LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Oddis
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2006
    • 2744

    #21
    Jeg har egentlig ikke noe trua på at Lehne Olsen er en som hever oss i det hele tatt. Mener vi bør se etter yngre spillere vi kan utvikle selv. Dette er dessverre ikke stilen til Arne dog.
    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4376

      #22
      Opprinnelig skrevet av Oddis
      Jeg har egentlig ikke noe trua på at Lehne Olsen er en som hever oss i det hele tatt. Mener vi bør se etter yngre spillere vi kan utvikle selv. Dette er dessverre ikke stilen til Arne dog.
      Enig i det første. Usikker på Lehne Olsen. Men synes du er i overkant strengt med AE. Synes han er ganske flink med unge spillere. Han er ikke redd for å kaste inn en 19-åring (Sheriff f.eks). Krogstad, Haakenstad etc som er forholdsvis unge har tatt steg og fått tillit av AE. Han fikk frem Mathew umiddelbart, det gjorde ikke Runar som visstnok var flink med de unge. Charles gikk rett inn på laget. Sandberg fikk debuten i fjor. Vi har da hatt et ganske ungt lag i 2017? Hvis du tenker på gutter fra egne rekker så har du helt rett i at det er veldig lenge siden, men det er ikke Arne sin feil. Han har vært her i litt over ett år. Her har det vært for dårlig arbeid over mange år. Vil tro at klubben kanskje har hatt nok med å holde hodet over vann og A-laget i tippeligaen. Når Hafslund truer med å stenge strømmen så er det begrensa hva man kan prioritere. Her har de hvertfall tatt grep nå, med flere trenere inn på guttelagene og sikkert mer systematisk arbeid etc. Men det kan godt hende det tar 5 år til før man eventuelt ser resultater av dette.
      ..................

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #23
        Opprinnelig skrevet av Oddis
        Jeg har egentlig ikke noe trua på at Lehne Olsen er en som hever oss i det hele tatt. Mener vi bør se etter yngre spillere vi kan utvikle selv. Dette er dessverre ikke stilen til Arne dog.
        Viktigere er hva den sportslige ledelsen mener Lehne Olsen kan tilføre, og om han passer inn i systemet. Og det er her historien har vist oss at LSK har store mangler. Det er overhengende fare for man punger ut 2 mill+ for en spiller som godt kan ende opp med å varme benken. Jeg håper Mesfin kan overraske, men tillater å definere meg som en optimist med erfaring. Det må være et absolutt minstekrav at Olsen kun hentes for en slik sum ved å være tiltenkt en nøkkelrolle fordi han tilfører laget noe det pdd. mangler. Jeg mener Olsen er en mer stabil og allsidig spiller enn Erling, en mer dreven avslutter, men mangler muligens spisskompetanse på noe. Ser vi Martin som en erstatter for Udo kan man finne mye av det samme, Martin er mer av en allrounder. Martin viste i sitt forrige opphold at han også kan fungere som en tilrettellegger, og viste i går at han kan holde på ball og vende opp, men har ikke den suvere balansen og øyet for å slå stikkere/nøkkelpasninger som Udo. Totalt sett kan vi likevel komme bedre ut fordi Udo hadde åpenbare mangler som førsteforsvarer og med utholdenheten. Men mange flere variabler spiller inn.

        Nå så jeg tilfeldigvis statistikk på twitter i går der LSK var helt suverene når det kom til å score mål i hver kamp, 14 på rad (med nærmeste konkurrent på 11). Og det underbygger noe jeg hele tiden har etterlyst, mer fokus på det defensive. Under Erlandsen er vi paradoksalt nok et baktungt lag som ikke er allverden defensivt. i 2017 ble laget forholdsvist ofte spilt ut selv liggende etablert og kompakt. Jeg mener det er en klar sammenheng mellom den superdirekte fotballen og at vi igjen slipper inn mye mål. Baksiden med fotballen Erlandsen forespråker er hvor sårbare man er i overgangsfasene og hvor mye tilfeldigheter, og ikke dyktighet, får lov til å bestemme. Og det blir sjeldenet skikkelig debattert i norsk fotball generelt.

        Målet må ikke nødvendigvis være å bli et ballbesittende lag, men i større grad klare å forsvare seg med ball. Om det ikke er noen intensjon om å bli bedre på dette området er det lite til ingenting som kan sørge for en utvikling av den stilen vi har for øyeblikket. I sterk kontrast til den vi hadde kun for noen sesonger siden som sørget for en femteplass til slutt og en klar nedgang i baklengsmål. Skal vi nærme oss de lagene spillemessig som Erlandsen selv har uttalt at han har som forbilder er han nødt til å vise det nå i praksis. Tiden er for lengst forbi der norske trenere kan legge ut floskler og sammenligninger uten rot i virkeligheten. Og det har langt mer med mentalitet å gjøre enn spillermateriell.

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3142

          #24
          Opprinnelig skrevet av GIFKanari

          Viktigere er hva den sportslige ledelsen mener Lehne Olsen kan tilføre, og om han passer inn i systemet. Det må være et absolutt minstekrav at Olsen kun hentes for en slik sum ved å være tiltenkt en nøkkelrolle fordi han tilfører laget noe det pdd. mangler.

          Målet må ikke nødvendigvis være å bli et ballbesittende lag, men i større grad klare å forsvare seg med ball.
          To meget gode og relevante poenger, GIF.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            #25
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari


            Nå så jeg tilfeldigvis statistikk på twitter i går der LSK var helt suverene når det kom til å score mål i hver kamp, 14 på rad (med nærmeste konkurrent på 11). Og det underbygger noe jeg hele tiden har etterlyst, mer fokus på det defensive. Under Erlandsen er vi paradoksalt nok et baktungt lag som ikke er allverden defensivt. i 2017 ble laget forholdsvist ofte spilt ut selv liggende etablert og kompakt. Jeg mener det er en klar sammenheng mellom den superdirekte fotballen og at vi igjen slipper inn mye mål. Baksiden med fotballen Erlandsen forespråker er hvor sårbare man er i overgangsfasene og hvor mye tilfeldigheter, og ikke dyktighet, får lov til å bestemme. Og det blir sjeldenet skikkelig debattert i norsk fotball generelt.
            .
            Strålende innlegg.
            Hent enig angående Lehne Olsen.

            Et viktig poeng her er at kontring etter en kontring er langt farligere enn kontringen. I intervjuet Josimar hadde med Solbakken for noen år tilbake forklarte han hvorfor lagene hans tar langt færre kontringer nå enn tidligere og hvorfor han har endret syn fra å være ekstremt direkte til å nå variere mye mer.

            En av tingene er antallet overganger jeg mener man bør utnytte. I Ham-Kam mente jeg jo at man burde løpe på ti av ti potensielle overganger. Men nå mener jeg man bør ta fire til fem helhjertede overganger. I internasjonal fotball i dag blir det ofte kontringer på dine kontringer hvis de ikke gjennomføres skikkelig som kollektiv, og det blir bedre odds for å lykkes hvis man bare velger de riktige. Det må være en kollektiv oppfattelse av når en kontring er fornuftig eller ikke. I Ham-Kam var vi mer ukritisk til akkurat det.

            Så at LSK som stort sett forsvarer seg veldig baktungt under Arne E frem til de vinner ballen og kan kjøre en overgang er mer utsatt for kontringer i mot på sine egne kontringer er ikke så rart. Vi blir da ekstremt sårbare, og veldig avhengig av at man kan omstille seg kjapt i begge retninger. I en liga som Eliteserien er man også ekstra utsatt, da kvaliteten på spillerne og pasningene er såpass lav at de færreste kontringer ender i avslutning uten at man mister ballen, og potensielt får en ny kontring i mot. Spesielt fordi man forsøker å få flest mulig løp foran ballfører som gjør at man har dårlig sikring for ballfører om han mister ballen eller slår en feilpasning.

            Dette er nok et argument for det jeg har sagt tidligere om at de beste direkte fotballagene i dag på ingen måte ligger så lavt og baktungt som Arne E sitt LSK har gjort. De beste kontringslagene forsøker til enhver tid å vinne ballen i gunstig posisjon, som med andre ord er så høyt som mulig i banen og gjerne mens motstanderen er på vei fremover.

            Det er definitivt et paradoks at Arne Erlandsen sin intensjon om å ligge lavt og kompakt for å hindre motstanderen rom kanskje gjør oss mer sårbare defensivt totalt sett pga måten vi tar kontringene på. Vi slipper nok til veldig lite sjanser i etablert forsvar, da det naturligvis er vanskelig å bryte ned et lag som ligger tett langt inne på egen banehalvdel, men vi gjør det vanskeligere å kontre på motstanderen fordi avstanden frem til mål blir lengre, samtidig som vi blir mer sårbare for kontringer i mot fordi avstanden mellom leddene blir større når man gjør det på denne måten kontra om man kollektivt ligger høyere med laget når man tar kontringen.


            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              #26
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Nå så jeg tilfeldigvis statistikk på twitter i går der LSK var helt suverene når det kom til å score mål i hver kamp, 14 på rad (med nærmeste konkurrent på 11). Og det underbygger noe jeg hele tiden har etterlyst, mer fokus på det defensive. Under Erlandsen er vi paradoksalt nok et baktungt lag som ikke er allverden defensivt. i 2017 ble laget forholdsvist ofte spilt ut selv liggende etablert og kompakt. Jeg mener det er en klar sammenheng mellom den superdirekte fotballen og at vi igjen slipper inn mye mål. Baksiden med fotballen Erlandsen forespråker er hvor sårbare man er i overgangsfasene og hvor mye tilfeldigheter, og ikke dyktighet, får lov til å bestemme. Og det blir sjeldenet skikkelig debattert i norsk fotball generelt.
              Når det er sagt, bør vi vel være positive til at LSK er suverene når det kommer til å score mål? Jeg ønsker heller et lag som beviselig angriper og scorer mål, enn et lag som fokuserer på å tette igjen bakover.

              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Dette er nok et argument for det jeg har sagt tidligere om at de beste direkte fotballagene i dag på ingen måte ligger så lavt og baktungt som Arne E sitt LSK har gjort. De beste kontringslagene forsøker til enhver tid å vinne ballen i gunstig posisjon, som med andre ord er så høyt som mulig i banen og gjerne mens motstanderen er på vei fremover.

              Det er definitivt et paradoks at Arne Erlandsen sin intensjon om å ligge lavt og kompakt for å hindre motstanderen rom kanskje gjør oss mer sårbare defensivt totalt sett pga måten vi tar kontringene på. Vi slipper nok til veldig lite sjanser i etablert forsvar, da det naturligvis er vanskelig å bryte ned et lag som ligger tett langt inne på egen banehalvdel, men vi gjør det vanskeligere å kontre på motstanderen fordi avstanden frem til mål blir lengre, samtidig som vi blir mer sårbare for kontringer i mot fordi avstanden mellom leddene blir større når man gjør det på denne måten kontra om man kollektivt ligger høyere med laget når man tar kontringen.
              Fotballen er vel noe mer nyansert enn dette, Totti? Ved å skyve laget framover i banen slipper man til mer bakrom (gitt at man ikke velger å øke avstanden mellom ledd, som sjeldent praktiseres). Med Kippe som en av to stoppere kan det tenkes at Arne ikke ønsker å gi motstanderne våre mulighet til å slå hurtig og direkte i bakrom, men heller å ligge kompakt slik at vi i større grad må forsvare oss mot innlegg. Ved å ligge dypere i banen vil det også være mer bakrom vi kan slå direkte inn i selv, og selv om det medfører lengre vei til mål for laget som helhet, er det fordelaktig for spillere som Erling og ha store rom bak forsvarsfireren.

              Jeg sier ikke at jeg nødvendigvis er tilhenger av måten vi forsvarer oss på, og særlig ikke på hjemmebane mot lag vi bør gå i strupen på, men det er fordeler også med å forsvare seg dypt, og ser man internasjonalt er jo også Mourinho tilhenger av dette. Resultatet er et United som har holdt nullen flere ganger enn noe annet lag engelsk det siste året. Jeg er spent på å se om vi i år får se en annerledes versjon av LSK på hjemmebane, og om man brukte fjoråret på å drille inn en defensiv trygghet vi vet fungerer. Personlig ser jeg gjerne at vi i år er i stand til å variere i større grad mellom å stå høyt i press og forsvare oss dypt.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #27
                Opprinnelig skrevet av Fugl1120



                Fotballen er vel noe mer nyansert enn dette, Totti? Ved å skyve laget framover i banen slipper man til mer bakrom (gitt at man ikke velger å øke avstanden mellom ledd, som sjeldent praktiseres). Med Kippe som en av to stoppere kan det tenkes at Arne ikke ønsker å gi motstanderne våre mulighet til å slå hurtig og direkte i bakrom, men heller å ligge kompakt slik at vi i større grad må forsvare oss mot innlegg. Ved å ligge dypere i banen vil det også være mer bakrom vi kan slå direkte inn i selv, og selv om det medfører lengre vei til mål for laget som helhet, er det fordelaktig for spillere som Erling og ha store rom bak forsvarsfireren.
                Ja fotballen er mer nyansert enn dette, men jeg har nå brukt lange innlegg på å skrive litt mer rundt dette tidligere, så jeg må unnskylde at dette ble kortversjonen. :-)

                Man vil naturligvis gi mer bakrom, men om man virkelig ønsker å være et direktespillende fotballag er dette rett og slett medisinen. Kollektivt høyere press og risikovillighet for å vinne ballen i gunstige posisjoner- Og ja, det er helt sikkert en fordel for Kippe at man ligger lavt og kompakt og tillater mange innlegg (som i seg selv jo er ekstremt lite effektivt uavhengig av om man har Kippe eller Dan Anton Johnsen som midtstopper), men uanvhengig av hvor mye jeg digger Kippe, så er det begrenset hvor mye hans tilstedeværelse skal diktere hvordan LSK skal spille fotball. Dessuten trives han fint med et høyt kollektivt press, da det ofte handler om å stå opp og vinne dueller. Bare litt høyere i banen enn ellers. Med godt nok press på ballfører skal man heller ikke havne i så fryktelig mange rene en mot en løpsdueller heller, samtidig som man naturligvis også er avhengig av en keeper som står litt lengre ute og dekker store deler av bakrommet.

                Men som nevnt så mange ganger før, så ser man at LSK sine desidert beste perioder, og da de har skapt mest har kommet i perioder vi er tvunget til å løfte frem laget fordi vi har kommet under eller må jage scoringer. Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvorfor ikke man ser dette selv, og har en helt annen innstilling til starten på kampene sine. Er det også slik at man er så godt trent som man hevder, så vil man jo være tjent med høyt tempo og intensitet fremfor å dra det ned og ligge tett og kompakt langt inne på egen banehalvdel som man knapt trenger å bruke en kalori på å gjennomføre. Det er en større prøvelse mentalt enn det er fysisk,.

                Kommentar

                • LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3321

                  #28
                  Er det litt lite "pondus" rundt klubben om dagen eller er det bare meg? Ser sesonkortsalget går svært tregt. Hvorfor pushes det ikke hardere på dette feltet av klubben? Jeg savner litt mer glød fra klubben rett og slett.

                  Kommentar

                  • CFC1976
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2015
                    • 341

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av LS89
                    Er det litt lite "pondus" rundt klubben om dagen eller er det bare meg? Ser sesonkortsalget går svært tregt. Hvorfor pushes det ikke hardere på dette feltet av klubben? Jeg savner litt mer glød fra klubben rett og slett.
                    For tida, bryr jeg må lite om LSK tross Cupgullet.
                    Det er trist.
                    Vet at det er mange som mener det samme on dagens Lillestrøm SK

                    Kommentar

                    • BD
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2006
                      • 1384

                      #30
                      Snakk for dere selv, jeg bryr meg mer enn på lenge! I år blir det europacup og beste tabellplassering siden 2014!

                      Kommentar

                      • tigermann
                        Juniormedlem
                        Ferskenpels
                        • Feb 2018
                        • 3

                        #31
                        Vi må jo hvertfall få på plass en spiss til om vi skal fortsette scoringsrekken. Om Tromsø skal ha 2.5 mill for Lehne Olsen så er det bare å se på andre alternativer.

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3164

                          #32
                          Vurdering av stallen før 2018-sesongen

                          Ser vi på de 19 vi har tilgjengelige per dato, er det opplagt at vi er langt bedre forberedt enn før 2017-sesongen. Vi har vært heldige og dyktige og skaffa oss to meget gode keepere, så vidt jeg kan bedømme foreløpig, begge klart bedre enn Origi har vært de to siste åra (med cupfinalen som det store, lysende unntaket). Forsvarsfireren spilte seg sammen i løpet av 2017, og vårt svake punkt på høyre back i første halvdel av sesongen (Melgalvis/Haakenstad) er blitt dramatisk bedre etter hvert som Haakenstad har tatt nivået. Vi har tre-fire gode midtstoppere, gitt at Anton blir brukt når Kippe må ha seniordager, og at Sandberg får riktig matching og spilletid. Tre gode (og raske) backer i Rafn, Haakenstad og Mikalsen (samt tre lovende yngre backer). I kantrollene har vi Melgalvis, Brenden og naturligvis Ødemarksbakken, og eventuelt Erling på kant.

                          I fjor spilte vi våre beste kamper i perioden fra Bonke Innocent kom tilbake fra skade til han ble solgt, og med Udo og Erling på topp. Litt for fleip skreiv jeg at vi spilte 4-3-1-1-1, med Mathew-Udo-Erling i en framskutt sentrallinje, som ga korte avstander, mye spill i midten og utnytta Mathews (og de to andres) beste egenskaper. Etter salget av Bonke var det et klart savn her, siden verken Krogstad eller Charles Ezeh fylte rollen på samme måte. Jeg ser derfor gjerne at spillervalg på sentral midtbane gir mulighet til å finne tilbake til det vi fikk til i denne perioden, noe som kanskje krever en ny spiller inn sentralt (så lenge Sheriff Sinyan neppe blir tilgjengelig her før mot slutten av året - og på lang sikt er nok hans posisjon midtstopper).

                          På den annen side var en av grunnene til at dette var den beste måten for å få Mathew høyere opp i banen at vi i altfor mange kamper lå altfor lavt i utgangspunktet. Jeg håper, og tror faktisk også, at Erlandsen mener det når han sa etter cupfinalen at det er slik de vil spille. I 2017 hadde han liten (for liten?) tillit til sitt nykomponerte lag, og la seg derfor (for) langt bak. Tidligere (i forrige LSK-periode) spilte Erlandsen slett ikke lavt, og spillerne vil spille langt høyere i banen - som på Ullevål i starten av desember. Gjør vi det, som jeg tror, er behovet for klarere rolledeling mellom de to på sentral midtbane mindre.

                          Selv om vi nå har tre spisser som alle tre trolig er bedre enn de to vi starta med i fjor, synes jeg, som trener og ledelse, at det er her vi særlig trenger forsterkning. Det ser ut til at Knudtzon og Moses vil være de to som oftest starter, med Gary Martin som alternativ og innbytter, og alle tre har klare kvaliteter - det gjelder å utnytte disse i samspill. Vår akilleshæl i fjor var en elendig utnyttelse av de mange, mange sjansene vi skapte - mens vi var høyt på lista blant eliteserieklubbene på målsjanser var vi blant de svakeste på effektivitet.

                          I fjor tippa jeg 6-10. plass. I år er jeg betinga optimist, men mener vi kan sikte betydelig høyere i år. Vi har trolig lukt bort mange forhold som påførte oss billige baklengsmål (bedre keepere, bedre kommunikasjon keeper/forsvar, mer erfaren og bedre samkjørt forsvarsrekke). Kan vi få opp effektiviteten og skape like mange målsjanser, bør vi kunne kjempe om plassene 2-6. Jeg anser ikke som gitt at Molde, Odd, S08 eller Brann skal ta de tre-fire plassene bak RBK - ingen av dem er så mye bedre enn oss i banespill og sjanser.

                          gilbert
                          Last edited by gilbert; 06.02.2018, 18:34.

                          Kommentar

                          • LS89
                            Kamptrådkongen
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2013
                            • 3321

                            #33
                            Tromsø krever 2 millioner for Lehne Olsen, en spiller som vil bort og har kontrakt ut sesongen. LSK med bud, visstnok rundt 1.5. Jeg skjønner at Lehne Olsen er en viktig spiller for Tromsø, men han er ikke uerstattelig. Vuk, som ble sett på som en flopp og som Tromsø ønsket å kvitte seg med har jo sett bra ut i vinter. Kanskje det er med å løsne situasjonen. Dog forstår jeg ikke hvorfor Tromsø setter seg så på bakbeina. Gutten er 26 år - flott alder, men ingen talent lenger. Hva tjener de på å beholde en spiller som vil bort? Tror de at en umotivert spiller skal skyte de til en 10.plass i år?

                            Takk ja nå Tromsø. Summen er mer enn bra nok. Så er alle parter fornøyd. Ikke minst hovedpersonen selv som ønsker seg til LSK.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #34
                              Fiks defensiven for å bli bedre offensivt. For LSK er det såre enkelt i Erlandsens foretrukne 442, fiks balansen. Og da er det mye mer fornuftig å hente Tokstad heller enn Lehne Olsen. Og hvis ikke heller Tokstad hentes, invester penga til overs på helt nødvendig scouting. Setter vi oss i bedre posisjon til å vinne ballen tilbake oftere, og høyere i banen som Totti nevner, vil også sjansene vi lager bli større og bedre. Mindre innlegg og tilfeldigheter, flere muligheter rett på kassa med færre motspillere i veien. Er det ikke gode kontringer de fleste vil se mest av alt? Erlandsen vet han har ett lag som kan score i hver kamp, men hvordan kan vi sette oss i posisjon til å score først oftere og dermed automatisk dramatisk øke muligheten for tre poeng?

                              At man har kvitta seg med Origi er et godt tegn av årsaker allerede nevnt, i tillegg til at man har fått inn to keepere man ser som jevnbyrdige og som kan gi laget en dimensjon avhengig av motstander. Forhåpentligvis et målretta forsøk på å ta tak i tafattheten hjemmelaget LSK var preget av i 2017. Optimalt sett hadde jeg også ønsket at man tok et mer dristig ledervalg og lot Kippe få trappe ned med en fantastisk sistesesong som fast spiller. Amundsen utfyller Kippe kun på fart, det holder ikke og begrenser laget. Her kunne jeg med tida sett for meg en fremtid for en spiller som Sinyan. Sandberg er vel også spennende.

                              Ellers mener jeg en 4-2-3-1 ser langt mer spennede ut itifra stallen vi allerede har enn 4-4-2. Og da tenker jeg først og fremst på Ødemarksbakken som en inderløper/klassisk sentral midtbanespiller bak Mathew, og med Krogstad ved sin side med mer utprega ballvinneregenskaper.

                              Kommentar

                              • Rune
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2008
                                • 1229

                                #35
                                Er vi virkelig villige til å betale 1,5 mill for en middels god eliteseriespiss på utegående kontrakt (som i tillegg vil bort fra Tromsø? Høres ikke helt bra ut.
                                "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3142

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Rune
                                  Er vi virkelig villige til å betale 1,5 mill for en middels god eliteseriespiss på utegående kontrakt (som i tillegg vil bort fra Tromsø? Høres ikke helt bra ut.
                                  Nja...tja. Lehne Olsen er en solid allrounder som vil kunne levere 10+ hver eneste sesong. Er ikke sikker på om noen av de andre spissene våre gjør det i 2018.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3164

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Setter vi oss i bedre posisjon til å vinne ballen tilbake oftere, og høyere i banen som Totti nevner, vil også sjansene vi lager bli større og bedre.
                                    Som Totti nevner?

                                    gilbert


                                    Kommentar

                                    • tigermann
                                      Juniormedlem
                                      Ferskenpels
                                      • Feb 2018
                                      • 3

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av gilbert

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari Vis post
                                      Setter vi oss i bedre posisjon til å vinne ballen tilbake oftere, og høyere i banen som Totti nevner, vil også sjansene vi lager bli større og bedre.

                                      gilbert

                                      Kunne ikke blitt mer enig. Jeg mener vi trenger en aggressiv rask spiss slik at vi av og til kan stå høyere i banen og vinne ballen nærmere motstanderens mål. Martin Ramsland på Sogndal var strålende på dette i 2016 og første halvdel av 2017 sesongen - og skapte mange sjanser og mål på dette.. Jeg mener en slik type er det vi trenger...

                                      Kommentar

                                      • Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3499

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av gilbert

                                        Som Totti nevner?

                                        gilbert

                                        Han henviser nok til dette på forrige side, som vel er en gjentakelse av det jeg har skrevet om Arne E sitt LSK igjennom halvannet år.


                                        Opprinnelig skrevet av Totti21

                                        Dette er nok et argument for det jeg har sagt tidligere om at de beste direkte fotballagene i dag på ingen måte ligger så lavt og baktungt som Arne E sitt LSK har gjort. De beste kontringslagene forsøker til enhver tid å vinne ballen i gunstig posisjon, som med andre ord er så høyt som mulig i banen og gjerne mens motstanderen er på vei fremover.
                                        Dagens beste direkte fotballag er kjent for å være aggressive i gjenvinningen og ta risiko i den offensive markeringen for å vinne ballen så gunstig som mulig hele tiden. Som sagt tidligere tar jeg med glede et LSK som skal være direkte i stilen, men da vil jeg også se det offensive presset, intensiteten og viljen som kjennetegner slike lag. Det er milevis unna det LSK holdt på med for det meste i fjor med et par hederlige unntak som blant annet i cupfinalen. For det meste i fjor så man et LSK som la seg ekstremt lavt i sone med dårlig press i ballfører og mest fokus på å dekke rom, som også forsøkte å dra ned tempoet i de fleste kampene de spilte med å bruke lang tid på dødballer.
                                        I mine øyne har vi en stall som er tjent med å dra opp tempoet og sett presset langt høyere i banen. Noe vi ofte så når vi ble tvunget til å jage scoring i fjor og i cupfinalen.

                                        Det virker forøvrig som om vi er enige i en del av dette i det minste, og som alltid skriver du strålende vurderinger av stallen og treningene som vi sofasitterne har stor glede av. Overraskende, men gledelig at Moses virker å være foran Gary Martin i køen for øyeblikket. Synes ikke han fikk ut det beste i de kampene han fikk vist seg frem for oss i Eliteserien i fjor, men gledelig om han er i ferd med å få ut mer av potensialet sitt.

                                        Kommentar

                                        • tigermann
                                          Juniormedlem
                                          Ferskenpels
                                          • Feb 2018
                                          • 3

                                          #40
                                          Men dersom LSK skal spille med høyere press og ikke minst mer aggresivt press må det spillertyper til å kunne gjøre det. Ikke minst i det første pressleddet som er det desidert viktigste dersom man skal kunne stå høyt.

                                          Vi har etter min mening ikke de typene der oppe.... Det får vi heller ikke i Lehne Olsen evnt.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎