Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Zindrinho
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2019
    • 445

    TLO erpå helt fantastisk å se på når han får støtte fra resten av laget, han har liggi mer eller mindre isolert i en 4-5.......1 som harde mottak-gutta karakteriserte det i drittåret under lennartsson siden den gang, nå slipper han å gjøre absolutt alt selv og vi ser hvilken juvel vi egentlig sitter på! 4 på de 2 kampa vi har flytta opp resten av laget nærmere thomas. Håper bare så inderlig at trenerteamet ser mulighetene vi kan skape med offensiv foppal og høyt press, får vi en sånn "nå har vi nok poeng til å holde oss så nå legger vi bare alle i egen 16m" slutt på sesongen igjen svartner det for meg! Detta kan bli et nytt 2001 bare vi vil, mathisen er årets pål strand! Ps: i betydning såklart, ikke som spillertype!
    Last edited by Zindrinho; 20.06.2021, 21:55. Begrunnelse: Pål strand

    Kommentar

    • Kanarivogel89
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 4286

      Vi liker alle, meg selv inkludert, å slakte Lehne fra tid til annen. Nå er det imidlertid sånn at Thomas har gått fra assistkonge i fjor til målkonge i år. Faktisk er han allerede oppe på 6 mål etter åtte kamper, og ligger med det an til småpene 23 scoringer i år dersom han opprettholder scoringssnittet. Kun en gloheit Bakenga har scoret flere (8) på åtte kamper.

      Skal vi få oppleve at Sportsklubbens rekord på 2000-tallet (Clayton Zane - 17 mål) ryker?

      Måltørken kommer sikkert, men han har uansett levert foran mål så langt i år, spydspissen vår

      Kommentar

      • Kanarivogel89
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2006
        • 4286

        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
        Vi liker alle, meg selv inkludert, å slakte Lehne fra tid til annen. Nå er det imidlertid sånn at Thomas har gått fra assistkonge i fjor til målkonge i år. Faktisk er han allerede oppe på 6 mål etter åtte kamper, og ligger med det an til småpene 23 scoringer i år dersom han opprettholder scoringssnittet. Kun en gloheit Bakenga har scoret flere (8) på åtte kamper.

        Skal vi få oppleve at Sportsklubbens rekord på 2000-tallet (Clayton Zane - 17 mål) ryker?

        Måltørken kommer sikkert, men han har uansett levert foran mål så langt i år, spydspissen vår
        Thomas har ikke bare holdt det gode scoringssnittet oppe -- han har vitterlig forbedret det. I skrivende stund ligger han an til ekstremt pene 25 scoringer (sinnsvake 28 scoringer dersom "selvmålet" mot Haugesund tildeles ham, noe LSK har lagt inn søknad om). Selvsagt veldig usannsynlig at det ender såpass pent, men skulle likt å se oddsen på noe sånt før sesongen. Får frysninger av hvordan han har reist seg. Tok kapteinsbindet, signerte ny kontrakt og krummet nakken da klubben lå med brukket rygg. Sto i det i motgangen i fjor, og scorer nå nesten flere mål enn han spiller kamper. Hyll!

        Ref. nyhetstråden om interesse fra utlandet (Asia) tar jeg meg friheten til å skissere et drømmescenario. Thomas fortsetter ut sesongen, bikker 20 scoringer og leder Fugla til tredjeplass i serien. Kina kommer på banen og slenger 15-20 millioner i bordet. Pengene reinvesteres i nye spillere, og Braut og Eriksen tar jobben på strak arm fra og med neste sesong.

        Lehne er dog selvsagt hjertelig velkommen til å signere ny kontrakt og fortsette reisen mot klubblegendestatus. Absurd bra sesong han har hatt. Bet meg merke i en kommentar fra Skeid-kampen om at Ranger er den eneste i stallen utenom Lehne som har scoret mer enn ett mål. Bærer laget nå, kapteinen.

        Bare please ikke dra en Bakenga og selg ham for typ fem miller til Japan nå i sommer. Tviler på at det skjer. Mesfin har vært tydelig på at vi ikke skal selge i sommer.
        Last edited by Kanarivogel89; 04.08.2021, 21:12.

        Kommentar

        • Holterkanari
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2009
          • 560

          Håper vi beholder kapteinen ut sesongen, vi har ingen som er «bankers» for å ta over den rollen
          ________________________
          TB

          Kommentar

          • Sailor Man
            Moderator
            • Jun 2007
            • 1326

            Vanskelig å klandre Thomas hvis han vil ut og tjene store penger nå, som han har spilt i Norge hele karrieren. To år i Kina eller noe sånt vil sikre ham økonomisk for nesten resten av livet. Det veit jo LSK også, kjipt å nekte han den muligheten når han tross alt har vært lojal mot oss ved å signere ny kontrakt etter nedrykket.

            Håper interessen ikke materialiserer seg til noe, tror ikke det kommer til å komme mye godt ut av det..

            Kommentar

            • Lars Henrik Dahl
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2020
              • 2003

              Opprinnelig skrevet av Sailor Man
              Vanskelig å klandre Thomas hvis han vil ut og tjene store penger nå, som han har spilt i Norge hele karrieren. To år i Kina eller noe sånt vil sikre ham økonomisk for nesten resten av livet. Det veit jo LSK også, kjipt å nekte han den muligheten når han tross alt har vært lojal mot oss ved å signere ny kontrakt etter nedrykket.

              Håper interessen ikke materialiserer seg til noe, tror ikke det kommer til å komme mye godt ut av det..
              En ting Kineserne har. Penger. La oss si det kommer et bud på 25 mill. For 3 måneder ville vi alle jublet for et sånt bud. Så kommer spørsmålet, hvor lenge kan TLO gå på vannet? Han er inne i en medgangsbølge han aldri har vært i nærheten av i 10 år snart på toppnivå. Han er gull verdt akkurat nå, men hvor mange tror på at han fortsetter sånn resten av sesongen? Med et rette budet kanskje det ikke er feil å cashe inn? Vinn vinn for oss og TLO?

              Kommentar

              • Fugggel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2020
                • 487

                Opprinnelig skrevet av Lars Henrik Dahl

                En ting Kineserne har. Penger. La oss si det kommer et bud på 25 mill. For 3 måneder ville vi alle jublet for et sånt bud. Så kommer spørsmålet, hvor lenge kan TLO gå på vannet? Han er inne i en medgangsbølge han aldri har vært i nærheten av i 10 år snart på toppnivå. Han er gull verdt akkurat nå, men hvor mange tror på at han fortsetter sånn resten av sesongen? Med et rette budet kanskje det ikke er feil å cashe inn? Vinn vinn for oss og TLO?
                Om noen byr 25 mill så skal man selvfølgelig selge, samme skal man om det er 10-15. Han er 30 år og som du skriver er han uten tvil på karrierens topp per dags dato.

                Uansett så tror jeg det er utopisk at man skal få 25 mill for han, trenden i Kina har snudd. Fler og fler spillere forlater klubben ettersom at det har vært et vanskelig år både med pandemi og etterfulgt av økonomiske problemer.

                Kommentar

                • Lars Henrik Dahl
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2020
                  • 2003

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel

                  Om noen byr 25 mill så skal man selvfølgelig selge, samme skal man om det er 10-15. Han er 30 år og som du skriver er han uten tvil på karrierens topp per dags dato.

                  Uansett så tror jeg det er utopisk at man skal få 25 mill for han, trenden i Kina har snudd. Fler og fler spillere forlater klubben ettersom at det har vært et vanskelig år både med pandemi og etterfulgt av økonomiske problemer.
                  Jeg tror heller ikke vi får 25 mill. Det var mest for å illustrere at hvis vi får en grei sum, er det bare å ta den. Hvis ikke, må vi selvfølgelig tenke på det sportslige.

                  Kommentar

                  • Tvilling
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Nov 2006
                    • 1462

                    Simon har ingen planer om å selge noen i dette vinduet, har han sagt. Men selvsagt har alt en pris. Er den tilstrekkelig høy, så blir det salg. Men hva mener ekspertpanelet er en evt minimum pris for TLO i dette vinduet? (Han har stor verdi for klubben også)

                    Kommentar

                    • MortenA
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2007
                      • 3319

                      Opprinnelig skrevet av Tvilling
                      Simon har ingen planer om å selge noen i dette vinduet, har han sagt. Men selvsagt har alt en pris. Er den tilstrekkelig høy, så blir det salg. Men hva mener ekspertpanelet er en evt minimum pris for TLO i dette vinduet? (Han har stor verdi for klubben også)
                      Umulig å si. Med salget av Kent Håvard, så må vi hente inn en erstatter. Mulig at 10 mill. er nok, men det er umulig å spekulere i for meg.
                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                      Kommentar

                      • Lars Henrik Dahl
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2020
                        • 2003

                        Opprinnelig skrevet av MortenA

                        Umulig å si. Med salget av Kent Håvard, så må vi hente inn en erstatter. Mulig at 10 mill. er nok, men det er umulig å spekulere i for meg.
                        Vanskelig å vurdere KHE på grunn av omstendighetene, men basert på hva vi har sett så langt, ville vi uansett salg av KHE måttet hente en erstatter. Det TLO har levert hittil i år vil vi ikke ha penger til å erstatte uansett. Vi ville måttet gitt mye mer for en erstatter som kan score like jevnt og trutt som TLO har gjort hittil, sammenlignet med hva vi kan håpe på å få for ham. Jeg mener at 15 mill bør være greit, men ikke noe lavere enn det. Selv om TLO har bøtta inn i år, har han også en lang historie som en stabil målscorer i flere klubber. Vi burde sitte ganske trygt ved forhandlingsbordet hvis det skulle bli aktuelt.

                        Jeg tviler jo veldig på om TLO kommer til å gå gjennom sesongen på en slik flyt, akkurat som jeg tviler på at klubben kommer til å gjøre det. Derfor tenker jeg at får vi 15 (men ikke 10) så bør vi slå til hvis alt ellers er ok. Vi skal huske på at overgangssum er ikke lik overgangssum. Når yngre spillere går ut, kan man ofte få med prosenter av videresalg. Det er mindre relevant her, man må dermed cashe ut fullstendig med en gang.

                        Kommentar

                        • banan
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2018
                          • 438

                          Blir intervjuet her av Eurosport etter å ha blitt kåret som månedens spiller i Eliteserien i Juli:

                          Thomas Lehne Olsen er månedens spiller i juli i Eliteserien. LSK-spissen ønsker å dele prisen med lagkameratene, og forteller samtidig om hvordan det er å være Lillestrøm-spiller nå som laget ikke har tapt en seriekamp siden 30. mai.

                          Kommentar

                          • banan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jun 2018
                            • 438

                            Gratulerer som månedens spiller i Eliteserien i Juli Thomas! Det er vel fortjent!
                            ​​​​​

                            Kommentar

                            • niko
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2008
                              • 440

                              Får tilbake scoringen mot Haugesund: https://www.rb.no/har-fatt-tilbake-m...s/5-43-1642909

                              Kommentar

                              • Kanarivogel89
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2006
                                • 4286

                                Da har han like mange på én sesong som det legenden Clayton Zane hadde – og det på bare 19 kamper. For et monster!

                                Kommentar

                                • *eLSKerLSK*
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jun 2005
                                  • 402

                                  Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                  Da har han like mange på én sesong som det legenden Clayton Zane hadde – og det på bare 19 kamper. For et monster!
                                  Herlig revansj for ham etter at mange avskrev ham som goalgetter etter året i Obos.

                                  Kommentar

                                  • armykanari
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jan 2009
                                    • 736

                                    Vær så snill å bare møt han på det han vil ha for en ny kontrakt. Selvsagt skal man i all solidaritet la ha gå hvis det skulle kommet noe spennende. Men Let’s face it, han går, kommer til en klubb på et par hakk høyere enn eliteserien, og får sannsynligvis minimalt med spilletid. Kommer luntende tilbake i en mindre versjon av seg selv. Vær så snill Thomas, bli her også skal nok klubben møte deg på kravene. Nå er det harmoni i klubben, Thomas har det bra og spiller sitt livs beste fotball. Hvorfor sette dette på spill? Vær så snill.

                                    Går du til Russisk fotball og både LSK og du får 15 miller, okey!

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2105

                                      Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                      Herlig revansj for ham etter at mange avskrev ham som goalgetter etter året i Obos.
                                      Ja , og jeg var en av dem.
                                      så glad for at jeg tok så feil det går ann .
                                      Blitt en komplett Klasse spiss rettt og slett !

                                      Kommentar

                                      • Kanarivogel89
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2006
                                        • 4286

                                        Gud bekrefter at Lehne er aktuell for landslagstroppen som tas ut kommende tirsdag. Tviler jo på at det skjer, men med en kasse eller to mot TIL i helga tennes kanskje håpet om at Thomas kan få drømmen oppfylt? Ville vært ham vel forunt -- er litt sånn nå eller aldri føler jeg.

                                        https://www.vg.no/sport/fotball/i/bG...regangsfigurer

                                        Edit: Så ser det ut til at Sørloth drar på seg strekk mot Granada. Jævla synd for landslaget, men oddsen synker litt for Lehne på landsen nå. Har mange av de samme styrkene som Sørloth
                                        Last edited by Kanarivogel89; 23.09.2021, 20:30.

                                        Kommentar

                                        • Kanarivogel89
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • May 2006
                                          • 4286

                                          Et utvalgt sitat fra RBs artikkel om framtiden:

                                          – Det er en evig frykt blant LSK-supportere om at spillere skal forsvinne til spesielt Molde, men også andre norske klubber. Kan det skje?

                                          – Det kommer jeg aldri til å gjøre. Hvis jeg skulle spilt nærmere hjemme, kunne Ham-Kam vært en reell mulighet en gang i framtida. Men pr. dags dato står det mellom LSK eller et utenlandseventyr.

                                          Thomas er fugl! Melder samtidig at samtaler med klubben om mulig forlengelse av kontrakt vil skje etter sesongen. Så får vi se om noen i utlandet flasker opp nok til å lokke ham vekk. Unner Thomas å legge seg opp litt cash på tampen av karriéren.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎