sheriff Sinyan, som sies å være stadig nærmere god nok fysisk tilstand og til dels også spilleforståelse og kampform. Kanskje, kanskje får vi se ham i kamper allerede i september? Ingen formasjonstrening, men RBs tips virker ganske sannsynlig:

                        Marko
                        Mats-Marius-Stefan-Simen Kind
                        Melga-Daniel-Mathew-Zone
                        Arnór-Thomas

                        Ellers ikke mye nytt å rapportere fra dagens trening. Raphael Ayagwa deltok i det meste av treninga, men ble også trent i å spurte langs sidelinja (av en portugisisk fysisk trener som er her for å lære av Geir Kåsenes metoder, ble det sagt). Det ble også sagt at Raphael muligens trengte et par uker før han var kampklar, kanskje også for å gå ned noen kilo.

                        Gary Martin har ingen stor og aktiv tilhengerskare på forumet for tida - litt motsatt hva som var tilfellet da han ble signert. Det kan være at han egentlig bare har én klar ferdighet eller spisskompetanse. Men også på dagens trening ble denne ene egenskapen klart demonstrert: Han er meget rask og resolutt til å avslutte - nøler ikke - og han setter de aller fleste skudda (på trening) innafor ramma og oftest forbi keeper. Vår klart beste spiller på avslutninger. Så gjelder det naturligvis at resten av laget får satt ham opp i de posisjonene der han kan utnytte denne opplagte styrken, og at han sjøl finner kjemien med de andre og beveger seg best mulig i feltet. Her har det naturligvis skorta mye i mange kamper i år.

                        For øvrig var det i dag, som på andre treninger med Lennartsson jeg har sett og fått rapporter fra andre fra, mye skuddtrening. Klart mer enn hva jeg har sett fra de fleste andre LSK-trenere på mange år.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3186

                          #72
                          Trening fredag 24. august

                          Var bare en snartur bortom treninga i dag. Normalt oppmøte, 24 spillere, trenere og støtteapparat, samt 10-12 tilskuere i fint vær på Vigernesjordet 10.30-12.00. Blant tilskuerne blant andre Tom Nordlie, Gunnar Halle og Johan Rickard Andersson.

                          Formasjonstreninga jeg fikk med meg tyder på følgende lag borte mot Sandefjord:

                          Maric
                          Haakenstad-Amundsen-Kippe-Mikalsen
                          Melgalvis-Pedersen-Mathew-Brenden
                          Lehne Olsen-Smárason

                          Det ser dermed ut som Knudtzon ryker ut av 11'ern, etter svak innsats mot Haugesund; elendige mottak, pasninger oftest i støtte bakover, selv om det var tilløp til noen friske initiativ rett før han ble bytta ut. Romerikes Blad hadde oppslag om Knudtzon, som innrømmer svak form etter skaden og ferien, i går, og om Brenden, med økt tillit og selvtillit etter trenerskiftet, i dag.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Joha
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Nov 2003
                            • 314

                            #73
                            Trodde Kippe fikk rødtkort(2 gule kort) som han fikk forrige helg

                            Kommentar

                            • maurakanari
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2005
                              • 635

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av Joha
                              Trodde Kippe fikk rødtkort(2 gule kort) som han fikk forrige helg
                              Vi har hatt en kamp etter det, så det er allerede sonet.

                              VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                              Kommentar

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎