Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • TomLundby
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Nov 2006
    • 616

    #41
    Opprinnelig skrevet av G-Man
    Jeg forstår ikke denne voldsomme hetsen mot Lehne Olsen fra flere her inne...
    Hvilken hets? Thomas har gjort noe bra og noe ikke så bra. I tillegg er det selvfølgelig alt for tidlig å gjøre seg opp en endelig mening om Thomas totale karriere i LSK. Han skal spille her i lang tid framover. Jeg synes forumdebatten reflekterer det på en fin måte!

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3142

      #42
      Opprinnelig skrevet av TomLundby
      Hvilken hets?
      Vel, om det er hets eller usaklig kritikk kan selvfølgelig diskuteres, men jeg tenker på gullkorn i ulike tråder som "elendig" og "holder knapt middels OBOS-nivå" og lignende. Ganske ufortjent etter min mening, men klassisk syndebukkleting på dette forumet. (Og ja: Jeg gjør det selv, i det siste har min favorittsyndebukk vært Charles)

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3324

        #43
        TLO var litt bedre i dag, selv om scoringene uteble. Han jobbet litt bedre defensivt, men både han og Knutzon ble stående altfor mye på hælene og se på. Viste lite initiativ, og når da scoringene uteblir er det lite igjen.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • woodford
          Seniormedlem
          Forumonanist
          • Aug 2004
          • 162

          #44
          Arne har litt å jobbe med her. Når Thomas sitter i garderoben og sier : jeg er dårlig jeg : så fikk jeg vondt av ham. ( ien av VG TV episodene )
          Ser han spiller med lite selvtillit og høye skuldre. Ikke det beste for en spiss, men brukes han feil ?

          Mange lange hodeballer på ham i går og det funker ikke, har vel selv sagt at han er dårlig på hodet.

          Er han ikke en mer typisk bakrom spiss ?
          Virker overtrent også, uten gnist og tempo.

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3324

            #45
            Nå så jeg ikke kampen i går, men utifra Ranheimkampen synes jeg Erling og Thomas blir for like. Begge ønsker å stikke i samme bakrom. Det som la til rette for suksess i fjor var at Udoji møtte i rommet foran stopperne mens Erling stakk i bakrom. Dermed fikk midtbanen tid til å flytte etter. Det gjør de ikke i år.
            Last edited by MortenA; 01.05.2018, 15:29. Begrunnelse: Stavefeil.
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              #46
              Opprinnelig skrevet av woodford
              Arne har litt å jobbe med her. Når Thomas sitter i garderoben og sier : jeg er dårlig jeg : så fikk jeg vondt av ham. ( ien av VG TV episodene )
              Ser han spiller med lite selvtillit og høye skuldre. Ikke det beste for en spiss, men brukes han feil ?

              Mange lange hodeballer på ham i går og det funker ikke, har vel selv sagt at han er dårlig på hodet.

              Er han ikke en mer typisk bakrom spiss ?
              Virker overtrent også, uten gnist og tempo.
              Jeg har sagt det før og sier det igjen. Han er verken god i lufta eller i bakrom. Han er ikke rask (men ok fart) og har middels tekniske ferdigheter. Har skyter hardt og jobber bra, men mer er det dessverre ikke. Selv om mange her inne tror han er god, så holder han rett og slett ikke høyt nok nivå, Tipper han er ute av laget mot Sandefjord.
              Last edited by vermu; 01.05.2018, 21:26.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                #47
                Opprinnelig skrevet av vermu

                Jeg har sagt det før og sier det igjen. Han er verken god i lufta eller i bakrom. Han er ikke rask (men ok fart) og har middels tekniske ferdigheter. Har skyter hardt og jobber bra, men mer er det dessverre ikke. Selv om mange her inne tror han er god, så holder han rett og slett ikke høyt nok nivå, Tipper han er ute av laget mot Sandefjord.
                Enig i det meste av det du skriver om han, men uansett er dette en slags drømmespiss for Arne Erlandsen og en stor investering i dagens LSK målestokk. Da tar jeg det for gitt at man har en plan for å benytte han på en måte som får ut styrkene hans. Investeringsmessig er dette en nøkkelspiller for klubben. Jeg tror definitivt dette er en potensiell toppscorer for oss, men som nevnt over her må det en bedre rollefordeling til mellom han og Erling Knudtzon. Det synes jeg man så sist hvor EK var ute på vingen.

                TLO er best når han kan lure i og rundt boksen og han blir foret med flate baller. Innleggsfotball er han i likhet med EK og Gary Martin ikke skapt for, så hvorfor vi har brukt mesteparten av sesongen til nå på å komme rundt på kant og slå inn i boksen er for meg en gåte, da 2 av 3 spisser er håndplukket av Arne Erlandsen og den tredje er hans mest brukte spiller. Da vil jeg tro han har en tanke om å spille de gode på en annen måte. Spesielt når vi heller ikke har kantspillere med noen spesiell hodestyrke heller som kan komme inn og jobbe på de ballene.

                Tanken er sikkert at man skal slå tidlig i bakrom på de, og det kan fungere om vi angriper mer ala Stabæk kampen, der de truer forskjellige rom og vi benytter en mellompasning før den i bakrom kommer kontra de fleste kampene der vi har slått på førstebevegelsen. Selv om TLO ikke er spesielt kjapp, så er han smart i bevegelsene og kompenserer for det der.

                Kommentar

                • cetor
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2011
                  • 253

                  #48
                  Bør starte på benken neste kamp

                  Kommentar

                  • LS89
                    Kamptrådkongen
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2013
                    • 3321

                    #49
                    Minner meg om Ajeti.

                    Kommentar

                    • brune stakkeland
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2012
                      • 863

                      #50
                      Simon/Gilbert MÅ sette sammen en rull med scoringer og highlights fra karrieren hittil og sette seg ned med Thomas og bygge litt selvtillit. Han er en god spiller, men akkurat nå virker selvbildet å være i minus

                      Kommentar

                      • Hamburg & Kanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2005
                        • 3006

                        #51
                        Benkes en kamp og Sundgot må gi han litt spesialtrening. Kan ikke spille bare pga prislappen. La andre få forsøke seg, samling i bånn for Lehne Olsen og slå nedenifra etter en timeout.

                        Vurdere igjen hvilken rolle han skal ha og offensiv lineup-hvilken sammensetning gir best samspill? Savner en liten rask jævel alle Mifsud eller Fredrik Gulbrandsen. Ja, vi har Knutzon, men vi trenger en liten rask jævel som kan skape plass og mulighter for spillere som Martin og Lehne Olsen. Er det en oppstilling der de evt begge kan spille samtidig?? Par raske vinger og 2 hitmen på topp i 4-4-2. Noe sånt. Eller hvorledes kan dette evt funke i en 4-3-3

                        Så synes jeg vi skal sende en scout til Strømmen Stadion og ta en kikk på Sindre Mauritz-Hansen og se om han kan plukkes opp for en billig penge ved en anledning. Det tror jeg ingen vil angre på....
                        Last edited by Hamburg & Kanari; 06.05.2018, 21:06.
                        LSK Norges beste lag

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3324

                          #52
                          TLO er helt ute om dagen. Mer i offside enn onside, og gjør dårlige valg med ballen. Bør benkes da Gary virker mer på hugget når han kommer inn. Thomas trenger nok noen uker for å finne godfølelsen igjen.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2281

                            #53
                            Er enig at Gary bør starte, allikevel hadde det vært typisk at TLO hadde slått til mot sine gamle lagkompiser til søndag. Gary bør starter og TLO siste 30?

                            Når det er sagt bør vi kanskje rendyrke det defensive spillet på bortebane (for å redde plassen) med en 451 og Erling på topp.

                            Kommentar

                            • Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3499

                              #54
                              Folk har i alle fall fått seg en ny hakkekylling her inne i TLO virker det som. Det for meg en gåte hvordan hakking på enkeltspillere som han i denne tråden og ikke minst i kamptrådene er helt akseptert, men kritikk av han som styrer sjappa og som er ansvarlig for at TLO spiller i klubben og starter hver kamp er å være ekstremt negativ.

                              For meg er det ingen tvil om at vi skal satse videre på TLO, som i vår målestokk er en stor investering og en spiller vi skal bygge mye av det offensive spillet opp rundt. Han har vist tegn på gode og smarte bevegelser og er en god avslutter, så fokus må først og fremst være å skape et offensivt spill som spiller på styrkene hans. Som jeg sa i fjor, så var det ikke Michel Skoda og MarcoTagbajumi som var årsaken til at de ikke scoret mer. Det var servicen rundt de. Det ser vi også i år, der vi har en kvalitetsspiss vi overhodet ikke utnytter styrkene til.

                              Jeg er kanskje blant de mest negative til utviklingen av laget under Arne Erlandsen, men jeg er også blant de mest positive til spillerstallen vår. Den må bare utnyttes bedre.

                              Kommentar

                              • OlaG
                                Oversetterdrone
                                Myklebust Light
                                • May 2008
                                • 875

                                #55
                                Opprinnelig skrevet av Totti21
                                Folk har i alle fall fått seg en ny hakkekylling her inne i TLO virker det som. Det for meg en gåte hvordan hakking på enkeltspillere som han i denne tråden og ikke minst i kamptrådene er helt akseptert, men kritikk av han som styrer sjappa og som er ansvarlig for at TLO spiller i klubben og starter hver kamp er å være ekstremt negativ
                                Det er vel ingen grunn til å ikke se spørsmål om hvorfor TLO starter som implisitt kritikk av laguttak og dermed trener-team. Er klar over at du synes du har fått overdreven kritikk, men nå har du piggene ute på forhånd.

                                Ellers er jeg forsåvidt enig, at han ikke fungerer for tiden er ikke bare hans feil. Men per nå er det ganske åpenbart at han er helt ute av det, og jeg synes ikke han burde vært starta i går. Det er åpenbart at selvtilliten er helt i kjelleren, og Martin er mye mer på hugget etter at han fikk en mental korreks av dama.

                                Kommentar

                                • fjacob82
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 1507

                                  #56
                                  Ikke enig i at TLO har blitt en hakke kylling. Tror de aller fleste er enig i at han er en god spiller, men har vi tid til å la spillere med dårlig selvtillit spille seg varme igjen?

                                  Veldig enig i at TLO ikke benyttes riktig, og det er også for meg en gåte hvordan AE velger å fokusere på angrepsspillet med backer som skal pumpe inn legg fra siden, når man ikke har spillere i boks som har det som sin store styrke. Tanken er forsåvidt god, men backene våre evner ikke å legge harde lave legg, men nesten eksplisitt høye baller som krever en viss hodestyrke fra spissene. Liker Rafn godt, men når han er så utpreget høyrefot som han kan man ikke forvente at han fra en venstreback posisjon skal klare å få pumpa inn harde kjappe innlegg fra sin kant. Må alltid stoppe/vende for å få ballen på sin side, noe som gir forsvarerne tid til å komme på plass. Haakenstad er arbeidsjern, men sjelden man ser de gode innleggene fra han sin side også.

                                  Så TLO har ikke de beste arbeidsforholdene gitt angrepstaktikken til AE, men alikevel forventer jeg mer av han enn det han har levert så langt. Han ligger ofte feil posisjonert og flere ganger gjør han dårlige valg med ball, samt at avsluttningsteknikken hans ikke akkurat har vært strålende så langt i år.

                                  Kanskje rett og slett en 4-3-3 med TLO i midten på topp hadde vært den optimale løsningen med dagens spillerstall.
                                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                                  *Brasseberget*

                                  Kommentar

                                  • Kjøttkaka
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2012
                                    • 290

                                    #57
                                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                    Ikke enig i at TLO har blitt en hakke kylling. Tror de aller fleste er enig i at han er en god spiller, men har vi tid til å la spillere med dårlig selvtillit spille seg varme igjen?

                                    Veldig enig i at TLO ikke benyttes riktig, og det er også for meg en gåte hvordan AE velger å fokusere på angrepsspillet med backer som skal pumpe inn legg fra siden, når man ikke har spillere i boks som har det som sin store styrke. Tanken er forsåvidt god, men backene våre evner ikke å legge harde lave legg, men nesten eksplisitt høye baller som krever en viss hodestyrke fra spissene. Liker Rafn godt, men når han er så utpreget høyrefot som han kan man ikke forvente at han fra en venstreback posisjon skal klare å få pumpa inn harde kjappe innlegg fra sin kant. Må alltid stoppe/vende for å få ballen på sin side, noe som gir forsvarerne tid til å komme på plass. Haakenstad er arbeidsjern, men sjelden man ser de gode innleggene fra han sin side også.

                                    Så TLO har ikke de beste arbeidsforholdene gitt angrepstaktikken til AE, men alikevel forventer jeg mer av han enn det han har levert så langt. Han ligger ofte feil posisjonert og flere ganger gjør han dårlige valg med ball, samt at avsluttningsteknikken hans ikke akkurat har vært strålende så langt i år.

                                    Kanskje rett og slett en 4-3-3 med TLO i midten på topp hadde vært den optimale løsningen med dagens spillerstall.
                                    Dette er noe jeg har irritert meg over også. Jeg skal innrømme at jeg er litt svak for innleggsbasert fotball selv om det kanskje ikke er det mest utbredte og effektive i moderne fotball. Derfor er jeg egentlig ikke grunnleggende imot sånn fotball, men jeg syns ikke stallen vår passer til det. Knudtzon er ikke Zane, Mjelde eller Sundgot. Haakenstad er ikke Schiller. Brenden er ikke Pål Strand. Det virker rett og slett litt meningsløst å legge så mye vekt på innlegg fra kant når de som slår innleggene ikke har så gode innleggsføtter, og når de som skal omsette innleggene ikke akkurat har det som sin styrke.

                                    F.eks mot Sandefjord var jeg veldig skuffet over at vi ikke fortsatte i 433 med Knudtzon og Lehne på kantene. Det hadde vært en ypperlig kamp for Knudtzon å utfordre en sirupstopper som Grorud fra siden akkurat som han gjorde i bortekampen i fjor. Istedenfor blir spissene våre stående inne i feltet og vente på at innlegget skal pumpes inn.

                                    Kommentar

                                    • TomLundby
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2006
                                      • 616

                                      #58
                                      TLO er eneste brukbare alternativ på topp. Martin er en middelmådighet, Knudtzon er best i garderoben og Moses har til gode å slå gjennom på eliteserienivå. Er spissplassen er styrka i forhold til i fjor er det pga Thomas. Om Thomas kommer raskest i form på benken, benk'n. Ellers er det bare å la'n spille.

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4287

                                        #59
                                        Opprinnelig skrevet av TomLundby
                                        TLO er eneste brukbare alternativ på topp. Martin er en middelmådighet, Knudtzon er best i garderoben og Moses har til gode å slå gjennom på eliteserienivå. Er spissplassen er styrka i forhold til i fjor er det pga Thomas. Om Thomas kommer raskest i form på benken, benk'n. Ellers er det bare å la'n spille.
                                        Voldsomt så bastant da. Knudtzon har vært vår beste spiller i år (riktignok ikke akkurat noen gjev tittel, men uansett), og Gary viste vel mer på en halvtime mot Sandefjord en TLO har gjort på de siste tre-fire kampene. Er enig i at TLO er den beste spissen i stallen, men når formen og selvtilliten hans tilsynelatende er såpass skakkjørt gir det mer mening å la Gary prøve seg. Jeg blir virkelig skuffa dersom ikke Gary får sjansen fra start mot TIL

                                        Kommentar

                                        • Playboy1
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2003
                                          • 2106

                                          #60
                                          Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                          Ikke enig i at TLO har blitt en hakke kylling. Tror de aller fleste er enig i at han er en god spiller, men har vi tid til å la spillere med dårlig selvtillit spille seg varme igjen?

                                          Veldig enig i at TLO ikke benyttes riktig, og det er også for meg en gåte hvordan AE velger å fokusere på angrepsspillet med backer som skal pumpe inn legg fra siden, når man ikke har spillere i boks som har det som sin store styrke. Tanken er forsåvidt god, men backene våre evner ikke å legge harde lave legg, men nesten eksplisitt høye baller som krever en viss hodestyrke fra spissene. Liker Rafn godt, men når han er så utpreget høyrefot som han kan man ikke forvente at han fra en venstreback posisjon skal klare å få pumpa inn harde kjappe innlegg fra sin kant. Må alltid stoppe/vende for å få ballen på sin side, noe som gir forsvarerne tid til å komme på plass. Haakenstad er arbeidsjern, men sjelden man ser de gode innleggene fra han sin side også.

                                          Så TLO har ikke de beste arbeidsforholdene gitt angrepstaktikken til AE, men alikevel forventer jeg mer av han enn det han har levert så langt. Han ligger ofte feil posisjonert og flere ganger gjør han dårlige valg med ball, samt at avsluttningsteknikken hans ikke akkurat har vært strålende så langt i år.

                                          Kanskje rett og slett en 4-3-3 med TLO i midten på topp hadde vært den optimale løsningen med dagens spillerstall.

                                          Veldig mye klokt sagt her...
                                          Noe som også forteller at vi er ett lag hvor de fleste spillerne i beste fall kun er middelmådige TL spillere .
                                          Og uten ekstra "krydder" , så er vi ikke bedre enn det tabellen viser.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎