LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • vermu
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2008
    • 1729

    #41
    Opprinnelig skrevet av Totti21


    Overraskende, men gledelig at Moses virker å være foran Gary Martin i køen for øyeblikket. Synes ikke han fikk ut det beste i de kampene han fikk vist seg frem for oss i Eliteserien i fjor, men gledelig om han er i ferd med å få ut mer av potensialet sitt.
    Synes dette er mer bekymringsfullt enn gledelig, da Moses ikke har vært god i kampene hitil år heller.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      #42
      Opprinnelig skrevet av vermu

      Synes dette er mer bekymringsfullt enn gledelig, da Moses ikke har vært god i kampene hitil år heller.
      Kan godt hende Martin stiller fra start når Eliteserien ruller igang. Han har visstnok vært helt i kjelleren fysisk etter oppkjøringa til Arne, så han har fremdeles mye å gå på. Ble nødt til å ta sovepauser etter treningene for å hente seg igjen. Jeg vil tro han kommer seg opp på et høyere nivå når han blir vant med treningsmengden.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        #43
        Fra sesongoppkjøringstråden:
        Opprinnelig skrevet av gilbert
        Fem treningskamper Erlandsen har spilt med lavt press bare i (deler av) kampen mot Molde - en klar forandring (og forbedring) fra i fjor. Erlandsen sier selv til Romerikes Blad (lørdag 10. februar) at vi må beherske både lavt og høyt press, og at vi vil spille med mer høyt press enn i fjor. Han mener likevel (uten at jeg lar meg helt overbevise) at vi skaper mer med lavt press.
        Og her hopper også Erlandsen bukk over mye av det som er poenget med diskusjonen rundt presshøyde. For det handler egentlig ikke om antallet sjanser vi skaper, men hvor gode sjansene vi skaper faktisk er. Kvaliteten foran kvantiteten, ineffektiviteten er tett knyttet opp til nettopp dette. Det var også etter hjemmekampen mot FKH i fjor denne diskusjonen kom opp her inne, i en kamp der vi pepret bortelaget med innlegg fra kant (i varierende høye og enda mer varierende kvalitet) og egneltig ikke kom til annet enn en haug av halvsjanser. Våre målscorere må rett og slett bli servert de sjansene de har best forutsetninger for å sette i kassa. Men her har vi kanskje bare enda et paradoks ved Erlandsen, at en trener som er så opptatt av å finne korteste vei til motstanders mål også helst vil starte sine angrep lengst mulig unna det. Og det blir bare enda vanskeligere å forstå når den defensive strukturen som kunne forsvart den tilnærminga ikke er mye å slå i bordet med.

        Når vi er på emnet effektivitet, se også hva Erling gjorde mot Sandefjord borte i en rolle på venstrevingen, der han kan være mye mer direkte i sine løp mot mål kontra høyrevingen. Det endte i to assist, begge etter å ha utfordret inn i motstanders sekstenmeter. Ødemarksbakken kan gjøre dette fra samme posisjon, men er også godt egnet sentralt, og var vel tiltenkt å ta over rollen Krogstad hadde i Kisa før han ble henta tilbake. Noen etterlyser at vi signerer en ballvinner, men vi har allerede henta en utmerket toveisspiller i Ødemarksbakken, og vi har også poteten Rafn som supplement til Krogstad. Jeg mener han utmerket godt kan flyttes inn sentralt i en slik rolle, men helst da som del av en trio. Rafn har gjort venstrebacken til sin, men jeg vil se en Kind Mikalsen med et naturlig venstrebein ta denne rollen tilbake. Det gir laget en naturlig og helt nødvendig bredde. Og igjen, mer effektiv.

        Men med Lehne Olsen inn, med en prislapp som i likhet med Ødemarksbakken tilsier en udiskutabel førstelagsplass, åssen skal man få plass til våre beste i en 442? Nå har man etter min mening gjort det enda mer aktuelt å være langt mer fleksible formasjonsmessig, og spesielt spennede er dette satt opp mot hvordan vi vil angripe våre egne hjemmekamper. Nå har Arne rett og slett ingen unnskyldinger lenger. Vil vi være herrer i eget hus?

        Nei, istedenfor å hente inn spillere til roller vi allerede har dekket med de vi har i troppen, forbered heller laget på livet etter Kippe og hent midtsopperen som gir laget en helt nødvendig og ny dimensjon i denne lagdelen. Eller aller helst sats på typer som Sinyan/Sandberg. Vi ble ranet for Ajer i en slik rolle.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          #44
          Arne må vel ha noen tanker rundt en startellever.

          Drister meg til mulige alternativer:

          K
          Rafn - Kippe - Amundsen - Haaken
          Melgalvis - Ødemarksbakken - Matthew - Erling
          Martin - Lehne Olsen


          Alternativt:
          K
          Rafn - Kippe - Amundsen - Haaken
          Ødemarksbakken - Krogstad - Matthew - SKM
          Erling - Lehne Olsen






          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1324

            #45
            Opprinnelig skrevet av kunden
            Arne må vel ha noen tanker rundt en startellever.

            Drister meg til mulige alternativer:

            K
            Rafn - Kippe - Amundsen - Haaken
            Melgalvis - Ødemarksbakken - Matthew - Erling
            Martin - Lehne Olsen


            Alternativt:
            K
            Rafn - Kippe - Amundsen - Haaken
            Ødemarksbakken - Krogstad - Matthew - SKM
            Erling - Lehne Olsen





            Spennende alternativer, det. Selv håper jeg å se

            K
            Erling - Amundsen - Kippe - Rafn
            Melgalvis - Krogstad - Mathew - Ødemarksmakken
            Gary - Olsen

            Men jeg tror det er mer realistisk med

            K
            Haakenstad - Amundsen - Kippe - SKM
            Erling - Krogstad - Mathwe - Ødemarksbakken
            Gary - Olsen

            I likhet med flere andre, tror jeg Erling har et stort potensial som back. Haakenstad jobber hardt, men er en begrensa spiller. Jeg vil heller se Rafn på HB og SKM på VB enn Haakenstad. Basert på fjoråret!

            Kommentar

            • Gjest

              #46
              Hadde serien startet i morgen så er jeg ganske sikker på hvordan laget ville sett ut, bortsett fra usikkerhet i to posisjoner:

              Lehne Olsen (eller Martin) - Knudtzon
              Ødemarksbakken (eller Ezeh) - Matthew - Krogstad - Melgalvis
              Rafn - Kippe - Amundsen - Haakenstad
              Maric

              Nå er det en eller to treningskamper igjen før Mesterfinalen, så vil tro at Lehne Olsen vil spille seg varm og gå inn som bankens på laget før seriestart. Og håper og tror at Ødemarksbakken har kontroll på lysken og herjer like mye på venstrekanten til LSK som han gjorde på Kisa. Hovedårsaken til at Ezeh eventuelt starter serien på venstrekanten istedenfor Ødemarksbakken er at LSK da vil være bedre skodd defensivt hvor han trekker inn sentralt defensivt. Ezeh har også stor fart i kroppen og er ikke ueffen offensivt ved kontringer.
              I fjor var vi helt tannløse på venstre midtbane, spesielt etter at Rafn ble trukket ned som venstreback. Så kjøpet av Ødemarksbakken er mer enn gull verdt. Lehne Olsen er tiltenkt rollen som spiss, men er også en mye bedre venstrekant enn noen av de vi hadde i fjor. Han hadde nesten tosifret antall mål i serien som venstrekant i Tromsø i forfjor. Så fra at venstrekanten i fjor var et sort hull, så glinser den som en diamant i år.
              Men Lehne Olsen vil vi ikke se mye på venstrekanten i år, han vil være vårt soleklare valg som spiss. Er veldig sikker på at han vil legge seg på mer enn 15 mål i år. Han scoret 11 mål i fjor, selv om han hadde veldig mange kamper på venstrekanten. Etter at han ble låst til rollen som spiss på høsten i fjor, så rant målene inn. Det samme vil de gjøre i år.

              Men serien starter ikke i morgen, de har flere uker på å trene sammen. Så lenge spillerene holder seg skadefrie og det ikke kommer inn noen nye så tror jeg dette er realiteten i forbindelse med laget som blir tatt ut borte mot Bodø/Glimt:

              Lehne Olsen - Knudtzon/Martin
              Ødemarksbakken - Matthew - Krogstad - Melgalvis/Knudtzon
              Rafn - Kippe - Amundsen - Haakenstad/Knudtzon
              Maric

              Tror Knudtzon og Martin kniver om startplass som spiss. Trekker Martin det lengste strået så vil Knudtzon starte som høyrekant eller høyreback, ut ifra hvem som har prestert minst bra av Melgalvis og Haakonstad.
              Ezeh vil være med å kjempe om venstre kant og sentral midtbane, og vil få en del spilletid, men tror han starter på benk. SKM vil også være frisk og være med å kjempe om en plass på venstresiden, og plassen til Kippe, men må starte på benk. Moses vil også få noen min, men må starte på benk.

              Laget ser vesentlig bedre ut i år, med større og bedre konkurranse i flere av posisjonene. Jeg tror at det i tillegg vil komme inn enda en spiller som vil styrke stallen. Og dermed så ser sesongen 2018 veldig lys ut.

              Det mest gledelige er at vi har to spisser som er garantister for mange mål i Lehne Olsen og Martin. Vi har tettet det sorte hullet på venstre midtbane, og gleder meg til å se Ødemarksbakken herje. Og vi har to gode keepere, hvor Maric vil bli det beste vi har sett på keeperplass på mange år.

              Kommentar

              • Gjest

                #47
                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                I likhet med flere andre, tror jeg Erling har et stort potensial som back. Haakenstad jobber hardt, men er en begrensa spiller. Jeg vil heller se Rafn på HB og SKM på VB enn Haakenstad. Basert på fjoråret!
                Det hadde vært fantastisk om operasjonen til SKM gjør at han kan spille helt uten smerter og at det fører til at han spiller veldig mye bedre enn i fjor. Kommer han seg opp på Rafns nivå, så bør Rafn være et soleklart valg på høyre back, om ikke også Haakenstad har blitt en bedre spiller gjennom vinteren. Men SKM må vise helt andre takter enn hva han gjorde i fjor for å kunne ha mulighet til å ta opp konkurransen med Rafn på venstrebacken.

                Kommentar

                • EPA
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Aug 2013
                  • 133

                  #48
                  Håper det heller mot noe slikt som:

                  Lehne Olsen - Martin
                  SKM - Ødemarksbakken - Matthew - Melgalvis
                  Rafn - Kippe - Amundsen - Knudtzon
                  Maric

                  Alternativt om SKM ikke er i god nok form:

                  Lehne Olsen - Martin
                  Ødemarksbakken - Matthew - Krogstad - Melgalvis
                  Rafn - Kippe - Amundsen - Knudtzon
                  Maric

                  Tror Erling fortsatt kan dyttes opp som spiss i enkeltkamper vi er store underdogs for å true enorme bakrom, men basert på antall scoringer han har i etablert angrep vil jeg heller ha farten hans på overlap og i forsvar.

                  Kommentar

                  • Kanarivogel89
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2006
                    • 4284

                    #49
                    Opprinnelig skrevet av biggie
                    Er veldig sikker på at han (Lehne Olsen) vil legge seg på mer enn 15 mål i år.
                    Altså... Ikke noe hadde gledet meg mer, men nå er det på tide å roe ned litt her. Jeg er fornøyd om han kommer opp i tosifra. Forøvrig en god analyse!

                    Kommentar

                    • tarsen
                      Medlem
                      Bøffel
                      • May 2015
                      • 32

                      #50
                      Opprinnelig skrevet av biggie
                      Det mest gledelige er at vi har to spisser som er garantister for mange mål i Lehne Olsen og Martin.
                      Nå skal ikke jeg være kjiping, men vi har i hvert fall spisser som har bevist at de vet hvor målet står. Det er bra. Prestasjonene framover må nesten avgjøre om de får stempelet garantister. Potensialet er der.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        #51
                        Unge Ranger har etter rapportene hatt en utvikling som gjør det helt meningsløst å dra ned Erling som høyreback og dermed dytte en ung spiller som banker på døra lenger ned. Erling som back bør aldri være noe annet enn en nødløsning.

                        Kommentar

                        • Tvilling
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2006
                          • 1462

                          #52
                          Setter du Erling som fast back så tror jeg du ber han om å skifte klubb..

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            #53
                            For Erling tror jeg det er vif eller Stabæk som blir aktuelt. Men jeg mener vi bør strekke oss litt for å beholde han for å ev slippe han til utlandet. Klarer ikke forestille meg Erling i en annen drakt enn våres.

                            Kommentar

                            • Funchaloe
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2011
                              • 511

                              #54
                              Opprinnelig skrevet av kunden
                              For Erling tror jeg det er vif eller Stabæk som blir aktuelt. Men jeg mener vi bør strekke oss litt for å beholde han for å ev slippe han til utlandet. Klarer ikke forestille meg Erling i en annen drakt enn våres.
                              Aldri om Erling går til søpla. Det nekter jeg å tro at han selv vil. I verste tilfelle blir det Stabæk, som du for så vidt nevner. Når det er sagt tror jeg det ordner seg med forlengelse til slutt.
                              Custodes
                              Contra o futebol moderno!

                              Kommentar

                              • kunden
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2005
                                • 2281

                                #55
                                Har skjedd større undere før at en spiller går til erkefienden. Men som du skriver så er prosessen i en gi og ta stilling. LSK vil vel føle seg frem for hva Erling mener er riktig.
                                Men begrunnelsen ang de unevnelige er at Erling er vaskeekte Oslogutt og vil nok bo i regionen og da er det bare to alternativer. Og til syvende og sist er det den som
                                legger mest penger på bordet som fanger. Men nå er han vel ikke i søkelyset hos noen av dem (tror jeg).

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3141

                                  #56
                                  Det er flere grunner til at jeg tror vi vil gjøre det bedre enn i fjor, men her er de kanskje 4 viktigste:

                                  1) De nye spillerne fra i fjor er mer samspilte.
                                  2) De nye spillerne til denne sesongen er klare forsterkninger.
                                  3) Vi har bedre dekning på viktige plasser = mindre sårbare for skader.
                                  4) Vi bør bli mindre forutsigbare for motstanderne denne sesongen.

                                  Ok, jeg innrømmer at det siste punktet er litt usikkert, men jeg håper og tror at det vil stemme.

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4376

                                    #57
                                    Prøver på en liten vurdering av laget foran 2018.

                                    Keeperplassen; Her jeg er litt usikker. Det er liten tvil om at vi nå har to lovende keepere, men de har til sammen 90 minutter med eliteseriespill. Jeg er litt redd for tryggheten og rutinen bak der. Men spesielt Maric ser solid ut, og jeg holder han som et førstevalg. Han minner meg litt om Manuel Neuer. Igonen har jeg ikke sett altfor mye, men også han virker bra. Konkurranse om plassen er positivt. Vanskelig å bedømme om vi er svekket eller styrket her med tanke på førstevalget. Hvis du ser på duoen så er det nok ikke mange lag som stiller sterkere på keeperplass.

                                    Forsvar; Er forsåvidt det samme som i fjor, med Sandberg ennå nærmere på stopperplass pluss Ranger som en mulig utfordrer. En fordel med lite utskiftninger her. Kippe ser ut til å holde koken ennå. Det var mye trøbbel defensivt i begynnelsen av 2017. Bør bli langt bedre fra start i år med spillere som kjenner sine roller. Haakenstad har en utfordring defensivt og trenger å ta steg der. Sheriff får vi virkelig håpe kommer seg tilbake. Hadde vært utrolig synd hvis han får karrieren ødelagt av en slik skade.

                                    Midtbane; Ganske fin og grei dekning her. Mange mener vi mangler en sentral midtbane. Kanskje? Jeg føler det er litt avhengig av utviklingen til Krogstad. Etter rapportene har han vært fin på trening og har tatt nye steg. Likte det jeg så av han mot Molde. Tett oppe i mann hele tiden og begynner å bli vond å møte. Bedre i vurderingene med ball også. Mathew er udiskutabel og første på blokka når laget tas ut. Charles et usikkert kort foreløpig. Veldig opp og ned, men det ligger et potensial der, helt klart. Ødemarksbakken meget spennende. Bør ta venstrekant. Med fare for å skru forventningene i taket så har han et blikk som jeg ikke har sett hos noen andre i stallen. Gjør uventede ting med ball. Kreativ og kjappe, smarte avslutninger. Jeg spår årets gjennombrudd her. Høyrekant har vi god dekning. Melgalvis, Knudtzon og Brenden kan alle bekle den rollen.

                                    Angrep; Nesten helt nytt i forhold til 2017 (heldigvis?). Potensielt meget spennende, men likevel usikkert. Før sesongen kan man ikke si at vi har noen målgarantister. Men det vil likevel overraske meg om ikke Gary Martin, Lehne Olsen og Knudtzon putter en god del mål. Kanskje også Moses. På papiret er dette sterkere enn i 2017 selvom Udoji kanskje blir savnet. Vi har hvertfall ikke den type spiller lenger. Så får vi se om vi klarer oss uten.

                                    Laget pr nå etter min mening;

                                    Maric

                                    Haakenstad - Amundsen - Kippe - Rafn

                                    Knudtzon - Krogstad - Mathew - Ødemarksbakken

                                    Lehne Olsen - Martin.

                                    Benk: Matvei, Kind Mikalsen, Melgalvis, Moses, Brenden, Antonijevic, Charles. +++

                                    En ganske så sterk benk faktisk, med flere som banker hardt på døra. Vi har mange spillere som kan bekle flere posisjoner noe som gjør at bredden er ganske så god. Jeg mener dette laget i hvertfall bør være godt nok til å unngå nedrykksstrid. Noen usikkerhetsmomenter er det. Holder Maric/Matvei mål når det drar seg til? Er Haakenstad blitt bedre bakover? Har Krogstad tatt nok steg til å være bankers sentralt? Scorer spissene nok? Jeg håper og tror at svaret er ja på flere av dem. Er forsiktig optimist med tanke på 2018!
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • Kanarivogel89
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 4284

                                      #58
                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Prøver på en liten vurdering av laget foran 2018.

                                      Keeperplassen; Her jeg er litt usikker. Det er liten tvil om at vi nå har to lovende keepere, men de har til sammen 90 minutter med eliteseriespill. Jeg er litt redd for tryggheten og rutinen bak der. Men spesielt Maric ser solid ut, og jeg holder han som et førstevalg. Han minner meg litt om Manuel Neuer. Igonen har jeg ikke sett altfor mye, men også han virker bra. Konkurranse om plassen er positivt. Vanskelig å bedømme om vi er svekket eller styrket her med tanke på førstevalget. Hvis du ser på duoen så er det nok ikke mange lag som stiller sterkere på keeperplass.

                                      Forsvar; Er forsåvidt det samme som i fjor, med Sandberg ennå nærmere på stopperplass pluss Ranger som en mulig utfordrer. En fordel med lite utskiftninger her. Kippe ser ut til å holde koken ennå. Det var mye trøbbel defensivt i begynnelsen av 2017. Bør bli langt bedre fra start i år med spillere som kjenner sine roller. Haakenstad har en utfordring defensivt og trenger å ta steg der. Sheriff får vi virkelig håpe kommer seg tilbake. Hadde vært utrolig synd hvis han får karrieren ødelagt av en slik skade.

                                      Midtbane; Ganske fin og grei dekning her. Mange mener vi mangler en sentral midtbane. Kanskje? Jeg føler det er litt avhengig av utviklingen til Krogstad. Etter rapportene har han vært fin på trening og har tatt nye steg. Likte det jeg så av han mot Molde. Tett oppe i mann hele tiden og begynner å bli vond å møte. Bedre i vurderingene med ball også. Mathew er udiskutabel og første på blokka når laget tas ut. Charles et usikkert kort foreløpig. Veldig opp og ned, men det ligger et potensial der, helt klart. Ødemarksbakken meget spennende. Bør ta venstrekant. Med fare for å skru forventningene i taket så har han et blikk som jeg ikke har sett hos noen andre i stallen. Gjør uventede ting med ball. Kreativ og kjappe, smarte avslutninger. Jeg spår årets gjennombrudd her. Høyrekant har vi god dekning. Melgalvis, Knudtzon og Brenden kan alle bekle den rollen.

                                      Angrep; Nesten helt nytt i forhold til 2017 (heldigvis?). Potensielt meget spennende, men likevel usikkert. Før sesongen kan man ikke si at vi har noen målgarantister. Men det vil likevel overraske meg om ikke Gary Martin, Lehne Olsen og Knudtzon putter en god del mål. Kanskje også Moses. På papiret er dette sterkere enn i 2017 selvom Udoji kanskje blir savnet. Vi har hvertfall ikke den type spiller lenger. Så får vi se om vi klarer oss uten.

                                      Laget pr nå etter min mening;

                                      Maric

                                      Haakenstad - Amundsen - Kippe - Rafn

                                      Knudtzon - Krogstad - Mathew - Ødemarksbakken

                                      Lehne Olsen - Martin.

                                      Benk: Matvei, Kind Mikalsen, Melgalvis, Moses, Brenden, Antonijevic, Charles. +++

                                      En ganske så sterk benk faktisk, med flere som banker hardt på døra. Vi har mange spillere som kan bekle flere posisjoner noe som gjør at bredden er ganske så god. Jeg mener dette laget i hvertfall bør være godt nok til å unngå nedrykksstrid. Noen usikkerhetsmomenter er det. Holder Maric/Matvei mål når det drar seg til? Er Haakenstad blitt bedre bakover? Har Krogstad tatt nok steg til å være bankers sentralt? Scorer spissene nok? Jeg håper og tror at svaret er ja på flere av dem. Er forsiktig optimist med tanke på 2018!
                                      Veldig enig i denne. Har sett at flere her inne ikke finner plass til Melgalvis i førsteelleveren. Dette ville være synd da han jo var fjorårets store positive overraskelse for min og mange andres del. Knallbra spiller som jeg gjerne vil ha med fra start, uten at jeg av den grunn vet hvem som må ut. Om ikke annet, så sier jo dette noe om bredden i stallen vi har nå kontra i fjor. Selv tror jeg Arne kommer til å stille med Erling og Lehne Olsen på topp med Melgalvis på høyresiden mot Bodø. Om det er det sterkeste laget er en annen sak.

                                      Kommentar

                                      • Fat P
                                        Medlem
                                        Hoffnarr
                                        • Jan 2015
                                        • 64

                                        #59
                                        Noen tanker rundt en mulig lagoppstilling:

                                        Navn i parentes = utfordrer(e)



                                        Maric (Matvei)

                                        Rafn (Haaken/Ranger) Amundsen (Sandberg) Kippe (Anton/Sandberg) SKM (Rafn/Loholt)

                                        MegaE (Knudzon, Brenden) Matthew (Brenden/Rafn) Krogstad (Ezeh/Brenden) Bakken (SKM)

                                        Knudzon (Martin) Olsen (Martin, Moses, Gran)



                                        Kommentarer:
                                        Krogstad tror jeg vil ta en plass sentralt. Iflg. rapporter på FB melder at han har tatt nye steg, og høstet skryt fra Arne. Midtstopperne tror jeg er bankers, men fin dobbelt dekning og utfordrere i Anton og Sandberg. Mht til back-plassen, vil jeg gjerne se Rafn på høyre siden og SKM på venstre. I fjor synes jeg det ble noe urytmisk på venstre siden, med en høyre-bent VB som trakk innover, og SKMs løp på venstrekant ble sjelden utnyttet optimalt. To venstre-føtter på kanten tror jeg vil gi oss flere løp og fine doblinger og dermed mer effektivitet (les; sjanser). Dog tror jeg ikke SKM vil være klar for 2X45 fra sesongstart, selv om det rapporters om tøffe økter på mølla, og tilnærmet tilbake i full trening med laget fom neste uke. Bakken blir spennende, det lille han har spilt har i hvert fall virket lovende. Hvis Alex fortsetter utviklingen blir høyrekanten sterk. Matthew gir seg litt selv. Brenden blir trolig en utfordrer på flere plasser på midtbanen. Det hadde også vært gøy å se Rafn i en sentral rolle. LSK har, som kjent, en klar strategi på å hente/utvikle spillere som kan dekke flere plasser. Slik det ser ut nå har vi en meget fleksibel spillerstall. Videre vil jeg se Knudzon finne tonen med Olsen på topp. Erlings fart vil trolig utnyttes best når vi spiller med lavt press, hans løp i bakrom er et av lagets klare styrker. Olsen kjenner jeg ikke veldig godt, men oppfatter han som en «all-round» spiss, med en skudd/frisparkfot. I 2018 må vi sette flere av dødball sjansene våre. De gangene vi forventer et kampbilde med høyere press, kan Erling brukes som kant, og Martin få ballen servert rett på fot. Goal…

                                        Kommentar

                                        • vermu
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2008
                                          • 1729

                                          #60
                                          Laget mot Rubin Kazan bekreftet:

                                          Maric

                                          Ranger - Amundsen - Kippe - Rafn

                                          Melgalvis - Mathew - Krogstad - Charles

                                          Martin - Knudtzon

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎