Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3499

    #61
    Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
    Gary viste vel mer på en halvtime mot Sandefjord en TLO har gjort på de siste tre-fire kampene.
    Det var positivt det Gary viste mot Sandefjord, og regner med at han starter i cupen i dag også.

    Men, det er betydelig tøffere å spille de første 20 minuttene av en kamp enn et innhopp de siste 20 minuttene når det alltid er betydelig mer rom og slitne spillere både mentalt og fysisk. Så det er ofte vanskelig å sammenligne prestasjoner slik.

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4284

      #62
      Opprinnelig skrevet av Totti21

      Det var positivt det Gary viste mot Sandefjord, og regner med at han starter i cupen i dag også.

      Men, det er betydelig tøffere å spille de første 20 minuttene av en kamp enn et innhopp de siste 20 minuttene når det alltid er betydelig mer rom og slitne spillere både mentalt og fysisk. Så det er ofte vanskelig å sammenligne prestasjoner slik.
      Det kan godt hende at det er enklere å komme inn, men TLO hadde 60 dårlige minutter og var konstant i offside (cue selvutnevnte fotballeksperter som legger all skyld på dårlig offensiv samhandling i stedet for en spiss som for tiden er totalt ute av stand til å time løp). Alt tilsier at Gary bør få en sjanse nå. Virker langt giftigere enn Lehne Olsen. Så passer det perfekt for TLO å kunne komme inn til det du kaller "enklere" forhold etter hvert.

      TLO er den som har vist mest på dette nivået, og er derfor enig i at han burde være førstevalg under normale omstendigheter. Men vi kan ikke bare la ham fortsette å sose rundt i offside og bomme på mål alene med keeper. Han virker totalt ute av det og kunne trengt en pause. Synes det var litt artig og betegnende det klippet fra "På Innsiden" hvor han "hylles" for brassemål på trening –- fra en posisjon som åpenbart ville vært offside i en kampsituasjon

      Kommentar

      • OlaG
        Oversetterdrone
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 875

        #63
        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        (cue selvutnevnte fotballeksperter som legger all skyld på dårlig offensiv samhandling i stedet for en spiss som for tiden er totalt ute av stand til å time løp)
        Greit, jeg har vært på cup-kamp og tatt noen øl før og etter, så jeg biter på.

        Hvis noen tar et løp i bakrom så må pasningen komme på riktig tidspunkt i det løpet. Hvis det kommer for sent er spilleren i offside. Hvis den som skal legge pasningen ser løpet for sent er det bedre å holde igjen igjen pasningen og spille på noen andre som burde ha mer rom etter at forsvarerene har fulgt det løpet (også kjent som "førstebevegelsen").

        Hvis du vil se svart/hvitt på det kan du enten skylde på spilleren som "står i offside" eller spilleren som "spiller en håpløs pasning". Fritt valg, ha moro.

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #64
          Leverer syltynt kamp etter kamp. Må benkes!

          Kommentar

          • Xavi
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2008
            • 1275

            #65
            Lukter mer og mer bomkjøp desverre. Håper jeg tar feil.
            Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
            Anders, Tidligere styremedlem KFL

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9365

              #66
              Opprinnelig skrevet av Xavi
              Lukter mer og mer bomkjøp desverre. Håper jeg tar feil.
              Fra å være helt blank på fyren har jeg begynt å lære meg svakhetene og begrensningene hans.

              Og det er håpløst å sitte igjen med som inntrykk...

              MEN DET ER FAEN IKKE HANS FEIL!

              Kommentar

              • G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3141

                #67
                Opprinnelig skrevet av knut

                MEN DET ER FAEN IKKE HANS FEIL!
                Fordi det er Arnes feil at TLO bor i offside og brenner de (store) sjansene han får? Interessant teori, i så fall.

                Kommentar

                • knut
                  Make knut Great Again
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2006
                  • 9365

                  #68
                  Opprinnelig skrevet av G-Man

                  Fordi det er Arnes feil at TLO bor i offside og brenner de (store) sjansene han får? Interessant teori, i så fall.
                  Går mer på hvorfor han blei henta.

                  (til den pengen han blei henta)

                  Han må jo ha et system tredd over seg som ikke spiller på styrkene hans.

                  For han leverer såpass svakt at jeg ikke kan skjønne anna.

                  Hvorfor var han spilleren vi måtte ha?

                  Kommentar

                  • G-Man
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2011
                    • 3141

                    #69
                    Opprinnelig skrevet av knut

                    Går mer på hvorfor han blei henta.

                    (til den pengen han blei henta)

                    Han må jo ha et system tredd over seg som ikke spiller på styrkene hans.

                    For han leverer såpass svakt at jeg ikke kan skjønne anna.

                    Hvorfor var han spilleren vi måtte ha?

                    Sorry for den forutinntatte meningen, er bare så vant til at enkelte her inne gir Arne skylda for alt fra drapet på JFK til at bensinprisen er for høy.

                    For disse spørsmålene dine er det grunn til å diskutere.

                    Jeg anser TLO som en god Elteseriespiss, og tror han vil komme til å levere som vi håper etterhvert, men at det er noen faktorer som gjør at det lugger nå:

                    1) Under Arne trener han mer og tyngre enn han er vant til. Mangler derfor rykk og overskudd (og evne til å komme seg ut av offside).
                    2) Brente sjanser har gitt mental sperre. Tenker for mye. Er redd for å feile.
                    3) Er vant til at Tromsø angriper med flere mann en vi gjør, og at han derfor fikk mer tid og plass enn han gjør hos oss.
                    4) Han var en "slow starter" i Tromså også. Det tar tid før ting sitter.

                    Var han riktig mann å hente? Alt for tidlig å si. Er han bedre enn han har fått vist? Definitivt. Trenger han å bygge overskudd? Så avgjort. Burde noen pirke litt i tankebanene hans? Sikkert som banken.

                    Noe sier meg at det ikke er så mye som skal til for at TLO kan bli en hit etter VM-pausen, hvis han (og Arne) bruker tiden riktig.

                    Kommentar

                    • TomLundby
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Nov 2006
                      • 616

                      #70
                      For meg er TLO akkurat som forventa. Han er en hardtarbeidende spiller som er OK på det meste men ikke veldig god på noe. En typisk arneballspiller. Akkurat som han alltid har vært i diverse klubber på lavt eliteserie og høyt nivå 2 siden gjennombruddet i Hamkam 2009. Trener for Hamkam da: Arne Erlandsen.

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        #71
                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                        For meg er TLO akkurat som forventa. Han er en hardtarbeidende spiller som er OK på det meste men ikke veldig god på noe. En typisk arneballspiller. Akkurat som han alltid har vært i diverse klubber på lavt eliteserie og høyt nivå 2 siden gjennombruddet i Hamkam 2009. Trener for Hamkam da: Arne Erlandsen.
                        Det er helt korrekt. Derfor er det ubegripelig at vi skal bruke såpass med penger for en slik type spiller.

                        Kommentar

                        • _Jonern
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 4376

                          #72
                          Mål igjen i går. Vår klart beste spiss! Har scora 6 i serien nå og er godt i rute til å havne på 10-15 scoringer. Han jobber alltid godt, og kommer til sjanser i hver kamp. Han har vel i tillegg hatt rundt 5 stolpetreff i år og to tvilsomme annullert. Litt udyktig har han vært selvsagt, men også uheldig. Med litt flyt så hadde han hatt 10 kasser allerede. Lehne blir svært viktig for oss utover høsten!
                          ..................

                          Kommentar

                          • MortenA
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2007
                            • 3319

                            #73
                            Helt uenig. Med unntak av scoringen og headingen i tverrliggeren, så synes jeg han ikke bidrar med noe som helst. Løper altfor mye i offside og, og deltar lite i spillet både offensivt og defensivt.
                            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4284

                              #74
                              Opprinnelig skrevet av MortenA
                              Helt uenig. Med unntak av scoringen og headingen i tverrliggeren, så synes jeg han ikke bidrar med noe som helst. Løper altfor mye i offside og, og deltar lite i spillet både offensivt og defensivt.
                              Dette blir jo for dumt. Med unntak av scoringen og headingen i tverrliggeren? Sist jeg sjekka så er den fremste oppgaven til en spydspiss å komme til sjanser og score mål. Synes også han jobba bra sammen med Knudtzon som første pressledd i går.

                              Ja, noe av kritikken er meget berettiget, spesielt at han til tider bor i offside (selv om man kan argumentere for at dette har hengt sammen med spillestilen til Arne,) men man kan ikke klage når han har scoret seks mål og veldig lett kunne vært oppe på tosifra. Pedersen har scora 11, ellers finnes det et par på 7 mål. Det er ikke overflod av rendyrka målscorere i Eliteserien, men Lehne Olsen er absolutt er en av få. Han har vært her under et halvår og har måttet tilpasse seg en helt annen spillestil enn han har vært vant til under Valakari. I tillegg har han virka totalt tappa for selvtillit ref. for eksempel "På Innsiden"-klippet hvor han begraver ansiktet i hendene og sier til seg selv "jeg er så dårlig" etter å ha brent et par 100-prosentere til pause.

                              Dette virker han å ha rista av seg nå (tre mål på to kamper). Merk mine ord, TLO kommer til å blomstre med rett ledelse, og jeg kan ikke se for meg at han leverer en sesong under tosifra, hverken i år eller årene framover. Seks mål halvveis i sesongen vil si at han ligger an til tolv mål ved sesongslutt. Liknende tall har vi ikke sett siden Ujah (13 mål) i 2011.

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3319

                                #75
                                Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89

                                Dette blir jo for dumt. Med unntak av scoringen og headingen i tverrliggeren? Sist jeg sjekka så er den fremste oppgaven til en spydspiss å komme til sjanser og score mål. Synes også han jobba bra sammen med Knudtzon som første pressledd i går.
                                Jeg forventer at en spiss jobber mer for laget enn hva TLO viser. Det er noe uengasjert over han og defensivt har han vel aldri klart å sette motstander under press. ErlIng jobber bra, men TLO bare dasser rundt. Gary Martin viser mye større vinnervilje, og hadde sannsynligvis stått på minst seks mål han og med like mye tillit og spilletid.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4284

                                  #76
                                  Opprinnelig skrevet av MortenA

                                  Jeg forventer at en spiss jobber mer for laget enn hva TLO viser. Det er noe uengasjert over han og defensivt har han vel aldri klart å sette motstander under press. ErlIng jobber bra, men TLO bare dasser rundt. Gary Martin viser mye større vinnervilje, og hadde sannsynligvis stått på minst seks mål han og med like mye tillit og spilletid.
                                  Da er det jo rart at Erlandsen, mannen som tvang laget til å bruke en god andel av treningstiden på SATS sine tredemøller og som hadde som mantra at laget skulle løpet mest og være best trent, også konsekvent valgte Lehne Olsen. Martin løper seg alltid tom etter en time. Enten eier han ikke kondis, ellers er han bare lite smart når det kommer til å konservere krefter. Det handler ikke bare om å løpe masse, men å løpe på de riktige tidspunktene.

                                  Misforstå meg rett, jeg digger innsatsviljen til Martin og synes det er fint at vi har forskjellige spisstyper vi kan sette inn. Kall det gjerne et luksusproblem, og det gjør meg ingenting om man rullerer Martin og TLO. Man kan også kjøre Knudtzon ned på kant og kjøre Martin og TLO som spisspar. Mange muligheter, men synes det blir feil å ta sikte på toppscoreren vår som en hemsko når det helt klart er andre deler av laget som er mye dårligere stelt

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3141

                                    #77
                                    Hvorfor er det enkelte på forumet som konsekvent, nesten som en tvangslidelse, konsekvent må prøve å konstruere negativitet - selv når ting går bedre? TLO er beviselig flink til å komme til muligheter, og virker stadig skarpere som avslutter. Han kommer til å putte jevnt og trutt, bare vent og se. Og ja, han har gått frustrerende mye i offside, men det har minst like mye med at pasningene kommer for sent.

                                    Unnskyld hvis jeg ødelegger depresjonsfesten deres med litt optimisme og fremtidstro.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2105

                                      #78
                                      Thomas L O synes jeg har hevet seg stort etterhvert,
                                      og synes det begynner å lukte ett godt kjøp.
                                      ser ikke bort fra at han kan havne i nærheten
                                      av 15 serie mål før sesongen er over , og når var
                                      det sist vi hadde en spiller som scora over 12 mål egentlig , Clayton Zane ?

                                      Kommentar

                                      • LS89
                                        Kamptrådkongen
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2013
                                        • 3320

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                        det sist vi hadde en spiller som scora over 12 mål egentlig , Clayton Zane ?
                                        Nå synes jeg du er litt vel tøff mot Ujah her.

                                        Kommentar

                                        • Nosferatu
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2006
                                          • 667

                                          #80
                                          Opprinnelig skrevet av LS89

                                          Nå synes jeg du er litt vel tøff mot Ujah her.
                                          For ikke å snakke om fungerende hovedtrener.
                                          Your importance in this world is incalculable.

                                          Now get some sleep.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎