Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9364

    Opprinnelig skrevet av plantemiddel
    Tror vi kan fastslå at TLO sin styrke fremdeles ikke på hodet
    Er ikke hodestøt. Er hodedemp.

    Kommentar

    • DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 3933

      Er ikke god nok for dette nivået.
      Elska þetta félag

      Kommentar

      • Toten71
        Juniormedlem
        Bøffelpromp
        • Sep 2016
        • 16

        Det lukter svidd av alle de brente sjansene.

        Kommentar

        • kunden
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2005
          • 2281

          Fikk en sjanse igår(KBK(b)) servert av Ranger. Burde kanskje gjort mer av den. I første omgang synes jeg han jobbet bra. Dvs de gangene han mistet ballen som oppspillspunkt jobbet han tilbake og for å gjenerobre ballen. I andre omgang kan jeg ikke huske at han var involvet, noe som hadde med å gjøre at vi la oss veldig lavt og lot KBK styre. Men gjorde seg ikke bemerket på det overgangene vi fikk, så ble gjort oppmerksom på hans tilstedeværelse når han ble bytta ut med Braut, Sistnevnte var ingen åpenbaring han heller, men han var i det minste bori ballen en gang det jeg fikk med meg. Mulig å melde vi har en "spisskrise" eller så er det spillermønsteret eller formasjonen det er noe galt med, eller at spillerne rundt spissene våre er for dårlig. Antagelig en mikstur av alle punktene

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3141

            En hardtarbeidende, lojal spiller, som utvilsomt er en hyggelig fyr, og som heller ikke brukes optimalt under Bakkes system. Jeg har ofte forsvart TLO, men sluttproduktet i form av målpoeng går det ikke an å diskutere seg bort fra. Skal vi stabilisere oss på øverste nivå trenger vi en spiss som scorer mål.

            Kommentar

            • Fugggel
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2020
              • 487

              Opprinnelig skrevet av G-Man
              En hardtarbeidende, lojal spiller, som utvilsomt er en hyggelig fyr, og som heller ikke brukes optimalt under Bakkes system. Jeg har ofte forsvart TLO, men sluttproduktet i form av målpoeng går det ikke an å diskutere seg bort fra. Skal vi stabilisere oss på øverste nivå trenger vi en spiss som scorer mål.
              Jeg vet ikke hva dere forventer av målpoeng fra TLO. Men i de 3 sesongene han har spilt i ES for oss har han hatt 10-15 målpoeng pr sesong. Jeg sliter med å se at vi skal få tak i en spiss som leverer mer enn det og i tillegg skal klare å beholde han. Det må vi dersom vi skal stabilisere oss på øverste nivå.

              Det største problemet til TLO er at han trenger for mange sjanser pr mål og når vi hittil ikke har klart å servere han mange muligheter så blir det lite mål.

              Kommentar

              • MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3318

                Opprinnelig skrevet av Fugggel

                Jeg vet ikke hva dere forventer av målpoeng fra TLO. Men i de 3 sesongene han har spilt i ES for oss har han hatt 10-15 målpoeng pr sesong. Jeg sliter med å se at vi skal få tak i en spiss som leverer mer enn det og i tillegg skal klare å beholde han. Det må vi dersom vi skal stabilisere oss på øverste nivå.

                Det største problemet til TLO er at han trenger for mange sjanser pr mål og når vi hittil ikke har klart å servere han mange muligheter så blir det lite mål.
                Sløsingen med sjanser har nok mye med saken å gjøre. For min del har mye av kritikken gått på innsatsen. Han har i altfor mange kamper, helt siden han kom, virket veldig halvveis i løpene sine. Dersom han hadde vist den glød og innsats som mot Odd hver kamp, så hadde i hvert fall ikke jeg klaget, men det har dessverre blitt altfor få slike kamper.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3141

                  Opprinnelig skrevet av Fugggel
                  Jeg vet ikke hva dere forventer av målpoeng fra TLO.
                  Avhenger selvfølgelig av hvordan laget presterer totalt sett, og hvor mange sjanser vi skaper. Ingen av kantene våre er pr i dag utpregede målscorere, og spissen (TLO) bør derfor ligge på 12-15 scoringer, og 20-25 målpoeng. Realistisk? Kanskje ikke, men uten vil det bli en kamp med ryggen mot veggen.

                  Kommentar

                  • Fugggel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2020
                    • 487

                    Opprinnelig skrevet av G-Man

                    Avhenger selvfølgelig av hvordan laget presterer totalt sett, og hvor mange sjanser vi skaper. Ingen av kantene våre er pr i dag utpregede målscorere, og spissen (TLO) bør derfor ligge på 12-15 scoringer, og 20-25 målpoeng. Realistisk? Kanskje ikke, men uten vil det bli en kamp med ryggen mot veggen.
                    nøkkelen ligger i at laget som helhet må score mer. Det gjelder både kanter og midtbanespillere. Jeg tror 20-25 målpoeng fra en person er i overkant voksent sånn som vi har sett ut. Håper at vi får jobbet litt med den offensive samhandlingen i landslagspausen og at det bærer frukter. Ser ikke at vi har noen enkeltspillere som kan dra lasset, så håpet må være et sterkere kollektiv.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9364

                      TLO har et lass av krefter, men han bruker det feil.

                      Løper og forsvarer altfor mye. Sikkert pålagt denna forsvarsjobben, men går utover hans offensive evner.

                      Er jo for sliten når han skal være, eller er i posisjon; og det er ikke dårlig kondis sin feil.

                      Frihet for TLO!

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3141

                        Opprinnelig skrevet av Fugggel
                        nøkkelen ligger i at laget som helhet må score mer. Det gjelder både kanter og midtbanespillere.
                        Enig i den, men ser som nevnt ikke helt hvem hverken på kant eller på midten som plutselig skal bli utpreget målfarlige - og dermed faller mye av ansvaret på TLO. Kan fort bli Ogbu og/eller Garnås som kommer nærmest (i klassisk LSK-stil...)

                        Er forøvrig enig med Knut i at TLO, som ikke er hinsides rask, må tillates å ligge nærmere motstanderens mål. Det vil både gi flere avslutningsmuligheter, og en mindre sliten spiss når de kommer.

                        Pr i dag savner jeg en klassisk tier bak TLO, en type som Udoji eller PVM hadde gjort seg. (Og ja, jeg vet hvem som var tiltenkt den rollen...)

                        Kommentar

                        • Fugggel
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2020
                          • 487

                          Opprinnelig skrevet av G-Man

                          Enig i den, men ser som nevnt ikke helt hvem hverken på kant eller på midten som plutselig skal bli utpreget målfarlige - og dermed faller mye av ansvaret på TLO. Kan fort bli Ogbu og/eller Garnås som kommer nærmest (i klassisk LSK-stil....)
                          Åsen bør han noen mål i seg, samme med Helland når han er klar for 90. DG bør levere mål, Krogstad osv. vi skal også ha en del kraft på off.dødball. Jeg mener vi har en del spillere som skal levere en del mål.
                          men for at det skal skje må vi evne å skape mer enn vi har gjort hitil, tror vi kommer dit. Men det har tydeligvis tatt lenger tid enn hva trenerne hadde tenkt. Forhåpentligvis får vi en fin periode med trening nå i landslagspausen. Forventer et Lsk lag som angriper med mye folk når FKH kommer på besøk.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9364

                            Opprinnelig skrevet av G-Man

                            ​​​​

                            Pr i dag savner jeg en klassisk tier bak TLO, en type som Udoji eller PVM hadde gjort seg. (Og ja, jeg vet hvem som var tiltenkt den rollen...)
                            Når jeg maser om 4-4-2 her inne, så ser jeg for meg TLO som hengende spiss-isch med typ Braut (eller DG) helt forran, siden jeg aldri ser for meg at det skal lempes på de defensive krava til TLO.

                            Kommentar

                            • Sailor Man
                              Moderator
                              • Jun 2007
                              • 1324

                              Opprinnelig skrevet av knut

                              Når jeg maser om 4-4-2 her inne, så ser jeg for meg TLO som hengende spiss-isch med typ Braut (eller DG) helt forran, siden jeg aldri ser for meg at det skal lempes på de defensive krava til TLO.
                              Jeg tar 4-4-2 over (dagens) 4-3-3 any day, og tror også at Lehne Olsen hadde vært bedre med en spissmakker. Resten av stallen tviler jeg mye mer på. Vi har såpass mange i indreløpertyper nå at jeg ikke tror vi får det beste ut av en klassisk 4-4-2.

                              Kanskje en diamant-oppstilling med

                              Mathew
                              Mathisen - Kairinen
                              Åsen
                              TLO - Braut Brunes

                              Kan være en aktuell oppstilling, men da har vi plutselig ikke plass til Helland når han blir tilgjengelig.

                              Kommentar

                              • *eLSKerLSK*
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jun 2005
                                • 402

                                Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                Jeg tar 4-4-2 over (dagens) 4-3-3 any day, og tror også at Lehne Olsen hadde vært bedre med en spissmakker. Resten av stallen tviler jeg mye mer på. Vi har såpass mange i indreløpertyper nå at jeg ikke tror vi får det beste ut av en klassisk 4-4-2.

                                Kanskje en diamant-oppstilling med

                                Mathew
                                Mathisen - Kairinen
                                Åsen
                                TLO - Braut Brunes

                                Kan være en aktuell oppstilling, men da har vi plutselig ikke plass til Helland når han blir tilgjengelig.
                                Tror det blir lenge til vi får se Helland fra start. Ser utrolig tung og nesten utrent ut. Samtidig ser vi at han har kvaliteter ved dødballer. Krysser fingrene for at han snart kommer i form. Ellers virker 433 som en blindgate for LSK.

                                Kommentar

                                • Kanarivogel89
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • May 2006
                                  • 4284

                                  Opprinnelig skrevet av *eLSKerLSK*

                                  Tror det blir lenge til vi får se Helland fra start. Ser utrolig tung og nesten utrent ut. Samtidig ser vi at han har kvaliteter ved dødballer. Krysser fingrene for at han snart kommer i form. Ellers virker 433 som en blindgate for LSK.
                                  Han starter i det minste treningskampen i morgen iflg RB. Blir nok én omgang på’n. viktig at han får minutter i beina!

                                  Kommentar

                                  • BD
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2006
                                    • 1380

                                    Opprinnelig skrevet av Sailor Man

                                    Jeg tar 4-4-2 over (dagens) 4-3-3 any day, og tror også at Lehne Olsen hadde vært bedre med en spissmakker.
                                    Enig i at TLO er bedre i 4-4-2, men han er ikke en mann vi burde bygge laget rundt. Forrige gang vi spilte en sesong med TLO som spiss i 4-4-2 overbeviste han ikke og vi endte opp med å rykke ned. I mine øyne passer laget totalt sett bedre for 4-3-3 enn 4-4-2, selv om begge formasjoner gir oss utfordringer og fordeler med spillermateriellet vi har.

                                    Kommentar

                                    • Playboy1
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2003
                                      • 2105

                                      Virkelig liker denne Lehne Olsen vi ser om dagen.
                                      ikke bare scoringene , men hele spillet hans har blitt løftet flere hakk. Akkurat nå er han uerstattelig for oss.

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3318

                                        Ikke like på hugget i dag som han var mot Haugesund, men leverer virkelig bra om dagen.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Tjodleif
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Apr 2017
                                          • 848

                                          Intertvju på lsk.no:

                                          Spm: "Du hadde kramper på slutten"
                                          TLO: "Nei, jeg hadde itte det. Det var rutinen som slo inn."

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎