Thomas Lehne Olsen

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2106

    Opprinnelig skrevet av BD
    Forståelig at Berg vant bestemannsprisen. Samtidig er det ingen tvil om at Lehne har vært en av de beste, samt den soleklart beste angriperen.

    Jeg hadde ikke trua på Lehne før denne sesongen. Enda bra jeg ikke er fotballtrener!

    Ja , må innrømme at også jeg hadde avskrevet Lehne som stor scorer . Så gledelig feil kan en ta

    Kommentar

    • McGuffy
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 5092

      På vei til UAE og Dubai.

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6075

        4,5 mil er jo galskap! Er ingen grunn for lsk å selge en spiss som har putta 26 mål for 4,5 mil

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3324

          Opprinnelig skrevet av HSft
          4,5 mil er jo galskap! Er ingen grunn for lsk å selge en spiss som har putta 26 mål for 4,5 mil
          Dersom TLO hadde kunnet skilte med flere slike sesonger, så hadde jeg vært enig, men årets sesong er nok en ensom svale. Vi skal ikke lenger tilbake enn fjorårets sesong hvor han gikk ti kamper i Obos uten å score. Magefølelsen sier også at klubben ikke er for vanskelige med en lojal spiller som er på tampen av karrieren.
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6075

            Opprinnelig skrevet av MortenA

            Dersom TLO hadde kunnet skilte med flere slike sesonger, så hadde jeg vært enig, men årets sesong er nok en ensom svale. Vi skal ikke lenger tilbake enn fjorårets sesong hvor han gikk ti kamper i Obos uten å score. Magefølelsen sier også at klubben ikke er for vanskelige med en lojal spiller som er på tampen av karrieren.
            Skjønner ikke helt det med å belønne en spiller for å bære lojal når han kun har prestert maks én sesong. Synes ikke klubben skylder han noe.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3324

              Opprinnelig skrevet av HSft

              Skjønner ikke helt det med å belønne en spiller for å bære lojal når han kun har prestert maks én sesong. Synes ikke klubben skylder han noe.
              Ser poenget ditt og er ikke totalt uenig. Han har likevel prestert jevnt, dog på et vesentlig lavere målsnitt, i flere sesonger. Oddsen for at TLO skal gjenta målpoengene fra denne sesongen er nok heller lave. Videre blir han 31 år neste sesong, og er ikke noen ungkalv lenger. Kontrakten hans som løper ut etter neste sesong teller heller ikke til vår fordel. Nå tror jeg ikke TLO er typen som blir grinete dersom klubben skulle avslå tilbudet, men det sender et signal til andre spillere som klubben kan tenke seg å signere i fremtiden.

              4,5 mill er en grei pris utfra situasjonen, og siden vi har signert Adams som det ser ut vil gå inn som direkte erstatter så vil jeg ikke motsette meg at TLO får en siste lønnsjekk på tampen av karrieren.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6075

                Helt uenig i at det er en grei pris. Han kommer vel til å tjene det dobbelte hvert år der borte. Et år til med tippeligaens toppscorer som fungerer i laget er verdt mer enn 4,5M. Ville heller holdt han til kontrakten får ut.

                Men mulig han har en slags klausul her…

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3324

                  Opprinnelig skrevet av HSft
                  Helt uenig i at det er en grei pris. Han kommer vel til å tjene det dobbelte hvert år der borte. Et år til med tippeligaens toppscorer som fungerer i laget er verdt mer enn 4,5M. Ville heller holdt han til kontrakten får ut.

                  Men mulig han har en slags klausul her…
                  Som sagt er det nok ytterst usannsynlig at TLO scorer 20+ mål neste sesong. Dersom han blir vil jeg tippe han lander på ca. 15. Noe høyere enn snittet hans i klubben, men ikke i nærheten av årets festforestilling. Som du nevner kan det være klausuler i kontrakten som spillere inn.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • BD
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2006
                    • 1384

                    Opprinnelig skrevet av MortenA

                    4,5 mill er en grei pris utfra situasjonen, og siden vi har signert Adams som det ser ut vil gå inn som direkte erstatter så vil jeg ikke motsette meg at TLO får en siste lønnsjekk på tampen av karrieren.
                    Mesfin sa både ved signeringen av Adams, og til RB nå, at Adams ikke er en erstatter for Lehne.

                    For øvrig synes jeg det er merkelig at man kan mene at 4,5 mill. for den beste angriperen i Eliteserien i 2021 er en grei pris. Lehne er ikke 33 år og lever på gamle meritter - han er 30 år og i sitt livs beste form! 4,5 mill. er selvfølgelig svært lavt.

                    Kommentar

                    • Sailor Man
                      Moderator
                      • Jun 2007
                      • 1326

                      Opprinnelig skrevet av BD

                      Mesfin sa både ved signeringen av Adams, og til RB nå, at Adams ikke er en erstatter for Lehne.

                      For øvrig synes jeg det er merkelig at man kan mene at 4,5 mill. for den beste angriperen i Eliteserien i 2021 er en grei pris. Lehne er ikke 33 år og lever på gamle meritter - han er 30 år og i sitt livs beste form! 4,5 mill. er selvfølgelig svært lavt.
                      Det er enormt lavt, men - ett år igjen av kontrakten og over 30 betyr ikke den store summen. Dessuten skylder, på en måte, klubben TLO at han får gå. Trist.

                      Kommentar

                      • DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 3942

                        Opprinnelig skrevet av MortenA
                        Oddsen for at TLO skal gjenta målpoengene fra denne sesongen er nok heller lave.
                        Vanskelig dette med odds. Du mente høye?

                        Elska þetta félag

                        Kommentar

                        • MortenA
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2007
                          • 3324

                          Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

                          Vanskelig dette med odds. Du mente høye?
                          Sant nok.
                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                          Kommentar

                          • Fugggel
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2020
                            • 488

                            Opprinnelig skrevet av BD
                            For øvrig synes jeg det er merkelig at man kan mene at 4,5 mill. for den beste angriperen i Eliteserien i 2021 er en grei pris. Lehne er ikke 33 år og lever på gamle meritter - han er 30 år og i sitt livs beste form! 4,5 mill. er selvfølgelig svært lavt.
                            Det er ingen tvil om at det er fryktelig lite og det gjør dette ekstra bittert. Men det virker ikke som at markedet er villige til å betale mer ref tidligere bud og at LSK sier at de ikke ønsker å stå i veien, så blir dette dessverre utfallet.

                            Kommentar

                            • Kanarivogel89
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 4289

                              Godt å se at det fortsatt forhandles om pris. Her må man tyne ut så mye man kan uten at sjeikene trekker budet. Unner Lehne å legge seg opp pensjon, så har ingen problemer med at han stikker nå, men jeg skulle gjerne sett at vi fikk litt mer. Er vel bare en håndfull spillere i norsk fotballs historie som har scoret så mange mål på én sesong. Blir spennende å se hva man ender på. 4,5 er veldig lite. Et par millioner til så er det tålelig.

                              Så blir det veldig spennende å se hvem Mesfin drar opp av hatten som erstatter. Virker som han har god oversikt for tiden og mange følere ute, så føler meg relativt trygg på at vi får inn en spiss med lignende kvaliteter … uten at jeg skal prøve å gjette hvem dette vil være.

                              Kommentar

                              • niko
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2008
                                • 440

                                Det finnes ingen fasit for dette, men Transfermarkt har han på 400.000 euro. https://www.transfermarkt.com/thomas...spieler/103598 . Når dette først skal skje, er det om ikke annet positivt at det skjer nå, og ikke i mars.

                                Kommentar

                                • Dumbo
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jul 2004
                                  • 464

                                  Her er det snakk om en ettårskontrakt hvor jeg tipper TLO kommer til å tjene minst det samme som overgangsbeløpet. Jeg har forståelse for at denne arabiske klubben ikke ønsker å strekke seg så mye lengre for hans tjenester i 12-18 måneder.

                                  Kommentar

                                  • Lars Henrik Dahl
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2020
                                    • 2024

                                    Tilbake i 2023?

                                    Kommentar

                                    • BD
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2006
                                      • 1384

                                      Opprinnelig skrevet av niko
                                      Det finnes ingen fasit for dette, men Transfermarkt har han på 400.000 euro. https://www.transfermarkt.com/thomas...spieler/103598 . Når dette først skal skje, er det om ikke annet positivt at det skjer nå, og ikke i mars.
                                      Du kan ikke bruke transfermarkt som en god referanse på spillere i Norge. Ta en titt på lista over verdi på spillere i stallen vår og se hvor enig du er. Krogstad er visstnok verdt like mye som Kairinen, vår dyreste spiller er Petterson og Knudsen er ikke verdt mer 200 000 euro...

                                      Kommentar

                                      • Lars Henrik Dahl
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2020
                                        • 2024

                                        Opprinnelig skrevet av Kanarivogel89
                                        Så blir det veldig spennende å se hvem Mesfin drar opp av hatten som erstatter. Virker som han har god oversikt for tiden og mange følere ute, så føler meg relativt trygg på at vi får inn en spiss med lignende kvaliteter … uten at jeg skal prøve å gjette hvem dette vil være.
                                        Vi finner neppe en 15 måls mann i norsk eliteserie som vi kan betale for. Det kan selvfølgelig vise seg at vi har funnet ham alt (Adams), men det kan vi ikke satse på. Vi har tre unge spisser i stallen, så her snakker vi om at vi må ha inn ferdig vare for å supplere/finne hovederstatter for TLO. Tipper vi snakker om en på utgående kontrakt eller kort tid igjen, evt lite spilletid i et av våre nærmeste naboland. Hvis vi henter noen fra eks Nigeria må vi regne med 6-18 måneders tilvenning. Et alternativ er også å hente noen hjem fra utland, men det er alltid usikkert både i fht form, skader og motivasjon. Skeptisk til Fredrik Gulbrandsen i denne sammenheng pga skadehistorikk. En mann med "proven record", men lite spilletid i Europa kan alltids være en kandidat. Vi har jo noe tid til å få spilleren i form og inn i systemet hvis det skjer noe raskt. Tipper at det ikke går så lenge

                                        Kommentar

                                        • LS89
                                          Kamptrådkongen
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2013
                                          • 3321

                                          Spillere jeg håper vi har i kikkerten både til å erstatte TLO og DG: Bakenga, Heggebø (er nok urealistisk), Vidar Jónsson i Sandefjord virker meget spennende, Kristoffer Normann Hansen er også en spiller jeg har sansen for. Lars Olsen Larsen er en fotrapp spiller med meget godt skuddbein. Ellers er det få spissalternativer i ES som jeg tror er aktuelle som ren erstatter. Da må vi fort utenlands. Gulbrandsen er nevnt, Ujah også, men usikker på fysisk status der.
                                          Last edited by LS89; 23.12.2021, 10:35.

                                          Kommentar

                                          Working...
                                          😀
                                          😂
                                          🥰
                                          😘
                                          🤢
                                          😎
                                          😞
                                          😡
                                          👍
                                          👎