LSK Sesongen 2018

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Mesfin er en ypperlig fasade for klubben, en som sier alle de riktige tingene og som kun bruker mediene som forsvarsmekanisme og til å kommentere utenomsportslige ting. Dessverre har han ikke tilført noenting fotballklubben trenger i stillingen han innehar.

    Kommentar

    • woodford
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2004
      • 162

      Fått kampen litt mer på avstand, ikke like sinna nå. Første 30 min i går var bra, men etter det var det triste greier. Vi vant nesten ingen taklinger, rart å se erfarne LSK spillere miste ballen til unge motspillere, rett og slett puslete.
      Ingen struktur i det bakre ledd og keeper som ikke dirigerer. Når skal Erlandsen begynne å bruke spillerne i rett posisjon. Den eneste kreative spilleren vi har, Rafn blir borte som back.Skulle spilt kant, mener jeg. Bør imidlertid trene masse på dødballer, som regel for løst og til motstander.
      Vanskelig å se om vi spilte i 433 eller 442 i går, vet spillerne hva som kreves i den posisjonen de har ? Ofte 2-3 spillere i samme duell. Jeg synes Matthew og Knutson var best i går, mens det var tynt ellers med årsverste på Kippe og Krokstad.
      Last edited by woodford; 01.05.2018, 11:01.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3319

        Tror det er Stokstad som skal ha æren for På Innsiden.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3141

          Opprinnelig skrevet av MortenA
          Tror det er Stokstad som skal ha æren for På Innsiden.
          Skjønner tanken bak, men sier som jeg har sagt fra dag 1 at dette er særdeles uheldig for konsentrasjonen - og at det tapper energi.

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3499

            Opprinnelig skrevet av MortenA
            Tror det er Stokstad som skal ha æren for På Innsiden.
            Det kan umulig stemme, da han jo sa følgende når han ble ansatt: Når 41-åringen nå forlater journalistikken, sier han at han ikke vil bli en informasjonsrådgivertype som prøver å selge inn saker overfor gamle kolleger.

            – Overhodet ikke. Da håper jeg noen stopper meg.

            https://journalisten.no/morten-stoks...olleger/276956

            Kommentar

            • Kanarivogel89
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 4284

              Målet er å gå til en større klubb

              Hva i svarte er dette? Scorer mot Sandefjord så skal RB plutselig begynne å snakke om overgang til utlandet?

              Kommentar

              • HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                Målet er å gå til en større klubb

                Hva i svarte er dette? Scorer mot Sandefjord så skal RB plutselig begynne å snakke om overgang til utlandet?
                Dette er det vel strengt talt RB som spør om. Tviler på at Matthew kommer bort til Svesengen etter matchen og bare: "Du, jeg har lyst til å prate litt om en mulig overgang i sommer".
                ***Større baller enn vett***

                Kommentar

                • Kanarivogel89
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2006
                  • 4284

                  Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

                  Dette er det vel strengt talt RB som spør om. Tviler på at Matthew kommer bort til Svesengen etter matchen og bare: "Du, jeg har lyst til å prate litt om en mulig overgang i sommer".
                  Jaja, naturligvis. Er jo derfor jeg skriver "så skal RB plutselig begynne å snakke om overgang til utlandet". Det er totalt tullete av RB. Tror aldri vi har hatt en mindre attraktiv stall, form tatt i betraktning

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    Regi
                    strerte at mange avskiltet Frode etter Nadderud. De må rett og slett sendes rett på DPs, til psykiatrisk vurdering.Den ene midtstopperen etter den andre kaster inn håndkle etter skade. Den eneste som står opp er FRode. Hør her uansett hvor ræva han spiller er han grunnen til at dere ikke roter nede i obos. Blir jævlig kvalm av å lese Facebook innlegg
                    Last edited by dollyholly; 10.05.2018, 04:19.

                    Kommentar

                    • dollyholly
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2007
                      • 965

                      Nr to etter guden Tom lund

                      Kommentar

                      • dollyholly
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2007
                        • 965

                        Nå nr. 4 i gjennom alle tider i Norge over antall kamper. Fuck u all Frode hater
                        s i denne klubben. Det er en del

                        Kommentar

                        • vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

                          Opprinnelig skrevet av dollyholly
                          Nå nr. 4 i gjennom alle tider i Norge over antall kamper. Fuck u all Frode hater
                          s i denne klubben. Det er en del
                          Nå må du vel roe deg litt ned. Kan umulig være noen Frode-hatere i LSK. Han er fortsatt blant våre 3 viktigste spillere i dagens stall.

                          Kommentar

                          • Radulovic
                            Medlem
                            Møteplager
                            • Mar 2016
                            • 86

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            Nå nr. 4 i gjennom alle tider i Norge over antall kamper. Fuck u all Frode hater
                            s i denne klubben. Det er en del
                            Jeg mener at han hemmer oss i en fire backslinje, vi har faktisk to stoppere som er for dårlig.

                            Kommentar

                            • Avon
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Oct 2011
                              • 267

                              Midtstopperne er det minste problemet i dagens stall. Mot stabæk var det først og fremst midtbanen som sviktet defensivt(rafn og haaken hadde også svake kamper). Uvant formasjon I tillegg til at Charles har mye å lære om defensiv posisjonering var nok hovedgrunnene. De fleste kampene i 442 har vært greie defensivt, det er først og fremst det offensive som har sviktet, I tillegg til keepertabbene i de første kampene.

                              Frode er svært viktig med luftstyrken sin, hvis han blir tatt på fart er det laget rundt som svikter, ikke Frode selv. MA har stort sett vært solid og veier opp for Frodes manglende fart, Anton har klart seg bra de kampene han har spilt og Sandberg har vist at han er et stort talent. Alt i alt er midstopperne den plassen vi har best dekning og færrest mangler. I resten av laget synes jeg det bare er Matthew og Erling som har overbevist hittil.

                              Kommentar

                              • Sailor Man
                                Moderator
                                • Jun 2007
                                • 1324

                                Ikke enig i at Mathew har overbevist. Han fortjener ikke å bli benka, men jeg forventa at han skulle ta et steg i vinter og være blant de beste midtbanespillerne i ES. Det er han langt ifra!

                                ut fra forventningene synes jeg egentlig at Krogstad har hatt en bedre sesong. han har blitt bedre i duellspillet og har en bra pasningsfot, men har fortsatt en del å gå på defensivt.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3499

                                  Opprinnelig skrevet av Sailor Man
                                  men jeg forventa at han skulle ta et steg i vinter og være blant de beste midtbanespillerne i ES. Det er han langt ifra!

                                  ut fra forventningene synes jeg egentlig at Krogstad har hatt en bedre sesong. han har blitt bedre i duellspillet og har en bra pasningsfot, men har fortsatt en del å gå på defensivt.
                                  Det er klasseforskjell disse to i mellom i favør av Matthew. Men som sagt tidligere er spisskompetansen Arne E trenger i denne rollen ikke noe som får ut det beste av han. Min påstand før seriestart er at vi ikke ville blitt svekket om man hadde byttet ut Matthew med f.eks Håvard Storbæk, og det begrunnet jeg med at sistnevnte er bedre enn Matthew når det kommer til å ligge i en flat firer å forsvare seg, omstilling fra angrep til forsvar, samt jobbe på andreballer som er den viktigste offensive egenskapen Arne E ser etter i sine midtbanespillere. Noe av det samme ser man med Krogstad, der man har en spillestil som passer han bedre enn Matthew. Han er en rollespiller på bra Eliteserienivå, men ikke en spiller med noe ekstraordinært repertoar.
                                  Hadde man derimot basert det meste av spillet på å få Matthew rettvendt i god posisjon så ofte som mulig, så ville både laget og utvilsomt han sett mye bedre ut. Det har vi også sett tegn på de få gangene han faktisk blir benyttet slik.

                                  Skal Arne Erlandsen fortsette å lede dette laget, så ser jeg gjerne at man casher inn på Matthew og heller henter inn en dårligere fotballspiller, men som er bedre på akkurat de områdene midtbanen vår er tjent med. Eksempelvis Håvard Storbæk.

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3141

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21

                                    Det er klasseforskjell disse to i mellom i favør av Matthew.
                                    Eeeh...nei.

                                    Kommentar

                                    • Sailor Man
                                      Moderator
                                      • Jun 2007
                                      • 1324

                                      Mathew har et såpass høyt nivå inne at han burde levere bedre i den rollen han har fått. Selv om han ikke blir brukt optimalt har han alt som skal til for å klare seg sentralt i en flat firer også. Skal han få vilja si og bli solgt til en større klubb, må han bevise at han er god selv om spillet ikke blir bygget opp rundt ham, mener nå jeg.

                                      Når det er sagt er jeg helt enig i at vi ville fått mer ut av ham hvis vi hadde hatt en bedre defensiv midtbanespiller som makkeren hans.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3141

                                        Jeg mener at Krogstad har levert i forhold til forventningene, mens Mathew er et godt stykke fra å gjøre det samme - samt at Mathews problemer ikke skyldes Krogstad.

                                        Kommentar

                                        • OlaG
                                          Oversetterdrone
                                          Myklebust Light
                                          • May 2008
                                          • 875

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Noe av det samme ser man med Krogstad, der man har en spillestil som passer han bedre enn Matthew. Han er en rollespiller på bra Eliteserienivå, men ikke en spiller med noe ekstraordinært repertoar.
                                          Bortsett fra en ganske ålreit dødballfot, som vi av en eller annen grunn ikke ser noe til. Jeg syns det er litt overraskende at han ikke tar flere frispark på ~20-25 meter og prøver å banke inn noen mål på den måten. Vi har jo sett han gjøre det i treningskamper og andrelagskamper.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎